Oud 21-04-2014, 01:33
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Heey,
Het is toch verboden om te roken en drinken voor je 18e? Op onze school was een plekje om te roken, maar sinds je niet meer mag roken voor je 18e is dat weg gehaald. De kinderen mogen niet meer roken. Maar nu gaan ze gewoon aan het hek roken (net buiten de school). Het is de middelbare school dus er zullen niet zo veel kinderen die 18 zijn op school zitten. Ik weet heel zeker dat ze op de middelbare school zitten want als de bel gaat gaan ze allemaal naar binnen. Ik kan het maar niet begrijpen dat de politie daar nog nooit is geweest! Ik bedoel als ze vaak genoeg straffen dan zullen ze toch wel stoppen? Of zien jullie het oogluikend toe ofzo? Ik ben brugklasser en moet iedere dag langs die kinderen lopen die roken, het stinkt heel erg. Ik begrijp het wel als jullie denken dat het pas verboden word voor de kinderen die nog 16 moeten worden of net zijn, niet voor de kinderen die al 16 waren toen ze gingen roken. Maar als wij iedere dag zien hoe kinderen die niet mogen roken gewoon roken, zullen sommige klasgenoten niet denken dat het erg is als kinderen dit doen.
Als zij willen roken, is dat hun probleem. De politie heeft wel veel betere dingen te doen dan op rokende jongeren moeten letten in verband met hun gezondheid. Wat is nu je exacte probleem ? De noodhulp heeft wel veel betere dingen te doen. Bel maar met de wijkagent, die helpt je vast verder als ook hij het niet te druk heeft met o.a. burenruzies en dergelijke.





Dat jij de politie toevallig nooit ziet als je een melding maakt, dat wil niet zeggen dat ze niet zijn langs geweest. Misschien dat ze een rondje door de wijk geheel onopvallend hebben gedaan, en toch niemand hebben aangetroffen. Ik weet niet in welke stad jij woont ? Er zijn steden waar het zo druk is met spoedritten (reanimaties bijvoorbeeld) dat er totaal geen tijd is voor een vernieling. Ga naar de gemeente voor die palen. Op je reet zitten helpt ook niet. Doe er zelf wat aan.
Tsja en over het bellen naar 112. Als ik 112 bel met de meldkamer eenheid Den Haag (voor de steden Delft en Den Haag) voor o.a. dingen sls vernieling/baldadigheid/vandalisme dan is er minimaal 2 politieauto's en een biker. En voor doorgaans grotere meldingen staat er minimaal een ME-peloton bij van 8 man. Die zijn namelijk 24/7 in dienst in de oud-regio Haaglanden. Oud-Haaglanden valt namelijk onder een erg groot en rijk korps. Wellicht dat jij in een regio woont waar er erg weinig politie in dienst is die "erg kleine" meldingen niet zullen/kunnen afhandelen. Kan ook zijn dat je 112 belt voor inderdaad vernieling. Meldkamer neemt melding aan. Erg druk in de regio. Meldkamer zet melding weg bij het wijkbureau. Het krijgt dus een lagere prioriteit. Het dichtstbijzijnde bureau handelt dan jou zaak af als al haar eenheden van dat bureau de spoedritten hebben weggewerkt. Als dat 3 dagen heeft geduurt dan is dat jammer. En ze kwamen waarschijnlijk 3 dagen later om de aangifte op te nemen. Snap je het een beetje ?
Advertentie
Oud 21-04-2014, 01:37
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Ja jullie van het korps wel ik doelde op de gemeentelijke tak van vingerwijzers.

Nee een eenheid is iets anders dan het overkoepelende geheel van het korps maar goed dat maakt verder niet uit wat ik bedoelde was gewoon wat is de algemene tendens ik vraag dat omdat ik enkele agenten persoonlijk ken die daar echt een mening over hebben.

Natuurlijk wel het zijn immers net mensen.


