Oud 04-01-2002, 22:45
de abt van sion
de abt van sion is offline

De meeste mensen komen op een bepaald moment voor de keuze te staan: Grieks of Latijn.

1) Welk vak kies/koos je en waarom?
2) Werd die keuze bepaald door vakinhoudelijke aspecten?
3) Werd die keuze bepaald door de leraar/leraren?
4) Welke rol speelde de decaan daarbij?
5) Welke rol speelde de school als organistatie daarbij?
4) Vind je dat je goed hebt gekozen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2002, 22:50
John-17
John-17 is offline
1) Latijn. Dit vond ik het mooist en het makkelijkst (Ik weet het ja, het laatste is een slecht en fout argument). Alhoewel Grieks mij ook goed af ging (Cijfer: 9)
2) Onder Andere
3) Nee. Bij ons op school is er maar 1 leraar voor klassieke talen.
4) Decaan haha. Die heb ik nooit gebruikt.
5) Weinig tot geen
4) Zeker
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 11:17
Stier17
Stier17 is offline
Ik heb Latijn gekozen, omdat het me het leukst leek, maar ik besef nu dat ik verkeerd heb gekozen, maar daar ben ik nu een beetje laat mee (=halverwege 6de klas) De decaan en de school(organisatie) hebben er geen rol in gespeeld en leraren of leraressen evenmin.
__________________
Shit happens...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 11:24
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
1) Welk vak kies/koos je en waarom?
Grieks en Latijn

2) Werd die keuze bepaald door vakinhoudelijke aspecten?
Het waren de vakken op de middelbare school die me het meest interesseerden. Ik heb eerst Grieks laten vallen omdat ik andere vakken had met het oog op een vervolgstudie, maar later heb ik het plan veranderd en Grieks weer opgepakt.

3) Werd die keuze bepaald door de leraar/leraren?
Nee, ik heb het helemaal zelf gekozen, zonder me te laten beinvloeden door de docenten

4) Welke rol speelde de decaan daarbij?
Geen rol, maar ik heb wel een gesprek gehad toen ik Grieks weer wilde oppakken.

5) Welke rol speelde de school als organistatie daarbij?
Geen rol van betekenis.

4) Vind je dat je goed hebt gekozen? Ik was altijd heel tevreden met Grieks en Latijn

__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 18:46
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Stier17 schreef:
Ik heb Latijn gekozen, omdat het me het leukst leek, maar ik besef nu dat ik verkeerd heb gekozen
Verkeerd? Bedoel je dat in de zin dat je geen Grieks hebt gekozen? Of geen ander vak?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 18:48
de abt van sion
de abt van sion is offline
Het lijkt dus alsof de school de keuze van de klassieke talen nauwelijks beïnvloedt. Terwijl er op open dagen toch veel reclame mee wordt gemaakt.
Vreemd.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 18:55
John-17
John-17 is offline
bij ons werd er niet met zoveel woorden over gepraat
meer zo van
'jullie hebben op het formuliertje wel zien staan dat je 1 van de 2 moet kiezen als je ze niet beide wil doen (hoezo nogal logisch), dus maak zo snel mogelijk een keuze'
wel zei mijn leraar dingen van: latijn is gestructureerder, en misschien meer voor mensen met een wiskunde-mind...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 11:20
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
1) Grieks, vond ik gemakkelijker en (dus) leuker.

2) Nee, het was puur omdat ik Latijn een hele tijd lang verwaarloosd had, had ik voor Latijn beter gestaan, was ik misschien wel Latijn gaan doen.

3) Nee.

4) Hij raadde het me af, achteraf onzin vind ik, het is best te doen (als je er tijd in stopt).

5) Geen.

4/6) Ja, ookal ben ik bang dat ik het niet ga halen, maar dan is er altijd nog de mogelijkheid over te stappen naar het Atheneum, en de kennis die ik de afgelopen jaren heb opgedaan neemt niemand me meer af.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 19:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
1) Welk vak kies/koos je en waarom?
Grieks en Latijn

2) Werd die keuze bepaald door vakinhoudelijke aspecten?
Het waren de vakken op de middelbare school die me het meest interesseerden. Ik heb eerst Grieks laten vallen omdat ik andere vakken had met het oog op een vervolgstudie, maar later heb ik het plan veranderd en Grieks weer opgepakt.

