Oud 13-07-2004, 16:24
guess what
Avatar van guess what
guess what is offline
ik gebruik zelf niks qua drugs, ik heb een jaar geleden voor t laatst geblowd en verder nooit wat gebruikt. nou kwam ik er gister achter dat een vriend van mij mdma gebruikt, op feesten enzo. ik wil graag weten of het verslavend is, hoe schadelijk het is etc. want ik weet er letterlijk niks van af.
__________________
All in the name of white trash
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2004, 16:33
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 16:35
Verwijderd
alles is verslavend!

het is ook schadelijk

het is niet goed voor je

en toch doen mensen het
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 16:40
Verwijderd
Eigenlijk zou iedereen vóórdat ze hier komen moeten weten wat het woord 'verslavend' allemaal betekent..

Natuurlijk is mdma verslavend. Net als het eten dat je bij je plaatselijke supermarkt haalt, net als tv, net als slapen, enz.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 16:51
guess what
Avatar van guess what
guess what is offline
Citaat:
Neti-Zen schreef op 13-07-2004 @ 16:40 :
Eigenlijk zou iedereen vóórdat ze hier komen moeten weten wat het woord 'verslavend' allemaal betekent..

Natuurlijk is mdma verslavend. Net als het eten dat je bij je plaatselijke supermarkt haalt, net als tv, net als slapen, enz.
ja okee dat lijkt me vergezocht.
heeft het een verslavende werking op je, dwz, als je het niet gebruikt krijg je dan afkickverschijnselen enzo?
en waarom gebruiken jullie het wel of juist niet?
__________________
All in the name of white trash
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 17:00
Verwijderd
mwa niet zoveel drugs zijn lichamelijk verslavend. zo ook mdma nit. Als hij een beetje veantwoordelijk gebruikt is er niks aan de hand
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 17:01
Verwijderd
en ik gebruik het trouwens omdat het effect gewoon erg leuk is
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:11
Verwijderd
Citaat:
guess what schreef op 13-07-2004 @ 16:51 :
ja okee dat lijkt me vergezocht.
Gelukkig dat er 'lijkt' in je zin staat


Citaat:
guess what schreef op 13-07-2004 @ 16:51 :
heeft het een verslavende werking op je, dwz, als je het niet gebruikt krijg je dan afkickverschijnselen enzo?
Echte 'afkickverschijnselen' niet. Wel zijn er na-effecten (die niet zo prettig zijn, maar er valt mee te leven )
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:22
Verwijderd
is gewoon een dagje brak zijn

net als je teveel gezopen hebt alleen dan wel kutter
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:42
Verwijderd
Juist, opzich niet echt ernstig ofzo..

mocht die vriend van jou echt heel erg vaak en veel gebruiken, dán mag je je wel zorgen maken..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 22:24
Verwijderd
hehe, nou krijgt ze een best wel positieve indruk van mdma
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 22:25
Verwijderd
mdma is positief, voor mij dan he
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 22:39
Verwijderd
Wat is het

XTC is een drug die vooral in het weekend en op feesten (houseparties) gebruikt wordt. Het wordt in een laboratorium gemaakt. De chemische naam is MDMA (3,4 methyleendioxymethamfetamine). XTC heeft twee effecten; een oppeppend of speedeffect en een bewustzijnsveranderend effect. Vanwege deze dubbele werking behoort XTC tot de groep van de psychedelische amfetaminen. Behalve MDMA zijn er vele andere psychedelische amfetaminen zoals MDEA of MDA. Ze worden ook wel als XTC verkocht, maar hebben een andere werking. Zo is MDEA meer speedy, terwijl MDA ook nog tripeffecten geeft. Ze komen allemaal als pillen op de markt. De vorm, kleur of het logo van een pil zegt niets over wat erin zit. Je weet eigenlijk nooit zeker wat je slikt, tenzij je het laat testen.



