Oud 08-06-2002, 21:06
sase
Avatar van sase
sase is offline
Ga eens na bij jezelf: heb ik ouders waarmee ik goed kan praten, en zijn wij thuis gelukkig? Werk ik hard voor mijn cijfers of komt het me aanwaaien? Heb ik vrienden om me heen, kan ik leuke dingen doen? Als je hier meerdere keren 'ja' op kan antwoorden, nou prijs jezelf dan gelukkig. Want niet iedereen heeft dat geluk. Het is mijn ervaring dat je pas weet hoe goed je het hebt als dat geluk weg is. Zoals Joanie Mitchell dat zingt: "Don't it always seem to go that you don't know what you've got till it's gone".
Als je hier meerdere keren 'nee' op moet antwoorden, dan zeg ik dit: houd vol, het wordt beter. Neem elke dag zoals het komt, kijk niet te ver vooruit. Ik heb zelf ook zware maanden gehad, en ik weet dat er nog zware maanden volgen. Maar ik weet ook dat ik hier sterker van wordt. Al lijkt de dag nog zo donker, de zon komt toch elke morgen op. En elke dag brengt nieuwe kansen. Ja, ook nieuwe teleurstellingen, maar ook momenten van geluk. Want als ongelukkig bent geweest, weet je pas goed wat echte geluk is. Op het moment dat je in een diepe put zit, en je de zon alleen als herinnering weet, denk dan ook: ik kom hier uit, en ik zal eens die zon weer op mijn huid voelen schijnen. Denk daar aan als je troost nodig hebt, en ga bij iemand te raad. Praat, huil en lach. Daar zal je je veel beter door voelen.

En voor de mensen die hier 'ja' op mogen zeggen, voel je bevoorrecht en prijs je gelukkig! Probeer mensen te helpen die het minder goed hebben..die stellen dat heel erg op prijs. Vraag eens hoe het met ze gaat, ze zullen je dankbaar zijn.
__________________
To see her is to love her, love but her, and love forever
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2002, 21:38
Shaal
Shaal is offline
idd..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:41
Verwijderd
mjah .. mee eens..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:45
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
je boodschap is goed maar je vragen zijn onjuist. Al kan je nog zo goed praten met je ouders of komen goede cijfers je aanwaaien (en al die andere vragen) wil dat niet meteen zeggen dat je je gelukkig moet voelen of wat dan ook , want geluk is zo'n subjectief begrip.
Maar zoals ik al zei; je boodschap is juist.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 22:59
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sase schreef:
Ga eens na bij jezelf: heb ik ouders waarmee ik goed kan praten, en zijn wij thuis gelukkig? Werk ik hard voor mijn cijfers of komt het me aanwaaien? Heb ik vrienden om me heen, kan ik leuke dingen doen? Als je hier meerdere keren 'ja' op kan antwoorden, nou prijs jezelf dan gelukkig. Want niet iedereen heeft dat geluk.

Is dat geluk? Ja alles komt mij aanwaaien op school, ja ik heb een vader waar ik goed mee kan praten, ik heb vrienden om me heen... maar nee ik beschouw het niet als geluk... Want je verliest een heleboel dingen uit het oog... Dit zijn allemaal dingen om je heen...

Het is mijn ervaring dat je pas weet hoe goed je het hebt als dat geluk weg is. Zoals Joanie Mitchell dat zingt: "Don't it always seem to go that you don't know what you've got till it's gone".

Met logisch nadenken weet je wel wat je hebt, dan ben je zo slim om dingen in te schatten, dingen te relativeren enzo. Dan weet je gewoon wat je hebt.. Tis beetje dom als je zo je eigen 'geluk' verneukt...


Als je hier meerdere keren 'nee' op moet antwoorden, dan zeg ik dit: houd vol, het wordt beter.

Dit is valse hoop, je weet helemaal niet of het beter wordt... misschien was dat bij jou het geval, maar kan jij in de toekomst kijken? nee...

Neem elke dag zoals het komt, kijk niet te ver vooruit. Ik heb zelf ook zware maanden gehad, en ik weet dat er nog zware maanden volgen. Maar ik weet ook dat ik hier sterker van wordt. Al lijkt de dag nog zo donker, de zon komt toch elke morgen op. En elke dag brengt nieuwe kansen. Ja, ook nieuwe teleurstellingen, maar ook momenten van geluk. Want als ongelukkig bent geweest, weet je pas goed wat echte geluk is.

Ja je wordt dus telkens op de feiten gedrukt wat je niet hebt...

Op het moment dat je in een diepe put zit, en je de zon alleen als herinnering weet, denk dan ook: ik kom hier uit, en ik zal eens die zon weer op mijn huid voelen schijnen. Denk daar aan als je troost nodig hebt, en ga bij iemand te raad. Praat, huil en lach. Daar zal je je veel beter door voelen.

