Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2012, 15:35
rTn
rTn is offline
Beste,

Ik scheer mij met een elektrisch apparaat namelijk een philips Sensotouch 3D RQ1280.
Ik heb dit aangekocht nadat ik al geruime tijd last had van brand na het scheren.

Vroeger scheerde ik mij met mesjes... maar ik kreeg enorm veel uitslag in men nek dus schakelde ik over op een elektrisch apparaat.

Momenteel gebruik ik dus die sensotouch sinds een goeie maand en nog steeds heb ik enorme last van een branderig gevoel, rode bultjes en uitslag in mijn nek.

Ik heb al heel wat opgezocht over scheren en gebruik dan ook alle tips die ik tegenkom.

Zo scheer ik mij onder de douche met het apparaat. Nadat ik eerst met warm water mijn poriën heb open gezet gebruik ik een scheergel voor gevoelige huid. Na het aanbrengen start ik eerst met de zone in de hals waar ik het meest last heb van de uitslag (kwestie dat ik dit niet scheer met een warm apparaat). Na het scheren spoel ik mijn gezicht met ijskoud water om de poriën opnieuw dicht te laten komen. En nadat ik ben afgedroogd wrijf ik mijn gezicht in met een aftershave voor gevoelige huid.

En dit is dus het resultaat na elke scheerbeurt.




Ik ben echt ten einde raad en ben hopeloos op zoek naar een goede oplossing
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 16:10
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Hoe vaak scheer je je? Irritatie door scheren heeft tijd nodig om weg te trekken, dus wacht met scheren tot de irritatie van de vorige scheerbeurt helemaal weg is, anders is het net een wondje dat je steeds weer openkrabt. Sommige mensen hebben gewoon een huid die veel te gevoelig is voor scheren, en de enige manier om daar niet zo veel last van te hebben is door niet te vaak te scheren.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 19:12
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
M'n vriend heeft dit ook! :-)
inderdaad wachten tot de irritatie volledig verdwenen is,
altijd met scheerschuim (in jouw geval heb je een gevoelige huid dus is het misschien beter om met gel te scheren)
gebruik geen aftershave met alcohol! (door de gevoelige huid)
misschien kan je aluinsteen gebruiken :-)
en verzorg je huid over het algemeen ook goed ,
het feit dat je een apparaat gebruikt is al erg goed! :-)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 19:13
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Citaat:
M'n vriend heeft dit ook! :-)
inderdaad wachten tot de irritatie volledig verdwenen is,
altijd met scheerschuim (in jouw geval heb je een gevoelige huid dus is het misschien beter om met gel te scheren)
gebruik geen aftershave met alcohol! (door de gevoelige huid)
misschien kan je aluinsteen gebruiken :-)
en verzorg je huid over het algemeen ook goed ,
het feit dat je een apparaat gebruikt is al erg goed! :-)
kzie dat je dus al met gel werkt en aftershave gebruikt!
bekijk goed of er al dan niet alcohol in zit (in sommige zit WEL alcohol terwijl dit slecht is voor een gevoelige huid) en probeer de aluinsteen eens! schijnt heel goed te werken! :-)
(ik gebruik het zelf na het epileren, en bij mij helpt het)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2012, 03:13
Verwijderd
Hmm. dit heb ik dus ook vaak en precies op dezelfde plek. Heb ontdekt dat het komt omdat ik te vaak over dezelfde plek ga. Ik scheer met een (oudere) Philips Coolskin. Met van die scheerlotion zakjes erin. Ik scheer ook onder de douche. Heb je daar een goede spiegel? Mijn tip is dus: niet te vaak over de zelfde plek en niet verticaal op die plek maar van links naar rechts en voorzichtig. Vaak denk je nog wat te voelen, maar dit zijn dan niet eens haren. Kijk na het scheren onder de douche gewoon even in de spiegel en scheer eventuele achtergebleven haren alsnog af. Ik scheer zelf trouwens om de dag, dat scheelt ook. Laatst hoorde ik op tv een tip van een papje maken van aspirines met wat water en dat op de irritatie smeren, dat schijnt direct te helpen en de zwelling weg te nemen. Ga ik zelf ook een keer proberen. Ik gebruik trouwens GEEN aftershave. Alle die ik heb geprobeerd ook die voor gevoelige huid geven bij mij irritatie! Succes!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit mannen en subtiele hints
juno
122 11-11-2004 23:41
Verhalen & Gedichten Wilt u dit even keuren
lestat080
14 29-03-2004 21:30
Verhalen & Gedichten Geef je mening over deze tekst
lestat080
31 29-03-2004 16:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.