Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2003, 09:52
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik heb de laatste tijd steeds meer last van mn kaken, vooral 's avonds en 's ochtends. Soms knakken ze zo hard dat t echt pijn doet. Ik heb een keer gehoord dat het door verstandskiezen kan komen? Kan ik hier iets aan doen? Tis namelijk echt heel irritant.


neem aan dat iedereen weet wat ik met knakkende kaken bedoel
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 09:55
Verwijderd
Citaat:
miro schreef:
neem aan dat iedereen weet wat ik met knakkende kaken bedoel
ehm...nee
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 10:07
miro
Avatar van miro
miro is offline



Nou op een gegeven moment lijkt het dus net alsof mn kaken heeeel even blijven hangen, daarna schieten ze door wat weer een "knakgeluid" maakt. Kweet niet of je t zo snapt Het is af en toe best wel pijnlijk en ik weet dat meer mensen hier last van hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 10:09
Verwijderd
Mijn vriend heeft dat ook, ik dacht ook altijd dat het de verstandskiezen waren, maar 't heeft volgens mij meer met de kaken zelf te maken... Sommige mensen hebben het zo erg dat hij vastschiet, bv wanneer je een keer hard gaapt.
Je kan er zelf weinig aan doen, keer aan de huisarts vragen of het kwaad kan en of er iets aan gedaan kan worden misschien...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 10:19
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
mjuh keb ut zelf oowk wel vaak
doet wel ff pijn enzow..

maar k ken oowk 2 mensen indd als die gapen ofzo
dan knakt die oowk... maar dan schiet hij vast en kun je hem niet meer normaal dicht doen
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 10:20
miro
Avatar van miro
miro is offline
en met eten.....
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 10:22
Verwijderd
Citaat:
miro schreef:



Nou op een gegeven moment lijkt het dus net alsof mn kaken heeeel even blijven hangen, daarna schieten ze door wat weer een "knakgeluid" maakt. Kweet niet of je t zo snapt Het is af en toe best wel pijnlijk en ik weet dat meer mensen hier last van hebben.
ah, zo'n gevoel dat je denkt van mijn kaken zijn geblokkeerd en nou blijven ze altijd zo staan maar nog voordat die gedachte in je opkwam schieten ze alweer los?

mja, dat he ik vroeger weleens gehad, een heel enkele keer. Nou heb ik er geen last meer van
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 11:40
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
Hmm als je je mond tever open doet hoor ik dat ook wel is maar echt last heb ik er niet van hoor. Het doet geen pijn ofzo. Dit herstelt zich ook nooit meer. (heb ik vernomen )..
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 12:05
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
bij mij schiet me onderkaak continu los van me bovenkaak. Dat komt niet door me verstandkiezen. Ik kan gewoon zonder wat dan ook te gebruiken me kaken laten knakken.

Het word steeds erger bij elke keer dat ik kauw schiet hij los.
Moet hier ook aan geopereert worden.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 13:12
JuztAGiRl
Avatar van JuztAGiRl
JuztAGiRl is offline
Hoe het helemaal precies zit weet ik niet, maar ik weet wel dat het niets te maken heeft met je verstandskiezen.
Voor verdere uitleg ben k het met hierboven eens dat de onderkaak niet helemaal in de bovenkaak past. Je kan altijd even langs de huisarts gaan lijkt me, als je echt wil weten wat het is.
__________________
Never be with the one you can live with, be with the one you can't live without.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 14:27
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
miro schreef:
Ik heb de laatste tijd steeds meer last van mn kaken, vooral 's avonds en 's ochtends. Soms knakken ze zo hard dat t echt pijn doet. Ik heb een keer gehoord dat het door verstandskiezen kan komen? Kan ik hier iets aan doen? Tis namelijk echt heel irritant.


neem aan dat iedereen weet wat ik met knakkende kaken bedoel
dat heb ik dus ook! als ik mijn mond te ver of op de verkeerde manier opendoe KNAK!!

