Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2002, 22:01
Rhinus
Rhinus is offline
Alle voorbeelden vielen onder de voorwaarden die gesteld waren. Je moet je meningen/vizies wat specifieker vertellen.


En waar ligt volgens jouw de seks-leeftijd grens dan?

Maar een beter voorbeeld.
Sex met condooms? Neej, niet gebruiken. Gewoon eerst iemand zwanger maken en er dan achter komen dat je misschien toch een rubber om had moeten doen..

Dat is toch niet slim? [Is een voorbeeld uit het dagelijkse normale leven..]
Oud 27-01-2002, 22:06
Lord of Mystique
Avatar van Lord of Mystique
Lord of Mystique is offline
Uitzonderingen beverstigen regels he.
en ik ben uitzondering op elke regel
__________________
My name is Mystique... I will destroy all memories, all existance, and all dimentions... then I shall disappear as well...eternally!!
Oud 27-01-2002, 22:09
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Alle voorbeelden vielen onder de voorwaarden die gesteld waren. Je moet je meningen/vizies wat specifieker vertellen.


En waar ligt volgens jouw de seks-leeftijd grens dan?

Maar een beter voorbeeld.
Sex met condooms? Neej, niet gebruiken. Gewoon eerst iemand zwanger maken en er dan achter komen dat je misschien toch een rubber om had moeten doen..

Dat is toch niet slim? [Is een voorbeeld uit het dagelijkse normale leven..]
Mensen van 12/13 jaar weten heutzutage ook wel dat je zwanger kunt worden als je geen condoom gebruikt tijdens het sexen.... En wat dat betreft zijn oudere personen meestal een stuk lakser. Ander voorbeeld gaarne.

GrtZ


__________________
Richtiger Manner
Oud 27-01-2002, 22:11
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:
Mensen van 12/13 jaar weten heutzutage ook wel dat je zwanger kunt worden als je geen condoom gebruikt tijdens het sexen.... En wat dat betreft zijn oudere personen meestal een stuk lakser. Ander voorbeeld gaarne.
Het voorbeeld gaat ook niet over 12/13 jarige mensen maar over mensen in het algemeen. Het is een goed voorbeeld.

Waarom moet je hier niet van je fout leren?
Oud 27-01-2002, 22:27
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
eh.... waar gaat dit over?
Sorry hoor, maar het is meer dan logisch dat je van je fout(en) leert op sexueel (of ieder ander) gebied. Maar je moet er absoluut niet van uitgaan dat mensen die fout ook maken.

GrtZ
__________________
Richtiger Manner
Oud 27-01-2002, 22:31
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
en als je het toch over van je fouten leren hebt ik trek daarom geen grens qua leeftijd... Zo gauw iemand een rationeel beeld heeft wat sex en gevoelens er om heen inhoud en die persoon in kwestie ook nog geslachtsrijp is mag ie het wat mij betreft uitproberen met een gelijkgestemd iemand.

GrtZ
__________________
Richtiger Manner
Oud 27-01-2002, 23:20
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
ik vind deze discussie wel op zijn eind
Oud 27-01-2002, 23:22
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Ik ook tenzij, iemand iets fatsoenlijks te zeggen heeft.
__________________
Richtiger Manner
Oud 28-01-2002, 12:48
*mystery*
Avatar van *mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
Jatuh cinta schreef:
Mathfreak schreef:
Ik sluit me volledig aan bij jouw standpunt dat iemand van 12 nog veel te leren heeft en erg beďnvloedbaar is en dat zo iemand dan nog niet echt aan sex toe is, zeker niet op emotioneel gebied.
Dan slaat dit dus nergens op: "Ik deel je mening dat het inderdaad nogal vreemd is om er vooroordelen met betrekking tot de leeftijd op na te houden, want het is inderdaad zo dat iedereen, ongeacht de leeftijd, plezier beleeft aan sex. "


Ik heb wel hobby's, maar geen partner. Het is ook niet zo dat ik mijn plezier haal uit het lezen van sexuele ervaringen van pubers, maar dat ik dat doe om er achter te komen wat pubers op dat gebied bezig houdt.
En dat doet u natuurlijk met tegenzin... Het houdt u toch bezig, of niet?

Ik wil zelf graag een omscholing volgen tot wiskundeleraar en wil me als leraar niet uitsluitend met mijn vakgebied bezig houden, maar ook proberen om als vraagbaak te fungeren wat betreft vragen van pubers op sexueel en emotioneel gebied.
Daar hebben ze u niet voor nodig. Vind het een rare behoefte. Ze leren het wel tijdens hun verzorgingslessen of nog beter, van hun ouders. Daar gaan ze echt niet voor naar hun wiskunde "leraar"...kom op zeg.
Daarbij komt ook nog dat Dr. Spock een heel uitgebreid boek heeft geschreven, misschien zou u dat eens kunnen lezen.

Daarbij wordt er van een wiskunde leraar niet gevraagd om ze ook tips te geven op sexueel gebied. Hoe wilt u dat waarmaken? Tussen het optellen en 'aftrekken' door?

En dan nog een opmerking. Als u wilt fungeren als vraagbaak zullen kinderen (als ze daadwerkelijk naar u toe komen, laten we er vanuit gaan) u vragen stellen als: word ik zwanger als ik sperma doorslik? Kost de pil geld? Ze zullen u niet vragen welk standje het lekkerst is. Ik mag aannemen dat een man (van het woord meneer ben ik nu echt definitief afgestapt) van uw leeftijd dat wel weet en daar geen sexuele ervaringen op een *scholieren*forum hoeft op te doen.


[Dit bericht is aangepast door Jatuh cinta (27-01-2002).]
ZO! daar ben ik het helemaal mee eens.
ik vind het echt ranzig dat iemand van die leeftijd er behoefte aan heeft om sexuele ervaringen van pubers te lezen... om te weten hoe wij hier over denken... dat gaat je helemaal niks aan. de site heet niet voor niks SCHOLIEREN.com en om dan nog te denken dat scholieren naar hun wiskunde leraar toe gaan om dingen te vragen over sex vind ik iets pedo-achtigs hebben.
ik denk oook niet dat je als volwassene hier wat leert over sex. als je je dan toch met hun sexleven wil bemoeien, neem ik aan dat je zelf genoeg ervaringen hebt om ze daarvan wat te leren. wat ik trouwens niet hoop dat je gaat doen.



