Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Legalisatie softdrugs?
Ja, volledig (zowel produktie als verkoop en het in bezit hebben van enkele grammen) 51 73.91%
Ja, maar gedeeltelijk (verkoop en bezit; produktie verboden) 5 7.25%
Nee, het moet illegaal worden (verbod op verkoop, bezit en produktie) 10 14.49%
Anders, namelijk... 2 2.90%
Geen idee/geen mening 1 1.45%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 17:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Leers: legaliseer productie softdrugs

Uitgegeven: 13 maart 2005 21:26

MAASTRICHT - Burgemeester Leers van Maastricht wil dat niet alleen het kopen en het in bezit hebben van softdrugs gedoogd wordt, maar ook het produceren en leveren ervan. Dat heeft Leers zondag laten weten, vooruitlopend op een grote wietconferentie met de gemeenteraden van alle buurgemeenten van Maastricht in april.

Het gedogen van de wietteelt moet volgens Leers wel gepaard gaan met een strenge controle op de te produceren hoeveelheden en de kwaliteit van de wiet.

Tijd

De productie gedogen betekent volgens hem winst op twee fronten: de teelt wordt grotendeels uit de illegaliteit en dus uit de criminaliteit gehaald. En de politie is niet veel tijd en menskracht meer kwijt aan de voortdurende klopjachten op telers, aldus Leers.

Liberalisren

Het is Leers er vooral om te doen de criminaliteit terug te dringen. Drugs kun je, net zo min als alcohol, uitbannen, vindt hij. Dat is vechten tegen de bierkaai en daarom zal op den duur ook Europa het drugsbeleid moeten liberaliseren. Nederland kan dat niet alleen. Het huidige beleid in Nederland bevordert de criminaliteit, vindt Leers.

Achterdeur

Nu mogen zeer beperkte hoeveelheden drugs wel door de voordeur de coffeeshops uit, maar er voor de bevoorrading door de achterdeur niet in en dat slaat volgens de burgemeester nergens op.

Leers wil de mogelijkheden voor die levering verruimen, om op die manier de criminaliteit terug te dringen. Dat kan door de wietteelt door de overheid te laten reguleren, denkt Leers. Bovendien kan de overheid zo toezicht houden op het THC-gehalte, het werkzame deel van de wiet. Dat mag niet te hoog zijn.

Terugdringen

Ook wil Leers dat coffeeshops meer in voorraad mogen hebben dan nu het geval is, om zodoende de illegale shops waar kilo's tegelijk verkocht worden, terug te dringen.

Buurlanden

Als coffeeshops meer in voorraad mogen hebben en de productie en levering wordtgedoogd, is de angel uit de criminaliteit gehaald, redeneert Leers. Maar hij waarschuwt wel dat Nederland dit niet alleen kan: ook de buurlanden moeten dit beleid gaan volgen, anders komt de halve aardbol hier drugs kopen.

Signaal

Hij hoopt de buurgemeenten van dit voorstel te kunnen overtuigen, zodat Maastricht en buurgemeenten samen een signaal aan Den Haag en Brussel kunnen afgeven: gedoog en controleer de wietteelt, maar dan wel zowel in Nederland als in België en Duitsland.

Zolang er geen gezamenlijk gedoogbeleid is met België en vooral Duitsland, vindt de burgemeester dat Nederland keihard tegen drugsoverlast moet optreden.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=496199&c=11
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2005, 17:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik ben pro legalisatie op alle terreinen want zoals in het bericht te lezen valt:

Citaat:
de teelt wordt grotendeels uit de illegaliteit en dus uit de criminaliteit gehaald. En de politie is niet veel tijd en menskracht meer kwijt aan de voortdurende klopjachten op telers, aldus Leers.
verder kun je ervan uitgaan dat de illegale thuiskweker nauwelijks meer heil ziet in het telen ervan en kan illegaal stroom aftappen tot het verleden behoren.

Citaat:
Het is Leers er vooral om te doen de criminaliteit terug te dringen. Drugs kun je, net zo min als alcohol, uitbannen, vindt hij. Dat is vechten tegen de bierkaai en daarom zal op den duur ook Europa het drugsbeleid moeten liberaliseren.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
yep, decriminaliseren en controleren moet het devies zijn.

pro dus.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:36
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Anders, namelijk volledig legaliseren voor degenen die een certificaat ervoor hebben. Ik heb liever niet dat jan alleman dat produceert.