Denk je? Proberen jezelf wijs te maken dat het beter wordt, terwijl je daar absoluut niet zeker van kan zijn? Ach je kan gaan fantaseren over hoe het zou kunnen zijn, maar word je vaak alleen maar teleurgesteld...

En voor de mensen die hier 'ja' op mogen zeggen, voel je bevoorrecht en prijs je gelukkig! Probeer mensen te helpen die het minder goed hebben..die stellen dat heel erg op prijs. Vraag eens hoe het met ze gaat, ze zullen je dankbaar zijn.

Mensen willen vaak juist niet geholpen worden, ze willen blijven in het gevoel wat ze hebben, want dat is vertrouwd, men is bang voor verandering, nu weten ze tenminste wat ze kunnen verwachten, ze weten hoe ze dingen moeten wegstoppen, dingen moeten 'aanpakken/oplossen'. Je kan vragen hoe het gaat, maar men wil geen medelijden, en weet waar je aan begint, probeer juist NIET een vriendschap te sluiten met iemand die slecht in zijn vel zit. Want als je niet weet of je het aankan, zal je het alleen maar erger maken, want het is niet makkelijk om iemand telkens te moeten opfleuren, om bijna niets terug te krijgen...

Tja je idee is leuk en goed bedoelt... daar blijft het ook bij, ben iig blij dat jij zo positief kan zijn... of het reëel is... als jij zo gelukkig wordt, vooral zo doorgaan, maar of het de oplossing is?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 23:10
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik denk dat het vooral afhangt van persoonlijke normen en waarden...

Ik bedoel, je kan nog zulke goede cijfers halen zonder er iets voor te hoeven doen, thuis heel gelukkig zijn en massa's vrienden hebben en nog steeds niet gelukkig zijn...

En draai het eens om: mijn cijfers zijn heus niet altijd even goed en echt massa's vrienden heb ik niet... maar toch ben ik meestal heel gelukkig...

Ik denk dat wat je noemt vooral dingen zijn die je alleen maar ongelukkiger maken als je ze niet hebt en ongelukkig bent, maar als je ze wel hebt dan besef je dat eigenlijk niet... beschouw je het als normaal... en daarom zullen mensen ook niet gauw denken "Oh, ik heb al die dingen... conclusie: ik ben gelukkig!". Dan heeft je ongeluk meestal een heel andere oorzaak...
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 09:53
Verwijderd
Ga eens na bij jezelf: heb ik ouders waarmee ik goed kan praten, en zijn wij thuis gelukkig?

Gaat wel.

Werk ik hard voor mijn cijfers of komt het me aanwaaien?

Het komt meestal aanwaaien. Ik werk er wel voor, maar niet bijster hard.

Heb ik vrienden om me heen, kan ik leuke dingen doen?

Nee, als ik iets ondernemen wil .. zal ik het meestal alleen moeten doen.

Het is mijn ervaring dat je pas weet hoe goed je het hebt als dat geluk weg is.

Ik besef me wel degelijk wat ik heb, want ik had ook dat niet altijd. Er waren periodes waar alles kut was.

Neem elke dag zoals het komt, kijk niet te ver vooruit.

Och ja, die standaard-spreuk weer

Schaun' mer mal sagt der Kaiser .. und 'Flasche leer' konstatiert der Trappatoni

Citaat:
Probeer mensen te helpen die het minder goed hebben..die stellen dat heel erg op prijs. Vraag eens hoe het met ze gaat, ze zullen je dankbaar zijn.
Grapjas

Toen ik me echt rot voelde, kon iedereen letterlijk en figuurlijk naar de hel
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 12:35
~*ErOs*~
~*ErOs*~ is offline
leuke boodschap...maar idd, je vragen kloppen niet...persoonlijk ben ik zo pessimistisch dat ik als in depressief ben niet kan denken, alles komt goed, maar gewoon mijn lot accepteer en me eigenlijk nog verder de afgrond in help...en als ik me goed voel prijs ik me niet gelukkig, maar denk ik, heej, ik heb mazzel, vandaag gaat goed...maar de boodschap is wel leuk hoor
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 12:53
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
hm ik weet wel dat ik lid ben van het front voor meer positieve posts op psychologie, maar zo loos had ik ze niet bedoelt.

feck off me je gezever kind, mensen die gelukkig zijn weten dit wel, mensen die dat niet zijn, hebben daar geen behoefte aan !
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 13:32
halve gare
halve gare is offline
weet je hoe erg schuldig je kan voelen als blijkt dat je ongeveer alles van dat lijstje hebt en nog steeds rot voelt?