Wat doet het

XTC verhoogt de lichaamstemperatuur. Hartslag en bloeddruk nemen toe en de pupillen worden groter. Soms krijgt een XTC-gebruiker een stijf gevoel in de kaken, gaat knarsetanden of heeft een droge mond en keel. Na het slikken van XTC duurt het zo'n 20 tot 60 minuten voordat het begint te werken. Na 4 tot 6 uur is de XTC uitgewerkt.
Het bewustzijnsveranderde effect zorgt voor een ontspannen, zweverig gevoel met veel behoefte aan contact, praten en intimiteit. De waarneming word intenser en muziek hoort iemand anders. Het lichaam tintelt en een gelukzalig gevoel komt in golven over de gebruiker heen. Het oppeppende effect maakt energiek, helder en alert. Gebruikers hebben meer uithoudingsvermogen en kunnen daarom uren aan een stuk dansen.



Kans op verslaving

Je went aan het oppeppende effect. Het bewustzijnsveranderende effect voel je na verloop van tijd ook niet meer, ook al slik je meer. Dat komt omdat de stof in de hersenen, die verantwoordelijk is voor het bewustzijnsveranderende effect, de serotonine, door XTC-gebruik wordt uitgeput. De serotine moet eerst aangevuld worden voordat je het bewustzijnsveranderende effect weer kunt voelen. Slik je toch meer, dan krijg je alleen nog maar oppeppende effecten. Je moet dus enige tijd stoppen om het bewustzijnsveranderende effect weer te voelen. Ontwenningsverschijnselen treden ook bij regelmatig XTC-gebruik niet op. Geestelijke afhankelijkheid kan wel optreden. Alleen XTC en de sfeer eromheen zijn dan nog belangrijk. Feesten en uitgaan zijn niet meer leuk zonder. Je bent dan, om je goed te voelen, afhankelijk van de XTC.



Overige risico's

Oververhitting
XTC-gebruik kan tot oververhitting leiden. XTC verhoogt de lichaamstemperatuur. In hete slecht geventileerde ruimtes kan de lichaamstemperatuur nog verder oplopen, zeker als er intensief en lang gedanst wordt. Oververhitting is een zeer gevaarlijk ziektebeeld dat moeilijk te behandelen is. Hoge koorts, toevallen, bloedingen door het hele lichaam, spierafbraak en
nierstoornissen kunnen voorkomen. Afkoeling zoeken, zo nu en dan rust nemen en voldoende drinken (ongeveer twee glazen water per uur) zijn belangrijk om oververhitting te voorkomen. Nog beter is het om isotone drankjes te drinken zoals AA of Isostar.
Hersenbeschadiging
Steeds meer onderzoek wijst uit dat XTC bepaalde zenuwen beschadigt die zorgen voor de afgifte van serotonine in de hersenen. Serotonine speelt een rol bij het geheugen, de concentratie en de stemming. Uit onderzoek blijkt dat mensen die veel slikken (meer dan 55 pillen gedurende hun leven) het slechter doen op geheugentests dan mensen die minder of niet geslikt hebben. Duidelijk is, dat de kans op beschadiging groter wordt naarmate iemand vaker en meer slikt. Of er bij weinig gebruik ook schade kan optreden is nog niet aangetoond, maar helemaal uit te sluiten is het ook niet. Evenmin is nu al duidelijk of de effecten blijvend zijn.
Medicijnen of andere drugs
XTC moet nooit gebruikt worden in combinatie met medicijnen of andere drugs gebruikt worden. XTC+anti-depressiva laten de bloeddruk gevaarlijk stijgen. Ook anti-allergische
middelen (bv. tegen hooikoorts) kunnen een zeer hoge bloeddruk veroorzaken. XTC+alcohol maakt overmoedig. XTC+speed of coke verhogen de bloeddruk en hartslag. De kans is groter
op een leeg en depressief gevoel na gebruik.