ik heb het laatst aan de tandarts gevraagt en die zei dat mijn kaakspieren iets te lang/flexibel/opgerekt zijn en dat dat niet 123 overgaat je moet gewoon zorgen dat het niet meer knakt als je praat of eet en als dat moeilijk is kun je je kaak (bij je kin) naar achter (of voren) duwen tijdens het kauwen zodat het in ieder geval niet meer knakt en als je dat lang genoeg volhoud leer je hoe je je kaakspieren goed gebruikt en wordt het een automatisme en dan ben je er van af

ps de tandarts zei nadrukkelijk om te proberen het nooit meer te laten knakken omdat dat ongezond is voor je kraakben op je kaken dus ook niet ff om te kijken of het nog kan

veel suc6 ermee
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 15:48
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Hahhaahahha

Check this out!

Ik zat achterop bij een vriend en had een cola flesje in me mond.
Omdat ik toevallig even me jas dicht moest doen
Wou toen me cola flesje weer uit me mond halen kreeg ik me mond niet verder open,guess what..zat er 5 minuten mee te worstelen voordat ik hem uit me mond kon krijgen.
FUCKING PIJNLIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik krijg meestal knakkende kaken zodra ik kei hard bijt..op een dikke appel ofzo.

Tip eet gewoon rustig..hoeft allemaal niet zo snel.

PeaCe
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 16:07
dromerig elfje
Avatar van dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Mijn zus had ut ook....,
toen heeft ze van de tandarts een beugel gekregen, wat zou moeten helpen
Het hielp alleen voor geen meter...

Ze heeft er nu niks meer aan gedaan, maar het is al heel veel minder geworden
__________________
~~Mijn hart heeft vier kamers~Er is plek voor iedereen~Maar niemand wil er wonen~Dus woon ik er alleen~~
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 16:23
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik heb het ook gehad... heel lang eigenlijk... maar nooit iets aan gedaan... misschien dat het door m'n beugel kwam... want sinds die tijd begon het wel volgens mij... maarja k heb nu al 3 jaar geen beugel meer... naja geen idee waar het mee te maken heeft... ik heb het nu iig bijna niet meer...
En ik heb ook geen verstandskiezen
__________________
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 21:14
Verwijderd
heb het ook en niet alleen in mijn kaken. overal! vooral mijn vingers en polsen maar ook heel vaak mijn knieen. ik ben er vaak voor bij de huisarts geweest maar die kan niks vinden (de orhopeed en en reumatoloog ook niet)... achja.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 21:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
heb ik ook een hele tijd gehad. Met eten, met tandenpoetsen, zelfs met alleen maar gapen! En 't deed vrij veel pijn bij mij. Maar opeens gebeurde het nog maar heel soms en tegenwoordig helemaal niet meer! En er is niks verandert voor wat betreft bijv. het krijgen van een beugel, dus volgens mij kan het zomaar over gaan!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 21:48
~*skoolgirl*~
Avatar van ~*skoolgirl*~
~*skoolgirl*~ is offline
whaaaa...dacht dat ik uitzonderlijk was...niet dus
Ik heb dat geknak ook ..en tis zwaar irri vooral bij eten en als ik met anderen eet...dan loop ik de heletijd te knakken en ik kan er nix aan doen, ook met praten heb ik het gelukkig doet het geen pijn (alleen een enkele keer)
Het aan mijn tandarts gevraagd was het was,..en het zou komen doordat m'n kaken niet goed op elkaar staan. Ik heb een beugel omdat mijn onderkaak niet is volgroeid en doordat ik die zo weinig draag komt dat knakken terwijl ik er voor die beugel nooit last van had
maar oke als ik jou was zou ik dus ff naar de tandarts gaan en vragen hoe je er vanaf kan komen, bij mij zei die dat als mijn kaken ooit recht op elkaar komen te staan ik er vanaf ben.
__________________
enjoy the good snow, enjoy the game enjoy the ride..-->snowboarding
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 11:07
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
ik heb het al een paar jaar, ik heb drie standen van mijn kaak,
helemaal naar voren, in het midden en helemaal naar achteren.