Die Leers is trouwens best wel een goede burgemeester.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:37
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik vind dat het gewoon gelegaliseerd moet worden. Roken is ook niet verboden..
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:38
Verwijderd
Van welke partij is die Leers?

Btw: goed plan, maar het gaat toch niet door omdat dan alle buurlanden boos op ons worden .
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:38
Verwijderd
Ze leren het wel, die CDA'ers.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-03-2005 @ 17:36 :
Anders, namelijk volledig legaliseren voor degenen die een certificaat ervoor hebben. Ik heb liever niet dat jan alleman dat produceert.

Die Leers is trouwens best wel een goede burgemeester.
Citaat:
Het gedogen van de wietteelt moet volgens Leers wel gepaard gaan met een strenge controle op de te produceren hoeveelheden en de kwaliteit van de wiet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:41
one.
one. is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 17:35 :
yep, decriminaliseren en controleren moet het devies zijn.

pro dus.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:42
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-03-2005 @ 17:31 :
op een grote wietconferentie met de gemeenteraden
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-03-2005 @ 17:42 :
plakje spacecake bij de koffie
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:42
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-03-2005 @ 17:40 :
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:44
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-03-2005 @ 17:42 :
plakje spacecake bij de koffie


Ik had eens wietthee gemaakt, voor een project op school, waar de conrector nog van had gedronken.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:45
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Van mij part worden alle drugs, dus ook harddrugs geheel gelegaliseerd.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:45
Verwijderd


http://www.drugsbeleid.nl/
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:52
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
grote wietconferentie voor de gemeenteraad, het moet niet gekker worden.

ik heb overigens gedeeltelijk gestemd, maar dat kan dan ook gelijk wel voor roken gelden . misschien heb ik hier geen mening over, hoewel moeilijk voorstelbaar.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:52
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
PGWR schreef op 14-03-2005 @ 17:45 :
Van mij part worden alle drugs, dus ook harddrugs geheel gelegaliseerd.
Nee dat gaat weer té ver.De overheid moet alle producenten en vervoerders van harddrugs hard aanpakken.
En dat zou sowieso noooit worden toegelaten door andere landen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:53
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 14-03-2005 @ 17:52 :
grote wietconferentie voor de gemeenteraad, het moet niet gekker worden.

ik heb overigens gedeeltelijk gestemd, maar dat kan dan ook gelijk wel voor roken gelden . misschien heb ik hier geen mening over, hoewel moeilijk voorstelbaar.
Ja want roken is immers strafbaar.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-03-2005, 18:12
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ben een groot fan van Leers en wederom presenteert hij een meer dan puik plan.

Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 17:38 :
Ze leren het wel, die CDA'ers.
Leers is dan ook een a-typische CDA-er, m.i.

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 20:44.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 19:10
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-03-2005 @ 17:52 :
Nee dat gaat weer té ver.De overheid moet alle producenten en vervoerders van harddrugs hard aanpakken.
En dat zou sowieso noooit worden toegelaten door andere landen.
Ik kan best begrijpen dat mensen een bepaalde angst hebben ten aanzien van gelegaliseerde harddrugs. Maar helemaal terecht is dat niet. Veel gebruikers van harddrugs stoppen of weten hun gebruik te matigen.

