Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2016, 18:42
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Hoi!

Ik moet dit jaar een studie kiezen, maar ik weet het écht even niet meer ...
De twijfel zit tussen 2 totaal verschillende opleidingen: gezondheidswetenschappen (Maastricht) en Nederlandse taal en cultuur.

Ik heb geen idee wat ik later wil met beide studies. Ik heb niet een speciale ambitie om een bepaald beroep te gaan uitoefenen. Ik ben gewoon geïnteresseerd in gezondheid en ziekte in het algemeen, bovendien lijkt het me tof om op een bepaalde manier bij te kunnen dragen aan de gezondheid van mensen, patiëntenvoorlichting ofzo ... maar ik vind Nederlands óók heel leuk. Van schrijven tot literatuur, ik doe het gewoon ontzettend graag, maar heb geen idee wat ik daarmee wil.

Ik wil in ieder geval iets doen waarbij ik met mensen werk en bij voorkeur ook nog kan blijven schrijven.

Mijn pws heb ik gemaakt in de richting van de literatuurwetenschappen en ik heb het profiel C&M met biologie.

Ik heb van beide opleidingen al een open dag bezocht en verschillende meeloopdagen gedaan, maar ik kan gewoon niet kiezen, en ik heb geen idee wat vervolgstappen zouden kunnen zijn. Juist omdat de studies zó verschillend zijn is het bijna niet te vergelijken. Ik weet het gewoon niet zo goed meer. Als iemand tips heeft, zijn die van harte welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2016, 15:55
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Wat voor beroep zou je later willen hebben?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 18:03
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Citaat:
Ik heb geen idee wat ik later wil met beide studies. Ik heb niet een speciale ambitie om een bepaald beroep te gaan uitoefenen.

[...]

Ik wil in ieder geval iets doen waarbij ik met mensen werk en bij voorkeur ook nog kan blijven schrijven.
Even goed lezen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2016, 23:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Iets met mensen is extreem vaag. Je komt namelijk in de meeste beroepen wel andere mensen tegen. Als ik met mensen wil werken kan ik een SPH studie gaan doen of een managementbaan in de IT willen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-12-2016, 17:27
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Citaat:
Iets met mensen is extreem vaag. Je komt namelijk in de meeste beroepen wel andere mensen tegen. Als ik met mensen wil werken kan ik een SPH studie gaan doen of een managementbaan in de IT willen.
Dat klopt. Maar wat ik wil is ook heel vaag; om gewoon even duidelijk te zijn: ik heb geen idee. Ik kan op een kantoor werken, ik kan voor een klas staan, ik kan dagenlang bedrijven of organisaties bezoeken, ik kan presenteren, ik kan op een redactie werken, ik vind het allemaal leuk. Ik heb gewoon nog geen idee wat ik later wil.

Ik wil geen IT, Techniek, Economie, Milieu of Geografie, maar daar heb je het dan wel mee gehad. Ik kies nu voor een studie en niet voor een beroep, want ik vind gewoon heel veel leuk.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2016, 11:19
Bijles Ward
Bijles Ward is offline
Blijven lastige keuzes maar je weet het toch zelf het beste hoor. Dus luister goed naar je eigen gevoel. Kijk ook naar de energie die je er zelf in moet steken.
__________________
http://www.bijlesleraar.nl/ voor de beste bijles
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Sterven onder de zon.
ExpoRules
9 26-04-2011 14:11
Verhalen & Gedichten Tsunami, opdracht Nederlands
Miekje*
8 05-08-2008 08:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wanneer stoppen met tanken?
kalinho
356 17-06-2008 18:06
Eten & Drinken Algemeen Vegetarisme en Veganisme Topic
Verwijderd
500 30-05-2006 13:09
Flora & Fauna Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?)
Eend
301 06-01-2005 10:12
Drugs & Alcohol Legalisering Drugs.
Isa
28 31-12-2001 11:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.