3) Werd die keuze bepaald door de leraar/leraren?
Nee, ik heb het helemaal zelf gekozen, zonder me te laten beinvloeden door de docenten

4) Welke rol speelde de decaan daarbij?
Geen rol, maar ik heb wel een gesprek gehad toen ik Grieks weer wilde oppakken.

5) Welke rol speelde de school als organistatie daarbij?
Geen rol van betekenis.

4) Vind je dat je goed hebt gekozen? Ik was altijd heel tevreden met Grieks en Latijn

alleen is 2 ietsje anders. Ik had grieks laten vallen omdat ik N&G had gekozen en ik had toen latijn maar gekozen omdat ik gigantische achterstand had op grieks (leraar) maar eindigde nog op een 8. Toen kregen we dit jaar economie (wat verplicht was), maar ze hadden geen leraar, toen heb ik het ingeruild voor grieks, ik had toch spijt dat ik het niet gekozen had. Nu heb ik dus beide...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 19:50
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
John-17 schreef:
wel zei mijn leraar dingen van: latijn is gestructureerder, en misschien meer voor mensen met een wiskunde-mind...
Interessante visie...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 20:59
Witch Lover
Witch Lover is offline

De meeste mensen komen op een bepaald moment voor de keuze te staan: Grieks of Latijn.

1) Grieks gekozen: vonnik leuker..
2) ja: grieks is vloeiender, minder strak enzo
3) misschien wel ja..
4) geen
5) geej
4) yep
__________________
Dus je doet HAVO? Neuken? *VLEES = MOORD!!!!*
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 18:37
christina14
christina14 is offline
grieks ben ik zelf ook dus lekker makkelijk
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 19:09
nemesiz
nemesiz is offline


1) Welk vak kies/koos je en waarom?
Ik heb uiteindelijk alletwee gekozen, eerst zou ik 1 van beiden doen, maar omdat ik geen keuze kon maken, heb ik ze allebei genomen, bevalt me het alsnog echt niet, dan kan ik er altijd nog 1 laten vallen, maar tot nu toe bevalt het prima.

2) Werd die keuze bepaald door vakinhoudelijke aspecten?
Als ik zou hebben moeten kiezen zou ik voor Grieks gaan, Latijn is wel makkelijker, maar Grieks intresseerd me meer.
3) Werd die keuze bepaald door de leraar/leraren?
Mijn toenmalig Latijnlerares en mentor, heeft gezegd dat ik allebei wel zou kunnen doen, dat heeft niet de doorslag gegeven, maar zij kon me er wel van verzekeren, dat het me waarschijnlijk wel zou gaan lukken.
4) Welke rol speelde de decaan daarbij?
De decaan heeft mij afgeraden allebei de vakken te doen, puur omdat hij dacht dat het te zwaar zou worden, maar hij zei als ik er van verzekerd was dat het goed zou komen, dat ik het altijd kon gaan proberen. (Eigenlijk zat de man meer in zijn maag met de roostertechnische mogelijkheden, maarja)
5) Welke rol speelde de school als organistatie daarbij?
Geen rol.
4) Vind je dat je goed hebt gekozen?
Ja, tot nu toe gaat het goed met latijn en grieks, misschien dat ik later nog moeite ermee krijg, maar dat verwacht ik niet. Anders kan ik altijd nog 1 van beiden laten vallen.

__________________
Soep zei de vlieger...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 13:15
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
1) grieks
2) ja, grieks is gewoon leuker
3) een beetje
4) zoiets heb ik nog nooit van dichtbij gezien
5)geen
6) ja, latijn is veel meer werk, heb ik gehoord.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 14:44
Verwijderd
1) Latijn vond ik leuker
2) Ja, Latijn is logischer opgebouwd
3) Nee ze is eigenlijk best irritant dus dat wordt nog een jaartje doorbijten...
4) Geen
5) Geen
6) Jep. Wel zonde van zoveel ruimte in je vrije deel eigenlijk... Maar ja wat moet je anders kiezen??
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 20:05
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:


1) Welk vak kies/koos je en waarom?
latijn. er wordt geen grieks gegeven op mijn school. ik ben doorgegaan met latijn omdat ik het erg interessant vind en ik geen ander leuker vak voor mijn vrije deel wist.

2) Werd die keuze bepaald door vakinhoudelijke aspecten?
ja. ik vind latijn + oudheid heel interessant, de gedichten en verhalen die ik moet vertalen ook (ook al is het soms moeilijk).