Natuurlijk is er een zekere gezondheidsrisico verbonden aan overmatig drugsgebruik. Maar aan overmatig gebruik van alcohol en tabak zijn er ook gezondheidsrisico's verbonden. Toch zijn deze drugs wel legaal.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 19:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
PGWR schreef op 14-03-2005 @ 19:10 :
IVeel gebruikers van harddrugs stoppen of weten hun gebruik te matigen.
Maar verklaar dan dat het aantal en de verslavingsduur van verslaafden dit tegen spreekt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 19:21
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 19:17 :
Maar verklaar dan dat het aantal en de verslavingsduur van verslaafden dit tegen spreekt.
Deze cijfers doen er niets aan af dat veel, misschien wel de meeste drugsgebruikers op een gegeven moment van hun verslaving af zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 19:30
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Als je softdrugs legaliseert, dan kan je wapens, en harddrugs ook wel legaliseren. hoe dan ook, die fraudeurs die stroom aftappen zoeken heus wel een andere bijverdienste wanneer softdrugs legaal wordt, dus het is gewoon een kansloze legalisering. Maar hoe dan ook, het wordt toch nooit legaal, USA don't let us, en dat boeit mij niets. Koffieshops zorgen voor zoveel overlast, beter verbieden die handel.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 19:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
PGWR schreef op 14-03-2005 @ 19:21 :
Deze cijfers doen er niets aan af dat veel, misschien wel de meeste drugsgebruikers op een gegeven moment van hun verslaving af zijn.
Ware het niet dat dit voor harddrugsgebruikers vaak het punt is waar ze dood gaan of andere zware medische problemen krijgen.

Als jouw redenatie klopt, dan zou het bestaan van langdurig verslaafden onmogelijk zijn.

En die hebben we wel, dus welke conclusie volgt daar uit?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 19:47
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 19:36 :
Ware het niet dat dit voor harddrugsgebruikers vaak het punt is waar ze dood gaan of andere zware medische problemen krijgen.

Als jouw redenatie klopt, dan zou het bestaan van langdurig verslaafden onmogelijk zijn.

En die hebben we wel, dus welke conclusie volgt daar uit?
In mijn redenatie is het best mogelijk dat er langdurig verslaafden zijn. Ik zeg namelijk dat veel drugsgebruikers op een gegeven moment stoppen met het gebruik van drugs, of deze matigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2005, 19:49
Verwijderd
Ja, volledig (zowel produktie als verkoop en het in bezit hebben van enkele kilo's).
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
wann schreef op 14-03-2005 @ 19:49 :
Dat er langdurig verslaafden zijn zegt niets over het aantal dat verslaafd raakt of van de verslaving afkomt.
Nu ja, hoeveel van de langdurig harddrugsverslaafden zijn nog in goede gezondheid?

Na een jaar of wat dwingt hun gezondheid hen te stoppen, dat ze dan nog door gaan bewijst dat het stoppen of matigen van harddrugsgebruik lastig tot onmogelijk is.


Wat ook direct het argument is om harddrugs verboden te houden, de bijwerkingen en gevolgen zijn veel groter en treden tevens sneller op.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:41
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Leers heeft volstrekt gelijk. Maar ik vond hem sowieso al een relatief verstandige man voor zijn partij.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:42
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 14-03-2005 @ 19:30 :
Maar hoe dan ook, het wordt toch nooit legaal, USA don't let us, en dat boeit mij niets.
Ik denk niet dat de VS er veel mee te maken heeft, het zijn meer de andere EU-landen die er een punt van maken, m.n. Zweden en Frankrijk.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 14-03-2005 @ 19:30 :
USA don't let us, en dat boeit mij niets.
Er zit nu net een oceaan teveel tussen om hun mening ook maar het minste gewicht in de discussie te geven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:07
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 14-03-2005 @ 19:47 :
In mijn redenatie is het best mogelijk dat er langdurig verslaafden zijn. Ik zeg namelijk dat veel drugsgebruikers op een gegeven moment stoppen met het gebruik van drugs, of deze matigen.
Idd.
Als je dood bent is het zo lastig om een spuit in je arm te plempen he.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:09
Verwijderd
Maar even serieus, sterk plan van Leers. Mits redelijk gecontroleerd (tot een niveau waarop illegaal kweken nét niet aantrekkelijker is).
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:11
phynoxal
Avatar van phynoxal
phynoxal is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 19:17 :
Maar verklaar dan dat het aantal en de verslavingsduur van verslaafden dit tegen spreekt.
het aantal verslaafden neemt al jaren af
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
phynoxal schreef op 14-03-2005 @ 21:11 :
het aantal verslaafden neemt al jaren af
Maar dat is niet aan het verbod te danken.


