Oud 04-11-2010, 22:24
#Pieteer#
Avatar van #Pieteer#
#Pieteer# is offline
Hee!

Ik ben Pieter, 14 Jaar oud en heb last van puistjes
Loop er nu al ongv 1 jaar mee en wil er van af,
Mijn vader is huisarts en heeft me al wel een x iets voorgeschreven,
Maar ik praat er liever niet met hem over.

Heb een leuk meisje ontmoet via via en zie dr over ongeveer 1 maand.
Toch ben ik wat onzeker over mijn puistjes, Ze weet volgens mij namelijk niet dat ik ze heb en wil er graag vanaf,

Hierbij mijn vraag : Wie heeft een middel om binnen 1 maand ongeveer van je puistjes af te zijn?
Zonder dat me ouders erachter gaan komen.

Groetjes,
Pieter

Laatst gewijzigd op 04-11-2010 om 22:35.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 13:53
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Er echt vanaf komen lukt denk ik niet, maar je kan er wel voor zorgen dat je huid er wel gafer en beter uitziet. Clearasil gebruik ik persoonlijk, en ik heb zo nu en dan ook nog puistjes, maar tis wel een stuk beter nu ik het gebruik.Je kunt het gewoon bij de DA of Kruidvat kopen. Op de verpakking staat wel hoe het moet worden aangebracht enzow.



En uh,, veel zeggen niet te veel vet eten enzo. Geen idee of dat waar is, zou je pa vast wel weten Maak je niet teveel zorgen over je pa, die heeft ze vroeger denk ik ook wel gehad. Het is je pa man, je kan het heus wel zeggen (je hebt het eerder ookal aangegeven dus!).
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 22:56
#Pieteer#
Avatar van #Pieteer#
#Pieteer# is offline
Ja oke daar heb je wel gelijk in,
Shit he, Ik zit er best wel mee.
Maar ja we zien wel wat er gaat gebeuren
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 01:16
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Clearasil werkt voor geen ene fuk (mijn excuses voor de woordkeuze). Clearasil is té commercieel om serieus te nemen. Zo gauw je al 'gepatenteerd' hoort in reclames moet je het met hoongelach ontvangen. Wat wél goed werkt is Roaccutane, maar dat moet via een arts, omdat het niet zomaar verdund water is.
__________________
Freedom, is never having to say you're sorry.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 01:35
Verwijderd
Citaat:
Clearasil werkt voor geen ene fuk (mijn excuses voor de woordkeuze). Clearasil is té commercieel om serieus te nemen. Zo gauw je al 'gepatenteerd' hoort in reclames moet je het met hoongelach ontvangen. Wat wél goed werkt is Roaccutane, maar dat moet via een arts, omdat het niet zomaar verdund water is.
Mja, dat gaan ze dus ook echt voorschrijven voor jeugdpuistjes.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 14:43
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
De indicatie voor Roaccutane is (ernstige) acne vulgaris, dus ik snap jouw sarcasme niet zo goed.
Ik zei reeds dat het geen kattepis is, en voorgeschreven dient te worden met de nodige bedenkingen. Maar goed, in het hypothetische geval als je niet heel veel puisten hebt, ben je wel binnen een maand van je puistjes af (maar dat is dan weer geen indicatie voor Roaccutane).
__________________
Freedom, is never having to say you're sorry.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Heb een leuk meisje ontmoet via via en zie dr over ongeveer 1 maand.
Toch ben ik wat onzeker over mijn puistjes, Ze weet volgens mij namelijk niet dat ik ze heb en wil er graag vanaf,
Als ze het nog nooit gezien heeft zal het toch wel meevallen? Of heb je ze op een plaats die meestal bedekt is?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 16:20
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik ken geen enkele 14-jarige zonder puistjes, en zelf was ik op mijn 14e ook een soort van maanlandschap. Misschien heeft zij wel net zo veel puistjes als jij, en zit je je druk te maken om niks. zolang je hoofd niet helemaal vol zit met puistjes kun je volstaan met 's ochtends en 's avonds je gezicht wassen met een facewash (om het even welke) en als je echt heel veel puistjes hebt, dan moet je toch je pa nog maar eens vragen of ie wat sterkers heeft. Alle puistjes weg is overigens niet echt een realistisch streven.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 15:39
Markjan1985GH
Markjan1985GH is offline
Puisjes is heel normaal inderdaad, en je ziet ze zelf altijd veel beter dan iemand anders. Middelen om je gezicht mee te wassen helpen wel, maar het beste werken medicijnen, kun je bij de huisarts gewoon vragen. Alleen moet het dan wel leiden tot sociale problemen en voor een paar puistjes krijg je geen medicijnen mee.... als het echt heftig wordt kun je ook naar een dermatoloog gaan...

