Oud 23-03-2005, 18:46
Verwijderd
Vloekverbod in Staphorst

Het Staphorster college van B&W wil een vloekverbod in de Algemene Plaatselijke Verordening (AVP). Daartegenover staat dat cafés en een dancing in het bijbeldorp 'langer' open mogen blijven. Uitgaansgelegenheden mogen op zaterdag en zondag hun openingstijden flink verruimen van half twaalf tot twee uur 's nachts. Echter in de praktijk bleek dat horecazaken al tot drie tot vier uur 's nachts open bleven, dit zal straks niet meer gedoogd worden. De SGP is tegen, en wil dat het gehele uitgaansleven vanuit de binnenstad verplaatst wordt naar een bedrijventerrein. Het vloekverbod is niet geheel uniek. Er zijn meer gemeenten met de bijbel in Zeeland en op de Veluwe die godslastering strafbaar hebben gesteld.

bron: http://nieuws.geenstijl.nl/

Een welgeplaatste vloek levert mij soms best wel voldoening op.
Zij we te ver doorgeschoten in regeltjes neuken? Wat vinden jullie hier nu van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2005, 18:53
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik zie het probleem niet. Wat beschaving zal ze geen kwaad doen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:06
Verwijderd
Verder gaven ze aan dat dit verbod vooral symbolisch bedoeld is, om een duidelijk signaal aan te geven (bron : Nederlands Dagblad)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:11
Verwijderd
Beetje lullig voor de jeugd in Staphorst, maar gezien het bijzondere karakter van die gemeente wel heel begrijpelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:12
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Je zou er maar wonen
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:15
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 23-03-2005 @ 18:46 :
...................Een welgeplaatste vloek levert mij soms best wel voldoening op.
Beetje offtopic misschien, maar waarom vloek je eigenlijk. Zijn er geen andere manieren om duidelijk te maken dat iets je niet zint??
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:16
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 23-03-2005 @ 19:12 :
Je zou er maar wonen
Dat zou wel kut zijn.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:17
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Wawl schreef op 23-03-2005 @ 19:16 :
Dat zou wel kut zijn.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:18
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:15 :
Beetje offtopic misschien, maar waarom vloek je eigenlijk. Zijn er geen andere manieren om duidelijk te maken dat iets je niet zint??
Vloeken kan bij sommige zeldzame mensen heel erg onbegrijpelijk voorkomen. Soms vloek je zomaar. Zonder enige bijbedoeling.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:19
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:15 :
Beetje offtopic misschien, maar waarom vloek je eigenlijk. Zijn er geen andere manieren om duidelijk te maken dat iets je niet zint??
Grutjes!

Dat zegt Clarabella Koe tenminste.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:22
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:15 :
Beetje offtopic misschien, maar waarom vloek je eigenlijk. Zijn er geen andere manieren om duidelijk te maken dat iets je niet zint??
Beter vloeken dan fysiek uiten.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:25
Verwijderd
Als ik bv tijdens het repareren van een tv een zeer onaangename stroomstoot krijg, uit ik me niet door te zeggen: he potverdikkie.

Ik vloek niet echt vaak, gebeurd er echter iets extreem pijnlijks, dan uit ik me soms met een vloek.

Noem jij eens andere manieren om duidelijk te maken dat iets je niet zint?

lichtelijk offtopic:
Ik heb het idee dat de christelijken in Nederland steeds meer op hun strepen gaan staan en dat zint mij niet zo. Ik bepaal zelf mijn normen en waarden, die laat ik niet opleggen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:25
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 23-03-2005 @ 19:18 :
Vloeken kan bij sommige zeldzame mensen heel erg onbegrijpelijk voorkomen. Soms vloek je zomaar. Zonder enige bijbedoeling.
Ik hoor dagelijks mensen in m'n omgeving die al GVD zeggen als ze verbaasd over iets zijn. Ik zie het dan meer als een gebrek aan woorden dan als "opluchting"
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:27
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 23-03-2005 @ 19:25 :
Ik heb het idee dat de christelijken in Nederland steeds meer op hun strepen gaan staan en dat zint mij niet zo. Ik bepaal zelf mijn normen en waarden, die laat ik niet opleggen.
Heb je enige reden om juist de naam "Jezus" of de vloek GVD te gebruiken??
En waarom worden er ook bastaardvloeken geuit zoals t**inglijer en k**kerlijer?? Mensen hebben zich dat zelf aangeleerd, net zoals het gebruiken van de naam Jezus als vloek.
Als je vloekt is dat je eigen verantwoordelijkheid, maar je kan je toch wel indenken dat als iemand een familielid oid had die aan kanker is overleden, het vreselijk vindt als er met die ziekte gevloekt wordt.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.