Ok, dat was niet echt wat ik wilde weten, ik werk zelf ook in een geuniformeerd beroep en heb 3 strepen dus ik weet wel zo ongeveer wat je in een kledingpakket van de baas krijgt, maar evengoed hartelijk dank hoor.
1 paar is wel wat karig overigens
Je vraag ging trouwens wel over het nieuwe politie-uniform en niet over het nieuwe BOA-uniform ? Of begrijp ik je verkeerd ?
Oud 21-04-2014, 21:59
nikooo
Avatar van nikooo
nikooo is offline
Citaat:
als het goed is is het met tabak zo dat de verkoop aan minderjarige strafbaar is voor de verkoper maar het gebruik ervan niet. dus als minderjarige mag je best roken maar het mag niet aan jou verkocht worden.
Aangezien ik mag roken en mn moeder het voor me ophaalt is er niks strafbaar
Oud 04-05-2014, 11:34
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Je vraag ging trouwens wel over het nieuwe politie-uniform en niet over het nieuwe BOA-uniform ? Of begrijp ik je verkeerd ?
Ja, er lopen nu 2 dingen door elkaar, ik complimenteerde de politie met hun over het algemeen professionele instelling én vroeg jullie mening persoonlijk over het aangekondigde eventuele nieuwe uniform.
(bij gebrek aan diepgaande strafrechtelijke vragen vanwege dat ik er weinig mee te maken krijg o.h.a.)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 04-05-2014, 11:36
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Aangezien ik mag roken en mn moeder het voor me ophaalt is er niks strafbaar
Nederland kent een beleid (waar ook het gedoogbeleid deels uit voortkomt) om de gebruiker niet te straffen, dit omdat dat een onbegonnen zaak is en omdat verslaving te beargumenteren is als verminderde toerekeningsvatbaarheid.

Het lijkt me ook sterk dat daar ooit iets mee gedaan wordt maar roken is natuurlijk gewoon helemaal niet hip meer dus waarom zou je


Verder specifiek over de tabakswet; er is een regeling die de verkoop onder een bepaalde leeftijd verbied een andere regeling is dat "medewerkers" het recht hebben gekregen op een rookvrije omgeving, het rookverbod zoals dat vorm heeft gekregen de laatste jaren heeft met dat laatste vooral te maken niet zo zeer met dat roken op zich verboden/strafbaar is.