Risico's verminderen

Veilig gebruik van XTC bestaat niet. Iemand die toch wil gebruiken, moet proberen dat er op een zo veilig mogelijke manier te doen. Dat kan als een gebruiker:
- alleen gebruikt als hij/zij zich geestelijk en lichamelijk goed voelt
- matig gebruikt; dat wil zeggen alleen bij speciale gelegenheden en dan nooit meer dan 1 pil
- bij inname eerst een kwart of een halve pil neemt
- weet dat bij herhaald gebruik het bewustzijnsveranderende effect niet meer optreedt
- zich bewust is van de risico's van oververhitting en hersenbeschadiging
- weet dat niet uit te sluiten valt dat ook eenmalig gebruik riskant kan zijn
- niet in combinatie met andere middelen gebruikt
- zich ervan bewust is dat XTC-gebruik en deelname aan het verkeer niet samengaan
- weet dat onder invloed van XTC safe seks er wel eens bij in kan schieten; safe seks beschermt tegen geslachtsziekten en aids
- er zo zeker als mogelijk van is dat het om echte XTC-pillen gaat. In Nederland bestaat de mogelijkheid pillen te laten testen. Dit kan bij een toenemend aantal instantie. Kijk op de link hieronder voor testadressen.

Relevante Links:
http://www.drugsinfo.nl/testen


De Wet

XTC wordt in de opiumwet beschouwd als een hardrug. Dit wil zeggen dat bezit, productie en handel strafbaar zijn.
Ondanks het verbod op XTC wordt XTC veelvuldig gebruikt. De overheid voert daarom een pragmatisch beleid waarbij naast het handhaven van het verbod ook geprobeerd wordt om de risico’s van het gebruik zoveel mogelijk te beperken. De politie zal bij een hoeveelheid die bestemd is voor eigen gebruik niet optreden. Wel kan de politie de XTC in beslag nemen. De overheid maakt ook het testen van XTC mogelijk. Dat gebeurt niet meer op feesten maar in kantoren van verslavingszorginstellingen. Gebruikers kunnen daar hun pil laten testen Bij het geven van de uitslag wordt ook informatie over XTC gegeven. De overheid heeft ook een rol bij het afgeven van vergunningen voor grootschalige houseparty’s. Ook daar probeert de overheid de risico’s zoveel mogelijk te beperken. Een vergunning wordt alleen gegeven als er goede eerste hulp is en een goede klimaatbeheersing. Tenslotte stimuleert de overheid wetenschappelijk onderzoek naar de gevaren van XTC.'

astu
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 03:45
guess what
Avatar van guess what
guess what is offline
Dankjeeee
__________________
All in the name of white trash
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 15:51
qghp
qghp is offline
Als ik zo'n pil neem wordt ik echt booootergeil, tis gewoon lekker!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 19:39
Verwijderd
als je het daarvoor moet doen dan is er iets mis met je
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 00:30
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
na lezen van oma's post...
kut, na 55 pillen al slechter geheugen etc.
even tellen, ik heb 9 pillen gehad in mn leven en heb nog geen genoeg van dingen.... maar om nou na 54 te stoppen zou bullshit zijn, dilemma

@EZblade; geef toe dat je er wel geiler van wordt.
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 16:18
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
guess what schreef op 13-07-2004 @ 16:51 :
ja okee dat lijkt me vergezocht.
heeft het een verslavende werking op je, dwz, als je het niet gebruikt krijg je dan afkickverschijnselen enzo?
en waarom gebruiken jullie het wel of juist niet?
ver gezocht?

Nooit van een eetverslaving gehoord? Als je eet maakt je lichaam dopamiene (dacht ik) aan, als soort beloning omdat je iets doet wat goed is voor je, zodat je het volgende keer weer doet. Dit heeft een verslavende werking

Niets wat EZBlade zegt is ver gezocht.. Hij heeft alles van mij
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-07-2004, 04:10
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 15-07-2004 @ 16:18 :
Niets wat EZBlade zegt is ver gezocht.. Hij heeft alles van mij

ik zei het
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 14:51
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
wat zei je?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
funkypunk schreef op 15-07-2004 @ 00:30 :
na lezen van oma's post...
kut, na 55 pillen al slechter geheugen etc.
even tellen, ik heb 9 pillen gehad in mn leven en heb nog geen genoeg van dingen.... maar om nou na 54 te stoppen zou bullshit zijn, dilemma

@EZblade; geef toe dat je er wel geiler van wordt.
Hmm ik ben bang dat ik toch wel aan die 55 zit.
Maar ik ga ermee stoppen, eventueel nog 1 maal in de vakantie omdat 't al half is afgesproken.. en dan heb ik 't wel weer gehad met mdma.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 15:17
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
********** schreef op 21-07-2004 @ 15:08 :
Hmm ik ben bang dat ik toch wel aan die 55 zit.
ik kom er geeneens in de buurt
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 16:33
Verwijderd
je wordt er wel geiler van maar dat is niet de reden dat ik het neem. En echt botergeil wordt ik er nu ook niet weer van.

