Oud 19-12-2004, 22:59
strawberry
Avatar van strawberry
strawberry is offline
De studie die ik volgend jaar wil gaan doen, kan in veel steden.
Amsterdam, Utrecht en Maastricht lijken mij het leukst. Elke stad heeft zo z'n voor- en nadelen. In Amsterdam en Utrecht is het lastig om aan een kamer te komen, en zal ik dus waarschijnlijk beginnen op een kamer buiten de stad. Maastricht heeft als nadeel dat het behoorlijk ver is van de plaats waar ik nu woon.

Maar ik zal uiteindelijk moeten kiezen.

Hoe hebben jullie een keus gemaakt tussen verschillende steden waar je tussen twijfelde?
Waar hield je het meest rekening mee? Kwaliteit van de opleiding? Gezelligheid van de stad? Had je dat bijvoorbeeld over voor een wat mindere kamer?
Vertel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2004, 23:09
Verwijderd
Ik ging voor de dichtsbijzijnde stad, Amsterdam in mijn geval.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:12
Verwijderd
Veel studenten hier zien M'tricht als voordeel omdat je in België heel goedkoop een nette kamer kan huren, tien minuutjes fietsen van het centrum van Maastricht.

(Zelf woonde ik hier al, maar de opleiding die ik doe kan ik ook alleen maar in Maastricht volgen, dus mja, ik had geen keuze. )
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 19-12-2004 @ 23:09 :
Ik ging voor de dichtsbijzijnde stad
Rotterdam in mijn geval.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 19-12-2004 @ 23:09 :
Ik ging voor de dichtsbijzijnde stad
Eindhoven.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ging voor de school: hoe zag die eruit (groot of niet? open of niet? etc) en keek toen of ik de stad waarin die lag ook leuk vond. Dat was zo.
Toen ik op het allerlaatste moment van gedachte veranderde qua opleiding, heb ik het maar bij dezelfde stad gehouden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 01:36
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 19-12-2004 @ 23:09 :
Ik ging voor de dichtsbijzijnde stad
Leiden in mijn geval

Maar ik vond Leiden ook wel leuk.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 08:46
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
ik ging voor de verste stad, groningen in mijn geval.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 09:48
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
Utrecht
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 09:57
Yolcu
Yolcu is offline
Ik ging voor de dichtstbijzijnde universiteit en aangezien dat ook de enige universiteit is waar je mijn studie kunt volgen, was de keuze snel gemaakt: Tilburg.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 11:20
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 19-12-2004 @ 23:09 :
Ik ging voor de dichtsbijzijnde stad, Utrecht in mijn geval.
en ik kende Utrecht al een beetje
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 12:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik was in Nijmegen, Antwerpen en Leuven wezen kijken en ik vond de sfeer op de universiteit in Leuven het beste. Bovendien is het niet zo ver weg voor mij en kan je er redelijk gemakkelijk een betaalbare kamer vinden en ik hoefde hier niet te loten en ik Nijmegen wel
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 16:33
Jarahh
Avatar van Jarahh
Jarahh is offline
Nijmegen de gekkkste!


__________________
Why keep your right to remain silent? - Loesje-
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:21
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
De stad die de beste opleiding biedt, dat gaat toch voor.
Ik heb altijd in Maastricht gewoond en het is echt mijn stadje. Na de HEAO moest ik kiezen tussen Maastricht en Tilburg voor door te studeren. Maastricht was qua reistijd relaxeder, ik kon gewoon thuis blijven wonen. Echter, Maastricht was een Engelse opleiding (ik vind Engels lastig) en alle stof wordt in 1 jaar gepropt en Tilburg heeft een Nederlandtalige opleiding met 2 jaren. Als je zelfs naar Maastricht wilde moest je ook nog een grote test van tevoren doen en Tilburg kon je je zo aanmelden (mer uiteraard je diploma en cijferlijst).

Ik kijk dus eerst wat de opleidingen te bieden hebben. En ik moet zeggen: op kamers in Tilburg wonen bevalt me ook prima. Achteraf gezien heb ik dus een goede keuze gemaakt.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:34
Verwijderd
ik zit er nog steeds mee ik kan naar Leiden, Amsterdam of Nijmegen
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 22:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
De opleiding die ik wilde is alleen in Amsterdam. Maar ik ben zeer tevreden over de stad op zich! Uitgaan is er echt te gek En je kan er zeer goed winkelen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 23:40
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ligt eraan of je thuis wilt blijven of niet. Ik ben gewoon dichtbij naar Utrecht gegaan. Dat was in combinatie met mijn activiteiten wel zo handig. Ik heb niet echt tijd over voor veel gewerk om een eventuele kamer te betalen.
Maar als je dat wel wilt, kan je gewoon in je 'leukste' stad gaan wonen.

