Oud 29-08-2009, 18:40
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Hey iedereen,

Ik ben 14 jaar en wil een iPhone gaan bestellen. Los: 900 euro, dus veel te duur. Abo: 30 euro in de maand. En dat kan ik betalen. Mijn ouders geven me namelijk 10 euro per maand om bereikbaar te zijn (beltegoed of abo) en mijn zakgeld (20 euro) gaat eraan op.
Ik vind dit prima, maar mijn vader niet. Hij wil dat ik iedere maand wat geld over heb om iets lekkers te kopen ofzo (1 uur fietsen naar school, gaan wel eens naar c1000) En dit alles terwijl ik toch 250 euro op de bank heb staan!

Ik moet dus eigenlijk 5 euro in de maand extra krijgen/verdienen. Ik heb het al over zakgeldverhoging gehad, maar mijn ouders vinden dat ik nu ook al veel krijg. Een echt baantje zie ik ook niet zitten, aangezien ik maar 5 euro per maand nodig heb.

Iemand ideeën?

Bas

Laatst gewijzigd op 29-08-2009 om 18:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2009, 18:46
snowflakes
Avatar van snowflakes
snowflakes is offline
Eerste vraag die bij me opkwam: hoe oud ben je? En wat is de reden dat je perse een abonnement wil?

5 euro per maand te besteden (in het geval dat je werkt) is nog erg weinig hoor!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 18:55
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Ik ben 14 jaar oud. Was het vergeten, heb het al veranderd.

Een abonnement heb ik nodig omdat ik een los toestel gewoon niet kan betalen..

Het gaat maar om af en toe een blikje cola, hoor. Is dus eigenlijk maar een paar euro in de maand.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 19:14
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Lekker inspirerend, hier..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 19:28
snowflakes
Avatar van snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
Ik ben 14 jaar oud. Was het vergeten, heb het al veranderd.

Een abonnement heb ik nodig omdat ik een los toestel gewoon niet kan betalen..

Het gaat maar om af en toe een blikje cola, hoor. Is dus eigenlijk maar een paar euro in de maand.
Je kunt een los toestel niet betalen, waarom denk je dan dat je een abonnement wel kunt betalen? Daar komen naast de vaste kosten ook nog kosten van je gesprekken/berichtjes bij...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 19:29
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Een abonnement kost 30 euro per maand. Dit kan ik betalen, omdat ik 30 euro per maand krijg. Ik heb geen 900 euro los, dus kan ik het toestel zelf niet kopen. Die 30 euro is inclusief onbeperkt internet en 150 belminuten en 150 sms!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 19:32
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Op dit forum gaat het nu eenmaal niet zo snel met reacties. Even geduld hebben dus.

Waarom wil je per sé een iPhone? Waarom geen leuke gewone mobiele telefoon, die een stuk goedkoper zijn?
Het is wel jammer als je (bijna) al je geld uitgeeft aan je telefoon; dan kun je nooit met vrienden wat leuks gaan doen of een cadeautje voor iemand kopen.

Om vijf euro in de maand te verdienen kun je misschien aan familie/buren/bekenden vragen of je hun auto mag wassen of op hun kinderen mag passen voor een vergoeding.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 19:37
snowflakes
Avatar van snowflakes
snowflakes is offline
Ik sluit me bij HaWaHaai aan... Tis dan eigenlijk al je geld wat je kwijt bent aan je telefoon/abonnement...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 21:07
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Zolang je ouders niet voor jouw abo tekenen mag je deze niet afsluiten tot je 18e (gelukkig maar want een 14 jarige heeft zon abo nog helemaal niet nodig in mijn ogen).
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 22:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik snap niet waarom je op je 14de een telefoon van 900 euro wil hebben.
Zolang je ouders er niet achter staan dat je een abbo neemt van30 euro zal je hem tot je 18de niet hebben want zei moeten meetekenen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 22:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
30 euro in de maand klinkt best relaxed, maar eigenlijk is het doodzonde.
Ik ga er vanuit dat het een 2-jarig abonnement is. Dat is 30 x 12 x 2 = 720 euro!!
Moet je eens indenken wat je daar allemaal van kan doen, je kan daar zo spelcomputers van kopen of andere leuke dingen.