[Dit bericht is aangepast door *mystery* (28-01-2002).]
__________________
Als U ze allemaal op een rijtje heeft, kijk dan uit voor het domino-effect
Oud 28-01-2002, 14:22
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
ik vind deze discussie wel op zijn eind

Je kan ook toegeven dat je ongelijk hebt..
Oud 28-01-2002, 14:31
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Je kan ook toegeven dat je ongelijk hebt..
Je kan niet ongelijk hebben als het alleen maar neerkomt op meningen. Dan heeft Gifkonijn net zo gelijk als jij en ik.
Oud 28-01-2002, 14:38
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Je kan niet ongelijk hebben als het alleen maar neerkomt op meningen. Dan heeft Gifkonijn net zo gelijk als jij en ik.

Ja, dat klopt.
Dat zei ik inderdaad fout. Sorry.

Je kan ook toegeven dat mijn mening beter onderbouwt is..
Wat ik bedoelde was.
Oud 28-01-2002, 14:48
Jatuh cinta
Jatuh cinta is offline
Tjonge jonge...jullie willen ook niet begrijpen wat Rhinus met zn (wat extreme) voorbeelden duidelijk wil maken.

Het gaat erom dat jongeren, en dan bedoel ik echt jong (12/13 jaar) zich aan het ontwikkelen zijn. Ze zijn op weg naar de volwassenheid. "Op ontdekkingsreis naar hun persoonlijkheid". Het is bekend dat je op die leeftijd vluchtig verliefd bent, je kent dat wel, de ene week verliefd op die en de andere week (net zo makkelijk) verliefd op zn vriend. Dat is ook helemaal niet erg, dat hóórt erbij. Langzaam aan begint de puberteit. Meisjes worden ongetseld en jongens krijgen hun eerste natte droom etc. (en idd de een wat eerder dan de ander)

Waar het om gaat, is dat je tijdens deze levensfase zóveel leert. Je leert prioriteiten te stellen en je leert wat belangrijk is in het leven. Het is zonde om dan zoiets belangrijks en groots weg te geven zonder dat je er geheel van bewust bent wat het precies inhoudt. De meeste zijn nog niet eens echt verliefd. Weten niet wat houden van is, zo'n gevoel komt met de jaren.

De meeste jongeren (nee, niet allemaal dus) krijgen daar later spijt van. Dan komen ze de man van hun leven tegen en beseffen ze dat ze deze man niets bijzonders meer kunnen geven. Die speciale eerste keer heb je allang gehad. Idd, het klopt dat je daar iets van leert. Maar daar kun je dus niets meer aan veranderen, zonde. En omdat er mensen zijn die van hun ervaring hebben geleerd en weten waar ze over praten proberen ze andere mensen te waarschuwen, zodat zíj geen spijt hoeven te krijgen.

Jullie kunnen er dus allemaal mee doen wat jullie willen. Het zal de meesten hier echt helemaal niet boeien. Mij iig niet. Maar wil jullie alleen uitleggen dat je op zo'n jonge leeftijd nog niet bewust bent waar je mee bezig bent, wat het emotioneel betekent.

Verder ligt het natuurlijk ook aan je normen. Als jij gemakkelijk met iemand het bed induikt...tja dat kan. Dan zal die eerste keer voor jou ook niet bijzonder zijn. Zelf zit ik zo niet in elkaar. Ik heb mijn eerste keer gehad en heb daar helemaal geen spijt van, integendeel. Mijn eerste keer was met iemand waar ik van houd, en waarvan ik weet dat hij ook vanmij houdt.
__________________
Nou en, vind ik mooi
Oud 28-01-2002, 15:13
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
12/13 jarige die seks hebben is ziek en onverandwoordelijk enzo.

U hebt dus ongelijk meneer Topic starter.

Je mag pas alcohol drinken en brommeren als je 16 bent. Je mag pas autorijden als je 18 bent.

En sexen (het gene waar je het meest volwassen moet zijn) zou met je 12/13 normaal zijn? NOT! Het is gewoon ziek/fout.
Het schijnt dat de gemiddelde nederlander vanaf al heel jong aan zelfbevrediging doet. Is dat dan ook fout. Nee dat vind je waarschijnlijk niet. Maar het gaat met seks toch om hetzelfde gevoel, alleen komt er dan wat meer bij kijken. Als het goed is liefde e.d. Als je dan als 12/13 jarige het gevoeld hebt dat je heel graag verder wil met je vriedn/vriendin kan dat toch? Die mensen zijn er gewoon iets eerder bij. De een is er pas aan toe op zijn 30ste en de ander al op zijn 13e. Ik heb er geen problemen mee. Je moet gewoon doen waar je je gelukkig bij voelt. en dat kan net zo goed seks zijn (op je 12e) als je anders kleden dan normaal. Owja, waarom noem je dat brommeren en alcohol drinken er bij? Dat is toch helemaal niet relevant in dit topic?
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Oud 28-01-2002, 15:19
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Ik sluit me volledig aan bij jouw standpunt dat iemand van 12 nog veel te leren heeft en erg beďnvloedbaar is en dat zo iemand dan nog niet echt aan sex toe is, zeker niet op emotioneel gebied.

Ik heb wel hobby's, maar geen partner. Het is ook niet zo dat ik mijn plezier haal uit het lezen van sexuele ervaringen van pubers, maar dat ik dat doe om er achter te komen wat pubers op dat gebied bezig houdt. Ik wil zelf graag een omscholing volgen tot wiskundeleraar en wil me als leraar niet uitsluitend met mijn vakgebied bezig houden, maar ook proberen om als vraagbaak te fungeren wat betreft vragen van pubers op sexueel en emotioneel gebied.
Mwa, eigenlijk vind ik wel dat scholieren.com voor scholieren is. Volg je ook een opleiding naast die voor wiskunde leraar om leerlingen te begeleiden met problemen op seksueel en emotioneel gebied? Zo niet zal ik heel erg oppassen met wat ik deed. Het word namelijk over het algemeen niet gewaardeerd dat een gewone leraar over dat soort zaken praat met zijn leerlingen. Als je te ver gaat (per ongeluk, gaat namelijk best makkelijk neem ik aan) dan ben je zo je baan kwijt. Is een leraar op mijn school ook gebeurd.

__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Oud 28-01-2002, 15:23
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik denk niet dat er veel 12/13 jarigen zijn die echt verantwoordelijk met sex om kunnen gaan.

Je hebt het hier over LEVEN. Als je zwanger word heb je het over een LEVEN. Als je aids krijgt gaat over je LEVEN. Volwassen beslissingen!

Kan iemand van 13 werkelijk overzien waar die vrijpartij allemaal toe kan leiden? Soms.
Overzien de meesten het? Nee.

