Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2010, 08:10
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben het wel met Volk eens dat het wat raar is om een kind een andere roepnaam te geven dan de eerste naam, ik snap wel dat je het doet als de gewone naam te lang is, maar ik denk dan toch: tsja, had het dan gewoon alleen die roepnaam gegeven, als je die andere naam verder toch niet gaat gebruiken.

Ik zou mijn kind nooit Odilia kunnen noemen, ik denk onmiddellijk aan Odiliapeel en ik wil niet telkens aan een suf dorp herinnerd worden Ik had overigens nog nooit van de naam Aster genoemd, maar dat klinkt leuk

Wij hebben het er best vaak over en ik denk dat we er uiteindelijk wel uit zullen komen, we hebben niet helemaal dezelfde smaak, maar er zijn genoeg overeenkomsten. Het liefst iets wat niet al té standaard is maar wat wel een logische uitspraak heeft. Ik weet nu al dat mijn moeder het vreselijke namen gaat vinden
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2010, 08:16
Verwijderd
Yeaaahh.. waar vind ik mijn naam terug op Voornamelijk.nl? Tussen de Hockey-namen.

Overigens vind ik een hele hoop namen uit die hockey-namenlijst wel heel leuk. Jurriaan, Hidde, Tycho. In elk geval voor jongens. Voor meisjes weet ik t niet. Bregje vind ik wel aardig. (die maakt van haar schaamhaar een vlechtje ja)

Kindernamen vind ik leuk om te bedenken, maar kinderen hoef ik verder niet eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het wel met Volk eens dat het wat raar is om een kind een andere roepnaam te geven dan de eerste naam, ik snap wel dat je het doet als de gewone naam te lang is, maar ik denk dan toch: tsja, had het dan gewoon alleen die roepnaam gegeven, als je die andere naam verder toch niet gaat gebruiken.
Ik vind het juist leuk om een lange naam te geven (helemaal als het een familienaam is of eentje met een mooie betekenis ofzo) en dan een korte roepnaam of bijnaam. Ik zou nooit een lange naam als 'gewone' naam willen en vind korte roepnamen leuk, maar als officiele naam vind ik dat een beetje kaal.

Maar goed mijn roepnaam staat ook niet in mijn officiele naam en dat vind ik ook wel jammer (het is wel een afgeleide, maar geen heel duidelijke).
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 09:13
Verwijderd
Wij hebben een dochtertje en haar naam vind ik (gelukkig maar ) nog steeds erg leuk: Jinthe. We hebben wel in gedachten gehouden dat we liever geen top-10 naam wilden, terwijl met name ik daar echt wel leuke namen tussen vind zitten (Jasmijn, Julia, Sanne, Noa, Fleur), maar belangrijker vonden we dat we de naam mooi vonden (ik mag hopen dat een ouder die zijn kind Jools noemt die naam zelf ook mooi vindt... ). Bovendien had ik het gevoel (ja, dat soort dingen krijg je als je zwanger bent... ) dat ons kindje een naam met een J moest krijgen en ik wilde graag een naam met twee lettergrepen. En het moest Nederlands klinken en liefst ook makkelijk te schrijven zijn (vandaar dat we ook nog Jinte hebben overwogen, maar dat vonden we toch minder mooi). Jinthe heeft ook een tweede naam, Alissa. Vind ik ook nog steeds een mooie naam qua klanken, maar het is toch een 'bepaald soort naam', vandaar als tweede naam ipv als eerste naam.

Er zijn nog zoveel namen die ik leuk of mooi vind...qua schrijfwijze bijvoorbeeld Leah en Linnea, maar ik vind ze niet mooi klinken. Verder ga ik niet alles noemen, want dat is veel te veel en sommige namen willen we ook nog 'bewaren' voor een eventuele tweede.

Ik was/ben ook altijd veel op namensites te vinden en had een hele lijst met namen die ik leuk vond ed, dacht dus dat het geen enkel probleem zou zijn om een naam te vinden voor ons kind; er waren zoveel leuke namen. Maar als je er dan echt één moet gaan kiezen, dan wordt het toch opeens wel errug lastig... Voor ons tenminste wel. Opeens was niets meer goed (genoeg)...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 13:12
wup
wup is offline
Potver...mn zus heeft net een meisje gekregen en als tweede naam de naam van mn zus gedaan. Dat wilde ik doen!. Wat niet inhoudt dat ik niet superblij ben trouwens
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 20:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik ben het wel met Volk eens dat het wat raar is om een kind een andere roepnaam te geven dan de eerste naam, ik snap wel dat je het doet als de gewone naam te lang is, maar ik denk dan toch: tsja, had het dan gewoon alleen die roepnaam gegeven, als je die andere naam verder toch niet gaat gebruiken.
Mijn moeder heeft een roepnaam die totaal niet lijkt op haar eerste naam. Ze vindt het echt bloedirritant, want er worden heel veel fouten mee gemaakt. Vliegtickets die op de verkeerde naam staan, paspoort dat niet overeenkomt met informatie uit een bestand dat haar roepnaam gebruikt, etc.

