Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2005, 11:08
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Beste medeforummers,

Volgens een vriend van me (havist die 1x is blijven zitten) hoef je maar 5 jaar LO te volgen op het middelbaar onderwijs.
Nu ga ik naar 6vwo en staat er dus ook geen LO op mijn rooster, maar bij mijn klasgenoten wel. Is dit een fout in het rooster of heeft de roostermaker een paragnost ingehuurd om te achterhalen wie LO wil volgen?
Maw. is het verplicht op v6 LO te volgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2005, 11:16
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Dit hoort op School en Studie thuis
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 11:18
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 23-08-2005 @ 12:16 :
Dit hoort op School en Studie thuis
Daar komt zo weinig volk dat ik m'n diploma heb tegen de tijd dat iemand heeft geantwoord.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 11:19
Verwijderd
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 23-08-2005 @ 12:18 :
Daar komt zo weinig volk dat ik m'n diploma heb tegen de tijd dat iemand heeft geantwoord.
Onzin, zitten genoeg mensen en je krijgt altijd vrij snel een reactie.

Volgens mij moet je wel gewoon LO volgen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 11:23
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Lijkt me wel dat je dat gewoon moet volgen ja.
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 11:31
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
De Kantine ---> School & Studie

Het antwoord lijkt me overigens simpel; alle vakken op het VWO dienen afgerond te worden.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 11:40
Verwijderd
Bij mij op school volgt iedereen alle schooljaren gym. Ik in 6vwo dus ook.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 11:43
Verwijderd
Ik heb in atheneum 6 sportorientatie. En voor de rest ook 5 jaar gewoon lo gehad. Volgens mij is het 6 jaar verplicht.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 11:44
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Sylph schreef op 23-08-2005 @ 12:40 :
Bij mij op school volgt iedereen alle schooljaren gym. Ik in 6vwo dus ook.
Wij hebben het gelukkig in de 5e klas afgesloten (behalve diegenen die natuurlijk LO2 hebben gekozen).
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 11:46
Vitamintje
Vitamintje is offline
Op de school waar ik nu op zit heb je helemaal geen LO maar op mijn oude school heb je in de 5e voor het laatst LO, in de 6e dus niet.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 11:47
Vitamintje
Vitamintje is offline
LO 2 Dat is wel het laatste vak dat ik zou kiezen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 11:48
Verwijderd
Nou, ik zou het denk ik wel kiezen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 12:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Wat zijn mensen hier negatief over LO
Ik vond het altijd het leukste vak
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 12:08
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 23-08-2005 @ 13:04 :
Wat zijn mensen hier negatief over LO
Ik vond het altijd het leukste vak
Ik vond het het stomste 'vak' ooit
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 12:30
Nyawa
Wij moeten het wel gewoon (helaas...), maar misschien verschilt dit per school. Als je in 4VWO en 5VWO veel LO-uren maakt (iets van 3 uur per week zou het dan moeten zijn gok ik), zou het best kunnen dat je in 6VWO geen LO meer hebt. Zo wordt Frans 1 bijvoorbeeld op sommige scholen afgesloten in de vijfde, soms zelfs in de vierde, en op andere weer gewoon in de zesde. Het beste kun je het dus gewoon even navragen, anders zit je misschien straks met achterstanden opgescheept waar moeilijk over gedaan wordt. Als je klasgenoten wel LO hebben, lijkt het me dat jij dat ook hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 12:43
Verwijderd
Op mijn school sloten we LO op de Havo ongeveer halverwege het jaar af, je maakt dan daarvoor gewoon veel uren. Dat is wel fijn, want zo heb je rond je eindexamens en de voorbereiding daarop geen gym meer
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 23-08-2005 @ 13:08 :
Ik vond het het stomste 'vak' ooit
Wat is er mis met een uurtje voetbal per week?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 23-08-2005 @ 14:02 :
Wat is er mis met een uurtje voetbal per week?
Alles, ik zie geen diepte en voel me daardoor continu aangevallen door ballen en kan nooit fatsoenlijk meedoen omdat ik toch niet goed met zo'n bal overweg kan omdat ik nooit goed in kan schatten waar het ding is omdat hij zoveel beweegt. Maar mijn school had een leuke regeling; wanneer je 2 of meer lessen van een sportblok had gemist, moest je een verslag schrijven over de sport. Dus ik ging niet meer naar de lessen, schreef voor elk blok (in totaal zes ofzo) een verslagje (het mocht maximaal 2 A4'tjes zijn en er moesten plaatjes in staan ) en kreeg zo een G voor gym
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-08-2005, 14:53
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Wij hebben gym ook gewoon in de vijfde afgesloten, gelukkig
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 15:45
Bloompje
Avatar van Bloompje
Bloompje is offline
Ik heb ook lekker geen gym meer, heerlijk
__________________
I am..
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 16:02
Inges
Avatar van Inges
Inges is offline
Wij hadden in de 6e een half jaar gym.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 16:10
Aelin
Avatar van Aelin
Aelin is offline
Ik zit nu ook in 6VWO en heb nu een half jaar gym, maar wel met een keuzeprogramma, dus we gaan apartere dingen doen. Dat is wel leuk, zo kan je bv. paardrijden, spinnen, golfen etc.
Ik denk dat het in het algemeen wel zo is dat je een half jaar oid gym hebt in de 6e, maar als je het zeker wilt weten moet je t gewoon even aan je mentor ofzo vragen
__________________
Practice makes perfect..
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 16:14
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik had in de 6e geen gym meer
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 17:14
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
Aelin schreef op 23-08-2005 @ 17:10 :
Ik zit nu ook in 6VWO en heb nu een half jaar gym, maar wel met een keuzeprogramma, dus we gaan apartere dingen doen. Dat is wel leuk, zo kan je bv. paardrijden, spinnen, golfen etc.
Dat hebben wij nu ook gelukkig, is vast wel minder erg dan 'gewoon' gym.