De meesten denken 'dat gebeurd mij niet' en doen het vrolijk zonder voorbehoedsmiddelen.
Er zijn hele legioenen jongeren die denken dat je niet zwanger kan worden als het de eerste keer is.

Zijn dat werkelijk mensen die in zulke 'grote' dingen moeten gaan meddlen?
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Oud 28-01-2002, 15:24
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
Rhinus schreef:


Maar even een vraag aan de mensen die het niet met mij eens zijn. Mogen 2 4jarige kleuters samen sex hebben?
En 2 mensen van 8?
En een jongen van 15 met een meisje van 2?
En 2 mensen van 11?
4 jarige kleuters is wel even iets anders dan 13 jarige pubers! DIe hebben al iets meer seksuele gevoelens enzow, en ook niet voor niets seksuele voorlichting.
mensen van 8 zijn ook nogsteeds kinderen.
ach wat... blaat.
Ik zal er even een boek bij halen. Mijn moeder doet namelijk spw4 en in dat boek staat alles uitgelegd. (hoe dat zit met gevoelens ontwikkelen op bepaalde leeftijd enzow.)

__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Oud 28-01-2002, 15:29
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Het schijnt dat de gemiddelde nederlander vanaf al heel jong aan zelfbevrediging doet. Is dat dan ook fout. Nee dat vind je waarschijnlijk niet. Maar het gaat met seks toch om hetzelfde gevoel, alleen komt er dan wat meer bij kijken. Als het goed is liefde e.d. Als je dan als 12/13 jarige het gevoeld hebt dat je heel graag verder wil met je vriedn/vriendin kan dat toch? Die mensen zijn er gewoon iets eerder bij. De een is er pas aan toe op zijn 30ste en de ander al op zijn 13e. Ik heb er geen problemen mee. Je moet gewoon doen waar je je gelukkig bij voelt. en dat kan net zo goed seks zijn (op je 12e) als je anders kleden dan normaal. Owja, waarom noem je dat brommeren en alcohol drinken er bij? Dat is toch helemaal niet relevant in dit topic?
Als ik aan mijn penis trek gaat het niet om liefde maar om genot. Maar je hebt gelijk dat SOMMIGE dan al klaar zijn voor seks. Maar de meeste niet.

En toen ik 12 was dacht ik zonder mijn ouders te kunnen. Dat blijkt ook niet te kloppen. Als 12 jarige maak je sneller fouten dan op je 16e.

En je anders kleden of ontmaagd worden is in mijn ogen een groot verschil. Ontmaagd worden kan maar 1 keer. Ik vind Sex zoiezo speciaal.

En waarom ik de vergelijking maak met alcohol en brommeren/autorijden?
Omdat je daarvoor volwassen moet zijn. 16 of 18 jaar. Waarom hebben ze die regel gemaakt? Omdat 'jonge' kinderen vaak nog een kwetsbare geest hebben.

Dit is denk ik 1 van de laatste keren dat ik ga replyen in deze Topic. Want de hoop dat ik jullie kan overtuigen heb ik niet. Misschien lijkt het nu alsof ik me ongelijk geef. Als je dat wilt geloven moet je dat doen. Maar zo voel ik het niet.

Denk eens overna over wat ik zei. Misschien heb je er nog eens wat aan. Misschien niet. Ik snap jullie meningen wel. Maar vind ze onconsequent. En daar stoor ik me aan. Veel plezier nog verder met de discussie.
Oud 28-01-2002, 15:35
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Er is een wet.
En die is er niet voor niks.

Want als ik op jouw manier ga beredeneren mag je ook moorden. Want wie heeft het recht om te zeggen dat moorden fout is?

Nu jij weer.
aha dis interresant zeg mij eens ff wat het verschil tussen beide is die moet niet zo moeilijk zijn, en ookal zou er een verband tussen moorden en sex kunnen zitten.Qua wet nog als 2 mensen elkaar toestemming geven voor het ander is hier geen 1 persoon die hier terecht iets tegen kan doen.

__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Oud 28-01-2002, 15:49
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Kleuter fase (ogeveer 4 tot 6 jaar)
Wat betreft seksualiteit ligt de aandacht nu bij de geslachtsdelen. Ze weten dat ze een jongetje zijn of een meisje. Een enkeling vind het prettig om met zichzelf te spelen. Daarom word deze fase ook de 'genitale fase' genoemd. Kenmerkend in deze fase is de identificatie van het jongetje met zijn vader, en van het meisje met haar moeder. Sekse-specifiek rolgedrag, dat wil zeggen gedrag dat typerend is voor mannen en vrouwen word door middel van identificatie overgenomen van vader en moeder.

Het schoolkind (ongeveer 6 tot 12 jaar)
De seksualiteit staat op een laag pitje. Het kind in deze fase is sterk realiteitsgericht en druk met het verwerven van kennis en vaardigheden. Daardoor is er voor op het lichaam betrokken lust weinig ruimte. Men zegt wel dat dit de 'latentietijd' is (latent betekend 'onder de oppervlakte aanwezig, verborgen') om aan te geven dat de seksualiteit er wle is maar niet zichtbaar.

Seksuele gevoelens zijn er nog niet, deze 'ontwaken' pas aan het eind van de basisschoolleeftijd, bij het naderen van de puberteit. Wel hebben kinderen in deze fase veel kennis van seksualiteit. Zoals over zoveel andere zaken uit de hen omringde wereld, willen ze ook hiervan het waarorm, wat en hoe weten.

De puber (ongeveer 12 tot 16 jaar)
Naast het hechter worden van relaties met leeftijdgenoten ontstaan er ook de eerste serieuze en nerveuze contacten met de andere sekse: se seksualiteit ontwaakt!

Maartje, 14 jaar: Tsja seks. Ik wil zoveel mogelijk vrienden en vriendinnen en niet direct met iedereen verkering. Seks is, denk ik, voor iedereen die jo0ng is iets wat je zo snel mogelijk wilt ontdekken. Ik eigenlijk ook, maar mijn ouders denken daar duidelijk anders over.

Marco, 15 jaar: Meisjes versieren is mijn grootste hobby. Ik heb een snelle babbel en je merkt snel genoeg of het iets word of niet. Is het niet, dan probeer ik gewoon de volgende. Soms vergis ik me en loop ik een blauwtje. Maar beter af en toe een blauwtje lopen dan een groentje blijven.

De citaten zijn wat rolbevestigend, maar het zijn op de dag van vandaag nog steeds de jongens die het meest initiatief nemen op die leeftijd. Uit onderzoek blijkt dat pubers steeds vroeger beginnen met het leggen van seksuele contacten. Zo blijkt dat 50% van de 14-jarigen getongzoend heeft en dat van de 18 jarigen 50% geslachtsgemeenschap heeft gehad.