Al zou me het weinig verbazen als dat ineens wel zo zou worden.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 10-07-2014, 08:21
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Er is door de gemeente waar ik woon toestemming verleend om een plein een groot tv-scherm neer te zetten voor de halve finale van gisteravond. Maar omdat de verzamelde horekaffers die dit betaald hebben het natuurlijk niet zo leuk vonden dat de toeschouwers dronken werden van zelf meegebracht bier werden de straten die toegang bieden tot het plein afgezet met hekken en er werden beveiligers neergezet die tassen van mensen gingen controleren op alcohol. En als je dit bij je had mocht je niet verder. Dit lijkt mij juridisch nogal aanvechtbaar. Dit mag volgens mij zelfs de politie niet doen tenzij met een noodverordening laat staan burgers met een zilveren V op hun kraag en een EHBO-diploma! Axel11 naamzoek!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 10-07-2014, 08:31
Verwijderd
Tuurlijk wel.
Oud 21-07-2014, 17:30
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Er is door de gemeente waar ik woon toestemming verleend om een plein een groot tv-scherm neer te zetten voor de halve finale van gisteravond. Maar omdat de verzamelde horekaffers die dit betaald hebben het natuurlijk niet zo leuk vonden dat de toeschouwers dronken werden van zelf meegebracht bier werden de straten die toegang bieden tot het plein afgezet met hekken en er werden beveiligers neergezet die tassen van mensen gingen controleren op alcohol. En als je dit bij je had mocht je niet verder. Dit lijkt mij juridisch nogal aanvechtbaar. Dit mag volgens mij zelfs de politie niet doen tenzij met een noodverordening laat staan burgers met een zilveren V op hun kraag en een EHBO-diploma! Axel11 naamzoek!
Heeft niet zoveel met de wet te maken maar met de huisregels. Je komt het feestje binnen als jij je laat controleren. Zo niet, dan kom je niet binnen. Het fouilleren om binnen te mogen kan gedaan worden door een beveiliger of een schoonmaker. Maakt geen bal uit. Het is gewoon simpel. Je voldoet aan de huisregels of je komt niet binnen.
Oud 21-07-2014, 20:49
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Hallo, we hebben het niet over huisregels. De beveiligers stonden op de openbare weg en eisten dat mensen die het plein en aanliggende straten in wilden hun tassen lieten controleren. En niet op alcohol, het was helemaal niet toegestaan consumpties bij je te hebben. Dan krijg je dus de situatie dat mensen die daar wonen boodschappen gaan doen en als ze terug naar huis willen van een of andere lolbroek met een zilveren V op zijn kraag te horen krijgen dat ze er alleen door mogen als ze de krat bier, de blikjes frisdrank en de fles rosé in de kliko flikkeren.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 22-07-2014, 09:08
Verwijderd
Nee hoor, zo werkt het niet. Maar wel lekker populistisch om te roepen. Wat een domme malloot ben je toch.
Oud 22-07-2014, 10:53
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Nou leg jij het dan maar eens uit.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 22-07-2014, 10:58
Verwijderd
Wat valt er uit te leggen? Natuurlijk mag je gewoon met je boodschappen naar je huis terug.
Oud 22-07-2014, 11:33
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Oh dus ik ben een domme populistische malloot als ik er niet van gediend ben dat mijn eigendommen op de openbare weg worden gecontroleerd.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 22-07-2014, 11:58
Verwijderd
Ja klopt
Oud 23-07-2014, 12:20
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Er is door de gemeente waar ik woon toestemming verleend om een plein een groot tv-scherm neer te zetten voor de halve finale van gisteravond. Maar omdat de verzamelde horekaffers die dit betaald hebben het natuurlijk niet zo leuk vonden dat de toeschouwers dronken werden van zelf meegebracht bier werden de straten die toegang bieden tot het plein afgezet met hekken en er werden beveiligers neergezet die tassen van mensen gingen controleren op alcohol. En als je dit bij je had mocht je niet verder. Dit lijkt mij juridisch nogal aanvechtbaar. Dit mag volgens mij zelfs de politie niet doen tenzij met een noodverordening laat staan burgers met een zilveren V op hun kraag en een EHBO-diploma! Axel11 naamzoek!
Citaat:
Hallo, we hebben het niet over huisregels. De beveiligers stonden op de openbare weg en eisten dat mensen die het plein en aanliggende straten in wilden hun tassen lieten controleren. En niet op alcohol, het was helemaal niet toegestaan consumpties bij je te hebben. Dan krijg je dus de situatie dat mensen die daar wonen boodschappen gaan doen en als ze terug naar huis willen van een of andere lolbroek met een zilveren V op zijn kraag te horen krijgen dat ze er alleen door mogen als ze de krat bier, de blikjes frisdrank en de fles rosé in de kliko flikkeren.
Ja, de gemeente kan een evenementenvergunning verlenen (zo nodig gecombineerd met een verkeersbesluit) waardoor de weg tijdelijk niet meer openbaar is. Bezoekers aan het evenement mogen dan bijv. gefouilleerd worden door de organisatie. Voor bewoners die hun huis alleen via het evenemententerrein kunnen bereiken gaat dat te ver, daarvoor zal inderdaad iets als een noodverordening of een redelijke verdenking van het willen plegen van een misdrijf nodig zijn.
Oud 23-07-2014, 13:35
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ja ok bedankt. Ik kan me voorstellen dat dat kan als je een weiland o.i.d. inricht als festivalterrein waar je iets organiseert waar je een kaartje voor moet kopen. Maar dit was openbaar en gratis en er werd een plein en 6 aanliggende straten afgezet en de ingehuurde beveiliging deed dingen die de politie alleen mag doen wat jij in je laatste zin noemde.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 23-07-2014, 22:57
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja ok bedankt. Ik kan me voorstellen dat dat kan als je een weiland o.i.d. inricht als festivalterrein waar je iets organiseert waar je een kaartje voor moet kopen. Maar dit was openbaar en gratis en er werd een plein en 6 aanliggende straten afgezet en de ingehuurde beveiliging deed dingen die de politie alleen mag doen wat jij in je laatste zin noemde.
Tsja, het kan prima legaal zijn
Oud 28-12-2014, 04:43
anoniemeBrabo
anoniemeBrabo is offline
Illegaal vuurwerk

Aangezien het allemaal onduidelijk is voor mij en m'n vrienden.

Vanaf hoe laat mag je afsteken? en tot hoelaat?

En zijn er nog speciale regeltjes?