Je krijgt er ook maar weinig voor terug, want 150 smsjes en 150 minuten bellen is echt niet veel. Zeker niet als je het niet eens op maakt, zoals je zelf zegt. Verder is het risico van een abonnement dat je er tóch over heen gaat. Je denkt 'ach, ik kan toch zoveel bellen als ik wil' en voor je het weet zit je 3x in de maand een uur te bellen met vrienden of vriendinnen en ben je al voorbij je belminuten. Dan heb je ineens een torenhoge rekening.

Als je deze Iphone echt zo graag wil zul je moeten leren dat je daarvoor moet werken. Dus toch een bijbaantje zoeken of klusjes doen. Zo gaat het in het leven, voor geld moet je werken.
Maar als je slimmer bent zoek je gewoon een ander leuk mobieltje uit wat een normale prijs heeft.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 23:57
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Ten eerste:

Ik heb alles al. Het enige wat ik niet heb is een mooie en goede telefoon, en de iPhone is dat. Hij heeft wel 3x zo veel functies als enige andere telefoon, hoe modern ook.

Ten tweede:

Ik heb al vaker abonnementen gehad, ik ben het gewend. Weet hoe het zit met buiten je bundel bellen enz. en heb hier nooit problemen mee gehad, dus dat zal nu ook wel niet.

Ten derde:

720 euro is inderdaad veel, maar de iPhone zelf is in principe al 900 euro en ik betaal ook voor het internet en de belminuten, dus eigenlijk veel minder dan wat het allemaal waard is


Verder is het helemaal niet mijn bedoeling om buiten mijn ouders om iets te gaan proberen, hoor. Het gaat me er nu om mijn ouders over te halen, geen stiekeme manieren te vinden waarop het sowieso toch kan.

Ik vroeg om advies, geen kritiek op mijn keuzes.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 00:39
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Koop een iPod touch van je spaargeld en hou je oude mobiel klaar is kees...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 09:32
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
lol welke versie neem je dan?
Ik heb net via ING een mooie 16GB gekocht, 20 euro toestel 30 euro abbo, en verder geen aansluitkosten o.i.d.
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 10:49
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
lol welke versie neem je dan?
Ik heb net via ING een mooie 16GB gekocht, 20 euro toestel 30 euro abbo, en verder geen aansluitkosten o.i.d.
Maar dan moet je wel iedere maand 600 euro binnenkrijgen op je rekening, en dat is voor de TS volgens mij een klein probleem.

On topic: Inderdaad auto wassen, grasmaaien, tuin aanvegen of misschien 1 maal per een huis-aan-huisblad bezorgen (dan heb je gelijk wat meer geld, ook om wat te kunnen sparen).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 10:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik vroeg om advies, geen kritiek op mijn keuzes.
Je vraagt om tips om maandelijks geld binnen te krijgen, maar zegt er niet voor te willen werken.
Wat had je van ons verwacht aan tips, hoe je zakken rolt?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 13:20
Pizarro
Pizarro is offline
Bas toen ik 14 jaar was, mocht ik blij zijn dat ik een keer in de maand mocht bellen met de huistelefoon.
Toen ik 14 jaar was werkte ik als KrantenHULPIE en het geld besteede ik aan boodschappen voor thuis of het goede doel.

Een blikje cola kopen , je kan ook een lege fles vullen met water dat doe ik altijd.
Eerst koken voor de bac want ik gebruik regenwater altijd bespaart enerom zeg.

