Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2005, 11:52
DG
Avatar van DG
DG is offline
Ik had gehoord dat het mogelijk was om je rijbewijs te halen in 10 dagen oid, weet iemand waar ik daar meer informatie over kan vinden?

Ligt het slagingspercentagee hoger/lager dan met de andere mogelijkheid?
Hoeveel kost het?
Hoe zien die 10 dagen eruit?(4 uur per dag autorijden oid?)

ik hoop dat jullie me meer informatie kunnen geven.

Bij voorbaat dank
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2005, 11:54
Sophiiee
Sophiiee is offline
ik kan je dr ook niet veel over vertellen, maar het is wel zwaar en erg moeilijk hoor.. het lukt niet veel mensen. je moet wel heeel erg graag autorijden etc dat het je lukt.. en je bent echt niet minder geld kwijt, dat valt dik tegen..

xx
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 12:15
DG
Avatar van DG
DG is offline
10 dagen: € 1500,-
incl. examen garantie.

Dat is wel aantrekkelijk, en als je zakt 1e herexamen is voor de rekening van de autorijschool.
Het klinkt misschien een beetje raar, maar geld interesseert me niet echt hierbij, ik heb er voor gespaar en wil m zo snel mogelijk halen, en of je nou een pakket neemt en er veel langer over doet, of dat je zon 10 dagen cursus neemt, da tkomt ongeveer op hetzelfde bedrag uit gok ik.
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 12:28
Verwijderd
Ja, ik kan dat ook doen via school. Hoort bij mijn opleiding.
Ik kan dan 8 dagen lessen, van elk 8 uur. En dan meteen examen doen. In ieder geval veel beter. En qua slagins persentage weet ik het ook niet precies.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 13:12
Marloeske
Avatar van Marloeske
Marloeske is offline
Een vriend van mij heeft dat gedaan, en is meteen de eerste keer geslaagd. Het werkt zo:
Je bent met 2 personen + de rij-instructeur.
Je bent 8 uur per dag bezig, waarvan jij bijv. de eerste 2 uur rijdt, vervolgens de andere persoon, dan jij weer, en dan hij weer. Zo leer je ook van elkaar.
Aan het eind heb je dan gewoon een examen net zoals iedereen anders.

Ik heb er wel positieve reacties over gehoord, maar het is wel duur, en het slagingspercentage is niet echt denderend hoog. Ik weet ook niet hoe het zit als je gezakt bent, wat je dan moet doen..
__________________
nee
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 13:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
10 daagse cursus werd door mijn instructeur afgeraden.
Hij vertelde me dat je in zo'n 10 daagse cursus veel meer uur nodig hebt om het te leren dan normaal.
Het leert ook een stuk minder makkelijk, je moet echt heel veel heel snel leren.
Maar als jij dit wil, wie ben ik om te zeggen dat dat niet mag
Bij de ANWB geven ze geloof ik ook 10 daagse rij opleidingen, ik weet niet of dit voordeliger is, maar het was wel een vrij voordelige actie voor zover ik me kan herinneren.
Op de site van een autorijschool kan je vaak wel meer informatie vinden. (www.rijschoolgegevens.nl)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 17:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook wel eens gehoord dat als je zo'n tien daagse cursus volgt dat je dan het eerste jaar niet in het buitenland mag rijden. Ik weet niet of dat voor jou belangrijk is en of het overal is maar ik zou er toch even naar informeren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-10-2005 @ 18:11 :
Ik heb ook wel eens gehoord dat als je zo'n tien daagse cursus volgt dat je dan het eerste jaar niet in het buitenland mag rijden. Ik weet niet of dat voor jou belangrijk is en of het overal is maar ik zou er toch even naar informeren.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, een rijbewijs is een rijbewijs. Het is wel zo dat als je je rijbewijs nog geen jaar hebt dat je vaak geen auto's mag huren in het buitenland, maar dat is altijd zo.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 17:27
Verwijderd
10 dagen is leuk, maar het slagingspercentage na die 10 dagen is zeer minimaal.
Ik geloof dat ze zrlfs ook nog een test doen of je het wel kan (maar misschien is dit al afgeschaft).
Het is in totaal 10 dagen lang 8 uur per dag in de auto zitten waarvan je 4 uur rijd (afwisselend per uur ofzo).