En hoe zit t met illegaal vuurwerk, Wanneer ist illegaal, boete, etc
Oud 28-12-2014, 09:40
Verwijderd
Je mag het op de 31e afsteken van zes uur 's avonds tot twee uur 's nachts!

Je vragen zijn vragen die de politie veel krijgt, daarom hebben ze de antwoorden al op hun website staan:

http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?1190
En onderaan staan ook linkjes naar de andere vragen die je had!
Oud 28-12-2014, 14:31
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Ik heb vandaag een app op m'n telefoon gedownload, waarop mijn verzekeringspolis zit. Hierdoor hoef ik naar mijn weten niet alles uit te printen. Stel ik word aangehouden, moet je dan die papieren bij je hebben, of kan je ook gewoon de app openen en via de app alles laten zien?
Oud 28-12-2014, 16:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is dat van je scooter? Krijg je daar niet ook een groene kaart van net als met de auto?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-12-2014, 18:18
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je moet helaas nog wel de papieren bij je hebben, aangezien de echtheid van zo'n digitaal document nog niet zo makkelijk te controleren is. Plus je moet zo'n papier (al dan niet digitaal) ook kunnen laten zien als je internet het onverhoopt niet doet of als je telefoon kapot gaat.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 28-12-2014, 23:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het is niet (meer) verplicht om je verzekeringspapieren (of app) bij je te hebben in Nederland, maar het is wel handig. De politie kan namelijk gewoon in het systeem zien of je verzekerd bent; ook gelijk een reden waarom het wel handig kan zijn je papieren bij je te hebben: het systeem is niet altijd up-to-date

Laatst gewijzigd op 29-12-2014 om 01:37.
Oud 30-12-2014, 17:09
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Moet de papieren nog uitprinten haha, heb wel inmiddels m'n groene kaart binnen. Scheelt die andere papieren weer!
Oud 25-02-2015, 19:54
remco2015
remco2015 is offline
Kan ik hier dus terecht voor een vraag aan de politie?
Oud 22-04-2015, 09:36
Mahad
Mahad is offline
Citaat:
Kan ik hier dus terecht voor een vraag aan de politie?
Als je het topictitel had gelezen dan had je dat geweten.
Oud 03-05-2015, 15:41
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Mijn fiets is, alweer, gestolen. De tweede keer in 1,5 maand. Vorige keer stond deze welgeteld zo'n 48 uur buiten voordat hij weg was. Dit keer heb ik hem in het complex geparkeerd en was hij in minder dan 10 uur weg. Knap, want je hebt een sleutel nodig om in het complex te komen.

Is er een manier om dit bij de politie aan te geven, zonder aangifte te doen? Aangifte is nogal een papieren rompslom waar ze veel informatie vragen. Zinloos want ze gaan m'n fiets toch niet zoeken. Enige wat ik wil aangeven is dat in deze wijk zo'n 10 fietsen per dag verdwijnen. Echter zien ze maar paar aangiftes per week omdat vrijwel niemand die hele aangiften invult.

Tevens; het is niet de eerste keer dat hier een fiets gestolen is. Ook motors en scooters wisselen zich in hoog tempo door. Onze VVE doet niets; want ???. Mijn idee was om toch maar camera's op te hangen. Ik zal dat bij de VVE aankaarten en aangeven zelf financiele bijdragen te willen leveren (al denk ik dat gros van de mensen hier ook best wil meebetalen). Even aanloop vraag: weet iemand of dat zomaar kan? Camera's zou gericht zijn op de parkeerplaatsen en fietsenstallingen. Mogelijk in- en uitgangen van het complex. Dit zijn geen prive ruimtes oid, maar het is ook geen openbare straat. Wel zou het kunnen dat er (deels) de openbareweg op camera komt. Weet iemand hier meer van?
Oud 03-05-2015, 17:34
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Aangifte doen is het middel. Overigens wordt 7% van de gestolen fietsen waarvan aangifte is gedaan uiteindelijk weer terugbezorgd bij de eigenaar, weinig maar niet te verwaarlozen zou ik zeggen.

