Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2003, 16:00
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Aan de dertig artikelen die de Universele Verklaring
van de Rechten van de Mens telt, zou een
artikel moeten worden toegevoegd: ‘Iedereen
heeft het recht roesmiddelen naar eigen keuze te
gebruiken.’ In plaats van in de categorie moord en
verkrachting te worden opgenomen,zouden drugs
als cultuurgoed moeten worden gezien, net zoals
godsdienst en kunst. Een verbod op de geestveranderende
ervaring die drugs oproepen, schendt
de menselijke waardigheid evenzeer als een verbod
om een eigen godsdienst te kiezen.

Wat is jullie opinie met betrekking tot het bovenstaande betoog?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2003, 16:12
Mir-idiotA
nou slecht..
zal maar als een soort geloof dienst doen. er bestaat nl nog ouders die hun kinderen geloof ONDERDRENKELEN ..
zal maar oz met de geestveruimende drugs zij...
's ochtend saan het ontbijt al..
maar em..ja lech het wel een keer beter uit anders..
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 16:17
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Geesrverruimde middelen, zeker harddrugs zorgen voor verslaving en uitsluiting van de maatschappij. Als drugs vrij verkrijgbaar zouden zijn, en dus goedkoper, leid dat tot veel meer verslaafden die niet meer actief aan de maatschappij deelnemen. Een buitengewoon slecht idee dus.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 16:22
ShadowX
Avatar van ShadowX
ShadowX is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 05-11-2003 @ 17:12:
maar em..ja lech het wel een keer beter uit anders..
Doe maar ja
__________________
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. Without me, my signature is useless. Without my signature, I am useless.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 16:34
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
Iedereen heeft het recht roesmiddelen naar eigen keuze te gebruiken.
ik vind dat je niet gestraft zou mogen worden voor het bezit of gebruik van harddrugs. iedereen zou vrij moeten zijn om drugs te gebruiken.
maar ik ben er wel tegen dat harddrugs vrij verkrijgbaar zouden zijn bij de apotheker ofzo. toen ik verslaafd was droomde ik daar wel van maar nu ik wat nuchter kan denken vind ik dat geen goed idee. beeld je eens in dat elke meerderjarige vrij heroïne, cocaïne, enz kan kopen...
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 16:43
DnY
DnY is offline
Ben het wel eens met needlefreak, druggebruik en bezit zouden niet strafbaar moeten zijn, het is ten slotte je eigen keuze om te gebruiken (tot een bepaalde grens.) Het zou wel goed zijn om meer plaatsen te hebben om harddrugs te laten testen, maar bij wijze van spreken 'je coke bij de albert heijn halen' lijkt me ook niet echt een slim idee.
__________________
'I feel like I should have a great idea right now. But I don't.'
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 16:48
O.B.
O.B. is offline
osdorp posse-Bestijd het drugsbelijd
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 17:02
Verwijderd
Citaat:
het is ten slotte je eigen keuze om te gebruiken
Ja het is je eigen keus om drugs te gebruiken, maar wie draait er weer voor op als je eenmaal verslaafd bent....juist de overheid.

Daarom vind ik dat het niet je eigen keus moet zijn, omdat er zo alleen maar nog meer problemen komen rond het gebruik van drugs. Laat staan dus dat ik het er mee eens ben dat elk persoon van 18 jaar of ouder het gewoon legaal mag kopen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 17:13
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
Ja het is je eigen keus om drugs te gebruiken, maar wie draait er weer voor op als je eenmaal verslaafd bent....juist de overheid.
ja maar een harddrug zoals alcohol mag je wel gebruiken en er zijn ook veel alcoholiekers waar de overheid voor moet opdraaien.
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 17:16
Verwijderd
mja, dat is beetje hypocriet he...uhm ja dat zouden ze dan eigenlijk ook inde wet moeten veranderen......maarja alcohol is té ingeburgert
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 17:19
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
NOU! MIJN MENING HIEROVER zal ik een andere keer verkondigen, want ik heb nu ff geen zin
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 17:50
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
maarja alcohol is té ingeburgert
andere harddrugs ook hoor maar in mindere mate omdat het illegaal is.
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 18:00
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
HD worden steeds meer geaccepteerd. IPV dit tegen te werken kan er beter voor kwaliteit gezorgd worden. Wat gebruikt word het toch wel, kan ht beter "gezond" zijn voor de burger
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 18:06
baldadigheid
baldadigheid is offline
ik ga het niet lezen, k ben bier aan het drinken
__________________
Lege zakken rechtzetter
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 19:02
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Hm, er zijn wel meer artikelen van de universele rechten van de mens die elkaar zalig tegenspreken. Bijvoorbeeld de vrijheid van meningsuiting en die ene dat je niet mag discrimineren. Kijk naar de VS, waar de KKK nog rustig bijeenkomsten en openbare rally's mag houden, maar daarmee verschillende groepen beledigen. Ze schuwen er niet van om de afro-amerikaanse politieagenten, die hun nota bene beschermen, te beledigen.