De illegale kweek zal bij legalisatie massaal afsterven, legale kwekers kunnen hun materialen door gewone kanalen inkopen, hoeven hun faciliteiten niet te verstoppen, en zullen daardoor prijzen kunnen leveren die de criminele kweker simpelweg de markt uit concurreren.

Verder zal de politie naarmate meer kweek legaal wordt meer en meer tijd over houden voor de bestrijding van de illegale kweek.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:19
phynoxal
Avatar van phynoxal
phynoxal is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 21:15 :
Maar dat is niet aan het verbod te danken.


De illegale kweek zal bij legalisatie massaal afsterven, legale kwekers kunnen hun materialen door gewone kanalen inkopen, hoeven hun faciliteiten niet te verstoppen, en zullen daardoor prijzen kunnen leveren die de criminele kweker simpelweg de markt uit concurreren.

Verder zal de politie naarmate meer kweek legaal wordt meer en meer tijd over houden voor de bestrijding van de illegale kweek.
zei ik dat ?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
phynoxal schreef op 14-03-2005 @ 21:19 :
zei ik dat ?
dat laatste niet.

Offtopic: Phynoxal = Phanoxyl?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-03-2005, 21:21
Verwijderd
Nee, het moet illegaal worden (verbod op verkoop, bezit en produktie)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:22
Verwijderd
Want?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:25
Verwijderd
En wel om het volgende:

Wat zijn drugs?

Er zijn verschillende manieren om te beschrijven wat drugs zijn. Allereerst kunnen we kijken naar wat ze doen.

Als we kijken naar wat ze doen, dan hebben alle drugs gemeenschappelijk dat het stoffen zijn die de hersenen op een bepaalde manier prikkelen. Die hersen_prikkels veroorzaken op hun beurt allerlei geestelijke en lichamelijke effecten. Deze effecten kunnen stimulerend zijn, verdovend of bewustzijnsveranderend.

Stimulerend:

Bij gebruik van deze middelen krijgt de gebruiker het gevoel meer energie te hebben en alerter te zijn. Voorbeelden van middelen met een stimulerende werking zijn cocaïne, amfetamine ('speed').

Verdovend:

Hierbij krijgt de gebruiker het effect van een slaperige roes. Door de kalmerende en ontspannende werking worden de scherpe kantjes van het leven wat minder scherp of volledig weggedrukt. Voorbeelden van middelen met een verdovende werking zijn heroïne en andere opiaten, maar ook alcohol en slaapmiddelen.

Bewustzijnveranderend:

Bij het gebruik hiervan veranderen de stemming en waarneming: de wereld ziet er (heel) anders uit. Voorbeelden van middelen met een bewustzijnsveranderende werking zijn LSD, paddo's en andere tripmiddelen.

Dit onderscheid naar werking is niet altijd even scherp te maken. Sommige mid_delen hebben een 'gemengd' effect. XTC is enerzijds oppeppend en verandert anderzijds de waarneming: hasj en weed kunnen- afhankelijk van de hoeveelheid en de situatie - bewustzijnsveranderend en versuffend werken.

El-Hoekmoe Sher'ie (Het Goddelijke oordeel)

Allerlei soorten drugs, zoals cocaïne, heroïne, hasjiesj en XTC etc, zijn in de Islam (Haram) verboden. Het gebruik, de handel en productie zijn allen verboden en strafbaar in de Islam.

Het bewijs (ed-deliel):

De Boodschapper (vrede zij met Hem) heeft gezegd:

"Alles wat bedwelmend is, is gamr en alle (soorten van) gamr is haram"

"Alles wat bedwelmend is, is gamr en alles wat bedwelmend is, is haram" (overgeleverd door Moeslim) Umar ibnu el- ghattab (moge Allah (SWT) te vrede met hem zijn) heeft gezegd: El- gamr is alles wat het verstand doet bedekken en versluieren. Hieruit leiden we af dat het woord el-gamr een algemene betekenis heeft, het omvat alles wat het verstand doet bedekken en versluieren. In de realiteit past deze omschrijving van el-gamr bij het feit van drugs, dus drugs is gamr en gamr is haram (zonde).
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:27
Verwijderd
Oke, maar argumenten zijn er dus niet
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2005 @ 21:27 :
Oke, maar argumenten zijn er dus niet
Mijn argument is mijn godsdienst.
Maar ik lig er niet wakker van als het gelegaliseerd wordt.