Als ik mijn kaak helemaal naar voren doe, en dan mijn kiezen opelkaar druk, dan gaat ie Krak! ineen helemaal naar achteren, en hoor je drie luide knakken

het doe geen pijn bij mij, ben er aan gewend, ik krijg wel het idee dat mijn kaken slap zijn en dat ze later eraf zullen vallen
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 16:50
Verwijderd
Ja ik heb het soms... weet niet waarom dan opeens wel.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 18:47
-Meisje-
Avatar van -Meisje-
-Meisje- is offline
Kmoet naar de kiné omda'k verkrampte kaakspieren heb
Tkan komen door de stress, iig, als het niet overgaat best is naar de dokter gaan want het gaat NIET vanzelf over...
Tkan ook t gewricht zijn...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 19:19
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Mijn kaak knakt altijd ofzo. Soms zit 't ook wel vast.. dus kan ik m'n mond niet ver opendoen zeg maar. Heel irritant. Maar echt pijn doet 't niet.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 19:55
wissie
wissie is offline
Ik heb er ook last van. Volgens mijn tandarts komt het omdat ik een beugel heb gehad. Ik had een overbeet en daarom is mijn onderkaak een stukje naar voren gehaald met de beugel. Toen mijn beugel er drie jaar geleden uit ging, had ik gelijk al last van mijn kaak, maar het wordt steeds erger. Als ik eet, dan horen mensen mijn kaak wel eens knakken. Daar krijg ik dan altijd vragen over Het doet bij mij niet echt pijn, maar het is wel lastig.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 11:46
Verwijderd
Citaat:
miro schreef:



Nou op een gegeven moment lijkt het dus net alsof mn kaken heeeel even blijven hangen, daarna schieten ze door wat weer een "knakgeluid" maakt. Kweet niet of je t zo snapt Het is af en toe best wel pijnlijk en ik weet dat meer mensen hier last van hebben.
Jaaaaaah! Ik snap het precies, ik heb alleen geen flauw idee waar het door komt. Ik heb het als ik mijn mond ver opendoe, dan blijft mn kaak inderdaad hangen en dan schiet ie verder. Heel irritant, ik snap niet waar het aan ligt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef:
Jaaaaaah! Ik snap het precies, ik heb alleen geen flauw idee waar het door komt. Ik heb het als ik mijn mond ver opendoe, dan blijft mn kaak inderdaad hangen en dan schiet ie verder. Heel irritant, ik snap niet waar het aan ligt.
aan je kaken zelf, 't is een gewricht dat min of meer eventjes losschiet.. Vaak schiet het gewoon weer snel terug, maar soms kan het zo zijn dat hij ineens doorschiet.. dan ik je kaak gewoon uit de kom geschoten, geen pretje..
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:07
Buffy
Buffy is offline
die knakkende kaken die jij hebt; zijn waarschijnlijk zogenaamde "klapkaken". het komt bij jongeren met name voor doordat de kaken wat gaan groeien, en dan passen de 2 helften een poos niet meer goed op elkaar, en dat veroorzaakt dat klappende geluid. ook oudere mensen hebben er wel last van, maar dat komt minder voor.

suc6 drmee
xxx buffy
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik heb hier ook heel veel last van... ik heb ook beugel gehad, ervoor had ik het iig nog niet...

Ik merk het ook met zoenen af en toe
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:47
TheOneWhoLeft
Avatar van TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
'k heb knakkaken wanneer 'k m'n onderkin naar links of rechts beweeg, of soms als ik kauw. Is best een raar gehoor volgens m'n zusje.
Blah, 'k weet niet precies waar het aanligt...
__________________
Waar is de Abt? En waar is Waar?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 10:15
Yolcu
Yolcu is offline
Ik had er ook ontzettend veel last van.. bij het zoenen/eten/gapen maar nu ik erover na denk, heb ik er de afgelopen 2 jaar totaal geen last meer van gehad... misschien dat het 'gewoon' vanzelf overgaat?
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 17:15
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Ik kan het al sinds ik acht ben geloof ik, dus het zal weinig met verstandskiezen (die overigens bij mij (nog) niet zijn doorgekomen) te maken hebben.
Ik kan trouwens ook knakken met m'n polsen en vingerkootjes; dat zal dus wel samenhangen.
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 17:19
Purgatori
Purgatori is offline
Ik kan niet men kaken knakke.. Maar wel heel veel anderz
Kkan men vingers allemaal.. En daarna kank ze oneindig blijve knakke.. Erg raar Ik kan ook met men kniee, arme, tene en de leukste... Men nek Alleen daar krijgk laatste tyd hoofdpijn door.. Maarja.. Wouk ff kwijt
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 18:57
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Ik heb het ook gehad, kon niet kauwen zonder dat mijn kaakgewricht knakte.

