Oud 27-03-2007, 23:21
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline








Aantal schapen en wat ik op mn pad tegen kwam..

vond het wel grappig hoe die beesten zo rustig voor me konden staan en zo dichtbij..

eerste echte keer dat ik erop uit ging om foto's te maken en vind ze zelf geslaagd
__________________
Abc.
Advertentie
Oud 27-03-2007, 23:59
Minami
Avatar van Minami
Minami is offline


__________________
No one knew why she wouldn't wake up, I think she finaly made it back home.

Laatst gewijzigd op 28-03-2007 om 00:05.
Oud 28-03-2007, 20:45
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
maxwell schreef op 27-03-2007 @ 22:21 :
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Aantal schapen en wat ik op mn pad tegen kwam..

vond het wel grappig hoe die beesten zo rustig voor me konden staan en zo dichtbij..

eerste echte keer dat ik erop uit ging om foto's te maken en vind ze zelf geslaagd
Bij de eerste foto vind ik het wel storend dat de horizon scheef is, maar dit kan je natuurlijk om artistieke redenen gedaan hebben en bij de derde foto vind ik het jammer dat het (van ons uit gezien) rechter oor er niet helemaal op staat. Verder weinig commentaar, schapen zijn tof
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 28-03-2007, 21:11
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
De schaduw op het schaap bij de tweede foto vind ik ook nog wel vervelend, maar zijn wel tof gedaan Ook een beetje centraal van positie. Die laatste is daarom wel weer beter.
Oud 29-03-2007, 18:18
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
leuk die reacties ^^
ja, de schapen die zijn erg snel genomen en geen rekening gehouden met zonlicht/schaduw en zijn eigenlijk beter uitgepakt dan ik dacht dat ze zouden doen.
__________________
Abc.
Oud 31-03-2007, 22:58
bingomassacre
bingomassacre is offline
Jammer dat de poten van de schapen er niet helemaal op staan. Ze zijn wel leuk, maar dat komt voor mij vooral ook door de kleurbewerking.
(die scheve horizon vind ik trouwens juist wel leuk )
Oud 01-04-2007, 00:32
Macho
Avatar van Macho
Macho is offline


Binnenplaats helaas iets overbelicht

En jammergenoeg niet het hele hoofd erop gekregen.
Oud 01-04-2007, 17:32
luchtloper
Avatar van luchtloper
luchtloper is offline




in onze voortuin
klik voor groter formaat
__________________
god must be a painter, because of all the colours
Oud 03-04-2007, 16:30
Ricepuppet
Avatar van Ricepuppet
Ricepuppet is offline
Vind hem zelf wel aardig gelukt.

http://www.deviantart.com/deviation/52338622/
__________________
facebook.com/bleedingviolin - Customizing at a higher level
Oud 03-04-2007, 18:36
Verwijderd
ik vind het iets té ketchupperig
Oud 03-04-2007, 18:52
Ricepuppet
Avatar van Ricepuppet
Ricepuppet is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 03-04-2007 @ 18:36 :
ik vind het iets té ketchupperig
Ik bedoel, los daarvan. Het is trouwens geen ketchup geweest, maar haarverf. En ik moet zeggen, ik zie vaak genoeg echt bloed op m'n werk, en het komt er aardig dichtbij the real thing.
__________________
facebook.com/bleedingviolin - Customizing at a higher level
Oud 05-04-2007, 00:10
Minami
Avatar van Minami
Minami is offline


Zijn ondertussen wel wat minder paaseitjes nu ...
__________________
No one knew why she wouldn't wake up, I think she finaly made it back home.
Oud 05-04-2007, 06:55
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Jammer dat je rechtsboven toch net nog een hoekje zonder paaseitjes ziet
Oud 05-04-2007, 11:52
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
luchtloper schreef op 01-04-2007 @ 16:32 :
[afbeelding]

[afbeelding]

in onze voortuin
klik voor groter formaat
Mooie foto's, lekker scherp en mooie kleuren.
Die tweede is heel mooi, maar zo jammer van die auto op de achtergrond.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 08-04-2007, 19:01
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline


Ik weet niet wat ik er precies mee heb, maar ik vind deze gewoon heel mooi.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 09-04-2007, 14:29
luchtloper
Avatar van luchtloper
luchtloper is offline



panorama van paasvuur
__________________
god must be a painter, because of all the colours
Oud 09-04-2007, 19:18
luchtloper
Avatar van luchtloper
luchtloper is offline


