Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2001, 20:45
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
(hier staat dus het vervolg, als je het begin wilt lezen; zie andere artikelen hier of: http://www.zwadderich.cjb.net )
------
NIEUWSTE GEDEELTE V/H SNEEP- VERHAAL
------
Harry glimlachte toen Hermelien helemaal over haar toeren de leerlingenkamer in kwam rennen. "Wat is er?," vroeg hij. "Harry -hijg- Harry, er is morgenavond het Halloweenbal.. En -hijg- dat was ik helemaal vergeten!" Harry was het ook vergeten, hij had wel andere dingen aan zijn hoofd dan een Halloweenbal. Zijn vreemde dromen kwamen steeds weer terug en beozrgden hem veel slapeloze nachten. Harry had zich voorgenomen een slaapdrankje bij madam Plijster te gaan halen. "Maar wie moet ik nou vragen voor het bal?," vroeg Hermelien zeurderig. "Oh, ik wil wel met je hoor, ik heb toch geen zin om iemand anders te vragen," zei Harry. "Nouja, wat aardiger mag ook wel hoor!," zei Hermelien een tikje kattig. "Sorry Hermelien- Nou, ik zou heel graag met je naar het bal willen." "Ik ook met jou, Harry!," zei Hermelien en stond grinnikend op om aan haar huiswerk te beginnen. Net op dat moment kwam Ron de Griffoendor leerlingenkamer binnen. "HARRY! Je GELOOFT het gewoon niet: Parvati Patil heeft MIJ voor het bal gevraagd!!" "Leuk Ron," zei Harry afwezig. "Ohhh- wat moet ik aan?" Ron's goede humeur sloeg plots om in nerveusiteit. "Je mag mijn galamantel wel lenen Ron, ik heb er toch niet zo'n zin in en jij moet Parvati versieren!" Ron keek Harry dankbaar aan. "Thanks!"

Rosa zat gebogen over een tafel in de bibliotheek. Haar ganzeveer gleedt snel en soepel over haar perkament. "Hoi Rosa," zei plots een stem. Rosa keek gedesorieënteerd op. "Oh- hoi Draco," zei Rosa enthousiast. "Ben jij ook Toverdranken aan het maken?" "Ja- het is verschrikkelijk moeilijk!," verzuchtte Rosa. "Zal ik je helpen?," bood Draco aan. Rosa knikte en schoof een stoel naar Draco toe.

Vermoeid en hongerig liepen Rosa en Draco een uur later door de gangen van Zweinstein, op weg naar de Grote Zaal. "Rosa, heb je zin in morgenavond?" "Tuurlijk!," zei Rosa en keek naar Draco die een mysterieuze glimlach op zijn gezicht had. "Wat is er?" "Niets, dat zie je morgenavond wel!," zei Draco en hij liep de Grote Zaal in.

"Hermelien!" Hermelien keek verrast om. "Rosa? Wat is er?" Rosa keek nerveus naar de grond. "Euh- ik wil mijn excuses aanbieden, Hermelien, van dat gedoe over mijn vader. Ik had niet zo gemeen tegen je moeten doen, maar het was heel moeilijk-" "Het is al goed Rosa," zei Hermelien en trok Rosa mee naar de wc van Jammerende Jenny. "Ik wil je wat vragen, over vanavond," "Het Halloweenbal?" "Ja, daarover," beaamde Hermelien. "Ik ga met Harry, maar eigenlijk wilde ik heel graag met Ron.. Maar Ron is nu zo blij dat hij met Parvati gaat en *zucht* ik wilde je vragen of je Parati niet af kan leiden, ik weet dat jullie goede vriendinnen zijn en misschien kan je even met haar wat drinken gaan halen ofzo, en dan kan ik even met Ron dansen.." Hermelien keek Rosa zó onzeker aan dat ze bijna moest lachen. "Tuurlijk Hermelien!" "Met wie ga jij eigenlijk?," vroeg Hermelien nieuwsgierig. "Draco!" "Ohh.. Draco!," Hermelien keek Rosa met een sprookjesachtig droomblik aan. "Nee Hermelien, ik val niet op hem!" En Rosa wist dat ze de waarheid sprak.

Het was eindelijk zover: het Halloweenbal. De Grote Zaal was verschrikkelijk mooi versierd, vleermuizen vlogen door de zaal, reusachtige pompoenen hingen tegen het plafond, gezellige muziek klonk vanaf het podium, enkele tafels stonden volbeladen aan de zijkanten van de zaal, die verder helemaal leeg was zodat er ruimte genoeg was om te dansen. Het was nog vroeg: over een kwartier zou de zaal volstromen met honderden Zweinsteinleerlingen. De leraren waren druk bezig alles goed te organiseren. Perkamentus hield zich bezig met de vleermuizen in toom houden; professor Krinkel wees de band waar ze moesten optreden; professor Sneep toverde de drankjes tevoorschijn en professor Anderling wees enkele vroege leerlingen waar ze moesten gaan zitten.