en er staat niets over gezondheid bij, ik ben nu 7 maanden echt ziek en ik weet nu dat dat het belangrijkste onderdeel van je geluk is.,...
__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 13:46
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
damaetas schreef:
hm ik weet wel dat ik lid ben van het front voor meer positieve posts op psychologie, maar zo loos had ik ze niet bedoelt.

feck off me je gezever kind, mensen die gelukkig zijn weten dit wel, mensen die dat niet zijn, hebben daar geen behoefte aan !
come on smile, tis goed bedoelt ... ga uit van het positieve, er zullen misschien wel mensen zijn die er wel wat aan hebben...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 15:43
pantzermench
pantzermench is offline
ut klopt wel, eerrrrrruuuuuuggg mooi!!!!
__________________
pffff i love wouter
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 15:58
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
gelukkig ben je als je je gelukkig voelt, voel je je ondangs dat je alles emt ja kan beantwoorden je toch kut, dan ben je dus niet gelukkig, maar je kan ook gelukkig zijn zonder dat je op al die vragen ja kan zeggen, kortom, geluk is voor iedereen anders en niet iedereen is gelukkig met de zelfde dingen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 21:14
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
vind ik echt heel erg mooi gezegd

denk alleen niet dat t altijd waar is, zoals aantal mensen boven mij al zeiden
__________________
I'm in the forest
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 22:52
georgie
georgie is offline
mijn cijfers zijn mij 4,5 jaar lang aan komen waaien (tot ik halvewege dit jaar ben begonnen met geen lessen volgen en helemaal nix meer doen) en voel met toch hardstikke klote.

met mijn vader kan ik heel goed praten en toch voel ik me klote.

ik had goede vriendinnen, tot ik me klote voelde en ze me niet begrepen en ze me lieten vallen als een baksteen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 10:57
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
sase schreef:
Ga eens na bij jezelf: heb ik ouders waarmee ik goed kan praten, en zijn wij thuis gelukkig? Werk ik hard voor mijn cijfers of komt het me aanwaaien? Heb ik vrienden om me heen, kan ik leuke dingen doen? Als je hier meerdere keren 'ja' op kan antwoorden, nou prijs jezelf dan gelukkig.
Nee ik kan niet goed met ze praten.
Nee wij zijn thuis niet gelukkig.
Ik zit niet eens op school.
Nee, wel m'n vriend en dat is m'n enige hoop.

Citaat:

Als je hier meerdere keren 'nee' op moet antwoorden, dan zeg ik dit: houd vol, het wordt beter. .
Het wordt niet beter en dat zal het ook nooit worden. Al jaren volgt het ene het andere op. FUCK IT! IT "S NOT GETTING BETTER!!!

Citaat:

Neem elke dag zoals het komt, kijk niet te ver vooruit. Ik heb zelf ook zware maanden gehad, en ik weet dat er nog zware maanden volgen. .
Ik denk eerder dat er nog een zware leven volgt
.
Citaat:

Maar ik weet ook dat ik hier sterker van wordt


Daar heb je geluk mee, ik word alleen maar "zwakker" .
Ik heb geen kracht meer.....

Citaat:

Al lijkt de dag nog zo donker, de zon komt toch elke morgen op. En elke dag brengt nieuwe kansen. Ja, ook nieuwe teleurstellingen, maar ook momenten van geluk.


Ja, dat is waar maar als 95 % van je dag uit teleurstellingen bestaat.....


Citaat:


Want als ongelukkig bent geweest, weet je pas goed wat echte geluk is. Op het moment dat je in een diepe put zit, en je de zon alleen als herinnering weet, denk dan ook: ik kom hier uit, en ik zal eens die zon weer op mijn huid voelen schijnen. Denk daar aan als je troost nodig hebt, en ga bij iemand te raad. Praat, huil en lach. Daar zal je je veel beter door voelen..


Ik praat, ik huil en ik lach maar het wordt er niet beter op, naar mate dat ik er over praat word ik nog neerslachtiger....
Niet praten is ook weer slecht.

Citaat:

En voor de mensen die hier 'ja' op mogen zeggen, voel je bevoorrecht en prijs je gelukkig! Probeer mensen te helpen die het minder goed hebben..die stellen dat heel erg op prijs. Vraag eens hoe het met ze gaat, ze zullen je dankbaar zijn.
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Toch proces tegen Geert Wilders
Verwijderd
500 07-03-2009 16:13
Verhalen & Gedichten Dagboek Janne
Margriet
2 06-07-2003 20:33
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 11:39
Psychologie Kamp nachtmerrie..............wat moet ik nu? help me mensen.....
HelpMePlease
12 07-10-2002 18:35
Psychologie Mijn kliniek verhaal
Eend
21 15-08-2002 15:05
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.