HDRI van 8 foto's
ik snap nog steeds niet helemaal hoe sommige mensen dat zo mooi krijgen maar deze is al beter dan eerder.
__________________
god must be a painter, because of all the colours
Oud 10-04-2007, 17:36
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline


dit is een foto die ik gemaakt heb met mijn toen nieuwe Nikon D50 met een Tamron 28-75 f2.8 lens. 1 van de beste foto's van die serie. het was bij het concert van C-mon & Kypski in het Patronaat. op de foto zie je pete philly.



deze foto is wat recenter, heb inmiddels de D50 ongeveer 2 maanden. deze foto heb ik flink bewerkt zie je ook wel aangezien er wat ruis inzit. op de foto zie je rapper BangBang, genomen bij een concert van Kubus & BangBang in Parkhof
Oud 11-04-2007, 15:37
Toddish
Avatar van Toddish
Toddish is offline
Citaat:
luchtloper schreef op 05-11-2006 @ 22:17 :
bij mijn foto's bovenaan de pagina en bij deze was het ook bewolkt, het begon zelfs bijna te regenen:

[afbeelding]
Hoe schiet je nou zo iets?
__________________
Pang
Oud 11-04-2007, 15:45
Toddish
Avatar van Toddish
Toddish is offline
Citaat:
yavanna schreef op 01-12-2006 @ 15:15 :
Dank je wel, stel ik erg op prijs


Ik ben wat aan het uitproberen met m'n camerainstellingen en dat heeft onder andere hiernaar geleid:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een geweldige foto's maar wat heb je gebruikt als achtergrond of is dat nep?
__________________
Pang

Laatst gewijzigd op 11-04-2007 om 16:04.
Oud 11-04-2007, 18:46
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Nee dat is zo gekomen door de ongelooflijk kleine sluitertijd en kleine lichtgevoeligheid, daardoor komt er geen licht in de camera van de achtergrond, maar alleen van de bloem en daardoor wordt het zo zwart

Dank je wel voor het compliment
Oud 11-04-2007, 19:57
luchtloper
Avatar van luchtloper
luchtloper is offline
Citaat:
Toddish schreef op 11-04-2007 @ 15:37 :
Hoe schiet je nou zo iets?
vanaf mijn fiets als ondersteuning. ik had mn statief niet bij me.
__________________
god must be a painter, because of all the colours
Oud 11-04-2007, 21:47
bingomassacre
bingomassacre is offline
Citaat:
yavanna schreef op 11-04-2007 @ 18:46 :
Nee dat is zo gekomen door de ongelooflijk kleine sluitertijd en kleine lichtgevoeligheid, daardoor komt er geen licht in de camera van de achtergrond, maar alleen van de bloem en daardoor wordt het zo zwart

Dank je wel voor het compliment
Wat voor camera/instellingen heb je dan precies gebruikt? Ik zou niet weten hoe ik met daglicht zulke onbewerkte foto's kan schieten
Oud 11-04-2007, 22:08
Toddish
Avatar van Toddish
Toddish is offline
Citaat:
yavanna schreef op 11-04-2007 @ 18:46 :
Nee dat is zo gekomen door de ongelooflijk kleine sluitertijd en kleine lichtgevoeligheid, daardoor komt er geen licht in de camera van de achtergrond, maar alleen van de bloem en daardoor wordt het zo zwart

Dank je wel voor het compliment
Fuck man waar heb je dat geleerd ik wil dat ook kunnen
__________________
Pang
Oud 12-04-2007, 02:08
Hack
Avatar van Hack
Hack is offline
Citaat:
bingomassacre schreef op 11-04-2007 @ 21:47 :
Wat voor camera/instellingen heb je dan precies gebruikt? Ik zou niet weten hoe ik met daglicht zulke onbewerkte foto's kan schieten
Dat lukt je ook niet met daglicht. Je camera heeft 3 verschillende manieren om om te gaan met licht.

Je sluitertijd bepaalt hoe lang het licht op je sensor/film valt, je diafragma bepaalt hoe véél licht er op je sensor/film valt en je ISO/ASA waarde bepaalt hoe snel je sensor/film op dat licht reageert.

Je kan dus met een normale ISO/ASA waarde van 100, een diafragma van F/22 en een sluitertijd van 4 seconden werken met normaal daglicht, dan krijg je normaal belichte foto's maar enorm bewogen doordat je zo'n lange sluiter gebruikt.

