Oud 16-08-2005, 17:59
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Misschien een stomme vraag, maar als je een fruitsalade maakt, wat moet er dan doorheen zodat het net zo wordt als uit een blik ?
Iemand tips voor fruitsalades?
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2005, 18:00
Hagel
Hagel is offline
de bedoeling van verse frutisalades is dat het niet smaakt zoals uit blik want dan kun je net zo goed een blik opentrekken?
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 18:01
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
ja ok, het gaat om de vitaminen van het verse fruit, maar er moet volgens mij nog iets door om zoet te maken ofzo maar ik weet niet wat.
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 18:06
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
diverse soorten fruit snijden, eventueel ontpitten.
Die bende gooi je door elkaar heen en voilà, klaar is je fruitsalade.
Verder niets meer aan doen

Als je erg zure fruitsoorten gebruik kan je er misschien een schepje suiker overheen doen
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 18:08
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
wat zit er in een blik dan overheen voor sap o.i.d
__________________
Je praat geen poep maar wat ruik ik dan ?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 18:08
Verwijderd
in een blik zit het in suikerwater waardoor het zoet is, en het is gekookt waardoor het zacht is
maar als je het zelf kookt gaan de vitaminen er net zo goed uit
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 18:15
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Je moet het maken met wat je zelf lekker vindt, dus je kan als je veel lust eindeloos variëren

Voorbeeldje:

(ijsberg)sla
banaa
tomaat
paprika
geblancheerde champignon
ananas
appel
pruim
(ontvelde) mandarijn
nectarine
perzik
maïs

etc.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 20:05
Verwijderd
Je kan er wat limonade bij doen, of mengen met fruit+siroop uit blik?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 20:06
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Ananas, meloen, aardbei en banaan bij elkaar is lekker!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 20:14
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
als je gewoon salade gaat maken hoef je volgens mij ook niet perse vocht te hebben, alleen als je bowl gaat maken moet je iets gaan verzinnen.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 16:19
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Ik doe er altijd iets (zoetzure) 'augurkensap' bij. Een beetje olie, kruiden en balseminco. Af en toe een klein beetje thousend Islands saus erbij en dan alles erbijin!

O ja, pijnboompitjes (niet te veel) is erg lekker in zo'n salade!
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 16:55
mandarijn
Avatar van mandarijn
mandarijn is offline
Als je het zoeter wilt maken, maar niet ongezond wil doen met suiker, kan je er ook honing door heen doen. Of een zoetstof (wat overigens goedkoper is dan gewone suiker omdat je er veel minder van nodig hebt)
__________________
We should have each other to tea. We should have each other with cream.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 17:06
Verwijderd
Ik zou gewoon een paar sinaasappels uitpersen en het sap er door gooien...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 16:12
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Fruit is van zichzelf zoet. Ik vind het doodzonde om daar nog 'ns extra suiker over te mikken. Ook fruit koken is zonde maar als je het doet bewaar dan iig het water dit is rijk aan vitamine C. Drink het later gewoon op of gebruik het bij bereiden van ander voedsel. Smaak van fruit-salade niet goed? Kruiden zou je kunnen overwegen en idd je kunt ook een deel van het fruit te persen of blenderen. Je hebt bepaalde azijnen die gemixt zijn met een (chemisch) smaakje deze kunnen fris zijn over een salade (groente en/of fruitsalade). Zonnebloempitten, pijnboompitten en bepaalde noten zijn lekker over de salade. Cashews over de salade is ook redelijk populair en combineert goed met bijv rijst. Combineren met bijv rijst of water vooraf voor de hart-chakra vulling. Ook cocossnippertjes over de salade is een aanrader. Welke combinaties van fruit te lekker vindt: experimenteer!

Dit is een all-time favoriet van mij omdat het zo goed vult, simpel klaar te maken is en makkelijk is om een ingredient te veranderen of weg te laten (flexibel): rijst (maakt niet veel uit welke soort) koken. Ondertussen aardbeien, sinaasappel, appel, mango, kiwi in kleine stukjes van 2 cm snijden. Cocos raspen (in vaste vorm kopen bijv tokolien deze is goedkoop en verse kokosnoten zijn niet vers in NL althans da's mijn ervaring) deze over het fruit heen. Evt wat sla en/of tomaat toevoegen. In de tijd dat de rijst gaar is heb je je fruit-salade klaar. Rijst op je bord, fruitmix erover, en klaar. Heerlijk en vult prima. Wat je overhoudt kun je volgende ochtend of avond eten (mits afgesloten bewaard). Het is echter gezonder fruit in de ochtend te eten zonder rijst. Een fruit-salade van enkel fruit is een prima ontbijt en mocht het niet vullen: water.
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 16:30
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 23-08-2005 @ 17:12 :
Fruit is van zichzelf zoet. Ik vind het doodzonde om daar nog 'ns extra suiker over te mikken.
Je hebt ook zure fruitsoorten
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 16:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 23-08-2005 @ 17:12 :
Dit is een all-time favoriet van mij omdat het zo goed vult, simpel klaar te maken is en makkelijk is om een ingredient te veranderen of weg te laten (flexibel): rijst (maakt niet veel uit welke soort) koken. Ondertussen aardbeien, sinaasappel, appel, mango, kiwi in kleine stukjes van 2 cm snijden. Cocos raspen (in vaste vorm kopen bijv tokolien deze is goedkoop en verse kokosnoten zijn niet vers in NL althans da's mijn ervaring) deze over het fruit heen. Evt wat sla en/of tomaat toevoegen. In de tijd dat de rijst gaar is heb je je fruit-salade klaar. Rijst op je bord, fruitmix erover, en klaar. Heerlijk en vult prima. Wat je overhoudt kun je volgende ochtend of avond eten (mits afgesloten bewaard). Het is echter gezonder fruit in de ochtend te eten zonder rijst. Een fruit-salade van enkel fruit is een prima ontbijt en mocht het niet vullen: water.
Doe je dit soort dingen serieus dagelijks?
HEALTHFREAK!!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 16:55
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Amino acid . 'Zuur' fruit kun je combineren met zoet. Afwisseling enzo. Op zich is het niet verkeerd om zuur fruit te eten -- waarom moet alles zoet zijn?