En nee ik heb niet alles van zeehond en ook niet veel
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 17:05
HC4L
HC4L is offline
mdma is best wel shit, die kwaliteit is echt zwaar minder geworden, ik deed het eerder nog wel eens. tegenswoordigs niet meer, zit wel eens rattengif of lsd in. Ja of je moet laten testen maar dat is allemaal zo'n werk, bovendien het effect is wel grappig, maar na een paar keer ken je dat ook al. Ik snap echt niet al die lui die op feesten meer als 5 pillen slikken op een avond ofzo.
__________________
ze zegge van wel, wat denk jij dan?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 17:16
Verwijderd
mdma-capsules moet je niet verwarren met xtc
of mis ik wat en had de ts het eigenlijk toch over xtc ?

Laatst gewijzigd op 21-07-2004 om 17:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2004, 17:25
HC4L
HC4L is offline
dat is mij nu dus ook niet meer helemaal duidelijk. Volgens mij toch over xtc, of bedoeld ze die capsules? die slaan volgens mij veel harder in als pillen. maar daarvan weet ik niet hoe het met de kwaliteit zit, iig xtc is wel kutter geworden als een paar jaar geleden. die capsules heb ik nog nooit gedaan.
__________________
ze zegge van wel, wat denk jij dan?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 18:26
zjempoow
Avatar van zjempoow
zjempoow is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 14-07-2004 @ 15:51 :
Als ik zo'n pil neem wordt ik echt booootergeil, tis gewoon lekker!
hoeist? neophyte!
__________________
nu is de boot aan!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 01:36
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
pillen ben ik echt zat
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 18:31
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
HC4L schreef op 21-07-2004 @ 17:05 :
mdma is best wel shit, die kwaliteit is echt zwaar minder geworden, ik deed het eerder nog wel eens. tegenswoordigs niet meer, zit wel eens rattengif of lsd in. Ja of je moet laten testen maar dat is allemaal zo'n werk, bovendien het effect is wel grappig, maar na een paar keer ken je dat ook al. Ik snap echt niet al die lui die op feesten meer als 5 pillen slikken op een avond ofzo.
Volgens mij is dat best wel onzin.. Rattengif is zowiezo bullshit, producenten hebben TOTAAL GEEN belang erbij om dit door pillen of wat voor drugs dan ook te gooien, en dit verhaal is voor zover ik weet (als t nie geheel nergens op gebaseerde bullshit is, ging lang geleden ook rond over LSD zegels namenlijk) puur afkomstig van 1 persoon die ooit eens een pil had laten testen waarin rattengif bleek te zitten, en dit is waarschijnlijk alleen in gedaan puur om pillen in een extra negatief daglicht te zetten (en dat is dus gelukt, gezien mensen t nog steeds geloven). Het is verder nooit meer gevonden.
LSD in pillen is volgens mij ook niet meer dan een incident (is eerder MDA ofzo, ook trippy, en mensen gaan dan denk ik al snel graag redeneren dat t LSD is ofzo), als t al maar enigzins waar is..

En om je verdere theorie verder omver te werpen:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=364183&c=10



Overigens snap ik wel verder ook nie waarom mensen meer dan 5 pillen slikken op een avond, maarja, dat zal er wel mee te maken hebben dat je t eigenlijk na een tijdje wel gezien hebt.
__________________
you don't know, dreamer

Laatst gewijzigd op 22-07-2004 om 19:56.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 22:22
HC4L
HC4L is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 22-07-2004 @ 18:31 :
Volgens mij is dat best wel onzin.. Rattengif is zowiezo bullshit, producenten hebben TOTAAL GEEN belang erbij om dit door pillen of wat voor drugs dan ook te gooien, en dit verhaal is voor zover ik weet (als t nie geheel nergens op gebaseerde bullshit is, ging lang geleden ook rond over LSD zegels namenlijk) puur afkomstig van 1 persoon die ooit eens een pil had laten testen waarin rattengif bleek te zitten, en dit is waarschijnlijk alleen in gedaan puur om pillen in een extra negatief daglicht te zetten (en dat is dus gelukt, gezien mensen t nog steeds geloven). Het is verder nooit meer gevonden.
LSD in pillen is volgens mij ook niet meer dan een incident (is eerder MDA ofzo, ook trippy, en mensen gaan dan denk ik al snel graag redeneren dat t LSD is ofzo), als t al maar enigzins waar is..

