Oud 08-08-2005, 16:10
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Wij hebben in huis een hele grote spiegel hangen die bijna tot aan de grond komt. Onze hond (een boxer) kan zichzelf daar dus in zien, maar wat ik mij altijd afvraag: heeft een hond/kat of wat dan ook door dat ze zichzelf zien?

Hoe reageren jullie huisdieren op een spiegel als ze zichzelf erin zien?
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2005, 16:19
Verwijderd
Volgens mij hebben ze dat niet altijd door...onze kat viel haar spiegelbeeld iig steeds aan (alsof het een andere kat was dus). Toen hebben we de spiegel maar weggehaald.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:33
althea
Avatar van althea
althea is offline
Toen mijn kat nog kleiner was schrok ze telkens van haar eigen spiegelbeeld en daarna wilde ze die 'andere' kat aanvallen.
Nu wanneer ze in de badkamer komt verschiet ze nog maar zelden, maar er echt op reageren doet ze niet meer. Het is een gewoon object geworden voor haar.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:34
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Mijn hond doet er niks op uit.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 17:13
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Hoe reageert jouw hond?

Die van ons kijkt buiten in de raam naar zichzelf en klimt op de vensterbak en slaat dan met zijn poot of gaat er een keer met zijn neus tegenaan en dan kijkt ie je heel vreemd aan
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 17:15
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Mijn katten reageren er helemaal niet op. Ze zeggen ook wel dat katten pas iets echt zien in de spiegel als het heel snel langs komt.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 17:18
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 08-08-2005 @ 18:13 :
Die van ons kijkt buiten in de raam naar zichzelf en klimt op de vensterbak en slaat dan met zijn poot of gaat er een keer met zijn neus tegenaan en dan kijkt ie je heel vreemd aan
Mijn hond staat ook de hele dag met zijn poten op de vensterbank naar buiten te kijken, dat is grappig

hij snuffelt gewoon een beetje aan de spiegel dat is alles.
Vroeger toen hij klein was en ik met hem op mijn arm voor de spiegel stond keek hij altijd weg van de spiegel als hij zichzelf zag.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 19:49
Flit
Avatar van Flit
Flit is offline
Mijn kat doet helemaal niets. Mijn hond voor een spiegel ook niet, maar ze gaat wel blaffen als ze haar eigen reflectie in het venster ziet, omdat ze dan denkt dat er iets in haar tuin zit, en dat mag natuurlijk niet Dat doet ze overigens bij alles wat reflecteert en beweegt. Maar voor de spiegel ziet ze het niet eens.
__________________
Maar dat ben ik maar...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 02:58
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Onze hond snuffelt er eens aan en kijkt er verder niet meer naar om.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 09:12
Verwijderd
huisdieren hebben dat niet door. Ze zien het óf als een ander beest, óf als een gewone afbeelding die toevallig beweegt, net zo iets als de tv.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 12:49
black pear!
Avatar van black pear!
black pear! is offline
Onze hond reageert niet op zijn spiegelbeeld.
__________________
so... are you gay or straight
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 07:02
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Onze hond ging blaffen... , wat hij normaal NOOIT doet..
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 09:26
Verwijderd
als pup blaffen en er omheen lopen, nu staat hij soms zelfs uren naar/in dat ding te staren (of gewoon helemaal niets). Het trucje 'hetgeen achter je aankijken via de spiegel' kent 'ie ook al
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 12:24
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
mijn kat begint heel raar te doen, snuiven en wegduiken enzo, heel maf m'n pony ( er hangen spiegels in de manege) vindt het reuzeleuk om zichzelf te bekijken, al weet ze toch niet dat ze het zelf is, want alleen dolfijnen schijnen zoveel zelfbewust te zijn dat ze weten dat ze hetzelf zijn. maar het is net of ze zichzelf beklijkt. ze vindt het ook niet eng ofzo en stopt juist om erin te kijken
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 13:59
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
mijn kat doet heeeeleeemaaal niets. NIETS! hij kijkt niet eens. Hij ziet wel dat er iets voor z'n neus is, maar hij is veel te snel afgeleid en draait zich om om weer om eten te gaan zeuren...
Hij heeft trouwens ook nooit iets gedaan voor een spiegel voor zover ik weet.
Is dit nou dom of is ie gewoon niet geïnteresseerd? Ik kan er wel bij zeggen dat hij altijd achter andere katten (en dieren, behalve honden) aan gaat, dus als hij het als ander dier zou zien zou hij er wel wat aan doen denk ik...
De andere kat interesseert zich er ook niet voor.