Erg vervelend en saai enzo...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 17:31
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 22-10-2005 @ 18:27 :
10 dagen is leuk, maar het slagingspercentage na die 10 dagen is zeer minimaal.
Ik geloof dat ze zrlfs ook nog een test doen of je het wel kan (maar misschien is dit al afgeschaft).
Het is in totaal 10 dagen lang 8 uur per dag in de auto zitten waarvan je 4 uur rijd (afwisselend per uur ofzo).

Erg vervelend en saai enzo...
Volgens mij is die test er idd nog, een vriendin van me moest namelijk gisteren een intake-test doen voor rijlessen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 17:33
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
********** schreef op 22-10-2005 @ 18:27 :
10 dagen is leuk, maar het slagingspercentage na die 10 dagen is zeer minimaal.
Ik geloof dat ze zrlfs ook nog een test doen of je het wel kan (maar misschien is dit al afgeschaft).
Het is in totaal 10 dagen lang 8 uur per dag in de auto zitten waarvan je 4 uur rijd (afwisselend per uur ofzo).

Erg vervelend en saai enzo...
die test is iig bij de anwb wel zo. beetje lullig overigens : wel adverteren met 'hoog slagingspercentage' (hebben ze ook, dat geef ik toe), maar wel de 'kneusjes' gewoon keihard weigeren. zo kan iedereen t he...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-10-2005 @ 18:33 :
die test is iig bij de anwb wel zo. beetje lullig overigens : wel adverteren met 'hoog slagingspercentage' (hebben ze ook, dat geef ik toe), maar wel de 'kneusjes' gewoon keihard weigeren. zo kan iedereen t he...
ach dan weet je iig dat als je mag beginnen de kans groot is dat je slaagt
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 17:45
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-10-2005 @ 18:34 :
ach dan weet je iig dat als je mag beginnen de kans groot is dat je slaagt
klopt. je weet ook dat hun instructeurs enkel gewend zijn aan goede leerlingen, en ze dus niet gewend zijn aan wat moeilijkere gevallen.

oftewel : als je door de test komt maar toch niet zo goed bent, haal je t nooit.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 18:07
DG
Avatar van DG
DG is offline
Wat adviseer jij dan als rijschoolhouder?
2 x in de week lessen, zodat je na 4 maanden eindelijk je rijbewijs hebt.?
of kun je ook 4 x in de week lessen oid?
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 18:26
Verwijderd
Ik ben nu ook bezig met mijn rijbewijs, en ik vind het fijnste om zo 3 a 4x per week te lessen. Als het goed is heb je het dan binnen 2 maandjes. Maar het verschilt voor iedereen wat hij / zij het fijnste vind, sommige willen veel lessen per week om er snel vanaf te zijn en andere doen het liever rustig aan omdat ze niet zo vaak willen lessen per week.

Dus ik zou zeggen; probeer gewoon ff een week een aantal lessen, en dan kun je altijd kijken wat je het beste bevalt.
Trouwens zo'n 10 daagse cursus wordt echt door heel veel rijscholen afgeraden, 't is dat je het ff weet.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 10:49
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Mijn rijinstructeur vertelde dat een 10 daagse spoedcursus alleen aan te bevelen is voor mensen die eigenlijk al wel kunnen rijden. Het slagingspercentage zou laag liggen en je hebt relatief meer lessen nodig.. Ik zou met een frequentie van +/- 3 per week gaan lessen; op die manier heb je je rijbewijs toch nog relatief snel.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 14:14
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
DG schreef op 22-10-2005 @ 19:07 :
Wat adviseer jij dan als rijschoolhouder?
2 x in de week lessen, zodat je na 4 maanden eindelijk je rijbewijs hebt.?
of kun je ook 4 x in de week lessen oid?
Mijn instructeur had mij aanbevolen 2x in de week een dubbele les te nemen (2 uur dus), volgens hem was dat het beste.
Maar je kan ook gewoon een intake les doen bij een rijschool, dat is meestal gratis. Dan kan die instructeur je aanraden wat het beste voor jou zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 15:27
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Het hangt van de leerling af wat nou de 'beste' manier is : sommige mensen slagen zeker weten na 10 dagen 2x2 uur lessen, anderen niet.