En om je verdere theorie verder omver te werpen:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=364183&c=10



Overigens snap ik wel verder ook nie waarom mensen meer dan 5 pillen slikken op een avond, maarja, dat zal er wel mee te maken hebben dat je t eigenlijk na een tijdje wel gezien hebt.
Mwah, ok, maar toch, denk er nu eens over na, er zit nu eenmaal veel troep in pillen, omdat mensen veel willen verdienen, zonder veel dure 'goede' stoffen toe te voegen. Van rattengif is het wel eens voorgekomen, volgens dat artikel nu niet meer, maar toch, volgens mij zitten er nog steeds wel veel stoffen in die er niet in horen, en het is heus niet allemaal zo positief als ze in dat artikel schrijven. Net alsof elke pil van goede kwaliteit is. Moet je eens zien wat een troep er rondzwerft. Pillen is heus niet allemaal betrouwbaar ofzo en moet je echt wel goed mee uitkijken. Mja, ik denk ook niet dat mensen zosnel ten onrechte denken dat er LSD in pillen zit. Als je namelijk een pil slikt kun je wel lichte hallicunaties / visuals krijgen, maar dat effect is maar beperkt vergelijkbaar met het effect van LSD, dus als er echt LSD in een pil zit merk je dat heus wel ( veel harder trippen en hallicunaties als bij gewone 'pure' XTC/MDMA)

Mja, correct me if I'm wrong.
__________________
ze zegge van wel, wat denk jij dan?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 22:52
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
HC4L schreef op 22-07-2004 @ 22:22 :
Mja, ik denk ook niet dat mensen zosnel ten onrechte denken dat er LSD in pillen zit. Als je namelijk een pil slikt kun je wel lichte hallicunaties / visuals krijgen, maar dat effect is maar beperkt vergelijkbaar met het effect van LSD, dus als er echt LSD in een pil zit merk je dat heus wel ( veel harder trippen en hallicunaties als bij gewone 'pure' XTC/MDMA)

Mja, correct me if I'm wrong.
Zit vaak behalve pep en andere troep ook 2CB of bijv MDA bij. Als je echt MDA hebt is de trip nog erg mild en lang niet zo heftig als LSD.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 03:48
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
HC4L schreef op 22-07-2004 @ 22:22 :
Mwah, ok, maar toch, denk er nu eens over na, er zit nu eenmaal veel troep in pillen, omdat mensen veel willen verdienen, zonder veel dure 'goede' stoffen toe te voegen. Van rattengif is het wel eens voorgekomen, volgens dat artikel nu niet meer, maar toch, volgens mij zitten er nog steeds wel veel stoffen in die er niet in horen, en het is heus niet allemaal zo positief als ze in dat artikel schrijven. Net alsof elke pil van goede kwaliteit is. Moet je eens zien wat een troep er rondzwerft. Pillen is heus niet allemaal betrouwbaar ofzo en moet je echt wel goed mee uitkijken. Mja, ik denk ook niet dat mensen zosnel ten onrechte denken dat er LSD in pillen zit. Als je namelijk een pil slikt kun je wel lichte hallicunaties / visuals krijgen, maar dat effect is maar beperkt vergelijkbaar met het effect van LSD, dus als er echt LSD in een pil zit merk je dat heus wel ( veel harder trippen en hallicunaties als bij gewone 'pure' XTC/MDMA)

Mja, correct me if I'm wrong.
Met dat artiekel doelde ik meer op je bewering dat pillen slechter worden de laatste tijd. Dat is gewoon niet waar. Volgens mij denken mensen dat omdat ze teveel pillen hebben geslikt, waardoor ze nooit meer t zelfde effect bereiken, of hun dealers gewoon achteruit zijn gegaan.