De jong volwassene (ongeveer van 16 tot 21 jaar)
Ten opzichte van de puber komt de adolescent in een rustiger vaarwater. Het expirimenteren, ook op seksueel gebied neemt af en er ontstaan meer duurzame relaties.

Dit zijn citaten uit Methodische vaardigheden 1 (voor de opleiding SPW4)
En hieruit blijkt dus wel dat mensen vanaf ongeveer 12 jaar bezig zijn met seks. Niks raars aan dus dat je op je 12e of 13e al seks wil.
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Oud 28-01-2002, 16:26
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Je kan ook toegeven dat je ongelijk hebt..
Nee, heb je nog meer zwakteboden in de aanbieding???

__________________
Richtiger Manner
Oud 28-01-2002, 16:34
Lizz14
Lizz14 is offline
hallow mag ik dan nog wel ff duidelijk maken dat ik HET dus nog niet heb gedaan.En niet omdat ik mezelf te jong vind maar omdat ik daar de juiste jongen nog nie voor heb gevonden
__________________
You can fall from a bridge, you can fall from above, but the best way of falling is falling in love
Oud 28-01-2002, 16:52
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
Ik lees vooral van Jatuh Cinta echt sterke argumenten waar alleen maar zwakke argumenten tegen in te brengen zijn als: 'Ja maar ik voelde me er op mijn 14e ook al heeeeeeeeeeeeeel erg klaar voor'.
Wat ik nog nergens heb gelezen is de sexuele ontwikkeling. Wanneer beginnen de meesten met tongzoenen? (en dan niet die 2 sec op het hoekje van de basisschool maar echt regelmatig zoenen). Mij lijkt dan minstens 12/13. Dat betekent dat je in hooguit 2 jaar je seksleven zo moet ontwikkelen dat je er op je 14e 'klaar voor bent'. Ik ben 16 en vind zoenen met mijn vriendin nog steeds geweldig. Misschien zit ik wel fout maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat een meisje van 13 is uitgekeken op zoenen en een meisje van 14 al zoveel ervaring heeft opgedaan dat ze er nu toch wel 'klaar voor is'.
Die drang om 'het' te doen komt volgens mij meer door de omgeving dan door henzelf. En dan denk ik aan seks op tv (niet (altijd) porno ofzo maar ik zapte bijvoorbeeld laatst nog langs de seksdag van tmf), druk van vriendinnen (ik ben al ongesteld, ik heb al een bh, he ik ben al ontmaagd) en dan natuurlijk de tijdschriften als Yes en Fancy waar het hebben van een vriend en de bijbehorende seks centraal staan.
Oud 28-01-2002, 17:05
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:
Nee, heb je nog meer zwakteboden in de aanbieding???
Ik heb toch al gezegt dat dit niet klopte..
Lees dat dan ook
Oud 28-01-2002, 17:42
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
*is trots op wat hij bereikt heeft*

en ik vraag me af wanneer mensen nou in beginnen te zien dat een ieder zijn eigen mening heeft en dat het vrijwel onmogelijk is een ander van jou gelijk te overtuigen.

Want dat is toch wel waar het om draait hiero
Oud 28-01-2002, 17:45
soulless
soulless is offline
Ach ja, sommigen zullen er klaar voor zijn, anderen zijn debiele dozen die er later veel spijt van gaan hebben, en das goed want die komen dan weer trieste gedichten op DoP posten
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Oud 28-01-2002, 17:47
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Mwa, leest men mijn laatste stukje wel?
Volgens mij valt daar niks op in te brengen. En daaruit blijkt dat het best mogelijk is om op je 13e seks te willen. 12 is wel jong trouwens. Maar er zijn nou eenmaal altijd uitzonderingen. De een begint er gewoon eerder mee dan de ander. Het zal dan mischien niet het beste zijn om er zo vroeg al mee te beginnen. Ik ben zelf ook van mening dat je het pas moet doen als je dat echt wil en als je er klaar voor bent.
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Oud 28-01-2002, 17:55
girl4you
Avatar van girl4you
girl4you is offline
Citaat:
caine schreef:
eindelijk iemand die opkomt voor de minderjarigen hier onder ons...
zekerzz
__________________
~'*'~I Love Mijn Schatje!!..alles kom goed aan het eind,zo niet,dan is dat niet het eind!!~'*'~
Oud 28-01-2002, 18:03
katrientjuh
katrientjuh is offline
ik vindex is leuk,sex is gezond.(als je de gevaren er van kent toch en je voorbehoed)doe het als je er aan toe bent met iemand die je graag ziet.is dat nu op je 12e of op je 20ste.age is just a number hoor...
Oud 28-01-2002, 18:43
Jatuh cinta
Jatuh cinta is offline
Oke dan hier het commentaar wat je niet verwachtte.
Black Sugar schreef:
De puber (ongeveer 12 tot 16 jaar)
Naast het hechter worden van relaties met leeftijdgenoten ontstaan er ook de eerste serieuze en nerveuze contacten met de andere sekse: se seksualiteit ontwaakt!

De sexualiteit ontwaakt. Het begint, er is nieuwsgierigheid. De jongeren zijn benieuwd...willen experimenteren.

Maartje, 14 jaar: Tsja seks. Ik wil zoveel mogelijk vrienden en vriendinnen en niet direct met iedereen verkering. Seks is, denk ik, voor iedereen die jo0ng is iets wat je zo snel mogelijk wilt ontdekken. Ik eigenlijk ook, maar mijn ouders denken daar duidelijk anders over. Hmm...hier spreekt Maartje jouw mening toch echt heel duidelijk tegen. Ze is benieuwd, heeft veel vrienden. Maar wil geen verkering. Zij zegt zelfs:Seks is, denk ik, voor iedereen die jo0ng is iets wat je zo snel mogelijk wilt ontdekken. Omdat ze dus benieuwd en nieuwsgierig is, maar niet uit liefde of bewust met verstand. Ze is benieuwd naar het onbekende, weet dus ook niet wat ze kan verwachten.

Marco, 15 jaar: Meisjes versieren is mijn grootste hobby. Ik heb een snelle babbel en je merkt snel genoeg of het iets word of niet. Is het niet, dan probeer ik gewoon de volgende. Soms vergis ik me en loop ik een blauwtje. Maar beter af en toe een blauwtje lopen dan een groentje blijven.
Met Marco precies hetzelfde verhaal. Hij is een puber...loopt van meisje naar meisje. Echt verliefd? Nee, nieuwsgierig. Weet nog niet waarnaar hij precies opzoek is...maar zoekt wel...