Wat het meest voorkomt zijn mensen die 2 of 3 keer per week 1 of 2 uur lessen (dus 2 tot 6 uur per week). Langer dan 2 uur lessen is voor veel mensen zinloos, omdat ze zich dan niet meer kunnen concentreren en eigenlijk hooguit nog wat routine opbouwen, maar niks echt nieuws leren. Je kan beter 2x 2 uur in de week rijden dan 1x4 uur, bijvoorbeeld, omdat je door herhaling (met voldoende tijd ertussen, maar ook niet te lang) veel onthoudt en het rijden meer een 'gewoonte' van je gaat worden.

Als je 2x2 uur per week lest, en je wil 40 lessen hebben (dat is vrij veel, maar volgens het CBR t gemiddelde per leerling; bij ons is 30 lessen gemiddeld), ben je 10 week (dus 2 1/2 maand) bezig, zo lang is dat niet.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2005, 15:51
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Ik ken een aantal mensen die zo'n 10-daagse cursus hebben gedaan.
Als je gevoel voor autorijden hebt dan is het zeker te doen, heb je dit niet dan is de kans reeel dat je er een aantal keer over gaat doen, maar omdat je een rijbewijsgarantie hebt maakt het kwa geld niet uit.
Je bent ook altijd sneller klaar dan met 'het normale traject', aangezien je als je zakt gewoon nog een dag (of 2) extra lest en dan weer examen doet.

Volgens mij is het wel relatief duur.

Ik zou het als je voor autorijden gevoel hebt gewoon doen, ik heb het op de normale manier gedaan en dat duurt gewoon vrij lang, ik leste dan ook maar 1 x per week en heb een maandje of 2 niet gelesd i.v.m. examens en vakanties.
Dit voorkom je door zo'n 10daagse cursus te doen, aangezien je dan echt wel binnen een paar weken (mocht je zakken) klaar bent.
Kan je echter voor geen ene meter rijden dan zou ik het niet doen, aangezien ik iemand ken die nu voor de 4e x af gaat rijden, maar eerst weer zo'n 10-daagse cursus gaat doen, aangezien ze het na de eerste 10 dagen nog helemaal niet kon.

het ligt dus heel erg aan het persoon.
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 07:41
Verwijderd
Vergeet niet dat je ook een theoriecertificaat moet hebben behaald voordat je mag deelnemen aan het praktijkexamen. Misschien is het makkelijk dat je deze alvorens behaald.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 09:28
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ik heb ook een 10 daagse cursus gedaan bij anwb

dit grapje heeft in totaal ongeveer €2500.-/3000.- gekost

je krijgt eerst een test, daarvanuit word je pakket bepaald en het bedrag.

ik ben de eerste keer gezakt (verder voorruit kijken, bekende verhaal)
2e keer door omstandigheden ook waar ik niks aan kon doen
en 3e keer toch gehaald.

ik vond het ronduit klote daar, slecht geregeld met instructeurs,
ik zat op mn laatste lesdag te wachten en bleek na een uur dat ie niet meer kwam, tja daar zit je dan, toen snel met een andere mee en dan van een toyota naar een mazda

ik had geen rijbewijsgarantie en dit is nu een jaar geleden

al met al ben ik blij dat ik het heb, want het lessen en examen doen is niet zo leuk om te doen

ik zou niet meer bij de anwb gaan lessen
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 09:15
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
Citaat:
Marloeske schreef op 22-10-2005 @ 14:12 :
(...) Het werkt zo:
Je bent met 2 personen + de rij-instructeur.
Je bent 8 uur per dag bezig, waarvan jij bijv. de eerste 2 uur rijdt, vervolgens de andere persoon, dan jij weer, en dan hij weer. Zo leer je ook van elkaar .


