Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2006, 19:52
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Ik heb een meisje (13) die mij leuk vind, ik vind haar ook wel leuk...
Alleen wat ik vaak hoor is dat ze (anderen) het niks vinden: zij 13, hij 19.

Maar als ik het heb over een vriendin van me heb (18) die een vriend heeft (26), dan vinden ze het niet zo erg...
Eveneens als zij 18 en ik 24 zou zijn

Maar nu is mijn vraag aan jullie, wat vinden jullie hier van?
Ik heb zoiets van, ik kijk eerst hoe het gaat als we een paar keer afgesproken hebben en dan kijken hoe het tussen ons zit.
En dan als we het er allebei over eens zijn en elkaar echt leuk vinden, dat we wat kunnen beginnen...
__________________
het slechtste, dat zijn woorden van een pessimist, en een pessimist is een slecht geinformeerde optimist
Advertentie
Oud 14-01-2006, 19:57
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik vind dat jullie dat zelf moeten uitzoeken. Als jullie allebei van elkaar houden, zie ik het probleem niet.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 14-01-2006, 19:59
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Het is toch logisch dat mensen 18 en 24 minder erg vinden dan 13 en 19? Dan ben je allebei volwassen enzo. Ja je moet het zelf weten hoor, maar kijk er niet zo raar van op.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 14-01-2006, 20:00
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik vind het gewoon raar dat 'volwassen' mannen op meisjes vallen < 16 (wat ook nog jong is, vind ik).

Jullie moeten het natuurlijk zelf weten, maar bedenk wel dat je van de negatieve reacties uit jullie omgeving niet vrolijk gaat worden.
Oud 14-01-2006, 20:01
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Ik ga het sowieso niet afkeuren,maar besef je weld at het een redlelijk verschil is (vooral op die leeftijd).

maar wat ik er perse van zou vinden, da tkan ik zo neot zeggen dan zou ik jullie als stelletje moeten kenne, en weten hoe jeullie onderlinge verhoudingen leggen. Ik beodel een relatie tussen 13 - 19 jaar kan zijn het en de halve pedo

maar ook gewoon 2 mensen die om elkaar geven maar toevallig wat leeftijdsverschil hebben

tligt er maar net aan hoe het tussen jullie zit hoe het klikt en hoe ver in jullie leven jullie beiden zijn
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Oud 14-01-2006, 20:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
13 en 19 vind ik een te groot verschil in die leeftijdscategorie.
Iemand van 18 en 26 vallen in een hele andere categorie wat het meer acceptabel maakt, hoewel ik dit persoonlijk nog niet zou doen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 14-01-2006, 20:12
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Het ligt eraan. Als jij een volwassen relatie met haar wil, vind ik het niet kunnen, wil je gewoon 'verkering' zonder seks en verwacht je dat ook niet van haar, dan is het een ander verhaal...

Ik kan er nooit zo goed bij komen wat een volwassen jongen ziet in een onvolwassen bruggertje... en ze zal er vast ouder uitzien en zich ouder gedragen net als alle meisjes van 13, maar ze blijft 13. Ze begint net, jij bent hopelijk klaar met middelbare school en gaat werken of een vervolgopleiding doen. Wat heb je in godsnaam nog gemeen? Alles waar jij al jaren doorheen bent, gaat ze een voor een nog krijgen. Ze komt net in de puberteit, jij bent er al uit... ik weet het niet hoor.

En vergeet vooral niet dat ze tegen je op kijkt. Want jij bent ál 19. Ook als ze seks zou willen, doet ze dat voor jou, omdat jij het wilt. Ze zal allerlei dingen doen om jou te plezieren, om jou maar te houden en zo allerlei dingen doen waar ze nog niet aan toe is enz. Ookal zegt ze van niet...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 14-01-2006, 20:51
Experiment
Experiment is offline
Hangt vooral heeeel erg van dat meisje af. Veel dertienjarige meisjes lijken wel heel volwassen, maar dat is vaak maar een houding...
Oud 14-01-2006, 20:55
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Ik vind het niks.
Oud 14-01-2006, 21:05
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Dertien is klein. Dertien is echt klein. (Vijftien is ook klein, maar dat doet er even niet toe.) Ik ken genoeg mensen van dertien, maak ook genoeg mensen van dertien mee om dat te kunnen zeggen, denk ik.