Mocht je toch geen aangifte willen doen, dan kun je wel een 'melding' bij de politie doen: http://www.politie.nl/aangifte-of-me...formulier.html Waarschijnlijk krijg je dan wel het advies/verzoek om alsnog aangifte te doen


Waarom je VVE niets doet, kun je inderdaad het beste direct aan het bestuur vragen en/of aan de orde stellen in de eerstvolgende algemene ledenvergadering. Het kan overigens prima zo zijn dat je VVE (al) voldoende geld in kas heeft om wat maatregelen te treffen.

Cameratoezicht is mogelijk mits met bordjes duidelijk wordt aangegeven dat er cameratoezicht is. Ook moet er een reglement worden opgesteld met regels over bijv. hoe lang de beelden bewaard worden en wie er wanneer toegang tot heeft. Filmen van de openbare weg is ook niet direct een probleem, mits een bordje ook duidelijk zichtbaar is vanaf de openbare weg.
Wat in beginsel niet mag zonder toestemming is dat een camera bijv. een raam van iemands woning in de buurt mede filmt.
Oud 03-05-2015, 17:44
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Onze VVE werkt een beetje raar. We hebben één complex en een serie aan rijtjes huizen. Dezen horen als groep bij elkaar en delen een mandelig terrein. Het mandelig terrein is feitelijk gewoon de parkeerplek, maar is wel afgesloten dmv een hek.

Om in het complex te komen is, ook vanaf het mandelig terein, weer een sleutel nodig. We kennen dan ook twee besturen; 1 voor het complex en 1 voor alles wat niet bij het complex hoort. Het bestuur van het complex onderneemt actief actie. Zo hadden zij geopperd om een trekveer bij de deur van het parkeerterrein te plaatsen, een fietsen- en scooter stalling te plaatsen waar de tweewielers ook vastgezet konden worden aan een paal.

Het andere bestuur blokkeerd dat echter; onder het mom van: daar hebben jullie geen gevoegdheid. Terecht, formeel, maar zelf komt dat bestuur dat iets tegenhoud dus niet enige vorm van suggestie.

Ik denk echter dat het wél mogelijk is om met de VVE van het complex te regelen dat hier in het complex camera's komen. Voor het mandelig terein is dat mogelijk lastiger....

Heb overigens wel aangifte gedaan dit keer; betroft toch een prima fiets die recentelijk aardig wat reperaties heeft gehad. Vervangen op gelijke kwaliteit zal me toch snel 400 euro kosten. Normaliter betreft het een fiets van 100 euro of stelen ze enkel het wiel, zadel, stuur etc.

Zucht, m'n hele prima zondag humeur naar de knoppen. Fuck koken vanaf, bak wel pizza.
Oud 03-05-2015, 17:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Tsja lastig, het bestuur van het mandelig terrein kan natuurlijk ook in de/zijn algemene ledenvergadering worden aangesproken hierop (door het bestuur van het complex en/of door jouzelf, afhankelijk van de structuur die me niet helemaal helder is).
Oud 03-05-2015, 19:54
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Ik denk ook dat zij het niet makkelijk gaan krijgen bij hun jaarlijkse vergadering. Alleen dat is 1 keer per jaar dus dat is een vrij lage frequentie om enige executiekracht te forceren.

Achja, naar schatting ben ik maar zo'n 1,3% van m'n netto inkomsten kwijt aan nieuwe fietsen of reperaties/vervanging ervan. 't leven van een modaal starter gaat niet over rozen hehe.
Oud 03-05-2015, 20:41
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Vaak kun je met handtekeningen van bijv. 10% van de leden een extra algemene vergadering uitroepen met bijv. dit als agendapunt. Staat in het betreffende splitsingsreglement/statuten. Even een rondje langs de deuren gaan is dus waarschijnlijk best een optie
Oud 03-07-2015, 15:09
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
Is er eigenlijk een verschil tussen de Nederlandse en Belgische politie qua werking?

Mvg
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Oud 03-07-2015, 15:56
Verwijderd
Ja. Nogal.
Oud 03-07-2015, 23:03
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Lieve politie,

Houden jullie wel vaker kinderen onder schot, of alleen als ze Marokkaans zijn?



Groetjes,
Dekaloog.
Oud 05-07-2015, 12:27
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
Citaat:
Ja. Nogal.
Maar wat is dan het verschil?
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Oud 05-07-2015, 13:06
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Lieve politie,

Houden jullie wel vaker kinderen onder schot, of alleen als ze Marokkaans zijn?