3) Werd die keuze bepaald door de leraar/leraren?
nee, er is maar 1 leraar voor latijn, hij is best wel enthousiast maar daarom heb ik het niet gekozen.

4) Welke rol speelde de decaan daarbij?
geen. al konden er rooster technisch gezien problemen ontstaan omdat ik dan de enige was in 5 vwo die latijn had

5) Welke rol speelde de school als organistatie daarbij?
zie 4
ze zeiden 3 jaar geleden dat er ook nog grieks bij kwam, maar niet dus.

4) Vind je dat je goed hebt gekozen?
zeker. het is wel moeilijk (ik had laatst een 5.4 voor mijn repetitie) maar als ik een goed cijfer voor heb (dat verwacht ik nu..) ben ik onwijs blij en ik denk wel dat ik het ga halen. ik vind het goed van mezelf dat ik het toch gekozen heb, omdat ik namelijk de enige ben

Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 15:22
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

De meeste mensen komen op een bepaald moment voor de keuze te staan: Grieks of Latijn.

1) Welk vak kies/koos je en waarom? => beide
2) Werd die keuze bepaald door vakinhoudelijke aspecten? => nee dus
3) Werd die keuze bepaald door de leraar/leraren? => nee dus
4) Welke rol speelde de decaan daarbij? => die vond het lastig om te regelen in het rooster, verder niets...
5) Welke rol speelde de school als organistatie daarbij? => was in mijn eentje bij Grieks dus das ook een reden om door te gaan...
4) Vind je dat je goed hebt gekozen? => tot nu toe heb ik er geen spijt van
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 16:08
Seneca
Seneca is offline
1)Grieks of Latijn?
Het probleem was dat ik niet kon kiezen, dus er zat niks anders op dan ze allebei maar te doen. Bij Grieks vond ik de cultuurhistorie boeiender, maar bij Latijn de taal zelf weer. De Griekse taal vond ik ook leuk en de Romeintjes wilde ik niet missen, dus...

2) vakinhoudelijke aspecten?
Hmm, staat hierboven al een beetje. Als ik echt had MOETEN kiezen had ik denk ik Grieks gekozen, omdat de Romeinen veel van de Grieken ' gejat' hebben en ik de Griekse cultuur iets ' warmer' vind. Bovendien zijn er minder mensen die Grieks kiezen en je moet het echt op peil houden anders vergeet je het heel snel. Bij Latijn is dat makkelijker, mede doordat het veel op Frans enzo lijkt en je dus meer woorden kent. Maja. Latijn is ook wel leuk eigenlijk... Dus de keuze is voor mij veel te moeilijk, ik denk niet dat ik er ooit echt uitkom.
3) leraren?
Niet echt. Ze hebben niet gezegd dat ik het niet zou kunnen, me er alleen voor gewaarschuwd dat het wel veel tijd zou kosten. Als ze gezegd hadden dat ik het niet moest doen had ik misschien toch 1 vd 2 gedaan, maar welke leraar Klassieken zegt dat nu zolang je punten goed zijn? Die vinden het natuurlijk prima dat je hun vakken zo leuk vindt dat je ze allebei wilt doen.
4) decaan?
het was mogelijk beide talen te doen en ik wilde dat, wat heeft een decaan dan nog toe te voegen? In de 4e had ik gewoon een extra vak, dus als het niet ging kon ik een van de twee altijd nog laten vallen.
5) school als organisatie?
geen invloed. Alleen het feit dat ik ze allebei kon doen was genoeg.
ps. Roostertechnisch hebben ze er trouwens een zootje van gemaakt, maar wat wil je als je de enige leerling bent in de Tweede Fase die beide vakken doet? Zo mocht ik iedere les kiezen of ik Grieks of Latijn wilde doen, want ze hadden ze gezellig op elkaar geroosterd. Is vooral fijn met proefwerken, maar goed.
6)goede keuze?
absoluut! Toen ik moest kiezen was ik helemaal niet van plan er later nog wat mee te doen, maar nu studeer ik toch mooi Klassieke Talen. Dus achteraf is het de beste keuze (eigenlijk heb ik niet gekozen ) gebleken.
__________________
Nunquam parum est quod satis est.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2002, 22:27
sSaArRaA
sSaArRaA is offline


De meeste mensen komen op een bepaald moment voor de keuze te staan: Grieks of Latijn.

