Oud 26-07-2003, 11:59
Verwijderd
Bijvoorbeeld waarom iemand nou eigenlijk snurkt of waarom je gaapt als je moe bent. Of waarom je voet soms slaapt of waarom Marietje wel sproeten krijgt en jij niet. Of misschien wel iets heel anders. Post het hier!
Oud 26-07-2003, 12:06
Verwijderd
Weet je.... Dit vinnik egt een goed topic. Ik ben heel benieuwd wat mensen hier ammel zullen posten, en ik zal hier ook wel rond blijven hangen.
Ikzelf vraag me af waarom mensen huilen, afgezien dat ze zo aan anderen kunnen laten zien dat ze op de een of andere manier pijn hebben.
Oud 26-07-2003, 12:19
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 26-07-2003 @ 12:06:
Ikzelf vraag me af waarom mensen huilen, afgezien dat ze zo aan anderen kunnen laten zien dat ze op de een of andere manier pijn hebben.
Bij geestelijke pijn ed uiting van emoties,
zelfde als dat sommige mensen rugpijn ed krijgen bij
(zware) geestelijke pijn ed. Denk ik.

Bij lichamelijke pijn is het ook een uiting van emotie?

Lijkt me wel interessant om te weten waarom, hoe en
welke stofjes er nou invloed hebben op bijv. je stemming ed,
en hoe ze werken...
__________________
Drie.
Oud 26-07-2003, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 26-07-2003 @ 12:19:
Bij geestelijke pijn ed uiting van emoties,
zelfde als dat sommige mensen rugpijn ed krijgen bij
(zware) geestelijke pijn ed. Denk ik.

Bij lichamelijke pijn is het ook een uiting van emotie?

Lijkt me wel interessant om te weten waarom, hoe en
welke stofjes er nou invloed hebben op bijv. je stemming ed,
en hoe ze werken...
Een uiting van emotie heeft als nut andere mensen op de hoogte te houden van hoe je je voelt. En ik zei al dat ik da al wist.... Maja ik zou eik ook een andere vraag moeten stellen.
Hoe dan ook thnx, en ik bedoel het nie zo gemeen als het lijkt hoor.
*is eik best lief*
Oud 26-07-2003, 12:30
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 26-07-2003 @ 12:26:
Een uiting van emotie heeft als nut andere mensen op de hoogte te houden van hoe je je voelt. En ik zei al dat ik da al wist.... Maja ik zou eik ook een andere vraag moeten stellen.
Hoe dan ook thnx, en ik bedoel het nie zo gemeen als het lijkt hoor.
*is eik best lief*
Het lijkt mij meer het nut dat je je uit, en dus niet
alles binnen houdt, niet om andere mensen op de
hoogte te stellen.. Maar goed, da's weer een mening,
feiten weet ik ook niet.

Het komt ook niet gemeen over, heb wel eens rottere
posts gelezen hoor.
__________________
Drie.
Oud 26-07-2003, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Drie soorten huilen?

,,Uit ons onderzoek distilleerden we drie soorten huilen. Het eerste is effectief puur manipulerend. Zoals die kop die ik recent in een krant las: 'Oplichter huilt in een jaar een kwart miljoen bij mekaar'. Een tweede soort huilen heeft ook effect op de 'getuigen' maar is niet bewust manipulerend bedoeld. De derde soort huilen slaat op het opluchtingseffect bij de huiler zelf. Een speculatieve conclusie daarbij is dat vooral snikkend huilen kalmerend effect heeft, omdat bij dat stereotiep gedrag morfine-achtige stoffen vrijkomen die rustgevend werken.''

,,De Amsterdamse professor Frijda, een gereputeerd emotiepsycholoog, definieert huilen als een teken van machteloosheid. De houding van: 'Ik heb geen gedrag voorhanden om adequaat met deze situatie om te gaan'. En dat geldt zowel voor tranen van vreugde als verdriet.''
http://simsim.rug.ac.be/water/13c.html

Wel interessant.

Op de site van het nrc staat ook iets...maar ik weet m'n login en ww niet meer... www.nrc.nl/nieuws/buitenland/1000532761914.html iig
Oud 26-07-2003, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-07-2003 @ 12:36:
http://simsim.rug.ac.be/water/13c.html

Wel interessant.

