Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2009, 13:17
looloo12
Avatar van looloo12
looloo12 is offline
Hoi! Ik moet voor muziek een werkstuk maken over The Beatles en wil vragen wat jullie verschillend vinden qua stijl,inhoud,tekst,melodie etc. van deze 2 liedjes:

-Help!
-And Your Bird Can Sing

Als je de/het liedje(s) niet kent, kun je het op youtube opzoeken.
Alvast edankt! willen jullie het ook echt doen? *probeert lief te kijken*
Groetjes Layla

P.S Beatles 4ever!
Advertentie
Oud 09-05-2009, 16:25
Verwijderd
Kudtmuziek
Oud 19-05-2009, 21:28
EMOlumentenb0y
Heel goed vooral omdat Lennon met die ene Chinees een week in een hotelkamer heeft gezeten om tegen iets te protesteren
Oud 20-05-2009, 15:36
verfblik
Avatar van verfblik
verfblik is offline
eleanor rigby!
Oud 21-05-2009, 17:19
AZAlkmaarAZ
AZAlkmaarAZ is offline
Beste band ooit. Vooral de nummers uit de vroege (rode) periode vind ik goed. I wanna hold your hand, from me to you, please me, eight days a weak, i should have known better etc. Zo simpel maar zo geniaal. Qua tekst vind ik Imagine en Strawberry fields erg goed. Maar ik denk dat het bij de beatles niet echt gaat om de tekst, vooral dan niet in de eerste periode. In de latere periode zijn ze zich veel meer op de tekst gaan concentreren, wat ook goede nummers heeft opgeleverd.
Oud 21-05-2009, 17:21
AZAlkmaarAZ
AZAlkmaarAZ is offline
Citaat:
Kudtmuziek
En wat vind jij dan goede muziek? die computerstemmetjes van de hedendaagse ''rappers'' zoals lil wayne zeker of rihanna. Tss, stop eens man.
Oud 22-05-2009, 00:11
Jazper
Wel leuk in dit Beatlesverhaal: MUZIEKWISPEL op

Laatst gewijzigd op 04-06-2009 om 07:00. Reden: Reclame
Oud 03-06-2009, 23:25
Verwijderd
Citaat:
En wat vind jij dan goede muziek? die computerstemmetjes van de hedendaagse ''rappers'' zoals lil wayne zeker of rihanna. Tss, stop eens man.
Helemaal niet. Maar Beatles zijn gewoon niet goed.

Dude.
Oud 04-06-2009, 10:18
markkoes
zwaar kut ik vint het gewoon klote muziek geef mij maar gewoon death metal luister gewoon dit nummer

parkway drive - boneyards als je dat nummer 1 keer heb geluistert ben je er meteen gek van geloof me
Oud 05-06-2009, 18:41
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ik vind dat dit topic op muziek hoort.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 05-06-2009, 19:17
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Ik vind dat dit topic op muziek hoort.
Ik vind van niet. De TS zet het topic hier zelf neer en het gaat over huiswerk. Dus staat het prima op zijn plek.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 05-06-2009, 19:47
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik vind van niet. De TS zet het topic hier zelf neer en het gaat over huiswerk. Dus staat het prima op zijn plek.
Citaat:
The Beatles en wil vragen wat jullie verschillend vinden qua stijl,inhoud,tekst,melodie etc. van deze 2 liedjes:
Wat "wij" vinden over de stijl inhoud tekst en melodie van die 2 liedjes heeft niets te maken met het vormen van een werkstuk over de beatles...

dan zou het eerder gaan over de politieke inpact, de tijdsspanne of voor mijn part de klederdracht en het haar (modebeeld).

hier wordt gewoon gevraagd: wat vind je van dit en dit nummer; hence muziek.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 06-06-2009, 06:08
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Wat "wij" vinden over de stijl inhoud tekst en melodie van die 2 liedjes heeft niets te maken met het vormen van een werkstuk over de beatles...

