Oud 18-01-2011, 12:24
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Want ik had de vorige volgemaakt
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Advertentie
Oud 18-01-2011, 18:38
Verwijderd
Leuke en minder leuke dingen. Op zich gaat het goed, ik voel me goed en mijn conditie gaat een klein beetje vooruit. Het lukt me in ieder geval weer om boodschappen te doen. Volgende week wil ik met mijn huisgenootjes uitgaan. Ik ben al zo lang niet meer uit geweest en het lijkt me echt super, maar ik weet dat je daar niet kunt zitten en ik ben bang dat ik het niet lang volhoud (ik denk dat eigenlijk op de fiets ernaartoe gaan al te veel is, maar goed), maar ik ga het gewoon proberen. Verder met een vriendin een afspraak bij de kapper gemaakt voor a.s. zaterdag. Daar word ik altijd wel vrolijk van. Wat minder leuk is, is dat het slecht gaat met mijn ex. Hij is nu bij mij in de kliniek opgenomen, maar wel in de andere groep. Gisteren was hij helemaal aan het flippen en hebben ze hem alleen met heel veel medicatie weer rustig gekregen. Ik vind het zo sneu voor hem, maar tegelijkertijd is het ook wel een beetje beangstigend, omdat hij plotseling zo opvliegend is. Dat in combinatie met dat hij alles verkeerd interpreteert zorgt er voor dat hij onvoorspelbaar en toch ook wel gevaarlijk is. Ik hoop dat het snel wat beter gaat, want op deze manier loopt het er uiteindelijk toch op uit dat hij naar een gesloten afdeling moet.
Oud 18-01-2011, 19:20
Verwijderd
Het gaat de laatste tijd weer voor geen meter. Moe, somber, moe, somber. Ik slaag er niet in om wat dan ook te doen, emails en van alles blijft onbeantwoord liggen. Vandaag had ik weer een evaluatiegesprek met mijn psych en PB'er. Lekker janken, ik geloof dat zij een iets vrolijkere samenkomst hadden verwacht. Iedereen is heel enthousiast over mijn vooruitgang de afgelopen periode, behalve ik, want ik voel me gewoon kut-kut-kut. Dan kun je mij echt niet blij maken met dat ik ietsepietsie opener in de groep lijk te zitten. Fucking half jaar zit ik daar al in dagbehandeling en ik kom helemaal nergens. Fucking nutteloze medicijnen ook. Maximale dosis Effexor en lithium erbij en ik scoor nog steeds ernstig depressief. Ik word er zo moedeloos van.
Oud 18-01-2011, 20:21
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
vanochtend toen ik in de taxi naar dagbehandeling zat.
moesten we 5 minuten wachten omdat er voor ons een ongeluk was gebeurd.
een jongen was door een busje van zijn scooter afgereden.
het was best wel naar om die jongen te zien liggen.
want hij had veel pijn en om een moment hielden ze ook zijn nek vast.
gelukkig stonden er wel al mensen bij.
maar dat beeld zit toch goed in me hoofd nou.
ik heb het er wel over gehad met een paar vpk's.
dat was wel even fijn dat ik het kwijt kon.
en verder vanochtend dagbehandeling gehad.
en de bezigheids therapie ging goed.
ik kreeg ook een compliment van een van de begeleidsters daar.
dat voelde best wel fijn om te horen.
vanmiddag had ik om 15:30 de afspraak met me begeleidster van MEE.
me moeder en nog iemand van dichterbij en een vrouw van ambulante hulp en vrouw van weekend opvang.
ik krijg binnekort hulp aan huis van iemand die me leert koken.
en andere dingen met me gaat doen.
zowel leuke dingen als ook dingen die geleerd moeten worden.
ze komt eerst een paar keer gewoon bij mij op papieren in te vullen.
en dingen met mij te doen en te bespreken enzo over een paar weken komt ze.
en met die vrouw ga ik ook naar de plek waar weekend opvang is kijken in het weekend.
waar je overdag leuke dingen in een groep kan doen.
en dan kan je er snachts ook slapen er is ook de hele dag en nacht leiding hoorde ik.
het is wel een eindje weg maar ik heb gezegd dat ik eerst eens een paar keer overdag wil mee kijken.
en dan zou ik later als het me bevalt alsnog daar ook snachts kunnen doorbrengen in het weekend.
dat zijn dan wel goede vooruitzichten.
maar ze zeiden ook dat dagbesteding niet doorging.
maar ze gaan er toch voor zorgen dat dagbesteding wel doorgaat.
en hoe dat verder gaat krijg ik nog te horen.
tot die tijd nog gewoon 5 dagen in de week dagbehandeling.
en verder is me humeur nog steeds zo onvoorspelbaar als het weer.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 18-01-2011, 21:05
Verwijderd
Bij tekenles heb ik me goed uitgeleefd.
Nu moe en stress en ongerust en sjagerijnig
Oud 18-01-2011, 21:40
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Mijn fiets leeft weer Toch maar even naar de fietsenmaker gebracht. (heel lui, I know, maar ik heb stiekem de insteek dat zij er voor geleerd hebben en ook werk nodig hebben). Die fiets op zich was ook niet het probleem, meer dat ik genoeg aan mijn hoofd had en dat er ook niet eens bij kon hebben.
Ik was al vrij chagerijnig over de bv, of nja, meer geirriteerd. Mensen deden niet wat ze moesten doen, en konden niet actief zijn tijdens maar wel daarna. Maar vandaag het er even over gehad met de adviescie, en ik vond het stiekem gewoon heel fijn dat hij bevestigde wat ik zei. Het ligt dus niet helemaal aan mij. En mijn reactie erop, of iig, dat mijn vertrouwen weg was, vond hij heel logisch. En ik denk dat ik die bevestiging gewoon even nodig had.