Laatst gewijzigd op 23-03-2005 om 19:31.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:27 :
Heb je enige reden om juist de naam "Jezus" of de vloek GVD te gebruiken??
ontstressend effect is heerlijk, en dat Staphorsters er aanstoot aan nemen maakt het alleen maar beter.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:29
Green Day
Avatar van Green Day
Green Day is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:25 :
Ik hoor dagelijks mensen in m'n omgeving die al GVD zeggen als ze verbaasd over iets zijn. Ik zie het dan meer als een gebrek aan woorden dan als "opluchting"
Het is dan ook deels een tik, denk ik...voor sommigen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:29
Faery
Faery is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:27 :
Heb je enige reden om juist de naam "Jezus" of de vloek GVD te gebruiken??
Godverdomme ja, het ligt niet voor niks zo lekker in de mond.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:30
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:27 :
Heb je enige reden om juist de naam "Jezus" of de vloek GVD te gebruiken??
Ik denk dat ik vroeger mijn ouders hiermee goed kon choqueren.
Het was not done om te vloeken. Daarom lucht het misschien zo op.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-03-2005, 19:34
Hydrogen
Hydrogen is offline
Buiten het huis vloek ik wanneer het maar kan, maar thuis kan ik een knop omzetten en doe ik het niet meer. Lekker handig!
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:34
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Green Day schreef op 23-03-2005 @ 19:29 :
Het is dan ook deels een tik, denk ik...voor sommigen.
Niet deels een tik, maar helemaal een tik. En het wordt gewoon normaal gevonden. Het is er bij gaan horen zegt men dan. Nou, dan maak men zich er te makkelijk vanaf.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:35
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 23-03-2005 @ 19:34 :
Buiten het huis vloek ik wanneer het maar kan, maar thuis kan ik een knop omzetten en doe ik het niet meer. Lekker handig!
En waarom vloek je thuis niet dan?? Is het binnenshuis zoveel anders ineens dan buitenshuis??
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:36
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:34 :
Niet deels een tik, maar helemaal een tik. En het wordt gewoon normaal gevonden. Het is er bij gaan horen zegt men dan. Nou, dan maak men zich er te makkelijk vanaf.
40 procent van Nederland gelooft niet in een god. Dus vinden ze meestal Gvd normaal. Ik betrap mezelf soms ook op Gvd, misschien omdat ik weinig besef wat ik dan zeg. In mijn moedertaal zeg ik het nooit. Een soort excuse
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:34 :
Niet deels een tik, maar helemaal een tik. En het wordt gewoon normaal gevonden. Het is er bij gaan horen zegt men dan. Nou, dan maak men zich er te makkelijk vanaf.
want?

Is er iets tegen vloeken dan?

Zonder ontstressen staan we elkaar over een paar maanden allemaal de hersens in te slaan.

Ja, ik weet dat dat holbewonerprincipe de basis is van het staphorts-denken, maar we hebben het even over heel Nederland.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:37
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:35 :
En waarom vloek je thuis niet dan?? Is het binnenshuis zoveel anders ineens dan buitenshuis??
Thuis wordt het niet gewaardeerd.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:37
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 23-03-2005 @ 19:36 :
Ik betrap mezelf soms ook op Gvd, misschien omdat ik weinig besef wat ik dan zeg.
Idd. Besef je wel wat je eigenlijk zegt??
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2005, 19:37
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-03-2005 @ 19:36 :
want?


