Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2012, 15:11
Verwijderd
Immortals.

Zeer matig tussendoortje. 300 was stukken "beter".

4/10
Advertentie
Oud 04-03-2012, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Hugo

Voor de tweede keer. Nee hoor, nog steeds fantastisch. Niet zo zeuren. 10/10.
Ik snap dit niet, leg eens uit.
Oud 04-03-2012, 17:21
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik snap dit niet, leg eens uit.
Spoiler
En het zag er ook allemaal heel erg mooi uit.

Dan neem ik de clichematige, uitleggerige dialogen en het soms storende acteerwerk van da meiske wel voor lief.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 04-03-2012, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
En het zag er ook allemaal heel erg mooi uit.

Dan neem ik de clichematige, uitleggerige dialogen en het soms storende acteerwerk van da meiske wel voor lief.
Ok, ik snap het al iets beter. Ik vond dat ook het enige echt goede aan de film. En dat het wel mooi gemaakt was, maar dat doet mij nooit zo heel veel
Oud 04-03-2012, 18:18
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ok, ik snap het al iets beter. Ik vond dat ook het enige echt goede aan de film. En dat het wel mooi gemaakt was, maar dat doet mij nooit zo heel veel
Nou ja, die twee dingen waren voor mij dus waar de hele film om ging.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 04-03-2012, 23:38
Derezzed
Derezzed is offline
Contraband
Niet echt onder de indruk. Het was niet de slechtste film die ik ooit heb gezien, maar het geheel kon me gewoon niet boeien. De scenes liepen in mijn ogen niet echt lekker als geheel, het ene moment probeert het een serieuze thriller te zijn en het volgende moment lijkt het erop dat het op Fast Five wil lijken. Desalnietemin waren er wel een paar stukken die ik kon waarderen, maar als geheel klikte het niet helemaal.
6.5/10, Niet helemaal slecht, maar ook niet helemaal goed.
Oud 05-03-2012, 00:16
Verwijderd
127 Hours

Wat vond ik dit, tegen m'n verwachting in, een goede film zeg.

Ik had een vrij standaard avonturenfilm verwacht van iemand die vastzit en de uren en dagen aftelt, en die standaard elementen zitten er ook in, maar dan zo creatief en boeiend in beeld gebracht dat het voor mij gewoon totaal de normale avonturenfilm ontstijgt.

De Danny Boyle-stempel zit er wat montage en camerawerk betreft ook duidelijk op, en dat is precies wat een film als dit nodig heeft om hem boven het gemiddelde te doen uitstijgen.
Heb er erg van genoten (en meegeleefd, want dat kan ik helaas veel te goed bij dit soort films).

9/10
Oud 05-03-2012, 00:43
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, die twee dingen waren voor mij dus waar de hele film om ging.
Zal best, maar als ik me verder veel stoor aan het hele suffe verhaaltje eromheen en het acteerwerk (alleen niet dat van Ben Kingsley, maar verder vond ik niemand echt goed) krijgt de film wat mij betreft net een voldoende. En het duurde wel erg lang voor het daarover ging.
Oud 05-03-2012, 13:40
Verwijderd
The Shawshank redemption

Wat mooi. <3 Ik moest huilen op het einde. En gewoon, alles - ik had niet eens door dat hij eigenlijk best lang duurt (ook door reclame natuurlijk, maar toch, ik vind maar heel weinig films leuk genoeg om helemaal vol te houden om te kijken).

Alleen de nasynchronisatie, mijn hemel. Een overprating met maar één stem.
Oud 05-03-2012, 14:03
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Zal best, maar als ik me verder veel stoor aan het hele suffe verhaaltje eromheen en het acteerwerk (alleen niet dat van Ben Kingsley, maar verder vond ik niemand echt goed) krijgt de film wat mij betreft net een voldoende. En het duurde wel erg lang voor het daarover ging.
Dit ja. Het eerbetoongedeelte vond ik supermooi, maar het hele verhaal van het jongetje dat in een station woont vond ik maar matig, en het plot slaat op een gegeven moment ook heel geforceerd om. Dus qua film vind ik 10/10 wel een beetje overdreven.
__________________
you're not my demographic
Oud 05-03-2012, 16:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dit ja. Het eerbetoongedeelte vond ik supermooi, maar het hele verhaal van het jongetje dat in een station woont vond ik maar matig, en het plot slaat op een gegeven moment ook heel geforceerd om. Dus qua film vind ik 10/10 wel een beetje overdreven.
Ik niet. 10/10 betekent voor mij gewoon dat de film alles doet wat ie moest doen, niet dat ie helemaal perfect is ofzo. Het is geen heel zeldzaam cijfer in mijn wereld.

