Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2005, 16:34
poepdrol
Avatar van poepdrol
poepdrol is offline
Geweldig programma

Eindelijk een programma dat sympathiek is voor atheisten en geloof in het juiste perspectief plaatst.

Gooi er nog maar een geweldige Douglas Adams quote tegenaan

"Now it is such a bizarrely improbable coincidence that anything so mindboggingly useful could have evolved purely by chance that some thinkers have chosen to see it as the final and clinching proof of the non-existence of God.
"The argument goes something like this: `I refuse to prove that I exist,' says God, `for proof denies faith, and without faith I am nothing.'
"`But,' says Man, `The Babel fish is a dead giveaway, isn't it? It could not have evolved by chance. It proves you exist, and so therefore, by your own arguments, you don't. QED.'
__________________
The guilty sleep and the innocent stay awake

Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 16:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2005, 17:09
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Oh zoekfunctie, where art thou?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 17:47
poepdrol
Avatar van poepdrol
poepdrol is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-06-2005 @ 18:09 :
Oh zoekfunctie, where art thou?
Zag geen post op het films, tv & radio forum.. heb zoekfunctie gebruikt hoor. Of ik heb me verkeken
__________________
The guilty sleep and the innocent stay awake
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 18:17
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
poepdrol schreef op 23-06-2005 @ 18:47 :
Zag geen post op het films, tv & radio forum.. heb zoekfunctie gebruikt hoor. Of ik heb me verkeken
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1186564
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 22:37
poepdrol
Avatar van poepdrol
poepdrol is offline
Excusez moi dan!
__________________
The guilty sleep and the innocent stay awake
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 21:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Alles dat de SGP en CU in de gordijnen jaagt staat gegarandeerd voor kwaliteit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 21:48
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-06-2005 @ 22:42 :
Alles dat de SGP en CU in de gordijnen jaagt staat gegarandeerd voor kwaliteit.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 22:43
Verwijderd
Achterlijk programma.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 21:23
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Sylph schreef op 26-06-2005 @ 23:43 :
Achterlijk programma.
Waarom?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 21:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Omdat ie gelovig is, natuurlijk. Wie aan de bijbel komt, komt aan de christenen!!1!!111!!1!!!
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 22:01
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
ik kan me best voorstellen dat je als christen wel zin hebt om de makers te mutileren na het zien van die provocaties.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 22:09
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-06-2005 @ 22:50 :
Omdat ie gelovig is, natuurlijk. Wie aan de bijbel komt, komt aan de christenen!!1!!111!!1!!!
dit soort reacties vind ik ook kkdom.
de atheisten in dit programma kunnen zich totaal niet verplaatsen in christenen en weigeren daarbij de zaken van een ander perspectief te zien. in dat opzicht nemen ze precies dezelfde houding aan waaraan veel mensen zich storen bij christenen. feit is wel dat er bij een overtuiging nauwelijks sprake is van een houding aannemen, maar ook dat kunnen angstaanjagend weinig mensen inzien; dat zijn ook degenen die religie als een hobby zien hoewel een oprecht religieus iemand leeft/handelt uit een geloofsovertuiging.
die hele zwart/wit theorie van die oude knar, die doet alsof hij alles weet, is wat mij betreft eerder storend dan geloofwaardig.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 22:21
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
net zo irritant als christenen die je proberen te bekeren tot het christendom
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 22:30
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 27-06-2005 @ 23:09 :
dit soort reacties vind ik ook kkdom.
de atheisten in dit programma kunnen zich totaal niet verplaatsen in christenen en weigeren daarbij de zaken van een ander perspectief te zien. in dat opzicht nemen ze precies dezelfde houding aan waaraan veel mensen zich storen bij christenen. feit is wel dat er bij een overtuiging nauwelijks sprake is van een houding aannemen, maar ook dat kunnen angstaanjagend weinig mensen inzien; dat zijn ook degenen die religie als een hobby zien hoewel een oprecht religieus iemand leeft/handelt uit een geloofsovertuiging.
die hele zwart/wit theorie van die oude knar, die doet alsof hij alles weet, is wat mij betreft eerder storend dan geloofwaardig.
De reden dat ze zich niet of verminderd weten te plaatsen in het perspectief van Christenen is omdat dat dat perspectief volstrekt irrelevant is voor de objectieve wetenschap. Het is namelijk religieus geinspireerd en heeft als zodanig NIETS te maken met het eventuele bestaan van een opperwezen. Zij concentreren zich meer op de wetenschappelijke kant van dit vraagstuk en bekijken dit wél van meerdere kanten.

