Oud 31-01-2009, 09:24
sero1089
sero1089 is offline
hoi allemaal
ik woon in turkije en over 2 jaar ben ik klaar met m'n middelbare studie.
ik zou heel graag in nederland willen studeren ( k ben half nederlands en heb dus wel een nederlands paspoort ) mijn familie verhuist voorlopig niet naar nederland ( hoop ik)
dus moet ik op kamers.. het mij lijkt wel leuk
maar m'n vader wil me niet uit huis laten gaan
wat moet ik doen om mn fam. te overtuigen ?
zijn er ook anderen die zo'n probleem hebben gehad ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2009, 09:32
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ligt het feit dat je vader geen voorstander is van het kamerproject gelegen in de cultuur? Of vindt je vader het moeilijk dat je naar Nederland verhuist, waardoor er een grote fysieke afstand tussen jullie ontstaat?

Ik kan me herinneren dat ik tijdens mijn Turkije-vakantie op 'onbegrip' stuitte toen ik benoemde op mezelf te wonen. Ze vonden het wat vreemd, omdat ik nog steeds relatief in de buurt van mijn ouders woonde e.d. Vandaar mijn vraag of het niet cultuur gebonden is.. Het lijkt me in ieder geval handig om uit te zoeken wat hem het meest tegenstaat?

Verder weet ik er te weinig vanaf om een zinnig antwoord te geven.

Succes!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 14:16
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ben je man of vrouw?
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 16:28
sero1089
sero1089 is offline
het ligt aan het cultuur denk ik
de mensen snappen het niet , waarom je uit huis wil als het niet echt hoeft
er zijn wel mensen die er niet moeilijk over doen maar de mijne ziet het niet zitten

dat ik n vrouw ben maakt het alleen maar moeilijker ...

ik ben jarig in september dus de zomer dat ik afstudeer en me op moet geven voor de opleiding die ik wil , ben ik nog net geen 18
zou ik alleen naar nederland kunnen reizen alles kunnen regelen ?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 17:20
Nyawa
Je zegt dat je ouders er op tegen zijn dat je uit huis gaat wanneer dat niet echt nodig is, maar als jij naar Nederland wilt om een bepaalde studie te doen die in Turkije niet bestaat lijkt me dat wel degelijk een reden. Heb je al gepraat met je ouders over vervolgopleidingen? Zijn ze het niet eens met je studiekeuze en willen ze liever dat je een andere studie gaat doen, of voor een Turkse universiteit kiest? Waarom wil je per se naar Nederland, echt voor studie of gaat het meer om zelf een nieuw eigen leven op te bouwen? Want dat laatste zou je in principe in Turkije natuurlijk ook kunnen, als dat het voor je ouders makkelijker maakt.

Waar je in Nederland rekening mee zult moeten houden als je nog geen 18 bent is dat je zelf nog geen huurcontract mag ondertekenen; daarvoor heb je je ouders nodig.

Overigens, een tussenoplossing zou misschien kunnen zijn dat je naar Turkse universiteit gaat die een uitwisseling met Nederland heeft waardoor je toch nog een jaar o.i.d. in Nederland zou kunnen studeren. Dat is financieel waarschijnlijk ook voordeliger omdat je dan het Turkse collegegeld betaalt - geen idee hoe hoog dat is, maar het zal wel lager zijn dan in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 17:39
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:

dat ik n vrouw ben maakt het alleen maar moeilijker ...
Dat bedoel ik!

veel succes
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Je zegt dat je ouders er op tegen zijn dat je uit huis gaat wanneer dat niet echt nodig is, maar als jij naar Nederland wilt om een bepaalde studie te doen die in Turkije niet bestaat lijkt me dat wel degelijk een reden. Heb je al gepraat met je ouders over vervolgopleidingen? Zijn ze het niet eens met je studiekeuze en willen ze liever dat je een andere studie gaat doen, of voor een Turkse universiteit kiest? Waarom wil je per se naar Nederland, echt voor studie of gaat het meer om zelf een nieuw eigen leven op te bouwen? Want dat laatste zou je in principe in Turkije natuurlijk ook kunnen, als dat het voor je ouders makkelijker maakt.

Waar je in Nederland rekening mee zult moeten houden als je nog geen 18 bent is dat je zelf nog geen huurcontract mag ondertekenen; daarvoor heb je je ouders nodig.