Alstublieft Basje hoop dat je gekolpen bent.
PS: NIET STELEN BAS WANT DAS IS FOUT OK

Dikke Doeia

Lusje Drop
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 13:48
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Citaat:
lol welke versie neem je dan?
Ik heb net via ING een mooie 16GB gekocht, 20 euro toestel 30 euro abbo, en verder geen aansluitkosten o.i.d.


iPhone 3G S 16GB. Abo 30 eurie, toestel 99,95, 26,95 aansluitkosten. Duur, maar ik vind het z'n geld waard.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-08-2009, 13:48
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Citaat:
Koop een iPod touch van je spaargeld en hou je oude mobiel klaar is kees...
Op zich een goed idee, maar mijn oude mobiel is kapot Verder heeft de iPod Touch lang niet zoveel functies als de iPhone
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 13:50
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Citaat:
Je vraagt om tips om maandelijks geld binnen te krijgen, maar zegt er niet voor te willen werken.
Wat had je van ons verwacht aan tips, hoe je zakken rolt?
Ik zei niet dat ik er niet voor wilde werken, ik zei dat ik niet weer een baantje hoef zoals ik eerder al gehad heb, zodat ik weer elke zaterdag kwijt ben!

Hoe kun je eigenlijk handig zakkenrollen?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 14:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bas toen ik 14 jaar was, mocht ik blij zijn dat ik een keer in de maand mocht bellen met de huistelefoon.
Toen ik 14 jaar was werkte ik als KrantenHULPIE en het geld besteede ik aan boodschappen voor thuis of het goede doel.

Een blikje cola kopen , je kan ook een lege fles vullen met water dat doe ik altijd.
Eerst koken voor de bac want ik gebruik regenwater altijd bespaart enerom zeg.

Alstublieft Basje hoop dat je gekolpen bent.
PS: NIET STELEN BAS WANT DAS IS FOUT OK

Dikke Doeia

Lusje Drop
Tja, we kunnen met zijn allen proberen de wereld te redden door al ons geld aan het goede doel te besteden, maar het lijkt me voor een 14-jarige helemaal niet raar dat hij het geld aan zichzelf besteedt.
Daarbij deed je als 14-jarige wel iets fout als je slechts krantenhulpje mocht zijn

Citaat:
Ik zei niet dat ik er niet voor wilde werken, ik zei dat ik niet weer een baantje hoef zoals ik eerder al gehad heb, zodat ik weer elke zaterdag kwijt ben!

Hoe kun je eigenlijk handig zakkenrollen?
Dat laatste weet ik niet
Wat betreft dat eerste: als je wel kleine klusjes wil doen kan je dat doen natuurlijk. Hou je van kinderen? Kijk of je ergens op mag passen.
Hou je van dieren? Kijk of je af en toe dieren kan uitlaten.
Vind je huishoudelijk werk niet erg? Kijk of je je ouders of de buren tegen een kleine betaling kan helpen met het huishouden.
Ben je handig? Kijk of je voor ouderen in je buurt klusjes kan doen, zoals iets vervangen oid.
Vind je af en toe zweten niet erg, kijk of de auto's in je buurt voor een kleine vergoeding een wasbeurt kunnen gebruiken.

Etc
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Lekker inspirerend, hier..
Dus jij verwacht op zaterdagavond, als veel mensen hier wel wat beters te doen hebben, zoals met vrienden hangen en uitgaan, dat je binnen 20 minuten antwoord krijgt
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 19:34
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Op zich een goed idee, maar mijn oude mobiel is kapot Verder heeft de iPod Touch lang niet zoveel functies als de iPhone
Dan heb je je er niet in verdiept Enige verschillen zijn:

Bellen/sms, Camera, overal internet en die eerste 2 heb je sowieso ook op een mobiel...

Voordelen Ipod Touch 2G,

Je garantie gaat er niet af door Jailbreaken(<--- is eigenlijk een must), ziet er strakker uit en gaat minder snel kapot en natuurlijk goedkoper
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 20:14
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Hoeveel verbel je eigenlijk nu per maand? Je schreef dat je 250 euro op je bankrekening hebt staan, maar van hoe lange periode is dat? En heb je dat gespaard doordat je elke maand overhoudt? Als je nu per maand bij niets overhoudt en je gaat wel een veel duurder abonnement nemen, dan moet je goed bedenken of dat de meest verstandige keuze is.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 21:03
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Maar dan moet je wel iedere maand 600 euro binnenkrijgen op je rekening, en dat is voor de TS volgens mij een klein probleem.