En waarom noem je die man een oude knar? Omdat hij dingen zegt waar jij het niet mee eens bent? Hoe verrassend.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 23:07
Suusjuhh
Avatar van Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Heerlijk programma.
__________________
There is only one -- Feyenoord Rotterdam
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 23:11
Hi, I'm Nora
Avatar van Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-06-2005 @ 23:30 :
En waarom noem je die man een oude knar? Omdat hij dingen zegt waar jij het niet mee eens bent? Hoe verrassend.
attn: ze bedoelt die geïnterviewde uit de meest recente uitzending.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 23:14
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 28-06-2005 @ 00:11 :
attn: ze bedoelt die geïnterviewde uit de meest recente uitzending.
Oh okay. Ik heb alleen de eerste aflevering en een stukje van de tweede gezien.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-06-2005 @ 22:50 :
Omdat ie gelovig is, natuurlijk. Wie aan de bijbel komt, komt aan de christenen!!1!!111!!1!!!
Ten eerste ben ik niet christen. Ten tweede geloof ik niet in de bijbel, maar wel in God. Ja, ik heb een schijthekel aan programma's dat mensen zoveel mogelijk belachelijk wil maken. Ook als het omgekeerd zou zijn geweest.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-06-2005, 23:48
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-06-2005 @ 00:35 :
Ten eerste ben ik niet christen. Ten tweede geloof ik niet in de bijbel, maar wel in God. Ja, ik heb een schijthekel aan programma's dat mensen zoveel mogelijk belachelijk wil maken. Ook als het omgekeerd zou zijn geweest.
Waarom een schijthekel? Ik begrijp dat echt niet. Het kan echt geen kwaad om een beetje te lachen om een ander.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-06-2005 @ 00:48 :
Waarom een schijthekel? Ik begrijp dat echt niet. Het kan echt geen kwaad om een beetje te lachen om een ander.
Wel als dat op een onrespectvolle manier gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 00:01
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-06-2005 @ 00:54 :
Wel als dat op een onrespectvolle manier gebeurt.
Satirische programma's lopen nu eenmaal niet over van respect. Je moet het allemaal niet zo serieus nemen. De indruk die ik krijg van een programma als God Bestaat Niet is dat er serieus wordt geinterviewed met af en toe een debiel filmpje er tussendoor. Lijkt me nou niet iets om een krulstaart van te krijgen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 00:06
Verwijderd
Ja, en voor mij gaat God bestaat niet gewoon een stap te ver.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 10:19
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 27-06-2005 @ 23:21 :
net zo irritant als christenen die je proberen te bekeren tot het christendom
in dat opzicht nemen ze precies dezelfde houding aan waaraan veel mensen zich storen bij christenen.

beter lezen
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 10:22
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 28-06-2005 @ 11:19 :
in dat opzicht nemen ze precies dezelfde houding aan waaraan veel mensen zich storen bij christenen.

beter lezen
...liever de atheist die je probeert te bekeren tot een materialistisch wereldbeeld dat gebaseerd is op empirische falsificatie, dan de gelovige die je probeert te bekeren tot een overtuiging die niet tot het domein van deze wereld behoort én waaraan ook nog eens een verwrongen moraliteit is gekoppeld.

Henk Mul !
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 10:23
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-06-2005 @ 23:30 :
De reden dat ze zich niet of verminderd weten te plaatsen in het perspectief van Christenen is omdat dat dat perspectief volstrekt irrelevant is voor de objectieve wetenschap. Het is namelijk religieus geinspireerd en heeft als zodanig NIETS te maken met het eventuele bestaan van een opperwezen. Zij concentreren zich meer op de wetenschappelijke kant van dit vraagstuk en bekijken dit wél van meerdere kanten.
ik doelde in de eerste plaats op de reactie van die knuppel in dit topic, en in de tweede plaats op de houding van die oude vent in dat programma. ik moet er wel bij zeggen dat ik maar 1 aflevering gezien heb. ik snap je punt wel maar ik ben van mening dat hij op een meer acceptabelere manier dezelfde stof kan overbrengen.
zij bekijken het wel van meerdere kanten maar uit sommige van zijn opmerkingen bleek dat hij zich wel degelijk spottend uitlaat over religieuze mensen, maar dat zal mij ongetwijfeld meer opvallen dan mensen waarvan de ouders niet streng religieus zijn.