ik had wel een kat vroeger, toen die klein was was die altijd doodsbang voor dat andere beest in de spiegel.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 22:18
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Me schildpadden doen niks. Ze denken dat het een andere schildpad is. EN proberen er naar toe te lopen. Wat niet lukt..Ze zijn niet al te slimme dieren dus blijven ze maar duwen tegen de spiegel


Ach ze zijn wel lief
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 23:49
Verwijderd
't Hontie blaft er soms naar, maar dat was het. En inderdaad, behalve de chimpansee en de dolfijn schijnen dieren niet te beseffen dat ze zichzelf zien in een spiegel.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 16:57
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
mijn hond loopt er tegen aan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-08-2005, 18:42
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
ivm met het verhuizen van een grote spiegel van de ene kamer naar de andere, stond laatst die spiegel bij ons in de huiskamer.
aangezien mijn konijntje daar lekker los rondloopt, en hij ALTIJD alles gaat onderzoeken zodra er iets nieuws in de kamer is bijgekomen, ging hij er meteen naartoe om te kijken wat daar nou weer stond.

hij zag volges mij zichzelf want hij stond met gespitste oortjes en een gespannen elk-moment-weg-kunnen-rennen-houding tegenover zn spiegelbeeld, en zn ogen waren 2x zo groot geworden
toen ik een beweging maakte in de spiegel, schrok hij hahahahah.
hij sprong een gat in de lucht van schrik en daarna ging hij nog een paar x kijken, echt hééééééél voorzichtig ernaartoe en erachter kijken enzo echt lache
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 14:40
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dat wisselt per dier. De een is bang, de ander kijkt gewoon zorgvuldig weg.

Een kitten is een meter de lucht in gesprongen toen ze naar de grote spiegel liep en zichzelf zag.

Een ander liep er naar toe en ging met haar pootje haar spiegelbeeld betasten en snuffelen. Die kan ook TV kijken. Een natuurdocumentaire op Discovery over katachtigen gaat er altijd wel in bij haar.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 20:38
HybridTheory
HybridTheory is offline
Niet, maar mijn huisdier is dom
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 12:06
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Onze kat viel zijn spiegelbeeld aan
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 15:13
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
mijn hond zat er heel lang vreemd naar te staren
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 16:20
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Mn vriendin woont op een woonark en er zit een ruit langs de deur. Er zitten daar allerlei waterkippen, zwanen, ganzen etc die ze eten geven en die dus ook een soort 'huisdieren' zijn. Toen een van de watterkippen familie kleintjes had en die kwamen bedelen op het vlonder, vloog moeder waterkip haar spiegelbeeld aan, waarbij ze tussen de ark en het vlonder door viel in het water

Ze deed dr vleugels 'open' waardoor ze heel groot leek, maakte een soort blazend geluid en rende echt vol met dr hoofd tegen de ruit aan
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 21:39
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
mijn valkparkiet herkent zichzelf in de spiegel..
als er een veertje scheef zit ofzo gaat ze zich daar poetsen de kletst er ook niet tegen ofzo en als je achter d'r komt staan draait ze zich meteen om ( als ze niet met poetsen bezig is tenminste ) ze weet dus blijkbaar wat een spiegel is

maar er zijn wel meet dieren die na een tijdje doorhebben wat een spiegel is..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2005, 22:17
Verwijderd
Onze katten lopen er gewoon voorbij
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 12:01
nps
Avatar van nps
nps is offline
de mijne gaat izjn haar kammen
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 14:07
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Poeperd schreef op 24-08-2005 @ 17:20 :
Toen een van de watterkippen familie kleintjes had en die kwamen bedelen op het vlonder, vloog moeder waterkip haar spiegelbeeld aan, waarbij ze tussen de ark en het vlonder door viel in het water

Ze deed dr vleugels 'open' waardoor ze heel groot leek, maakte een soort blazend geluid en rende echt vol met dr hoofd tegen de ruit aan
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 20:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ze gaat er tegenaan graven.
__________________
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 13:19
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
mijne reageren daar helemaal niet op
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 21:19
hmhm
Avatar van hmhm
hmhm is offline
Eerst ging hij (boxer), piepen en achter de spiegel kijken, nu ziet hij zichzelf niet eens meer, als hij naar de spiegel kijkt dan kijkt hij naar de spiegel, kat kijkt ook niet naar zichzelf
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 11:25
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Mijn ene kat ziet niks aan spiegels ofzo, de andere wel alleen kijkt ie er gewoon in dan. Hij kijkt wel vaak echt tv, dan ligt iegewoon voor de tv naar het beeld te staren als we een film kijken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 11:57
Thunderstorm
Thunderstorm is offline
Haha dieren en spiegels zijn geweldig.