En verder zit mijn hoofd nog steeds heel vol. En wat het ook is, waarom zou ik anderen ermee belasten? De mensen waar ik echt mee praat, hebben genoeg zelf aan hun hoofd. Dus dan wil ik niet de ruimte pakken/innemen om ook nog met mijn verhaal aan te komen. En heel stiekem vind ik mezelf daar voor anderen gewoon niet boeiend genoeg voor. Wat heeft een ander eraan dat ik weet hoe ik me voel?

En ik ben eigenlijk ook gewoon heel moe. Maar het duurt relatief lang voor ik slaap, en ik heb meer dan 4 uur per nacht nodig. Maar dat lukt gewoon niet. Bah!
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 18-01-2011, 23:06
Verwijderd
ik ben heel verdrietig dat ik helemaal niks goed kan, en ik ben nergens écht goed in, alleen goed in vrienden maken, maar dat is meer 'ervaren zijn in' ..
Oud 19-01-2011, 00:06
kroot
kroot is offline
gaar. vanmorgen bij rijles een paar keer ingeparkeerd. ik ging steeds te snel. en donderdag komt broertje langs en logeren. moet alleen nog wel iets regelen om op te slapen. mijn bank is niet ideaal.
Oud 19-01-2011, 07:52
Redhair
Redhair is offline
Bah, waarom ben ik bijna twee kilo aangekomen sinds ik minder drink? Ik ben echt niet veel meer gaan eten. Ben er wel iets makkelijker in geworden, maar ik kan nooit meer calorieen via voedsel binnen krijgen dan ik eerst met alcohol kreeg. Misschien was ik daarvoor wel steeds uitgedroogd als ik op de weegschaal stond. Maar die twee kilo accepteer ik niet. Ik probeer het al een week maar elke keer als ik op de weegschaal sta wordt ik gek. Ik zit weer in een ander tiental en dat trek ik niet.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 19-01-2011, 08:19
Verwijderd
Citaat:
Bah, waarom ben ik bijna twee kilo aangekomen sinds ik minder drink? Ik ben echt niet veel meer gaan eten. Ben er wel iets makkelijker in geworden, maar ik kan nooit meer calorieen via voedsel binnen krijgen dan ik eerst met alcohol kreeg. Misschien was ik daarvoor wel steeds uitgedroogd als ik op de weegschaal stond. Maar die twee kilo accepteer ik niet. Ik probeer het al een week maar elke keer als ik op de weegschaal sta wordt ik gek. Ik zit weer in een ander tiental en dat trek ik niet.
Misschien hou je meer vocht vast nu je minder drinkt? Of moet je ongesteld worden oid?

OT:
Het gaat het zo slecht. De situatie is niet meer te houden. Gisteren bijna de hele dag gehuild vanwege de pijn. De pijnstillers helpen wel wat maar door die pijnstillers slaap ik 's nachts niet omdat ik dan zo onrustig ben. Gisteren heb ik dus geen pijnstillers genomen en ik heb vannacht redelijk geslapen. Ik ben in ieder geval maar 3 keer wakker geworden. Als ik goed slaap dan kan ik sowieso wat meer pijn verdragen.
Gisteren heeft mijn vader een mail naar het ziekenhuis gestuurd of ik er niet opgenomen kan worden. Het gaat zo niet meer, echt niet meer. Ik kan vaak geen kopje vasthouden, gisteravond met eten deed het bestek vasthouden ook veel pijn, ik kan bijna niet meer lopen. Het wordt echt vervelend. Ik hoop dat ze me op willen nemen. Dan gaan ze maar alles uitzoeken en doen wat ze kunnen doen, misschien komt er dan een keer wat uit.
Vanmiddag ga ik nog proberern om eventjes naar school te gaan. Dat is in ieder geval wat afleiding. Ik ben alleen benieuwd hoe lang ik het vol ga houden.
Oud 19-01-2011, 09:24
Verwijderd
Het gaat. Daar is alles mee gezegd. Volgens mij zijn ze op de dagbehandeling blij dat ik de afgelopen weken wat gedeeld heb, maar mij doet het weinig, omdat ik er ergens het heil nog steeds van inzie. Ja, de crap van vroeger zal zeker van grote invloed zijn op mijn huidige gesteldheid, lijkt me logisch. En nu?
Verder vertrouw ik de psychiater gewoon niet. Hij verheft zijn stem, schreeuwt soms gewoon en praat tegen me alsof ik 5 ben: "En NU moet je daar eens mee OPhouden!!!" Er zal vast een psychologisch verantwoorde theorie achter zitten, maar ik word er alleen maar wantrouwig van, omdat ik niet weet wie ik tegenover me heb.