Laatst gewijzigd op 20-11-2010 om 17:42.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 15:46
Verwijderd
litteken creme van biodermal voor de puistjes die uitgeknepen of lelijk zijn kan ook helpen, alleen als dr geen vocht meer inzit, die creme is alleen wel best prijzig
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 18:19
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Clearasil werkt inderdaad niet, maakt het meestal alleen maar erger.
Wat ik doe is iedere avond mijn gezicht schoonmaken met een nat wattenschijfje om zo te zorgen dat alle viezigheid die overdag in m'n poriën verzameld wordt niet de hele nacht blijft zitten. Wat ook wil helpen is een flesje tea tree olie kopen, bij de apotheek hebben ze dat. Dat ruikt ontzettend sterk maar als je daar een druppel van op een wattenschijfje doet en je gezicht ermee schoonmaakt helpt het ook puistjes voorkomen omdat het desinfecterend werkt. Je hebt er ook een gezicht-was-spul van. Het is van Thursday Plantation, geloof ik.

En een ietwat goedkopere oplossing voor als je ergens één heel naar puistje hebt is er een beetje tandpasta op doen voor je gaat slapen. Droogt het uit.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 21-11-2010, 08:45
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Je gezicht goed reinigen met groene zeep helpt ook een beetje. Je huid wordt er wat droog van misschien maar het reinigt wel goed.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 21-11-2010, 15:15
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Tandpasta vind ik niet handig, bij mij wordt de huid eromheen kurkdroog en dan heb ik liever maar één stom puistje.

Het is niet direct bewezen, maar het helpt bij velen om gezond te eten, dat geeft je vaker een frisse huid. Wat je verder kan doen is een reinigingsmelk kopen (voor gevoelige huid, anders kan je huid roder worden en kan je het beschermlaagje eraf poetsen) en 2x per dag een klodder op een wattenschijfje doen en daar je gezicht mee schoonmaken. Dit is eigenlijk niet eens zozeer een puistjesmaatregel, elke tiener zou zijn gezicht goed moeten schoonmaken. Reinigen is het allerbelangrijkste.
Wat bij mij ook goed hielp was tretinoïnecrème 0,05%, die hebben ze bij de apotheek.
En ik zou er juist met je vader over praten! Hij is huisarts en ziet dagelijks naardere dingen dan jouw puistjes . Hij zal je heus niet uitlachen.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 07:09
marina16
marina16 is offline
vichy gezichtsreiniger werkt het beste
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 01:27
Verwijderd
Citaat:
De indicatie voor Roaccutane is (ernstige) acne vulgaris, dus ik snap jouw sarcasme niet zo goed.
Ik zei reeds dat het geen kattepis is, en voorgeschreven dient te worden met de nodige bedenkingen. Maar goed, in het hypothetische geval als je niet heel veel puisten hebt, ben je wel binnen een maand van je puistjes af (maar dat is dan weer geen indicatie voor Roaccutane).
Klinkt het alsof de TS last heeft van acne dan?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 17:07
Drieszz
Avatar van Drieszz
Drieszz is offline
Clerasil helpt bij mij toch hoor
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 20:53
Leerling205
Avatar van Leerling205
Leerling205 is offline
Uitknijpen !
__________________
Heb ik niet, en jij?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 19:50
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Clerasil helpt bij mij toch hoor
Ja bij mij ook.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 10:53
Tazer
Avatar van Tazer
Tazer is offline
Clearasil zal je op de lange termijn zorgen voor alleen maar meer puistjes.
Bij jeugdpuistjes is 't goed om Benzoylperoxide (bij iedere apotheek zonder recept voor 3 euro te halen) te gebruiken, mocht dit niet helpen gebruik je het in combinatie met Dalacin-T. Merk je dat dit ook niet werkt kun je overgaan naar Mynocicline, dit zijn kleine tabletjes. Heb je er dan nog steeds last van is je redmiddel Roaccutane.
__________________
'Onwetendheid is de bron van alle kwaad.'
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid puisjes
telefoontjex
4 21-03-2015 17:19
Lichaam & Gezondheid waarom denken mensen nog steeds dat je van chocolade puistjes krijgt?
speelgoedgitaar
20 15-09-2010 21:39
Lichaam & Gezondheid puistjes of toch niet?
moon
11 11-05-2006 06:43
Levensbeschouwing & Filosofie HET middel tegen puisjes?
darkstyle
11 27-01-2004 07:53
Lichaam & Gezondheid 21 jaar, en nog (jeugd)puistjes
Cryptic Winterstorm
89 10-11-2002 19:31
Lichaam & Gezondheid Puistjes waar je je scheert en lidtekens wegkrijgen
AsTheFutureRepeats
2 12-02-2002 18:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.