De citaten zijn wat rolbevestigend, maar het zijn op de dag van vandaag nog steeds de jongens die het meest initiatief nemen op die leeftijd. Uit onderzoek blijkt dat pubers steeds vroeger beginnen met het leggen van seksuele contacten. Zo blijkt dat 50% van de 14-jarigen getongzoend heeft en dat van de 18 jarigen 50% geslachtsgemeenschap heeft gehad.
Zie je de cijfers...moet ik daar nog iets aan uitleggen?

De jong volwassene (ongeveer van 16 tot 21 jaar)
Ten opzichte van de puber komt de adolescent in een rustiger vaarwater. Het expirimenteren, ook op seksueel gebied neemt af en er ontstaan meer duurzame relaties.

Het zoenen met 5 verschillende jongens op een avond is afgelopen. De nieuwsgiergheid neemt een beetje af. je leest het,ze worden wat serieuzer. Denken na over een relatie, zijn er aantoe. "er ontstaan meer duurzame relaties" waar sex dus ook wat vanzelfsprekender is. In de puberteit ben je alshet goed is zo gegroeid dat je tegen de tijd dat het nodig is je ook evt. weerstand kunt bieden. Je groeit als mens... leert jezelf kennen.

Dit zijn citaten uit Methodische vaardigheden 1 (voor de opleiding SPW4)
En hieruit blijkt dus wel dat mensen vanaf ongeveer 12 jaar bezig zijn met seks. Niks raars aan dus dat je op je 12e of 13e al seks wil.
Ja idd, ze zijn ermee bezig, willen graag sex, maar de reden? *nieuwsgierigheid* Een goede reden? Nee, je weet niet waar je mee bezig bent.

__________________
Nou en, vind ik mooi
Oud 28-01-2002, 19:06
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Jatuh cinta schreef:
het hele verhaal
waarom blijf je zo duchtig proberen anderen te overtuigen terwijl je dat toch niet lukt?
Dát is wat ik me nu echt afvraag
Oud 28-01-2002, 19:10
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
waarom blijf je zo duchtig proberen anderen te overtuigen terwijl je dat toch niet lukt?
Dát is wat ik me nu echt afvraag

Omdat 'wij' hopen dat 'jullie' eens beter na gaan denken en niet zo bekrompen meer zullen denken..
Oud 28-01-2002, 19:20
Jatuh cinta
Jatuh cinta is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
waarom blijf je zo duchtig proberen anderen te overtuigen terwijl je dat toch niet lukt?
Dát is wat ik me nu echt afvraag

Omdat dit een d-i-s-c-u-s-s-i-e fr-u-m is!

__________________
Nou en, vind ik mooi
Oud 28-01-2002, 19:28
Jatuh cinta
Jatuh cinta is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Omdat 'wij' hopen dat 'jullie' eens beter na gaan denken en niet zo bekrompen meer zullen denken..
ook dat ja!!!!!!!

__________________
Nou en, vind ik mooi
Oud 28-01-2002, 19:44
NCS
NCS is offline
ik vind dat leeftijd niet zo veel uitmaakt,
het gaat er toch om of jij er zelf aan toe bent. of je nu 13 of 16 jaar bent, dat bepaal jezelf.
NCS
__________________
*Respect but fear no man*
Oud 29-01-2002, 10:28
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Omdat 'wij' hopen dat 'jullie' eens beter na gaan denken en niet zo bekrompen meer zullen denken..
Grappig wij probeerden nu juist precies hetzelfde te doen bij jullie!

Citaat:
Jatuh cinta schreef:

Omdat dit een d-i-s-c-u-s-s-i-e fr-u-m is!
]
Ah joh!! Je meent het. Ik ben degene die deze draad beginnen is weet je nog. En als jij er zo zeker van bent dat dit een discussie forum is, waarom discusseer je dan niet? Het enige wat jij aan het doen bent is je mening aan anderen opleggen, en als ze het niet snappen willen zijn ze onwetend. Een van de belangrijkste eigenschappen van goed discusseren is dat je bereid bent van je standpunten af te wijken en ik kan me niet herinneren dat ik jou dat heb zien doen. Het enige wat ik lees, is het continu verbeteren van anderen, naar wat naar jou mening goed is. Sorry hoor maar dat noem ik echt geen discusseren.
En vandaar ook mijn vraag waarom doe je het in godsnaam nog, wat probeer je ermee te bereiken. Je punt is onderhand wel duidelijk
en je hebt op bepaalde gebieden ook best wel gelijk, maar jou waarheid is niet dé waarheid. En zolang je daar niet aan kan, dan zou ik ophouden met proberen te discusseren.

Dis trouwens niet vervelend bedoeld hoor
Oud 29-01-2002, 11:00
Jatuh cinta
Jatuh cinta is offline
GiFkOnIJn schreef:
Grappig wij probeerden nu juist precies hetzelfde te doen bij jullie!

Dus je geeft hier toe precies hetzelfde te doen als wat ik (wij) doen? Ohoh wéér een tegenspraak...

Ah joh!! Je meent het. Ik ben degene die deze draad beginnen is weet je nog.
Waar om stel je dan van die domme vragen?

En als jij er zo zeker van bent dat dit een discussie forum is, waarom discusseer je dan niet? Het enige wat jij aan het doen bent is je mening aan anderen opleggen,
Heel grappig, maar bij deze opmerking ga ik twijfelen of jíj wel weet wat discussiëren is? Elkaar van je mening *overtuigen* Tja...sorry kan er niets anders van maken.
en als ze het niet snappen willen zijn ze onwetend.
Nee hoor, vind dat het discussie niveau hier sowieso al laag is. (hangt dus niet alleen van de reacties af zonder gegronde argumenten) In de meeste topics wordt niet eens gediscussieerd. Daar vertelt alleen ieder braaf zijn mening.

Een van de belangrijkste eigenschappen van goed discusseren is dat je bereid bent van je standpunten af te wijken en ik kan me niet herinneren dat ik jou dat heb zien doen.
Oeh..je maakt het jezelf ook niet gemakkelijk he?! Ik zou je nu namelijk kunnen vragen: als jij het niet doet, waarom ik dan wel? Het antwoord is dan ook heel makkelijk: omdat jij vindt dat je gelijk hebt en ik ook. Verder is eend iscussie alleen leuk als je er zelf heilig vanovertuigd bent dat je gelijk hebt... zodat er inderdaad iets te discussieren valt!!

