Oud 21-01-2019, 20:03
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik heb geen fakebook
Advertentie
Oud 21-01-2019, 20:08
Verwijderd
Done
Oud 21-01-2019, 20:08
Verwijderd
Oud 21-01-2019, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen fakebook
Ik vroeg het ook aan de bejaarden.
Oud 21-01-2019, 21:25
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Groot Nederlands Energiebedrijf waar wij enkele mensen gedetacheerd hebben zitten:
"Oh, we willen dat jullie hier minder uren gaan maken, we moeten op de centjes letten enzo"

Wij:
"Nou, toevallig gaat een van die betreffende collega's binnenkort ons bedrijf verlaten, dus we willen de samenwerking sowieso wat anders inrichten, meer vanuit een team werken ipv alles bij 1 of 2 personen, beter voor de continuiteit, etc etc! We doen wel een voorstel waarin we dat uiteenzetten zodat we nog steeds goed bereikbaar zijn, aanwezig zijn en efficienter/minder uren draaien"

Groot bedrijf:
"Helemaal top! dit soort samenwerkingen willen we graag, kom maar door met dat voorstel!! Jezus wat ZIJN JULLIE GOED BEZIG, dit is precies wat wij willen horen, ECHT HELEMAAL TE GEK"

- wij sturen voorstel met nieuwe werkwijze -

Groot bedrijf:
"Ja eh dit snappen we niet, we zijn een groot bedrijf en bureaucratisch, dit gaat weerstand creëren, zet hier maar gewoon 40u iemand neer pls"
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-01-2019, 21:43
Verwijderd
Aahahahhahahahahahaaaa
Oud 21-01-2019, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Ik vroeg het ook aan de bejaarden.
Ik heb het ook niet meer.
Oud 21-01-2019, 23:33
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Nu is straatmeid weer 10 jaar jonger
Oud 22-01-2019, 07:58
Verwijderd
Citaat:
**
Klinkt alsof er de afgelopen tien jaar niet zo veel veranderd is
Oud 22-01-2019, 13:03
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Klinkt alsof er de afgelopen tien jaar niet zo veel veranderd is

De betreffende collega zit/zat hier ongeveer 10 jaar en die knikt instemmend.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 23-01-2019, 12:59
Verwijderd
Iemand schreef in een sollicitatiebrief "Graag kom ik kennismaken in een vrijblijvend gesprek." Toch fijn dat we nergens aan vastzitten als we haar uitnodigen.
Oud 23-01-2019, 15:33
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline


dit is mijn leven
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 23-01-2019, 15:38
Verwijderd
Een leven zonder TA ja?
Oud 23-01-2019, 15:58
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Dat kan echt voor duizend dingen staan en ik heb geen zin om te raden. ¯\_(ツ)_/¯
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 23-01-2019, 16:02
Verwijderd
https://en.wikipedia.org/wiki/Develo...and_production

The acronym DTAP is short for Development, Testing, Acceptance and Production.[1][2] It is a rather common acronym in ICT expressing a phased approach of software testing and deployment. The four letters in DTAP denote the following common steps:

The program or component is developed on a Development system. This development environment might have no testing capabilities.
Once the developer thinks it is ready, the product is copied to a Test environment, to verify it works as expected. This test environment is supposedly standardized and in close alignment with the target environment.
If the test is successful, the product is copied to an Acceptance test environment. During the Acceptance test, the customer will test the product in this environment to verify whether it meets their expectations.
If the customer accepts the product, it is deployed to a Production environment, making it available to all users of the system.
The set of environments used for a DTAP cycle is often called a DTAP street.

The set of environments can be smaller or larger, depending on the demands of the project. Examples of other steps are:

Education – This extension of the DTAP-street is a training environment for the users of the production environment.
Backup – The Backup site is used for Disaster recovery.
Though the methodology is called DTAP, some projects might use DTAPB, DTP, DTEP or any other variant addressing the project needs.