The Silence of the Lambs

Ik snap de reputatie van de film nog steeds niet echt, want eng was het niet. Spannend wel, op bepaalde momenten. En mooie rollen, hoewel Hopkins niet aanvoelt alsof hij thuishoort in zo'n duistere film: hij maakt er toch meer een pantostukje van. Brian Cox blijft de beste Hannibal.

7.5/10

Batman: Mask of the Phantasm

Qua verhaal waarschijnlijk de beste van de Batmanfilms, maar de visuele stijl stoorde me. De achtergronden zijn oke en de actiescenes uitstekend, maar alle personages niet er niet uit. Bah. Veder voelde het toch een beetje als een telesie-aflevering. Maar wel een goede.

7/10
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 05-03-2012, 17:02
Verwijderd
Citaat:
hoewel Hopkins niet aanvoelt alsof hij thuishoort in zo'n duistere film
De enige manier om Hopkins goed aan te voelen is in een duistere film
Oud 05-03-2012, 17:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik niet. 10/10 betekent voor mij gewoon dat de film alles doet wat ie moest doen, niet dat ie helemaal perfect is ofzo. Het is geen heel zeldzaam cijfer in mijn wereld.
Hm, oke. Nouja, ik vind het toch opmerkelijk aangezien jij normaal zeer kritisch bent en je niet inhoudt bij het geven van commentaar, maar dat je dat bij deze film (die niet slecht is, maar waar wel het een en ander aan op te merken is als film, losstaand van het eerbetoon) niet doet, simpelweg omdat je het eerbetoon zo mooi is. Dat heeft er vast mee te maken dat het je persoonlijk raakt, om begrijpelijke redenen waarschijnlijk, maar het is een opmerkelijke afwijking van de norm die ik van jou gewend bent. Maar goed, geen kritiek hoor, gewoon een observatie.
__________________
you're not my demographic
Oud 05-03-2012, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Hm, oke. Nouja, ik vind het toch opmerkelijk aangezien jij normaal zeer kritisch bent en je niet inhoudt bij het geven van commentaar, maar dat je dat bij deze film (die niet slecht is, maar waar wel het een en ander aan op te merken is als film, losstaand van het eerbetoon) niet doet, simpelweg omdat je het eerbetoon zo mooi is. Dat heeft er vast mee te maken dat het je persoonlijk raakt, om begrijpelijke redenen waarschijnlijk, maar het is een opmerkelijke afwijking van de norm die ik van jou gewend bent. Maar goed, geen kritiek hoor, gewoon een observatie.
Precies dit ja.

en ot:

Take shelter
Prima filmpje. Mooie beelden, aardige hoofdrolspelers, goede opbouw van de spanning.

Die Blechtrommel
Fascinerende film. Ik vond dat jongetje behoorlijk akelig, en het was wat surrealistisch en maf allemaal, maar het raakte me wel op de een of andere manier. Maar eigenlijk vond ik de aanloop naar zijn geboorte het mooist. Toen hield ik meteen van de film. Later keek ik ook wel een paar keer weg en kreeg ik een vreemd gevoel in mijn buik
Oud 05-03-2012, 18:41
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Hm, oke. Nouja, ik vind het toch opmerkelijk aangezien jij normaal zeer kritisch bent en je niet inhoudt bij het geven van commentaar, maar dat je dat bij deze film (die niet slecht is, maar waar wel het een en ander aan op te merken is als film, losstaand van het eerbetoon) niet doet, simpelweg omdat je het eerbetoon zo mooi is.
Dat is niet de enige reden, hoor. Ik vond het ook een erg mooie film om te zien, en het mysterie was boeiend, juist omdat je kunt raden hoe het zit. En ik vond Ben Kingsley fantastisch. Ik vond bovendien niets slecht aan de film; er waren dingen die beter hadden gekund, maar dat is eigenlijk bij iedere film het geval.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 05-03-2012, 19:17
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat is niet de enige reden, hoor. Ik vond het ook een erg mooie film om te zien, en het mysterie was boeiend, juist omdat je kunt raden hoe het zit. En ik vond Ben Kingsley fantastisch. Ik vond bovendien niets slecht aan de film; er waren dingen die beter hadden gekund, maar dat is eigenlijk bij iedere film het geval.
Uiteraard, maar toch ben je voor deze film milder dan voor anderen.
__________________
you're not my demographic
Oud 05-03-2012, 20:06
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Wat een discussie over fucking Hugo