Het enige wat ik lees, is het continu verbeteren van anderen, naar wat naar jou mening goed is. Sorry hoor maar dat noem ik echt geen discusseren.
Dan moet je ook wel toegeven dat er niets anders van te maken is. Het enige argument wat voor jouw standpunt genoemd wordt is: "maar als je er aan toe bent.." In een echte discussie kom je dan niet ver, meet een argument (hoe goed dat argument dan ook mag zijn hihi) De argumenten die hier genoemd worden zijn gewoon zwak, er zullen namelijk idd wel uitzonderingen zijn en meisjes zijn die op hun taalfde reuze volwassen zijn, weten waar ze aan beginnen en er nooit spijt van zullen hebben. Maar het is een feit dat meisjes van twaalf nog een lange weg te bewandelen hebben, vaak niet weten waar ze aan beginnen, wat het inhoudt. Op je twaalfde ben je bezig met: zie je mn puistje, hendrik lachtte net naar me...zou ie me leuk vinden? Je kent dat wel.
Je weet zelf (hoop ik) ook wel dat de puberteit een fase is van veranderingen In die periode verandert je persoonlijkheid, je gaat nadenken over wie je zou 'willen' zijn, over problemen maatschappelijke/ethische...je gaat een mening vormen, je gaat jezelf vormen. jammer alsje dan in een fase van onzekerheid en nieuwsgierigheid zoiets bijzonders verspeelt. (dit zijn feiten)

En vandaar ook mijn vraag waarom doe je het in godsnaam nog, wat probeer je ermee te bereiken. Je punt is onderhand wel duidelijk
en je hebt op bepaalde gebieden ook best wel gelijk, maar jou waarheid is niet dé waarheid. En zolang je daar niet aan kan, dan zou ik ophouden met proberen te discusseren.
Nee, je hebt helemaal gelijk. Het is mijn mening. Dat is het meestal met discussieren, anders was er geen discussie nodig (simpel he?!) waarom ik door blijf gaan? Omdat ik nog steeds argumenten tegenkom die ik kan weerleggen (meetsal doen jullie dat zelf al, maar wijs ik er alleen op).

Begrijp dat je het niet rot bedoelt, ik ook niet, dat mag ook wel duidelijk zijn.



[Dit bericht is aangepast door Jatuh cinta (29-01-2002).]
__________________
Nou en, vind ik mooi
Oud 29-01-2002, 11:14
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Jatuh cinta schreef:
wederom een zeer imposant verhaal
En wederom heb je weer helemaal gelijk, als je de zaak bekijkt vanuit jou eigen standpunt. En natuurlijk vind jij dat 'wij' onszelf tegenspreken, maar vergis je niet, ik zou ook stukjes van jou eruit kunnen plukken, die op mijn eigen manier interpreteren, en het dan zo buigen dat jij jezelf tegenspreekt. Dus die kleine sneren van jou onder de gordel vind ik niet zo lief.
En als ik zo lees wat jij schrijft, zou ook ik haast gaan denken dat je niet alels meer in je opgenomen hebt wat ik heb geschreven, ofwel mijn waarde vriend Ce-El-Wan, want ook hij heeft een aantal (voor ons) onweerlegbare argumenten die ik je nog niet onderuit heb zien halen.
Nu vraag ik je niet omdat wel te gaan doen
Maar eigelijk slaat dit gezeur nergens op. Want het gaat over het doel heen van het 'waarom' ik deze draad gestart bent. Als het goed is, was mijn primaire vraag 'wat geeft ons het recht zo te oordelen over anderen' en het enige antwoord daarop kan dus eigelijk alleen maar zijn: 'omdat sommigen van ons denken het beter te weten dan anderen' gebaseerd op eigen ervaringen, overtuigingen etc. En daar is natuurlijk helemaal niets mis mee. Ieder zijn eigen overtuigingen en geloof of hoe je het ook maar noemen wil.
Ik stop dus ook bij deze, met het weerleggen of verdedigen van argumenten. En niet (even voor de duidelijkheid Rhinus..) omdat ik vind dat er iemand gewonnen of verloren heeft, want daar gaat het namelijk helemaal niet om.

Oud 29-01-2002, 11:49
Jatuh cinta
Jatuh cinta is offline
GiFkOnIJn schreef:
En wederom heb je weer helemaal gelijk, als je de zaak bekijkt vanuit jou eigen standpunt.

Natuurlijk bekijk ik het vanuit mijn standpunt, maar kun jij me dan vertellen wat ik er 'verkeerd' aan zie. Jij hebt mij tot nu toe namelijk alleen kunnen vertellen dat ik misschien wel eens niet gelijk zou kunnen hebben en dat ieder een mening heeft...tja en zo komen we niet ver.

En natuurlijk vind jij dat 'wij' onszelf tegenspreken, maar vergis je niet, ik zou ook stukjes van jou eruit kunnen plukken, die op mijn eigen manier interpreteren, en het dan zo buigen dat jij jezelf tegenspreekt.
Jezelf tegenspreken is iets geheel objetiefs. Ik verbuig daarbij ook helemaal niets aan jouw/jullie woorden.
En inplaats van suggesties geven zou ik zeggen: doe je best...geef een voorbeeld.

Dus die kleine sneren van jou onder de gordel vind ik niet zo lief.
Ik ben hier ook niet om lief te zijn, maar om eerlijk te zijn.

En als ik zo lees wat jij schrijft, zou ook ik haast gaan denken dat je niet alels meer in je opgenomen hebt wat ik heb geschreven, ofwel mijn waarde vriend Ce-El-Wan, want ook hij heeft een aantal (voor ons) onweerlegbare argumenten die ik je nog niet onderuit heb zien halen.
Wat jij hebt gezegd heb ik in mij opgenomen, dat mag wel duidelijk zijn, ik doe niets anders dan je quoten.
En je vriend Ce-El-Wan die heeft denk ik 5 keer gepost. Is niet met nieuwe argumenten gekomen, ben daar dus al op in gegaan. Hij is gestopt met posten, denk niet voor niets.
(ik zou graag verder ingaan op zn verhaal van oerdriften, maar Nu vraag ik je niet omdat wel te gaan doen

Maar eigelijk slaat dit gezeur nergens op. Want het gaat over het doel heen van het 'waarom' ik deze draad gestart bent.
Naar mijn mening ga je hier alweer de fout in. Jij wist mij een paar posts geleden te vertellen dat je er bewust van was dat dit een discussieforum is.. Jij hebt dus een heel geslaagd topic geopend, hoewel je dat nu wilt sop zetten.

