Oud 26-01-2002, 18:57
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Wat is dat toch met ons?
Mensen van 12/13 die hier (misschien wel heel srieus) komen vertellen dat ze net ontmaagd zijn woorden uitgemaakt voor kleuters die nergens van weten.
De misschien wat ouderen onder ons worden gelijk bestempeld als pedofielen.
Waar slaat dat op?
Sex is toch iets universeels? Iedereen doet het oud en jong, en iedereen beleeft er plezier aan. Dat is toch juist wat het zo bijzonder maakt?
En iedereen die hier komt wil toch delen in die ervaringen, en anderen helpen met raad. Waarom dan toch die vooroordelen altijd. Ik begrijp het niet.

Tot slot, ik ben 20.. wie zegt jullie niet dat IK een pedo ben die geilt op verhaaltjes van 13 jarigen...
Oud 26-01-2002, 19:19
SuperS
SuperS is offline
mee eens
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Oud 26-01-2002, 19:32
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Ik heb zojuist je mailtje gelezen waarin je deze topic aankondigde. Ik deel je mening dat het inderdaad nogal vreemd is om er vooroordelen met betrekking tot de leeftijd op na te houden, want het is inderdaad zo dat iedereen, ongeacht de leeftijd, plezier beleeft aan sex.
Je schreef: "...iedereen die hier komt wil toch delen in die ervaringen, en anderen helpen met raad." Dit is precies waar het hier in het forum om gaat. Ik vind het zelf dan ook heel jammer dat sommige forumbezoekers anderen menen te moeten bekritiseren vanwege hun leeftijd.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Oud 26-01-2002, 19:41
caine
caine is offline
eindelijk iemand die opkomt voor de minderjarigen hier onder ons...
__________________
*fairytale from hell's cave*
Oud 26-01-2002, 22:58
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
en de ouderen
Oud 27-01-2002, 10:21
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Eindelijk een verstanding iemand
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Oud 27-01-2002, 10:50
d@nny
Avatar van d@nny
d@nny is offline
hrt interesseert me niet meer of dat 12-13jaar jong is voor sex te hebben , zolang die persoon maar gelukkig is, is het goe!
Oud 27-01-2002, 11:04
rieneke
rieneke is offline
[QUOTE]mathfreak schreef:
Ik heb zojuist je mailtje gelezen waarin je deze topic aankondigde. Ik deel je mening dat het inderdaad nogal vreemd is om er vooroordelen met betrekking tot de leeftijd op na te houden, want het is inderdaad zo dat iedereen, ongeacht de leeftijd, plezier beleeft aan sex.
Je schreef: "...iedereen die hier komt wil toch delen in die ervaringen, en anderen helpen met raad." Dit is precies waar het hier in het forum om gaat. Ik vind het zelf dan ook heel jammer dat sommige forumbezoekers anderen menen te moeten bekritiseren vanwege hun leeftijd.


HELEMAAL MEE EENS!!!!!!!!!!
Oud 27-01-2002, 11:52
Rhinus
Rhinus is offline
12/13 jarige die seks hebben is ziek en onverandwoordelijk enzo.

U hebt dus ongelijk meneer Topic starter.

Je mag pas alcohol drinken en brommeren als je 16 bent. Je mag pas autorijden als je 18 bent.

En sexen (het gene waar je het meest volwassen moet zijn) zou met je 12/13 normaal zijn? NOT! Het is gewoon ziek/fout.
Oud 27-01-2002, 11:57
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Jonge mensen: Persoonlijk vind ik dat je nog niet 'klaar' bent voor sex als je zo jong bent. Punt uit. Op die leeftijd kunnen de meesten de gevolgen nog niet overzien, en bovendien zijn ze zo naief dat iemand makkelijk misbruikt van je maakt:

Ouderen: Een (single AFAIK) vent van 37 die op een scholieren site over z'n sexuele ervaringen gaat vertellen (om te helpen? yeah right) vind ik gewoon fout.
Oud 27-01-2002, 15:23
Psychoot
Avatar van Psychoot
Psychoot is offline
12/13 vind ik gewoon TE jong. Ik denk vanaf 15 a 16 jaar dat het wel te respecteren valt. 12/13 jaar zijn naar mijn mening nog puberale kindertjes
__________________
Fatal Error: Signature Not Found
Oud 27-01-2002, 15:40
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Een (single AFAIK) vent van 37 die op een scholieren site over z'n sexuele ervaringen gaat vertellen (om te helpen? yeah right) vind ik gewoon fout.

