Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2002, 17:54
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
De andere is alweer vol, dus spui hier je verhaal!
Oud 26-06-2002, 22:25
beestje
beestje is offline
*zucht* hebbik net een heel verhaal neergezet wordt ie gesloten.....

nouja, dan nog maar een keertje anders leest niemand et.

sja ook ik zet hier nog maar eens wat neer. ik weet niet zo goed waar ik nu weer moet beginnen. Al bijna 3 jaar ben ik bezig met lijnen, nooit was ik tevreden met mezelf, nog steeds niet trouwens.

Ik heb inmiddels al zo'n driekwart jaar boulimia (is relatief gezien misschien absoluut niet lang, maar zo voelt het wel) en ik doe hard mijn best om er vanaf te komen. Maar het is zwaar, en het gaat maar moeizaam. Altijd dacht ik dat ik wel gelukkiger zou zijn als ik dunner zou zijn, maar ik ben erachter dat dat helemaal niet zo is. En ik zou zo graag zien dat enkele mensen uit dit topic zich dat realiseren. Er is zoveel meer dan dat cijfertje op de weegschaal en dat maatje wat in je broek staat.

Ja, en dat zeg ik... ik ben er ook nog steeds veel te veel mee bezig, ik eet niks waarvan ik niet weet hoeveel calorieen erin zitten, ben de hele dag aan het tellen. en als er iets gebeurt wat me dwars zit, dan eet ik heeeeeel veel en gooi ik het er maar weer uit. mijn eetgedrag is de laatste tijd wel beter trouwens.

maargoed, nu ga ik weer sentimenteel doen en daar heeft verder niemand wat aan. ik wilde echt zeggen voor al die mensen die aan het lijnen zijn, zorg er alsjeblieft voor dat er meer overblijft dan alleen je gewicht. En met dat lijnen, wees een beetje aardig voor jezelf, je mag best eens iets snoepen, maar geniet er dan van. Leg de lat niet zo hoog voor jezelf, dat werkt alleen maar averechts. En inderdaad, voor miep, WEET dat je geen kilo vet per dag aan kunt komen, dat kan je lichaam niet eens verwerken. Het is gewoon vocht voornamelijk, en door stress, of op het moment dat je ongesteld moet worden ofzo, is dat nu eenmaal erger.

maargoed, om er maar eens een einde aan te breien, pas een beetje op jezelf, en vraag je goed af of dat gewicht nou echt wel zo belangrijk is.

liefs
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Oud 30-06-2002, 07:24
miep
Avatar van miep
miep is offline
Haai!
Ik ben hier lang niet geweest (voor mijn doen) En ik dacht dat er wel veel nieuwe posts waren in het lijntopic, niet dus! Nouja, bedankt iedereen voor het reageren op m'n laatste zielige postje... Het gaat nu een stuk beter!! Ik sta niet meer op de weegschaal en ik ga verhuizen en ik neem 'm dus niet mee ook!! Heb niet meer zoveel last van vreetbuien en eet gewoon lekker wanneer dat zo hoort! Ik kan wel leven met een klein bubbeltje vet op m'n buik! Het leven gaat om veel meer dan perfect slank zijn! Perfect zul je toch nooit worden. Maargoed, niet dat meiden iets aan deze preek gaan hebben. Mensen hebben ook zo vaak die preek aan mij gegeven "het gaat niet om uiterlijk etc" Maar ik denk dat je daar zelf een keer achter komt.... vaak na de puberteit of door andere omstandigheden! Gaat het echter verkeerd met lijnen/eten zoek dan graag hulp!! Als je streng lijnt en er door geobsedeerd raakt is dat zo ontzettend zonde! Je verspilt er echt zo veel tijd mee!
Ik zal hier niet meer zo vaak komen, dus take care everyone! Heb wel veel van jullie geleerd

Esmee
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Oud 30-06-2002, 08:35
Verwijderd
Miep/Esmee en ook rest: het gras aan de overkant is altijd groener.

Zo denk ik er iig over, je zult idd nooit voor 100% tevreden zijn.
Oud 30-06-2002, 09:00
Verwijderd
Hmmz, dit is bijna een apart forum waard lijkt het wel

@beestje:
Het heeft gewoon weinig zin om jezelf erover kapot te maken. Je bent nou eenmaal zoals je bent, probeer dat te accepteren. Mensen bestaan nu eenmaal in verschillende soorten en maten; je maakt meer kapot dan je je beseft door te lijnen, zeker als je nog jong bent.

Meisjes, voornamelijk in de pubertijd, hebben meer calorieen nodig dan elk ander mens.

Weinig eten is dus fout. Meer lichaamsbeweging
Oud 30-06-2002, 18:09
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Eergister was er een kilo (ongeveer) af...maar ben bang dat ie er nu ruim weer aan zit... Vandaag bezoek en dus teveel gegeten ed...hopen maar dat het mee valt... En anders maar weer opnieuw beginnen...
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 30-06-2002, 22:24
beestje
beestje is offline
Citaat:
******** schreef:
Hmmz, dit is bijna een apart forum waard lijkt het wel

@beestje:
Het heeft gewoon weinig zin om jezelf erover kapot te maken. Je bent nou eenmaal zoals je bent, probeer dat te accepteren. Mensen bestaan nu eenmaal in verschillende soorten en maten; je maakt meer kapot dan je je beseft door te lijnen, zeker als je nog jong bent.

Meisjes, voornamelijk in de pubertijd, hebben meer calorieen nodig dan elk ander mens.

Weinig eten is dus fout. Meer lichaamsbeweging
als je goed leest zie je dat ik ermee bezig ben om mezelf te accepteren, maar das makkelijker gezegd dan gedaan

en stiekem weten we heus wel dat het fout is om weinig te eten, maar jezelf verbeteren en je denkpatroon veranderen is nou eenmaal niet iets wat je 1-2-3 kunt doen... zeker niet als je er zo lang mee bezig bent...
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Oud 01-07-2002, 14:01
Tesswashere
Tesswashere is offline
Hallo iedereen,