Als het goed is, was mijn primaire vraag 'wat geeft ons het recht zo te oordelen over anderen' en het enige antwoord daarop kan dus eigelijk alleen maar zijn: 'omdat sommigen van ons denken het beter te weten dan anderen' gebaseerd op eigen ervaringen, overtuigingen etc.
Als jij hierboven het enige goede antwoord noemt...waarom open je dan zo topic op een discussieforum??? Het antwoord was je dan toch al bekend?

En daar is natuurlijk helemaal niets mis mee. Ieder zijn eigen overtuigingen en geloof of hoe je het ook maar noemen wil.
Ik stop dus ook bij deze, met het weerleggen of verdedigen van argumenten. En niet (even voor de duidelijkheid Rhinus..) omdat ik vind dat er iemand gewonnen of verloren heeft, want daar gaat het namelijk helemaal niet om.

Maar je kon het niet laten om het er toch nog even bij te zetten? Begrijp me goed, ik zie dit niet als een competitie. Niet als een competitie van punten bereiken, maar het is absoluut een feit dat je bij een duscussie wel kan winnen/veriezen.
Jammer dat je het erbij laat zitten, ik begon er plezier in te krijgen.

__________________
Nou en, vind ik mooi
Oud 29-01-2002, 15:57
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
Grappig wij probeerden nu juist precies hetzelfde te doen bij jullie!
Ik weet ook dat sommige 12 en 13 jarige 'rijp' zijn. MAAR NIET ALLEMAAL! OVER HET ALGEMEEN 'is' het ziek.

Feitje uit mijn psychologie boek:
-"76% schat zichzelf inteligenter in dan andere mensen."
-"80% van de minderjarig vind zich volwassener als leeftijdsgenoten."

Mensen kunnen niet goed iets zeggen over zichzelf..
Oud 29-01-2002, 17:30
KL!EN!
KL!EN! is offline
owk om te beginen wil ik ce el wan ff volkomen gelijk geven, rhinus blaat slechts poep en onderbouwt dat dan niet eens met goede argumenten, hij houdt het bij bluffen, grootspraak en belachelijk overdreven reacties en dat is nogal ergerlijk, dus rhinus bedenk de volgende x wat EGTE argumenten als je ergens je mening over wilt geven, aan losse meningen hebben we weinig.

verder, ik snap niet dat iedereen zo moeilijk doet over dinges van 37, dit is toch een forum waar mensen gewoon over seks PRATEN? waarom zou er dan iemand moelijk doen over leeftijd, het is immers heel anders dan als die math freak seks zou hebben met minderjarigen en hij geeft gwn zijn mening, waar DOET men in hemelsnaam zom moeilijk over.
Ik vind dat seks moet kunnen zolang de deelnemende partijen evenveel hebben in te brengen, de een geen macht heeft over de ander of iets dergelijks, ze dezelfde mening hebben over seks en 'de rollen eerlijk verdeeld zijn'. en als dat zo is, waarom zou je dan moeilijk doen over leeftijd?
__________________
taatuutaatuutaa
Oud 29-01-2002, 17:32
KL!EN!
KL!EN! is offline
*ligt dubbel* *snapt de sajt nog niet helemaal*
__________________
taatuutaatuutaa
Oud 29-01-2002, 17:36
Verwijderd
ik vin 14 jaar gewoon heel erg jong
Oud 29-01-2002, 18:01
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik vind het jammer dat mijn argument (zoals hierboven ergens gepost) totaal genegeerd word.

__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Oud 29-01-2002, 18:49
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
Jatuh cinta schreef:
*lange lap tekst*
Het ging toch ook niet om seks om de goede reden? Het ging er toch om dat het raar is om op die leeftijd al seks te willen en dat het niet hoort enzow.
Nou het is dus niet raar dat als je zo nieuwschierig bent dat je het ook uitprobeerd. Dit zijn trouwens de gemiddelde leeftijden dat mensen in die fases terecht komen somiggen zitten er boven anderen er weer onder. Dat verklaard dus dat de een er op zijn 13e al klaar voor is en de ander pas op zijn 23e. En ik kan het niet vaak genoeg zeggen ik vind, als je denkt er klaar voor te zijn om seks te hebben dan doe je dat toch gewoon. Het zal in de meeste gevallen niet het beste moment zijn, maar dat maakt uiteindelijk niet uit. Van je fouten leer je. Het leven verloopt nou eenmaal niet rooskleurig. Vallen, opstaan en weer doorgaan. Seks op je 13e er spijt van hebben en gewoon verder leven want gebeurd is gebeurd en ik geloof dat alles zijn reden heefd.
Nouja, dit is mijn mening en ik denk dat ik hier maar niet meer ga reageren. De een vind nou eenmaal dit an de ander dat. Maakt niks uit, maar laat wel anderen in hun waarde. Ga dus niet zeggen. Hey jij bent nog maar 13 wat dom van je om nu al seks te willen. Daar ben je nog niet klaar voor. (om het maar even heel abstract te zeggen. Hiermee bedoel ik trouwens niet dat jij dit zo zecht)
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Oud 29-01-2002, 19:08
Jatuh cinta
Jatuh cinta is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ik vind het jammer dat mijn argument (zoals hierboven ergens gepost) totaal genegeerd word.
Ik heb niet gereageerd omdat ik het gewoon een perfect stukje vind, helemaal mee eens...

Citaat:
Black Sugar schreef:
Het ging toch ook niet om seks om de goede reden? Het ging er toch om dat het raar is om op die leeftijd al seks te willen en dat het niet hoort enzow.
Nou het is dus niet raar dat als je zo nieuwschierig bent dat je het ook uitprobeerd. Dit zijn trouwens de gemiddelde leeftijden dat mensen in die fases terecht komen somiggen zitten er boven anderen er weer onder. Dat verklaard dus dat de een er op zijn 13e al klaar voor is en de ander pas op zijn 23e. En ik kan het niet vaak genoeg zeggen ik vind, als je denkt er klaar voor te zijn om seks te hebben dan doe je dat toch gewoon. Het zal in de meeste gevallen niet het beste moment zijn, maar dat maakt uiteindelijk niet uit. Van je fouten leer je. Het leven verloopt nou eenmaal niet rooskleurig. Vallen, opstaan en weer doorgaan. Seks op je 13e er spijt van hebben en gewoon verder leven want gebeurd is gebeurd en ik geloof dat alles zijn reden heefd.
Nouja, dit is mijn mening en ik denk dat ik hier maar niet meer ga reageren. De een vind nou eenmaal dit an de ander dat. Maakt niks uit, maar laat wel anderen in hun waarde. Ga dus niet zeggen. Hey jij bent nog maar 13 wat dom van je om nu al seks te willen. Daar ben je nog niet klaar voor. (om het maar even heel abstract te zeggen. Hiermee bedoel ik trouwens niet dat jij dit zo zecht)
Heb veel moeite moeten doen om ook maar íéts van je verhaaltje te begrijpen... Maar na dan toch die moeite te hebben genmen ben ik blij weer te kunnen reageren!