Nou gebruikt mijn moeder inmiddels haar roepnaam nooit meer maar een afgeleide daarvan, wat het nóg lastiger maakt want nou zijn er drie namen om door elkaar te halen Maar ik zou dus nooit een hele andere roepnaam doen dan de eerste naam.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 05:48
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn roepnaam is een afgeleide van mijn eerste naam (mijn roepnaam is wel een deel van die naam); ik heb daar nooit problemen mee gehad, behalve dat ik soms uit moet leggen waarom mijn voorletter niet de eerste letter van mijn voornaam is. Mijn eerste naam is een vernoeming, maar klinkt niet echt vlot (lees: ouderwets), dus ik ben wel blij met mijn roepnaam.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 06:11
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik ben het wel met Volk eens dat het wat raar is om een kind een andere roepnaam te geven dan de eerste naam, ik snap wel dat je het doet als de gewone naam te lang is, maar ik denk dan toch: tsja, had het dan gewoon alleen die roepnaam gegeven, als je die andere naam verder toch niet gaat gebruiken.
Citaat:
Mijn moeder heeft een roepnaam die totaal niet lijkt op haar eerste naam. Ze vindt het echt bloedirritant, want er worden heel veel fouten mee gemaakt. Vliegtickets die op de verkeerde naam staan, paspoort dat niet overeenkomt met informatie uit een bestand dat haar roepnaam gebruikt, etc.
Hier heb ik dus last van!
Ik heb namelijk drie doopnamen (ben ook gedoopt en katholiek opgevoed) en die staan geregistreerd bij de gemeente. Mijn naam is wel deels afgeleid van mijn eerste doopnaam, maar niet als zodanig herkenbaar. Bovendien begint mijn doopnaam met een E en mijn roepnaam met een L. Heb al zooo vaak gehad dat gegevens niet overeen kwamen (met de instantie en de gemeente/paspoort) dat ik bijvoorbeeld mijn ticket moest wijzigen (vliegticket, boot), mijn salaris niet kreeg bij de bank (want E is niet L) en bij de IBgroep geen geld kreeg (want mijn naam klopte niet). *zucht*

Het grappige is dat mijn moeder hier vroeger ook last van had en dacht: 'dat zal ik noooit doen bij mijn eigen kinderen'
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 06:42
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Bovenstaande heb ik ook, maar ik heb er nooit last van gehad. Maar toch heb ik er bij mijn kind wel op gelet en zal dat bij eventuele volgende kinderen ook doen.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 12:39
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Mijn moeder heeft een roepnaam die totaal niet lijkt op haar eerste naam. Ze vindt het echt bloedirritant, want er worden heel veel fouten mee gemaakt. Vliegtickets die op de verkeerde naam staan, paspoort dat niet overeenkomt met informatie uit een bestand dat haar roepnaam gebruikt, etc.
Ik maak het helaas ook bijna iedere dag mee dat mensen niet op vakantie kunnen omdat hun naam niet op het ticket staat.

@SiemdeCyper: Die namen houd ik liever nog even geheim
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 13:06
Verwijderd
Ik heb een keer een vliegticket op mijn roepnaam gezet, maar dat doe ik nooit weer Moest ik vervolgens in Rome uit gaan staan leggen aan een stel Italianen met een belabberde kennis van het Engels dat mijn roepnaam is afgeleid van mijn officiele naam, die op mijn paspoort staat. Gelukkig mocht ik uiteindelijk het vliegtuig nog wel in Maar die fout heb ik nooit meer gemaakt, op alle officiele documenten gebruik ik mijn officiele naam en niet mijn roepnaam.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 13:25
Verwijderd
Mijn dochtertje heb ik Senna genoemd...Ik had het eens gehoord bij een jongen...Maar dat vond ik helemaal niet leuk...Maar bij een meisje juist wel weer!...Zodoende heet ze nu Senna...Haar 2e naam is Karin..Naar mijn overleden moeder genoemd.