1) Welk vak kies/koos je en waarom?
Latijn, mooier en leuker

2) Werd die keuze bepaald door vakinhoudelijke aspecten?
ja, ik kende eindelijk alle rijtjes uit mn hoofd. bellumbellibellobellumbello-bellabellorumbellisbellabellis etc.

3) Werd die keuze bepaald door de leraar/leraren?
Nee, Leraren Latijn geven ook Grieks en andersom. De leraar heeft me ook niet gezegd dat Grieks beter zou zijn voor mij, of Latijn.

4) Welke rol speelde de decaan daarbij?
Geen

5) Welke rol speelde de school als organistatie daarbij?
Geen

4) Vind je dat je goed hebt gekozen?

Ja, ik hoorde dat Grieks vrij moeilijk is geworden.

Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 13:33
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

De meeste mensen komen op een bepaald moment voor de keuze te staan: Grieks of Latijn.

1) Welk vak kies/koos je en waarom?
Ik heb beide gekozen. Ik vond het eigenlijk gewoon zonde om ze eruit te gooien .
2) Werd die keuze bepaald door vakinhoudelijke aspecten?
Ook.
3) Werd die keuze bepaald door de leraar/leraren?
Nee.
4) Welke rol speelde de decaan daarbij? Geen rol.
5) Welke rol speelde de school als organistatie daarbij? Geen rol.
4) Vind je dat je goed hebt gekozen?
Hmm, da's een goeie . Ik weet het niet, ik heb doordat ik beide talen heb gekozen het nu wel drukker dan menig ander scholier. Daarnaast sport ik heel veel en er gaat natuurlijk veel tijd in de twee talen zitten, dus meestal kom ik daarmee in de knoei (hoewel mijn cijfers goed zijn). Maar ik heb er geloof ik (nog) geen spijt van .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 19:48
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:

De meeste mensen komen op een bepaald moment voor de keuze te staan: Grieks of Latijn.

1) Welk vak kies/koos je en waarom?
2) Werd die keuze bepaald door vakinhoudelijke aspecten?
3) Werd die keuze bepaald door de leraar/leraren?
4) Welke rol speelde de decaan daarbij?
5) Welke rol speelde de school als organistatie daarbij?
4) Vind je dat je goed hebt gekozen?
1) Grieks
2) Ja, ik vond de vreemde letters van Grieks leuk en de grammatica om een een of andere vreemde reden ook leuker
3) Ja, onze Latijn leraar maakte er een zootje van, aan het eind van de derde liepen we gigantisch achter voor Latijn, de halve klas stond onvoldoende (ik net niet). Ik had geen zin dat allemaal in te halen in de vierde.
4) De decaan had hier helemaal niks mee te maken want die sukkel had zelf geeneens gymnasium. Puur eigen keus ^_^
5) De school als organisatie... Ze bemoeiden zich niet echt ergens tegenaan, hebben ons geen betere leraar gegeven of zo....
6) Ja. Grieks is nog steeds de leukere taal
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 22:42
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) Welk vak kies/koos je en waarom?
Latijn. Ik stond (wegens verwaarlozing?) nog net - met moeite - een zesje en voor Latijn een acht of zoiets. Keuze was duidelijk.

Citaat:

2) Werd die keuze bepaald door vakinhoudelijke aspecten?
Misschien. Grieks vond ik saaier, had niet meer zo'n zin een nieuw alfabet te leren, werd een beetje kriegel van de andere leerlingen, die het allemaal geweldig vonden.

Citaat:
3) Werd die keuze bepaald door de leraar/leraren?
De les Latijn vond ik leuker, doordat ik de leraar beter kende. Maar dat had niet veel te maken met de keuze.

Citaat:

4) Welke rol speelde de decaan daarbij?
Hij was het met me eens.

Citaat:

5) Welke rol speelde de school als organistatie daarbij?


Citaat:
4) Vind je dat je goed hebt gekozen?
Yup.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wiskunde D en Grieks en latijn
maarten33
9 03-03-2010 17:38
Studeren Grieks of Latijn?
Ashya
2 09-08-2009 10:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen grieks of latijn bij N&G???
junsui
17 18-06-2008 08:33
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Grieks of Latijn?
Symphony
28 05-08-2004 16:45
Algemene schoolzaken Heb je voor kinderarts alleen grieks of latijn nodig? Of allebei?
leontine 1988
9 25-08-2002 09:40
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Grieks en Latijn in de reclame!
Johan
13 15-02-2001 19:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.