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 21:33.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:35
juno
Avatar van juno
juno is offline
Jouw godsdienst heeft te maken gehad met de Hasjasjien, moordenaars die onder invloed van hasj hun moorden pleegden. Huurmoorden, trouwens. De het woord assassin, frans voor moordenaar, komt hiervandaan.

Logisch dat hij het gebruik wilde ontmoedigen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:39
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 14-03-2005 @ 21:35 :
Jouw godsdienst heeft te maken gehad met de Hasjasjien, moordenaars die onder invloed van hasj hun moorden pleegden. Huurmoorden, trouwens. De het woord assassin, frans voor moordenaar, komt hiervandaan.

Logisch dat hij het gebruik wilde ontmoedigen.
Wat is assassin? Wat heeft het met de Islam te maken?

Niet ontmoedigen, maar verbieden, weg ermee
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 14-03-2005 @ 21:39 :
Wat is assassin? Wat heeft het met de Islam te maken?
Aangezien de Hashassins zich in het islamitische cultuurgebied bevinden, en daar ook al een tijdje uithangen is een invloed op diezelfde cultuur onontkoombaar.

(het Engelse woord 'assasin' herinnert trouwens nog aan de omvang van hun reputatie)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 14-03-2005 @ 21:39 :
Wat is assassin? Wat heeft het met de Islam te maken?
assassin
1531 (in Anglo-L. from c.1237), via Fr. and It., from Arabic hashishiyyin "hashish-users," pl. of hashishiyy, from hashish (q.v.). A fanatical Ismaili Muslim sect of the time of the Crusades, under leadership of the "Old Man of the Mountains" (translates Ar. shaik-al-jibal, name applied to Hasan ibu-al-Sabbah), with a reputation for murdering opposing leaders after intoxicating themselves by eating hashish. The pl. suffix -in was mistaken in Europe for part of the word (cf. Bedouin).
http://www.etymonline.com/index.php?l=a&p=22
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:45
Verwijderd
Dank voor de uitleg. Ik heb al het een en ander over die lui gelezen, was even in de war met iets anders
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Anyway, de faam van de Hashassins plus de praktische bezwaren van een bevolking die aan de drugs raakt waren dus waarschijnlijk de redenen voor het decreet dat de islam geen drugs tolereerd.


Maar nu dus back ontopic.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:46
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 21:45 :
Anyway, de faam van de Hashassins plus de praktische bezwaren van een bevolking die aan de drugs raakt waren dus waarschijnlijk de redenen voor het decreet dat de islam geen drugs tolereerd.
Maar nu dus back ontopic.
Nog steeds niet toegestaan, zie o.a mijn vorige post over bedwelming.

En nu weer ontopic inderdaad
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 21:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 14-03-2005 @ 21:46 :
Nog steeds niet toegestaan, zie o.a mijn vorige post over bedwelming.
nouja, door moslims mag het niet gebruikt, gekocht, verkocht of geproduceerd worden.

dan kunnen drugs in Nederland nog steeds gelegaliseerd worden

je moet uitgaan wat het beste is voor het land. Niet voor die 40 lui op 400.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-03-2005 @ 21:58 :
nouja, door moslims mag het niet gebruikt, gekocht, verkocht of geproduceerd worden.
Precies, en dan wil ik er ook zo weinig mogelijk mee in aanmerking komen en zo min mogelijk over horen, dat kan alleen als het verboden wordt.
Citaat:
Gatara schreef op 14-03-2005 @ 21:58 :

dan kunnen drugs in Nederland nog steeds gelegaliseerd worden
je moet uitgaan wat het beste is voor het land. Niet voor die 40 lui op 400.
Ik ben dan ook niet voor verloedering van de maatschappij. Drugs tast de hersenen aan, je verliest je zelfbeheersing, je controle..
Geen drugs? Minder verslaafden, minder junkies
Nogmaals: ik lig er niet wakker van, maar als er een referdum hierover zou komen, weet ik wel wat ik zou stemmen.

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 22:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verslaafd?!
mighel
55 13-12-2005 19:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.