Voor de jongens, had ik Liam, Sam of Dani ingedachten..Maar helaas hoor je die nu tegenwoordig ook heel vaak!
En voor meisjes, Lana, Sienna, Yara, of Lynn...

Kort en krachtig hou ik van
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 15:36
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik vind het juist leuk om een lange naam te geven (helemaal als het een familienaam is of eentje met een mooie betekenis ofzo) en dan een korte roepnaam of bijnaam. Ik zou nooit een lange naam als 'gewone' naam willen en vind korte roepnamen leuk, maar als officiele naam vind ik dat een beetje kaal.
Ja, daar zit natuurlijk ook wel wat in, maar de moraal is dan toch in elk geval: geef het kind een roepnaam met dezelfde beginletter als de officiële naam

Ik heb maar één naam en dat vind ik dan wel weer erg saai, ik zou mijn kinderen liever twee of drie namen nemen, kun je ook een beetje vernoemen en zo

@Leonoor: Ik vind Jinthe wel echt een hele leuke naam Maar ik heb ook wel eens van de naam Jinty (of zo, ik weet eigenlijk niet hoe je het schrijft) gehoord en dat vind ik dan weer klinken als de verschrikkelijke sneeuwman
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 16:02
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Mijn vriend en ik hebben gelukkig over het algemeen dezelfde smaak qua namen. Ik ben niet bezig met kinderen krijgen, maar het is wel leuk om over namen te praten We houden allebei niet van oer-Hollandse namen en we willen namen die in beide talen gemakkelijk uit te spreken zijn.
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 18:53
Superanoniem
Avatar van Superanoniem
Superanoniem is offline
Citaat:
Op het moment vind ik (net als juli vorig jaar in een DK topic ) voor meisjes bloemennamen leuk, zoals Jasmijn of Madelief of Aster, en voor jongens hou ik van korte namen zoals Stan en doe ik ook wel mee aan de Zweedse trend met namen zoals Sven en Lars.
Maar ik ben niet van plan binnenkort kinderen te krijgen en ga er van uit dat als het zover is, ik wel weer wat anders zal vinden.

Ik zou niet zo snel voor een naam uit de top-10 kiezen in de praktijk, om inderdaad te voorkomen dat een kind met drie naamgenootjes in de klas zal zitten, maar ik hoef nou ook weer niet heel nodig een originele naam te geven.
Ik heet Jasmijn Maar vind ut niet zo een mooie naam...
Meisje: Alissa, Alice, Aniek, Isabel, Fenna, Seline
Jongen: Teun, Arthur, Benjamin, Valentijn, Levi
Of zo iets...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Mijn dochtertje heb ik Senna genoemd...Ik had het eens gehoord bij een jongen...Maar dat vond ik helemaal niet leuk...Maar bij een meisje juist wel weer!...Zodoende heet ze nu Senna...Haar 2e naam is Karin..Naar mijn overleden moeder genoemd.

Voor de jongens, had ik Liam, Sam of Dani ingedachten..Maar helaas hoor je die nu tegenwoordig ook heel vaak!
En voor meisjes, Lana, Sienna, Yara, of Lynn...

Kort en krachtig hou ik van
Hoe oud is je dochtertje?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 21:23
Verwijderd
Trouwens, Senna<3 Ayrton <3
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 07:49
Maanmeisje
Avatar van Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Ik ben erg voor Nederlandse namen, in de zin van Nerderlands uitgeproken namen.
Geen kees/jan/piet/henk maar ook zeker geen steven oid.

Jongen: Mero, Thies
Meisje: Alex(is), Anna, Rosa
__________________
Krebs
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 08:06
Verwijderd
Citaat:
Ik ben erg voor Nederlandse namen, in de zin van Nerderlands uitgeproken namen.
Geen kees/jan/piet/henk maar ook zeker geen steven oid.

Jongen: Mero, Thies
Meisje: Alex(is), Anna, Rosa
Ik had op de basisschool een Steven die je gewoon Nederlands uitsprak hoor
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 09:12
Maanmeisje
Avatar van Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Steven is misschien niet het beste voorbeeld Dat kan inderdaad in zowel het Engels als Nederlands uitgesproken worden.