Op de site van het nrc staat ook iets...maar ik weet m'n login en ww niet meer... www.nrc.nl/nieuws/buitenland/1000532761914.html iig
Leuk artikel, daar had ik nog nie aan ged8 thnx.
@Quiana: gelukkig, wel jammer voor je da je rottere replies heb gehad.
[/OFF-TOPIC]
Oud 26-07-2003, 16:30
Steleto
Avatar van Steleto
Steleto is offline
Het schijnt dat bij huilen door emoties je traanvocht veel meer zouten en afvalstoffen bevat dan de tranen die bijvoorbeeld bij gapen uit je ogen komen. Het is dus ook een manier om "zooi" te lozen



Wat ik altijd over het menselijk lichaam heb willen weten, is in hoeverre de processen beinvloed worden door de psyche. Maar dat is zo'n uitgebreide en oneindige discussie dat ik wel gewoon wacht tot de wetenschap er meer over weet. Tot die tijd hou ik wel mijn eigen waarheid aan
Oud 26-07-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Steleto schreef op 26-07-2003 @ 16:30:
Maar dat is zo'n uitgebreide en oneindige discussie dat ik wel gewoon wacht tot de wetenschap er meer over weet. Tot die tijd hou ik wel mijn eigen waarheid aan
Die eigen waarheid he... Zou je die met ons willen delen??
Tis miss een leuk begin van het topic, en ik denk da een heleboel mensen er wel nieuwsgierig naar zijn.
Oud 28-07-2003, 14:17
Verwijderd
Ik vraag me af waarom mannen tepels hebben Is dat niet nutteloos?
Oud 28-07-2003, 15:18
WackfordSqueers
Avatar van WackfordSqueers
WackfordSqueers is offline
Citaat:
Mutant schreef op 28-07-2003 @ 14:17:
Ik vraag me af waarom mannen tepels hebben Is dat niet nutteloos?
Leuke vraag, hier is het antwoord:

De tepels van een man zijn inderdaad nutteloos, of laat ik het zo zeggen, ze hebben niet direct een functie.

Waarom zitten ze er dan? Dat komt omdat de tepels al in het embryonale stadium aanwezig zijn, welliswaar in minuscule vorm. De tepels zijn al in aanbouw voordat de geslachtskenmerken van het embryo tot uitdrukking komen. Het lichaam weet als het ware nog niet of het een jongetje of een meisje is, en ontwikkelt dus altijd tepels. Ook als de embryo een jongetje blijkt te worden!

vraag beantwoord?

Bas
__________________
Knappe koppen die denken wijs te zijn, blijken al tevaak narren. Ik, die zeker weet dat het mij aan wijsheid ontbreekt, word vaak voor wijs versleten.
Oud 28-07-2003, 22:17
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
WackfordSqueers schreef op 28-07-2003 @ 15:18:
Leuke vraag, hier is het antwoord:

De tepels van een man zijn inderdaad nutteloos, of laat ik het zo zeggen, ze hebben niet direct een functie.

Waarom zitten ze er dan? Dat komt omdat de tepels al in het embryonale stadium aanwezig zijn, welliswaar in minuscule vorm. De tepels zijn al in aanbouw voordat de geslachtskenmerken van het embryo tot uitdrukking komen. Het lichaam weet als het ware nog niet of het een jongetje of een meisje is, en ontwikkelt dus altijd tepels. Ook als de embryo een jongetje blijkt te worden!

vraag beantwoord?

Bas
Is dat dan ook de reden waarom vrouwen een clitoris hebben? Dat dat zeg maar een onvolgroeide penis is?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 29-07-2003, 08:47
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Moedervlekken

Hoe ontstaan die? 'Foutjes' in de celdeling waardoor een ophoping van pigment ontstaat? Ik heb er redelijk wat (kleintjes) en ook een moedervlek met zwart haar, die is best vies..