On topic: Inderdaad auto wassen, grasmaaien, tuin aanvegen of misschien 1 maal per een huis-aan-huisblad bezorgen (dan heb je gelijk wat meer geld, ook om wat te kunnen sparen).
Weet ik, maar ik wilde even patsen met mijn iPhone
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2009, 21:27
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Citaat:
Weet ik, maar ik wilde even patsen met mijn iPhone

Logisch
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 21:58
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Citaat:
Hoeveel verbel je eigenlijk nu per maand? Je schreef dat je 250 euro op je bankrekening hebt staan, maar van hoe lange periode is dat? En heb je dat gespaard doordat je elke maand overhoudt? Als je nu per maand bij niets overhoudt en je gaat wel een veel duurder abonnement nemen, dan moet je goed bedenken of dat de meest verstandige keuze is.
Op het moment heb ik nog een abo voor 200 belminuten/sms per maand. Dit is voor mij een prima bundel, maar ik kan ook zeker met minder.

Die 250 euro heb ik overgehouden aan een paar maanden werken, ben daar een poosje geleden mee gestopt. Ik ging met gigantische tegenzin naar het werk. Ik werkte in de kas, bij de komkommers. Niet erg prettig.

Ik houd elke maand nog wel over, idd, maar ik heb het niet echt nodig. Als ik alle eenmalige kosten voor de iPhone van die 250 euro aftrek, houd ik toch een ruime 100 euro over, hoor. Dus genoeg om nog een paar maanden lekkere dingen van te kopen.

Mensen, het is natuurlijk ontzettend cool om een iPhone te hebben. Leef je eens in in een 14-jarige jongen!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 22:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Tja sorry, ik vrees dat je nu een generatie treft die op 14-jarige leeftijd nog met enorme koelkasten liep. En dan was je cool hoor, want je hád tenminste een mobiele telefoon
Misschien kan ik mij gewoon niet goed genoeg voorstellen wat een 14-jarige allemaal te bellen heeft wat niet via de huistelefoon kan

Offtopic: Haha ik voel me pas echt oud als ik terug ga denken aan dat wij rond mijn 10e pas de eerste PC kregen thuis en rond mijn 12e of 13e voor het eerst internet
Maar goed, dat is natuurlijk volledig offtopic.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 23:22
PV
PV is offline
haha idd, ik had 'pas' op mijn 16e mijn eerste gsm. tijden veranderen snel

maargoed als je zo graag een iPhone wil zul je er toch iets op moeten verzinnen om aan geld te komen -> werken.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 23:31
Verwijderd
Dude, wat stel je je nou voor van die iphone? binnen een maand zitten er gegarandeerd krassen op. verder, welke functies wil je nou echt gebruiken? het is echt niet nodig om een telefoon te kopen die meer dan 200 euro kost, echt niet. Meisjes denken echt niet dat je een grotere lul hebt als je een iphone hebt, hoor.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 02:00
ganralph
ganralph is offline
Bedenk ook dat die Iphone nu misschien leuk, cool en spannend is, maar dat dat over een half jaar of anderhalf jaar allemaal niet meer boeiend is, en je er dus wel 2 jaar voor blijft betalen. (als een Iphone al zo lang blijft leven.)
je geeft €150 van je €250 spaargeld (=60%) en je hele maandinkomen op voor een telefoon, dat gaat best ver...

Offtopic: ik kocht mijn eerste gsm voor 100 gulden (€45,-) toen ik 19 was. in tegenstelling tot alle hippe modellen die ik sindsdien gezien heb bij vrienden, doet dat ding uit 2001 het nog steeds
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 08:10
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Wat Ganralph al zegt: over een jaar is die iPhone niet meer "in" en dan zit je met zo'n ding waar je nog steeds bakken met geld aan uit moet geven... Bovendien, over twee jaar wil je misschien wel iedere week uitgaan en dan heb je daar het geld niet voor omdat dat allemaal op gaat aan je telefoon...