Before The Devil Knows You're Dead - 7/10

Een heel simpel verhaaltje dat nodeloos (en heel clichématig) uit zijn chronologische verband wordt gehaald, voor......nou ja, vast wel ergens voor. Het komt een beetje gimmicky over, maar goed. Gelukkig is het vooral vanwege Hoffman wel leuk, omdat hij weer eens op effectief wijze een quasi-sympathieke hondenlul weet neer te zetten.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 05-03-2012, 21:33
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nee nee, dit gaat over Uice!
__________________
you're not my demographic
Oud 05-03-2012, 22:23
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Uiteraard, maar toch ben je voor deze film milder dan voor anderen.
Nou ja, als een film mij emotioneel raakt, dan gebeurt dat weleens. Ik ben ook ''maar'' een mens. En ik moet zeggen,
Spoiler
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 05-03-2012, 22:32
Verwijderd
Shame
Ik vond hem heel erg mooi. Potverdikke, wat is die Fassbender goed. Carey Mulligan trouwens ook. En goede soundtrack <3
Oud 06-03-2012, 17:51
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Albert Nobbs

Toen ik hem zag vond ik hem goed, maar ook wat te oppervlakkig en transgenderfobisch. Na afloop drong het pas tot me door dat de film niets met transgenderisme te maken heeft: Albert Nobbs vindt niet zijn identiteit als man, maar verliest juist haar identiteit. Meer dan dat is er ook niet: een portret van iemand die zichzelf is kwijtgeraakt in een vermomming. Goede double-bill met Boys Don't Cry, want een soortgelijke film, maar dan precies het tegenovergestelde.

Je moet trouwens wel tegen sentimenteel melodrama kunnen. Dat kan ik.

8,5/10
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 06-03-2012, 21:41
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Sweeney Todd

Leuk om Johnny Depp te horen zingen. Geen verrassing dat Helena Bonham Carter ook in deze Tim Burton film zit. Ik vind haar een goede actrice, maar ik zou haar graag iets anders dan krankzinnig zien doen, dus ik moet me maar even in haar verdiepen.
Alan Rickman is een van mijn favoriete acteurs, maar omdat ik hem toch al Snape zie, was het bizar toen hij ging zingen.
En dan was Wormtail er ook nog! Timothy Spall heet hij volgens mij, ik zie hem toch ook alleen als Wormtail. En weer was hij evil, maar dat kan hij wel en ik verwacht eigenlijk ook niks anders van hem.
Dit was de enige film waar ik Johnny Depp oprecht eng vond, dat mag ik wel.

Beetje jammer dat we er niet
Spoiler
.

7/10
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-03-2012, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Timothy Spall heet hij volgens mij, ik zie hem toch ook alleen als Wormtail. En weer was hij evil, maar dat kan hij wel en ik verwacht eigenlijk ook niks anders van hem.
Dan moet je Secrets & Lies eens kijken
Oud 06-03-2012, 22:08
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dan moet je Secrets & Lies eens kijken
Top, ik zal gelijk eens kopen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-03-2012, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Top, ik zal gelijk eens kopen
Hij is daar juist níet evil he, even voor de duidelijkheid
Oud 06-03-2012, 23:23
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja dat had ik al begrepen ik zal eens kijken of ik hem zo Wormtail-af kan maken.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-03-2012, 23:47
Verwijderd
Timothy Spall evil Nee, zo zie ik hem totaaaaaal niet.
Oud 07-03-2012, 11:15
Verwijderd
John Carter.