Als je het zo goed meent te weten, vertel me dan maar eens hoe ik volgens jou precies te werk zou moeten gaan.

[Dit bericht is aangepast door mathfreak (27-01-2002).]
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Oud 27-01-2002, 16:57
sebazz
sebazz is offline
Ik ben 12 en heb lekker nog geen sexx gehad en dat hoef ik vorloping ook nog niet
__________________
Heeej pieps Hoe gaat ut met mij goed hoor !!
Oud 27-01-2002, 17:02
Dy|_uCK
Avatar van Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
ik vind 12 gewoon lichamelijk te jong, maar iemand van 13/14 kan best volwassen zijn kwa lichaam en geest dus ga maar niet te hard judgen

wat ik WEL dom vind zijn 13/14jarigen die dan overal gaan rondbazuinen van ik ben ontmaagd blaatblaat want dat vind ik weer kinderachtig dan zijn ze toch niet zo volwassen als ik d8 dat ze waren
__________________
*8ballcrew* I just stop breathing for a few minutes and everybody jumps to conclusions.. *8ballcrew*
Oud 27-01-2002, 17:18
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Als je het zo goed meent te weten, vertel me dan maar eens hoe ik volgens jou precies te werk zou moeten gaan.
Je zou kunnen beginnen alleen op seksfora voor volwassenen te posten?
Oud 27-01-2002, 17:29
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Je zou kunnen beginnen alleen op seksfora voor volwassenen te posten?


Technisch gezien ben jij ook volwassen
Oud 27-01-2002, 17:48
Prioritypink
Prioritypink is offline
Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet bepalen waneer hij of zij aan seks toe is en 12 jaar lijkt mij ook redelijk jong en ik was op mijn twaalfde nog zeker niet aan sex toe, maar 13 of 14? volgens mij moet dat prima kunnen als je dat zelf wil. Waarom moeten al die mensen van een jaar of 17 mensen van 13/14 voor onvolwassen uitmaken.Alsof je op je 17e zo vreselijk volwassen bent.
__________________
`·.¸¸.·´´¯`··._.·P. izze Kjoetig`·.¸¸.·´´¯`··._.·
Oud 27-01-2002, 18:22
Memphis Man
Memphis Man is offline
Eerst gaan we als maatschappij zo moeilijk doen als onze baby's aan hun geslachtsdelen zitten, dan leren we dat het "vies" is als kleuters onderling elkaars "dingen" ontdekken, dan mogen ze tot hun 16e niks doen op sexueel gebied omdat ze te jong zijn, en vervolgens achten we van ze dat ze klaar zijn voor sex.

Laat die kinderen toch hun gang gaan. Kinderen hebben ook sexuele driften, al ontkennen we dat. Met een jaar of 12 kan je al best zin hebben in sex.

Overigens keur ik misbruik van kinderen af (wat absoluut niet gelijk staat aan liefde voor kinderen) en vind ik het ook irritant als mensen roepen "IK BEN ONTMAAGD JOH!!" (of ze nou 12 zijn of 20).
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Oud 27-01-2002, 18:27
Prioritypink
Prioritypink is offline
Citaat:
Memphis Man schreef:
Eerst gaan we als maatschappij zo moeilijk doen als onze baby's aan hun geslachtsdelen zitten, dan leren we dat het "vies" is als kleuters onderling elkaars "dingen" ontdekken, dan mogen ze tot hun 16e niks doen op sexueel gebied omdat ze te jong zijn, en vervolgens achten we van ze dat ze klaar zijn voor sex.

Laat die kinderen toch hun gang gaan. Kinderen hebben ook sexuele driften, al ontkennen we dat. Met een jaar of 12 kan je al best zin hebben in sex.

Overigens keur ik misbruik van kinderen af (wat absoluut niet gelijk staat aan liefde voor kinderen) en vind ik het ook irritant als mensen roepen "IK BEN ONTMAAGD JOH!!" (of ze nou 12 zijn of 20).
Volkomen mee eens,al denk ik wel dat over seks fantaseren op je 12e en het ook echt doen twee verschillende dingen zijn.
__________________
`·.¸¸.·´´¯`··._.·P. izze Kjoetig`·.¸¸.·´´¯`··._.·
Oud 27-01-2002, 18:28
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Na wat dingen doorgelezen te hebben blijft voor mij nog steeds een vraag onbeantwoord. Wat geeft ons/sommigen hier het recht om te bepalen wie te oud of te jong is?
Die mensen zijn hier en hebben net zo goed het recht als 'ons' (lees: degene die zichzelf als normaal beschouwen, wat dat ook wezen mag) om hun mening te uiten, en hun vragen te stellen.
Zolang er niet gescholden, gediscrimmineerd of iets anders slechts gedaan wordt, is er toch niets op tegen?
Oud 27-01-2002, 18:31
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
12/13 jarige die seks hebben is ziek en onverandwoordelijk enzo.