(...)
Ik vind dat dus een beetje onzin, want je zit 2 uur in die auto achterin en dan leer je dus van elkaar...Je betaald dus ook om achterin de auto te zitten... vind ik zonde van het geld, want dan kan ik wel bij mn vader/moeder in de auto gaan zitten... en die rekenen er geen geld voor...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 09:49
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ik had het geluk dat mijn bijrijder zeg maar niet betaald had dus niet meer kwam

ik heb dus meer tijd mogen lessen dat wel, maar het blijft knudde bij de anwb
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 10:27
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ik heb ook niet zulke positieve verhalen over de ANWB gehoord. Een vriend van me heeft bij Kennedy een 10daagse cursus gedaan, en daar was hij heel tevreden over. Goede instructeurs (iig degene die hij had) en een stuk hoger slagingspercentage dan de ANWB.


Even gegoogled, http://www.kennedy-autorijles.nl/

No shit, die gast die op die foto staat, die ken ik. En die instructeur had die vriend van mij ook.


Maar ze hebben geloof ik geen slagingsgarantie.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 11:06
Verwijderd
Het valt me wel op dat de rijscholen 'boven in het land' zeg maar, boven de rivieren, dat die een stuk duurder zijn dan de rijscholen in Limburg. Ik weet het niet zeker, maar het viel me gewoon op.
Boven de rivieren is een prijs van 38,50 normaal, en bij ons (in Limburg) ligt die rond de 32 euro.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2005, 12:29
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 25-10-2005 @ 12:06 :
Het valt me wel op dat de rijscholen 'boven in het land' zeg maar, boven de rivieren, dat die een stuk duurder zijn dan de rijscholen in Limburg. Ik weet het niet zeker, maar het viel me gewoon op.
Boven de rivieren is een prijs van 38,50 normaal, en bij ons (in Limburg) ligt die rond de 32 euro.
dan kom ik wel in limburg rijden
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Bell schreef op 25-10-2005 @ 13:29 :
dan kom ik wel in limburg rijden
Haha, oke.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 12:47
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 25-10-2005 @ 12:06 :
Het valt me wel op dat de rijscholen 'boven in het land' zeg maar, boven de rivieren, dat die een stuk duurder zijn dan de rijscholen in Limburg. Ik weet het niet zeker, maar het viel me gewoon op.
Boven de rivieren is een prijs van 38,50 normaal, en bij ons (in Limburg) ligt die rond de 32 euro.
weet je hoe dat komt ? omdat limburg omringt wordt door belgie, en in belgie je rijbewijs halen een veel goedkopere aangelegenheid is als hier.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 15:52
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
als je slim bent, neem je een compact-cursus. Dat is een 10-daagse cursus verspreid over een maand. Heb ik ook gedaan, en is best een aanrader. 1x geslaagd zonder problemen.

edit: de maand ervoor heb ik dan wel besteed aan theorie-lessen, ook bij de ANWB, zat bij lesgeld inbegrepen. Heb theorie boek weggeflikkerd, die theorie-avonden waren ook goed. Dus eigenlijk ben je twee maanden bezig.