dan zou het eerder gaan over de politieke inpact, de tijdsspanne of voor mijn part de klederdracht en het haar (modebeeld).

hier wordt gewoon gevraagd: wat vind je van dit en dit nummer; hence muziek.
Citaat:
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (2 lezers)
Aardrijkskunde, Beeldende Vorming, CKV, Drama, Economie, Filosofie, Geschiedenis, Godsdienst, Levensbeschouwing, Maatschappijleer, Management en Organisatie, Muziek en Tekenen.
Dus huiswerkvragen over Muziek horen wel hier. Bovendien heeft de TS het topic hier zelf geplaatst. Al de TS het topic op Muziek wil hebben, kan de TS dat aangeven.

Dit is niet de plek om daar over in discussie te gaan. Dus laten we weer ontopic gaan.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 06-06-2009, 10:13
Jazper
Citaat:
Wel leuk in dit Beatlesverhaal: MUZIEKWISPEL op
Laatst gewijzigd door Missy; 04-06-2009 om 08:00. Reden: Reclame
Hoezo reclame? dit is geen commerciële site, maar gewoon een homepage van een muziekfan!
Er staan weliswaar banners op, maar uitsluitend van goede doelen, zoals:
Dierenbescherming, Greenpeace, Zonnebloem, Kinderen Kankervrij...
Is dat reclame?
Oud 06-06-2009, 11:23
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Dus huiswerkvragen over Muziek horen wel hier. Bovendien heeft de TS het topic hier zelf geplaatst. Al de TS het topic op Muziek wil hebben, kan de TS dat aangeven.

Dit is niet de plek om daar over in discussie te gaan. Dus laten we weer ontopic gaan.
Nogmaals het zijn geen huiswerkvragen als het voor een werkstuk was dan ging het over politieke invloed, het tijdperk of zelfs het modebeeld niet wat <random aantal forummers> vinden van dit en dat nummer; dat is vragen naar muzieksmaak.

Maar goed, krijg wat dan.

Citaat:
Hoezo reclame? dit is geen commerciële site, maar gewoon een homepage van een muziekfan!
Er staan weliswaar banners op, maar uitsluitend van goede doelen, zoals:
Dierenbescherming, Greenpeace, Zonnebloem, Kinderen Kankervrij...
Is dat reclame?
Ja.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 06-07-2010, 15:05
babeismijnkat
babeismijnkat is offline
ik heb naar de liedjes geluisterd.

help vond ik wel een leuke melodie hebben. and your bird can sing: ik kreeg er hoofdpijn van.. ik weet niet waarom...
maar ik vond ze allebei niet heel erg geweldig, niet mijn muziekstijl.
Oud 06-07-2010, 19:13
silentbob
silentbob is offline
nu naar de 2e aan het luisteren, stukken beter als moderne popmuziek
tot nu toe vind ik deze(de 2e) beter als de 1e
heb het idee dat in deze de focus iets meer op instrumentale gedeelte ligt en het instrumebtale gedeelte wat rijker is, 1e was eigenlijk vooral zang en instrumentaal vooral achtergrond had ik het idee
nummer is nu alweer afgelopen trouwens, heel kort nummer, das weer minder

nog steeds niet preces waar ik normaal naar luister, maar het klinkt wel goed
Oud 07-07-2010, 17:00
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
zwaar kut ik vint het gewoon klote muziek geef mij maar gewoon death metal luister gewoon dit nummer

parkway drive - boneyards als je dat nummer 1 keer heb geluistert ben je er meteen gek van geloof me
nee, is niet waar.

Muziek is subjectief, daarmee is jouw voorkeur evenzo als muziek van de Beatles bagger. Zo lang je geen rationele argumenten kan geven waarom de Beatles slecht zouden zijn hoef ik niet eens in discussie te gaan.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Ads door Google
Oud 07-07-2010, 18:39
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik denk dat haar werkstuk meer dan een jaar na dato wel een keertje af is.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Eugene Chadbourne
Verwijderd
2 22-08-2004 02:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.