U hebt dus ongelijk meneer Topic starter.

En sexen (het gene waar je het meest volwassen moet zijn) zou met je 12/13 normaal zijn? NOT! Het is gewoon ziek/fout.
Dit is dus precies waar ik het over heb. Wie op deze wereld heeft jou het recht gegeven zo over anderen te oordelen?
Jou mening is absoluut niet per defenitie 'de waarheid' voor de mensheid. Dat is simpelweg jou mening. En ik neem aan dat jij graag wil dat die gerespecteerd wordt. Doe dat dan ook bij anderen.
Oud 27-01-2002, 18:32
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
Dit is dus precies waar ik het over heb. Wie op deze wereld heeft jou het recht gegeven zo over anderen te oordelen?
Jou mening is absoluut niet per defenitie 'de waarheid' voor de mensheid. Dat is simpelweg jou mening. En ik neem aan dat jij graag wil dat die gerespecteerd wordt. Doe dat dan ook bij anderen.

Er is een wet.
En die is er niet voor niks.

Want als ik op jouw manier ga beredeneren mag je ook moorden. Want wie heeft het recht om te zeggen dat moorden fout is?

Nu jij weer.
Oud 27-01-2002, 18:34
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
Technisch gezien ben jij ook volwassen
Ja. Maar ik neem aan dat ik je niet duidelijk hoef te maken dat er gevoelsmatig een nogal groot verschil is tussen 21 en 37 lijkt me?

Het is gewoon een hoop gezeur dat toch neerkomt op je persoonlijke meningen. Ik vind een gozer van 37 die post op een seksforum voor scholieren niet kunnen, jij denkt daar anders over. Je goed recht, maar we zullen mekaar nooit kunnen overtuigen van ons beider gelijk.
Oud 27-01-2002, 18:50
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Er is een wet.
En die is er niet voor niks.

Want als ik op jouw manier ga beredeneren mag je ook moorden. Want wie heeft het recht om te zeggen dat moorden fout is?

Nu jij weer.
God god, sex vergelijkem met moord? Dat vind ik wel erg cru.
Laten we eens een ander voorbeeld nemen.. rijden door rood mag niet. Rij jij wel eens door rood? Als je nee zegt dan geloof ik je niet. En waarom rij je door rood? Om dat jij de keus maakt dat dat op jou moment voor jou het best uitkomt, en dat rechtvaardigd dus voor jezelf het breken van de wet.
Dat vind ik een wat eerlijkere vergelijking
ten opzichte van 2 mensen die 'minderjarig' zijn en er voor kiezen sex te hebben (dus eigelijk de wet te breken) omdat zij die keus op dat moment voor zichzelf kunnen rechtvaardigen.
En natuurlijk is er een kans dat ze achteraf spijt hebben. Dat heb je zelf ook als er ineens een politie auto naast je komt rijden en een bonnetje uitschrijft....

En wat Chim. betreft.. dat weet ik ook wel, jij wil er niet aan wat ik zeg en andersom. Maar er is toch niets mis met een mooie discussie
Oud 27-01-2002, 18:55
soulless
soulless is offline
Als je allebie minderjarig bent is het toch niet eens strafbaar?
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Oud 27-01-2002, 19:09
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
God god, sex vergelijkem met moord? Dat vind ik wel erg cru.
Laten we eens een ander voorbeeld nemen.. rijden door rood mag niet. Rij jij wel eens door rood? Als je nee zegt dan geloof ik je niet. En waarom rij je door rood? Om dat jij de keus maakt dat dat op jou moment voor jou het best uitkomt, en dat rechtvaardigd dus voor jezelf het breken van de wet.
Dat vind ik een wat eerlijkere vergelijking
ten opzichte van 2 mensen die 'minderjarig' zijn en er voor kiezen sex te hebben (dus eigelijk de wet te breken) omdat zij die keus op dat moment voor zichzelf kunnen rechtvaardigen.
En natuurlijk is er een kans dat ze achteraf spijt hebben. Dat heb je zelf ook als er ineens een politie auto naast je komt rijden en een bonnetje uitschrijft....
Ja, ik fiets voordurend door rood.
Maar is het daarom goed?
NEE! Door rood fietsen is ook fout!
En 12/13 jarige die sexen ook.
Oud 27-01-2002, 19:21
Rhinus
Rhinus is offline
En op zich was die sex/moord vergelijking niet zo slecht.
Ging beide over het wel/niet mogen beoordelen van daden/gedachtes van elkaar.