Nou goed. Het artikel zou je ruim moeten zien, en in combinatie met de andere Universele Rechten van de Mens moeten bekijken. Zo zou je het natuurlijk niet gewoon vrij moeten verkopen, omdat dat de veiligheid van de omgeving weer naar beneden haalt, ook iets waar een universeel mens recht op heeft. Je zou het aan meerderjarigen moeten verkopen en de overheid heeft het volste recht om er regelmatige controles op uit te voeren, de prijs op te voeren en veel accijnzen erop te gooien. Gezond.
Gezond, nu we het daar ook over hebben. De mens heeft ook het recht om in een gezonde omgeving op te groeien, iets wat de harddrugs niet bevorderen. Nu zijn er wel meer dingen die dat niet bevorderen, maar harddrugs zijn de boosdoeners van deze tijd, zoals het taboe vertelt.
In deze tijd is er nog geen ruimte voor een vrije (onder leeftijdsgebonden voorwaarden) distributie van hard drugs. De softdrugs, daarin neemt Nederland een vooruitstrevend voorbeeld en als andere EU-landen zich hier ook in kunnen vinden, kan er pas gepraat worden over de legalisering van har drugs. Anders loopt Nederland het risico niet conform de maatregelen van de EU te lopen en zo in de problemen te komen. Eventuele gevolgen zijn boetes en een uitzetting van de EU-club.

Wat realistisch is, is dat de (nederlandse) overheid toegeeft dat hard drugs een waarheid, laat staan probleem vormt. Er zouden wel tests uitgevoerd moeten worden, meer tests. Maak testpunten op feesten, zoals die er nu al (in kleine mate) zijn. zorg er in ieder geval voor dat de fouten met hard drugs zo veel mogelijk beperkt worden en stel een harddrugslijn in, waar de slechte dealers bekend gemaakt kunnen worden. Voor legale distributie is NL nog niet klaar, maar voor het accepteren van de hd's en het gebruik veiliger maken, daar wel voor.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 21:57
Verwijderd
Vlooienband heeft gesproken
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 10:42
paco de taco
Avatar van paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
needlefreak schreef op 05-11-2003 @ 18:50:
andere harddrugs ook hoor maar in mindere mate omdat het illegaal is.
andere harddrugs zijn niet te ingeburgert. anders was het waarschijnlijk niet illegaal en algemeen geaccepteerd door de maatschappij. het is heel normaal om op een terrasje een biertje te drinken, bij andere harddrugs is dat dus echt niet zo.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 13:02
Griller
Griller is offline
Maar een biertje drinken ( 1 of 2) op een terrasje waar mensen dus niet zat van worden vind ik niet echt vreemd,dat is zeg maar gewoon lekker en niet om van de kaart te worden... Mensen zullen nooit een kwart lijnje nemen omdat het lekker is(qua smaak) en zullen al helemaal niet een beetje mdma in hun bek douwen voor de smaak.
Daarintegen vind ik het gebruik van harddrugs wel gewoon je eigen keuze en daar heeft voor de rest niemand iets meer te maken.
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-11-2003, 13:03
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
onder "onze generatie" is drugs best wel op weg om ingebeurgerd te worden
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 13:05
Griller
Griller is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 06-11-2003 @ 14:03:
onder "onze generatie" is drugs best wel op weg om ingebeurgerd te worden
Moet ik je inderdaad gelijk in geven...
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 13:07
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
EN ALS IK HET NOU ZONDER SPELFOUTEN SCHRIJF HELEMAAL ZEKER


caps, sorry
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 13:12
Griller
Griller is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 06-11-2003 @ 14:07:
EN ALS IK HET NOU ZONDER SPELFOUTEN SCHRIJF HELEMAAL ZEKER


caps, sorry
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 15:30
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik ben het helemaal met Vlooieband eens!

