Oud 14-09-2002, 22:36
whizzer
whizzer is offline
Ok, mensen, als je de moeite wil nemen dit te lezen, ff stukje voorgeschiedenis. Mijn pa heeft een alcohol probleem, hij wordt niet agressief ofzow dan, maar gewoon stomdronken. Daardoor zijn mn ouders uit elkaar gegaan en is de oorzaak van echt heel veel ruzies geweest. Ik wel contact met mn pa, maar zo oppervlakkig als het maar kan. Echte band ofzow hebben we nooit gehad, die heeft hij nooit geprobeerd op te zetten. Hij is ook al anderhalf jaar werkloos, en hij is nog NOOIT naar een uitzendbureau geweest en doet er verder ook geen flikker voor om aan werk te komen, helemaal nix!! Hij zit hele dag boekje te lezen in de tuin, daar ergeren mn ma en ik ons dus ook heel erg aan. Hij verneukt gewoon zn leven. En elke keer zegt ie dat ie misschien volgende week es naar een uitzendbureau ofzow toe gaat.

Belt ie me vandaag op, stomdronken, of ik hem dan voor 7 euro per uur wat computerles wilde geven. Vond ik prima, verdien ik wat bij. Maar toen realiseerde ik me dat hij zich had opgegeven voor computercursus, zodat ie betere kans had op baan. Ik had toen al opgehangen en was accoord gegaan. Ik bel em dus terug en vraag hem naar die cursus, want ik kan natuurlijk nooit en te nimmer hem leren wat ie op zo'n cursus leert. 'Ja', zegt ie 'jij kan me dat ook wel allemaal uitleggen en dat scheelt me weer 1500 piek en ik zie het ook als een manier om contact met jou te hebben' Hij wil dus GVD geld besparen onder het mom van met mij contact hebben. En dan zegt ie dat ook nog eens terwijl hij stomdronken is!!! Misschien dat sommigen het probleem niet zien, maar hij geeft dus volgensmij geen flikker om mij, want als je echt contact met je zoon wil hebben doe je dat niet door hem tegen betaling computerlessen te geven............

Nu ben ik kwaad, heel kwaad. Het kan em dus volgensmij gewoon geen ene flikkerschelen of en wat voor contact hij heeft met zn zoon. HELEMAAL NIX. En hij verkiest de drank ver boven mij. DAt ie gvd het lef heeft me stomdronken op te bellen en te zegggen dat ie meer contact met me wil!!!!

Ik moest dit gewoon ff kwijt, alvast bedankt........
__________________
Ik hou van Jehova's. Gewoon domme mensen zijn vervelend. Maar domheid, gepaard met religieuze bezetenheid, is fascinerend. (Bomans)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2002, 22:40
Sincerely yours
Sincerely yours is offline
Heb je je vader al verteld hoe je over hem denkt?

Laatst gewijzigd op 14-09-2002 om 22:43.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 22:46
whizzer
whizzer is offline
hij weet dat we allemaal met dat drankprobleem van em zitten......, en dat ie ons kwetst als ie ons dronken opbelt...., helpt niet
__________________
Ik hou van Jehova's. Gewoon domme mensen zijn vervelend. Maar domheid, gepaard met religieuze bezetenheid, is fascinerend. (Bomans)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 23:15
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
hi gebruikt je gewoon...hij wil alleen goedkoop wat leren...mar jij kan et (waarschijnlijk) nooit zo goed als op zo'n cursus...Hij gebruikt et excuus dat je zn kind ben, om zo voor weinig wat te leren..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 01:05
nps
Avatar van nps
nps is offline
Ik zou niet al te snel je conclusies trekken, eerst praten en duidelijke afspraken maken, en hem gewoon recht op de man af vragen of ie je alleen gebruikt om geld te besparen. Zo ja? Gaat het niet door.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 07:54
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
wie wilt er nou niet geld besparen. en dat is het ook nog eens een leuke bijkomstigheid dat je a geld krijgt en b contact met hem hebt is het nog niet goed.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 08:07
Verwijderd
Het gaat meer om het idee: computercursus heeft alleen nut als je er een certificaat voor krijgt. Als je werk zoekt, moet je iets 'toonbaars' hebben. Dat wil zeggen een certificaat of allerminst een bewijs van deelname.

Als hij geld wil besparen, doet hij het volgende: hij orienteert zichzelf met het standaard gebruik van de PC. Daarna - en ik hoop voor hem dat hij Engels kan - kan hij boeken kopen over CompTIA certificatie (denk bijv. A+). Die opleidingen zijn betrekkelijk eenvoudig en te doen voor een leek, als je er maar serieus de tijd voor neemt.

Als ik voor de lol A+ wil doen, kost me dat 50 euro voor het boek en 153 euro voor een examen. Dat is iets anders dan 1500 piek.

Geld besparen -> zelfstudie.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 12:42
vrolijkevlinder
Avatar van vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Citaat:
******** schreef:
Het gaat meer om het idee: computercursus heeft alleen nut als je er een certificaat voor krijgt. Als je werk zoekt, moet je iets 'toonbaars' hebben. Dat wil zeggen een certificaat of allerminst een bewijs van deelname.

