Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2009, 00:27
ricky09_
ricky09_ is offline
ik heb een contract bij de alberthein van 30 uur
dit is mijn eerste week
in het contract staat een proeftijd van 2 periodes
hoeveel dagen of maanden is dat.
die leider had het iets over 8 weken.

want sta op de broodafdeling
en 8 uur per dag vind het echt niet leuk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2009, 11:35
Verwijderd
Heb ook bij de AH gewerkt, proeftijd is 8 weken, ben er na 4 weken weer uit gegooid. Hoorde vandaag dat dat erg makkelijk gedaan wordt daar. Succes en ik ben benieuwd hoe lang je het volhoudt..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 20:05
Nouk-san
Avatar van Nouk-san
Nouk-san is offline
Een proeftijd is inderdaad 8 weken. Ik ben er caissière en ik werk er nog steeds na 9 maanden, maar ik kan begrijpen dat je 8 uren per dag niet leuk vindt. Heel veel succes!
__________________
Laugh as much as you breathe (:
Love as long as you live <3
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 22:47
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
een proeftijd van 2 maanden mag alleen bij een contract voor onbepaalde tijd of als je een contract hebt voor langer dan 2 jaar. anders is de proeftijd 1 maand.

als je het teveel uur vindt, kun je aan je werkgever vragen of je minder uren zou kunnen werken. als dat niet kan, kun je binnen je proeftijd zonder opzegtermijn stoppen met werken.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 20:57
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Heb ook bij de AH gewerkt, proeftijd is 8 weken, ben er na 4 weken weer uit gegooid. Hoorde vandaag dat dat erg makkelijk gedaan wordt daar. Succes en ik ben benieuwd hoe lang je het volhoudt..
Dat gaat idd erg makkelijk. Heb er ook gewerkt, ook ontslagen Was er wel blij mee, daar niet van. Maarja, ik word gebeld of ik extra kan komen werken, dus ik zeg ja. Ik kom daar aan, krijg ik te horen dat er een proefperiode is Die was toen blijkbaar afgelopen. Ze waren niet tevreden, want ik was te langzaam(denk het ook, ik was sneller dan ander personeel daar). Maarja, ze hadden niks gezegd over mijn tempo, dus ik dacht altijd wel dat het goed was als ik het vergeleek met een ander. En toen kreeg ik de kans om mezelf te bewijzen in de 2 uur dat ik toen moest werken, dus ik vreselijk hard werken, maar het schoot niet op, want ze hadden me op een andere afdeling gezet, waar ik nog nooit had gestaan Wist van niks waar het lag. Om het nog erger te maken, degene die me moest beoordelen had ik nog nooit eerder gezien en hij zei aan het eind ook dat ie niet kan beoordelen omdat ie mij niet kent. Die 2 uur waren voor hem te weinig...
Dus ze wilden mij sowieso ontslagen hebben, maar dat gevoel had ik al vanaf het begin Had namelijk mijn eerste werkdag flink wat datums doorgegeven dat ik niet kon

Maarja, zo wordt je daar behandeld. De AH is niet echt een fijne winkel om te werken.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 21:56
Mara
Mara is offline
In een supermarkt wordt over het algemeen gewerkt met dagdelen (ochtend/middag/avond). Als je 30 uur per week werkt denk ik niet dat je eraan ontkomt om ook 's een dag van 8 uur te maken.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 08:18
YumYum
YumYum is offline
Citaat:
In een supermarkt wordt over het algemeen gewerkt met dagdelen (ochtend/middag/avond). Als je 30 uur per week werkt denk ik niet dat je eraan ontkomt om ook 's een dag van 8 uur te maken.
Ik heb anderhalf jaar op zaterdag en later op de vrijdagavond in een supermarkt gewerkt en ik werkte altijd 8 uur per dag... Net zoals de rest op mijn afdeling eigenlijk (slagerij).