Maar hoe ontstaan ze en wordt het alsmaar meer?
Oud 29-07-2003, 08:50
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Hmm, ik heb het al gevonden!

http://www.feelgoodplaza.nl/moedervlekken.html

Citaat:
Moedervlekken zijn opeenhopingen van pigmentvormende cellen in de huid. Vrijwel iedereen krijgt meerdere moedervlekken, gemiddeld zo`n 25. Een moedervlek is een onschuldige stoornis in de ontwikkeling van de huid. Een enkele keer is de moedervlek al zichtbaar bij de geboorte maar meestal ontstaan ze tussen het derde en het twintigste levensjaar. Na het veertigste jaar kan het aantal weer afnemen. Het aantal moedervlekken wordt bepaald door erfelijke factoren en door zonlicht en de eerste vijftien jaar is zonlicht ook van groot belang bij de vorming van moedervlekken.
Oud 29-07-2003, 17:19
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 28-07-2003 @ 21:17:
Is dat dan ook de reden waarom vrouwen een clitoris hebben? Dat dat zeg maar een onvolgroeide penis is?
Volgens mij wel ja. De eerste weken van de groei is er onmogelijk verschil te zien. En op een bepaald moment in de groei gaa het een kant uit. En soms gaat dat mis en heb je een hermafrodiet.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 30-07-2003, 08:26
Girl87
Avatar van Girl87
Girl87 is offline
Hoe ontstaat 'de hik' ? En belangrijker....hoe kom je er weer vanaf?
__________________
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen. *Loesje*
Oud 30-07-2003, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Girl87 schreef op 30-07-2003 @ 08:26:
Hoe ontstaat 'de hik' ? En belangrijker....hoe kom je er weer vanaf?
Iets met je middenrif...d'r afkomen...wachten en als je altijd de hik hebt, kun je geopereerd worden, geloof ik.

[edit]Je hebt de hik als je middenrif zich plotseling samentrekt. Je ademt dan opeens uit, want je middenrif komt omhoog waardoor je borstholte kleiner wordt.[/edit]

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 11:48.
Oud 31-07-2003, 00:00
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Waar dient oorsmeer voor?


Dat vraag ik me echt af.. is het een bescherming van je trommelvlies ofzo?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 31-07-2003, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Cerumen, beter bekend als oorsmeer, wordt meestal erg vies gevonden. Dat is niet nodig: het is steriel en zorgt voor het zuur houden van het milieu in de gehoorgang waardoor schimmels en bacteriën worden bestreden. Een andere nuttige functie: het werkt als transportmiddel om huidschilfers en stof uit uw oor te verwijderen.
bron: http://www.hoorplus.net/html/cerumen.html
Oud 31-07-2003, 16:50
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ahaa nooit geweten
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 31-07-2003, 19:54
Verwijderd
Citaat:
WackfordSqueers schreef op 28-07-2003 @ 15:18:
Leuke vraag, hier is het antwoord:

De tepels van een man zijn inderdaad nutteloos, of laat ik het zo zeggen, ze hebben niet direct een functie.

Waarom zitten ze er dan? Dat komt omdat de tepels al in het embryonale stadium aanwezig zijn, welliswaar in minuscule vorm. De tepels zijn al in aanbouw voordat de geslachtskenmerken van het embryo tot uitdrukking komen. Het lichaam weet als het ware nog niet of het een jongetje of een meisje is, en ontwikkelt dus altijd tepels. Ook als de embryo een jongetje blijkt te worden!

vraag beantwoord?

Bas
Dat dacht ik dus eigenlijk al
Oud 31-07-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 30-07-2003 @ 09:40:
Iets met je middenrif...d'r afkomen...wachten en als je altijd de hik hebt, kun je geopereerd worden, geloof ik.