Ik kon vroeger mijn mond ook veel verder open doen dan nu.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 17:43
Verwijderd
ik gooi dit topic even om hoog als het niet erg is, ik heb namelijk een vraag

ik had dat ook met mijn ene kaak, ik kon hem zelf bewust laten ontwrichten enzo. Echt al iets van 7 jaar lang kon ik dat. Niet zo verwonderlijk, ik kan het ook met elleboog enzo.

Keb een beetje last van tics en dat met die kaak deed ik dus heel vaak. de afgelopen week als ik wakker werd zat hij opeens vast, als ik dan even mijn best deed was het weer 'normaal' dus los.

Vanochtend werd ik wakker en kreeg ik hem niet meer normaal. Nu nog niet, hij zit gewoon vast. kan wel mn mond opendoen enzo. Zit mijn kaak nu zoals het hoort (eindelijk na 7 jaar) ? Iemand ervaring hiermee?

Ik vind het irritant, het voelt stijf en ik moet afkicken van mijn tic zeg maar. Het doet geen pijn.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 18:12
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik kan dat uit mezelf, alleen mijn linkerkaak. Heb er geen last van maar t lijkt me wel erg irri als t pijn doet... K zou niet weten wat je eraan kan doen, tandarts misschien en verstandskiezen laten trekken?
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 19:32
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Als ik mijn mond gewoon open doe knakken m'n kaken al. Ik kan m'n mond dus niet zo ver open doen, of iedergeval niet lang open houden. Vroeger had ik er nooit last van maar ik moest een keer erg gapen, ik hoorde een harde knak en het is nooit meer over gegaan. Ik denk dat het erfelijk is, want m'n vader en m'n zus hebben 't ook. M'n vader z'n kaak bleef ook vaak open staan (omdat ie door maagklachten vaak moest overgeven enzo), maar de tandarts had 'm geleerd dat je dan je kaak moet vastpakken en naar beneden en naar voren moet trekken. Dus als je datzelfde probleem wel eens hebt weet je wat je op zo'n moment moet doen...
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 20:39
Anijs
Anijs is offline
Mijn kaken knakken ook heel vaak.. en ze blijven ook hangen alsk bijv gaap of gewoon aant eten ben... Eik hepk dit pas sinds mijn plaatjesbeugel eruit is.. Maark was laatst bij de tandarts.. kzei er niets van.. maar zij zei er opeens zelf iets van.. dat mijn kaken langs elkaar afschuren enz enz.. en ik vertellen... en toen zei ze jah dat is gwoon slijtage van de kaak.. En vroeg ze of ik dingen vaker deed.. nagel bijten..? Draadjes doorbijten enz enz.. maark deed nix.. maark moest mijn kaken niet forceren en rustig aan doen.. en als het dan bleef of erger werd naar haar terug komen en dan zou ze me doorsturen naar een kaakchirurg... Want het was niet goed.. mensen hebben dat meestal op oudere leeftijd; kaakslijtage.. maarjah dz je moet het wel gwoon een beetje in de gaten houden.. en niets forceren of gewoontjes.. (Zoals nagelbijten afleren enz enz.. )