Overigens, ik weet niet welke studie je wilt gaan doen, maar er is zeker veel verschil per universiteit, hier zou ik me vooral in verdiepen.
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 11:45
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Ik zou voor de leukste stad gaan en dat zijn zonder twijfel Utrecht en Amsterdam. Utrecht is meer een studentenstad, Amsterdam echt een wereldstad. Maastricht is ook een echte studentenstad, maar veel kleinschaliger. Bovendien spreken ze daar zo gek
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-12-2004, 12:35
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik zit zelf ook met een dilemma, ik woon nu al 5 jaar in Boxmeer, maar kom uit Leiderdorp. En even er vanuit gegaan dat ik bij allebei de scholen wordt aangenomen dan heb ik keuze uit Den Haag en Maastricht...

Maastricht lijkt me een leukere stad en ik vond op de open dagen de sfeer een stuk leuker (als je gewoon de lessen inkeek enzo) en wat minder zakelijk enzo. Ook is daar makkelijker een kamer te vinden heb ik gehoord...
Nadeel: Mijn vader woont in Rotterdam, dat is dan wel weer erg ver weg

Den Haag: Lijkt me iets minder leuke stad (omdat het geen 'echte' studentenstad is, maar al mijn familie woont daar wel, en dat is oook wel weer handig. (altijd iets om op terug te vallen, gezellig etc) En ik ben daar in de buurt opgegroeid en het type mensen dat daar woont spreekt mij wat meer aan als limburgers, maar ik neem aan dat in maastricht vanalles wat zit...

Maarja ik kijk eerst maareens waar ik wel of niet wordt aangenomen als ik bij de een wordt aangenomen en bij de ander niet is de keuze snel gemaakt
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 14:36
Verwijderd
Als je heel grondig zoekt dan kun je in Utrecht best aan een kamer komen. Je schrijft je in bij een kamerbureau, hangt advertenties op en je zoekt op internet, en vertelt aan iedereen dat je kamerzoekende bent.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 15:14
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Mijn opleiding zit alleen in Utrecht.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 17:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 21-12-2004 @ 12:35 :
Maastricht lijkt me een leukere stad en ik vond op de open dagen de sfeer een stuk leuker (als je gewoon de lessen inkeek enzo) en wat minder zakelijk enzo. Ook is daar makkelijker een kamer te vinden heb ik gehoord...
Nadeel: Mijn vader woont in Rotterdam, dat is dan wel weer erg ver weg
Ver weg is relatief. Ik studeer nu in Leuven en bij mijn studie zitten ook mensen uit Friesland en de kop van Noord Holland die ieder weekend naar huis gaan. Als je geen hele erge hekel aan reizen hebt en je je er op instelt is het zeker te doen. Om de reistijd zou ik het niet laten als je het verder allemaal leuker vindt daar. Ik doe er naar huis twee en een half uur over en dat is heel goed te doen, als ik naar mijn vriend ga vijf uur en ook dat vind ik geen probleem.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 19:39
Verwijderd
Ik moest kiezen tussen Eindhoven en Delft. Delft was dichterbij (1 uur en een kwartier) dus dat is het geworden. Verder niet naar de gezelligheid van steden gekeken ofzo. Blijf voorlopig bij m'n ouders wonen (veel goedkoper) en uitgaan doe ik wel in het dorp of in de omgeving.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 23:49
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
wageningen, koeien in de wei!

tja.. ik had ook studies in groningen en utrecht gezien, maar de studie die ik nu doe leek me toch het leukst, en die kon alleen hier..

geen enkele spijt.. wageningen is leuk
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 11:16
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje (andere steden, maar goed) Maar dan ben ik ook nog niet uit de studie.
Dit jaar ben ik naar de dichtbijzijnde stad gegaan (zwolle). Volgend jaar dus een nieuwe studie en ik zit nu te denken aan iets wat in Leeuwarden zit en in Amersfoort. Voor reistijd hoef ik het niet te doen, maja.. Wat kies je dan he..
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 22-12-2004 @ 11:16 :
Wat kies je dan he..
Keertje gaan kijken in de beide steden en bij beide scholen/universiteiten en kiezen waar je je het meest thuis voelt.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 11:23
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-12-2004 @ 11:18 :
Keertje gaan kijken in de beide steden en bij beide scholen/universiteiten en kiezen waar je je het meest thuis voelt.
uiteraard.. maar die open dagen zijn pas weer in februari dus daar heb ik op dit moment niet veel aan.
Maar als ik puur naar de steden kijk, weet ik het echt niet.. Amersfoort in centraler maar in Leeuwarden ken ik weer enkele mensen..
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 22-12-2004 @ 11:23 :
uiteraard.. maar die open dagen zijn pas weer in februari dus daar heb ik op dit moment niet veel aan.
Maar als ik puur naar de steden kijk, weet ik het echt niet.. Amersfoort in centraler maar in Leeuwarden ken ik weer enkele mensen..
Je hoeft nu ook nog niet te kiezen, dus behalve voor dit topic is het niet zo belangrijk, toch?