Ik ben hier nu ongeveer 4 weken niet geweest, en dat was omdat het slecht met me ging omdat en omdat ik het gewoon niet aankon zeg maar om te lezen dat het met iedereen zo goed ging enzo.....Toen woog ik 83 kg volgens mij (ik ben 1,80m) wat ik echt heel zwaar vond...
Ik had grootse plannen om af te vallen, maar doordat het heel slecht gaat op school en doordat ik zo druk heb dat ik bijna overspannen ben ben ik de afgelopen weken echt heel veel gaan eten. Meestal geen avondeten en gewoon zoveel en wat ik wil overdag en 's avonds. Ik dacht: ik doe het zo gewoon totdat ik vakantie heb want ik heb echt superstress voor mijn school, ik blijf bijna zitten en dan moet ik van school af. Ik heb nu nog 2 weken school.......Ik ben net toch maar even op de weegschaal gaan staan en ik woog 88 Ik kan het bijna niet geloven, want ik heb altijd rond de 77 gewogen en woog dat 2 maanden geleden nog ofzo en toen kon ik mezelf al niet echt uitstaan.....
Ik vind dit dus heeeeeeeel erg, want nu durf ik niet meer naar buiten, niet meer met vrienden af te spreken, niet meer uit te gaan en ik heb al helemaaaaaaaaaal geen zin om op vakantie te gaan (lekker in bikini op het strand korte hempjes omdat het zo heet is ). Het is gewoon een hel en ik heb er 500 euro voor betaald.....
Mijn vrienden doen nu ook een beetje lullig tegen me omdat ik aldoor niet wil afspreken en zij denken dat ik ze niet graag wil zien ofzo en dat ze me niks waard zijn ofzo... Juist wel heel erg maar ik durf mezelf gewoon nergens te vertonen. Ik heb al helemaaaaal geen geld/zin om allemaal nieuwe kleren te kopen want ik pas nergens meer in.....hierdoor ben ik echt heel verdrietig en thuis reageer ik het af door mijn broertjes af te snauwen enzo.
Kortom: Ik heb met iedereen 'ruzie', het gaat erg slecht op school, ik moet echt nog 2 weken veel eten want anders ben ik te gestressed en over 3 weken ga ik op vakantie.....
Ik ben bang dat ik mijn vrienden ga verliezen als ik op vakantie zo chagrijnig enzo ben, maar ik ga dan echt niet in bikini liggen en ook niet uit....volgens mij verpest ik hun vakantie dan ook een beetje, want zij willen perse dat er altijd iemand bij je blijft als je niet uit wil ofzo, maar dan moeten er aldoor vrienden bij me blijven en dat is echt heeeeeel erg lullig want zij gaan juist voor het uitgaan.....

PS: Ik heb het al aan mijn ouders verteld en ook al aan een paar vriendinnen waarom ik zo chagrijnig doe enzo, maar die begrijpen me niet en hebben zoiets van: doe toch effe normaal. Ze zien de ernst er helemaal niet van in zeg maar. Ja, mijn moeder wel, maar die zegt aldoor als ik iets neem: kijk, het is toch je eigen schuld hoor en je bent echt te dik inderdaad enzo.......

Nou goed.......mijn dag is weer verpest terwijl ik moet leren......

Sorry voor deze post en het is ook niet de bedoeling ofzo dat jullie allemaal tips gaan geven. Ik ga toch geen hulp zoeken ofzo omdat ik daar geen tijd/geld voor heb en omdat ik het gewoon te moeilijk vind om er met iemand over te praten en ik besef dat ik het toch allemaal zelf moet oplossen uiteindelijk.
Ik wilde dit gewoon even kwijt....en ik hoop dat jullie dat niet erg vinden.......
Oud 01-07-2002, 18:53
Verwijderd
nou, goed, ik ben er ook weer
tja, 2 weken kunnen soms lang duren, maargoed ik ben er weer

er zijn eerst ff een paar dingetjes die ik wil zeggen:

@miep: goed van je dat je nu ook je eigen naam hier neer hebt gezet, ik denk dat ik daaraan kan zien, dat het echt een stuk beter met je gaat?
Ben echt blij voor je! Enne, ook zonder weegschaal lukt het wel he!

@Tesswashere: Jammer dat het met jou niet zo goed gaat Je zegt dat je nog 2 weken veel moet eten, omdat je anders te gestresst bent... Weet je dat zeker, dat je gestresst raakt als je niet veel eet? Want volgens mij raak je eerder gestresst als je je gewicht op de weegschaal ziet staan, en ja, dat gewicht gaat omhoog als je echt veel eet (ik hoop dat dit niet lullig overkomt? zo is het iig niet bedoelt!!) Probeer anders die weegschaal weer te vergeten, wat je al eerder 2 maanden hebt gedaan. Tja, dat zal wel weer makkelijker gezegt als gedaan zijn.
Hee, en korte truitjes, die hoef je toch ook helemaal niet aan te doen? Je hebt toch ook wel truitjes die wat langer zijn? (of wil je graag dat de truitjes ook je armen bedekken?) Wat truitjes met lange mouwen zijn idd wel wam voor de zomer. Maar als het met het weer zo doorgaat als vandaag hoef je je daar ook geen zorgen over te maken
(sorry, dat slaat natuurlijk ook weer nergens op... want je gaa over 3 weken op vakantie...)
Maar, waar ga je heen op vakantie? Ergens ver weg? Want kijk, als dat zo is, en je ouders en vrienden zien het probleem niet, waarom ga je dan niet gewoon wel in bikini liggen (is moeilijk, weet ik...) maar, he, er is toch niemand die je daar kent!!
Maarja, hier schiet je ook niks mee op, want je ziet het zelf wel.
En je moeder hallow hee, als zij vindt dat je te dik bent, waarom kookt ze niet calorie-arm voor jou dan, zeker omdat ze vind, dat je er zelf schuldig aan bent...
Maa je eet veel, en hoe komt dat, omdat je het in huis hebt, of koop je het ook zelf, want als je het in huis hebt (zeg maar) waaom zorgt je moeder er dan niet voor, dat er gewoon niks te eten is in huis (ja, natuurlijk wel brood enzo, maar verder geen vette, calorie-rijke extra'tjes)

Nouja, als je vindt dat je er zelf uit moet komen (wat uiteindelijk ook wel zo is, maar je kan er HULP bij krijgen!!)
maar, je post het toch wel hier op het forum

Ow, en jij wou jou post ff, kwijt, maar wou geen tips ofzo, ik heb toch maar ff gereageerd, ik hoop dat je het niet erg vind...)


@Juliah: ben blij voor je dat die kilo eraf was, en ik denk dat het wel meevalt hoor, die kilo erbij!!
Laa je het nog ff weten?

@beestje: k*t voor je, dat je al 3/4 jaar boulimia hebt... en wat je zegt, over dat er zoveel meer is, als alleen het getalletje op de weegschaal, en de maat in je broek, ben ik wel met je eens!
Maarja, het ik soms ook zo vernederent, om elke keer als je met vriendinnen in de stad bent, dat jij die ene leuke broek in maat 42 moet passen, terweil je vriendin gewoon maatje 36 of 38 kan passen...
Ow, btw, heb je proffenssionele hulp voor je boulimia? Want als je dat niet hebt, misschien helpt het je?