edit2: nee, ik heb geen aandelen ANWB
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 16:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-10-2005 @ 13:47 :
weet je hoe dat komt ? omdat limburg omringt wordt door belgie, en in belgie je rijbewijs halen een veel goedkopere aangelegenheid is als hier.
In belgie mag je ook nog les krijgen van je ouders
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 09:44
YopY
Avatar van YopY
YopY is offline
Persoonlijk heb ik het niet echt op die 10-daagse cursussen, het is echt zo snel mogelijk het rijden leren. Het is beter om er wat langer over te doen, zodat je de lessen in kunt laten werken en zodat je ze langer onthoud dan tot het examen. Ik heb zelf iets van 10 maanden over mijn rijbewijs gedaan. Nou denk ik persoonlijk wel dat dat wat sneller kon, ik bedoel, een of twee uurtjes per week is niet echt denderend. Maar ik heb het wel... uiteindelijk. Moest het examen wel 2 keer overdoen, maar daar hebben we het nu niet over.
__________________
Y halo thar
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 10:43
MB
Avatar van MB
MB is offline
Een goede vriend van mij heeft het gedaan, hij was in totaal 1000 euro kwijt, maar ik geloof wel dat hij erg veel aanleg heeft voor alles waar een motor in zit. Hij reed elke dag 2 keer anderhalf uur en hij zei dat het hem erg goed bevallen is. Het slagingspercentage was ook best wel hoog, hij is dan ook in een keer geslaagd
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 10:45
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-10-2005 @ 13:47 :
weet je hoe dat komt ? omdat limburg omringt wordt door belgie, en in belgie je rijbewijs halen een veel goedkopere aangelegenheid is als hier.
Kun je als Nederlander dan ook je rijbewijs in België halen? Terwijl je dus wel in NL woont?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 17:48
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Mij lijkt het niks om zo lang in een auto te karren heel de dag, maar waarom les je niet gewoon een paar keer in de week. Zo haal je het ook redelijk snel.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 18:26
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Een 10 daagse cursus moet je alleen doen als je het snel oppikt. Dit kan o.a. bij de ANWB dus. www.anwb.nl

Ik hoor trouwens zulke negatieve verhalen over de anwb en ik snap dat niet. Ik zat eerst bij een andere rijschool waar ik het totaal niet kon vinden met de instructeur. Nu zit ik bij de anwb en hun manier van lesgeven bevalt me uitstekend. Ik les gemiddeld 2x2 uur per week. Ze zijn kei en keihard, maar dat heeft ook zo z'n voordelen. Verder geef ik toe dat hun lespakket duur uit kan vallen, maar de lessen zijn in ieder geval bij mij wel van hoge kwaliteit.

Daarbij kan je het bij de ANWB relatief snel doen, zonder dat je een 10-daagse cursus neemt, maar als je een erg drukke studie hebt, be prepared om je sociale leven eventjes aan de kant te zetten.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 13:51
paco
Avatar van paco
paco is offline
Ik heb me rijbewijs in 9 dagen gehaald. 16 uur rijden.
Is wel duurder dan normale sjit.
ANWB.
slagings percentage is best hoog.
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-11-2005, 10:50
PrinsesLotte
PrinsesLotte is offline
Als je het snel oppikt? Je zit dubbel zoveel uren in de auto vergeleken met de meeste mensen die voor het eerst praktijkexamen gaan doen. Acht maal acht is 64 uur, als je met zijn tweeën bent rijd je 32 uur, maar zit je wel 64 uur in de auto. Je kunt het ook in iets meer dan 10 dagen doen en dan gewoon elke dag een paar uur lessen, dat heb ik gedaan.
__________________
You know you love me.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 12:18
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Daboman schreef op 05-11-2005 @ 19:26 :
Een 10 daagse cursus moet je alleen doen als je het snel oppikt. Dit kan o.a. bij de ANWB dus. www.anwb.nl

Ik hoor trouwens zulke negatieve verhalen over de anwb en ik snap dat niet. Ik zat eerst bij een andere rijschool waar ik het totaal niet kon vinden met de instructeur. Nu zit ik bij de anwb en hun manier van lesgeven bevalt me uitstekend. Ik les gemiddeld 2x2 uur per week. Ze zijn kei en keihard, maar dat heeft ook zo z'n voordelen. Verder geef ik toe dat hun lespakket duur uit kan vallen, maar de lessen zijn in ieder geval bij mij wel van hoge kwaliteit.