Verder gooien ze gewoon geen rattengif in pillen, punt. Zoals ik al zei, hier is geen rede toe, het is nutteloos, slaat nergens op, is complete onzin en er wordt nix mee bereikt, behalve de dood van mensen, slechte publiciteit.
Ze gooien heus wel troep in pillen, en dat is slechts om t op te vullen en de kosten zo laag mogenlijk te houden, maar waarom zou je daarvoor in godsnaam rattengif gebruiken?

En verder, LSD hoeft echt geen heftig effect te hebben, en al helemaal niet hallucinerend te werken, MDA en 2C-B kunnen wat dat betreft sterker zijn. t Ligt er maar net aan hoe t valt en hoeveel je binnen krijgt.
__________________
you don't know, dreamer

Laatst gewijzigd op 23-07-2004 om 03:54.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 19:35
HC4L
HC4L is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 23-07-2004 @ 03:48 :
Met dat artiekel doelde ik meer op je bewering dat pillen slechter worden de laatste tijd. Dat is gewoon niet waar. Volgens mij denken mensen dat omdat ze teveel pillen hebben geslikt, waardoor ze nooit meer t zelfde effect bereiken, of hun dealers gewoon achteruit zijn gegaan.

Verder gooien ze gewoon geen rattengif in pillen, punt. Zoals ik al zei, hier is geen rede toe, het is nutteloos, slaat nergens op, is complete onzin en er wordt nix mee bereikt, behalve de dood van mensen, slechte publiciteit.
Ze gooien heus wel troep in pillen, en dat is slechts om t op te vullen en de kosten zo laag mogenlijk te houden, maar waarom zou je daarvoor in godsnaam rattengif gebruiken?

En verder, LSD hoeft echt geen heftig effect te hebben, en al helemaal niet hallucinerend te werken, MDA en 2C-B kunnen wat dat betreft sterker zijn. t Ligt er maar net aan hoe t valt en hoeveel je binnen krijgt.
Ok, maar ik had het wel eens gehoord van een maat van me, dat hij dan weer mensen kende die eens een paar dagen hebben lopen kotsen na het slikken van pillen. En, ok, als je dan al eerder iets over rattengif gehoord hebt dat weleens in pillen zit, koppel je dat daaraan en denk je dus dat het met rattengif te maken heeft. Maar ok, ik geloof je voor wat de rest betreft En er zit idd wel eens andere troep in pillen om de kosten laag te houden.

Ok, dan kunnen 't dus MDA of 2C-B geweest zijn wat er inzit, dat zijn toch designerdrugs of heb ik dat nou weer mis? Zeg maar van die stoffen waarvan de langetermijngevolgen niet precies bekend zijn en waarvan je een beetje je eigen proefpersoon bent? Anyway, bedankt voor je verhelderende uitleg
__________________
ze zegge van wel, wat denk jij dan?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 16:42
kutprinter
kutprinter is offline
designer drugs zijn volgens mij gewoon drugs die in een lab uit andere chemishe stoffen gemaakt zijn, omdat dit nog niet zo lang gedaan word (omdat de chemishe wetenscahp nog niet zo lang op het niveau is dat dit kan) zijn van veel van deze drugs de lange termijns gevolgen inderdaad nog niet bekend

maar het lijkt me nog al overdreven om te zeggen dat je dan proefpersoon bent, ik zie het niet gebeuren dat ik omdat ik nu een paar keer pillen heb geslikt over 20 jaar opeens dood neerval/ gek word/ kanker krijg ofzo
__________________
WAAROM moet je een half jaar lid zijn voor een naamwijzing????wdf its me... kutprinter
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 21:25
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
]{ing schreef op 22-07-2004 @ 22:52 :
Zit vaak behalve pep en andere troep ook 2CB of bijv MDA bij. Als je echt MDA hebt is de trip nog erg mild en lang niet zo heftig als LSD.
2C-B lijkt absoluut niet op LSD. Geen van de 'research chems' overigens. En LSD in pillen is simpelweg belachelijk. Zelfs al zou iemand het belachelijke idee in zijn hoofd halen om daadwerkelijk LSD op een pil te doen, dan nog zou dit weinig effect hebben. Pillen worden over het algemeen niet al te zorgvuldig bewaard en zelfs in een lab is het lastig om LSD goed te houden, so go figure.
__________________
Fuck yeah
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 18:38
a girl
a girl is offline
hier in belgie zijn er wel eens 4 mensen op 1 avond gestorven na het innemen van xtc-pillen waar rommel in zat. dat is nu wel al een paar jaar geleden denk ik, maar dus wel echt gebeurt en ik denk zelfs dat het over rattenvergif ging, maar dat ben ik nu niet meer zeker.