Citaat:
HenkMul schreef op 28-06-2005 @ 11:22 :
...liever de atheist die je probeert te bekeren tot een materialistisch wereldbeeld dat gebaseerd is op empirische falsificatie, dan de gelovige die je probeert te bekeren tot een overtuiging die niet tot het domein van deze wereld behoort én waaraan ook nog eens een verwrongen moraliteit is gekoppeld.

Henk Mul !
ik vind het ene niet onderdoen aan het ander. het is beiden even slecht.
__________________
sup birdie.

Laatst gewijzigd op 28-06-2005 om 10:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2005, 21:56
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Nog even snel het Atheistisch Manifest doorlezen en de pret kan weer beginnen... nog een uurtje. ''.

Henk Mul !
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 11:02
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik vind de titel nie tactisch

Dan vind ik het programma 'zij gelooft en zij niet' ( volgens mij) beter!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 15:13
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
gurl18 schreef op 29-06-2005 @ 12:02 :
Ik vind de titel nie tactisch


Het is natuurlijk bedoelt als een soort provocatie, maar ook best een logische titel aangezien het gewoon de booschap is die het programma brengt.

Citaat:
Dan vind ik het programma 'zij gelooft en zij niet' ( volgens mij) beter!
Je vind het volgens jou beter? Je weet niet zeker of je dat vind wil gewoon extreem goed duidelijk maken dat je subjectief bent?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 16:21
one.
one. is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 28-06-2005 @ 11:22 :
...liever de atheist die je probeert te bekeren tot een materialistisch wereldbeeld dat gebaseerd is op empirische falsificatie, dan de gelovige die je probeert te bekeren tot een overtuiging die niet tot het domein van deze wereld behoort én waaraan ook nog eens een verwrongen moraliteit is gekoppeld.

Henk Mul !
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 16:47
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
gurl18 schreef op 29-06-2005 @ 12:02 :
Ik vind de titel nie tactisch

Dan vind ik het programma 'zij gelooft en zij niet' ( volgens mij) beter!
De titel is perfect gekozen, niet geloven kijken ernaar omdat ze eindelijk eens een programma vinden die tegen god is. En gelovigen kijken ernaar om er boos over te worden.

Dus meer kijkcijfers
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 19:27
Verwijderd
Ik vind het interessant, maar ik heb in geen enkele aflevering overtuigende dingen gehoord wat de titel van dit programma bevestigt
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 20:31
bbyn
bbyn is offline
onzin-programma ik geloof in God maar als t over islam, hindoeisme of whatevur zou gaan zou ik t ook blubber vinden... onrespectvol
__________________
"Once I asked Jesus : How much do you love me? He said: this much. He stretched His arms and died for me!"
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 20:39
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 28-06-2005 @ 11:19 :
in dat opzicht nemen ze precies dezelfde houding aan waaraan veel mensen zich storen bij christenen.

beter lezen
ah nouja dat is ze dan gelukt maar ik blijf 't een irritant programma vinden
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 00:49
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik geniet nog bij elke aflevering.

Wel grappig trouwens dat Van de Wint zo geniepig moet lachen wanneer het geloof in god door intellectuelen wordt bestempeld als onzinnig. Het zijn namelijk precies die antwoorden die de programmamakers willen horen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie God bestaat/bestaat niet, bewijzen?
vedetje
502 03-09-2008 16:34
Psychologie HOOP jij dat God bestaat?
SellaYoung
131 20-12-2005 22:47
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom zou god bestaan?
akumabito
1 28-08-2005 09:39
Levensbeschouwing & Filosofie Als God zich aan jou zou openbaren...
LaResistance
87 26-11-2004 21:11
Levensbeschouwing & Filosofie God Bestaat.
o.O
48 30-09-2004 01:00
Levensbeschouwing & Filosofie Waar komt het kwaad vandaan als God er niet zou zijn?
GeritoDM
22 01-03-2004 14:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.