Verder heb ik belachelijk veel pijn in m'n pols. De tape is er nu na twee af en de zenuw zit nog steeds hartstikke klem, m'n vingers tintelen verschrikkelijk en de pijn is alleen maar erger geworden. Ik word er een beetje moedeloos van.

Vandaag heb ik een dagje thuis en ik denk dat ik die met veel thee op de bank ga doorbrengen.
Oud 19-01-2011, 10:13
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Het gaat goed=]
Wel weer heel veel last van men spieren eigenlijk al tot nu toe de hele week.
Verder ben ik helemaal op en top vrolijk=D
Oud 19-01-2011, 10:48
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
nee, het gaat niet zo goed...
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 19-01-2011, 11:21
Redhair
Redhair is offline
Kikaa, ik houd geen extra vocht vast, maar alcohol droogt natuurlijk uit, dus ik houd nu normaal vocht vast denk ik. En ongesteld kan het niet zijn, dat ben ik al anderhalf jaar niet meer.
Wat betreft jouw situatie, wat een verdriet. Dat zelfs je bestek vasthouden al te pijn doet. Ik hoop dat je een beetje afleiding hebt kunnen vinden op school en het ziekenhuis snel respons geeft.

De weegschaal gaf een stuk minder aan toen ik naar de wc was geweest. Blijbaar zaten mijn darmen een beetje vol.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 19-01-2011, 12:28
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
^ Redhair kun je niet gewoon je weegschaal weggooien? Of raak je dan helemaal in paniek? Ik heb zelf al in geen jaren meer op een weegschaal gestaan, dat geeft echt heel veel rust..
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 19-01-2011, 13:01
Verwijderd
Mm ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik wil met mijn leven.
Oud 19-01-2011, 13:18
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Vogelvrij zei in het vorige LJH-topic:
Je weet dat het gisteren gemiddeld gezien de deprimerendste dag van het jaar was, hè? Vanaf wordt het allemaal beter joh, en het is pas januari, er is nog genoeg tijd om 2011 tot een fantastisch jaar te maken!
Ik weet het, maar daar heeft het niet alleen maar mee te maken. Objectief bekeken zijn dingen ook gewoon rot; dat is niet alleen mijn beleving. Helaas.
Oud 19-01-2011, 15:41
Verwijderd
Maandag intake-gesprek gehad, gisteren bloed laten prikken, vandaag nog wat vragenlijsten in moeten vullen... The wheels are in motion! Aanstaande maandag gaan ze 'mijn geval' (= ik dus ) bespreken en daarna wordt er een afspraak gemaakt en wordt mijn behandelplan besproken. Ben benieuwd. Het fijne deze keer is dat mijn klachten nu echt puur stress/spanning en angst zijn, het sombere gevoel is weg. Dus ik ben zelf gewoon heel optimistisch, dat scheelt al heel veel
Ads door Google
Oud 19-01-2011, 16:33
Verwijderd
Denk je net alle mogelijke tegenslagen te hebben gehad krijg je n brief van je werkgever.
Per april stopt dat bedrijf dus met folderbezorging in Nederland
Dat is dus 20 euro per maand minder(en ja dat is veel als je maar 50 krijgt incl zakgeld)
Nu moet ik dus snel opzoek naar een ander baantje terwijl ik daar eigenlijk geen tijd voor heb.
En gister bij stage was er een meisje en die ging nu zaterdag toelating doen bij SintLucas en die zei dat het echt streng was enzo, en dat je ook veel schetsen mee moet nemen(lekker handig als je nooit schetst) en de toelating is dus al in januari 2012 dus ik heb niet veel tijd meer om aan mijn portfolio te werken......
En er is gister nog zoveel meer gebeurd maar ik heb zoveel huiswerk dat ik dat later nog wel vertel, in ieder geval weer heel veel gepest....
Oud 19-01-2011, 17:51
Verwijderd
Pff kent iemand dat? Als het de normale werklading is, dan trek ik alles prima, en ook in de weekenden gaat het goed als ik gewoon sociale dingen doe etc. Maar zodra het ook maar een grammetje teveel aan druk is met studie en werk, dan trek ik het echt totáál niet meer. Ik heb nu op het moment 2 dingen die ik moet doen, een persoonlijk project en een groepsproject. Dat persoonlijke project heb ik het gevoel dat ik al nauwelijks kan halen, dus ik heb me nu gefocust op het groepsproject. Veel stress, maar ik trek het allemaal wel en ik heb het allemaal onder controle. Maar dat persoonlijke project erbij LUKT gewoon niet, het is te veel en vooral teveel druk. In theorie zou ik natuurlijk best elke avond en in het weekend daar hard aan moeten kunnen werken, maar ik trek het echt totáál niet.