Citaat:
Offtopic: Haha ik voel me pas echt oud als ik terug ga denken aan dat wij rond mijn 10e pas de eerste PC kregen thuis en rond mijn 12e of 13e voor het eerst internet
Maar goed, dat is natuurlijk volledig offtopic.
Offtopic: Wij hadden wel zolang als ik me kan herinneren een PC, maar daar kon je een paar zwartwit spelletjes op doen die ik niet eens zelf op mocht starten. Ik heb op mijn zestiende voor het eerst met internet gewerkt.

Citaat:
Offtopic: ik kocht mijn eerste gsm voor 100 gulden (€45,-) toen ik 19 was. in tegenstelling tot alle hippe modellen die ik sindsdien gezien heb bij vrienden, doet dat ding uit 2001 het nog steeds
Offtopic: Same here, ook mijn GSM uit 2001 doet het nog prima.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 08:35
Verwijderd
De functies van een I-phone, waar jij zo op loopt te geilen, ga je gegarandeerd niet allemaal gebruiken. Bovendien, met die 30 euro per maand ben je er niet. Want, tja, een ongelukje zit in een klein hoekje, dus als je lang wil kunnen opscheppen bij je vriendjes ( waar na 2 dagen de lol ook wel vanaf is, dan ben je weer het pispaaltje van de klas ) zul je hem moeten verzekeren. En dat kost toch ook een paar euro in de maand erbij...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 12:22
Mara
Mara is offline
Je wilt dus een iPhone omdat hij cool is? Zoek iets anders om 'cool' mee te zijn. Je komt met dat ding op school, mensen doen 5 minuten 'wow' en 't is alweer oud nieuws. Jij bent dan echter nog 2 jaar lang 30 euro aan 't dokken voor zo'n gedrocht.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 14:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lekker inspirerend, hier..
De enige echte oplossing is geen iPhone, maar een goedkopere en betere mobiele telefoon kopen. Maar goed, is dat wat je wilt horen?

Extra betalen puur omdat er Appel op staat, moet je alleen bij schilderijen doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 15:02
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Met oud en nieuw had een jongen ook zijn nieuwe mobiel bij zich. Geen iPhone, maar wel zo'n vergelijkbare mobiel (jaja de iPhone is veel cooler natuurlijk). Hij werd dronken en stoned en ging aan het water zitten. Er lag 10cm ijs op de sloot, maar hij kreeg de kans om zijn gloednieuwe mobiel uit zijn borstzak, door het ijs, in de sloot te laten vallen.

Oftewel: Ja, een iPhone is vreselijk cool en dan heb je opeens allemaal vrienden enzo, en natuurlijk heb je een iPhone nodig en is dat de beste besteding van je geld, maar ben jij zorgvuldig met zo'n apparaat? Weet je zeker dat dat ding langer dan een maand meegaat, dat je het niet laat vallen, onder de kraan houdt, in de was stopt of overrijdt met je fiets? Want dat zou heel zonde zijn van het geld.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-08-2009, 15:17
Verwijderd
Ondanks dat ik goed begrijp dat je een mooie telefoon wil hebben die veel kan moet je maar bedenken of je dat allemaal wel nodig hebt. Je bent nu 14 dus een aantal functie hebben voor jou totaal geen nut. Bovendien betekent dat ook dat je de komende 2 jaar helemaal niets meer kan kopen wat je graag wil hebben. Dus een leuk spelletje voor op je computer, een nieuwe voetbal, bier in de kroeg (de eerste maanden dat je 16 bent), met vrienden naar de film gaan, etc. Je limiteert je zelf enorm alleen omdat je die telefoon wil, dat is het toch allemaal niet waard? Koop alleen extra dingen waarvoor je het geld makkelijk kan opbrengen. Er zijn zat andere toestellen die er ook prima uitzien, maar waarmee je gewoon wat minder kan. Als je een LG Cookie/Viewty neemt heb je een soort gelijk toestel en scheelt het je toch aanzienlijk per maand. Je kan het makkelijk betalen en houdt ook nog wat over om andere dingen mee te doen. Zomaar al je geld aan iets uitgeven moet je nooit doen, je kan dan de komende 2 jaren niets meer doen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 19:21
Allure
Allure is offline
Citaat:
Bas toen ik 14 jaar was, mocht ik blij zijn dat ik een keer in de maand mocht bellen met de huistelefoon.
Toen ik 14 jaar was werkte ik als KrantenHULPIE en het geld besteede ik aan boodschappen voor thuis of het goede doel.