Suc6
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 09:14
.Pure
.Pure is offline
Ik heb het nu nie meer, maar paar jaar geleden had ik dat ook, vooral als ik aant zwemmen was . Ik kon ze ook zelf kraken, dus expres zeg maar. Waardoor het kwam weet ik niet, maar later kreeg ik ook een beugel (een losse) en toen werd het erger, ik kon zelfs me mond niet ver open doen (kan ik nog steeds niet) en dat deed gewoon zeer. Toen ben ik met de beugel gestopt en t was over! Nu kan ik dus alleen me mond niet zo ver open doen en ook niet lang volhouden (tandarts)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 11:57
Verwijderd
Kan niet aan de verstandskiezen liggen, mijn moeder heeft die er namelijk al zo'n 30 jaar uit en ze heeft nu pas altijd knappende kaken.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 12:33
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
jaaaaaa dat heb ik ook (gehad)
ben ervoor bij de kaakchirug geweest en.. het heeft een naam!
craniomandibulaire disfunctie (mooi he)
nou ja niks aan te doen, je kan oefeningen doen om je spieren te versterken, in elk geval proberen zo weinig mogelijk te laten knakken want dat is idd juist slecht. die slijmbeursjes schieten dan tussen je gewrichten uit tegen de spieren/banden die ze bij elkaar houden, en als die banden uitrekken raak je alleen maar verder van huis en moet je op een gegeven moment zelfs geopereerd worden.
ow ja zo'n oefening die ik heb gekregen toen, maak van je hand een kommetje, onderkaak/kin erin, elleboog op tafel en dan je mond open duwen (onderkaak omlaag dus) zodat je die spieren versterkt.
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 12:48
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Heb ik ook, maar ik heb er verder geen last van. Er zijn alleen wel eens mensen die zich afvragen waar dat rare geluid vandaan komt
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 17:05
Verwijderd
hm ik kan nu al twee dagen mn kaak niet meer bewegen en ik wil het de hele tijd doen (dwanggedachte), nu doet het echt pijn
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 18:57
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
ik heb het ook, het is nu al iets minder. ik ben ermee naar de dokter geweest omdat ik elke keer bij het eten of gapen echt verging van de pijn... Volgens hem had ik een 'overbeweeglijk kaakkopje' het gewricht van mijn kaak schoot dus eigenlijk gewoon steeds uit de kom. ik heb oefeningen van mijn ortho gekregen, en nu is het al een stuk minder.
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 11:19
MiZz TeRiOuZz
Avatar van MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
miro schreef op 30-01-2003 @ 14:22:
Ik heb de laatste tijd steeds meer last van mn kaken, vooral 's avonds en 's ochtends. Soms knakken ze zo hard dat t echt pijn doet. Ik heb een keer gehoord dat het door verstandskiezen kan komen? Kan ik hier iets aan doen? Tis namelijk echt heel irritant.


neem aan dat iedereen weet wat ik met knakkende kaken bedoel
mijn moeder heeft hier af en toe ook heel veel last van, soms zo erg dat ze er een paar dagen last van heeft..
ze heeft dat aangekaart bij de tandarts en die zei dat knaretanden 1 van de oorzaken was... daarom draagt mevrouw nu 's nachts een beugeltje
__________________
***...how you stare at me with those undress-me-eyes...your breath on my body makes me warm inside...***bart is lieeeeeeeeeevv***
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:13
Verwijderd
Ja ik heb eerst ook een tijdje gehad dat mn kaak "op slot" zat soms. Dan kon ik mn mond niet verder opendoen, maar als ik met mn hand dan mn kaak wat verschoof, kon ie wel verder open. Deed echter totaal geen pijn (hooguit vermoeiend voor de kaakspieren). Tegenwoordig kan ik als ik mn onderkaak scheef hou nog wel knakken. Tijdens het eten kan het ook nog wel eens voorkomen. Vind het eigenlijk wel grappig

Wist ook helemaal niet dat het zo vaak voorkwam
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Irritante kaak
-x-Anoniem-x-
12 15-08-2010 15:11
De Kantine Saaiende kaken #918
Verwijderd
500 18-03-2010 07:58
Lichaam & Gezondheid Knakkende kaak
Verwijderd
53 29-10-2007 19:51
Lichaam & Gezondheid kaak uit de kom
Niienke
10 17-09-2007 13:16
Lichaam & Gezondheid "Scheve"/knakkende kaak
Verwijderd
19 07-05-2006 18:10
Lichaam & Gezondheid kaak
Verwijderd
12 02-02-2006 15:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.