Het kan wel, op zich, zolang je maar uitkijkt. Nja, zolang je je er goed bij voelt - en zij ook -, wat is dan het probleem?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.

Laatst gewijzigd op 14-01-2006 om 21:13.
Oud 14-01-2006, 21:11
Verwijderd
Meisjes van dertien zijn jong, kwetsbaar en beïnvloedbaar. 19 is dan net zoiets als 30, heel oud iig. En wil jij seks met een 13-jarige? Ik hoop dat iemand je aangeeft en dat je ervoor opgepakt wordt
Toen ik 13 was ben ik door kerels zoals jij naar de kanker geholpen. Meisjes van 13 zijn NIET volwassen, ook niet als ze dat zelf beweren.
Oud 14-01-2006, 21:14
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Katje schreef op 14-01-2006 @ 22:11 :
Toen ik 13 was ben ik door kerels zoals jij naar de kanker geholpen. Meisjes van 13 zijn NIET volwassen, ook niet als ze dat zelf beweren.
Minstens de helft van de meisjes van dertien die ik ken vinden zichzelf heel groot en heel volwassen en heel oud.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 14-01-2006, 21:30
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Zoals je zelf al zegt: Als jullie elkaar echt leuk vinden en als jullie denken dat het wel zal gaan lukken en het goed voelt, dan hoeft het geen probleem te zijn. Oke, het verschil is natuurlijk niet erg klein. Ze is pas 13 en eigenlijk nog een 'meisje', ook al verschilt dat per persoon. Als ze wat volwassen is voor haar leeftijd, dan is het verschil al een stuk kleiner. Maar onthoud wel dat ze pas in de eerste paar klassen van de middelbare zit en jij al in je vervolgopleiding (toch?). Zij is daar waarschijnlijk nog amper meebezig en zo zullen jullie op andere vlakken ook wel verschillen. Maar misschien is dat verschil wel helemaal niet zo goed te merken. Voelt het goed, ga er dan voor , want er is niet zoveel mis met grote leeftijdsverschillen.
Oud 14-01-2006, 21:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roosje schreef op 14-01-2006 @ 22:14 :
Minstens de helft van de meisjes van dertien die ik ken vinden zichzelf heel groot en heel volwassen en heel oud.
Klopt. Maar het probleem is, dat ze door die houding zichzelf in de problemen helpen. Ze geven een verwachting af waar een jongen graag opin gaat. En zeg dan maar eens nee. Op die leeftijd deed ik alles voor jongens, je bent onzeker, je wilt hem niet kwijt of teleurstellen, en als je op dat punt komt, word je verrast en overdonderd en dan kun je geen nee meer zeggen...

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, meisjes van 13 die wel voor zichzelf opkomen en duidelijk kunnen/durven maken dat ze dat niet willen.
Natuurlijk zijn er ook jongens van 19 die netjes zijn en nergens op aandringen of onbewust onder druk zetten, die er over praten, het topic uit de weg helpen en gewoon verkering hebben tot dat meisjes 16/17 is...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 14-01-2006, 21:32
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Volgens je cu2 is je zusje ook 13. Is het niet vreemd om iets met iemand te hebben die het vriendinnetje van je zusje had kunnen zijn? Of is het soms een vriendinnetje van je zusje
__________________
Don't worry, be happy!
Oud 14-01-2006, 21:34
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
LOLA3000 schreef op 14-01-2006 @ 22:32 :
Volgens je cu2 is je zusje ook 13. Is het niet vreemd om iets met iemand te hebben die het vriendinnetje van je zusje had kunnen zijn? Of is het soms een vriendinnetje van je zusje
Dus?
Oud 14-01-2006, 21:34
Verwijderd
Als ik een zusje had van 13 en je zou iets met haar proberen, zou ik mijn lieve broers aankijken en jouw adres geven
Oud 14-01-2006, 21:36
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Overgens een ander probleem: ouders, wel te verstaan die van haar en hopelijk ook die van jou die het geen succes vinden. Ik weet niet of je op jezelf woont? Maar ik kan me voorstellen dat zij daar niet mag komen. Ze mag niet blijven slapen, jij mag niet blijven slapen, zij moet huiswerk maken, ze moet om 10 uur binnen zijn, mag absoluut nog niet uit en drinken enzenz.
Jij allemaal niet. Zij wil bij jou zijn, zij gaat haar relatie met haar ouders verneuken, ruzie maken, want zij wil bij jou zijn... ik vind dat je dat, mocht dit het geval worden, niet moet aandoen. Ouders zijn op haar leeftijd komende 6 jaar heel belangrijk, omdat ze daar nog 6 jaar moet wonen en dat kan maar beter zo plezierig mogelijk zijn...