Een blikje cola kopen , je kan ook een lege fles vullen met water dat doe ik altijd.
Eerst koken voor de bac want ik gebruik regenwater altijd bespaart enerom zeg.

Alstublieft Basje hoop dat je gekolpen bent.
PS: NIET STELEN BAS WANT DAS IS FOUT OK

Dikke Doeia

Lusje Drop
Kraanwater kost bijna niets.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 20:01
Verwijderd
Waarom ga je niet de huis aan huis bezorgen? Dat kan je op je eigen moment doen (aan het begin van de week vaak) en je krijgt een maandelijks inkomen. Of je gaat vakkenvullen, bij de scapino werken of de telegraaf op zondag bezorgen (mag dat eigenlijk?)

Op die manier krijg je meer inkomen, en zou je eventueel een IPhone kunnen betalen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 11:40
Verwijderd
Kerel, je gaat met een iphone heus geen meisje versieren. Koop gewoon een basic telefoon die kan bellen en sms'en, meer heb je niet nodig. En dan hou je geld over om volledig nutteloze dingen voor meisjes te kopen, want dat vinden ze wél leuk.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 20:07
Grapig
Grapig is offline
Ik ben ook 14 en heb vorige week een iphone bestelt. Met abonnement van 30euro. Ik krijg 10 euro van me ouders en verdien 20euro per maand door traininggeven. Kan je dat ook niet in de sport die je doet?
Verder geef ik je groot gelijk dat je er een wilt kopen want het is echt een super telefoon en daarom krijg ik nog wel goed zakgeld binnen om te sparen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 20:18
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Citaat:
Ik ben ook 14 en heb vorige week een iphone bestelt. Met abonnement van 30euro. Ik krijg 10 euro van me ouders en verdien 20euro per maand door traininggeven. Kan je dat ook niet in de sport die je doet?
Verder geef ik je groot gelijk dat je er een wilt kopen want het is echt een super telefoon en daarom krijg ik nog wel goed zakgeld binnen om te sparen
Kijk, dit is het soort reactie dat ik zoek
Ik wielren, maar dan moet je wel héél pro zijn om daar les in te willen geven..

Hoe krijg je nog extra inkomen dan? Je geeft training en je krijgt 10 euro van je ouders, dat is bij elkaar toch ook 30 euro?

Welke iPhone heb je trouwens? 3G, 3G S..
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 22:35
Neith
Avatar van Neith
Neith is offline
Je wil dus alleen maar horen dat je gelijkt hebt. :roloog: Echt, wat voor zin heeft het dan om dit topic te openen.

Ik vind het dus een slecht idee, je gaat een verplichting aan voor 2 jaar. Dat is best lang en je situatie nu hoeft helemaal niet je situatie straks te zijn. Je zit nu in feite al krap in je financieën en als het om wat voor reden dan ook tegenzit heb je wel een probleem. Bij dit soort vaste lasten moet je wel een beetje het idee hebben dat je het ook kan opbrengen op de langere termijn. 2 jaar op 14 jarige leeftijd is echt enorm veel met een aanzienlijke hoeveelheid kans veranderingen in je leven.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 19:35
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Citaat:
Je wil dus alleen maar horen dat je gelijkt hebt. :roloog: Echt, wat voor zin heeft het dan om dit topic te openen.

Ik vind het dus een slecht idee, je gaat een verplichting aan voor 2 jaar. Dat is best lang en je situatie nu hoeft helemaal niet je situatie straks te zijn. Je zit nu in feite al krap in je financieën en als het om wat voor reden dan ook tegenzit heb je wel een probleem. Bij dit soort vaste lasten moet je wel een beetje het idee hebben dat je het ook kan opbrengen op de langere termijn. 2 jaar op 14 jarige leeftijd is echt enorm veel met een aanzienlijke hoeveelheid kans veranderingen in je leven.
Niet helemaal correct, ik zoek mensen die hetzelfde gevoel ervaren als ik.