Vooral het punt dat er meer mogelijkheden met betrekking tot het testen van harddrugs moeten komen. Wat ik heb begrepen is dat de overheid zoiets heeft van 'als hd op feesten wordt getest, promoot je het gebruik'. Terwijl de statestieken dit tegenspreken. De overheid stopt nu z'n kop in het zand 'wat je niet ziet, is er niet'.

Ik vind niet dat de drempel te laag mag worden naar hd. Ofwel; ik ben er tegen dat je bij de apotheek/ drogist hd zou kunnen kopen.
Beetje offtopic; ik hoorde onlangs meerdere malen het verhaal dat over een aantal jaar wiet bij de supermarkt/ apotheek/ drogist vrij verkrijgbaar zou worden.. Geen goede zet naar mijn idee, dan kun je beter het rookverbod in de coffeeshops afschaffen..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 09:32
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
andere harddrugs zijn niet te ingeburgert. anders was het waarschijnlijk niet illegaal en algemeen geaccepteerd door de maatschappij.
drugs hebben altijd bestaan en zullen ook blijven. je hebt druggebruikers van alle leeftijden en in elk dorpje of stad heb je drugs. ik heb wel gezegd in mindere mate ingeburgerd omdat het illegaal is maar je kunt drugs niet wegdenken uit onze maatschappij.
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 11:34
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
*wat naaldgekkie zei*
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2003, 12:28
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 05-11-2003 @ 17:00:
Aan de dertig artikelen die de Universele Verklaring
van de Rechten van de Mens telt, zou een
artikel moeten worden toegevoegd: ‘Iedereen
heeft het recht roesmiddelen naar eigen keuze te
gebruiken.’ In plaats van in de categorie moord en
verkrachting te worden opgenomen,zouden drugs
als cultuurgoed moeten worden gezien, net zoals
godsdienst en kunst. Een verbod op de geestveranderende
ervaring die drugs oproepen, schendt
de menselijke waardigheid evenzeer als een verbod
om een eigen godsdienst te kiezen.

Wat is jullie opinie met betrekking tot het bovenstaande betoog?

op de een of andere manier heb ik het nu 10x gelezen maar k weet nog niet wat er staat
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 12:41
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
maar nou vraag ik me toch af. WTF heeft drugsgebruik met geloofsovertuiging te maken?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 12:53
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 08-11-2003 @ 13:41:
maar nou vraag ik me toch af. WTF heeft drugsgebruik met geloofsovertuiging te maken?
Goed lezen! Er wordt géén link tussen religie en drugs gegeven!
ik citeer;
Citaat:
Drugs zouden als cultuurgoed moeten worden gezien, net zoals godsdienst en kunst.
Er staat enkel dat ze in dezelfde categerie zouden moeten worden opgenomen!

(verkrachten en moord vallen ook in de zelfde catogerie, maar zijn ook niet met elkaar te vergelijken!)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 12:55
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
ik struikelde eerder hierover