Wees iig een vent en stel je voor aan haar ouders, kijken wat zij ervan vinden... vergeet namelijk niet dat zoenen al strafbaar is met een meisje van onder de 16. Haar ouders hoeven alleen maar aangifte te doen en jij krijgt een hoop gezeik. En ja, ook als zij het zelf wil. Want op die leeftijd weten meisjes niet altijd wat ze echt willen, ze willen het willen, voor hem en daarom worden dat soort meisjes door de wet beschermd.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Ads door Google
Oud 14-01-2006, 21:59
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
MisterDJ schreef op 14-01-2006 @ 20:52 :
Ik heb een meisje (13) die mij leuk vind, ik vind haar ook wel leuk...
Alleen wat ik vaak hoor is dat ze (anderen) het niks vinden: zij 13, hij 19.

Maar als ik het heb over een vriendin van me heb (18) die een vriend heeft (26), dan vinden ze het niet zo erg...
Eveneens als zij 18 en ik 24 zou zijn

Maar nu is mijn vraag aan jullie, wat vinden jullie hier van?
Ik heb zoiets van, ik kijk eerst hoe het gaat als we een paar keer afgesproken hebben en dan kijken hoe het tussen ons zit.
En dan als we het er allebei over eens zijn en elkaar echt leuk vinden, dat we wat kunnen beginnen...
Get your act together. Je bent verzijld geraakt in een toestand met een meisje van 13 omdat je zelfvertrouwen te laag is voor de vrouwen van je eigen leeftijd. Waar is je zelfrespect gebleven man? Je moet meisjes van je eigen niveau opzoeken en iemand van 13 kan niet goed voldoen aan de behoeftes van een 19 jarige. Nou weet ik wel dat jij heel graag wil geloven dat dit wel kan, en daarom sta je jezelf toe deze vernedering te ondergaan. Je maakt ook heel scheve vergelijkingen om je zaak te ondersteunen. Alsof je niet weet dat een vrouw van 18 iets heel anders is dan een meisje van 13.

En als ik die vader van haar was zou ik mijn geweer doorladen als mijn dochter met jou thuiskwam. Hij zal wel denken.. wat voor loser is dit die zich stort op meisjes van 13 die enorm tegen zijn leeftijd opkijken. Ontwikkel wat zelfrespect en doe afstand van dit idiote plan.. als je dat niet wil doen raad ik je aan om jezelf alvast te registreren bij het dichtsbijzijnde politiebureau.
Oud 14-01-2006, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 14-01-2006 @ 22:36 :
Overgens een ander probleem: ouders, wel te verstaan die van haar en hopelijk ook die van jou die het geen succes vinden. Ik weet niet of je op jezelf woont? Maar ik kan me voorstellen dat zij daar niet mag komen. Ze mag niet blijven slapen, jij mag niet blijven slapen, zij moet huiswerk maken, ze moet om 10 uur binnen zijn, mag absoluut nog niet uit en drinken enzenz.
Jij allemaal niet. Zij wil bij jou zijn, zij gaat haar relatie met haar ouders verneuken, ruzie maken, want zij wil bij jou zijn... ik vind dat je dat, mocht dit het geval worden, niet moet aandoen. Ouders zijn op haar leeftijd komende 6 jaar heel belangrijk, omdat ze daar nog 6 jaar moet wonen en dat kan maar beter zo plezierig mogelijk zijn...