Mijn financieën zijn op dit moment prima. Als ik geen inkomen meer binnenkrijg word mijn spaarrekening niet ineens negatief, hoor..
Ben bovendien ook net klaar met ene abo van 2 jaar, is me prima bevallen. En ik ga met een poosje ook wel weer een nieuw baantje zoeken, dat moet sowieso. Maar tot dan geniet ik nog even van het vrije leven.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 15:48
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Ik vind eigenlijk dat je eerst het geld moeten hebben voordat je iets moet gaan kopen. Er zijn zo veel mensen die dingen op afbetaling kopen, en vervolgens de maandelijkse lasten niet meer kunne betalen. Gevolg: schulden.

Tip:
Zoek een baan en ga sparen voordat je iets koopt. Anders blijf je op afbetaling producten kopen (die je niet echt nodig hebt). En als je spaart heb je altijd geld om iets te kopen. En geen geld meer = niets kopen. En daarnaast als je spaart, ontvang je ook rente = extra inkomsten.

Citaat:
Tja sorry, ik vrees dat je nu een generatie treft die op 14-jarige leeftijd nog met enorme koelkasten liep. En dan was je cool hoor, want je hád tenminste een mobiele telefoon
Zo mee eens!
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 18:48
Verwijderd
1 tip: samsung omnia hd, maakt hd films, kan dezelfde rommel op als de iphone alleen is ie 300 euro goedkoper en beter.maar je bent 14, over 2 maanden is het toch niet leuk meer of word ie gejat door die nare schoolgenoot die altijd je tas in de prullenbak gooit, of valt ie op de grond
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 22:26
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Citaat:
1 tip: samsung omnia hd, maakt hd films, kan dezelfde rommel op als de iphone alleen is ie 300 euro goedkoper en beter.maar je bent 14, over 2 maanden is het toch niet leuk meer of word ie gejat door die nare schoolgenoot die altijd je tas in de prullenbak gooit, of valt ie op de grond
Ik vind toch dat andere telefoons niet de stijl hebben die de iPhone heeft en waardoor hij onder meer populair is. Ik heb niet zoveel met camera's in mobieltjes, als ik foto's wil maken gebruik ik mijn echte fotocamera wel. Dus HD films ofzo heb ik niet echt nodig.

Ik heb een Sony Ericsson W580i gehad, die pas een maandje geleden stuk is gegaan. En door eigen schuld. Aangezien mijn abonnement afloopt in november, vind ik dat toch redelijk

Is er trouwens nog een verschil tussen de Samsung Omnia en de Samsung Omnia HD? Het verschil tussen een iPhone 3G S en de Omnia die ik heb gezien is namelijk 500 euro

Offtopic: Mensen hier die ervaring hebben met de LG Arena?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 22:35
Verwijderd
omnia hd is een heel ander ding dan de omnia,

gewone omnia


omnia hd

en daarbij zit je niet aan tmobile vast, betaal je minder voor je toestel en heb je tenminste iets wat niet de rest van je school ook heeft

en ik weet niet of bluetooth en mms-en al werkt op de iphone onderhand....
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 09:14
Verwijderd
Volgens mij is de omnia hd icm met een abonnement, (ik heb alleen op gsmweb gekeken) duurder dan de iphone. Daarnaast is het natuurlijk niet helemaal waar dat hij hetzelfde kan. Nouja hij kan wel hetzelfde hardwarematig, maar er is veel minder software voor beschikbaar. Overigens kan de iphone standaard nu ook bt en mms, eerder kon dit ook al maar niet standaard.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 11:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mijn financieën zijn op dit moment prima. Als ik geen inkomen meer binnenkrijg word mijn spaarrekening niet ineens negatief, hoor..
Als je op die leeftijd al leeft met de gedachte dat een saldo van nul acceptabel is, zit je zonder enige twijfel over tien jaar bij de schuldhulpverlening.

Later komen namelijk dingen zoals op jezelf gaan wonen moeten bekostigen. Wie weet gaat het op school op een manier dat je niet ernaast kunt werken. Heb jij pak em beet € 2000 over om dat te bekostigen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.