Heb jij de voorgaande posts wel gelezen? Je voegt niets toe (als ik jeverhaal heb begrepen). Even voor de duidelijkheid:
1) het maakt míj niets uit of jij later spijt krijgt van je premature sexleven...ik lig er niet wakker van!
2) er is geen goed of verkeerd, ieder moet het zelf weten. Ik noem alleen de feiten. Trek daar zelf je conclusies maar uit.

Het is jammer als je ergens spijt van zou krijgen. Idd, daar kun je overheen stappen en denken...*te laat, boeiuh* Of je kunt er , bij het ontmoeten van je droom man, heel erg spijt van krijgen. Het kan pijn doen. Kom je vast ook wel overheen, maar toch znde van al het verdriet dat voorkomen had kunnen worden.

Je moet het lekker zelf weten, ik heb mijn keuzes al gemaakt!

(en voor argumenten tegen jouw reactie...had je de vorige posts maar moeten lezen)


__________________
Nou en, vind ik mooi
Oud 29-01-2002, 19:47
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Ik heb vanavond een mailtje ontvangen van Paul Olthof (Doc op 't forum). Dit is wat er onder andere in stond:
"Ik heb enkele replies gelezen op het Psychologie forum alsmede het Seksualiteit forum, en ik vind dat je het daar heel goed duidelijk maakt wat je wilt.

Maar zoals Pim (nickname Unexplained)ook al heeft gemaild: misschien is het toch een tip om de geboorte datum uit het profiel te verwijderen, dit zal bij jongeren namelijk meer vertrouwen scheppen.
Wat ik met mailtje wil duidelijk maken zijn 2 dingen, en die zijn:
Ik vind 't heel erg tof dat je op 't forum komt en zo'n positieve bijdrage levert aan het geheel
De communicatie met andere forummers zal soepeler verlopen als ze niet weten dat je een volwassen man bent, maar dit is natuurlijk een punt dat te maken heeft met openheid naar anderen toe, ik kan het ook waarderen als je je leeftijd blijft vermelden.
Kortom tof dat je zo positief aanwezig bent op 't forum, zeker ook op het Exacte vakken forum."

Hier is een gedeelte van mijn antwoord aan hem:

"Het doet me genoegen dat jij en Pim Effting zo positief op mijn bijdragen op de diverse fora reageren. Het is echter wel zo dat een aantal bezoekers van het sexualiteitsforum twijfelt aan mijn goede bedoelingen en me dat ook duidelijk in hun replies laten merken. In dat verband wil ik even het volgende opmerken:
wat mijn profiel betreft, dat blijft zoals het is. Als er forumgebruikers zijn die mijn aanwezigheid niet dulden op het sexualiteitsforum moeten ze maar een formele klacht tegen mij bij jou of de andere forumbeheerders indienen."


__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Oud 29-01-2002, 20:02
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Ok ok als jij er nog lol in hebt dan zal ik nog eens even een paar keer mijn mening spuien:
Citaat:
Jatuh cinta schreef:
Ja idd, ze zijn ermee bezig, willen graag sex, maar de reden? *nieuwsgierigheid* Een goede reden? Nee, je weet niet waar je mee bezig bent.

Dat is al een punt waar ik het niet mee eens bent. Ik geloof in leren door vallen en opstaan. Heb je het niet geprobeert? Hoe kun je dan in godsnaam weten waar je het over hebt. Waarom ga je proberen? Omdat je nieuwsgierig bent. Dat geld voor liefde, sex, rebellie tegen het ouderlijk gezag en noem de hele reutemeteut maar op. Je verkent je grenzen. En ik vind dat expirimenteren met sex daar ook bij mag horen.

"Als iemand vindt dat ie pas met zn 22e klaar is voor sex, is die persoon mischien wel ouder en heeft hij misschien meer boekjes en foldertjes over het onderwerp gelezen, maar weet hij/zij in principe nog niet echt waar hij/zij over praat... "


Ook ben ik het nog steeds niet helemaal eens met jou standpunt over discusseren. Natuurlijk probeer je de tegenpartij van jou gelijk te overtuigen? Maar dat is niet mogelijk als de tegenpartij niet bereid is van zijn standpunt af te wijken, en dat geld andersom natuurlijk ook zo.

Wat volgens mij het grootste wrijfpunt tussen ons is, is hoe we tegen sex aankijken, jij schreef:
De meeste jongeren (nee, niet allemaal dus) krijgen daar later spijt van. Dan komen ze de man van hun leven tegen en beseffen ze dat ze deze man niets bijzonders meer kunnen geven. Die speciale eerste keer heb je allang gehad
IK koppel die ervaring van een eerste keer sex hebben niet per sé aan een speciaal iemand. Want stel je hebt de man/vrouw van je dromen gevonden, wáárom is het dan zo belangrijk om daar je 1e keer mee te delen? Wát is er zo bijzonder aan de eerste keer?
Je kunt het ook anders bekijken: als je ervan uitgaat dat je 'de ware' (voor zover die bestaat) verder op in je leven tegenkomt, is het fijn dat je eerst allerlei ervaringen opdoet op het gebied van sex/relaties etc. voor dat je aan het echte werk begint. Dán weet je pas zeker wat je wel of niet wil/kan/verwacht.
Zo denk ik erover
Oud 29-01-2002, 21:29
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
Dat is al een punt waar ik het niet mee eens bent. Ik geloof in leren door vallen en opstaan. Heb je het niet geprobeert? Hoe kun je dan in godsnaam weten waar je het over hebt. Waarom ga je proberen? Omdat je nieuwsgierig bent. Dat geld voor liefde, sex, rebellie tegen het ouderlijk gezag en noem de hele reutemeteut maar op. Je verkent je grenzen. En ik vind dat expirimenteren met sex daar ook bij mag horen.
(En nee dit is geen extreem geval.)
Moet ook elk kind maar expirimenteren met drugs alcohol en roken? [Gewoon een vraag. ]
Oud 29-01-2002, 21:34
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
(En nee dit is geen extreem geval.)
Moet ook elk kind maar expirimenteren met drugs alcohol en roken? [Gewoon een vraag. ]
Dat zou dan in een ander topic moeten
__________________
Richtiger Manner
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit kinderseks
JinX_the_Pioneer
9 30-01-2002 20:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.