Wees iig een vent en stel je voor aan haar ouders, kijken wat zij ervan vinden... vergeet namelijk niet dat zoenen al strafbaar is met een meisje van onder de 16. Haar ouders hoeven alleen maar aangifte te doen en jij krijgt een hoop gezeik. En ja, ook als zij het zelf wil. Want op die leeftijd weten meisjes niet altijd wat ze echt willen, ze willen het willen, voor hem en daarom worden dat soort meisjes door de wet beschermd.
got a point there
Oud 14-01-2006, 22:03
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 14-01-2006 @ 22:59 :
Get your act together. Je bent verzijeild geraakt in een toestand met een meisje van 13 omdat je zelfvertrouwen te laag is voor de vrouwen van je eigen leeftijd. Waar is je zelfrespect gebleven man? Je moet meisjes van je eigen niveau opzoeken en iemand van 13 kan niet goed voldoen aan de behoeftes van een 19 jarige. Nou weet ik wel dat jij heel graag wil geloven dat dit wel kan, en daarom sta je jezelf toe deze vernedering te ondergaan. Je maakt ook heel scheve vergelijkingen om je zaak te ondersteunen. Alsof je niet weet dat een vrouw van 18 iets heel anders is dan een meisje van 13.
Kom op zeg, dit is echt gelul.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 14-01-2006, 22:18
Verwijderd
Ik vind het niet kunnen, sorry. Ik ben het er eigenlijk al niet mee eens dat twee vrienden van mij, allebei 18, verkering hebben met een meisje van 15.
En 13 en 19 is gewoon echt een te groot verschil. De werelden zijn anders, jullie hebben niet dezelfde behoeftes. Je kunt zeggen dat ze misschien heel volwassen is voor haar leeftijd, maar ze blijft 13. En niet alle meisjes van 13 zijn onvolwassen en naief, maar ik vind dat ze geen van alleen een relatie kunnen beginnen met een 19-jarige man.

Als mijn zusje thuis zou komen met een jongen die 6 jaar ouder was, had ik het niet goed gevonden en mijn ouders zeker niet.

Ken je grenzen.
Oud 14-01-2006, 22:29
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vind dat jij een volwassen man bent en zij een klein kind.
Dat jij studeert of werkt en zij aan de brugklas begint.
Dat jij jezelf klem kunt zuipen als je wilt en zij iemand anders nodig heeft om een drankje te laten halen.
Dat jij auto rijdt of zou mogen rijden en zij waarschijnlijk nog door haar ouders wordt weggebracht.
Dat jij mag uitgaan tot 's morgens vroeg en zij waarschijnlijk om 10 uur binnen moet zijn.
Dat jij seks zult willen hebben en dat zij misschien nog niet eens toe is aan tongzoenen.

En dat je daaruit zelf je conclusies moet trekken.
Oud 14-01-2006, 22:31
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Wat zijn we toch weer lief voor elkaar en gunnen we anderen het geluk.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 14-01-2006, 22:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 14-01-2006 @ 23:31 :
Wat zijn we toch weer lief voor elkaar en gunnen we anderen het geluk.
Maar waar ligt dan de grens voor jou? Alsof wij hem zin geluk niet gunnen. Absoluut wel, maar met een meisje van 13... kom op zeg!
Advertentie
Oud 14-01-2006, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-01-2006 @ 23:29 :
Ik vind dat jij een volwassen man bent en zij een klein kind.
Dat jij studeert of werkt en zij aan de brugklas begint.
Dat jij jezelf klem kunt zuipen als je wilt en zij iemand anders nodig heeft om een drankje te laten halen.
Dat jij auto rijdt of zou mogen rijden en zij waarschijnlijk nog door haar ouders wordt weggebracht.
Dat jij mag uitgaan tot 's morgens vroeg en zij waarschijnlijk om 10 uur binnen moet zijn.
Dat jij seks zult willen hebben en dat zij misschien nog niet eens toe is aan tongzoenen.