's ochtends blender of pers ik en ik combineer dan niet veel fruit -- dat gaat sneller dan pellen ed en drinkt makkelijk weg. 's avonds eet ik over het algemeen geen fruit, meestal noten als 'tussendoortje'. En wmb: experimenteren is leuk, gezond experimenteren leuker
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 03:06
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vanima Estel schreef op 23-08-2005 @ 17:55 :
Amino acid . 'Zuur' fruit kun je combineren met zoet. Afwisseling enzo. Op zich is het niet verkeerd om zuur fruit te eten -- waarom moet alles zoet zijn?

's ochtends blender of pers ik en ik combineer dan niet veel fruit -- dat gaat sneller dan pellen ed en drinkt makkelijk weg. 's avonds eet ik over het algemeen geen fruit, meestal noten als 'tussendoortje'. En wmb: experimenteren is leuk, gezond experimenteren leuker
Tja.. zo af en toe vind ik het ook best lekker, maar om dat nu iedere dag te doen, dan zou ik het na een aantal dagen toch echt niet meer door m'n strot krijgen...

's Avonds eet ik ook nooit fruit, ik heb dan de volgende dag altijd last van maagkramp
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-08-2005, 09:36
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
gewoon scheut sinaasappelsap of ander fruitsap overheen gooien. dat zorgt er meteen voor dat appel en dergelijke niet bruin wordt!
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 12:32
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
gewoon niet doen, want uit blik zit siroop in etc..ik weet niet of je dit doet vanwege de lijn ofzo of alleen voor vitamines...

ik pleur altijd allerlei fruit doorheen, als je dat dan nog niet zoet genoeg vind moet je zoetstof erdoorheen gooien misc helpt dat?

of je koopt een blikje met mandarijn in (verse is minder lekker als uit blik, dus mandarijn doek altijd uit blik) dan pleur je gewoon de siroop van dat blikje erbij...klaar is kees...
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 19:41
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
MTpower schreef op 24-08-2005 @ 04:06 :
Tja.. zo af en toe vind ik het ook best lekker, maar om dat nu iedere dag te doen, dan zou ik het na een aantal dagen toch echt niet meer door m'n strot krijgen...
Kwestie van combineren en afwisselen IMO. Er zijn veel soorten fruit! Nectarine, perzik, mandarijn, sinaasappel, banaan, aardbei, kiwi, mango, ananas, allerlei soorten bessen, verschillende soorten meloen, avocado, tomaat, nog meer soorten citrusvruchten, enz. Combineer je 2, is 't al een stuk minder saai. Sommig eten moet je ook leren waarderen.

Citaat:
's Avonds eet ik ook nooit fruit, ik heb dan de volgende dag altijd last van maagkramp
Dat komt omdat je avondeten nog niet is verwerkt. Het is onverstandig fruit te eten nadat je iets anders danwel warm hebt gegeten. O.a. omdat het dan gaat rotten. Eet het daarvoor, op een lege maag. Minimaal 30 min, liefst een uur voor je warm eet. Maar je hoeft het niet eens te combineren met warm eten. Want het is gezond en je wordt er niet moe van (in tegenstelling, je lichaam hoeft geen vergif te verwerken).

Het is ook niet verstandig om tijdens je eliminatie-periode (bij een normaal biorhythm in de ochtend) zwaar voedsel (warm / verwarmd, bijv brood) te eten. Als je naar school / werk gaat kun je je fruit-mix voor je gaat drinken, of je neemt het mee. Fruit eten in de ochtend is dus logisch. Probeer het gewoon 'ns een weekje!
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 15:54
Verwijderd
Gewoon limonade, hoe noem je dat, van die aanmaaklimonade.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Wat heb je allemaal gegeten en gedronken? #30!
wup
371 01-09-2014 20:26
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-topic #160
JustADreamer
480 18-01-2011 12:21
Eten & Drinken Wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken? #22
dennis018
500 19-09-2007 15:48
Eten & Drinken Fruit en groente combi?
Flowerless
20 14-07-2007 23:49
Eten & Drinken Wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken #16
blurred
500 25-02-2007 14:05
De Kantine opruimen
Charlottetje
75 04-04-2004 22:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.