Snappie?
Oud 27-01-2002, 19:27
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
soulless schreef:
Als je allebie minderjarig bent is het toch niet eens strafbaar?

dat dacht ik dus ook al ja.. heb geprobeert er het wetboek op na te zoeken maar daar geraak ik geen wijs uit ..
Oud 27-01-2002, 19:27
Jatuh cinta
Jatuh cinta is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Ik vind het zelf dan ook heel jammer dat sommige forumbezoekers anderen menen te moeten bekritiseren vanwege hun leeftijd.
U zou het denk ik niet moeten zien als bekritiseren, maar als raad geven. Iemand van 12 moet nog veel leren. Is erg beïnvloedbaar. Ik denk persoonlijk dat dan het woord 'eraan toe zijn' hiervoor een groot woord is, veel te groot woord. Een kind van 12 moet de hele pubertijd nog door, het proces naar volwassenheid.
En mensen van uw leeftijd...tja persoonlijk maak ik me daar ook zorgen om. Ik vind het niet gezond dat een 'meneer' vanuw leeftijd zich hier mee bezig houdt. Heeft u geen hobby's? Geen vrouw? Moet u nou werkelijk uw plezier halen uit het lezen van sexuele ervaringen van pubers? Raar...

Verder ben ik het helemaal met Chimera eens!! Niets aan toe te voegen!!

Citaat:
Chimera schreef:
Jonge mensen: Persoonlijk vind ik dat je nog niet 'klaar' bent voor sex als je zo jong bent. Punt uit. Op die leeftijd kunnen de meesten de gevolgen nog niet overzien, en bovendien zijn ze zo naief dat iemand makkelijk misbruikt van je maakt:
Ouderen: Een (single AFAIK) vent van 37 die op een scholieren site over z'n sexuele ervaringen gaat vertellen (om te helpen? yeah right) vind ik gewoon fout.



[Dit bericht is aangepast door Jatuh cinta (27-01-2002).]
__________________
Nou en, vind ik mooi
Oud 27-01-2002, 19:36
soulless
soulless is offline
Man, laat em toch, beter dan dat ie kleuters gaat penetreren.

Bovendien weet je niet eens of ie echt 37 is en of het niet misschien als helpende hand (dat klinkt HEEL fout) bedoeld is
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Oud 27-01-2002, 20:13
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Jatuh cinta schreef:

Iemand van 12 moet nog veel leren. Is erg beïnvloedbaar. Ik denk persoonlijk dat dan het woord 'eraan toe zijn' hiervoor een groot woord is, veel te groot woord. Een kind van 12 moet de hele pubertijd nog door, het proces naar volwassenheid.
Ik vind het niet gezond dat een 'meneer' vanuw leeftijd zich hier mee bezig houdt. Heeft u geen hobby's? Geen vrouw? Moet u nou werkelijk uw plezier halen uit het lezen van sexuele ervaringen van pubers? Raar...

[Dit bericht is aangepast door Jatuh cinta (27-01-2002).]
Ik sluit me volledig aan bij jouw standpunt dat iemand van 12 nog veel te leren heeft en erg beïnvloedbaar is en dat zo iemand dan nog niet echt aan sex toe is, zeker niet op emotioneel gebied.

Ik heb wel hobby's, maar geen partner. Het is ook niet zo dat ik mijn plezier haal uit het lezen van sexuele ervaringen van pubers, maar dat ik dat doe om er achter te komen wat pubers op dat gebied bezig houdt. Ik wil zelf graag een omscholing volgen tot wiskundeleraar en wil me als leraar niet uitsluitend met mijn vakgebied bezig houden, maar ook proberen om als vraagbaak te fungeren wat betreft vragen van pubers op sexueel en emotioneel gebied.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Oud 27-01-2002, 20:16
Lizz14
Lizz14 is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Er is een wet.
En die is er niet voor niks.

Want als ik op jouw manier ga beredeneren mag je ook moorden. Want wie heeft het recht om te zeggen dat moorden fout is?