En nu moet ik het groepsproject van de docent maar een beetje laten zitten (gezien ik er al zoveel tijd in heb gestopt) en me helemaal focussen op het persoonlijke project, maar omdat ik het idee heb da5t ik het toch al helemaal niet meer ga halen is die last zo groot geworden dat ik echt helemaal in paniek ben. Of eigenlijk op het moment niet in paniek maar meer in doffe wanhoop

Argh. Ik denk dat het te maken heeft met de winterdip, maar volgens mij ben ik van nature gewoon 'lui'. Ik kan hard werken, maar als het meer dan 5 dagen per week 8 uur per dag wordt, houd ik het gewoon niet vol, dan krijg je dit soort labiele reacties. Lekker handig op een kunstopleiding waar je hele leven dat maken zou moeten zijn...

Ik heb echt even geen idee hoe ik hier mee om moet gaan. Is die hele opleiding dan wel zo'n goed idee? Want dit gaat maar van deadline naar deadline en de druk vermindert nooit...
Oud 19-01-2011, 18:02
Verwijderd
@ Freyja: oh dat heb ik ook, ik kan heel slecht tegen druk. Ik hou dat een tijdje vol en daarna dan stop ik er gewoon totaal mee en ga ik afleiding zoeken. Maarja, is ook niet de juiste manier natuurlijk.
Oud 19-01-2011, 19:16
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
ik ben heel verdrietig dat ik helemaal niks goed kan, en ik ben nergens écht goed in, alleen goed in vrienden maken, maar dat is meer 'ervaren zijn in' ..
Lieve schat, er zijn zoveel mensen die van zichzelf vinden dat ze nergens écht goed in zijn. Misschien moeten we gewoon maar stoppen met kijken naar waar we goed in zijn, en gewoon gaan doen wat we léuk vinden. En er zijn vást wel dingen die jij leuk vindt om te doen, en of je daar nou wel of niet de wereld mee gaat redden, de hongersnood mee stopt of tot honderden jaren na je dood beroemd mee zal zijn, so what. Je leeft nu, en je moet het nu leuk hebben. Heb plezier in dingen goed doen, heb plezier in falen. You don't have to be perfect, you have to be you... *Tsjakkaaaaaa!* Sowieso, goed zijn in de omgang met je medemens vind ik persoonlijk belangrijker dan kunnen schilderen als Picasso of beeldhouwen als Michelangelo or anything...

OT: het einde van de winterdip is geloof ik in zicht, ik heb weer energie hoewel mijn bed uitkomen nog een regelrechte hel is, maar dat zal het altijd wel blijven. Ik heb in ieder geval weer wat meer zin in m'n werk, en ook zin in m'n persoonlijke leven en dat terwijl er buiten mij om niets wezenlijks is veranderd... Ik hoop dat dit zo blijft, ik vind mezelf een stuk minder leuk als ik in de winterdip zit.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Oud 19-01-2011, 19:40
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
vanochtend eerst naar de huisarts geweest.
ik heb haar alles verteld ook dat het gisteren avond helemaal mis is gegaan.
ze heeft er ook naar gekeken en ik moest het in de gaten houden.
maar er vooral proberen af te blijven.
en volgende week is dus echt de laatste keer dat ik bij haar kan komen.
want na volgende week gaat ze helemaal in de andere praktijk werken.
ze zei vandaag dat ik 4 jaar bij haar ben geweest elke week.
wat dus erg lang is ik vind het ook moeilijk dat ze weggaat.
over 2 weken krijg ik een andere vrouwelijke arts.
die ik nooit eerder heb gezien maar ik heb al gehoord dat ze veel geduld heeft enzo.
maar ik zal bij die andere vrouw toch eerst een band moeten opbouwen.
maarja gelukkig eerst volgende week nog naar naar me eigen huisarts.
want ze is een van onze huisartsen.
verder was het een hele vermoeiende dag.
vanavond nog een uur fyshio fitness gehad.
en nou voel ik me ook behoorlijk moe.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 19-01-2011, 19:44
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
ik heb de laatste dagen elke keer zo vreselijk veel hoofdpijn
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 19-01-2011, 21:22
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik had vanavond eigenlijk koorrepetitie maar ben niet gegaan omdat ik geen zin had
Slecht.

Stage is leuk en ik begin het nu ook een beetje door te krijgen. Iedereen is nog steeds erg aardig, dat is waarschijnlijk normaal, maar het kan dus ook anders helaas. Ben nog steeds zo blij dat ik daar weg ben.

Zo maar een beetje op tijd naar bed.
Advertentie
Oud 19-01-2011, 21:27
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Tjonge, het leven kan zo mooi zijn, snap niet waarom ik niet eerder het leven op deze manier tegemoet ging/keek.