[filmpje]

Groetjes,
Dekaloog.
Als ik het goed begrijp is deze jongeman ouder dan 11, en was hij betrokken bij een gewapend misdrijf. Dan is onder schot houden toch echt protocol.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 05-07-2015, 13:52
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ah, ik zie dat er nu meer details bekend zijn. Inderdaad niet 11, wel minderjarig. Geen gewapend misdrijf, wel verdacht. Die zus wilde profiteren van de onrust rondom die moord op Mitch Henriquez, denk ik.

Ik was voorbarig, dus ik trek mijn vraag aan Meneer Politie terug.
Oud 05-07-2015, 15:20
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Wat ik ervan gelezen heb was dat deze jongen bij zijn oudere broer in een auto zat die bij iets strafbaars betrokken was en door de politie was gestopt. (En van die auto zou de bij politie alleen de kleur bekend zijn en geen merk of kenteken). Maar hoe objectief die bron was durf ik niet te zeggen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 06-07-2015, 04:03
Verwijderd
Citaat:
Maar wat is dan het verschil?
De verschillen zijn gigantisch, dat is echt niet zomaar even uit te leggen. Om te beginnen de organisaties zelf, Nederland kent in principe maar één Nationale Politie met daaronder een stuk of 18 korpsen (geloof ik, kunnen er meer of minder zijn). Verder zijn bijna alle procedures anders, de manier waarop de politie in de maatschappij staat, allemaal dat soort dingen.
Oud 06-07-2015, 23:39
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Als ik het goed begrijp is deze jongeman ouder dan 11, en was hij betrokken bij een gewapend misdrijf. Dan is onder schot houden toch echt protocol.
Dat schijnt te kloppen. De jongen was geen 11 maar 14 en zat bij zijn broer in de auto die werd aangehouden op verdenking van een beroving.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 16-07-2015, 23:46
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Hey, ik heb een vraagje. Ik weet dat je geen wietplantje mag hebben, maar dat 5 plantjes zonder enige professionaliteit gedoogd word. Word zo'n simpel plantje ook gedoogd als je onder de 18 bent? Of kan je dan wel gestraft worden? Want het word niet gedoogd als je met wiet rond loopt onder de 18. Werkt het met een plantje het zelfde?
Alvast bedank!
Oud 17-07-2015, 00:39
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ja, dat werkt hetzelfde. Citaat uit de Aanwijzing van het Openbaar Ministerie hierover:

Citaat:
Teelt door minderjarigen behoort steeds te leiden tot een strafrechtelijke reactie.
Oud 17-07-2015, 00:42
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Citaat:
Ja, dat werkt hetzelfde. Citaat uit de Aanwijzing van het Openbaar Ministerie hierover:
Oke, thx! Handig om te weten
Oud 19-07-2015, 18:53
Obelise
Obelise is offline
Als je minderjarig bent dan bezitten je ouders toch je eigendom?
Oud 19-07-2015, 20:01
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Als je minderjarig bent dan bezitten je ouders toch je eigendom?
Nee, maar zij mogen wel bepalen wat er met de eigendommen van de minderjarige gebeurt (ik zeg dit juridisch lelijk, omdat ik hoop dat het zo duidelijker is ).
Oud 22-07-2015, 22:46
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Wat gaat er gebeuren als je betrapt wordt als je op een brommer onder de 16 rijdt?
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Oud 22-07-2015, 23:30
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wat gaat er gebeuren als je betrapt wordt als je op een brommer onder de 16 rijdt?
Dan krijg je een boete van in jouw geval 120 euro. (In principe wordt hiervoor geen Halt-straf gegeven.)
Oud 23-07-2015, 00:08
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Dat valt mee! Mijn moeder zei dat een brommer dan in beslag wordt genomen.
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Oud 23-07-2015, 00:13
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik denk dat ze dat alleen doen als het een echt wrak is. Het zou misschien wel kunnen dat ze dat doen als dezelfde persoon meerdere malen hiervoor is aangehouden.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 01:04
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 13:14
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 22:20
ARTistiek [op verzoek van 2 forummers, nogmaals Mi casa es en fuego
Bor
1 19-08-2002 10:18
Drugs & Alcohol Legalisering Drugs.
Isa
28 31-12-2001 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.