Goed, nu over mezelf, het gaat hier eigenlijk best wel goed!!
Ik ben, geloof ik 1,5 kilo afgevallen, in de afgelopen 2 weken.
Vanochtend woog ik 75 kilo, met kleren aan, en gisterochtend 74, zonder kleren aan
Maar wegen kleren echt 1 kilo, of ben ik gewoon weer een halve kilo aangekomen?
Maarja, verder geen eetbuien meer gehad *jeej*
Dus, ja, ik ben wel blij eigenlijk, en nou maar hopen dat er morgen weer wat af is... (o-o, klinkt erg gefocused (of hoe schrijf je dat) op mijn gewicht...)
Maargoed, vandaag kwam een vriendin van mn zus (hebben elkaar leren kennen via internet ) Maargoed, die vriendin komt dus uit limburg, en tja, daar hebben ze de lekkerste vlaaien van nederland, dus die had zon lekkere vlaai meegenomen, en ja, daar heb ik dus ook een stuk (let op, stuk, niet stukje) van gehad
Maar ik ben daarna ook nog op de fiets naar het winkelcentrum geweest (kwartier fietsen ofzo, met wind mee, 20 met wind tegen) En het was nogal harde wind tegen, dus echt hard moeten trappen om vooruit te komen... Dus, nouja, die vlaai er ook weer afgefietst

Goed, ik ga nu stoppen met jullie vervelen met mijn lange post

(tja, krijg je ervan, als je 2 weken niet kan posten...)
Oud 01-07-2002, 21:45
Verwijderd
Nouw.. bennik owk weer, kben net trug van vakantie..

en nouw ja, elke dag uit eten enzow, dan eet je dus een stuk vetter... Maar ik had me er al op voorbereid, het viel echter mee.. Net op de weegschaal gaan staan, s'avonds met kleren aan 65 kilo.. is dus maar een kilootje meer, is dr owk zo weer af..


@Tesswashere: Het lijkt wel alsof je doordat je op de weegschaal hebt gezien dat je nu 88 weegt je je niet meer durft te vertonen. Dit zijn toch maar cijfertjes? Enneuh, je klinkt nu owk flink gestressed. Niet lullig bedoeld, maar kvinnut erg makkelijk om te zeggen ik heb nog 2 weken school en kan nu dus niet beginnen met aan mn gewicht te werken. Tuurlijk kan dit wel. Denk je niet dat je je trots zult voelen als je een dag niet hebt gesnoept, en alleen maar gezond en regelmatig hebt gegeten? En je hierdoor juist meer energie krijgt voor die laatste 2 weekjes? Ik liep eerst ook altijd van, neej, dan begin ik want.. Maar zo kun je eeuwig smoesjes blijven verzinnen, de enige manier is gewoon beginnen. Er zal altijd stress bestaan, dan kun je er dus nooit iets aan doen! Dit is onzin, je kunt de stress juist verlichten door ook iets aan je gewicht te doen.

En hoe veel gelukkiger wordt jij er nu van niemand meer te zien, niets meer te doen? Voel je je er enigzins beter door? Lijkt me niet, dus ja.. even eroverheen zetten en toch weer dingen gaan ondernemen..

vraag verder je vrienden en vriendinnen en familie om hulp, vraag hen jou erop te wijzen wanneer je iets wil gaan snoepen, vraag hen geen lekkere dingen in huis te halen, of voor jou neus iets heel lekkers naar binnen te werken..

Begin gewoon meid, op deze manier wordt je er ook niet beter door toch?
Oud 02-07-2002, 20:31
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik word zo gek van mijn moeder! Ze blijft maar opmerkingen maken over mijn kleding en vooral mijn figuur en dat alle kleding mij niet staat. Waarom doet ze dat toch? Ziet ze niet dat ik er alleen maar onzeker van word? En het gaat toch al niet zo goed... argh... ik ben bezig met lijnen, maar het wil niet echt vlotten. Elke keer als ik zo'n opmerking krijg ga ik toch weer eten, om troost te zoeken, ik weet het ook niet. Ik haat dit! (denk dat ik maar op kamers ga, daar heeft ze geen controle meer)
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 03-07-2002, 09:40
Verwijderd
Heb je je moeder al eens duidelijk gemaakt dat al haar opmerkingen compleet averechts werken? Dat jij juist door haar opmerkingen meer gaat eten, en zonder haar opmerkingen beter zou kunnen afvallen. Dat je zelfs overweegt uit huis te gaan omdat zij jou daar zo onzeker mee maakt en jou ongelukkig maakt?? Daar zou ze toch wel acht op moeten slaan, ze is zich misschien wel van geen kwaad bewust.
Oud 03-07-2002, 11:06
20marianne12
20marianne12 is offline
Ja ik zou er idd eens met je moeder over praten, of haar iig duidelijk maken dat die opmerkingen van haar nogal hard aankomen.

Nou ja ik heb al lang niet meer gepost. Ben toch nog wel met de lijn bezig hoor, maar niet meer zo heel erg denk ik. De laatste dagen heb ik wel een beetje veel gegeten, maar goed. Ik ga nu stoppen met de dianepil, en waarschijnlijk val ik dan ook af (hopelijk val ik dan zo snel af als dat ik toen ik met de pil begon aankwam).

Iedereen veel suc6 met eten (of met juist niet te veel eten)! Helaas het weer zit niet echt mee, ik vind dit echt weer om lekker gezellig veel te eten. Als de zon schijnt heb je zowiezo minder zin om te eten! Uhm maar goed... suc6 dus iedereen!!!
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Oud 03-07-2002, 19:13
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ik word zo gek van mijn moeder! Ze blijft maar opmerkingen maken over mijn kleding en vooral mijn figuur en dat alle kleding mij niet staat. Waarom doet ze dat toch? Ziet ze niet dat ik er alleen maar onzeker van word? En het gaat toch al niet zo goed... argh... ik ben bezig met lijnen, maar het wil niet echt vlotten. Elke keer als ik zo'n opmerking krijg ga ik toch weer eten, om troost te zoeken, ik weet het ook niet. Ik haat dit! (denk dat ik maar op kamers ga, daar heeft ze geen controle meer)
Ik kan mij het goed voorstellen dat je gek van d'r wordt!. Zij hoort niet zo over jou te praten!, maar goed daar heb jij natuurlijk niets aan. Je zou het eigenlijk keihard tegen haar moeten zeggen/schreeuwen, dat je er niet van gediend bent en dat ze je er zo, erg mee kwetst. Maarja dan ist natuurlijk de vraag in hoeverre ze naar jou gaat luisteren, aangezien ze nu ook totaal niet doorziet dat ze door haar gezeik een heel onzeker meisje van jou maakt. Op kamers gaan, kan aan de ene kant een hele goede oplossing zijn, als zij echt niet stopt met het eindeloos vervelend tegen je doen. Aan de andere kant, blijf het denk ik dan toch nog wel in je knagen.

(Ik herken wel wat van je verhaal, al gaat het bij mij thuis wel op een wat andere manier. Mijn pa maakt nog wel eens flauwe opmerkingen over dat ik veel bezig ben met eten (lijnen, weinig eten), ik weet dat hij het niet echt bedoeld en meent, maar het kwetst mij toch. Nu helemaal omdat ik het er best wel moeilijk mee heb(Hij zou eens moeten weten dat ik probeer mijn eten er uit te gooien en dat ik eigenlijk het liefste helemaal niets meer eet, dat ik mij echt schuldig voel als ik bijvoorbeeld een boterham naar binnen heb gewerkt etc...), maar goed, ik kan het nog niet aan, het daar over te hebben. Ik vertrouw mn ouders het waarschijnlijk nog niet toe....)