@Freyja: dat klinkt vrij serieus. Moet je daar niet iets aan doen? Als je echt last hebt van stressklachten lijkt het me slim dit met de huisarts te bespreken. Je komt over als iemand die op haar tenen loopt. Je maakt jezelf wijs dat je het onder controle hebt, maar je noemt je eigen reactie ook labiel. Je spreekt jezelf tegen, wat vindt je daarvan?

@JustADreamer: zo ontzettend waar.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 19-01-2011, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Tjonge, het leven kan zo mooi zijn, snap niet waarom ik niet eerder het leven op deze manier tegemoet ging/keek.

@Freyja: dat klinkt vrij serieus. Moet je daar niet iets aan doen? Als je echt last hebt van stressklachten lijkt het me slim dit met de huisarts te bespreken. Je komt over als iemand die op haar tenen loopt. Je maakt jezelf wijs dat je het onder controle hebt, maar je noemt je eigen reactie ook labiel. Je spreekt jezelf tegen, wat vindt je daarvan?
Nja ik weet niet of de huisarts er zoveel aan kan doen... ben wel eens eerder met winterdipklachten erheen gegaan, maar die man wist er minder van dan wat ik met een beetje googelen kon vinden, dus dat hielp echt totaal niet. Hij wist niet eens van lichttherapie en de bewezen resultaten die dat heeft enzo.

Maar ik weet van mezelf dat ik stressgevoelig ben en dat ik stress na een tijdje niet meer trek. Maar aan drukke en stressvolle periodes ontkom je niet in het leven en ik zit nu dus middenin zo'n periode... wat moet ik dan? Zeggen "ja sorry ik kan niet tegen stress, dus ik doe het gewoon niet"? En dan kom ik met zo'n stom verhaal over een winterdip, want een echte depressie is het toch echt niet... ja iedereen is moe in de winter, daar schiet mijn school ook al niks mee op. Als ik de druk niet aankan, dan is dit misschien niet een geschikt plan voor mij...

En je hebt sowieso niets onder controle, controle is een illusie maar bij dat groepsproject is die illusie nog in stand omdat de druk 'behapbaar' is - het is veel werk, maar het is allemaal haalbaar en ik weet duidelijk wat er moet gebeuren en wanneer, waardoor ik met die druk wel goed om kan gaan. Maar juist zo'n persoonlijk project wat bij voorbaat al onhaalbaar is, sorry, lijkt (moet nou eh zo'n 40.000 woorden schrijven eigenlijk voor volgende week vrijdag en dan ook nog de hele vormgeving verzinnen en dan bij voorkeur op een innovatieve manier ), daarbij voelt het alsof het gewoon niet te doen is, en dan is de druk dus letterlijk te groot. Want ik kan natuurlijk nooit iets doen dat bij voorbaat onhaalbaar is, maar daardoor kan ik het niet eens goed probéren en dan lukt het ook niet.

Argh.

En ik ben naast labiel ook ontzettend nuchter en ik bagatelliseer alles. Daarbij is er in het weekend dus niks aan de hand, dan ben ik ook niet depressief of opgefokt, hooguit moe maar daar kan ik dan lekker aan toegeven en dan is het prima. Dus het voelt echt belachelijk om om hulp te gaan vragen als ik doodleuk in het weekend op de bank met m'n vriendje tv zit te kijken of de hele middag ga fietsen, als ik dat zonder problemen kan, dan kan ik toch zeker ook wel een studieopdracht maken....
Oud 19-01-2011, 22:27
kroot
kroot is offline
@Kikaa: ik vind je zo dapper! Dagelijks met zoveel pijn leven, ik kan het me niet eens voorstellen. En dan nog af en toe naar school gaan ook! Ik hoop voor je dat je wordt opgenomen in het ziekenhuis en dat ze iets voor je kunnen betekenen.
@Redhair: wat goed van je dat je minder drinkt!

ik had vanmiddag een heel verhaal vanaf mijn telefoon geschreven, maar dat staat hier niet...
Net een beetje mijn kamer opgeruimd, anders kan broertje morgen niet eens ergens slapen.
Vandaag een vet goede dirigent aan het werk gezien, erg gaaf!
Oud 19-01-2011, 23:01
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Nja ik weet niet of de huisarts er zoveel aan kan doen... ben wel eens eerder met winterdipklachten erheen gegaan, maar die man wist er minder van dan wat ik met een beetje googelen kon vinden, dus dat hielp echt totaal niet. Hij wist niet eens van lichttherapie en de bewezen resultaten die dat heeft enzo.

Maar ik weet van mezelf dat ik stressgevoelig ben en dat ik stress na een tijdje niet meer trek. Maar aan drukke en stressvolle periodes ontkom je niet in het leven en ik zit nu dus middenin zo'n periode... wat moet ik dan? Zeggen "ja sorry ik kan niet tegen stress, dus ik doe het gewoon niet"? En dan kom ik met zo'n stom verhaal over een winterdip, want een echte depressie is het toch echt niet... ja iedereen is moe in de winter, daar schiet mijn school ook al niks mee op. Als ik de druk niet aankan, dan is dit misschien niet een geschikt plan voor mij...