[edit]Je hebt de hik als je middenrif zich plotseling samentrekt. Je ademt dan opeens uit, want je middenrif komt omhoog waardoor je borstholte kleiner wordt.[/edit]
Tip om van de hik af te komen:
Houd je adem goed lang in, en als je het gevoel krijgt dat je weer moet "hikken" dan zet je extra kracht op je longen.
Op deze manier dwing je je middenrif ff pauze te nemen om daarna weer in het goede tempo verder te gaan.
Bij mij werkt het iig, ik zou zeggen probeer maar es uit.
Oud 01-08-2003, 01:36
Verwijderd
Citaat:
Tiemen schreef op 31-07-2003 @ 20:52:
Tip om van de hik af te komen:
Houd je adem goed lang in, en als je het gevoel krijgt dat je weer moet "hikken" dan zet je extra kracht op je longen.
Op deze manier dwing je je middenrif ff pauze te nemen om daarna weer in het goede tempo verder te gaan.
Bij mij werkt het iig, ik zou zeggen probeer maar es uit.
Wat ook helpt... Iemand je oren laten dichthouden terwijl je een glas water leegdrinkt... Heel vaag .
Oud 01-08-2003, 08:59
Verwijderd
Ja, en een koud lepeltje in je nek, ondersteboven een glas water leeg drinken, iemand je laten schrikken, enz. enz. enz. Allemaal van die dingen doe stom toevallig ooit eens één keertje hebben gewerkt. Ze zijn iig niet wetenschappelijk of wat dan ook bewezen. En bij mij (of bij mensen die ik ken) heeft geen van alle ooit eens gewerkt.
Oud 01-08-2003, 12:48
Verwijderd
Het is zo dat in de loop der eeuwen bepaalde mensenlijke delen zijn weggevallen of verwijderd. Ik weet niet precies wat op dit moment, mischien kan iemand dat ook nog even melden.
Maar ik wil dus weten:

Aangezien vrouwen (en sommige mannen) altijd hun okselhaar weghalen, en die dus eigenlijk ongewenst en overbodig is, zal dat ook verdwijnen? dat vrouwen later zonder die haarzakjes daar worden geboren, of dat die haarzakjes later in de pubertijd niet zullen ontwikkelen? Want we stammen van de apen af en in de tussentijd is er al zoveel overbodig haar weggelaten.. dus misschien later ook okselhaar? Lijkt me wel zo aardig voor de toekomstige vrouw
Oud 01-08-2003, 12:50
Verwijderd
Wat bij mij bij hikken altijd helpt is je concentreren op iets anders. Vraag je bijv. af wat je nou 3 dagen geleden hebt gegeten. Ik weet niet, maar het helpt echt altijd. Als je telkens zit te wachten op de volgende hik blijft het ook altijd komen.
Oud 01-08-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Danique schreef op 01-08-2003 @ 12:48:
Het is zo dat in de loop der eeuwen bepaalde mensenlijke delen zijn weggevallen of verwijderd. Ik weet niet precies wat op dit moment, mischien kan iemand dat ook nog even melden.
Maar ik wil dus weten:

Aangezien vrouwen (en sommige mannen) altijd hun okselhaar weghalen, en die dus eigenlijk ongewenst en overbodig is, zal dat ook verdwijnen? dat vrouwen later zonder die haarzakjes daar worden geboren, of dat die haarzakjes later in de pubertijd niet zullen ontwikkelen? Want we stammen van de apen af en in de tussentijd is er al zoveel overbodig haar weggelaten.. dus misschien later ook okselhaar? Lijkt me wel zo aardig voor de toekomstige vrouw
Waarschijnlijk niet, elk individue bezit genen die direct of indirect verantwoordelijk zijn voor haargroei. Het weghalen van bv. het okselhaar gebeurt door een persoon zelf waardoor er geen invloed is op het DNA, het haar zal dan weer gaan aangroeien onder invloed van die genen. De enige mogelijkheid dat er ooit geen okselhaar meer zal zijn, zou kunnen zijn als er een mutatie in de genen is opgetreden waardoor de haargroei niet meer tot uiting komt.