En dat je daaruit zelf je conclusies moet trekken.
sluit ik me bij aan
en weet je zeker dat je niet gevleid bent door de aandacht?
Oud 14-01-2006, 23:18
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-01-2006 @ 23:36 :
Maar waar ligt dan de grens voor jou? Alsof wij hem zin geluk niet gunnen. Absoluut wel, maar met een meisje van 13... kom op zeg!
Die grens is heel persoonlijk.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 14-01-2006, 23:25
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
En dan gaat het er nog maar half om wat wij er van vinden...
Ik vind het vreemd dat je zelf niet beseft dat het verschil hier wel enorm groot is. Komaan, die begint nog maar aan haar middelbare school. Zoek maar iemand van wat meer je eigen leeftijd, of probeer binnen vijf jaar opnieuw.
__________________
Let's fantasize a revolution
Oud 14-01-2006, 23:32
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 15-01-2006 @ 00:18 :
Die grens is heel persoonlijk.
Nee, da's een lekker Balkenende-antwoord.
Oud 14-01-2006, 23:37
Verwijderd
19 en 13 vind ik wel erg heftig hoor, een meisje dat waarschijnlijk nog aan het begin van haar puberteit staat - en dan jij, die dat waarschijnlijk al lang ontgroeid is. Ik denk persoonlijk niet dat het kan werken.
Oud 14-01-2006, 23:38
Verwijderd
Even lekker ongenuanceerd: Heb je geen eergevoel ofzo?
Oud 14-01-2006, 23:50
Verwijderd
Nou ja, met dat eergevoel valt het denk ik wel mee - ik ben het eens met Anneka, dat hij zich misschien gevleid voelt door de aandacht. Natuurlijk mag je je wel gevleid voelen, maar je moet ook realistisch blijven - 19 en 13 is gewoon té.
Oud 15-01-2006, 00:30
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
13 - 19 vind ik ziekelijk
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 15-01-2006, 00:35
Verwijderd
meisje van 13 en jongen van 16 kan dat

Laatst gewijzigd op 15-01-2006 om 00:42.
Oud 15-01-2006, 00:40
Verwijderd
Wat minder 'ziek', maar ik vind het nog steeds, vooral op die leeftijd, veel.
Oud 15-01-2006, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 15-01-2006 @ 01:40 :
Wat minder 'ziek', maar ik vind het nog steeds, vooral op die leeftijd, veel.
wat is er eigenlijk ziek aan dan
Ads door Google
Oud 15-01-2006, 00:46
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
hippegozer schreef op 15-01-2006 @ 01:35 :
meisje van 13 en jongen van 16 kan dat
Nee en 13 en 19 niet.

Een 13 jarige kom net op de middelbare school terwijl een 16 jarige al bijna klaar is en een 19 jarige helemaal.

Ik vindt gozers of meiden die op 13jarige vallen als ze zelf 19 echt zielig. En kom me niet vertellen dat liefde overwint alles. Want dat slaat nergens op. In dit geval. Ik bedoel is het nou zo zielig dat je niemand van je leeftijd kon vinden ofzo
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 15-01-2006, 00:51
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 15-01-2006 @ 01:46 :
Nee en 13 en 19 niet.

Een 13 jarige kom net op de middelbare school terwijl een 16 jarige al bijna klaar is en een 19 jarige helemaal.

Ik vindt gozers of meiden die op 13jarige vallen als ze zelf 19 echt zielig. En kom me niet vertellen dat liefde overwint alles. Want dat slaat nergens op. In dit geval. Ik bedoel is het nou zo zielig dat je niemand van je leeftijd kon vinden ofzo
ze leek ouder kwam er pas later achter hoe oud ze echt was
btw ze zit in het tweede ik in vierde
Oud 15-01-2006, 01:04
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
haha get a life jonge 13 jaar
__________________
Eigen genot eerscht
Oud 15-01-2006, 01:14
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
hippegozer schreef op 15-01-2006 @ 01:51 :
ze leek ouder kwam er pas later achter hoe oud ze echt was
btw ze zit in het tweede ik in vierde
dan zit je qua kennis iig dicht bij elkaar
of dat emotioneel zo is moet je zelf maar kijken

persoonlijk heb ik er niks op tegen zolang de relatie vordert op de snelheid van de langzaamste (en ik schat dat in dit geval het meisje wat meer tijd nodig heeft)