Overigens, een tussenoplossing zou misschien kunnen zijn dat je naar Turkse universiteit gaat die een uitwisseling met Nederland heeft waardoor je toch nog een jaar o.i.d. in Nederland zou kunnen studeren. Dat is financieel waarschijnlijk ook voordeliger omdat je dan het Turkse collegegeld betaalt - geen idee hoe hoog dat is, maar het zal wel lager zijn dan in Nederland.
Ik ken dat hele traject nog niet, maar er zijn uitzonderingen daar voor volgens mij. Ken je toevallig geen andere nederlanders, ouder dan 18 die willen tekenen=
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 02:18
Verwijderd
Blijf gewoon lekker daar joh! Ga lekker in eigen land een toekomst opbouwen. Veel beter!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 09:09
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Blijf gewoon lekker daar joh! Ga lekker in eigen land een toekomst opbouwen. Veel beter!
Wat is het 'eigen land' van iemand met twee paspoorten? Ze is net zo Nederlands als dat ze Turks is. Misschien is ze nog wel Nederlandser dan Turks, omdat er meer Turkse cultuur in Nederland bestaat dan Nederlandse cultuur in Turkije.

On Topic: Zoek een universiteit uit en neem daar contact mee op. Veel universiteiten in Nederland hebben ervaring met het binnenhalen van studenten uit het buitenland. Sommige universiteiten (ik weet in ieder geval dat het bij de Wageningen Universiteit zo werk) zijn zelfs gewend aan studenten die hun bachelor al hier komen doen (voornamelijk Duitsers en Belgen).

Ze kunnen je vast helpen om dat soort dingen duidelijk te krijgen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 09:49
sero1089
sero1089 is offline
tja ik kan hier wel studeren maar ten eerste is het heel moeilijk om op een ( fatsoenlijke ) universiteit te komen
en als ik met pijn moeite de opleiding zou afronden dan is er nog grote kans dat ik geen werk kan vinden
er zijn al ongeveer 3 miljoen werklozen ... dus ik wil het eerst in nederland proberen .
bedankt voor alle reacties
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 11:49
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Blijf gewoon lekker daar joh! Ga lekker in eigen land een toekomst opbouwen. Veel beter!
Ik schoot zoooo in de lach van die opmerking
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 15:59
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Maar Turkije is ook groot. Woon je wel dermate dicht bij een universiteit dat je ook daadwerkelijk niet op kamers hoeft om te kunnen studeren? Want er zullen genoeg plaatsen zijn waar je gewoon niet dichtbij een universiteit woont, en ook niet op reisbare afstand.
Daarnaast weet ik niet hoe het Turkse middelbaar onderwijs in elkaar zit. Heb je, net als in Nederland, te maken met verschillende niveaus? Want als je kunt bewijzen dat je op vwo niveau zit is het in Nederland betrekkelijk makkelijk om op een universiteit in te stromen, terwijl je in Turkije nog altijd met je toelatingsexamen zit. Dat kun je misschien ook als argument aandragen.

Daarnaast denk ik dat je vader je graag een beetje wil beschermen, iets wat erg vader-eigen is. Zolang hij je bij zich heeft kan hij iedere avond een stukje fruit met je delen en weten dat je veilig bent, als je in Nederland zit kan dat natuurlijk niet. Misschien is het voor hem geruststellend om te weten dat er in Nederland een vrij stevige Turkse gemeenschap is. En dan doel ik niet op de lager opgeleide immigranten, maar juist de studenten die uit Turkije komen en hier komen studeren. Het is niet moeilijk om met die mensen in contact te komen en tips uit te wisselen over hoe je in Nederland overleeft als je in Turkije bent opgegroeid. Zou het voor je vader prettig zijn als je alvast contact maakte met wat mensen?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 18:21
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik kan mijn ouders altijd beter overtuigen als ik concrete dingen laat zien. Verzamel flink wat info over de studie die je leuk lijkt, kijk eens op kamernet (of iets dergelijks) wat er aan kamers te kijken is en laat zien naar wat voor iets je op zoek bent. En dan een leuk verhaaltje erbij ophangen Succes!
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 16:42
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ik kan mijn ouders altijd beter overtuigen als ik concrete dingen laat zien. Verzamel flink wat info over de studie die je leuk lijkt, kijk eens op kamernet (of iets dergelijks) wat er aan kamers te kijken is en laat zien naar wat voor iets je op zoek bent. En dan een leuk verhaaltje erbij ophangen Succes!
Dit.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Op kamers
apekont
8 24-03-2009 10:34
Werk, Geld & Recht Op kamers
Shadina
98 01-10-2006 16:06
Werk, Geld & Recht Op kamers gaan vraagje...
SimplyABoy19
3 27-11-2005 10:48
Werk, Geld & Recht financiering voor op kamers gaan!
rizzlefizzle
51 24-06-2004 19:39
Werk, Geld & Recht Dingen regelen bij het op kamers gaan
Yacine
16 19-06-2004 08:14
Liefde & Relatie op kamers
655321
38 25-01-2004 16:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.