Dat we van de apen afstammen is een fabeltje. Volgens de evolutietheorie van Darwin was er ooit een soort dier dat zich toen is gaan ontwikkelen, door verschillende mutaties zijn er ook verschillende soorten dieren ontstaan. De mensen en de apen hebben een gemeenschappelijke voorvader, maar door mutaties in het DNA zijn de mensen er anders gaan uitzien dan apen. Bij de mens zijn genen gemuteerd waardoor we veel minder haar hebben dan apen. De enige mogelijkheid tot het verdwijnen van al dat haar is een mutatie, maar de kans dat het gebeurt is vrij klein vanwege het feit dat we zo 'n 30 000 genen hebben. Dus helaas voor de toekomstige vrouw.
Oud 02-08-2003, 08:21
Verwijderd
Hoe zit het nou met kippenvel (of is het kippevel ). En waarom krijg je dat soms alleen op je armen. En is er een verschil tussen het kippenvel van kou en - van iets moois te zien. Dat laatste heb ik echt te vaak. Dan zit zie ik een stukje film dat gewoon een beetje mooi is gemaakt en een mooi moment en dan zitten mijn armen al weer onder het kippenvel
Oud 02-08-2003, 12:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vroeg me af hoe het komt dat sommige mensen blauwe ogen hebben en sommige mensen bruine ogen, heeft dat ook te maken met pigment ofzo. Wat is het nut ervan dat je verschillende oogkleuren hebt???
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-08-2003, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-08-2003 @ 12:25:
Ik vroeg me af hoe het komt dat sommige mensen blauwe ogen hebben en sommige mensen bruine ogen, heeft dat ook te maken met pigment ofzo. Wat is het nut ervan dat je verschillende oogkleuren hebt???
Heeft met erfelijkheid te maken (oa oogkleuren van je ouders).

@ F0_ol: bij kippe(n?)vel trekken de spiertjes die aan de haartjes vastzitten de haartjes omhoog...waarom precies weet ik ook niet...
Oud 02-08-2003, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 02-08-2003 @ 12:40:
Heeft met erfelijkheid te maken (oa oogkleuren van je ouders).
klopt, voor de oogkleur heeft de mens 3 allelen (verschijnings-vormen van een een gen): bruin, groen, blauw. Hierbij is bruin dominant over groen en blauw. Daarom zal een kind met bruine ogen nooit ouders met groene ogen kunnen hebben.
Oud 02-08-2003, 13:22
qghp
qghp is offline
Citaat:
Danique schreef op 01-08-2003 @ 12:50:
Wat bij mij bij hikken altijd helpt is je concentreren op iets anders. Vraag je bijv. af wat je nou 3 dagen geleden hebt gegeten. Ik weet niet, maar het helpt echt altijd. Als je telkens zit te wachten op de volgende hik blijft het ook altijd komen.

dat helpt idd, als iemand de hik heeft moet je gewoon iets zeggen van , gistermiddag 3 uur ofzo
dan gaat diegene nadenken, gistermiddag 3 uur? wat lul je nou?
en dan is het over
Oud 02-08-2003, 13:24
qghp
qghp is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 02-08-2003 @ 08:21:
Hoe zit het nou met kippenvel (of is het kippevel ). En waarom krijg je dat soms alleen op je armen. En is er een verschil tussen het kippenvel van kou en - van iets moois te zien. Dat laatste heb ik echt te vaak. Dan zit zie ik een stukje film dat gewoon een beetje mooi is gemaakt en een mooi moment en dan zitten mijn armen al weer onder het kippenvel

ALs je het koud hebt krijg je kippenvel, dan gaan de haartjes op bv je armen rechtomhoog staan zodat er meer warme lucht op je huidoppervlak blijft hangen zodat je lichaam weer warmer wordt


ofzo
Oud 02-08-2003, 18:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 02-08-2003 @ 13:15:
klopt, voor de oogkleur heeft de mens 3 allelen (verschijnings-vormen van een een gen): bruin, groen, blauw. Hierbij is bruin dominant over groen en blauw. Daarom zal een kind met bruine ogen nooit ouders met groene ogen kunnen hebben.
Ja dat snap ik ik doe N&G, vwo 5 dus erfelijkheid ken ik wel. Ik wil alleen weten hoe het oorspronkelijk zo is gekomen, door evolutie ofzo, mensen zullen toch niet oorspronkelijk met twee verschillende oogkleuren ontstaan zijn of wel?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-08-2003, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-08-2003 @ 18:11:
Ja dat snap ik ik doe N&G, vwo 5 dus erfelijkheid ken ik wel. Ik wil alleen weten hoe het oorspronkelijk zo is gekomen, door evolutie ofzo, mensen zullen toch niet oorspronkelijk met twee verschillende oogkleuren ontstaan zijn of wel?
Ik denk dat er inderdaad ooit een universele kleur ogen is geweest en dat het door mutaties in het DNA is veranderd, maar zeker weten doe ik het niet.
Oud 02-08-2003, 21:51
Verwijderd
Waar komt het 'vlinders in je buik'- gevoel vandaan als je verliefd of zenuwachtig bent?
Oud 03-08-2003, 11:36
the_conquer
the_conquer is offline
De totale werking in detail van het menselijk brein. Dat zou wel interressant wezen
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Oud 05-08-2003, 16:05
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-08-2003 @ 08:59:
Ja, en een koud lepeltje in je nek, ondersteboven een glas water leeg drinken, iemand je laten schrikken, enz. enz. enz. Allemaal van die dingen doe stom toevallig ooit eens één keertje hebben gewerkt. Ze zijn iig niet wetenschappelijk of wat dan ook bewezen. En bij mij (of bij mensen die ik ken) heeft geen van alle ooit eens gewerkt.

