Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2006, 22:48
Verwijderd
Hallo,

Afgelopen zondag heb ik tijdens het werken mijn duim verbrand aan een hete plaat waar een brander onder stond. Ik ben toen naar de EHBO post gegaan waar ik het 10 min onder de kraan heb gehouden en waar het vervolgens verbonden werd (met speciaal spul en verband). Na een dag deed het geen pijn meer maar zat er een ontzettend grote blaar, die nu na 5 dagen onveranderd is. Hij is ongeveer 4 mm dik. Ik draag er nu al dagen een pleister overheen. Denken jullie dat ik hiermee naar de dokter moet, of zal het wel slinken op den duur?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 07:48
Dark Star Light
Dark Star Light is offline
Het zal slinken op de duur, heeft tijd nodig om te genezen.
Het beste is om het niet zelf door te prikken want doordat de huid eronder beschadigd is kunnen er infecties optreden. Als het vocht niet lijkt te verminderen en dus de blaar alleen maar groter wordt, en je er echt last van hebt kan je het beste even naar een dokter gaan. Die kunnen het daar dan toch doorprikken, maar dan heb ik minder kans op ontstekingen. Blaar zal toch wel aan het einde van de week moeten slinken. succes.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 09:43
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Citaat:
Dark Star Light schreef op 30-09-2006 @ 08:48 :
Het zal slinken op de duur, heeft tijd nodig om te genezen.
Het beste is om het niet zelf door te prikken want doordat de huid eronder beschadigd is kunnen er infecties optreden. Als het vocht niet lijkt te verminderen en dus de blaar alleen maar groter wordt, en je er echt last van hebt kan je het beste even naar een dokter gaan. Die kunnen het daar dan toch doorprikken, maar dan heb ik minder kans op ontstekingen. Blaar zal toch wel aan het einde van de week moeten slinken. succes.
Je kunt een blaar best zelf doorprikken, je moet gewoon zorgen dat je aan de rand van de blaar prikt, zodat het vel niet een los flapper geval wordt. En je moet natuurlijk ook niet recht omlaag je duim in steken, gewoon aan de rand van de blaar recht in het vocht prikken, of als je dat eng vindt een beetje omhoog prikken. Dan druk je het vocht er voorzichtig uit en doe je er een pleister overheen en voíla klaar is kees.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 09:45
Verwijderd
Maar een brandblaar is steriel en daarbij raakt de dunne huid onder de blaar dus niet geinfecteerd. Als je hem doorprikt kunnen de bacteriën wel gewoon bij en de huid daaronder is vrij kwetsbaar. Dus als de blaar niet zit op een plek waar je er enórm veel last van hebt, kun je 'm beter heel laten.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 10:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Shredder schreef op 30-09-2006 @ 10:43 :
Je kunt een blaar best zelf doorprikken, je moet gewoon zorgen dat je aan de rand van de blaar prikt, zodat het vel niet een los flapper geval wordt. En je moet natuurlijk ook niet recht omlaag je duim in steken, gewoon aan de rand van de blaar recht in het vocht prikken, of als je dat eng vindt een beetje omhoog prikken. Dan druk je het vocht er voorzichtig uit en doe je er een pleister overheen en voíla klaar is kees.
Brandblaren moet je dus niet doorprikken.
Hoe groot is die blaar?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 13:14
dingske
dingske is offline
nee idd. ze raden het sterk af blaren door te prikken i.v.m. infecties. kunt het beter niet doen
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 19:42
Verwijderd
Ongeveer 2 bij 1 cm. Ik heb er verder ook geen last van. Hij ziet er alleen zo raar dik uit
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 10:57
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Dat is niet erg, gaat wel over. Je kan er een pleister over doen voor bescherming, maar verder niet al teveel aan doen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid een blaar, doorprikken of laten zitten?
*meissie*
25 05-07-2018 20:07
Lichaam & Gezondheid Brandblaar
Hawahaai
5 04-08-2011 14:48
Lichaam & Gezondheid Brandblaar op mijn oor.
Sneeuwwitje
8 20-10-2010 19:07
Lichaam & Gezondheid Brandblaar
Missy1234567890
12 06-02-2006 21:56
Lichaam & Gezondheid Brandblaar, kapot!
Miracle
12 16-04-2003 17:03
Lichaam & Gezondheid brandwonden.
Verwijderd
17 05-10-2002 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.