als ts leeker verkering mee heeft en haar zoent op haar 16e verjaardag
doorexperimenteerd tot zijn 18 e en op zijn 25 trouwt kan ik er weinig tegen hebben
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Oud 15-01-2006, 02:05
Verwijderd
Ik vind dertien en negentien echt een te groot verschil. Dertien en vijftien kan nog wel door de beugel, dertien en zestien eventueel ook nog wel, maar dertien en negentien echt niet - dat is het verschil tussen een brugwup en een eerstejaars student, om het even scherp te stellen. Ik geloof niet dat ik het een goed idee vind als meisjes van dertien zich met kerels van die leeftijd inlaten.
Oud 15-01-2006, 02:08
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
gewoon doen jah
als jij 70 bent is zij 64, is niet raar toch?
en dat zij nog geen tieten heeft is ook geen probleem want je houdt van hr en dat ze geen haar op hr pussy heeft is voor jou alleen maar een plus, lekker hygienisch
alleen maar voordelen dus
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Oud 15-01-2006, 02:53
boer
Avatar van boer
boer is offline
gast, ook al is ze gewoon lekker, want zo denk jij, doe het maar even niet , of gebruik haar gewoon. Kwets haar uiteindelijk, en laat haar dingen doen waar zij spijt van krijgt. (maar jij misschien niet).
__________________
ik zeg maar wat
Oud 15-01-2006, 10:14
Verwijderd
Citaat:
boer schreef op 15-01-2006 @ 03:53 :
gast, ook al is ze gewoon lekker, want zo denk jij, doe het maar even niet , of gebruik haar gewoon. Kwets haar uiteindelijk, en laat haar dingen doen waar zij spijt van krijgt. (maar jij misschien niet).
Om vervolgens aangegeven te worden bij de politie

Man het is strafbaar
jou kennende ben je gewoon gefleit door de aandacht

laat het.
Oud 15-01-2006, 10:20
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
15-18 is ook strafbaar.

Wat een gezeur allemaal, het ís een groot verschil, maar als hij verstandig is kijkt hij het eerst aan. Niet meteen aanvallen en ook goed en vertrouwd proberen over te komen naar haar ouders toe. Als hij haar echt leuk vindt en niet alleen om de aandacht e.d., dan hoeft het geen probleem te zijn. Maar om nu meteen over politie enzo te beginnen. Zolang hij niets geks doet is er niets aan de hand. Een vriendin van mij had sinds haar 13e een vriendje van 6 jaar ouder, een heel braaf meisje en een 'goede' jongen. En ze hebben nog steeds, na ruim drie jaar. Natuurlijk een extreem voorbeeld, want dat soort gevallen zijn er natuurlijk altijd..
Oud 15-01-2006, 10:40
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
De meeste mensen die in de verdediging schieten zijn ook minderjarig.

Ik vraag me af, TS:

- Wat voor raakvlakken heb je met haar?

- Wat hebben jullie elkaar te bieden?

- Wat vind je zelf van de verschillen (en dan bedoel ik niet alleen de getallen, maar werk/studie/school, andere liefdeservaringen, jullie vrienden e.d.)?
Oud 15-01-2006, 11:01
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 14-01-2006 @ 20:59 :
Het is toch logisch dat mensen 18 en 24 minder erg vinden dan 13 en 19? Dan ben je allebei volwassen enzo. Ja je moet het zelf weten hoor, maar kijk er niet zo raar van op.
__________________
move your body next to me
Oud 15-01-2006, 11:04
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Ze is fysiek nog niet volgroeid en kan onmogelijk de levenservaring hebben als een volwassene.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 15-01-2006, 11:08
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Dat klopt ook wel, wij kunnen er ook niet zo goed over oordelen want wij kennen beiden niet. Feit blijft wel dat het echt een groot verschil is in leeftijd en dat dat gewoon niet zo geaccepteerd wordt in de samenleving, omdat men toch al gauw denkt dat de jongen in kwestie misbruik maakt van het meisje. Maar ja, stel ze zijn echt gek op elkaar en die ouders van het meisje weten dat hij het goed met haar voor heeft kan het opzich wel. Liefde overwint alles toch? Maar als het toch nog niet echt iets is zou ik als ik de ts was liever iemand gaan zoeken van mijn eigen leeftijd.

