Oud 25-08-2010, 17:21
ExpoRules
ExpoRules is offline
hallo,
mijn broertje en ik hadden eerst 2 konijnen, een van de konijnen is gestorven en de ander zit nu dus alleen, hij / zij is 5 jaar, wat kunnen we nu het beste doen? een ander konijn van 5 erbij zetten of niet? wij dachten van wel omdat anders ons konijn misschien nog 5 jaar alleen achter blijft, en dat vinden we zielig. maar we weten dus niet of het mannetje / vrouwtje is, nu is mijn vraag: wat zou jij doen, een konijn erbij kopen of niet, 2 mannetjes verstaan zich vaker niet zo goed, en mannetje + vrouwtje is ook geen goed plan, dus dachten we 2 vrouwtjes, als ons konijn ook vrouwtje is, of een gesteriliseerde, want een mannetje en vrouwtje gaan wel goed samen, alleen zouden ze normaal jonkies krijgen, en met een gesteriliseerde dus niet, dus.. wat zouden jullie doen in dit geval?
alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 25-08-2010 om 17:23. Reden: typfout
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2010, 17:23
Verwijderd
Sarah naamzoek!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 17:25
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Sowieso een ander konijn erbij zoeken. Konijnen worden anders eenzaam. En tja, het lijkt erop dat of je zelf een mannetje of een vrouwtje hebt, je er het meeste mee opschiet om een vrouwtje erbij te zoeken (want zoals je zelf al zegt, 2 mannetjes willen niet altijd samen). Je kunt je eigen konijn laten castreren of steriliseren (de dierenarts kan dan meteen het geslacht bepalen) om ervoor te zorgen dat je sowieso geen jonkies krijgt. Op zich hoef je niet per se een konijn van dezelfde leeftijd erbij te zetten trouwens. En jonger (of ouder, maar ouder dan 5 is best oud) konijn kan prima

Het is aan te raden om het konijn op een plek te kopen waar je de gelegenheid krijgt om de 2 konijnen te koppelen en te zien in hoeverre het goed gaat. Bij de dierenwinkel kan je het konijn meestal niet terugbrengen als het voor problemen zorgt.. bij een opvang of bij de dierenbescherming kan dat meestal wel. Dan zoeken ze gewoon verder voor een gezellig vriendje voor jullie konijn.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 17:30
Verwijderd
Ja hoi ben ik weer .

Konijnen worden eenzaam als ze alleen zitten, dus een nieuw konijn is een goed idee
En jullie ouders hebben ook geen zin om als je broertje en jij het huis uit zijn, nog met jullie konijnen te zitten, dus een konijn van 3-6 jaar oud halen is ook een goed idee (hoewel het voor je konijn niet uitmaakt hoe oud het andere konijn is hoor!). Die hebben ze niet in de dierenwinkel, maar wel bij de konijnenopvang. Dat is sowieso handig, omdat ze daar kunnen kijken of jouw konijn een mannetje of een vrouwtje is.

Je kunt het best een vrouwtje samen zetten met een gecastreerd mannetje. Maar soms mogen twee konijnen elkaar echt niet en is het continu vechten. Nog een voordeel van een opvang is dat ze daar kunnen uitproberen of de konijnen met elkaar overweg kunnen, door ze een kwartiertje bij elkaar te zetten (je moet dan dus jouw konijn mee nemen).
Mag ik vragen waar je woont? Misschien zit er een opvang bij jou in de buurt, dat zou het handigst zijn!

Als er nu geen opvang in de buurt is, dan moet je het zelf regelen. Je kunt je konijn mee nemen naar een dierenwinkel waar ze kunnen kijken of het een mannetje of vrouwtje is. En dan kun je bijvoorbeeld een wat ouder konijn kopen op marktplaats.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 17:35
ExpoRules
ExpoRules is offline
hoi sarah, alweer bedankt .
ja, ik denk ook dat dit het beste is, en er zijn enkele knaagdierenopvangs in de buurt van mijn woonplaats dus kunnen we denk ik ook eerst daar eens kijken
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 17:40
Verwijderd
Waarom is mijn post weg hier?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 17:45
ExpoRules
ExpoRules is offline
je had gereageert bij `konijn` deze topic heet `nieuw konijn`.
maar was wel goede trouwens, behalve dat het konijn niet jos hete maar noortje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna konijn
ExpoRules
12 24-08-2010 13:58
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #100!
rare kwast
491 21-06-2007 20:51
Flora & Fauna nieuw konijn?
Henkje
5 10-09-2005 17:08
Flora & Fauna Waar konijn kopen?
Verwijderd
42 30-08-2005 14:32
Flora & Fauna Nieuw wild konijn
Giovanna
6 10-06-2004 00:31
ARTistiek gevangen kind (verhaal)
16 08-08-2001 23:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.