Graag gedaan hoor.
Oud 23-01-2019, 16:03
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 23-01-2019, 16:06
Verwijderd
Dus je gaat níet van O rechtstreeks naar P? Want dan slaat je plaatje nergens op.
Oud 23-01-2019, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Dus je gaat níet van O rechtstreeks naar P? Want dan slaat je plaatje nergens op.
Niet alle situaties zijn in te richten zoals jij het nu schetst. Die van NfS is niet zo in te richten. Of is misschien wel te doen maar maakt het nodeloos complex.
Oud 23-01-2019, 16:23
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Onze stack en onze mankracht laat niet echt een volle DTAP toe. Natuurlijk wordt er niet direct in productie gekut. Het was gewoon een grapje, vooral het middelste plaatje vond ik herkenbaar. Maar bedankt voor het vergallen ervan, en het me eraan herinneren waarom het hier ook weer zo dood is. Toppieee
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 23-01-2019, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Niet alle situaties zijn in te richten zoals jij het nu schetst. Die van NfS is niet zo in te richten. Of is misschien wel te doen maar maakt het nodeloos complex.
Ik heb geen idee van NfS z'n context en bovendien zit ik de ganse dag al met juridische teksten te sufkutten dus vandaar standje Autist.

Citaat:
Onze stack en onze mankracht laat niet echt een volle DTAP toe. Natuurlijk wordt er niet direct in productie gekut. Het was gewoon een grapje, vooral het middelste plaatje vond ik herkenbaar. Maar bedankt voor het vergallen ervan, en het me eraan herinneren waarom het hier ook weer zo dood is. Toppieee
Of je licht het gewoon een beetje toe in plaats van huilen over vergalde grapjes.
Oud 23-01-2019, 16:36
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik ken wel DAPT
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 23-01-2019, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen idee van NfS z'n context en bovendien zit ik de ganse dag al met juridische teksten te sufkutten dus vandaar standje Autist.



Of je licht het gewoon een beetje toe in plaats van huilen over vergalde grapjes.
Nee, hij heeft gewoon gelijk.
Oud 24-01-2019, 07:38
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Moet komende dinsdag een 'journal club' doen, meestal niet zoveel werk. Gewoon artikeltje uitzoeken en uitwerken.

Alleen nu heeft de supervisor van de week bedacht om een onderwerp centraal te doen en mag ik daar de basale (patho) fysiologie etc van gaan presenteren. lekker presentatie knallennnnn
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 24-01-2019, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Nee, hij heeft gewoon gelijk.
Ja, want context is geen handig attribuut als inleiding voor een grapje dat makkelijk niet of niet goed geplaatst kan worden.

// Vandaag lekker legacy bullshit aan fatsoenlijke CSP helpen.. ugh. Dat betekent testomgevingen optuigen voor kutzooi uit het jaar monochrome displays.
Oud 24-01-2019, 12:27
Verwijderd
Ik vond het een grappig plaatje en herken het zelfs een beetje, maar dan andersom. IT bezweert dat oplossing in test/acceptatie werkte, ik heb zelf gezien dat het in acceptatie werkte, maar in productie op mijn computer werkt het niet.
Oud 24-01-2019, 12:53
Verwijderd
Dat is vooral veelvoorkomend bij applicatiebeheer op endpoints inderdaad.
Oud 24-01-2019, 21:34
Verwijderd
Dit is echt één van de leukste werkweken ooit! En dan woensdag naar Parijs.. spannend!
Oud 25-01-2019, 21:37
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik ben mijn nieuwe job alweer enkele maanden beu en ben al op zoek naar iets anders.

't Is weliswaar niet leuk om te horen te krijgen "Amai, gij hebt al een redelijk hoog loon hé?" als ge zelf vindt van niet.

Soit, ben wel in de running voor een erg interessante International Account Manager functie bij een makelaar in de buurt. Bruto (heel) wat inleveren, maar met onkostenvergoeding zou ik netto even veel hebben, maar dan met wagen en tankkaart. Donderdag assessment. Duimen!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 26-01-2019, 14:52
Verwijderd
Confession: Our desktop admin dropped the ball on updates and never approved any Updates in 2 years. I just logged into the WSUS server did a "CTRL+A" and approved over 1500 updates for various Microsoft products.

Ik moest hier zó hard om lachen Goed dat deze eindbaas de bal niet dropt hoor
Oud 26-01-2019, 14:56
Verwijderd
Kijk je Valley of the Boom, Tuna?
Oud 26-01-2019, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Ik vond het een grappig plaatje en herken het zelfs een beetje, maar dan andersom. IT bezweert dat oplossing in test/acceptatie werkte, ik heb zelf gezien dat het in acceptatie werkte, maar in productie op mijn computer werkt het niet.
Dit heb ik ook wel eens zien gebeuren; een marginale hotfix op P die verloren raakt in administratieve zin. Kan voor dit soort vreemde shit zorgen.
Oud 26-01-2019, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Dit heb ik ook wel eens zien gebeuren; een marginale hotfix op P die verloren raakt in administratieve zin. Kan voor dit soort vreemde shit zorgen.
Vlak voor de zomervakantie van 2016 heeft één van onze scholen het contract met hun toenmalige IDM-oplossing opgezegd "omdat het moederschip ook IDM doet". Zonder overleg met ons. Wat wij toen aan het voorbereiden waren maar wat verre van implementatie-klaar was.

