Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2003, 22:22
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Ik weet het niet zo
ik heb dus nu 3 weken een vriend, en ik vind hem leuk. kriebels in mn buik, denk alleen maar aan hem, alles wat er hoort te zijn als je een relatie begint
maar het probleem is: soms lijkt het meer op vriendschap dan verliefdheid. Ik ben niet verliefd, en als we 'uit' gaan dan lopen we gewoon rond, of kijken we een film, of praten we ofzo.
we vrijen ook wel, en dat is ook spannend zoals het hoort.
alleen hoe we af en toe met elkaar omgaan, pratend, is het net alsof we vrienden zijn.
hebben andere mensen dit ook?
ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. ik vind hem echt heel erg leuk als persoon en als vriendje, alleen soms lijkt onze relatie te saai als 'verkering' en meer op een vriendschap
weet niet zo wat ik moet doen
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2003, 22:28
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Mhh, ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt, weet de jongen dat je er zo over denkt? Zo niet, vertel het hem en vraag hoe hij daarover denkt...

Das het beste wat je kunt doen denk ik, blijf er in ieder geval niet mee zitten!
Succes ermee
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 23:49
Mark
Avatar van Mark
Mark is offline
Wat is er mis mee als je geliefde je beste vriend is? Het is juist mooi dat jullie dat allemaal samen kunnen zonder problemen lijkt me..
__________________
Deze gebruiker heeft geen handtekening ingesteld.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 23:51
Verwijderd
Je partner moet in de eerste plaats je maatje zijn, en op de tweede plaats pas je grote liefde. Die kriebels houd je heus niet jullie hele gezamenlijke leven lang, hoor. En wat jullie omgang betreft: Da's juist beter zo. Alsof je de hele tijd moet giechelen en aan elkaar frunniken als je samen bent.

Ik zie geen probleem, meid.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:00
gizmo
Avatar van gizmo
gizmo is offline
hmm ik herken mezelf een klein beetje in je verhaal.. het lijkt op het moment tussen mij en mijn vriend nu ook meer op vriendsschap dan op liefde of het feit dat ik verliefd ben. MAarja... ik denk dat het bij jou een stuk anders ligt. Wat ik lees is het bij jou gewoon een "fijne" relatie. Praat er is met hem over hoe je voelt.. kijken wat hij ervan zegt.
__________________
~¤~PsYcHoDeLiCsS..~*~ What did you find that could leave you walking by?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:33
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Als ik ooit nog met iemand samen mag zijn, hoop ik dat ze mijn beste vriendin is tegelijkertijd. Bedoel... is wel zo fijn lijkt mij dus zie het probleem niet zo als je nog steeds kriebels hebt...
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 17:00
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
De enige manier om er uit te komen en om te weten hoe de spreekwoordelijke vork in de spreekwoordelijke steel zit, is het gewoon eens met hem er over hebben. Een cliche, maar het is wel zo...
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 17:05
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Wow, wacht, ik snap het ff niet!

Je schrijft namelijk:
ik heb dus nu 3 weken een vriend, en ik vind hem leuk. kriebels in mn buik, denk alleen maar aan hem, alles wat er hoort te zijn als je een relatie begint
maar het probleem is: soms lijkt het meer op vriendschap dan verliefdheid. Ik ben niet verliefd


Niet verliefd? Maar wel kriebels in je buik? Dan zit hier je probleem dus al. Als je niet verliefd bent, waarom heb je dan "verkering" en waarom vind je het dan zo erg als jullie relatie af en toe op een vriendschap lijkt?

Maar stel dat je het verkeerd omschreven hebt...
Je schrijft dat jullie wel vrijen en dat het spannend is enzo, dan zit het toch goed? Kijk, als jullie nu alleen maar praatten en verder geen intieme dingen deden, zou ik ook gaan twijfelen of dit nu een relatie was of een vriendschap. Het is juist goed dat jullie zo goed met elkaar omgaan! Want een relatie bestaat niet alleen uit met elkaar vrijen, maar zeer zeker ook uit met elkaar praten! Meestal is je geliefde meteen je beste maatje!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 18:02
)Vampje(
)Vampje( is offline
Je vriend moet in de eerste plaats je maatje zijn. Je moet goed over alles kunnen praten en elkaar begrijpen.
Daarbuiten moet je natuurlijk ook die verliefde kriebels en seksuele aantrekkingskracht hebben. Als dat weg is, kun je inderdaad beter als vrienden door het leven gaan.