als dealers gewoon redeneren: als we er nu niet zoveel in doen, dan gaat die persoon daar wel niet dood van, kan het volgens mij wel gebeuren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2004, 20:07
Verwijderd
mwa er zit geen officieel persbericht bij dus dan geloof ik het bij voorbaat al niet
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 21:37
a girl
a girl is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 22-08-2004 @ 20:07 :
mwa er zit geen officieel persbericht bij dus dan geloof ik het bij voorbaat al niet
het is te lang geleden en ik vind het niet meer, maar ik zeg het niet zomaar omdat ik tegen xtc ben ofzo
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 21:40
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
a girl schreef op 22-08-2004 @ 18:38 :
hier in belgie zijn er wel eens 4 mensen op 1 avond gestorven na het innemen van xtc-pillen waar rommel in zat. dat is nu wel al een paar jaar geleden denk ik, maar dus wel echt gebeurt en ik denk zelfs dat het over rattenvergif ging, maar dat ben ik nu niet meer zeker.

als dealers gewoon redeneren: als we er nu niet zoveel in doen, dan gaat die persoon daar wel niet dood van, kan het volgens mij wel gebeuren.
hier in nederland is er wel eens iemand gestorven aan alcoholvergiftiging!
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 22:16
a girl
a girl is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 22-08-2004 @ 21:40 :
hier in nederland is er wel eens iemand gestorven aan alcoholvergiftiging!
wat is je punt uiteindelijk?

ik heb het zelf niet over een groot risico of zeg niet dat je het daarom moet laten, ik zeg alleen dat het wel degelijk gebeurt en dat het niet 1 of andere urban legend is
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 00:35
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
kvin het een beetje een loze opmerking, maar das mijn visie
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 03:41
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 23-07-2004 @ 03:48 :

Verder gooien ze gewoon geen rattengif in pillen, punt. Zoals ik al zei, hier is geen rede toe, het is nutteloos, slaat nergens op, is complete onzin en er wordt nix mee bereikt, behalve de dood van mensen, slechte publiciteit.
Ze gooien heus wel troep in pillen, en dat is slechts om t op te vullen en de kosten zo laag mogenlijk te houden, maar waarom zou je daarvoor in godsnaam rattengif gebruiken?
Juist, waarom zouden ze hun klanten willen vermoorden? Dan kan je geen geld meer aan hun verdienen. Het enige wat ik me kan bedenken dat de producenten geen afgestudeerde chemici zijn, dus weleens een fout(je) kunnen maken bij de productie. Of iets erbij gooien zodat er minder mdma inzit, en dus goedkoper zijn om te maken.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:19
cup a soup
cup a soup is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 14-07-2004 @ 15:51 :
Als ik zo'n pil neem wordt ik echt booootergeil, tis gewoon lekker!
vet nummertje
__________________
cup a soup is wel dom, maar niet slim
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol MDMA poeder v.s. MDMA kristallen???
m3tr01dm1nd3d
15 23-03-2009 15:45
Drugs & Alcohol mdma/XTC, eerste keer proberen, waar op te letten?
trophus
74 06-01-2008 04:48
Drugs & Alcohol mdma en hartkloppingen
debieltje nr 1
5 19-09-2007 11:18
Drugs & Alcohol MDMA en harde muziek
Verwijderd
6 17-02-2006 21:24
Drugs & Alcohol Mdma
tim_md
22 11-12-2005 21:04
Drugs & Alcohol Hoe lang blijft MDMA in je bloed zitten?
Hooligirl
5 14-06-2003 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.