"Harry, kom nou!," riep Hermelien. "We moeten gaan!" "Jajaja... Ik kom al.." Harry en Hermelien, allebei in hun beste gewaden, stapten haastig door de gangen. Ze hoorden gegiechel achter zich. Hermelien draaide zich om. "Hoi!," zei ze tegen Rosa, die achter haar liep, samen met Draco, die haar romantisch een arm gaf. "Zo Potter, ook weg naar het bal- is dat wel zo verstandig? Samen met zo'n Modderbloedje..?" "DRACO! Hou op! Anders ga ik niet mee!," zei Rosa kwaad. Hermelien had zich alweer opgedraaid en liep snel met Harry naar de Grote Zaal. "Liefje, maak je niet zo druk..," zei Draco om Rosa wat te kalmeren. "Nee Draco, ik maak me wel druk!" Rosa rukte zich los en rende de andere kant uit, naar buiten.
Draco bleef geheel verbaasd achter. "Hé Malfidus! Gaat je liefje er nou vandoor?," riep Ron Wemel trots, met Parvati aan zijn arm die lief glimlachte. Draco gromde en liep boos de Grote Zaal in.

Rosa zat huilend op een bankje, in de rozentuin van Zweinstein. Wat was er toch met haar aan de hand? Ze vond Draco een hartstikke leuke jongen, hij had niets fout gedaan! Waarom was ze dan weggerend? Ze zuchtte. Ik ga naar binnen en mijn excuses aan Draco aanbieden, dacht Rosa en liep met ferme passen weer naar binnen.

De zaal was nu vol met dansende stelletjes en zelfs Perkamentus en Anderling waagden zich op de dansvloer. Rosa zocht de zaal af naar Draco, die tot haar verbazing danste met Belinda Broom, een Griffoendor. Nou, als hij zo snel al over haar heen was- dan niet! Plots herrinerde ze zich de afspraak met Hermelien en Rosa snelde zich naar Ron en Parvati. "Heej Parvati en Ron, euhm Parvati, kan ik je even spreken?" Rosa trok haar vriendin weg uit Ron's armen, die verbaasd het tweetal nakeek. "Ron? Wil je dansen?," zei een stem vanachter zijn rug. "Hermelien? Ja, tuurlijk.."

Parvati was met Harry gaan dansen en Rosa bleef alleen achter en keek wat verveeld naar de dansende leerlingen (en leraren). Plots kreeg ze de lerarentafel in het oog. Alleen professor Sneep en professor Zwamdrift zaten er nog, de rest was of aan het dansen, of in een diepgaand gesprek gewikkeld. Rosa kreeg een idee en liep onzeker op Sneep af. Ze kuchte. "Ja.. Mevrouw Krenck?," zei Sneep ietwat geïrriteerd, die na hun laatste ontmoeting Rosa uit zijn hoofd probeerde te zetten; iets wat Rosa blijkbaar niet wilde. "Euh- professor, u zat hier maar zo alleen en ik vroeg me af of.. Laat maar.." Rosa wilde zich omdraaien en weglopen. "Rosa? Wat wilde je vragen?," zei Sneep streng; nu wilde hij het weten. "Niks professor, laat maar.." "Rosa! Zeg het nu of ik trek vijftig punten bij Zwadderich af!" "Professor Sneep, ik wilde u vragen of u met mij wilde dansen," zei Rosa en kreeg een blos op haar wangen. "Dansen?," Sneep keek Rosa aan alsof hij dit woord voor de eerste keer in zijn leven hoorde. "Ja, dansen," zei Rosa, nu met wat meer zelfvertrouwen. Sneep zuchtte diep. "Okay.." Hij begeleide Rosa met flair naar de dansvloer pakte haar voorzichtig en liefdevol vast. Tot Rosa's verbazing was Sneep een uitmuntende danser. Sierlijk bewogen zij over de dansvloer, alsof zij elkaar al jaren kenden en geen geheimen meer voor elkaar hadden. Rosa opende haar mond en wilde wat in Severus zijn oor fluisteren, maar hij was haar voor. "Ssst- zeg niets," fluisterde hij kuste haar zacht op haar wang. Rosa voelde tintelingen door haar lichaam lopen.

"RON!," Hermelien gilde het bijna uit," Kijk naar Sneep!" Hermelien wees opgewonden naar Sneep en Rosa die het middelpunt van de dansende menigte vormden. "Wow! Wat doet Sneep met zo'n lekker-" Hermelien snoerde Ron zijn mond. "Euh- ik bedoelde: wat doet sneep met zo'n jong meisje!"

Dat vroegen meer mensen zich af.
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2001, 22:43
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Jij bent zo cool, weet je dat? Nee, ik print het uit en lees het voor het slapen gaan
Die site is trouwens ook leuk

Love
Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 23:29
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
thank U very mutch!

-- i feel lufed --
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 20:03
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef:
thank U very mutch!

-- i feel lufed --
Yeah! Ik vind het heel leuk om te lezen, ik heb dit nu ook gelezen, erg leuk, maar dit vind ik iets trager gaan dan het eerste. Maar dit is ook korter, geloof ik. Ik vind het echt cool!

Love
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.