En je hebt sowieso niets onder controle, controle is een illusie maar bij dat groepsproject is die illusie nog in stand omdat de druk 'behapbaar' is - het is veel werk, maar het is allemaal haalbaar en ik weet duidelijk wat er moet gebeuren en wanneer, waardoor ik met die druk wel goed om kan gaan. Maar juist zo'n persoonlijk project wat bij voorbaat al onhaalbaar is, sorry, lijkt (moet nou eh zo'n 40.000 woorden schrijven eigenlijk voor volgende week vrijdag en dan ook nog de hele vormgeving verzinnen en dan bij voorkeur op een innovatieve manier ), daarbij voelt het alsof het gewoon niet te doen is, en dan is de druk dus letterlijk te groot. Want ik kan natuurlijk nooit iets doen dat bij voorbaat onhaalbaar is, maar daardoor kan ik het niet eens goed probéren en dan lukt het ook niet.

Argh.

En ik ben naast labiel ook ontzettend nuchter en ik bagatelliseer alles. Daarbij is er in het weekend dus niks aan de hand, dan ben ik ook niet depressief of opgefokt, hooguit moe maar daar kan ik dan lekker aan toegeven en dan is het prima. Dus het voelt echt belachelijk om om hulp te gaan vragen als ik doodleuk in het weekend op de bank met m'n vriendje tv zit te kijken of de hele middag ga fietsen, als ik dat zonder problemen kan, dan kan ik toch zeker ook wel een studieopdracht maken....
Tegelijkertijd nuchter en labiel? Volgens mij kan dat niet per definitie. Je hebt een bepaald doel voor ogen, je kan het niet, en tegelijkertijd verwacht je van jezelf dat je het wel kunt. Dat is een serieuze bron van stress. Als je stressgevoelig bent is het juist zaak om jezelf af te vragen of je niet teveel hooi hebt op je vork.

Je hebt gelijk dat je niet aan stressvolle periodes ontkomt, maar als het te erg wordt moet je je wel terugtrekken, anders loop je het risico om overspannen te worden. Nou, dat is mijn waarschuwing, maar het is aan jou wat je daarmee doet.

Ik ben ook wel eens overspannen geweest. De huisarts verwees me door naar mijn studieadviseur en gaf tips over hoe te herstellen (bijv door omgevingen met veel mensen te vermijden en hoe lang de benodigde rustperiode zou moeten zijn). Mijn studieadviseur heeft in overleg een rustperiode ingepland. En de IBG-groep heeft naar aanleiding hiervan extra stufi toegekend omdat de opgelopen studievertraging het gevolg was van een medische omstandigheid. En zelf heb ik geleerd wat de alarmbellen zijn. Dus dat niemand je ermee kan helpen vind ik een onrealistische gedachte. Stress wordt voornamelijk veroorzaakt door hoe je iets ervaart en jij ervaart je opdracht als ondoenlijk.

Ik heb natuurlijk wel wat weinig informatie om te beoordelen of je echt op je tenen loopt, maar ik zie gewoon een paar signalen. De eisen die je jezelf stelt "...dan kan ik toch ook wel een stomme opdracht maken" zorgen voor extra stress, waardoor je er dus nog minder goed tegen kan. Misschien zit je dus al in een negatieve spiraal. Een ander signaal dat ik zie is dat je gelijk wil stoppen met je studie. Is dat niet een beetje drastisch?

Nou, misschien heb je gelijk en komt het alleen door je opdracht, maar dat kan je zelf beter beoordelen dan ik. Ik wil je alleen maar waarschuwen, want overspannen zijn is echt kut en wens ik niemand toe.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 19-01-2011, 23:20
Verwijderd
Nou het is wel zo dat ik sinds de herfstvakantie eigenlijk al niet meer bij loop met opdrachten - heb een week gemist en daardoor eigenlijk steeds achtergelopen. Dus al die tijd heb ik wel extra druk ervaren daardoor. Plus geldzorgen en kleine issues in sociale relaties (euh niet van mij, maar ik bedoel opa overleden, dierbaren die problemen hebben waar ik me logischerwijs ook mee bezig houd). Maar dat is niet heel veel 'nieuws', lijkt het, dat zijn gewoon de gewone dingen waar je tijdens het leven mee om moet gaan en waar ik ook altijd min of meer goed mee omga.

En ik kan echt heel goed nuchter en labiel tegelijk zijn Mijn natuur is relatief nuchter, ik praat mezelf vrij gemakkelijk uit nare buien en ik kan heel goed relativeren. Maar tegelijkertijd ben ik dus niet bepaald stressbestendig en dat zorgt wel voor stemmingswisselingen

Het denken aan stoppen met de studie komt voornamelijk omdat dit mijn tweede studie is - omdat ik dus mezelf een flinke schuld op de hals haal met deze studie, vraag ik me in zulke periodes automatisch af of het dat allemaal wel waard is..? (En ja de geldproblemen zorgen voor extra stress Maar wederom is het probleem dat ik het mezelf allemaal aandoe).