Door een glas leeg te drinken, houd je je adem in. En ademinhouden werkt wel. Ik drink altijd een glas op z'n kop leeg, en het werkt altijd

Door iemand te laten schrikken (of een koud lepeltje dus), krijgt diegene een "schok" in de ademhaling. Dus het zou kunnen dat daardoor het middenrif weer tot rust komt, ofzo
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 05-08-2003, 16:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-08-2003 @ 16:05:
Door een glas leeg te drinken, houd je je adem in. En ademinhouden werkt wel. Ik drink altijd een glas op z'n kop leeg, en het werkt altijd

Door iemand te laten schrikken (of een koud lepeltje dus), krijgt diegene een "schok" in de ademhaling. Dus het zou kunnen dat daardoor het middenrif weer tot rust komt, ofzo
Hoe kan je een glas op zn kop leegdrinken
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-08-2003, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-08-2003 @ 16:27:
Hoe kan je een glas op zn kop leegdrinken
Het glas aan je mond zetten aan de bovenkant (onder je bovenlip dus) en dan voorover buigen en drinken.
Oud 05-08-2003, 23:30
Verwijderd
Citaat:
F0_ol schreef op 02-08-2003 @ 08:21:
Hoe zit het nou met kippenvel (of is het kippevel ). En waarom krijg je dat soms alleen op je armen. En is er een verschil tussen het kippenvel van kou en - van iets moois te zien. Dat laatste heb ik echt te vaak. Dan zit zie ik een stukje film dat gewoon een beetje mooi is gemaakt en een mooi moment en dan zitten mijn armen al weer onder het kippenvel
Kijk da heb ik nu met bepaalde stukken muziek....
Egt wazig maar wel leuk. Ik weet alleen nie hoe et komt. Dit is dus ook wel een nutteloze post, maja anders wordt dit tog nie behandeld....
Oud 06-08-2003, 12:51
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Wat gebeurt er als je een miskraam krijgt? Ik heb daar namelijk nogal rare voorstellingen bij...Het moet toch ergens heen lijkt me
Oud 06-08-2003, 12:56
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 06-08-2003 @ 12:51:
Wat gebeurt er als je een miskraam krijgt? Ik heb daar namelijk nogal rare voorstellingen bij...Het moet toch ergens heen lijkt me
Citaat:
Meestal komt een miskraam na dit eerste bloedverlies binnen een aantal dagen op gang,maar soms duurt dit nog een week of zelfs een paar weken. Geleidelijk ontstaat krampende pijn in de baarmoeder en neemt het bloedverlies toe, zoals bij een hevige menstruatie. In de loop van enkele uren wordt de vruchtzak nu uit de baarmoeder gedreven. De miskraam heeft dan plaatsgevonden. De vruchtzak is herkenbaar als een met vocht gevuld blaasje met een vliezig omhulsel dat gedeeltelijk met roze vlokken is bekleed. Vaak komen ook bloedstolsels vrij, die meer donkerrood en glad zijn.

Bron

Het 'zaakje' komt gewoon uit de vagina dus..
__________________
Drie.

Laatst gewijzigd op 06-08-2003 om 12:58.
Oud 06-08-2003, 13:53
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 28-07-2003 @ 22:17:
Is dat dan ook de reden waarom vrouwen een clitoris hebben? Dat dat zeg maar een onvolgroeide penis is?
Ik ken een paar vrouwen die hun clitoris toch niet graag kwijt zouden willen...
Oud 07-08-2003, 17:32
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 06-08-2003 @ 13:53:
Ik ken een paar vrouwen die hun clitoris toch niet graag kwijt zouden willen...
Willen mannen hun penis dan wel kwijt?
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...

