Oud 22-01-2020, 19:31
g1510
g1510 is offline
Hoi, Op mijn stage mocht ik een oude iMac gebruiken, en helemaal resetten.
Dit heb ik gedaan en ik wilde Mac os x 10.10 opnieuw installeren, maar dat lukte
maar niet. Ik kreeg telkens een melding dat een ontbrekende download niet gevonden kon worden. Ik heb Apple daar 3 keer over gebeld en van hun moest ik een bootable usb maken, maar dat lukt niet echt. Is er een mogelijkheid om Windows te installeren op die iMac? Want Linux via een usb werkt erop.

Ik hoor het graag!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2020, 00:25
HBO_ICT_Student
Avatar van HBO_ICT_Student
HBO_ICT_Student is offline
Het is mogelijk om windows te installeren op een IMAC. AChteraf blijft het allemaal hardware waar een stukje software opdraait. Ik raad het alleen niet aan het te doen..... Ik zou haast zeggen kijk naar de post die ik heb gemaakt over de beste budget studenten laptops van 2020 en haal er 1 daar van xD

Maar als je echt perse windows zou willen op IMAC.... Dan ja, dan kan dat.

Laatst gewijzigd op 06-02-2020 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2020, 18:15
g1510
g1510 is offline
Ik heb er sinds 2 weken lubuntu opstaan, en dat werkt prima.
Maar stel ik zou er ooit nog windows op willen, hoe zorg ik dat de iMac een bootable windows usb ziet?

En ik ga ooit weer proberen om er Mac os x 10.10 op te krijgen, ik heb het geprobeerd met transmac maar dat lukt niet.
Zijn er nog ander gratis manieren voor? Of hoe zorg ik ervoor dat transmac wel werkt?

Ik hoor het graag!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2020, 18:23
g1510
g1510 is offline
Ik heb op mijn stage een oude laptop met windows 7 aan de praat gekregen en ik heb een pc met 2 ssd schijven,
met windows 10, 7 en XP, dus ik heb op mijn stage beschikking over 3 pc's. Maar het liefst gebruik ik die iMac voor mijn stageopdrachten. Want die laptop en die pc gebruik ik voor muziek.

Zelf thuis heb ik een HP 250 G6 Notebook PC met windows 10 pro en 8 GB RAM en SSD schijf. Dus voor mezelf hoef ik geen nieuwe laptop .
Met citaat reageren
Oud 19-02-2020, 08:17
g1510
g1510 is offline
Sinds gisteren staat er op de iMac weer Mac OS X 10.10, een collega had een Macbook en heeft een bootable usb voor mij gemaakt. Dus ik kan de iMac weer gebruiken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.