offtopic: omdat ik gisteravond dit topic heb zitten lezen heb ik vanacht gedroomd dat ik een relatie heb met een jongen van 11
__________________
Don't worry, be happy!
Oud 15-01-2006, 11:39
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Zo was ik op mijn dertiende enorm gevleid door een jongen van zestien die op mij viel. En ik had er ook alles voor gedaan, maar gelukkig hebben mijn ouders een goede invloed op me.

Ik vind... ja, wat vind ik? Ik ben ook nog minderjarig, maar ik zou echt geen vriend van negentien willen hebben. Zestien en negentien lijkt een klein verschil, maar ik zit nog midden in de middelbare-school-periode. Vijfde klas, en dan iemand die werkt, een eigen auto heeft, naar school gaat op bijvoorbeeld een universiteit en allemaal vrienden heeft van een hogere leeftijd... een jongen die overal binnen mag, iedere week uit mag gaan, zich klem kan zuipen, terwijl ik net mijn eerste biertje mag drinken. Dit meisje heeft proefwerkweken, maakt zich druk over techniek, verzorging, wiskunde, terwijl jij allang bezig bent met je in de samenleving te plaatsen. De verschillen zouden voor mij te groot zijn.

Bovendien vraag ik me af, TS, of dit meisje emotioneel gezien wel bij je past. Zoals al eerder gezegd, dit meisje is nog jong, midden in de puberteit, die jij waarschijnlijk net ontgroeid bent. Ze zal dingen doen waaraan jij je enorm zult ergeren, want ze is nou eenmaal dertien en hoe ze ook haar best doet om ouder over te komen, ze zal dertien blijven (voorlopig). Het is een jong meisje die nog niet goed doorheeft hoe de wereld in elkaar zit, terwijl jij al een eind verder bent.

Wat ik met dit hele verhaal wil zeggen, is dat je je keuze goed moet overwegen. Wat is je motivatie om iets met dit meisje te beginnen? Waar zitten jullie raakvlakken? Overweeg dit alsjeblieft heel goed, want meisjes van dertien zijn zo kwetsbaar en jong. Jij kunt een groot deel van haar leven, haar puberteit, nu al bepalen, en de vraag is of je dat wilt en kunt. Als je dit meisje zult kwetsen, zal dat haar een flinke deuk geven - een grotere deuk dan als ze achttien of negentien zou zijn. Denk er goed over na. Misschien zijn de verschillen niet zo groot als ik (en anderen) suggereer (suggereren), misschien is dit meisje al veel verder, maar feit blijft dat ze dertien is. Men zegt wel dat leeftijd er niet toe doet, maar leeftijd doet er wel toe. Onderzoek heeft bijvoorbeeld uitgewezen dat mensen van dertien die met elkaar naar bed gaan eerder SOA's oplopen dan mensen van zestien die met elkaar naar bed gaan. Bovendien gaan mensen van dertien vaak met elkaar naar bed omdat ze een druk voelen van de samenleving.

Neem al deze dingen mee in je besluit. Ik gun je het geluk, maar de vraag is of dit jou geluk kan brengen. En nog belangrijker: of dit haar geluk kan brengen. En als het antwoord ja is en jij denkt dat het kan, dan hoop ik dat jullie heel gelukkig worden.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Liefde en het leeftijdsverschil
keepdreaming
2 14-03-2010 18:13
Liefde & Relatie stelling ivm leeftijdsverschil
vedetje
33 04-05-2006 08:26
Liefde & Relatie Groot leeftijdsverschil
Neiu
63 16-06-2005 22:38
Liefde & Relatie Algemeen topic: Leeftijdsverschil
Somebody Special
284 14-07-2003 09:14
Liefde & Relatie leeftijdsverschil
Hippielove
55 26-08-2002 20:38
Liefde & Relatie weeral over leeftijdsverschil!!!!!!!
lieve
15 31-07-2002 16:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.