Dat is volgens mij vooral de kern - ik heb het gevoel dat ik hier niet een probleem van kan maken, want ik kies zelf voor deze studie, ik kies zelf voor deze situatie. Ik hóef dit allemaal niet te doen, sterker nog, misschien maak ik het mezelf juist heel erg moeilijk door het te doen. En daarom denk ik dus dat het mijn eigen probleem is allemaal. Ook omdat het inderdaad allemaal in mijn hoofd zit - ik ben nou eenmaal een stresskip en dat moet ik zo ondertussen toch zelf kunnen oplossen? Eigenlijk heb ik helemaal geen grote problemen, alles is op te lossen en als ik dingen niet zou halen of doen, dan ga ik ook heus niet dood. Ik wéét bovendien wat ik zou moeten doen om stress te verminderen (google de tips maar), maar ik dóe het niet.

Zucht. Nou ja. Misschien bel ik de dokter wel even. Of ga ik met een docent of studiebegeleider praten, ik weet het niet.
Oud 20-01-2011, 03:43
Verwijderd
Brr wat naar gedroomd.
Oud 20-01-2011, 07:59
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Freyja: Ik herken het wel. Dat je aan de ene kant echt supergestrest kan zijn, maar aan de andere kant het ook wel weer kan relativeren en gerust een avondje lekker voor de tv kunt hangen. En het is niet dé oplossing of zo, maar mij helpt het vaak wel om een weekschemaatje te maken en bij elke ochtend, middag en avond te zetten wat ik wil/ moet gaan doen, misschien ook iets voor jou?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-01-2011, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Kikaa, ik houd geen extra vocht vast, maar alcohol droogt natuurlijk uit, dus ik houd nu normaal vocht vast denk ik. En ongesteld kan het niet zijn, dat ben ik al anderhalf jaar niet meer.
Wat betreft jouw situatie, wat een verdriet. Dat zelfs je bestek vasthouden al te pijn doet. Ik hoop dat je een beetje afleiding hebt kunnen vinden op school en het ziekenhuis snel respons geeft.

De weegschaal gaf een stuk minder aan toen ik naar de wc was geweest. Blijbaar zaten mijn darmen een beetje vol.
Ik heb niet zo veel verstand van alcohol dus dat weet ik niet. Maar gelukkig was het een stuk minder!


Citaat:
@Kikaa: ik vind je zo dapper! Dagelijks met zoveel pijn leven, ik kan het me niet eens voorstellen. En dan nog af en toe naar school gaan ook! Ik hoop voor je dat je wordt opgenomen in het ziekenhuis en dat ze iets voor je kunnen betekenen.
Dankje. School geeft wel de nodige afleiding! Het is zwaar natuurlijk, maar van áltijd thuis zitten word je niet vrolijker.

OT:
Gisteren ben ik toch maar niet naar school geweest. Ik had een aantal klasgenoten gesproken en die zeiden dat we niet veel zouden doen. Achteraf hebben ze het uur waarvoor ik ging alleen maar gepraat (over niks, dus ze hebben niks gedaan) dus gelukkig ben ik thuis gebleven. Gisteren heb ik wel weer redelijk veel thuis kunnen doen. 's Avonds zou een vriend me helpen met Engels maar het werd even te veel geloof ik. De laatste tijd heb ik vaak dat ik duizelig word en 'gek in mijn hoofd'. Ik kan het niet echt goed verwoorden. Maar ik ga zweten, ik word duizelig en ik kan helemaal aan niks meer denken omdat mijn hoofd ineens heel raar voelt. Na even liggen en rusten was dat weer over gelukkig. Zaterdag had ik dit ook, vervolgens viel ik met het douchen elke keer zachtjes tegen de muur aan. Misschien toch te veel gedaan, maar als ik naar het werk kijk wat ik gedaan heb dan is het helemaal niet veel. Misschien toch maar wat rustiger aan proberen te doen.
Vanmiddag ga ik wel eventjes naar school. Ik wil 2 uur proberen, maar ik weet niet of dat lukt. De leraar gaf aan dat het vandaag wel een nuttige les was, dus ik ga in ieder geval niet voor niks naar school.

Verder heb ik nog niks van het ziekenhuis gehoord. Helaas.