Nu jij weer.
ja er is een wet ja maar als bijv een 13 jarig meisje het VRIJWILLIG met een oudere jongen doet dan heeft die wet al heel wat minder te zeggen als ik da goed begrepen heb
__________________
You can fall from a bridge, you can fall from above, but the best way of falling is falling in love
Oud 27-01-2002, 20:18
Lizz14
Lizz14 is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ja, ik fiets voordurend door rood.
Maar is het daarom goed?
NEE! Door rood fietsen is ook fout!
En 12/13 jarige die sexen ook.
hier word ik ech zo f*cking kwaad over als er hier een meisje van 13 komt met heel serieuze vragen die van groot belang zijn dan zeg jij dus zomaar ach rot op je mag geen sex hebben je bent slecht!DAT IS PAS FOUT

[Dit bericht is aangepast door Lizz14 (27-01-2002).]
__________________
You can fall from a bridge, you can fall from above, but the best way of falling is falling in love
Oud 27-01-2002, 20:39
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Lizz14 schreef:
ja er is een wet ja maar als bijv een 13 jarig meisje het VRIJWILLIG met een oudere jongen doet dan heeft die wet al heel wat minder te zeggen als ik da goed begrepen heb
Ik mag ook niet vrijwillig auto rijden..
En ook niet gedwongen..


Citaat:
Lizz14 schreef:
hier word ik ech zo f*cking kwaad over als er hier een meisje van 13 komt met heel serieuze vragen die van groot belang zijn dan zeg jij dus zomaar ach rot op je mag geen sex hebben je bent slecht!DAT IS PAS FOUT
Het is toch de bedoeling dat ik mijn mening geef. Dat doe ik nu. Je hoefd het er niet mee eens te zijn.
Oud 27-01-2002, 20:54
*mystery*
Avatar van *mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Er is een wet.
En die is er niet voor niks.

Want als ik op jouw manier ga beredeneren mag je ook moorden. Want wie heeft het recht om te zeggen dat moorden fout is?

Nu jij weer.
dit slaat echt nergens op... er is een wet dat je kinderen niet mag misbruiken, maar als een 12 jarige sex WIL hebben, is daar geen wet tegen hoor!!! dat is namelijk geen misbruik!!!
__________________
Als U ze allemaal op een rijtje heeft, kijk dan uit voor het domino-effect
Oud 27-01-2002, 20:54
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Het is toch de bedoeling dat ik mijn mening geef. Dat doe ik nu. Je hoeft het er niet mee eens te zijn.
Het probleem is denk ik een beetje dat jou mening niet als mening overkomt, maar meer als een gebieden. 'Het IS gewoon fout' noem ik niet je mening geven.
'ik vind dat gewoon fout' komt al heel iets anders over en laat ook nog ruimte open voor discussie.
Oud 27-01-2002, 21:02
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
Het probleem is denk ik een beetje dat jou mening niet als mening overkomt, maar meer als een gebieden. 'Het IS gewoon fout' noem ik niet je mening geven.
'ik vind dat gewoon fout' komt al heel iets anders over en laat ook nog ruimte open voor discussie.
Als je mag zeggen dat moorden fout is mag je ook zeggen dat 12/13 jarige seks fout is. Is hetzelfde..

Ja, ik zeg het inderdaad wat vreemd/'fout'. Maar het gaat nu even om het idee vind ik.

Citaat:
*mystery* schreef:
dit slaat echt nergens op... er is een wet dat je kinderen niet mag misbruiken, maar als een 12 jarige sex WIL hebben, is daar geen wet tegen hoor!!! dat is namelijk geen misbruik!!!
Owh, dat wist ik niet.. Sorry. Maar die zou er dan wel moeten komen. Want als een 15 jarige sext met een 15 + 364 jaar oude ander persoon. Dan zou het mogen en de dag erna niet. Dat is natuurlijk onzin..


Nogmaals dit is MIJN mening.