Omgedraaid kun je (mits je de lichtgevoeligheid van je lens het toestaat) een diafragma van F/1.8 en een ISO/ASA waarde van 1600 gebruiken met een sluiter van 1/100ste seconde in de kroeg. Dan kun je met een relatief korte sluitertijd normale foto's maken in een donkere omgeving.

Let wel, hoe groter (wijder) je je diafragma zet, hoe minder scherpte/diepte je hebt. Met een diafragma van F/1.8 zul je maar 1 tot 2 cm. van je focus scherp zien.

Van dit scherpte/diepte verschil heb ik zelf een goed voorbeeld gemaakt van een libelle. Rechts zie je de libelle met een relatief groot diafragma, links met een klein diafragma. Let op het verschil in scherpte/diepte.

Rechts zie je dat de vleugels niet helemaal scherp zijn, maar de achtegrond is ook vaag. Links zijn de vleugels wel helemaal scherp, maar de (imho storende) achtergrond is ook aanwezig.

__________________
Eppol.
Oud 12-04-2007, 08:29
bingomassacre
bingomassacre is offline
Citaat:
Hack schreef op 12-04-2007 @ 02:08 :
Dat lukt je ook niet met daglicht. Je camera heeft 3 verschillende manieren om om te gaan met licht.
[afbeelding]
Ja dat weet ik allemaal wel, maar nu weet ik nog steeds niet hoe je die bloem gewoon belicht kan krijgen en de achtergrond totaal zwart. Tenzij ze hem s'nachts heeft gemaakt dan.
Oud 12-04-2007, 17:23
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Nee, ik heb gewoon geflitst
Ik had ISO op 80, sluitertijd op 1/1000 en f8.0. Dat was het maximale (of minimale, tis hoe je het bekijkt) dat mijn camera kon hebben. En dan de flitser aan. Het is wel belangrijk om het in een goed verlichte ruimte te doen want anders is het automatisch scherpstellen een ramp XD
Oud 12-04-2007, 19:50
Verwijderd
vond deze wel oké


en ik weet het ja, niet scherp enzo
Oud 13-04-2007, 19:38
Verwijderd
Een aantal foto's van mijn Finland-tijd.





Oud 13-04-2007, 22:56
bingomassacre
bingomassacre is offline
Citaat:
yavanna schreef op 12-04-2007 @ 17:23 :
Nee, ik heb gewoon geflitst
Ik had ISO op 80, sluitertijd op 1/1000 en f8.0. Dat was het maximale (of minimale, tis hoe je het bekijkt) dat mijn camera kon hebben. En dan de flitser aan. Het is wel belangrijk om het in een goed verlichte ruimte te doen want anders is het automatisch scherpstellen een ramp XD
Ik was de flitsfunctie van de camera even vergeten geloof ik Maargoed, mooie foto's iig
(en nu ga ik je morgen even gigantisch naapen want ik wil het ook proberen )
Oud 13-04-2007, 23:34
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Haha maakt niet uit ik heb het ook min of meer van een website overgenomen XD (al zou ik niet meer weten welke en de uitleg was heel onduidelijk ).
Mja dank je wel hoor
Oud 14-04-2007, 09:06
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
kunnen jullie mij misschien nog feedback geven dan weet ik wat ik vanavond beter kan doen
Oud 14-04-2007, 09:37
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Ik vind het jammer dat je geen ogen ziet. Maar dat komt natuurlijk door de pet Verder... is de eerste foto niet helemaal scherp (wat natuurlijk moeilijk is als het zo donker is) en lijkt het door de schaduw van de pet alsof hij maar een half hoofd heeft.
Zoiets? Maar ik heb totaal geen ervaring met het fotograferen van artiesten dus ik zou niet echt weten hoe je het beter kan doen
Oud 14-04-2007, 16:47
Macho
Avatar van Macho
Macho is offline
Oud 19-04-2007, 11:52
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Jochemska schreef op 10-04-2007 @ 17:36 :
[afbeelding]

dit is een foto die ik gemaakt heb met mijn toen nieuwe Nikon D50 met een Tamron 28-75 f2.8 lens. 1 van de beste foto's van die serie. het was bij het concert van C-mon & Kypski in het Patronaat. op de foto zie je pete philly.