Sterkte er mee meis!
ps:check je mail

Liefsxxxx
Mariamne
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 04-07-2002, 06:04
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
En ja hoor, 't zit er ruim weer aan... Komt ook doordat ik nu werk...dan moet ik wel meer eten...aangezien ik anders omval, omdat ik te weinig eet... 'k weenie wat ik er aan kan doen...met wat ik nu eet heb ik ook enorme honger nog...en voel me verrot omdat ik (denk dat ik) teveel eet... *voelt zich vies en vet*
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 04-07-2002, 09:12
halve gare
halve gare is offline
oke dit is de laaste post van mij hier, ik heb gisteravond een gesprek met een dietiste gehad en ik eet vrij gezond, ik mis alleen mij boter en dat heb je blijkbaar echt nodig en de rest ik ook allemaal maar magertjes dus ik moet echt niet minder gaan eten. en ik heb ook en ondergewicht en aangezien ik al lang ziek ben moet ik (tegen mij zin in) toch maar een paar kilo aan komen zodat mij lichaam weer wat reseves kan aan maken....

fijne vakantie allemaal mensen!! en het lukt jullie wel....
__________________
f*ck them all....
Oud 04-07-2002, 11:09
PiNoW
Avatar van PiNoW
PiNoW is offline
ik lijn niet echt meer, ben redelijk tevreden met mezelf.
ik weeg nu 44 kilo en dat is nog steeds te weinig, ik moet zowiezo boven de 45 zitten dus het scheelt niet zoveel.
in het vorige lijntopic heb ik niet gepost trouwens.
Ik eet nu genoeg, voor mijn doen.
ik dnek dat mijn maag een heel stuk gekrompen is in de tijd dat ik lijnde, want ik kan helemaal niet zoveel eten, soms heb ik aan een boterham per dag en een paar vitaminepillen genoeg.

Anorexia heb ik niet, ook nooit gehad, het is niks voor mij om zoiets te hebben.
Ik besloot gewoon niet meer te eten, omdat eten nogal zinloos is vind ik (dat is ook mijn mening natuurlijk en het kan misschien dom klinken ofzow)
in het begin at ik nog wel eens, daarna helemaal neit meer.
van tevoren had ik met mezelf afgesproken niet teveel af te vallen omdat ik nooit te dik ben geweest, dat is ook wel redlijk gelukt, over een periode van bijna een jaar ben ik misschien 7 kilo agfevallen, en dat zit er nu allemaal weer aan en dat vind ik ook niet erg.
Lijnen is ook een zinloze bezigheid, maar na een paar maandan was ik iet meerbezig met mijn gewicht of hoe ik eruitzag.
ik was gewoon gestopt met eten.
dit klinkt misshcien heel kinderachtig enzo, maar ik kan er niks aan doen.
Nu eet ik nog steeds niet veel, maar wel genoeg.
__________________
RIELEKST!
Oud 04-07-2002, 22:48
hieperdepiep
hieperdepiep is offline
Zo, na de vreetbui die ik net heb gehad van chocola, sjips, nootjes gevulde koeken en taart heb ik besloten om gezonder te gaan eten. ( lees ook echt: gezonder eten, want lijnen hoef ik niet ik weeg 57 bij 1.70 )
Ik voel me gewoon niet lekker bij zoveel eten en ik wordt er ook misselijk van, maar dit komt door de eetstoornis die ik vroeger heb gehad.

Ik heb dus voor mezelf bedacht: 6 boterhammen op een dag en warm eten, en dat dat mijn eten is voor een dag en dan tussendoor een koekje en fruit.

Ja, niet dat jullie hier iets aan hebben, maar ik wil gewoon graag ff nie meer terugvallen op mijn oude eet(stoornis)gewoontes en dus een regelmatig patroon hebben

Hardstikke goed badewee hoe jullie jullie lijnen aanpakken! Ik weet hoe moeilijk het is, maaruh, gewoon niet opgeven ik ben ook van 65 naar 57 kilo gegaan, met gewoon GEZOND eten, 5 boterhammetjes en warm eten. En in 2,5 maand was ik zeven kilo afgevallen, puur omdat ik nu gewoon gezond eette....
__________________
Adoreer mij.
Oud 05-07-2002, 06:06
Verwijderd
Citaat:
PiNoW schreef:
Anorexia heb ik niet, ook nooit gehad, het is niks voor mij om zoiets te hebben.
Ik besloot gewoon niet meer te eten, omdat eten nogal zinloos is vind ik (dat is ook mijn mening natuurlijk en het kan misschien dom klinken ofzow)
ano·rexia ner·´vo·sa (de ~ (v.)) [med.]
1 psychische aandoening waardoor een patiënt weigert voedsel op te nemen


Weiger je voedsel tot je te nemen? Ja. Heb je dus anorexia? Ik ben geen dokter, maar als ik zo naar de omschrijving van de VanDale en naar jou kijk, zou ik als leek 'ja' zeggen. Maar misschien moet je idd echt niet meer eten met als reden af te willen vallen voordat het medisch gezien anorexia is, maar dat dat weet ik niet...
Oud 05-07-2002, 07:55
Verwijderd
@juliah, jammer dat die kilo er weer bij zit. Maar als je honger hebt, is dat geen teken dat je meer moet eten? Lijkt me wel! Dus als je honger hebt, moet je gewoon een boterham ofzo pakken, kom je echt niet van aan hoor. En als je honger hebt eet je niet te veel, dus daar hoef je je niet verrot onder te voelen.

pffff en dat gevoel van vies en vet voelen, ken ik ook wel....
woog vanochtend weer 75,5 en dat terweil ik gister 74 woog, en gisteravond ook 75,5. Normaal weeg ik 's ochtens minstens een kilo minder als 's avonds
Maar nu dus niet
Oud 05-07-2002, 11:33
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:


pffff en dat gevoel van vies en vet voelen, ken ik ook wel....
woog vanochtend weer 75,5 en dat terweil ik gister 74 woog, en gisteravond ook 75,5. Normaal weeg ik 's ochtens minstens een kilo minder als 's avonds
Maar nu dus niet
En dat is dus fout.. je zo vaak wegen, word je zoals nu alleen maar gefrustreerd van.. Hou je aan een keer per week, of liefst een keer per maand, of liefst helemaal niet. Met kleren en dergelijke merk je wel of je af bent gevallen, niet zo in kilo's proberen te kijken
Oud 05-07-2002, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:


En dat is dus fout.. je zo vaak wegen, word je zoals nu alleen maar gefrustreerd van.. Hou je aan een keer per week, of liefst een keer per maand, of liefst helemaal niet. Met kleren en dergelijke merk je wel of je af bent gevallen, niet zo in kilo's proberen te kijken
tja, ik weet het
k ga toch maar es proberen 1 keer in de week te wegen ipv 2x per dag...
Oud 05-07-2002, 17:15
Verwijderd
vraag je moeder em ergens neer te zetten waar jij niet van weet, en dan elke week vraag je haar hem even te pakken.. op die manier is dat niet ook nog een discipline die je moet hebben, naast al de discipline alleen gezond te eten enzow
Oud 05-07-2002, 19:36
Janey
Janey is offline
Ik durf al meer dan een half jaar niet meer op de weegschaal te staan....echt heel erg. Maar toch ben ik er zeker van dat ik in 8 maanden heel wat kilootjes aangekomen ben. Ik ben 1.70 lang en weeg tussen de 65 en 70 kilo. Niet heel erg te zwaar, maar ik voel me er niet prettig bij, zeker niet omdat ik gewoon veel dunner ben geweest. Ik probeer altijd gezond te eten, maar ik ben dol op chocola en heel veel andere ongezonde troep.
Het is een geweldig idee om 'samen' te lijnen, en er met elkaar over te praten. Ik denk dat het op deze manier makkelijker is vol te houden. Daarom vind ik dit topic zo goed, en plaats ik nu mijn berichtje.
Ik ben alleen niet van plan om me nou elke dag te gaan wegen. Ben er namelijk van overtuigd dat je daar deppressief van wordt, en alleen maar meer gaat eten.
Nu ga ik echt m'n best doen om voor het eind van de vakantie wat af te vallen. Maar begin pas morgen....(vanavond nog taart...)
Ik hoop dat het iedereen in dit forum lukt
Janey
Oud 06-07-2002, 09:43
20marianne12
20marianne12 is offline
@ Janey: suc6 met gezond eten (of lijnen hoe je het noemen wilt).
En idd niet iedere dag op de weegschaal gaan staan, dat is volgens mij niet goed voor een mens ! En was de taart gisteravond nog lekker? Wij hadden ook taart gisteravond hmmmm... en ik heb nog een stukje chocolade op. Erg he... maar ach en vanavond uiteten... verder zal ik wel een beetje rustig aan doen met eten (al is het best wel moeilijk, oma logeert hier en dan zijn er altijd lekkere dingen in huis) en maandag ga ik er weer ''echt'' tegenaan!! (maandag is oma namelijk weer weg!) Nou hier heel erg veel suc6 iedereen!!!
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Oud 06-07-2002, 10:31
Verwijderd
Heej
gisteravond ben ik uit eten geweest in een Spaans/Mexicaans restaurant (ow, Kat, als je dit per ongeluk leest, je had best meegekunt...)
Maargoed, was lekker eten.
En k heb nog een ijsje als toetje gegeten, maar t was wel lekker
En ik geloof dat we vandaag ook nog taart hebben (omdat de vakantie nou officieel is begonnen ofzo)
K denk ook wel dat ik van dat etentje ook wel weer ben aangekomen, maar k heb me vanochtend niet gewogen, en ik ga proberen dat de komende week ook niet te doen

Ow, en janey, het is op deze manier echt veel makkelijker om vol te houden. Ik ben nu sinds de helft van het 3e lijntopic ofzo aan het lijnen
*zoekt ff sinds wanneer precies*
2-5-2002
nou, ik hou het dus al 2 maanden vol (zo kort nog maar???)
maargoed, anders hield ik t misschien een week vol, dus het is al 8x zo lang Nouja, soms is het wel moeilijk om nix te snoepen, maar meestal, als de rest van de fam savonds een koekje pakt, dan hoef ik niet eens een koekje. En ach... af en toe iets lekkers mag toch ook
Oud 06-07-2002, 11:47
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
Heej
gisteravond ben ik uit eten geweest in een Spaans/Mexicaans restaurant (ow, Kat, als je dit per ongeluk leest, je had best meegekunt...)
Maargoed, was lekker eten.
jah, tis wel lekker eten, maar ik kan me niet voorstellen dat het er ook echt gezellig was.....

mjah, ik ben ook weer begonnen met gezond eten, lijnen daar doe ik niet meer aan, das zo'n ge-emmer... ik ben vanaf groep 7 of groep 8 ofzo bezig geweest, tot ergens begin dit schooljaar (of eigenlijk vorig schooljaar) en ik heb er nu een beetje de balen van. t heeft trouwens nooit geholpen...
mjah, maargoed, mijn eetlust is een beetje weggeraakt, dus dat gezond eten is ookniet zo'n probleem. en ik loop nog.... 8 lessen fitnes achter (jaja, ik ben goehoed!) dus ik ga dee vakantie ook nog eens actief sporten. das vast ook gezond.

btw, voor alle actieve-lijners-die-deze-zomer-ook-vakantiegangers-zijn hier, op vakantie val je meestal ook wel af toch? 's nachts in zo'n koud tentje slapen, dan verbrand je ook meer calorieen om je lichaam op temeratuur te houden, en overdag zo af en to eens mountainbiken, zwemmen, paardrijden...
__________________
mjah....vast
Oud 06-07-2002, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:


jah, tis wel lekker eten, maar ik kan me niet voorstellen dat het er ook echt gezellig was.....

mjah, ik ben ook weer begonnen met gezond eten, lijnen daar doe ik niet meer aan, das zo'n ge-emmer... ik ben vanaf groep 7 of groep 8 ofzo bezig geweest, tot ergens begin dit schooljaar (of eigenlijk vorig schooljaar) en ik heb er nu een beetje de balen van. t heeft trouwens nooit geholpen...
mjah, maargoed, mijn eetlust is een beetje weggeraakt, dus dat gezond eten is ookniet zo'n probleem. en ik loop nog.... 8 lessen fitnes achter (jaja, ik ben goehoed!) dus ik ga dee vakantie ook nog eens actief sporten. das vast ook gezond.

btw, voor alle actieve-lijners-die-deze-zomer-ook-vakantiegangers-zijn hier, op vakantie val je meestal ook wel af toch? 's nachts in zo'n koud tentje slapen, dan verbrand je ook meer calorieen om je lichaam op temeratuur te houden, en overdag zo af en to eens mountainbiken, zwemmen, paardrijden...
nou, 's zomers (vreemd woord) in een huisje in zuid-frankrijk (ik krijg het nu al warm) en veel ijsjes eten en dan afvallen??? dacht ut niet

Offtopic: (kom es op msn!!!) laat maar, k stuur je wel een mailtje
Oud 06-07-2002, 16:25
Verwijderd
ach, ik ben weer in een bui dak me rot voel maar geen zin heb daarin en het daardoor allemaal maar binnenhou en voortdurend met een smile op loop.. Dit is zo vermoeiend dak niet eens wil eten.. ik eet wel hoor, kmoet van mezelf, maar het snoepen laten is dus geen enkel probleem..