Wij hadden op dat moment een koppeling met de AD van deze school puur en alleen voor wachtwoordsynchronisatie maar de koppelingen tussen accounts moesten nog handmatig gelegd worden, door het nummer van het account in mijn IDM in te voeren in een AD-attribuut bij een account bij hen; voor leerlingen was dat niet nodig aangezien ik daarbij automatisch kon zoeken op leerlingnummers en dan die koppeling kan leggen. Dit moest dus omgebouwd worden naar een koppeling die accounts (de-)provisioned (deprovisioning is vorige week al aangezet trouwens!).

Wat we niet hadden, was wachtwoordsynchronisatie terug vanuit hun AD. Aangezien alles snel-snel moest, besloten we om het wijzigen van wachtwoorden in de lokale AD aan te laten staan.

Mijn IDM oplossing is uitgekomen in 1997. In 2003 is een zeer vroege versie bij deze school geïmplementeerd vanwege een samenwerking met een andere Enschedese school, wat een gigantische financiële flop is geworden. Niemand heeft me hier ooit iets van verteld.
De Domain Controllers in hun OTA waren relatief nieuwe bakken; oude waren ooit bij een test overleden dus opnieuw uitgerold. De DCs in hun productie-omgeving, waren "gewoon" geüpgraded van Windows 2000 al the way naar Windows 2012.
Microsoft biedt dus een mogelijkheid om wachtwoorden clear-text in een DC te capturen op het moment van wijzigen (in AD vindt een WW-wijziging plaats op de DC, niet op de client die het naar de DC stuurt, maar direct op de DC in de AD "database") middels een fall-through methode, je gooit een DLL in C:\WINDOWS\System32 en voegt vervolgens in HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa\Notification Packages de DLL toe zonder extensie. Lijkt allemaal niet extreem complex, toch? Precies.
Behalve dan dat in de testomgeving wél wachtwoorden werden gecaptured en in prod niet. Er gebeurde gewoon niets. Gelukkig bestaan er tools waarmee je precies kan zien welke DLL wat doet. En ook hier. Niets.

Dus: Verse DC geinstalleerd en daar de DLL op geactiveerd en inderdaad, als ik wachtwoorden wijzig op specifiek deze DC (met PS kan je eenvoudig zeggen op welke DC iets uitgevoerd moet worden) dan werkt het. Nou komen we ergens, AD is in ieder geval niet stuk.

Wat blijkt nou? De oude DLL wordt op de een of andere manier gelockt door Windows, als het installatieprogramma de DLL wil upgraden naar een nieuwe versie, dan zegt Windows dat het succesvol gebeurd is, maar er is niets veranderd. DLL-versies waren nog steeds exact hetzelfde. Omdat ik niet wist dat de DLLs er al waren en het installatieprogramma dat ook niet aangaf, kwam ik er ook niet achter om de DLL-versies te vergelijken met die op andere servers. Uiteindelijk heb ik in veilige modus de DLL vervangen en in het register (want hij was geregsrvd en dat is met deze oud versie niet nodig, maar wel mogelijk) de referenties verwijderd en een paar bugreports naar MS en Micro Focus gestuurd en vanaf toen werkte het.

Alleen maar omdat iemand OTA een keer verkeerd hersteld had na het gebruik en niemand nog wist hoe en wat er gebeurd was. Uiteindelijk is het administratief wel boven water gekomen door 10+ jaar terug te gaan in de TopDesk-database (wat nog een simpele 16 bit applicatie was, door OGD geschreven en toen nog op basis van een FoxPro database) en daar de boel uit te zoeken.

Dus. Dat. Was een onrustige weekje. Ik moest de koppeling voor het leerlingvolgsysteem ook nog even op een dusdanige manier verbouwen dat we ook wachtwoorden van leerlingen daarin konden inschieten.
Oud 26-01-2019, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Kijk je Valley of the Boom, Tuna?
Nee! Maar wat ik er over las maakt wel dat ik het ga checken.
Oud 26-01-2019, 15:32
Verwijderd
Ik vind het echt leuk gedaan
Oud 27-01-2019, 13:19
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik ben zaterdag strontziek geworden met keelontsteking en koorts en dat soort ellende. Het is ontzettend slechte timing, want mijn baas is vorige week in het ziekenhuis opgenomen en hij heeft de dagelijkse leiding aan mij overgedragen. Kak. Nouja, op een stoel zitten moet wel lukken
Oud 28-01-2019, 13:33
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Presentatie zo goed als af, niets zo fijn als op je vrije dag in het ziekenhuis zitten.