Maar even een vraag aan de mensen die het niet met mij eens zijn. Mogen 2 4jarige kleuters samen sex hebben?
En 2 mensen van 8?
En een jongen van 15 met een meisje van 2?
En 2 mensen van 11?
Oud 27-01-2002, 21:08
Lizz14
Lizz14 is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Het is toch de bedoeling dat ik mijn mening geef. Dat doe ik nu. Je hoefd het er niet mee eens te zijn.
En ik mag toch zeker wel mijn mening over jou mening geven! je maakt bepaalde keuzes in het leven zoals sommige meisje de keuze maken om het op hun dertiende met iemand naar bed te gaan en als ze daar later achterkomen dat ze dat niet hadden moeten doen dan is dat toch hun fout van fouten leer je!
__________________
You can fall from a bridge, you can fall from above, but the best way of falling is falling in love
Oud 27-01-2002, 21:16
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Maar even een vraag aan de mensen die het niet met mij eens zijn. Mogen 2 4jarige kleuters samen sex hebben?
En 2 mensen van 8?
En een jongen van 15 met een meisje van 2?
En 2 mensen van 11?
4 jarige kleuters doen dat soort dingen wel eens.. 'doktertje spelen' ; het lichaam ontdekken...
waar mij het gewoon om gaat is dat wanneer mensen bij zichzelf denken dat ze er 'klaar' voor zijn, ze dat lekker zelf moeten weten.
Een jongen van 15 met een meisje van 2 is natuurlijk not done, omdat een meisje van 2 niet eens kan bevatten wat sex is, laat staan er over nadenken.

mag ik je trouwens bij voorbaat danken voor deze discussie ..
Oud 27-01-2002, 21:27
Jatuh cinta
Jatuh cinta is offline
Mathfreak schreef:
Ik sluit me volledig aan bij jouw standpunt dat iemand van 12 nog veel te leren heeft en erg beïnvloedbaar is en dat zo iemand dan nog niet echt aan sex toe is, zeker niet op emotioneel gebied.
Dan slaat dit dus nergens op: "Ik deel je mening dat het inderdaad nogal vreemd is om er vooroordelen met betrekking tot de leeftijd op na te houden, want het is inderdaad zo dat iedereen, ongeacht de leeftijd, plezier beleeft aan sex. "


Ik heb wel hobby's, maar geen partner. Het is ook niet zo dat ik mijn plezier haal uit het lezen van sexuele ervaringen van pubers, maar dat ik dat doe om er achter te komen wat pubers op dat gebied bezig houdt.
En dat doet u natuurlijk met tegenzin... Het houdt u toch bezig, of niet?

Ik wil zelf graag een omscholing volgen tot wiskundeleraar en wil me als leraar niet uitsluitend met mijn vakgebied bezig houden, maar ook proberen om als vraagbaak te fungeren wat betreft vragen van pubers op sexueel en emotioneel gebied.
Daar hebben ze u niet voor nodig. Vind het een rare behoefte. Ze leren het wel tijdens hun verzorgingslessen of nog beter, van hun ouders. Daar gaan ze echt niet voor naar hun wiskunde "leraar"...kom op zeg.
Daarbij komt ook nog dat Dr. Spock een heel uitgebreid boek heeft geschreven, misschien zou u dat eens kunnen lezen.

Daarbij wordt er van een wiskunde leraar niet gevraagd om ze ook tips te geven op sexueel gebied. Hoe wilt u dat waarmaken? Tussen het optellen en 'aftrekken' door?

En dan nog een opmerking. Als u wilt fungeren als vraagbaak zullen kinderen (als ze daadwerkelijk naar u toe komen, laten we er vanuit gaan) u vragen stellen als: word ik zwanger als ik sperma doorslik? Kost de pil geld? Ze zullen u niet vragen welk standje het lekkerst is. Ik mag aannemen dat een man (van het woord meneer ben ik nu echt definitief afgestapt) van uw leeftijd dat wel weet en daar geen sexuele ervaringen op een *scholieren*forum hoeft op te doen.


[Dit bericht is aangepast door Jatuh cinta (27-01-2002).]
__________________
Nou en, vind ik mooi
Oud 27-01-2002, 21:34
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
Omdat een meisje van 2 niet eens kan bevatten wat sex is, laat staan er over nadenken.
En ik denk dus dat dit voor veel (ongeveer 4 op de 5) 12/13 jarige ook zo is..

En waarom zou jij wel voor 2 jarige kinderen mogen 'oordelen' dat ze er 'niet klaar voor' zijn en ik niet over 12 jarige?


Citaat:
Lizz14 schreef:
En ik mag toch zeker wel mijn mening over jou mening geven! je maakt bepaalde keuzes in het leven zoals sommige meisje de keuze maken om het op hun dertiende met iemand naar bed te gaan en als ze daar later achterkomen dat ze dat niet hadden moeten doen dan is dat toch hun fout van fouten leer je!
Klopt van fouten leer je. Maar vaak kun je fouten voorkomen. En als ik zelf had moeten leren dat je met vuurwerk moet oppassen dan had ik nu geen vingers meer.. Soms moet je ook dingen leren door anderen..
Oud 27-01-2002, 21:34
Jatuh cinta
Jatuh cinta is offline
Citaat:
Lizz14 schreef:
En ik mag toch zeker wel mijn mening over jou mening geven! je maakt bepaalde keuzes in het leven zoals sommige meisje de keuze maken om het op hun dertiende met iemand naar bed te gaan en als ze daar later achterkomen dat ze dat niet hadden moeten doen dan is dat toch hun fout van fouten leer je!