toenk vanmiddag op de weegschaal ging staan woog ik 63.. maar zal wel niet permanent zijn en weer 64 worden, alhoewel ik het wel ook merk met mn kleding en alles.. maar goed, we'll see
Oud 06-07-2002, 17:04
Tesswashere
Tesswashere is offline
hallo mensen,

Het is me gelukt om in 3 dagen een kilo af te vallen en nu ben ik op zich wel blij dat dat lukte, maar ja.....ik ben nog steeds vies en vet dus dat is best wel erg. Eerst was het bij mij altijd zo dat als ik een paar dagen ging lijnen, en soms een paar weken, dat ik dan op normaal gewicht was en dan voelde ik me goed. Maar nu is het einde niet echt in zicht, ik moet nu 15 kilo afvallen ofzo, wil ik weer een beetje op normaal gewicht zitten. Echt supererg en daarom voel ik me nog steeds kut ook al ben ik 1 kilo afgevallen.....maar op zich ben ik wel afgevallen (ietsje) dus er is wel een soort van begin. Ik voel me nu alleen erg klote en slap dus ik denk dat ik het niet lang meer kan volhouden (na 3 dagen ) Maar ik heb nu een soort van plan gemaakt dat ik in deze hele vakantie nog 10 kilo moet afvallen. Dat kan toch wel te realiseren zijn?

groetjes!
Oud 06-07-2002, 17:06
Tesswashere
Tesswashere is offline
En trouwens Anneee: Ik weet wat je voelt, mijn moeder kraakt me ook altijd af als het om gewicht gaat. Ze heeft niet door dat het mij aantast zeg maar, maar ze denkt dat ze mij er zo op wijst zeg maar. Ze is zelf best wel dik (geworden) dus wil ze mij dat besparen. Dus op zich denk ik dat jouw moeder het ook wel goed bedoelt, maar ja....... Waarschijnlijk snappen onze moeders gewoon niet hoe wij ons voelen
Oud 06-07-2002, 18:12
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Tesswashere schreef:
Waarschijnlijk snappen onze moeders gewoon niet hoe wij ons voelen
Nee...
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 06-07-2002, 18:20
Verwijderd
@tesswashere in 7 weken 10 kilo afvallen sorry, ik wil niet lullig zijn ofzo, maar dat gaat je denk ik niet lukken, en als het wel lukt, ben je niet op een gezonde manier afgevallen

Ik ben nu in 8 weken 5 kilo afgevallen, gewoon door niet meer te snoepen, en ook geen andere tussendoortjes, ja, soms fruit. Afgelopen 2 weken bijna elke dag een perzik, maar ben vergeten aan mn vader te vragen of ie weer perzikken wou menemen, maarja, die haal ik dan maandag wel ofzo

Ow, en ik heb mezelf voorgenomen om vanaf morgen elke dag bij te houden wat ik eet
(ja, vanaf morgen, weet niet meer wat ik vandaag allemaal gegeten heb...)
Tja, ik dek, dat als ik precies bijhoud wat ik allemaal eet, misschien kan zien wat ik nog meer kan veranderen aan mijn eten, want de laatste tijd wil het afvallen niet meer zo goed lukken. Het gezonde eten wel, maar het afvallen niet. (maar ik ben nu ook ongesteld , dus daar zal het ook wel aan liggen. Merk ik volgende week wel)
Oud 06-07-2002, 18:45
Janey
Janey is offline
Het begint goed, maar niet heus. Het ging vandaag al behoorlijk slecht Ik moest werken, en ik werk in een soort restaurantje, dus met de hele dag heel veel lekkere dingen om me heen.
Heb een stuk taart op.........met slagroom. Stom he! Ik baal er dus wel van maar morgen ga ik echt beginnen. Anders wordt ik alleen maar zwaarder. Ik ga vanaf nu ook alles bijhouden wat ik eet (goed idee Vleermuissie), misschien helpt dat.

Tesswashere: Vraag je niet veel te veel van jezelf? 10 kilo in minder dan 2 maanden is heel veel hoor. Je kan beter langzaam afvallen. Dan heb je wel meer geduld nodig, maar meer kans dat je het volhoud. Bovendien zou ik alleen maar depressief worden als het tegenvalt (maarja dat is natuurlijk voor iedereen anders)
Oud 06-07-2002, 18:55
Verwijderd
bovendien blijft dat wat er langzaam afgaat er over het algemeen echt af, bij snel afvallen krijg je dat jojo-effect, vliegt het er zo weer aan..

Je moet niet voor een tijdje gaan lijnen, je moet je eetgewoontes veranderen, zodat je gezond eet en leert niet teveel te snoepen, die beheersing leert. Dan zal je op een gezond gewicht komen en dat ook blijven..
Oud 07-07-2002, 16:02
Tesswashere
Tesswashere is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
@tesswashere in 7 weken 10 kilo afvallen sorry, ik wil niet lullig zijn ofzo, maar dat gaat je denk ik niet lukken, en als het wel lukt, ben je niet op een gezonde manier afgevallen

Nou, op zich denk ik dat dat wel kan hoor op een gezonde manier. Maar ik zie wel, ik ga gewoon vanaf de vakantie (en die krijg ik volgende week) gezond eten en veel sporten (= uitgaan in discotheken = dus dansen en by the way zeer weinig drinken). Nu ben ik heel erg onzeker en durf me bijna niet te vertonen en ik hoop dat dat dan gewoon weg gaat. En misschien heb ik dan wel een beetje een kutvakantie, maar dat heb ik ook als ik dik blijf dus tsja.....dan maar lijnen. En het is niet dat ik iets stel: van zoveel in een week, maar gewoon gezond en weinig eten en uiteindelijk 10 kilo eraf. En eigenlijk hoop ik dus dat dat binnen deze vakantie lukt. Maar ik zou niet heel erg teleurgesteld zijn als het niet lukt, maar ik zou het wel jammer vinden.
Oud 07-07-2002, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Tesswashere schreef:


Nou, op zich denk ik dat dat wel kan hoor op een gezonde manier. Maar ik zie wel, ik ga gewoon vanaf de vakantie (en die krijg ik volgende week) gezond eten en veel sporten (= uitgaan in discotheken = dus dansen en by the way zeer weinig drinken). Nu ben ik heel erg onzeker en durf me bijna niet te vertonen en ik hoop dat dat dan gewoon weg gaat. En misschien heb ik dan wel een beetje een kutvakantie, maar dat heb ik ook als ik dik blijf dus tsja.....dan maar lijnen. En het is niet dat ik iets stel: van zoveel in een week, maar gewoon gezond en weinig eten en uiteindelijk 10 kilo eraf. En eigenlijk hoop ik dus dat dat binnen deze vakantie lukt. Maar ik zou niet heel erg teleurgesteld zijn als het niet lukt, maar ik zou het wel jammer vinden.
Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat het niet lukt.
Maar waarom zou je een kutvakantie krijgen als je aan het lijnen bent. Oke, je eet geen lekkere tussendoortjes, maar daarom hoeft het toch geen kutvakantie te worden?!
Oud 07-07-2002, 19:31
Tesswashere
Tesswashere is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat het niet lukt.
Maar waarom zou je een kutvakantie krijgen als je aan het lijnen bent. Oke, je eet geen lekkere tussendoortjes, maar daarom hoeft het toch geen kutvakantie te worden?!
Ja maar je voelt je wel heel slap en dat is wel balen en bovendien ben je sneller moe enzo. Maar mijn vakantie is toch al een beetje verpest omdat ik zo ontzettend aangekomen ben dat ik me de hele dag door schaam voor mij in bikini of mij in hempje. Maar dat ga ik wel gewoon dragen want anders heb ik het gewoon te heet.
Oud 07-07-2002, 20:23
20marianne12
20marianne12 is offline
Ahhh dit was echt een vreetweekend, niet normaal meer! Morgen is het maandag, dan ga ik weer echt goed opletten met eten, geen tussendoortjes en niet te veel eten bij de maaltijden! Alleen of het lukt?! Ikkan het wel, alleen het hangt er ook een beetje vanaf hoe ik in mijn vel zit.
Nou ja iedereen die ook morgen vrolijk gaat beginnen met goed eten (uhm weinig eten), suc6! En mensen die er al goed mee bezig waren ga zo door!!
Suc6! -xxx-
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Oud 07-07-2002, 21:28
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
Hai mensen,

volgens mij ben ik aan het afvallen.. Althans dat zeggen de buren en die zijn op vakantie geweest.. ben bewust aan het eten en eet alles...

Alleen de wegschaal is mijn vijand, en de spiegel mijn vriend...


succes mensen,

-x- Femke
__________________
Live your Life like you prefer it........
Oud 08-07-2002, 08:19
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Oké, ik heb dus een probleem:

Ik wil gaan sporten om mijn figuur te verbeteren en af te vallen, maar ik schaam me zo voor mezelf (ik ben écht te dik!) en daarom durf ik me niet te vertonen in ruimtes waar veel onbekende mensen zijn, zoals een fitnesscentrum of weet ik wat. En heel veel mensen zeggen dat zwemmen goed voor je is. Dat zal wel, dat wil ik ook wel gaan doen, maar ik durf gewoon geen badpak aan omdat dat er niet uit ziet.

Kortom: ik moet eerst mijn figuur verbeteren voordat ik durf te gaan sporten. En hoe verbeter ik mijn figuur? Juist ja, door te sporten...
Now what?

Verder gaat het wel redelijk. Ik heb mezelf nog steeds geen snoepverbod opgelegd, maar ik merk wel dat ik steeds minder trek heb om te snoepen en het daarom ook niet doe. Of ik afval weet ik niet, want ik haat weegschalen (die van ons is toch kapot, geeft steeds een paar kilo teveel aan, maar ik weet niet precies hoeveel) en daarna voel ik me toch alleen maar kut, daar heb ik geen zin in. Ik merk vanzelf wel of ik afval en tot die tijd doe ik in ieder geval geen korte truitjes en korte broeken aan.

Hoe gaat het met jullie?

x Anne
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 08-07-2002, 09:16
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Oké, ik heb dus een probleem:

Ik wil gaan sporten om mijn figuur te verbeteren en af te vallen, maar ik schaam me zo voor mezelf (ik ben écht te dik!) en daarom durf ik me niet te vertonen in ruimtes waar veel onbekende mensen zijn, zoals een fitnesscentrum of weet ik wat. En heel veel mensen zeggen dat zwemmen goed voor je is. Dat zal wel, dat wil ik ook wel gaan doen, maar ik durf gewoon geen badpak aan omdat dat er niet uit ziet.

Kortom: ik moet eerst mijn figuur verbeteren voordat ik durf te gaan sporten. En hoe verbeter ik mijn figuur? Juist ja, door te sporten...
Now what?

x Anne
Je hoeft je iig niet te schamen voor je figuur als je in een fitnescentrum komt, daar lopen mensen in alle soorten en maten rond. Je hebt er natuurlijk wel een paar van die magere sprietjes die de hele dag in de spiegel kijken, en er zijn ook een boel van die vreselijke spierbundels die na elke oefening die ze gedaan hebben even kijken of ze alweer wat breder geworden zijn, maar het grootste deel van de mensen komt daar omdat ze willen afvallen en van hun overgewicht af willen.
Bovendien word er in een fitnescentrum helemaal niet raar gekeken naar de mensen met een overgewicht, want die mensen komen daar om er iets aan te doen.
Vooral als je 's morgens gaat fitnessen kom je een hoop mensen tegen die proberen af te vallen, de moeders waarvan de kids op school zitten gaan dan voor het boodschappendoen uit even snel naar de sportschool om wat calorieen kwijt te raken.
__________________
mjah....vast
Oud 08-07-2002, 09:36
Verwijderd
ik zit er niet eens zo mee dat ik te dik ben om te gaan sporten, ik doe gewoon in het begin wel een wijd shirt aan ofzo met een joggingbroek, maar het is meer het geld..waarom is het zo verschrikkelijk duur?? oke sommigen vinden van niet enzo, maar ja, wij scholieren? bij mij is het wel 30 euro of meer per maand....
dat is eigenlijk het enige dat mij ervan weerhoud...
want ik heb wel zin om te gaan sporten
Oud 08-07-2002, 09:40
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ja, dat is zo.. het is heel duur. Maar wel heel goed voor je, dat moet je niet vergeten. Betalen je ouders niet mee?
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 08-07-2002, 09:44
20marianne12
20marianne12 is offline
Heey, ik zou er idd ook niet zo mee zitten hoor, gewoon lekker gaan sporten!! En zwemmen is ook wel goed voor je, tenminste dat doe ik ook, en volgens mij werkt het wel een beetje ja... en dat je in je badpak/ bikini moet, nee dat vind ik ook niet altijd even prettig! Gewoon overheen zetten en als je eenmaal in het water bent ziet niemand je meer. Sport ze!!
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Oud 08-07-2002, 16:28
Verwijderd
Volgens mij zijn er ook wel van die 'clubjes' voor mensen met overgewicht, om in te zwemmen.. zou je es moeten uitzoeken..

en verder met sporten moet je ff goed zoeken, ja.. het is vaak duur, maar ik heb een tijdje elke week 1 uur fitness en 1 uur aerobics met begeleiding voor een tientje per maand gedaan!! Maar dat was een speciaal project, wie weet is er ook zoiets bij jou in de buurt!!