"oh Mema je bent hier, zou je even..."
NEEEEE
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 28-01-2019, 15:52
Verwijderd
Ah, wat zijn sommige woorden toch fijn. "Subsequently" is zo'n lekkertje om te gebruiken. Het gebruik tovert altijd een glimlach op mijn gezicht.
Oud 28-01-2019, 20:19
Verwijderd
Wat is thuiswerken toch chill, hier geen ey Straatmeid heb je even, ey Straatmeid kun je dat even checken, ey Straatmeid heb je straks even tijd, ey Straatmeid huppeldepuppie zoekt je. Neen hoor, Straatmeid is thuis en haar mail staat open.
Oud 28-01-2019, 20:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heel 2018 niet ziek geweest op het werk maar nu helaas weer wel
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 31-01-2019, 18:28
Verwijderd
Ben weer terug en iedereen heeft madz respectz voor me, even snel een verandering doordouwen prima

Voor de rest sta ik op negeerstand
Oud 31-01-2019, 20:34
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Gisteren was echt fokkin' hel zeg.

Had geklaagd bij de directeur dat er slechte communicatie is en dergelijke, dat ik niks bijleer en veel te veel administratie doe voor een grote nieuwe klant.
Krijg ik 's ochtends om 7u mail van de directeur dat ik tegen de volgende dag (wanneer ik verlof had) analyse van alle polissen omnium opdracht van die klant moet doen. Ze weten nog maar drie maand dat morgen die audit klaar moest zijn en had zoiets nog nooit gedaan. Echt, klote werk.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 31-01-2019, 20:40
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Vandaag was voor mij ook een kutdag :') dusdanig dat ik overweeg te solliciteren voor een baan in de bibliotheek voor 15 uur per week en de rest ga knuffelen met paultje.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 31-01-2019, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Vandaag was voor mij ook een kutdag :') dusdanig dat ik overweeg te solliciteren voor een baan in de bibliotheek voor 15 uur per week en de rest ga knuffelen met paultje.
(k) stay strong!!!
Oud 31-01-2019, 20:44
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Vandaag op assessment geweest voor een nieuwe job, fingers crossed dat ik de job krijg.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 31-01-2019, 20:45
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Vandaag was voor mij ook een kutdag :') dusdanig dat ik overweeg te solliciteren voor een baan in de bibliotheek voor 15 uur per week en de rest ga knuffelen met paultje.
Klinkt niet slecht.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 31-01-2019, 20:46
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
(k) stay strong!!!
De reserve energie van de reserve energie is al bijna op. aios is een modern woord voor slaaf of misbruikt worden.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 31-01-2019, 20:48
Verwijderd
Ja, en het is zo stom dat dat maar als normaal wordt ervaren en dat dat dus met de jaren erger wordt. Niet normaal hoe je motivatie dan verpletterd wordt he. Maar het ligt niet aan jou, het ligt aan hen.
Oud 31-01-2019, 20:59
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ja en het stomme is dat de helft van de stafleden me zitten te ronselen voor een fellowship, omdat ik dit werk leuk vind en dit ook gewoon goed kan maar ze hebben m'n hele werkplezier eruit getrokken.

Deze week werk ik drie dagen achter elkaar overdag. De laatste keer dat ik langer dan twee dagen een gewone dienst overdag werkte (en dan even de weekend dagdiensten van 13 hr niet meetellen) was begin september. De rest heb ik avonden en nachten gewerkt :') en dan raar vinden dat je leercurve afvlakt. De diensttrucjes ken ik wel ja.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 31-01-2019, 21:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik belde dat ik niet zou komen deze week en mijn teamleider was daar al vanuit gegaan. Dit weekend zou ik dienst hebben maar die is ook al overgenomen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 31-01-2019, 21:14
Verwijderd
Ik vraag me even af waarom ik dit ook alweer wilde, nu ik met buikgriep in een piepklein studiootje zit te verpieteren in een ongezellige buurt van een vervuilde stad, waar ik vrijwel niemand ken..
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.