Ja idd, en denk je nou echt dat het Rhinus ook maar iets zal boeien als jij over drie jaar de jongen van je leven tegenkomt en spijt hebt dat je hem niets bijzonders meer kan geven? Nee, dan is hij jou allang vergeten. waarom denk je dat hij dat zegt? Omdat hij wéét dat je soms van bepaalde dingen spijt kan hebben. Hij vindt het fout, omdat hij weet dat het iets ingrijpends is en omdat je op zo'n jonge leeftijd dat nog niet helemaal kan bevatten. Dat is zonde.

[Dit bericht is aangepast door Jatuh cinta (27-01-2002).]
__________________
Nou en, vind ik mooi
Oud 27-01-2002, 21:42
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Jatuh cinta schreef:

Omdat hij wéét dat je soms van bepaalde dingen spijt kan hebben. Hij vindt het fout, omdat hij weet dat het iets ingrijpends is en omdat je op zo'n jonge leeftijd dat nog niet helemaal kan bevatten. Dat is zonde.


Goh dus dan maar alle dingen die invloed op je leven hebben bewaren tot je zeker weet dat je er geen spijt meer van kan krijgen?
Het jammere aan die theorie is alleen, dat je nooooit weten kan of ergens spijt van krijgt of niet.
Ook als je 22 bent en zeker weet dat je aan sex toe bent en zeker weet dat je de jongen van je dromen hebt, kan hij zich na verloop van tijd ontpoppen als de grootste klootzak die er op deze aarbol rondhuppelt.

Het is niet erg om fouten te maken en spijt te hebben. Daar leer je van.
Oud 27-01-2002, 21:45
Jatuh cinta
Jatuh cinta is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:

Goh dus dan maar alle dingen die invloed op je leven hebben bewaren tot je zeker weet dat je er geen spijt meer van kan krijgen?
Het jammere aan die theorie is alleen, dat je nooooit weten kan of ergens spijt van krijgt of niet.
Ook als je 22 bent en zeker weet dat je aan sex toe bent en zeker weet dat je de jongen van je dromen hebt, kan hij zich na verloop van tijd ontpoppen als de grootste klootzak die er op deze aarbol rondhuppelt.

Het is niet erg om fouten te maken en spijt te hebben. Daar leer je van.

Nee, maar het fijne is dat als je wat ouder bent je beter weet waar je mee bezig bent... zeker op die leeftijd ga je een belangrijke fase door in je leven, dat is een fase waar heel veel verandert. Je weet wel, de weg naar volwassenheid.
Dát is het verschil. Natuurlijk kun je dan alsnog spijt krijgen, maar je bent er meer op bedacht.
__________________
Nou en, vind ik mooi
Oud 27-01-2002, 21:46
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:

Het is niet erg om fouten te maken en spijt te hebben. Daar leer je van.
Stel, ik vermoord mijn Pa.
Ik maak dus een fout. En daar heb ik spijtt van..

Niet erg?
Oud 27-01-2002, 21:52
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Stel, ik vermoord mijn Pa.
Ik maak dus een fout. En daar heb ik spijtt van..

Niet erg?
Kijk daar ga je weer. Ik heb het gewoon over fouten maken in je dagelijks normale mensen leven (en nu aub niet aankomen met opmerkingen als: wat is normaal..) Dingen die iedereen meemaakt en ondergaat zoals eerste liefde eerste keer sex etc. Dingen waarbij je uit ervaring moet leren hoe je er het beste mee om kan gaan, en waar je door schade en schande van leert. En nee, dan is het dus helemáál niet erg om fouten te maken. En ik denk dat jij dat net zo dondersgoed weet als ik.
En het is naar mijn mening ook aan eenieder zelf te bepalen hoe vroeg of laat hij/zij daaraan wil beginnen, danwel zich er de vingers aan branden.
Oud 27-01-2002, 22:00
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
Dingen waarbij je uit ervaring moet leren hoe je er het beste mee om kan gaan, en waar je door schade en schande van leert. En nee, dan is het dus helemáál niet erg om fouten te maken. En ik denk dat jij dat net zo dondersgoed weet als ik.
En het is naar mijn mening ook aan eenieder zelf te bepalen hoe vroeg of laat hij/zij daaraan wil beginnen, danwel zich er de vingers aan branden.
Waarom zou je iedereen de zelfde fout laten maken? Ja, ze zullen het wel overleven. Maar: Verkomen is veel beter dan genezen..