Ja, ik weet dat dat holbewonerprincipe de basis is van het staphorts-denken, maar we hebben het even over heel Nederland.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:38
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:37 :
Idd. Besef je wel wat je eigenlijk zegt??
Nee. Misschien omdat ik het zeg in mijn tweede taal en niet in mijn moedertaal.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:38
Green Day
Avatar van Green Day
Green Day is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:34 :
Niet deels een tik, maar helemaal een tik. En het wordt gewoon normaal gevonden. Het is er bij gaan horen zegt men dan. Nou, dan maak men zich er te makkelijk vanaf.

Deels een tik het begint met een (semi-)bewust proces dat later overgaat in onbewustheid. Zo gaat dat hier althans. Voor anderen kan ik niet praten. Een tik kun je niet bestraffen, vind ik..hoogstens men erop wijzen. En dan opbouwende kritiek, want kritiek aangevoerd door frustraties maakt veel kapot, waaronder begrip
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:39
Verwijderd
Praten is aangeleerd, word geen naprater!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:37 :
Idd. Besef je wel wat je eigenlijk zegt??
ja, roep een fictief wezen aan om nog eens te bevestigen wat de gehele kerk toch al vond.


waar is dat plaatje van 'big fucking deal' als je het nodig hebt?


Citaat:
nare man schreef op 23-03-2005 @ 19:39 :
Praten is aangeleerd, word geen naprater!
hehe, bond tegen de bond tegen het vloeken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:40
Green Day
Avatar van Green Day
Green Day is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:37 :
Idd. Besef je wel wat je eigenlijk zegt??
Hij vervloekt de God die jij aanbid. En in die zin snap ik dat het voor jou overkomt als pijnlijk blasfemie. Dus ik snap je punt in deze.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:40
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-03-2005 @ 19:36 :
want?

Is er iets tegen vloeken dan?

Zonder ontstressen staan we elkaar over een paar maanden allemaal de hersens in te slaan.
Nogmaals, het is je eigen verantwoordelijkheid als je vloekt, maar je er wel de God van de christenen mee, en daarnaast ook de christenen zelf. Als jij gerespecteerd wil worden in je meningen, moet je dat ook bij christenen doen.

En: misschien is de sportschool een goed idee.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:43
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Green Day schreef op 23-03-2005 @ 19:40 :
Hij vervloekt de God die jij aanbid. En in die zin snap ik dat het voor jou overkomt als pijnlijk blasfemie. Dus ik snap je punt in deze.
GVD is de afkorting van God Verdo(e)m Me, oftewel: God, breng me naar de hel. En aangezien christenen over het algemeen hun medemens de hel niet toewensen, is dit inderdaad pijnlijk voor hen.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:40 :
Nogmaals, het is je eigen verantwoordelijkheid als je vloekt, maar je er wel de God van de christenen mee, en daarnaast ook de christenen zelf. Als jij gerespecteerd wil worden in je meningen, moet je dat ook bij christenen doen.
God is mans genoeg er wat aan te doen als hij bestaat, en er gebeurd niks. Afijn, mijn conclusie daaruit trok ik al jaren geleden.

Verder neem ik de negatieve reacties van mensen die er aanstoot aan nemen voor lief, over het algemeen zijn dat ook geen mensen waar ik mee om wil gaan.

Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:40 :
En: misschien is de sportschool een goed idee.
de laatste waar ik was liep voor meer jaartjes gevangenis dan ik nog te leven heb, verder moet je echt eens afstappen van het waanidee dat mensen die vloeken agressief zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:43
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:40 :
Als jij gerespecteerd wil worden in je meningen, moet je dat ook bij christenen doen.
En als ik nou helemaal geen respect hoef van christenen, mag ik dan wel legitiem vloeken?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:44
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Green Day schreef op 23-03-2005 @ 19:40 :
Hij vervloekt de God die jij aanbid. En in die zin snap ik dat het voor jou overkomt als pijnlijk blasfemie. Dus ik snap je punt in deze.
Verkeerde conclusie. Waar blijkt uit mijn woorden dat ik God vervloek? Ik mag dan geen christen zijn, betekent niet gelijk dat ik niet in een God geloof.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-03-2005, 19:44
Green Day
Avatar van Green Day
Green Day is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:43 :
GVD is de afkorting van God Verdo(e)m Me, oftewel: God, breng me naar de hel. En aangezien christenen over het algemeen hun medemens de hel niet toewensen, is dit inderdaad pijnlijk voor hen.