Leeuwaren lijkt mij iig wel gezelliger dan Amersfoort.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 14:55
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-12-2004 @ 17:47 :
Ver weg is relatief. Ik studeer nu in Leuven en bij mijn studie zitten ook mensen uit Friesland en de kop van Noord Holland die ieder weekend naar huis gaan. Als je geen hele erge hekel aan reizen hebt en je je er op instelt is het zeker te doen. Om de reistijd zou ik het niet laten als je het verder allemaal leuker vindt daar. Ik doe er naar huis twee en een half uur over en dat is heel goed te doen, als ik naar mijn vriend ga vijf uur en ook dat vind ik geen probleem.
Ja, maar ik reis nu al om het weekend 3 a 4 uur om bij mijn vader te komen (en terug) en ik zou het wel fijn vinden als dat niet zou hoeven... Natuurlijk is het relatief, maar dat wil niet zeggen dat het niet een klein beetje meeweegt in de keuze
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 15:10
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Hoewel Rotterdam en Amsterdam dichterbij zijn, heb ik toch voor Utrecht gekozen. Ook omdat ik de sfeer daar fijner vond. Met op kamers heb ik overgens geen rekening mee gehouden aangezien Leiden-Utrecht goed te doen is.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 15:56
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik had weinig te kiezen. Ben decentraal geplaatst in Rotterdam en dan kan je niet ruilen. Hoewel me het absoluut niet aansprak om hier te gaan studeren vind ik het nu toch wel leuk. Heb het hier nu erg naar mijn zin. Wat je ook kiest, overal word het wel leuk. Je kan in eerste instantie beter kijken naar waar de beste opleidng is.

Als het vrij ver ligt van de plaats waar je woont is het soms wel eens lastig. Wat dat betreft is het af en toe wel fijn als je wat dichterbij zit. Mja, dit geld alleen als je ieder weekend naar huis wilt. Toch ga je op den duur vanzelf minder naar huis. Ik zou dat niet echt mee willen rekenen.
Overgens, Maastricht is een super leuke stad. Dat is mijn eerste keus geweest met loting. Ik zou er graag willen studeren, hoewel het ook ver van mijn ouders is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:20
angel-nieke
angel-nieke is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 19-12-2004 @ 23:09 :
Ik ging voor de dichtsbijzijnde stad, Amsterdam in mijn geval.
nijmegen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 17:58
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 21-12-2004 @ 12:35 :
...
Dan heb ik keuze uit Den Haag en Maastricht...

Maastricht lijkt me een leukere stad
...
Is het ook.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 20:58
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
/me twijfelt nog tussen Delft en Eindhoven

Eindhoven: Wat kleinere schaal en (volgens mij) iets gemoedelijker. Om het gezellig te maken is een studentenvereniging niet nodig (+punt). Niemand die ik ken gaat hier heen.

Delft: Net wat groter aangepakt. Studentenvereniging (zeer waarschijnlijk) nodig om het er echt gezellig te hebben (-punt).
Paar mensen die ik ken gaan hier heen.


Tja......op de afstand hoef ik niet te letten (beide 2 uur rizen met de trien), dus wat nu
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 21:08
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ik ben opgegroeid in amsterdam dus eigenlijk zou ik het maar raar vinden om in een andere stad te gaan studeren.
Daarbij ben ik ook amsterdam gewend, dus elke andere stad is minder leuk.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 21:32
Verwijderd
ik ging voor de dichtsbijzijndste stad waar je geneeskunde kon studeren met patientcolleges. Groningen was dat.
Dus ik heb op de afstand en de onderwijsmethode gelet
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-12-2004, 23:34
NN
NN is offline
Ik zou naar Groningen gaan.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 01:53
Sparkle.
Avatar van Sparkle.
Sparkle. is offline
Ik ging voor de opleiding, en keek er wel een beetje naar dat de stad ook wel gezellig zou zijn.

Nijmegen.
__________________
No Limits. No Compromises. She is an original.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 14:46
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Ik ging voor dicht in de buurt, de sfeer in de stad en op de universiteit en het feit dat het niet zo heel moeilijk is om aan een kamer te komen.
Leiden dus.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 14:58
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik heb gekozen voor de stad waar ik in woon (Rotterdam). Omdat ik me inschreef voor een lootstudie moest ik 4 voorkeuren opgeven, de rest heb ik gedaan op bereikbaarheid/gezelligheid (utrecht leek me leuker dan leiden dus Utrecht kwam op twee).