@ ricky09_ misschien kan je aan je bedrijfsleider/chef vragen of je afwisselend op verschillende afdelingen mag of gewoon helemaal op een andere afdeling. Maar werken in de supermarkt is, naar mijn mening, vrij eentonig. Gelukkig zijn er ook mensen die dat anders ervaren!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 13:56
ricky09_
ricky09_ is offline
ik heb nog een vraag
ik het per 1 oktober opgezegd(en dat is goed)
krijg ik dan wel mijn geld van die 4 a 5 weken dat ik egwerkt heb??
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 15:36
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
ja tuurlijk
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 16:29
ricky09_
ricky09_ is offline
ik was bang dat iik me geld niet krijg van die 5 weken(in proeftijd)

maar bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 19:24
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
op de broodafdeling is het ook gewoon even wennen hoor in het begin is 8 uur op een dag ik neem aan min een uur pauze dus 9 uur aanwezig? erg lang maar na een paar keer als je de namen van de broden en broodjes weet lijkt de tijd steeds sneller te gaan
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 19:25
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
oh ik heb zelf ook nog een vraag trouwens

ik heb volgende week contract bespreking voor 31 uur kun je dan vragen of je die 31 uur gewoon in dagen van 8 uur kunt werken en lieve rniet op zaterdag of staat dat heel raar?

ik werk nu 3 maanden 30 tot 40 uur pw met een 12 uren contract
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 20:04
ricky09_
ricky09_ is offline
ja je hebt ook wel gelijk dat de tijd ineens sneller gaat
dat had ik ook op een gegeven moment

vond het in het begin gewoon eng
maar die mevrouw had mij ook verteld
dat ze zach dat het niks voor mij is enzo.

maar je bedoelde dus 31 uur in 8 uur verspreid over 5 dagen
ja dat mag je gewoon vragen.

want de AH houd rekening met jouw prive leven
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 22:02
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
in 4 dagen eigelijk dan werk je 8 uur per dag 9 uur aanwezich werk je 32 uur
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 09:26
YumYum
YumYum is offline
Dat kan je wel vragen, maar ze hoeven er niet per se rekening mee te houden... Dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 18:28
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
een proeftijd van 2 maanden mag alleen bij een contract voor onbepaalde tijd of als je een contract hebt voor langer dan 2 jaar. anders is de proeftijd 1 maand.

als je het teveel uur vindt, kun je aan je werkgever vragen of je minder uren zou kunnen werken. als dat niet kan, kun je binnen je proeftijd zonder opzegtermijn stoppen met werken.
tenzij erop afgeweken wordt middels CAO
(6/8 recht he)
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 09:11
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Dat kan je wel vragen, maar ze hoeven er niet per se rekening mee te houden... Dacht ik.
wel als ze het toezeggen dan en het is voor mij gewoon erg belangrijk
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 11:55
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
tenzij erop afgeweken wordt middels CAO
(6/8 recht he)
ach ja klopt, alleen is het 5/8 CAO of OR
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-09-2009, 12:49
ricky09_
ricky09_ is offline
nog een vraagje
ik zit in mijn proeftijd
en heb nu 3 weken gewerkt
en vandaag kreeg ik 140 euro op me rekening
krijg ik de rest nog????
wordt ik per 3 weken betaald ofzo?
snap er niks van mischien een foutje van hun?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 17:16
xsabientjuh
xsabientjuh is offline
het systeem bij ah is dat je zegmaar 2 weken achterloopt....dus dan heb je waarschijnlijk je geld van de laatste 2 weken nog niet ontvangen,dat krijg je dan volgende maand,dan ben je waarschijnlijk ook iets van 1 week na de salarisbetaling begonnen,dus daarom heb je maar 3 weken uitbetaald gekregen
hoop dak t n beetje duidelijk heb kunnen formuleren
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 17:23
ricky09_
ricky09_ is offline
maar 140 is maar van 1 week hoor
ik krijg 4.53 bruto per uur
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 13:53
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
ik heb nog een vraag
ik het per 1 oktober opgezegd(en dat is goed)
krijg ik dan wel mijn geld van die 4 a 5 weken dat ik egwerkt heb??
Proeftijd is gelukkig nooit gratis voor de werkgever.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 17:45
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik heb je al antwoord gegeven maar bij deze nog een keer

alle werknemers van de ah krijgen tegelijk betaald ongeveer de 15de
en dat gaat dan over de uren die je tot het einde van de maand gewerkt hebt

dus zeg maar al zou je je geld op de 15de krijgen dan is wat je van de eerste tot de 15de hebt gewerkt voor de volgende maand

