Oud 26-06-2018, 01:13
WiFiAppel
WiFiAppel is offline
Halleu,
Ik ga soms wel eens na mijn werk naar de kroeg/disco en merk dat ik erg snel dronken/aangeschoten word. Na 1 biertje voel ik al wat, 3 biertjes en ik voel me al redelijk aangeschoten.
Na 5 biertjes ben ik echt al superdronken. Meestal drink ik tussendoor nog 2 flugel, voor de cafeïne en suikers.
Is het normaal dat je na die hoeveelheid dronken bent? Als ik met het tempo van m’n vrienden mee drink merk ik haast niets aan dan ze aangeschoten of dronken zijn. Heeft dat met m’n ADHD te maken of leeftijd(18)? Of kan het nog andere oorzaken hebben?
Ik vind het meestal echt vervelend dat ik zo snel dronken word, aan de andere kant scheelt het natuurlijk wel geld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2018, 09:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Medicatie kan invloed hebben, net als hoeveel je recent gegeten hebt en wat je lichaamsgewicht is (kleine lichte mensen worden over het algemeen sneller dronken). In Flugel zit trouwens ook gewoon 10% alcohol, en dat shot je in één keer weg, je kunt langer blijven drinken als je rustig je biertje opdrinkt in plaats van shots te nemen.

Vraag je ook af waarom je drinkt. "Het scheelt geld" klinkt alsof (snel) dronken worden je doel is, terwijl gezellig samen wat drinken mij persoonlijk een veel fijner doel lijkt. Dat kan namelijk ook prima zonder of met minder alcohol. Dan voel je je daarna ook niet zo brak
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-09-2018, 03:01
Area51
Area51 is offline
Je lichaamsbouw kan er ook mee te maken hebben. Heb ook adhd en gebruik geen medicatie of zo. Dus lichamelijk raak ik net zo dronken van wat meer alcohol als de gemiddelde persoon.
Mischien drinken je vrienden wat regelmatiger. Je kan er op gegeven moment wat beter tegen. Waar je dan eigenlijk juist niet zo trots op zou moeten zijn. Persoonlijk ben ik niet graag tussen grote groepen mensen. Onrustig gevoel onder andere weet je wel.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2018, 18:57
mms94
Avatar van mms94
mms94 is offline
Ik heb ook ADHD. Los van mijn zwakke blaas en dat ik vrij tenger ben kan ik niet slechter tegen alcohol dan anderen. Ik merk wel veel verschil als ik moe ben, wel of niet gegeten heb of het soort bier. Ik slik nu ook geen medicatie, maar toen ik nog ritalin slikte moest ik op passen met alcohol omdat ik door de combinatie snel ziek werd (niet zo zeer sneller dronken).
Met citaat reageren
Oud 11-09-2018, 09:50
Coen00
Coen00 is offline
Medicijnen zoals Ritalin, Concerta, die veel mensen met ADHD krijgen gaan niet goed samen met alcohol.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Profielwerkstuk ADHD
lindamoniek
10 10-01-2011 12:53
Drugs & Alcohol alcohol en epilepsie
m_boy1995
3 15-07-2010 17:22
Drugs & Alcohol ENQUETE voor mijn eindwerk
Manni_D
26 25-02-2008 15:49
Liefde & Relatie Bang mn broertje kwijt te raken aan ADHD
Verwijderd
21 30-06-2004 18:27
Lichaam & Gezondheid ritalin en alcohol
efixer
20 31-12-2003 09:17
Verhalen & Gedichten Stukje 10-10
Gemaskerde Bromvlieg
4 18-10-2002 14:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.