Maar ik vindt Rotterdam ook gewoon een leuke en gezellige stad, dus dat scheelde. Ik heb ook absoluut geen spijt van mijn keus .
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 15:36
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Ik ging voor de leukste school. Ik had de opleiding ook dichter bij huis kunnen doen, maar die school vond ik niet leuk. Daarom reis ik nu elke dag behoorlijk veel, maar ik heb het erg naar mijn zin in Breda!

Liefs,
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 20:36
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Ik ging voor de Universiteit, en dan vooral omdat dat het dichtste bij was! tilburg bleek dan ook nog eens gezellig te zijn!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 20:43
JackieZ
Avatar van JackieZ
JackieZ is offline
Ik ging voor Amsterdam, omdat dat me leuk leek. Oeps.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 00:16
Winner
Avatar van Winner
Winner is offline
Niet naar Maastricht gaan! Ik heb gehoord dat je als je per ongeluk nog iets verder gaat dan dat, je van Nederland afvalt!
__________________
BORED NOW...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 02:39
Sartre
Sartre is offline
Ik kom oorspronkelijk uit haarlem, dus amsterdam lag het meest voor de hand. Ook omdat veel vrienden van me er al studeerde. Ben niet eens naar open dagen van andere universiteiten geweest. Geen spijt gehad van de keuze, amsterdam is een leuke stad om te studeren.
__________________
Единый, могучий Советски
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 22:26
Quickbeam
Quickbeam is offline
Ik ben eerstejaars student in maastricht en kan alleen maar zeggen dat ik het goed naar mij zin heb. Het is een gezellige gemoedelijke stad, weinig buitenlanders en niet veel criminaliteit. De universiteit voldoet prima, en ik zou niet weten waar het beter is in nederland. Ja ze praten er met een zachte g, maar als je de juiste mensen kent , dan heb je daar niet zodanig last van. Het uitgaan is prima, en de vereningen zijn ook leuk (wat ik je ten zeerste aanraadt, en er is voor iedereen wat wils). Het is makkelijke om een kamer te vinden en zeker niet al te duur. Het is geen grote stad maar dat heeft ook wel weer zijn voordelen, zo zijn veel dingen makkelijk te lopen voor als je fiets ahum kapot of gejat is. Kortom ik kan de stad ten zeerste aanraden
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 00:33
Winner
Avatar van Winner
Winner is offline
Citaat:
Quickbeam schreef op 28-12-2004 @ 22:26 :
Ik ben eerstejaars student in maastricht en kan alleen maar zeggen dat ik het goed naar mij zin heb.

*Maastricht is zo ontzettend geil-praatje*

Kortom ik kan de stad ten zeerste aanraden
Ben je ook wel eens van Nederland afgevallen? Was dat ook aan te raden?
__________________
BORED NOW...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 15:37
Quickbeam
Quickbeam is offline
kerel waar je bemoei je je mee. Hij/zij vraagt om een uitleg over de bepaalde studentensteden en dat gee ik dan. Dat jij het in die stad van jou niet naar je zin hebt betekent niet dat je dat af moet reageren op mijn reactie. Als ik het niet naar mijn zin had gehad in maastricht had ik dat ook wel gezegd.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 19:48
Winner
Avatar van Winner
Winner is offline
Citaat:
Quickbeam schreef op 29-12-2004 @ 15:37 :
kerel waar je bemoei je je mee. Hij/zij vraagt om een uitleg over de bepaalde studentensteden en dat gee ik dan. Dat jij het in die stad van jou niet naar je zin hebt betekent niet dat je dat af moet reageren op mijn reactie. Als ik het niet naar mijn zin had gehad in maastricht had ik dat ook wel gezegd.
Ik was gewoon flauw aan het doen. Er zaten naar mijn mening niet genoeg flauwe reacties in dit topic en ik had zoiets van 'nee ik kan deze situatie niet laten voortduren, ik moet actie ondernemen!' Sorry!
__________________
BORED NOW...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Jarahh schreef op 20-12-2004 @ 16:33 :
Nijmegen de gekkkste!


dat dus onder andere. de stad leek me heel leuk. en de opleiding leek me in Nijmegen het leukst
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Kiezen voor stad of studie?
Verwijderd
2 08-02-2017 22:31
Studeren Hulp met het kiezen van een (internationale) universiteit
Mit1mit2
26 06-06-2013 20:02
Studeren Communicatiewetenschappen, Bedrijfscommunicatie of toch beter Bedrijfswetenschappen?
Passionfruit
20 06-10-2007 19:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Gatara
500 05-11-2006 16:35
Verhalen & Gedichten Kies een boek voor de nieuwe bespreking!
Ieke
21 09-05-2003 11:02
ARTistiek [Verhaal] Een verhaal
Verwijderd
10 19-09-2002 19:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.