Leuke kinderfilm. Voor de rest weinig bijzonder. Veel gestolen van andere films en typisch disney. 3d was niet om over naar huis te schrijven.

5/10
Oud 07-03-2012, 12:18
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Chronicle

Ik vond het wel een leuke film, maar de manier van filmen ging me op een gegeven moment storen omdat het niet klopte/ logisch was, maar volgens mij heb je dat al snel als deze manier van cameragebruik gebruikt wordt.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 07-03-2012, 12:21
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Young adult

Ja, leuke film .
Spoiler
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 07-03-2012, 12:46
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Lekker ding, die Charlize Theron.
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 07-03-2012, 16:24
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Timothy Spall evil Nee, zo zie ik hem totaaaaaal niet.
Idd, ik zie hem vooral als vriendelijke, ietwat verlegen goedzak
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 07-03-2012, 17:28
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Taken - 7/10

Het wordt tijd dat Liam Neeson de plaats van Chuck Norris gaat innemen als meme-koning. Vooral sinds deze film, waarin hij iedereen die hem niet aanstaat (lees: Albaniers) helemaal de blafkanker schopt, ben ik overtuigd. Hij doet alles met het soort charisma en gezag waar Norris en Seagal alleen maar van kunnen dromen.

De film verspilt geen tijd aan echte diepgang en het "verhaal" is hooguit een mooi opstapje naar een heerlijke orgie van vigilante-geweld. Ik ga deze film nog wel een keer of honderd herkijken, schat ik zo. En dit was al de vierde keer

Voor de sequel graag iets meer bloed, plz.

The Grey - 5/10

Mja, Neeson weer. Beetje een saaie film, ondanks een goed acterende Neeson. Zal wel met het thema te maken hebben, want ik vind wolven niet heel erg interessant als antagonisten. De beelden zijn overigens wel erg mooi.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 07-03-2012, 22:01
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
De Gelukkige Huisvrouw

Ja, ach. Leuk drama'tje voor onder het eten. Goed geacteerd door Carice, slecht geacteerd door Waldemar Torenstra.

En tieten van Carice.

6,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 07-03-2012, 22:03
Verwijderd
Citaat:
De Gelukkige Huisvrouw

Ja, ach. Leuk drama'tje voor onder het eten. Goed geacteerd door Carice, slecht geacteerd door Waldemar Torenstra.

En tieten van Carice.

6,5/10
Carice is wel vrij sterk ja. Die rol van Waldemar is nogal niksig. Verder doet het me wel wat, maar echt een goede film is het niet nee.
Oud 07-03-2012, 22:31
Derezzed
Derezzed is offline
John Carter (IMAX 3D)
Wat een fenomenale film zeg. Het acteerwerk is af en toe een beetje stug, maar het verhaal trekt je echt die wereld in. Zeker een aanrader, geweldige actie ook!
Oud 08-03-2012, 05:03
Verwijderd
Toy Story 3

Ik heb nooit veel met Toy Story gehad. Deel twee was wel iets leuker, maar toch stond ik niet te springen om weer een nieuw deel. Heb liever dat ze elke film met iets nieuws komen.

Maar geheel onterecht, want dit is echt een geweldige film. Al dat nieuwe speelgoed, het een nog schattiger en grappiger bedacht dan het andere, je kijkt je ogen uit. Al die vondsten, al die grapjes. Alles is ook zo kleurrijk en vlekkeloos getekend en geanimeerd. Smaken verschillen over de stijl van Pixar, maar ik vind het een lust voor het oog.

De spanningsmomenten werken erg goed, je hoopt echt dat ze het halen (ik in ieder geval wel).
De film gaat iets te lang door, maar dat is een klein minpunt.

Weer een van de leukste en beste Pixars die ik gezien hebt, evenaart en overtreft sommige van zijn recente voorgangers.

9,5/10
Oud 08-03-2012, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Toy Story 3

Ik heb nooit veel met Toy Story gehad. Deel twee was wel iets leuker, maar toch stond ik niet te springen om weer een nieuw deel.
Toy Story 2 was slaapverwekkend kut in vergelijking met deel 1 geck.