Daarbij kan je het bij de ANWB relatief snel doen, zonder dat je een 10-daagse cursus neemt, maar als je een erg drukke studie hebt, be prepared om je sociale leven eventjes aan de kant te zetten.
de negatieve verhalen over de anbw hebben ze vooral te danken aan botte instructeurs, een onderwijskundig niet erg verantwoorde manier van nieuwe stof behandelen, weinig tijd, aandacht en inzet van de instructeurs, en vooral aan het bestaan van een strenge intest, waarbij ze simpelweg alle kneusjes dr uit flikkeren. Op die manier geven ze duidelijk blijk van hun eigen incompetentie, en wordt hun slagingspercentage kunstmatig hoog gehouden. (stel je voor dat alle rijscholen iedereen zouden weigeren waarvan ze vantevoren denken dat-ie toch wel 1 of 2 keer zakt).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 13:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Je wordt bij de ANWB idd eerst getest en komt daarna in een categorie A - G) terecht waar een aantal lessen voor staan.

Dat is meestal rijden de hele dag door (8.30-15.00) hoewel je de eerste tijd veel in de simulator zult zitten. (die ondanks een beetje houterige besturing best goed oefenen is).

Je moet idd niet het type zijn dat zaken langzaam op pikt, want dan ben je een klauw geld kwijt, de slagingspercentages liggen ook lager (mijn instructeur had 64% en trok daarmee het gemiddelde omhoog) omdat er erg veel mensen zijn die vallen voor de reclameslogan 'in tien dagen' en vervolgens niet in staat zijn snel genoeg te leren.

Zelf ook in drie keer moeten doen, de eerste keer werd ik gesneden door een taxi voor een stoplicht, gezakt. Een zogenaamde 'pleistercurses' gedaan, 12 uur voor € 961, daarna nog het wel goed.

Het hele rijbewijs heeft me daarmee uiteindelijk € 2593 gekost, inclusief theorie.


MightyMarcel, ik geloof trouwens niet dat jij ervaring hebt met die cursus in tien dagen, want wie de intest slecht maakt krijgt slechts een groter lespakket toegezen, zelf scoorde ik F op de intest, het op een na laagste, en ik kreeg het op een na langst durende pakket. Het is niet alsof je er direct geweigerd wordt.

Verder vond ik de sfeer (Amsterdam) prima te doen, over de instructeur niets te klagen, die man gaf tevens les aan de VRO 2 voor justitiepersoneel.


De rijopleiding in tien dagen is iets waar je wel zeker van moet zijn dat je het wilt. Ik heb ermee binnen een schoolvakantie destijds mijn rijbewijs kunnen halen, maar voor wie niet zo'n haast heeft zou ik een gewoon pakket aanraden. Met de ANWB is verder weinig mis, ze doen het zeker beter dan een hoop freelance rijschooltjes waarbij je geen enkele garantie kan krijgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 13:52
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MB schreef op 27-10-2005 @ 11:43 :
Een goede vriend van mij heeft het gedaan, hij was in totaal 1000 euro kwijt, maar ik geloof wel dat hij erg veel aanleg heeft voor alles waar een motor in zit. Hij reed elke dag 2 keer anderhalf uur en hij zei dat het hem erg goed bevallen is. Het slagingspercentage was ook best wel hoog, hij is dan ook in een keer geslaagd
1000 euro? dat is heeeel goedkoop!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 14:36
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-11-2005 @ 14:36 :
Je wordt bij de ANWB idd eerst getest en komt daarna in een categorie A - G) terecht waar een aantal lessen voor staan.

Dat is meestal rijden de hele dag door (8.30-15.00) hoewel je de eerste tijd veel in de simulator zult zitten. (die ondanks een beetje houterige besturing best goed oefenen is).

Je moet idd niet het type zijn dat zaken langzaam op pikt, want dan ben je een klauw geld kwijt, de slagingspercentages liggen ook lager (mijn instructeur had 64% en trok daarmee het gemiddelde omhoog) omdat er erg veel mensen zijn die vallen voor de reclameslogan 'in tien dagen' en vervolgens niet in staat zijn snel genoeg te leren.

Zelf ook in drie keer moeten doen, de eerste keer werd ik gesneden door een taxi voor een stoplicht, gezakt. Een zogenaamde 'pleistercurses' gedaan, 12 uur voor € 961, daarna nog het wel goed.