Weet iemand trouwens of gym ook op je diploma komt??
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Crystall Girl schreef op 23-08-2005 @ 18:14 :
Dat hebben wij nu ook gelukkig, is vast wel minder erg dan 'gewoon' gym.

Weet iemand trouwens of gym ook op je diploma komt??
Op je cijferlijst wel, diploma niet (want daar staan geen cijfers op).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2005, 17:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hadden in 6VWO twee van de drie periodes gym. Bij ons was het heel irritant. We hadden de eerste en de laatste periode wel gym en de middelste niet en dan wen je er net aan dat je het niet meer hebt en dan krijg je het wel weer een blok
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 20:22
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
wees blij dat je geen Lo heb. Zoek maar gewoon een leuke sport ook goed voor je conditie
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 20:42
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Als ik je openingspost zo lees, dan denk ik dat er inderdaad een foutje is gemaakt door de roostermakers.

Ik was altijd slecht in gym (noem het gewoon gym, geen Lichamelijke Opvoeding! ) maar het was niet zo dat ik het met tegenzin deed. Als we mochten voetballen of softballen of basketballen dan was dat altijd wel lachen op de middelbare school. Maar als we dingen als in de touwen klimmen moesten doen, dan haatte ik gym.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 23-08-2005 @ 21:42 :
Als ik je openingspost zo lees, dan denk ik dat er inderdaad een foutje is gemaakt door de roostermakers.

Ik was altijd slecht in gym (noem het gewoon gym, geen Lichamelijke Opvoeding! ) maar het was niet zo dat ik het met tegenzin deed. Als we mochten voetballen of softballen of basketballen dan was dat altijd wel lachen op de middelbare school. Maar als we dingen als in de touwen klimmen moesten doen, dan haatte ik gym.
Ik kom ook alleen met veel moeite door de bovenste sport van een wandrek
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 12:07
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Wij hadden dat in VWO5 afgesloten en in VWO6 hadden we dus geen LO meer. Je kon nog wel vrijwillig met het volleybal-toernooi meedoen, maar daar heb ik maar vanaf gezien
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 19:33
Mingster
Mingster is offline
jawel, je hebt toch tenminste de helft van het jaar nog LO? wij hebben het 3 van de 4 kwartalen, met als voorwaarde dat je het met voldoende afsluit (wat bijna onmogelijk niet te halen is dacht ik zo )

misschien is het per regio/school, succes met uitvinden iig
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 22:02
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Ik vrees dat het een fout is.
Al zijn er meer klasgenoten die geen LO op hun rooster hebben.
Ik doe gewoon net of ik achterlijk ben en kom niet opdagen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 15:24
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Bij mijn oude school was het niet in 6VWO.
__________________
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 15:34
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-08-2005 @ 14:08 :
Alles, ik zie geen diepte
hey, jij ook ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 15:57
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Bij ons moest je in 6 vwo nog 6 lessen LO volgen, waarbij je mocht kiezen uit georganiseerde dingen als yoga, mountainbiken, basketbal, zwemmen etc.. gewoon als 'leuke' afsluiting van gym..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 16:32
AVA
AVA is offline
Bij ons moest je wel gewoon sporten maar mocht je zelf kiezen welke sport je ging doen..