Heb jij trouwens ooit gehoort van 'Social learning'? Daar leren de meeste mensen meer door dan door zelf de fouten maken. [Bron: mijn psychologie boek]


Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
Een jongen van 15 met een meisje van 2 is natuurlijk not done, omdat een meisje van 2 niet eens kan bevatten wat sex is, laat staan er over nadenken.
En ik denk dus dat dit voor veel (ongeveer 4 op de 5) 12/13 jarige ook zo is..
En waarom zou jij wel voor 2 jarige kinderen mogen 'oordelen' dat ze er 'niet klaar voor' zijn en ik niet over 12 jarige?
Oud 27-01-2002, 22:13
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Waarom zou je iedereen de zelfde fout laten maken? Ja, ze zullen het wel overleven. Maar: Verkomen is veel beter dan genezen..

Heb jij trouwens ooit gehoort van 'Social learning'? Daar leren de meeste mensen meer door dan door zelf de fouten maken. [Bron: mijn psychologie boek]
Nee nooit van gehoord. Maar ik geloof dan ook heilig in het zelf maken van je leven. Alles zelf ontdekken, zelf doen, zelf leren. Ik ben totaal niet bang om fouten te maken, en die heb ik dan ook regelmatig gemaakt. Spijt van dingen die ik zelf heb gedaan heb ik niet.
Het feit dat mijn vader dood is daar heb ik spijt van, in díe zin dat ik het jammer vind dat ik geen vader meer in mijn leven heb.(in dit geval is het waar (ook al is het niet door mijn toedoen ), toevallig samenvallend met jou voorbeeld.)
Alles wat ik fout doe neem ik mee naar een volgende keer, en doe het dan anders.

Citaat:
Rhinus schreef:
En ik denk dus dat dit voor veel (ongeveer 4 op de 5) 12/13 jarige ook zo is..
En waarom zou jij wel voor 2 jarige kinderen mogen 'oordelen' dat ze er 'niet klaar voor' zijn en ik niet over 12 jarige?
Ik denk dat wat betreft de 2 jarigen ik wel de wetenschap achter me kan scharen wat betreft het feit dat die nog niet het benul hebben om over dat soort zaken te oordelen. Wat betreft de 12 jarigen is het een heel ander verhaal. Dan komt de pubertijd om de hoek kijken, en dat gaat gepaard met verschijdene gedachtes en fantasiën. En het is geloof ik ook wel wetenschappelijk bepaald dat puberteit voor iedereen op een ander punt in het leven begint. Wat dus automatisch ook inhoud dat sommige mensen op een vroegere, en anderen op een later leeftijd met dingen als sex bezig gaan.
Oud 27-01-2002, 22:15
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
hmm ik val nogal in herhaling wat betreft wat betreft..
Oud 27-01-2002, 22:32
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Als iemand vindt dat ie pas met zn 22e klaar is voor sex, is die persoon miscchien wel ouder en heeft hij misschien meer boekjes en foldertjes over het onderwerp gelezen, maar weet hij/zij in principe nog niet echt waar hij/zij over praat... En nog ff wat anders: Vanaf hun 12e (en bij meisjes soms nog eerder)zijn kinderen vaak al geslachtsrijp, heeft dat niet een reden? Sexuele driften zijn oerdriften (libido, Freud) en dat heeft op het diepste niveau niks met emoties te maken... Maar ik snap wel dat een aantal mensen hier "last" hebben van morele beperkingen gezien het feit dat bijvoorbeeld pedofilie zo'n beladen onderwerp is en het al gauw die kant op gaat als je over sex met of tussen minderjarigen gaat.

p.s. Kan die Rhinus misschien met wat meer gegronde argumenten voor de dag komen en niet misschien alleen maar met extremen
smijten? Je kunt geen fatsoenlijke discussie voeren als je elke interessante stelling meteen doodslaat met allerlei onzinnige vergelijkingen.

GrtZ
__________________
Richtiger Manner
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit kinderseks
JinX_the_Pioneer
9 30-01-2002 21:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.