Het hele rijbewijs heeft me daarmee uiteindelijk € 2593 gekost, inclusief theorie.


MightyMarcel, ik geloof trouwens niet dat jij ervaring hebt met die cursus in tien dagen, want wie de intest slecht maakt krijgt slechts een groter lespakket toegezen, zelf scoorde ik F op de intest, het op een na laagste, en ik kreeg het op een na langst durende pakket. Het is niet alsof je er direct geweigerd wordt.

Verder vond ik de sfeer (Amsterdam) prima te doen, over de instructeur niets te klagen, die man gaf tevens les aan de VRO 2 voor justitiepersoneel.


De rijopleiding in tien dagen is iets waar je wel zeker van moet zijn dat je het wilt. Ik heb ermee binnen een schoolvakantie destijds mijn rijbewijs kunnen halen, maar voor wie niet zo'n haast heeft zou ik een gewoon pakket aanraden. Met de ANWB is verder weinig mis, ze doen het zeker beter dan een hoop freelance rijschooltjes waarbij je geen enkele garantie kan krijgen.
of je t nou leuk vind of niet, de anwb weigert wel degelijk leerlingen. Leuk voor je dat het jou goed bevallen is, da's altijd fijn. Overigens zal ook jij beseffen dat het zelf testen van leerlingen en ze vervolgens een bepaald pakket toedichten de ANWB in een situatie brengt waarin strijdende belangen door een en dezelfde persoon behartigt worden.

(overigens is een slagingspercentage van 64 procent sowieso niet slecht momenteel; en de anwb heeft op het moment helemaal geen slecht slagingspercentage. Misschien in die regio wel, maar landelijk in elk geval niet. )

overigens kun je bij elke fatsoenlijke rijscholen (in elk geval rijscholen die zich hebben aangesloten bij ofwel de bovag ofwel die andere club, de NSRB of zo (kan ff niet op de exacte naam komen)) ook een vastgesteld pakket kopen, met garanties die vrijwel identiek zijn aan die die de anwb biedt. Maar goed, hele kleine rijscholen zullen inderdaad niet zo direct garanties durven aanbieden.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 15:30
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik heb het in de vakantie bij de ANWB gedaan en het is me goed bevallen. Ik ben ook in een keer geslaagd.
Nu is dit vrij persoonlijk en ik had het ook liever in een paar dagen dan een paar maanden.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 12:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik vind het zo raar dat het in tien dagen moet. Waarom geven ze geen cursussen voor een paar weken, ofzoiets? Als je er echt 10 dagen vrij voor moet nemen, dan is meer dagen natuurlijk niet handig, maar volgens mij is 10 dagen echt gewoon te weinig..
__________________
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 15:48
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 19-11-2005 @ 15:36 :
...
of je t nou leuk vind of niet, de anwb weigert wel degelijk leerlingen.
...
Ik vraag me af waar je dat vandaan hebt. Ik rij ook bij de ANWB en ben een wat zwakkere leerling. Mijn instructeur bij de intest grapte over de leerlingencategorie "vaste inkomen", dus het lijkt me sterk dat ze leerlingen weigeren. Het is natuurlijk wel zo dat ze aan zwakke leerlingen heel goed kunnen verdienen. Daarom lijkt het me erg sterk dat ze die weigeren.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 16:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 19-11-2005 @ 15:36 :
of je t nou leuk vind of niet, de anwb weigert wel degelijk leerlingen.
Het lijkt me sterk, ik zat tijdens de simulatordelen in een groep met iemand die werkelijk panisch bang was voor autorijden.


Al in de simulator durfde hij niet in te voegen op een snelweg, en als de elektronische instructeur aandrong stuurde hij prompt drie banen verder, veroorzaakte een virtuele botsing en zat daarna minutenlang met trillende handen als verlamd achter het stuur.

Later heeft zijn instructeur hem KO moeten slaan omdat hij op de snelweg vol op de rem stond (ivm draadbediening in de dubbele bediening kon de instructeur niets meer doen met zijn eigen pedalen).