Voor mij.. het gaat kut met me, dus krijg ik bijna niets weg.. ff voor de grap op de weegschaal klimmen hoor:

met kleren aan om deze tijd 63 .. is mooi..
Oud 08-07-2002, 18:55
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Oké, ik heb dus een probleem:

Ik wil gaan sporten om mijn figuur te verbeteren en af te vallen, maar ik schaam me zo voor mezelf (ik ben écht te dik!) en daarom durf ik me niet te vertonen in ruimtes waar veel onbekende mensen zijn, zoals een fitnesscentrum of weet ik wat. En heel veel mensen zeggen dat zwemmen goed voor je is. Dat zal wel, dat wil ik ook wel gaan doen, maar ik durf gewoon geen badpak aan omdat dat er niet uit ziet.

Kortom: ik moet eerst mijn figuur verbeteren voordat ik durf te gaan sporten. En hoe verbeter ik mijn figuur? Juist ja, door te sporten...
Now what?

Verder gaat het wel redelijk. Ik heb mezelf nog steeds geen snoepverbod opgelegd, maar ik merk wel dat ik steeds minder trek heb om te snoepen en het daarom ook niet doe. Of ik afval weet ik niet, want ik haat weegschalen (die van ons is toch kapot, geeft steeds een paar kilo teveel aan, maar ik weet niet precies hoeveel) en daarna voel ik me toch alleen maar kut, daar heb ik geen zin in. Ik merk vanzelf wel of ik afval en tot die tijd doe ik in ieder geval geen korte truitjes en korte broeken aan.

Hoe gaat het met jullie?

x Anne

Heej anne,

Ja, ik kan het wel begrijpen. Een vriendin van mij die wou samen met me zwemmen laatst.(normaal gesproken gingen we fitnessen), maar dat vond ik nog niet zo makkelijk. Ik was al een hele tijd niet naar t zwembad geweest, omdat ik mij zo onegmakkelijk voel dan. Ik voelde mij echt onzeker en dik, toen ik daar zo liep int zwembad...t liefst blijf ik dan ook zo veel mogelijk int water.... ....maar goed..genoeg gezwam over mij....Heb je misschien een vriendin die met je mee wilt gaan sporten, dat is in iedergeval een steunpunt voor je. Elkaar een beetje motiveren. Dan ben je natuurlijk nog niet van het probleem af dat er allemaal mensen om je heen zijn die je kunnen zien. Maar Tis zo dat er niet alleen maar dunne mensen daaro rondlopen in zo'n sportschool, misschien helpt dat je een beetje en ik denk dat je hoe moeilijk het ook is, over die grens van angst heen moet. Je zal merken dat je er steeds minder moeite mee zult krijgen daar tussen al de mensen te sporten. Je zou ook eerst kunnen beginnen met hardlopen ofzo buiten met een vriendin....goed voor de conditie en goedkoop(tis niet superleuk, maarja)....

Succes ermee!!

Liefs,
Mariamne
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 08-07-2002, 19:41
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
PiNoW schreef:
ik lijn niet echt meer, ben redelijk tevreden met mezelf.
ik weeg nu 44 kilo en dat is nog steeds te weinig, ik moet zowiezo boven de 45 zitten dus het scheelt niet zoveel.
in het vorige lijntopic heb ik niet gepost trouwens.
Ik eet nu genoeg, voor mijn doen.
ik dnek dat mijn maag een heel stuk gekrompen is in de tijd dat ik lijnde, want ik kan helemaal niet zoveel eten, soms heb ik aan een boterham per dag en een paar vitaminepillen genoeg.

Anorexia heb ik niet, ook nooit gehad, het is niks voor mij om zoiets te hebben.
Ik besloot gewoon niet meer te eten, omdat eten nogal zinloos is vind ik (dat is ook mijn mening natuurlijk en het kan misschien dom klinken ofzow)
in het begin at ik nog wel eens, daarna helemaal neit meer.
van tevoren had ik met mezelf afgesproken niet teveel af te vallen omdat ik nooit te dik ben geweest, dat is ook wel redlijk gelukt, over een periode van bijna een jaar ben ik misschien 7 kilo agfevallen, en dat zit er nu allemaal weer aan en dat vind ik ook niet erg.
Lijnen is ook een zinloze bezigheid, maar na een paar maandan was ik iet meerbezig met mijn gewicht of hoe ik eruitzag.
ik was gewoon gestopt met eten.
dit klinkt misshcien heel kinderachtig enzo, maar ik kan er niks aan doen.
Nu eet ik nog steeds niet veel, maar wel genoeg.

Ik herken dat wel: "het eten zinloos vinden". Ik heb al vanaf ongeveer mn 14e dat ik bezig was met m'n gewicht. Vanaf mn 16e/17e echte lijnpogingen gedaan...afwisselend met vreetbuien een aantal x pogingen gedaan eten er uit te gooien....maar sinds een aantal weken geleden heb ik de knop volledig om kunnen zetten. Ik heb er nu controle over, ik eet gewoon weinig en ik voel mij daar goed bij. Wanneer ik te veel in mijn maag heb, voelt dat gewoon "vies".<<klinkt stom. Dus ik heb zoiets van: Ik eet het liefst zo weinig mogelijk. Maar net zo, dat ik wel genoeg binnen krijg. Ik vind het wel goed gaan zo. Ik weeg nu 61 kilo (bij 1.78) en ik wil er nog wat af, totdat ik me er happy bij voel....Ik ga btw niet nog 10 kilo er af werken hoor, gewoon een aantal nog en dan probeer ik het stabiel te houden.
Je zegt dat je geen anorexia had/hebt, maar je weegt erg licht!, ik weet niet hoe lang je bent, maar 't lijkt mij dat je behoorlijk onder het het "goede" gewicht zit, maar goed dat weet ik ook niet precies....


xxxx
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Oud 08-07-2002, 19:43
Verwijderd
Citaat:
iamre18 schreef:
Ik weeg nu 61 kilo (bij 1.78) en ik wil er nog wat af, totdat ik me er happy bij voel....
Denk je dat je je alleen daar door happy zal gaan voelen? Werk liever aan de achter liggende problemen en accepteer je gewicht, want je bent alles behalve te zwaar en/of te 'dik'. Denk dat je daar meer aan hebt dan aan afvallen.
Oud 08-07-2002, 20:04
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Denk je dat je je alleen daar door happy zal gaan voelen? Werk liever aan de achter liggende problemen en accepteer je gewicht, want je bent alles behalve te zwaar en/of te 'dik'. Denk dat je daar meer aan hebt dan aan afvallen.

Neej, niet alleen daardoor zal ik mij gelukkiger voelen. Je hebt gelijk dat ik mijn achterliggende problemen moet oplossen, daar ga ik ook zeker aan werken. Officieel gezien ben ik idd niet te dik, maar voor mijn GEVOEL is dat zo....ik kant verder ook niet uitleggen....
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 16:11
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41
Verwijderd
500 01-04-2005 08:17
Lichaam & Gezondheid hoeveel calorieen nodig?
Buskruitje
23 28-01-2005 18:23
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #6!
Snufje
254 18-11-2002 18:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.