degene die wilde tennissen gingen bijv naar de tennisclub en degene die wilden muurklimmen gingen daarnaartoe... was best leuk eigenlijk...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-08-2005, 16:45
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-08-2005 @ 16:34 :
hey, jij ook ?
Ja, vreselijk. Ik was altijd bang voor ballen die nog ver weg waren en niet bang genoeg voor ballen die hard op me af kwamen. Menig bal tegen m'n neus gehad en menig keer uitgelachen omdat ik wegdook voor een bal die niet eens in de buurt kwam. Leuk joh, gym
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 18:00
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Konijn schreef op 25-08-2005 @ 16:57 :
Bij ons moest je in 6 vwo nog 6 lessen LO volgen, waarbij je mocht kiezen uit georganiseerde dingen als yoga, mountainbiken, basketbal, zwemmen etc.. gewoon als 'leuke' afsluiting van gym..
Had ik in het laatste jaar van de HAVO ook. Mocht je per blok een "top 3" sporten invullen die je graag wilde doen en zo werd je "ingeroosterd". Was dus wel leuk en het was ook maar voor het eerste half jaar, de tweede helft van het jaar hadden we geeneens geen gym meer.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 20:35
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Mijn klas (6vwo dus) moet nog een half jaar gym volgen. Ik niet
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 23:40
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-08-2005 @ 14:08 :
en kan nooit fatsoenlijk meedoen omdat ik toch niet goed met zo'n bal overweg kan
Deden ze bij jullie alleen maar balsporten dan?
Voetbal kan ik overigens ook voor geen meter, maar het is gewoon lekker om zo af en toe eens flink te zweten en het is nog leuk ook, een beetje dollen met je klasgenoten
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 00:30
Verwijderd
Tegenwoordig gaat het om studielasturen. Indien je nog niet voldoende uren LO hebt vol gemaakt, zul je die nog moeten doen, waarschijnlijk is daarvan sprake. Op veel andere scholen wordt LO al in de vijfde afgesloten, maar dat komt doordat scholen zelf mogen bepalen wanneer hun leerlingen welke vakken volgen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 00:46
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
LO vind ik echt stom.
Het is altijd dingen doen die je niet wil. Hoogspringen, basketballen..vanalles. Ik vind dat je dat gewoon zelf moet kunnen kiezen en dat is gewoon bij LO niet.
Van mij hoeft dat allemaal niet, sporten doe ik wel in mijn vrije tijd...

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom er uberhaupt verplicht LO is op school?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 01:40
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Faerie schreef op 27-08-2005 @ 01:46 :
LO vind ik echt stom.
Het is altijd dingen doen die je niet wil. Hoogspringen, basketballen..vanalles. Ik vind dat je dat gewoon zelf moet kunnen kiezen en dat is gewoon bij LO niet.
Van mij hoeft dat allemaal niet, sporten doe ik wel in mijn vrije tijd...

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom er uberhaupt verplicht LO is op school?
Omdat het goed voor je is, je leert er ook samenwerken (teamsporten), het is goed voor je hand-oog coordinatie enz.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 10:37
Verwijderd
Bij ons heb je gewoon gym in 6vwo.. dat komt doordat je gewoon een bepaald aantal LO1 uren moet hebben gemaakt en wij gewoon 1 uur per week gym hebben 3 jaar lang..
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 15:38
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-08-2005 @ 17:45 :
Ja, vreselijk. Ik was altijd bang voor ballen die nog ver weg waren en niet bang genoeg voor ballen die hard op me af kwamen. Menig bal tegen m'n neus gehad en menig keer uitgelachen omdat ik wegdook voor een bal die niet eens in de buurt kwam. Leuk joh, gym
*herkent*

ik vond gym op een bepaald moment wel een goed moment om niet op te komen dagen...
als je wil sporten kun je dat ook wel zelf in je vrije tijd regelen. LO is gewoon een manier om elkaar collectief belachelijk te maken.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 16:02
Verwijderd
Wij hebben 'ThorSpor' (ThorbeckeSport) in de zesde van het atheneum en de vijfde van de havo. Dat zijn blokken, waarin je geen normale LO volgt maar gewoon het hele blok hetzelfde. Ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 16:47
Nyawa
Wij mogen wel kiezen uit een aantal modules, zeven uit de twaalf. Maar die keuze is wel erg beperkt. Zo doe je bijvoorbeeld óf badminton óf volleybal, kun je alleen handbal doen als je er basketbal bijkiest, softbal is gewoon verplicht enzovoort...

Van mij hoeft die LO ook niet zo nodig, ook al is het alleen maar omdat ik een enorme sportkneus ben en liever gewoon drie keer in de week ga dansen in plaats van twee.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 18:05
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik heb geen gym gehad in 6-vwo, helemaal nix. Gelukkig

En anders elke week zeggen dat je ongesteld bent *haalt schouders op* afgezaagd, maar t werkt wel

edit: oepssss, ik zag niet dat je een jongen was

SORRY, ik heb nix gezegd.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 18:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wij mochten op watersport-, survival-, of wintersportweek. Als je dat deed hoefde je heel de 6e geen gym te volgen.
Ging je niet mee (het kostte uiteraard wel veel geld) dan moest je wel gym volgen, maar je mocht dan zelf kiezen welke sport. Vervolgens ging je dan blokken van die sport volgen bij de sportscholen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 23:40
Verwijderd
Bij mij op school werd LO in de 5e klas afgesloten, ongeacht havo of vwo.

Het is zo, dat je voor het vak LO gedurende je hele opleiding een vast aantal uren aan lessen moet krijgen. Het is aan je school om te bepalen over welke jaren die lessen verdeeld worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Leerplicht/facultatieve lessen.
Annabel95
13 24-05-2011 06:08
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie vragen lijst ckv
naam ingebruik
12 08-06-2006 17:09
Algemene schoolzaken Jouw nieuwe rooster
Mr.Oizo
185 26-10-2005 17:42
Algemene schoolzaken Zitten blijven op LO?
-00333-
39 08-12-2004 06:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.