Citaat:
Een verbod op de geestveranderende
ervaring die drugs oproepen, schendt
de menselijke waardigheid evenzeer als een verbod
om een eigen godsdienst te kiezen.
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 13:22
Eightball GOD
Avatar van Eightball GOD
Eightball GOD is offline
ik ben er absoluut voor om alle drugs uit de illegaliteit te halen, de voornaamste problemen die drugs geven komen namelijk voort uit het feit dat het illegaal is.
verder vind ik wel dat dit gepaard moet gaan met, zoals al eerder is genoemd, goede controle, maar vooral ook, wat nog niet is genoemd, veel betere informatieverstrekking over de effecten en gevolgen van drugs, er moet dus al op de basisschool begonnen worden met het geven van drugsvoorlichting, en niet alleen mbt softdrugs, maar ook harddrugs, en niet alleen in de trant van het is slecht, maar ook de kanten laten zien die het voor de gebruiker aantrekkelijk maken om te gebruiken, gewoon alle aspecten van drugsgebruik bespreekbaar maken.
ofzo
__________________
Mensen als wij, die geloven in de fysica, weten dat het onderscheid tussen verleden, heden en toekomst slechts een hardnekkig onuitroeibare illusie is
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 16:54
paco de taco
Avatar van paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Eightball GOD schreef op 08-11-2003 @ 14:22:
er moet dus al op de basisschool begonnen worden met het geven van drugsvoorlichting, en niet alleen mbt softdrugs, maar ook harddrugs, en niet alleen in de trant van het is slecht, maar ook de kanten laten zien die het voor de gebruiker aantrekkelijk maken om te gebruiken
en dan denken die kinderen op de basisschool van o dat lijkt me leuk en gaan het eens uit proberen als ze er aan kunne komen op de een of andere manier, of niet?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 17:09
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Eightball GOD schreef op 08-11-2003 @ 14:22:
ik ben er absoluut voor om alle drugs uit de illegaliteit te halen, de voornaamste problemen die drugs geven komen namelijk voort uit het feit dat het illegaal is.
verder vind ik wel dat dit gepaard moet gaan met, zoals al eerder is genoemd, goede controle, maar vooral ook, wat nog niet is genoemd, veel betere informatieverstrekking over de effecten en gevolgen van drugs, er moet dus al op de basisschool begonnen worden met het geven van drugsvoorlichting, en niet alleen mbt softdrugs, maar ook harddrugs, en niet alleen in de trant van het is slecht, maar ook de kanten laten zien die het voor de gebruiker aantrekkelijk maken om te gebruiken, gewoon alle aspecten van drugsgebruik bespreekbaar maken.
ofzo
wat een onzin. verslaafde mensen kunnen niet fatsoenlijk functioneren in een maatschappij. daarnaast kost zoiets onwijs veel geld ivm gezondheidszorg ed. en ga nou niet lopen nuilen dat alcohol ook kosten met zich meebrengt; als je het kosten-baten plaatje van alcohol naast die van XTC, heroine, speed oid legt, dan zie je dat alcohol veel minder kost, veel minder verslaafden met zich meebrengt (relatief) en dat er veel meer mensen op een goede manier mee om kunnen gaan

drugs moeten illegaal blijven; onder andere omdat t dan gevaarlijker is, zullen minder mensen het gebruiken. daarnaast moet je als overheid dingen die zo gevaarlijk zijn uberhaupt niet toestaan. tuurlijk zijn er mensen die wel normaal met drugs om kunnen gaan, maar vergeleken met de hoeveelheid mensen die dit niet kunnen, is legaliseren geen optie
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 17:28
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
little nemo schreef op 08-11-2003 @ 18:09:
wat een onzin. verslaafde mensen kunnen niet fatsoenlijk functioneren in een maatschappij. daarnaast kost zoiets onwijs veel geld ivm gezondheidszorg ed. en ga nou niet lopen nuilen dat alcohol ook kosten met zich meebrengt; als je het kosten-baten plaatje van alcohol naast die van XTC, heroine, speed oid legt, dan zie je dat alcohol veel minder kost, veel minder verslaafden met zich meebrengt (relatief) en dat er veel meer mensen op een goede manier mee om kunnen gaan

drugs moeten illegaal blijven; onder andere omdat t dan gevaarlijker is, zullen minder mensen het gebruiken. daarnaast moet je als overheid dingen die zo gevaarlijk zijn uberhaupt niet toestaan. tuurlijk zijn er mensen die wel normaal met drugs om kunnen gaan, maar vergeleken met de hoeveelheid mensen die dit niet kunnen, is legaliseren geen optie

dus nu het hele strafrechtelijke systeem verstopt zit met (in mijn mening) nutteloze drugsdelicten is het wel goed? op deze manier is er geen tijd/ruimte meer om andere delicten waar wél slachtoffers vallen op te lossen. en als je het legaliseert is het ook makkelijker te krijgen dus hoeven junks niet te gaan stelen. en dan ook nog maar niet te beginnen over het feit dat ze geregistreerd staan.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 17:47
Verwijderd
wtf ik denk dat als we het gaan legaliseren, drugs dan net zo ingeburgert wordt als alcohol. Het aantal mensen dat drugs gebruikt gaat volgens mij aanzienlijk stijgen, wat nog meer problemen met zich meebrengt en dat moeten we niet hebben he...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Discussies voeren over ethiek.
Stomme Klont
23 28-04-2013 13:47
Levensbeschouwing & Filosofie Discussies
WärteR
169 27-04-2006 05:43
Beleidszaken [Beleidszaken]Meer vrije discussie gewenst
Verwijderd
78 09-05-2005 11:26
Levensbeschouwing & Filosofie Rushton discussie
Verwijderd
18 02-03-2004 17:38
Beleidszaken De meest interessante discussies ontstaan offtopic.
hamer&sikkel
17 06-09-2003 15:49
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen probleem: morgen discussie Nederlands
Arnold
0 13-03-2002 16:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.