[afbeelding]

deze foto is wat recenter, heb inmiddels de D50 ongeveer 2 maanden. deze foto heb ik flink bewerkt zie je ook wel aangezien er wat ruis inzit. op de foto zie je rapper BangBang, genomen bij een concert van Kubus & BangBang in Parkhof
waardeloos en dan niet alleen de kwaliteit.
neem een voorbeeld aan al murphy zou ik zeggen.
__________________
hello dave.
Oud 19-04-2007, 13:31
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
^kun je me ook vertellen wat je er waardeloos aan vind? anders heb ik er weinig aan natuurlijk.....



hier nog een foto van afgelopen zaterdag, Dutch Ska Festival in de Melkweg.
Oud 19-04-2007, 15:47
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
allebei vreselijk korrelig
0,0 sfeer en er gebeurt niks bijzonders op de foto.
wat toch vaak het geval moet zijn bij concertfotografie.
__________________
hello dave.
Oud 19-04-2007, 23:48
IKBENVIS
Avatar van IKBENVIS
IKBENVIS is offline
1. Zelfportret


2. Trappetje


3. Wacht/brandtoren


4. Puny humans


5. Hoogste punt v/d Veluwe.
Oud 20-04-2007, 18:44
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
^ De onderste foto spreekt mij heel erg aan, de lucht is erg mooi. De rest wat minder.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 20-04-2007, 22:57
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline


omdat 'luchtfoto's' hier in dit topic niet kunnen ontbreken.
__________________
hello dave.
Oud 21-04-2007, 09:49
Verwijderd
jammer van de weerspiegeling van de lampen
verder mooie foto, die kleuren
Oud 21-04-2007, 23:43
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
ik vond de weerspiegeling van de lampen niet echt storen, dus vandaar. maar bedankt!
__________________
hello dave.
Oud 22-04-2007, 00:03
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik vind die lampen juist wel leuk. Jammer vind ik het dat je verder niet zoveel ziet op die foto, het is 1 blok zwart.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 24-04-2007, 17:45
Verwijderd
Dat de rest allemaal zwart is vind ik eigenlijk wel iets hebben, ik irriteer me bij de meeste luchtfotos aan dat je afgeleid wordt door huizen of andere dingen. Ik vind het wel jammer van die lampen, dat 'verpest' de 'sfeer' van de foto in mijn ogen een beetje. Maar hij is zeker mooi
Oud 24-04-2007, 22:03
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline


Kritiek gewenst
Oud 25-04-2007, 17:30
Minami
Avatar van Minami
Minami is offline
__________________
No one knew why she wouldn't wake up, I think she finaly made it back home.
Oud 27-04-2007, 20:04
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik denk dat deze vraag hier wel bij kan:
Hoe maak je goede concertfoto's? wat licht betreft dan.
Laatst foto's gemaakt bij een lokaal bandje, maarja te weinig licht natuurlijk. En mijn lenzen zijn niet erg lichtsterk (f3,5-f5,6). Dus heb ik de iso-waarde omhooggegooid naar 1600, maar dan zitten de foto's dus vol met ruis. Flits wordt natuurlijk ook erg lelijk. Iemand tips hoe ik dit beter kan aanpakken?
Oud 27-04-2007, 21:04
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 27-04-2007 @ 20:04 :
ik denk dat deze vraag hier wel bij kan:
Hoe maak je goede concertfoto's? wat licht betreft dan.
Laatst foto's gemaakt bij een lokaal bandje, maarja te weinig licht natuurlijk. En mijn lenzen zijn niet erg lichtsterk (f3,5-f5,6). Dus heb ik de iso-waarde omhooggegooid naar 1600, maar dan zitten de foto's dus vol met ruis. Flits wordt natuurlijk ook erg lelijk. Iemand tips hoe ik dit beter kan aanpakken?
Je blijft toch heel afhankelijk van het type lens, zeker in omstandigheden waar het licht belabberd is afgesteld.
Wanneer je in zekere mate met tele wil fotograferen.
-> f3,5 en meer gebruik ik enkel wanneer de band voldoende uitgelicht is. Tot 200mm gaan is dan best wel mogelijk met een beetje een goede lens. Hou er sowieso rekening mee dat minstens 8 van de 10 foto's last hebben van bewegingsonscherpte.
-> Om dit tegen te gaan heb je gewoon beter materiaal nodig. EF 70-200mm f/2.8L USM maar voor de meeste amateurs te duur.

Goedkope oplossing, vaste brandpuntsafstand:
EF 50mm f/1.8 II
-> Zo'n ding trekt zich erg goed uit de slag bij concertfotografie. f/1.4 doet het nog beter, maar is ook iets duurder.