Laatst gewijzigd op 07-08-2003 om 17:40.
Oud 09-08-2003, 18:10
Verwijderd
Met hoeveel hersencellen wordt je geboren en hoeveel sterven er per dag af (onder normale omstandigheden)?
Oud 09-08-2003, 19:12
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 09-08-2003 @ 18:10:
Met hoeveel hersencellen wordt je geboren en hoeveel sterven er per dag af (onder normale omstandigheden)?
Citaat:
1)Ten eerste zijn de menselijke hersenen opgebouwd uit ongeveer 1012 hersencellen of neuronen. Deze neuronen kunnen worden opgevat als eenvoudige processoren, die met elkaar communiceren via ongeveer 1015 verbindingen.
Bron


Citaat:
2)De hersenen bevatten miljarden zenuwcellen.

(...)

Na de puberteit zet het verouderingsproces van het zenuwstelsel reeds in en beginnen de hersencellen af te sterven, met een snelheid van ongeveer 50.000 per dag. Dit betekent dat zo'n 20 miljoen cellen per jaar afsterven.
Bron


1) Lijkt me sterk eigenlijk, 1012 is een béétje weinig imo.
Maar goed, ik weet niet hoeveel verschillende soorten
cellen er zijn in de hersens, dus misschien is het een
deel van de grote optelsom oid. (vast niet )

2)Lijkt me logischer, maar ik weet niet of zenuwcellen
gelijk staan aan hersencellen?
Het tweede stukje gaat weer wel over hersencellen,
dus één vraag is beantwoord, als het klopt.

Interessant wel, ga later wel verder kijken..
__________________
Drie.
Oud 09-08-2003, 20:25
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Wat ik me trouwens afvraag is, waarom mensen
krimpen naarmate ze ouder worden..
__________________
Drie.
Oud 09-08-2003, 22:19
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Quiana schreef op 09-08-2003 @ 20:25:
Wat ik me trouwens afvraag is, waarom mensen
krimpen naarmate ze ouder worden..
Naarmate we ouder worden drogen we steeds meer uit en krimpt onder andere het kraakbeen dat tussen de wervels van de ruggengraat zit. Ook maken we minder bot aan dan er wordt afgebroken, waardoor botten 'instorten'.

Instortende botten en minder kraakbeen tussen de wervels betekent dat de botten dichter op elkaar komen te zitten en dat de lengte van de wervelkolom afneemt. Dit zorgt ervoor dat oude mensen krimpen.

Bron
Oud 10-08-2003, 16:32
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Wat ik me nou al een tijd afvraag:
Waarom gaan mensen dood....komt dat door de imperfectie van het 'klonen' van je eigen cellen bij de deling?(wat een pracht voorbeeld zou zijn voor de chaos-theorie)
Slijtage lijkt me niet...aangezien je cellen elkaar continu vervangen...
Ik heb nl gezien op Discovery dat er een of ander klein zeebeestje is, die niet doodgaat van ouderdom*....(ik kan nergens meer vinden hoe dat beessie heet)
Of komt et doordat je in de loop der jaren dusdanig veel radioactieve straling hebt opgelopen dat de celdeling verslechterd, en dat dat de dood betekend?





* dit beestje begint na het uitkomen uit een ei in een soort van plant-achtige embryonale fase, en als ie 'klaar' is dan is et een soort worpje...dat leeft een tijd in de oceaan, en als ie 'merkt' dat het minder goed met em gaat, dan keertie weer terug naar de embryonale fase...
Dit beestje wordt gloofik vrij veel door vissen gegeten, zodat de populatie wel in stand blijft...(et is geen plankton...)
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam? #3
Bloem
500 07-11-2007 00:21
Lichaam & Gezondheid Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam? deel 2
Miracle
499 21-08-2006 12:07
Lichaam & Gezondheid Teennagels...
Kwaxor
3 21-06-2004 12:53
Algemene schoolzaken Porfiel werkstuk onderwerp
bignielz
23 29-04-2004 19:00
Verhalen & Gedichten [Betoog] Alles is klote.
Verwijderd
19 18-10-2002 19:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.