Zo iemand zou als eerste geweigerd worden, en met goede reden, want met zo'n angst kan je simpelweg geen rijbewijs halen.

Toch heeft hij lopen lessen...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 11:42
Sailor
Sailor is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 26-10-2005 @ 16:52 :
als je slim bent, neem je een compact-cursus. Dat is een 10-daagse cursus verspreid over een maand. Heb ik ook gedaan, en is best een aanrader. 1x geslaagd zonder problemen.

edit: de maand ervoor heb ik dan wel besteed aan theorie-lessen, ook bij de ANWB, zat bij lesgeld inbegrepen. Heb theorie boek weggeflikkerd, die theorie-avonden waren ook goed. Dus eigenlijk ben je twee maanden bezig.

edit2: nee, ik heb geen aandelen ANWB

Compact cursus is inderdaad ideaal. Als je slim bent doe je dit dan niet bij de ANWB maar bij een gewone rijschool. Dit heb ik ook gedaan. Gewoon vroeg van te voren een rijschool bellen en zeggen dat je vanaf een bepaalde datum wilt beginnen en dat je binnen een maand je rijbewijs wilt hebben. Op deze manier plannen zij jouw ver van te voren in en betaal je niets extra's omdat je zo snel je rijbewijs wilt halen (zoals bij ANWB, deze adviseren mij bij een 10-daagse cursus op 1800 euro, via rijschool 1100 euro en binnen 3/4 weken). Als je de hele dag rijd wordt het saai hoor! Ik had soms ook drie uur achter elkaar en dan na school soms nog 1 of 2 uur maar dan heb je het ook echt wel gehad. En achter in de auto zitten 2 uur duurt helemaal lang!
__________________
Be your self, be cool!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 22:11
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-11-2005 @ 17:31 :
Het lijkt me sterk, ik zat tijdens de simulatordelen in een groep met iemand die werkelijk panisch bang was voor autorijden.


Al in de simulator durfde hij niet in te voegen op een snelweg, en als de elektronische instructeur aandrong stuurde hij prompt drie banen verder, veroorzaakte een virtuele botsing en zat daarna minutenlang met trillende handen als verlamd achter het stuur.

Later heeft zijn instructeur hem KO moeten slaan omdat hij op de snelweg vol op de rem stond (ivm draadbediening in de dubbele bediening kon de instructeur niets meer doen met zijn eigen pedalen).


Zo iemand zou als eerste geweigerd worden, en met goede reden, want met zo'n angst kan je simpelweg geen rijbewijs halen.

Toch heeft hij lopen lessen...
toch ken ik mensen die geweigerd zijn bij de ANWB. Zal wellicht ook verschillen per vestiging denk ik. (overigens zou ik bij deze anwb-mensen willen adviseren toch eindelijk eens over te stappen op stangbediening van de pedalen ipv kabels. Kabels zijn vervelend.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 20:44
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
Citaat:
Miracle schreef op 20-11-2005 @ 13:58 :
Ik vind het zo raar dat het in tien dagen moet. Waarom geven ze geen cursussen voor een paar weken, ofzoiets? Als je er echt 10 dagen vrij voor moet nemen, dan is meer dagen natuurlijk niet handig, maar volgens mij is 10 dagen echt gewoon te weinig..
idd, als je je rijbewijs in 10 dagen haalt kun je best wel rijden, maar als je hem volgens normale regels (dus 2x in de week) rijdt krijg je veel meer rijervaring en kun je practisch meer.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 21:25
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Naru schreef op 13-12-2005 @ 21:44 :
idd, als je je rijbewijs in 10 dagen haalt kun je best wel rijden, maar als je hem volgens normale regels (dus 2x in de week) rijdt krijg je veel meer rijervaring en kun je practisch meer.
Dat is niet waar, want je maakt evenveel uren. Misschien nog wel meer. Daarnaast doe je het samen met iemand anders, dus ook als je niet rijdt leer je nog wat.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.