Mijn vriend en ik gaan momenteel als 'maatjes die gevoel voor elkaar hebben' door het leven. Veel verschil zie ik er niet in, maar goed. Het is maar hoe je het wil noemen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 18:39
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
liefde bestaat ook uit vriendschap. Dus je geeft om je vriend, en je vindt hem leuk en je vindt het leuk om met hem te vrijen, maar dat maatjes zijn en het gezellig vinden dat is is toch ook deel van liefde?

Ik bedoel wat verwacht je dan? Dat je verkering hebt, maar dat je het niet gezellig met elkaar hebt?
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 20:36
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Vriendschap mag dan wel een groot onderdeel zijn van liefde, maar er moet meer zijn wil je een relatie aangaan
Waarom heb je überhaupt iets met die jongen als je niet verliefd bent? Ik vind dat je dat niet tegenover hem kan maken.
Als je hem echt als goede vriend ziet (en dat doe je, uit je verhaal op te maken) dan vind ik niet dat je 'm zo kan kwetsen
Wees gewoon eerlijk tegen hem, dat verdient hij!
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 22:05
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ja...ik denk dat ik het gewoon erg vaag verwoord heb

het lijkt gewoon af en toe net alsof ik met een goede vriend zit te zoenen dan met mn vriendje
en dat stoort me gewoon

naja, ik zie wel hoe het afloopt het is idd niet echt een HEEL erg groot probleem
iig bedankt voor de reacties
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 22:13
josdebos
josdebos is offline
Is deze jongen soms je beste vriend geweest? Dan kan ik me namelijk voorstellen dat jullie nu nog zo met elkaar omgaan. Opzich is dat helemaal niet erg, als je m leuk vindt en je heb het gezellig met hem, wat is er mis mee? Kijk het gewoon nog een tijdje aan, en luister dan naar je gevoel, als je er geen zin in hebt, dan niet. Maar vindt je het prima zo, dan is dat toch alleen maar prima? (rare zin..)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:01
Verwijderd
jullie moeten gewoon nog een beetje grenzen verkennen bij elkaar. heb zelf ook net een week ofzo vriend, en zitten ook allebei nog wat voorzichtig te zijn. t komt wel goed, geloof me

Kus
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 18:39
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik vind zelf dat je niet alleen een stelletje moet kunnen zijn maar oiok gewoon bevriend.. zoals vrienden met elkaar kunnen praten en naar elkaar luisteren en gewoon leuke dingen doen zonder ff dat kjleffe van een stelletje..
of gewoon je eigen dingen doen als bij elkaar bent..
Bijv jij bent ff ana et chatten en hij gata op de playstation spelen of jij bent aan het zonnen en hij zit te lezen..
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 11:08
--GETUPKIDS--
Avatar van --GETUPKIDS--
--GETUPKIDS-- is offline
Citaat:
snowboarder schreef op 30-05-2003 @ 00:49:
Wat is er mis mee als je geliefde je beste vriend is? Het is juist mooi dat jullie dat allemaal samen kunnen zonder problemen lijkt me..
prcies!.....als je geliefde ook ej beste vrein/vriendin is das dan tog aleen maar mooi! In een relatie moet je ook gewoon met elkaar kunnen praten als beste vrienden en je hoeft tog ook niet altijd maar aan elkaar te zitten alsof je net pas en dag een relatie hebt!

wees blij met wat je hebt en he het verder gaat.......dat weet niemand.....geniet gewoon van wat je hebt!
__________________
[url=http://www.estatika.tk/]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vriendschap op liefde?
Vrouw009
9 08-01-2012 02:24
Liefde & Relatie Philia of Eros
Inanis
29 22-12-2007 21:32
Liefde & Relatie wanneer je net denkt dat alles voorbij is...
Charlottetje
68 12-01-2004 19:48
Liefde & Relatie Grens liefde - vriendschap
Blitzkrieg Bop
13 12-05-2003 14:34
Liefde & Relatie Is dit uit vriendschap?
Mij2003
20 07-02-2003 09:38
Levensbeschouwing & Filosofie wat is belangrijker; vriendschap of liefde?
sublime
17 10-01-2002 19:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.