Toen ik mijn hond er een voorhield ging ie eerst kijken wat dat voor rare hond was die hij zag en daarna ging ie achter de spiegel kijken of daar een hond stond. Zo grappig. Maar nu trapt ie er niet meer in.
__________________
Everything you say, can and will be used against you.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 15:59
nietzijweer
Avatar van nietzijweer
nietzijweer is offline
Ik heb niet het idee dat mijn katten zichzelf kunnen zien.
Ze kijken naar de spiegel, maar op een enorm domme manier.
Het is niet iets dat ze gewend zijn, de spiegels hangen namelijk hoog en ik moet ze optillen om ze in de spiegel te kunnen laten kijken.
Maar ze reageren er totaal niet op.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 17:50
tongpiercingkje
Avatar van tongpiercingkje
tongpiercingkje is offline
mijn kat ontweek hem altijd
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 17:03
Auryn
Auryn is offline
Mijn kat keek de eerste keer een beetje verbaast in de spiegel, duwde er even tegen met haar pootje en keek vervolgens nooit meer naar haar spiegelbeeld om.

Maar ik heb dan ook een uitzonderlijk inteligente kat.
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-09-2005, 16:59
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
En van mijn katten vindt het blijkbaar erg leuk om de wereld via een spiegel te bekijken. Dan kijkt hij in de spiegel naar mij of al het andere wat achter hem gebeurd Naar zichzelf kijkt hij niet (geloof ik)

De andere 2 katten lijken een spiegel niet boeiender te vinden dan een muur.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 16:29
Verwijderd
Mijn hoofd heeft laatst een hele tijd in een spiegel zitten kijken. En stond ze op, keek ze of haar spiegelbeeld dat ook deed en dan ging ze er weer voor zitten.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 20:41
Verwijderd
Ik heb geen idee, ik zal 't 'ns proberen : )
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 22:13
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 15-08-2005 @ 13:24 :
mijn kat begint heel raar te doen, snuiven en wegduiken enzo, heel maf m'n pony ( er hangen spiegels in de manege) vindt het reuzeleuk om zichzelf te bekijken, al weet ze toch niet dat ze het zelf is, want alleen dolfijnen schijnen zoveel zelfbewust te zijn dat ze weten dat ze hetzelf zijn. maar het is net of ze zichzelf beklijkt. ze vindt het ook niet eng ofzo en stopt juist om erin te kijken
Dat klopt niet, onder andere kauwen gaan zichzelf helemaal bekijken en mooi maken voor een spiegel.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 02:35
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
doet me denken aan dat filmpj dat die parkiet met een noddgang op een spiegel af vliegt. En dan op het laastste moment probeert zijn spiegelbeeld te ontwijken.

Maar mijn goudvis doet wenig met de spiegel (ja rondjes erom heen zwemmen als die in zijn route staat)
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 22:39
Verwijderd
aanvallen-> erachter proberen te kijken.
later negeren ze het gewoon, slaap is boeiender.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 15:52
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Beide katten kijken me aan met de blik van:'ja,dus, wat doe je nou?' En reageren er vervolgens 0 op..
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 21:51
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-08-2005 @ 10:12 :
huisdieren hebben dat niet door. Ze zien het óf als een ander beest, óf als een gewone afbeelding die toevallig beweegt, net zo iets als de tv.
Ja, wat zouden ze anders moeten doen, dan Hun make up bijwerken?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 21:54
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
onze katten gaan achter de spiegel kijken om te zien wie daar nou achter zit
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 02:13
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Onze katten reageren er niet op. En ik dacht altijd dat katten nooit hun spiegelbeeld konden zien
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 27-09-2005 @ 22:51 :
Ja, wat zouden ze anders moeten doen, dan Hun make up bijwerken?
ze zouden door kunnen hebben dat het een weerspiegeling van hunzelf is, maar dat hebben ze dus niet door. Chimpansees wel, maar ik neem aan dat niemand een chimpansee als huisdier heeft. Kinderen onder de twee hebben het ook niet door.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.