ej loonstrookje waar je dat op terug kunt zien krijg je over het algemeen nog es een a twee weken later dan je geld
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 14:25
Youriboy
Youriboy is offline
Ik werk momenteel al meer dan 2,5 jaar bij de Albert Heijn, het blijft een gare winkel Maar ja.. je kent bijna iedereen daar en alles gaat wel flex. Dus problemen heb ik niet echt.
En er is nu iets nieuws, "de runner". Die runner ruimt je karton en plastic op, karren brengen en halen etc etc. Dus je haalt je vultijd altijd wel
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 22:42
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
haha lekker baantje klinkt dat

nuja ik vind het er leuk
ik baalde alleen enorm ik had 5 weken van te voren vrijgevraagt kreeg ik het niet door een communicatie fout tussen de afdelingen

maja wel wat meet tijd om uit te slapen
__________________
.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2009, 23:24
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
maar 140 is maar van 1 week hoor
ik krijg 4.53 bruto per uur
Ze lopen ook 2 weken achter. Daarnaast is het zo dat je salaris niet per maand maar per 4 weken wordt gestort.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 14:29
Verwijderd
Echt? Ik kreeg er 5.15, ben 17. Al krijg je meer naarmate je ouder wordt, als je 18 bent kreeg je iets van 5.85 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 09:07
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
dat komt dan weer omdat je je vakantie geld en dinge allemaal in 1 keer erbij krijgt
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 18:59
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
idd...bij de AH zit je vakantiegeld in je salaris dus dat krijg je maandelijks i.p.v in mei. Zo lijkt het salaris hoger
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 17:10
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
een proeftijd van 2 maanden mag alleen bij een contract voor onbepaalde tijd of als je een contract hebt voor langer dan 2 jaar. anders is de proeftijd 1 maand.

als je het teveel uur vindt, kun je aan je werkgever vragen of je minder uren zou kunnen werken. als dat niet kan, kun je binnen je proeftijd zonder opzegtermijn stoppen met werken.
De CAO voorziet hierin (dan is het wettelijk toegestaan, aangezien de er in de CAo in het nadeel van de werknemer tot maximaal 2 maanden van afgeweken mag worden)
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 20:24
Verwijderd
Dat van het vakantiegeld klopt ja, maar als je het er bij andere supermarkten bij telt is 5.15 nog veel.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 16:02
fcdbboy
fcdbboy is offline
Citaat:
Dat gaat idd erg makkelijk. Heb er ook gewerkt, ook ontslagen Was er wel blij mee, daar niet van. Maarja, ik word gebeld of ik extra kan komen werken, dus ik zeg ja. Ik kom daar aan, krijg ik te horen dat er een proefperiode is Die was toen blijkbaar afgelopen. Ze waren niet tevreden, want ik was te langzaam(denk het ook, ik was sneller dan ander personeel daar). Maarja, ze hadden niks gezegd over mijn tempo, dus ik dacht altijd wel dat het goed was als ik het vergeleek met een ander. En toen kreeg ik de kans om mezelf te bewijzen in de 2 uur dat ik toen moest werken, dus ik vreselijk hard werken, maar het schoot niet op, want ze hadden me op een andere afdeling gezet, waar ik nog nooit had gestaan Wist van niks waar het lag. Om het nog erger te maken, degene die me moest beoordelen had ik nog nooit eerder gezien en hij zei aan het eind ook dat ie niet kan beoordelen omdat ie mij niet kent. Die 2 uur waren voor hem te weinig...
Dus ze wilden mij sowieso ontslagen hebben, maar dat gevoel had ik al vanaf het begin Had namelijk mijn eerste werkdag flink wat datums doorgegeven dat ik niet kon

Maarja, zo wordt je daar behandeld. De AH is niet echt een fijne winkel om te werken.
Dat was bij mij ook vaag, ik werk er nu ongeveer 2,5 maanden en heb nog niks te horen gekregen of ik goed werk of niet en of ik er wel vast werk.
Ik zou in de proefperiode van 2 maanden na 1 maand een gesprek krijgen wat nooit heeft plaatsgevonden.
Maar zolang ze er niks van zeggen zal het wel goed zijn denk ik
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 07:56
HST
HST is offline
Hoe oud ben je? 16 neem ik aan?
Of je 8 uur draait in de bollen, of 8 uur in een winkel, dan zou ik voor het laatste gaan, je komt bekenden tegen enz.
Gewoon goed je best doen!
Aan het eind van de maand als jij je loon ontvangt wil je meer gaan werken geloof mij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Hein Topic
JCL
500 06-04-2006 08:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.