In principe kan je best blijven schieten op Av-stand. Maar zowel door wat ervaring met de kadrage op te bouwen, als door je lichtmeting(*) aan te passen aan de manier waarop het podium verlicht is, kan je je sluitertijd nog drastisch verkleinen. Vanaf 1/160 s zit je met een min of meer vaste hand veilig.
(*) In de regel: spotmode. Wanneer pakweg de zanger uit de spots treedt maar het podium wel nog min of meer uitgelicht is, of bij keihard tegenlicht kan je ofwel die spotmode in je voordeel gebruiken, toch op de zanger focussen en het licht wat gelijk trekken. Ofwel ga je hier over op matricmetering en zo de zanger pakweg 'zwart' fotograferen.

TIPS:
-> op voorhand voldoende gegeten hebben en zorgen dat je naar het toilet bent geweest. Daardoor ga je zelf minder trillen.
-> foto's schieten in RAW en naar keuze tot 1 à 2 stops onderbelichten.
-> bij een close-up op een slecht verlicht podium is het soms handig om in de kadrage naar een spot achter je onderwerp te zoeken. Anders lukt het haast nooit om je beeld scherp te krijgen. Mij toch niet.

vb.


-> bij veel tegengelichting kan je ipv op Av ook puur manueel gaan trekken. ISO 1600->400 en sluitertijd van 1/80 à 1/160 -> 1/320. Scherpstellen op de gezichtranden en f-waarde op kleinste getal houden.
-> flitsen heeft weinig zin, tenzij je erg goed met je camera en flash om kan gaan. Als het het toch gaat doen: externe flits. Invulflits kan dan handig worden om je onderwerp scherp te krijgen (bij lagere ISO of kortere sluitertijd), maar mag de belichting van het podium in principe niet storen. In kleine zaaltjes kan je, als je niet te fel in klein- of grootbeeld gaat ook via het plafond gaan flitsen. Op die manier kan je nog leuke beelden schieten zonder extra lelijke schaduwen te creeëren, maar de belichting en kleur van het podium ben je vaak wel kwijt.
vb. Deze heb ik geflits omdat Iggy geen halve seconde stilstaat, en na een lange dag werken en niet eten begon ikzelf ook teveel te trillen om nog goed met een zoomlens om te kunnen gaan.


-> afhankelijk van je camera natuurlijk, maar ISO1600... mag geen probleem geven. Anders: photoshop.

Meer kan ik op het moment niet bedenken. Behalve: oefenen, oefenen, oefenen.
__________________
Let's fantasize a revolution
Oud 27-04-2007, 21:17
RSR
RSR is offline
Lees vooral het verhaal hier boven:
En nog enkele tips

Als je mag flitsen (je kent bijvoorbeeld de band, en die heeft er geen problemen mee) flits dan op een wat langere sluitertijd (1/15 ofzo, afhankelijk van de situatie) dat geeft veel warmere kleuren maar door de flits bevriest je onderwerp alsnog. Kan erg lekkere resultaten opleveren (ik heb geen externe flitser, dus dit is de beste manier om goed te presteren met de interne van mijn 350D , externe is natuurlijk hemels, maar ik weet niet of je die hebt)

Verder netzoals hier boven, iso1600 is goed bruikbaar bij SLR's, ik weet niet wat voor camera je hebt? maar een beetje noise reductie kan je altijd nog achteraf toevoegen en soms geeft die ruis juist wel weer een leuk effect.

En zorg dat je vooraan komt, want het is beter om je diafragma helemaal open te gooien (3,5) en dat kan niet als je moet zoomen op jouw lensje (ja 5,6 is mooi hoor, maar 3,5 is nog veel mooier).

En over die 50mm 1,8, die is maar 90 euro, maar door de relatief kleine scherptediepte is dat ook wel even wennen, maargoed, je begint pas net dus moet je sowieso veel oefenen (ik ben ook nog maar een tijdje bezig) dus dat leer je ook wel.

En veel tijd besteden aan je nabewerking, in RAW is nog een hoop 'misluktheid op je lcd' te corrigeren en saaie platen kunnen door andere kleursettings nog een stuk spannender worden.


Je ziet hier bijvoorbeeld wel wat ruis, maar de foto is tenminste scherp, en daar gaat 't wat mij betreft in de eerste plaats om. Hier heb ik gewoon met de kitlens F3.5 en iso1600 geschoten dus er valt zeker wat uit te halen.


En deze heb ik dus geflitst met een wat langere sluitertijd, ook met kitlens van de 350D, dus gewoon lekker gaan oefenen (net als ik )
__________________
!!
Oud 28-04-2007, 09:02
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Fototopic: Meeting 10/5 - MET BESCHRIJVING
Verwijderd
177 19-05-2003 19:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.