Oud 03-12-2002, 14:57
vrolijkevlinder
Avatar van vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Ik dacht laatst na en kwam achter de gedachten dat we te veel denken de laatste tijd. Of mischien verkeerd denken. We leren en leren maar en het valt me op dat veel mensen in Nederland gewoon psychisch fucked up zijn omdat ze altijd lopen te stressen. Maar als je in deze maatschappij niks doet dan heb je ook niks, je wordt haast gedwongen om mee te doen en jezelf mentaal te slopen. Vraagt onze Nederlandse levenstijl nou gewoon te veel van ons? Want ik heb niet meer echt het idee dat mensen nog veel over zichzelf nadenken. Alleen maar over hun plaats/rol in de maatschappij.
__________________
Life is beautiful, it really is, without it, you're dead.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2002, 15:08
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Nou, als dit je gerust stelt, IK denk wel veel over mijzelf na en over anderen maar niet in de trend van mijn of hun positie in de maatschappij.
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 15:35
vrolijkevlinder
Avatar van vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Citaat:
ABrules schreef:
Nou, als dit je gerust stelt, IK denk wel veel over mijzelf na en over anderen maar niet in de trend van mijn of hun positie in de maatschappij.
Ok. Maar naarmate mensen ouder worden gaan ze ook meer dingen leren en denken we steeds meer na over materiele dingen. Jongeren hebben daar niet zo'n last van en denken inderdaad veel over zichzelf na, ze moeten immers uitzoeken wat ze wel en niet bij zichzelf vinden passen.

Ik merk vaak dat ik ouderen afgevlakt ga vinden of raar, omdat ze steeds in het zelfde patroon blijven hangen. Uitzonderingen daargelaten.
__________________
Life is beautiful, it really is, without it, you're dead.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 19:12
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
We denken te veel na over onze plaats in onze maatschappij, omdat dat tegenwoordig in onze kop wordt gestampt dat dat moet.
Iedereen beweert dat de maatschappij individueler is geworden, maar ik denk juist het tegenovergestelde. Het individu telt totaal niet meer mee. 'De maatschappij dat ben jij'. Als individu krijg je wel alle verandwoordelijkheid, maar geen mogelijkheid om iets te veranderen als je dat wilt, want daar is een meerderheid voor nodig. Geen wonder dat er steeds meer mensen psychologisch fucked worden.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 19:32
Folklore
Avatar van Folklore
Folklore is offline
Het gaat al heel lang, de verkeerde kant op met de maatschappij.
Maar je hebt wel gelijk, komt door stress.
We denken teveel over de verkeerde dingen na en daardoor storten heel veel mensen in.
__________________
Every men dies, but not every men really lives
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 19:38
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
ignorance is bliss

teveel is slecht, of je nu denkt, drinkt, eet.

denken leid je tochniet tot eenhoger niveau van intelligentie, alleen maar tot meer inzichten die tot meer vragen leiden
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 19:45
Artemis
Avatar van Artemis
Artemis is offline
JA! NEE!
ik kom nog terug met een zinnige reply... SOON!
__________________
heu.. ja?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 19:46
Hannibal
Hannibal is offline
We leven nu in een kennismaatschappij, maar dat zal om gaan slaan naar een ervaringsmaatschappij in de 21e eeuw. De linkerhersenhelft zal de komende eeuw hopelijk even worden gelaten voor wat het is. Anders bestaat eht risico dat we onze techniek gaan verafgoden, zoals in Atlantis gebeurd is, omdat we geestelijk totaal geen ontwikkeling hebben doorgemaakt en dus neit klaar zijn voor onze ontwikkeling.
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 19:48
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
zoals in Atlantis gebeurd is
*woesh* daar zag ik je geloofwaardigheid vliegen
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 20:29
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
Optima schreef:
*woesh* daar zag ik je geloofwaardigheid vliegen
Dat ik een breder referentiekader heb dan jij, bewijst slechts de ontwikkeling van mijn rechterhersenhelft, terwijl jij toch de vrouw zou moeten zijn .
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 06:23
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Tsasil schreef:
We denken te veel na over onze plaats in onze maatschappij, omdat dat tegenwoordig in onze kop wordt gestampt dat dat moet.
Iedereen beweert dat de maatschappij individueler is geworden, maar ik denk juist het tegenovergestelde. Het individu telt totaal niet meer mee. 'De maatschappij dat ben jij'. Als individu krijg je wel alle verandwoordelijkheid, maar geen mogelijkheid om iets te veranderen als je dat wilt, want daar is een meerderheid voor nodig. Geen wonder dat er steeds meer mensen psychologisch fucked worden.
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 08:06
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Folklore schreef:
Het gaat al heel lang, de verkeerde kant op met de maatschappij.
Maar je hebt wel gelijk, komt door stress.
We denken teveel over de verkeerde dingen na en daardoor storten heel veel mensen in.
Verkeerde dingen? Zoals?

Ik denk juist dat de meeste mensen eerder te weinig nadenken dan te veel; veel mensen doen dingen 'omdat het zo hoort', en denken niet na over het waarom van veel 'normale' gebeurtenissen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 21:21
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Citaat:
vrolijkevlinder schreef:
Ok. Maar naarmate mensen ouder worden gaan ze ook meer dingen leren en denken we steeds meer na over materiele dingen. Jongeren hebben daar niet zo'n last van en denken inderdaad veel over zichzelf na, ze moeten immers uitzoeken wat ze wel en niet bij zichzelf vinden passen.

Ik merk vaak dat ik ouderen afgevlakt ga vinden of raar, omdat ze steeds in het zelfde patroon blijven hangen. Uitzonderingen daargelaten.
mmmz, ik hoef er ook niet over na te denken, op zich als ik een beetje mijn zaakjes heb gedaan afgestudeert, dan heb ik alles wel voor elkaar, hoor ik dan meteen bij de maatschappij... misschien wel, het voelt niet zo voor mij omdat de maatschappij, ons Nederland mij weinig boeit... de politiek niet, het milieu niet actualiteit niet en volg er helemaal niks van... het is nogal ver van mijn bed om het zo te zeggen...
tja, misschien wel omdat ik "jong" ben
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 09:09
Folklore
Avatar van Folklore
Folklore is offline
Citaat:
Optima schreef:
*woesh* daar zag ik je geloofwaardigheid vliegen
hoezo?
__________________
Every men dies, but not every men really lives
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef:
ignorance is bliss

meer inzichten leiden tot meer vragen
Precies en dat leidt weer tot hoofdpijn.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 18:28
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Dat ik een breder referentiekader heb dan jij, bewijst slechts de ontwikkeling van mijn rechterhersenhelft, terwijl jij toch de vrouw zou moeten zijn .
Dat jij de ondergang van Atlantis als feitelijk argument aan draagt wil niet echt zeggen dat je een breder referentiekader hebt. Alleen meer fantasie en naiviteit.
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Te veel denken maakt ongelukkig
apekop123
53 12-02-2004 08:22
Verhalen & Gedichten Individualiteit
sublime
11 18-01-2004 12:36
Levensbeschouwing & Filosofie Te veel denken om te genieten
guapo
27 24-07-2002 21:23
Liefde & Relatie mag je niet te veel verwachten van een persoon die je leuk vind?
Dr_Love
14 16-07-2002 22:37
Liefde & Relatie Nooit echt verliefd zijn?
Verwijderd
18 26-06-2002 18:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.