Dus eigelijk zijn christenen gewoon erg sociaal
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:44
Verwijderd
Je zou ook kunnen zeggen:

Geloven is aangeleerd, word geen gelovige!

Maar daar kwets ik dan weer een boel mensen mee.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:45
Green Day
Avatar van Green Day
Green Day is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 23-03-2005 @ 19:44 :
Verkeerde conclusie. Waar blijkt uit mijn woorden dat ik God vervloek? Ik mag dan geen christen zijn, betekent niet gelijk dat ik niet in een God geloof.

Okay..zie uitleg hierboven..een voor de rest: Je hebt gelovigen in verschillende gradaties, en er zijn er altijd bij die door zo'n opmerking gekwetst worden. Dat is net zo logisch als het feit dat men nu niet zomaar mensen kan bestraffen voor vloeken. In mijn optiek

Laatst gewijzigd op 23-03-2005 om 19:49.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:47
Verwijderd
De Bond tegen het Vloeken ziet het karakter van de GVD-vloek als 'een oorlogsverklaring aan de Schepper'. Als ik alleen mijzelf in staat van oorlog met de Schepper wil stellen dan is dat mijn goed recht. Hij haat me toch al anyway.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:47
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Green Day schreef op 23-03-2005 @ 19:44 :
Dus eigelijk zijn christenen gewoon erg sociaal
En dat proberen velen te zijn ja. Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:48
PierdeRegenworm
Avatar van PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 23-03-2005 @ 19:25 :

lichtelijk offtopic:
Ik heb het idee dat de christelijken in Nederland steeds meer op hun strepen gaan staan en dat zint mij niet zo. Ik bepaal zelf mijn normen en waarden, die laat ik niet opleggen.

Gij heiden!!!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:48
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 23-03-2005 @ 19:44 :
Je zou ook kunnen zeggen:

Geloven is aangeleerd, word geen gelovige!

Maar daar kwets ik dan weer een boel mensen mee.
Vloeken is aangeleerd, wordt geen naprater. Maar daar kwets ik dan weer een boel mensen mee.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:47 :
En dat proberen velen te zijn ja. Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.
En als je datzelfde kan zonder alle nonsens er omheen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:48
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:47 :
En dat proberen velen te zijn ja. Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.
Juist. Alleen dat staat volledig los van vloeken.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:49
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-03-2005 @ 19:43 :
En als ik nou helemaal geen respect hoef van christenen, mag ik dan wel legitiem vloeken?
Eigen verantwoordelijkheid.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:51
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 23-03-2005 @ 19:49 :
Eigen verantwoordelijkheid.
Ik waag het erop.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:52
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-03-2005 @ 19:51 :
Ik waag het erop.
Ha, jij durft nogal!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 23-03-2005 @ 19:52 :
Ha, jij durft nogal!
Maar áls ik straks het hoekje om ben en Hij blijkt echt te bestaan, dan ben ik wel zwaar de sjaak natuurlijk!

Maar goed, dan heb ik wel een leuk leven gehad.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:55
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-03-2005 @ 19:53 :
Maar áls ik straks het hoekje om ben en Hij blijkt echt te bestaan, dan ben ik wel zwaar de sjaak natuurlijk!

Maar goed, dan heb ik wel een leuk leven gehad.
Hehe, ja, dat zou lullig zijn van God. Ik zal aan je denken. Mag ik je anime collectie trouwens als erfenis?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ga je nog stemmen voor de provincie?
MH
235 20-03-2007 22:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 15:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.