Tot nu toe voel ik me vandaag mentaal wel goed! Ik heb wel verschrikkelijk veel pijn en kon vanochtend bijna de trap niet afkomen. Vannacht heb ik wel weer redelijk geslapen. Gisteren geen pijnstilling genomen en ik was weer een stuk minder onrustig vannacht. Echt raar. Misschien moet ik maar weer vragen om andere pijnstilling, maar ik heb geen idee wat ik dan kan krijgen. We zullen het zien!
Oud 20-01-2011, 09:19
Verwijderd
Citaat:
@Freyja: Ik herken het wel. Dat je aan de ene kant echt supergestrest kan zijn, maar aan de andere kant het ook wel weer kan relativeren en gerust een avondje lekker voor de tv kunt hangen. En het is niet dé oplossing of zo, maar mij helpt het vaak wel om een weekschemaatje te maken en bij elke ochtend, middag en avond te zetten wat ik wil/ moet gaan doen, misschien ook iets voor jou?
Ja dat moet ik eigenlijk ook doen, maar ik heb het gevoel dat het voor deze opdracht daar 'te laat' voor is? Nou ja onzin natuurlijk, misschien moet ik inderdaad maar even een schemaatje maken.
Oud 20-01-2011, 13:22
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Shitzooi Ik heb BED of Boulimia. Dat kwam de arts vandaag even vertellen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 20-01-2011, 15:04
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Shitzooi Ik heb BED of Boulimia. Dat kwam de arts vandaag even vertellen
Maar het kan toch niet dat je dat hebt zonder dat je dat zelf weet of in ieder geval iets vermoedt?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Ads door Google
Oud 20-01-2011, 15:47
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Maar het kan toch niet dat je dat hebt zonder dat je dat zelf weet of in ieder geval iets vermoedt?
Ik vermoedde het wel altijd, maar het bleef onbevestigd, dus was het er in mijn ogen niet zo...
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 20-01-2011, 15:54
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Eerste gesprek met de psych, veel gehad over de relatie die niet lekker loopt maar ook over het verleden.. ben doodmoe.. volgende week gaan we het hebben over mijn slaapprobleem.. of eigk het gebrek aan slaap
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 20-01-2011, 16:14
Verwijderd
Bluh
Het helpt ook niet echt mee dat moeders alles bagataliseert en niet erkent.
Snel een huisje zoeken.

Laatst gewijzigd op 20-01-2011 om 16:30.
Oud 20-01-2011, 16:19
Verwijderd
@Missy, echt fijn voor je dat t nu zo lekker loopt

Vandaag een presentatie engels gehouden over graffiti en het resultaat was een 8,5

Mijn oude basisschool kwam bij technologie kijken en de rest van de rondleiding door school volgen enzo, maar die bitch van n juf zei natuurlijk wel tegen 2 vriendinnen van mij hoe het ging en was vol medelijden met een aanstellerig kind maar mij negeerde ze volkomen.
Achja moet die trut dan maar zelf weten, ben blij dat ik dr vanaf ben

Ik hoor nu wel van steeds meer mensen dat ze naar het SintLucas willen
Dat is dus alleen maar concurrentie tijdens de toelatingen en dat is echt flink balen...
Zeker omdat ik door mijn autisme zowieso al een pechpunt heb bij toelatingen.

Verder ben ik wanhopig opzoek naar ander werk na mijn fantastische precies op het goede moment gekomen ontslag
Oud 20-01-2011, 16:22
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Shitzooi Ik heb BED of Boulimia. Dat kwam de arts vandaag even vertellen
Zit nogal een groot verschil in beide..
Oud 20-01-2011, 17:37
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Zit nogal een groot verschil in beide..
Ik heb vreetbuien en de ene keer kots ik dat wel uit en de andere keer niet, om het maar simpel te zeggen...
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 20-01-2011, 19:10
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
*knuffel eend*
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 20-01-2011, 19:16
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Thnx
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 20-01-2011, 19:20
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
hoe zit het met je crush?
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 20-01-2011, 19:28
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
hoe zit het met je crush?
Whuh?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 20-01-2011, 19:53
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Je was toch verliefd en hij ook op jou enzo? Of ben k nu in de war?
Oud 20-01-2011, 20:03
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Nee, klopt. Maar hij heeft een vriendin die hij geen pijn wilt doen, dus meer dan goede vrienden wordt het niet
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 20-01-2011, 20:46
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
vanochtend eerst creatieve therapie gehad.
waar ik al heel angstig was.
want het ging de hele ochtend al niet goed vandaag.
dus ik had dat bij dagbehandeling in de pauze aangegeven.
dat ik de neiging naar am had en van me angsten enzo.
en later is het in de pauze toch misgegaan met am.
dat heb ik daar wel aangegeven en laten zien.
daarna nog een tijdje met een vpk gepraat.
en daarna ben ik toch maar naar therapie gegaan.
want toen had ik eerst een half uur individueele expressie .
en daarna de rest van de middag bezigheids therapie.
en daar heb ik het ook maar aangegeven.
verder voel ik me nou nog behoorlijk klote.
ik denk dat ik maar vroeg naar bed ga vandaag.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 20-01-2011, 23:15
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Waarom doen mijn luchtwegen zo stom Stomme ventolin, doe is gewoon je werk. Meestal hou ik wel een halve donderdagtraining vol zonder, nu precies 10 minuten. Na de training hoesten de gekste, uiteindelijk nog maar een pufje genomen, nu heb ik het gewoon benauwd, maar kan de hoestprikkel onderdrukken. Bah! Want officieel mag ik er nog wel 1, maar ik vind het teveel voor een dag. Hmpf!
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #162
darkfairy
478 12-04-2011 00:47
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.