Citaat:
John Carter (IMAX 3D)
Wat een fenomenale film zeg. Het acteerwerk is af en toe een beetje stug, maar het verhaal trekt je echt die wereld in. Zeker een aanrader, geweldige actie ook!
lol
Oud 08-03-2012, 15:11
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Toy Story 2 was slaapverwekkend kut in vergelijking met deel 1 geck.
Eén van de weinige vervolgen die aan het origineel kon tippen!
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 08-03-2012, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Carice is wel vrij sterk ja. Die rol van Waldemar is nogal niksig. Verder doet het me wel wat, maar echt een goede film is het niet nee.
Same, het deed me ook zeker meer dan het me 'normaal' zou doen gezien ik pas bevallen ben. Ik moest wel erg lachen om haar bevalling Dat was volgens mij niet echt de bedoeling
Qua cijfer sluit ik me aan bij Noedel
Oud 08-03-2012, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Toy Story 2 was slaapverwekkend kut in vergelijking met deel 1 geck.
Ik snap nog steeds de populariteit niet van TS 1, afgezien van dat het de eerste computeranimatiefilm was, en voor velen jeugdsentiment.
Het is helemaal niet zo'n héél leuke film. En technisch gezien waren ze toen uiteraard nog een stuk minder goed, maar dat zie ik wel door de vingers.
TS 2 had al veel meer verhaal en leukere grappen, en vooral veel meer emotie, en TS3 steekt er helemaal met kop en schouders bovenuit.
Oud 08-03-2012, 15:34
Verwijderd
Ik was jong toen ik beide in de bioscoop zag en 1 vond ik vet en bij deel 2 was ik in de bios in slaap gevallen. Tegenwoordig is dat nou niet echt vreemd voor mij (onlangs bij John Carter nog een uiltje geknapt) maar vroeger moest het echt heel erg zijn om mij in slaap te krijgen.

Ik weet eerlijk gezegd ook niet waar deel 2 over ging.
Oud 08-03-2012, 16:31
Verwijderd
Ik vind de Toy Story's steeds beter worden.
Oud 08-03-2012, 17:31
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
True, al hoop ik nu wel dat de serie gewoon ophoudt (of iig voor lange tijd), het laatste deel was een mooie afsluiting van de serie.
__________________
you're not my demographic
Oud 08-03-2012, 18:01
Verwijderd
Er komt toch een deel 4 aan (las ik ergens)? Hoop het niet though, ik vond deel 3 echt gewoon het einde. Laat ze maar eens een nieuw concept bedenken nu.
Oud 08-03-2012, 18:26
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Hm, schijnt dat het wel overwogen wordt, maar ja... je weet nooit of het dan ook wat gaat worden. Anyhow, als het alleen nog maar overwogen wordt en nog niet met de productie is begonnen gaat het nog jaren duren voordat deel 4 komt.
__________________
you're not my demographic
Oud 08-03-2012, 21:27
Verwijderd
Three (2009, Vishal Pandiya)

Wat een narige film. Ik vond hem wel best goed en aangenaam om naar te kijken, maar bij de plottwist dat
Spoiler
was ik wel echt geschrokken. Maar, ja, verder vond ik hem tof.
Oud 09-03-2012, 00:10
Verwijderd
True Grit
Gaaf filmpje. Gewoon alles klopt, en vooral het acteerwerk
Oud 09-03-2012, 10:19
Verwijderd
Contraband

Willekeurige film waar ik met mijn betere helft naar binnen liep en waar uiteindelijk 4 mensen in de zaal zaten, inclusief ons. Verschrikkelijk cliché waardoor het na 10 minuten voorspelbaar is tot het eind. Nee, eigenlijk valt er weinig goeds over te zeggen.

2/10
Oud 10-03-2012, 01:55
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Toy Story 3

Herkijk, en eigenlijk nog leuker dan de eerste keer. Mooi gemaakt met mooie special fx (met name de vuilstortscène), ultiem schattige toys en een mooi en creatief bedacht plot. Ik blijf er wel bij dat een deel 4 afbreuk zou doen aan de afronding van deze trilogie, dus het is goed zo.

Tieten, niet naakt, van Barbie.
9/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film heb jij het laatst gezien, wat vond je ervan en zaten er nog tieten in?
Uice
500 29-02-2008 22:41
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.