Maar mijn intentie is duidelijk denk ik, geeeeeen Steven als in 'Stieven'
__________________
Krebs
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 13:27
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Anna kan juist ook heel verschrikkelijk Amerikaans worden uitgesproken Maar ik snap wel wat je bedoelt, hoor!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 13:47
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Vandaag in een tuincentrum was er een meisje dat Bob heet! Ik ben dus niet de enige die dat een geweldige meisjesnaam vind. De enige vrouwelijke Bob die ik tot nu toe kende was mijn rat En een Bobien, maar dat vind ik een varkensnaam.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Hoe oud is je dochtertje?
Ze word in Augustus alweer 4
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 16:13
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik ken ook een jongetje die Senna heet, vind het voor een meisje veel leuker.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 16:18
Verwijderd
Ik vind Senna voor een meisje ook leuker dan voor een jongen...Senna stond bij ons ook heel hoog op het lijstje.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 16:29
giftig kevertje
Avatar van giftig kevertje
giftig kevertje is offline
Citaat:
Hahah ik heb net gister met vriendlief zitten bedenken wat voor namen we zouden willen! Geheel hypothetisch natuurlijk maar toch wel lachen
We hebben een beetje een probleem want ik houd van echte hollandse namen (die bij voorkeur ook onuitspreekbaar zijn in het buitenland als Maartje of Lidewij ofzo ), maar hij komt uit een half-Engels gezin met een gezinstraditie van Engelse namen. Onze concessie was dus dat ze in het Engels en in het Nederlands uit te spreken moeten zijn (of een variant moeten hebben in beide talen). Vooralsnog kunnen we op die manier alleen maar leuke meisjesnamen vinden, en bovendien zijn die gigantisch populair nu (daarom durf ik ze ook wel te posten )... Namen die we tot nu toe allebei leuk vinden zijn Sophie, iets als Eleanora als doopnaam en dan Noor als roepnaam, Jasmijn (Jasmin voor de Engelse helft van de familie dan), en Madelief (die heeft geen Engelse variant, en ook geen goede afkorting (iets wat ik wel graag wil) maar we vinden hem toch allebei erg leuk ).
Voor jongens is het tot nu toe hopeloos. Hij vindt Roger wel leuk, dat vind ik echt vreselijk. Ik vind dingen als Thomas en Lucas en Floris wel okee, maar die vindt hij weer niets. Nou ja gelukkig hebben we nog minstens 4 jaar voor we iets moeten verzinnen
Madelief zou je als maddy kunnen afkorten, is voor engelstaligen gelijk ook weer uitspreekbaar

Ik vind Eleonoor een prachtige naam, met dan als roepnaam Noor. Voor een jongetje zou ik het echt nog niet weten, ik vind zoveel jongensnamen leuk!
__________________
geef je niet zo gauw gewonnen,
alles is nu pas begonnen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 20:19
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Ik vind jongensnamen veel moeilijker dan meisjesnamen. Over de jaren heb ik namen verzameld (en weer geschrapt: jaren vond ik Annette een leuke naam, nu vind ik het niets voor mij), maar de paar mannennamen die ik heb zijn vooral Engels (op LotR en grappige namen na maar die zijn voor dieren, niet voor kinderen).
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 22:33
Verwijderd
Ik las een colum van leontien borsato, en ze had het over haar zoontje Senna...En toen dacht ik...dat is wel leuk voor een meisje!! Ik wist gelijk dat dat hem ging worden.

Vind het ook niet leuk voor een jongen, maar zo zie je maar weer...kan voor beide zijn!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2010, 08:27
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ken een hond die Senna heet. Het is wel een lieve hond, maar ik vind dat toch reden om een toekomstig kind nooit zo te noemen, hoe leuk de naam verder ook klinkt
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 12:24
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Ik vind Jasmijn inderdaad ook een mooie naam. En Nora of Anore (ik vind alleen dat het er niet mooi uitziet) ook. En Helène of Helena. En Sophie.
Hm voor de jongens.. ik vind Sebastiaan een mooie naam. En Nathan of Jonathan ook wel.
hihi, grappig dat je een jongen misschien Jonathan zou noemen

ik zie 't allemaal wel als t zover is.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 15:57
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik heb iets voor namen met een J geloof ik. Ik vind de namen Yonne, Janou en Janne leuk. En voor een jongen Jasper. Ik vind bloemennamen ook wel leuk. En iets met Anna ook wel, maar dat is ook al mijn tweede naam. Vroeger vond ik Sam ook heel erg leuk voor een jongen en een meisje (maar dan niet Samantha want die naam is stom), maar iedereen heet tegenwoordig al weer zo. Voor jongens vind ik het moeilijker dan voor meisjes.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
VWO Filosofie
Upior
79 06-06-2005 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.