Waarheid als een koe.
Je vader heeft waarschijnlijk iets wat je een schuldgevoel kan noemen tegenover jou. Maar ik denk dat niet alleen zijn lichaam maar zeker ook zijn geestelijke gezondheid door zijn drankprobleem achteruit zijn gegaan. Daarom komt hij nu met zoiets knuddigs aan. Natuurlijk had hij iets beters moeten verzinnen. Zoiets van, ga je mee naar de bios vanavond of zullen we een spelletje doen. Ok dit zijn ook wel knuddige voorbeelden maar hij had in ieder geval iets beters moeten verzinnen.
Maar ik geloof dat het al zo erg met je vader gesteld is, dat ie dat nie eens meer weet. Conclusie, je hebt inderdaad helemaal niks aan hem.


Nu kan je hem natuurlijk wel vragen of je die internetlessen van jou wel gratis geeft als hij een (x) tijd van de drank afblijft of zelfs naar een afkickcentrum toe gaat. Is aan jou hoe steng je bent. Je moet hem er continu aan helpen herinneren hoe zwaar tegen je zijn drankprobleem bent en maak hem ook duidelijk dat het echt een probleem is. Print info uit van internet over afkickcentra en geef hem die dingen.

Zo maak je hem dus heel erg duidelijk dat jij het in ieder geval een groot probleem vindt...

Sterkte.
__________________
Life is beautiful, it really is, without it, you're dead.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 13:04
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
whizzer schreef:
En hij verkiest de drank ver boven mij.
Dat zinnetje komt me bekend voor :/

Maar het is waar. Verslaafden denken in eerste instantie aan zichzelf. Niet aan hun toekomst, niet aan anderen. In nuchtere momenten (ook als ze onder invloed zijn) kunnen ze zich opeens beseffen wat ze allemaal fout doet, wat gepaard gaat met huilen, plannen maken, dingen proberen te ondernemen. Heel kort hierna (of als hun plannen fout lopen) duiken ze weer net zo hard terug in hun verslaving. -Ik heb het hier dus niet over eetverslavingen, maar over geestbeinvloedende middelen.- Hoe is je vader hier ooit in terecht gekomen? Een trein ontspoord ook niet zomaar..

Wat je inderdaad kan doen is informatie zoeken over hulp organisaties en hem proberen te helpen. Drankverslaafden zijn (af en toe) erg beinvloedbaar, maar lopen ook zo weer weg. Hou daar rekening mee.

Zo lang als hij drinkt, zal je hem niet kunnen vertrouwen..

Cat

ps. mail me als je dat wilt
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 13:34
whizzer
whizzer is offline
thx darkcat, maar ik denk dat ut zo ook wel lukt, maar ik zal mailen als ik daar behoefte aan heb

MAar wat ik niet snap, ik weet het ongeveer 7 jaar ofzow, en hij heeft al 30(!) jaar dat probleem. En pas de laatste 5 jaar is het erger. Ik weet het, ik weet dat hij vaak ladderzat is en bereid me daar ook op voor. MAar elke keer als ik em zie en hij is dronken haalt hij me keihard onderuit. GElukkig ben ik vrij stabiel, en na een paar daagjes ben ik dr wel overheen zegmaar, maar mn zus zit daardoor veel meer in de put. EN dat van de drank weet hij, we hebben zulke erge ruzies erom gehad, mn ma heeft zelfs een keer een tennisracket door het raam gegooid........

MAar waarom blijft hij me ermee onderuit halen, terwijl ik het weet en me erop voorbereid......, wou dat ik dr tegen kon
__________________
Ik hou van Jehova's. Gewoon domme mensen zijn vervelend. Maar domheid, gepaard met religieuze bezetenheid, is fascinerend. (Bomans)
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 14:15
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Hebben jullie ook met z'n allen rond de tafel gezeten toen hij niet dronken was?

Misschien moet je proberen het contact met je paps te vermijden, hoe moeilijk het misschien ook is, al met al, hij blijft je vader. Maar als hij zó doet, dan ben je, naar mijn mening geen échte vader.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 14:43
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
whizzer schreef:
thx darkcat, maar ik denk dat ut zo ook wel lukt, maar ik zal mailen als ik daar behoefte aan heb
Ik bedoel het niet perse als hulp aanbieding ofzo, maar meer omdat het mij wel boeiend lijkt om met jou hierover te praten..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 18:24
whizzer
whizzer is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik bedoel het niet perse als hulp aanbieding ofzo, maar meer omdat het mij wel boeiend lijkt om met jou hierover te praten..
ohw, k, ik add jewel ff met msn, als je dat nie heb stuur ik wel mailtje
__________________
Ik hou van Jehova's. Gewoon domme mensen zijn vervelend. Maar domheid, gepaard met religieuze bezetenheid, is fascinerend. (Bomans)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit probleempje
weegschaaltje
70 21-10-2004 13:55
Levensbeschouwing & Filosofie Alles leeft
Rabbi Daniel
69 01-04-2004 20:07
Verhalen & Gedichten God wat is ze mooi...
Soullar
12 21-06-2003 19:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.