Oud 27-09-2006, 17:35
epidemic
epidemic is offline
ik ben hier omdat ik me eigelijk zorgen begin te maken over men onder rug.

ik heb sinds 3 weken pijn in men onderrug als ik een inspanning doe (lopen sporten) en die blijft dan heel de dag hangen tot ik smorgens weer op sta om opnieuw na een inspanning pijn te krijgen. het is geen zware pijn maar ik begin me toch zorgen te maken. ik had eerst gedacht aan overbelasting, en heb dus 2 weken geen sport gedaan. maar het probleem is nog altijd niet voorbij. kan het misschien groeipijn zijn? gaat het nog wel weg? ik heb gewoon wat vertrouwen nodig k wil gewoon zeker zijn dat het normaal is. ben 15 jaar ..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 17:43
Verwijderd
Hm nee, sorry, rugpijn bij iemand van 15 is níet normaal . Misschien is je houding verkeerd, beweeg je verkeerd, zoiets is het waarschijnlijk. Je hebt het al een hele tijd, dus ik denk dat het tijd wordt om er mee naar de huisarts te gaan, die je dan waarschijnlijk doorverwijst naar de fysiotherapeut .
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 17:45
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Ja meestal geef je de naam spit aan dat soort rugklachten. Maar je hebt het al een tijdje dus ga anders maar even naar de huisarts. Voor de rest zou ik me niet zo veel zorgen maken. Tenzij je 's nachts bij het liggen ook pijn hebt en de pijn zo hevig is dat je uit je bed moet gaan.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 17:52
epidemic
epidemic is offline
nee dat is niet het geval ik kan alles heel normaal doen...

kep het oppeens gekregen bij een les LO in school (eerste les eig)
we moesten een stuk lopen en toen voelde ik het. nog altijd niet weg

ben vandaag na 2 weken stil te zitten trug begonnen met fitness.
alles ging goed tot ik eens een rugoefening probeerde :/ direct pijn en uit schrik gestopt

(ik fitness niet intensief dus daar zal het ook wel niet aan liggen )
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 18:03
Verwijderd
Verkeerde houding misschien?
Ik voel m'n rug daar ook weleens, maar dat komt omdat ik een beetje een holle rug heb. Je houding verbeteren helpt dan vaak al een heel eind.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 18:23
epidemic
epidemic is offline
probeer men houding nu te verbeteren om de 5min zit ik trug een beetje voorover
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 18:28
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Rugpijn in je onderrug is dacht ik wel de meest voorkomende rugpijn, dus ik zou me niet meteen zorgen maken. Je zou wel even langs de huisarts kunnen gaan, maar ik zou eerlijk gezegd proberen om zelf bewust een goede houding aan te houden enzo, voor ik ermee naar de huisarts ging.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 18:28
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Je kan ook in 1 keer naar de fysio gaan, dat is tegenwoordig mogelijk.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 18:30
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Bloem schreef op 27-09-2006 @ 18:28 :
Rugpijn in je onderrug is dacht ik wel de meest voorkomende rugpijn, dus ik zou me niet meteen zorgen maken. Je zou wel even langs de huisarts kunnen gaan, maar ik zou eerlijk gezegd proberen om zelf bewust een goede houding aan te houden enzo, voor ik ermee naar de huisarts ging.
Het punt is dat jongeren eigenlijk bijna geen rugklachten horen te vertonen, op oudere leeftijd is het heel erg normaal. Dus daarom is het wel aan te bevelen iets te doen (fysio/huisarts).
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 18:37
epidemic
epidemic is offline
het is ook oppeens gekomen. niet stilletjes aan ofzo en het is ook niet verergerd. ik denk dat ik dit weekend eens naar de dokter ga.


edit : als ik hierop kan vertrouwen moet ik me geen zorgen maken
http://www.medinet.be/shownews.asp?ID=1586

Laatst gewijzigd op 27-09-2006 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 18:47
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
epidemic schreef op 27-09-2006 @ 18:37 :
het is ook oppeens gekomen. niet stilletjes aan ofzo en het is ook niet verergerd. ik denk dat ik dit weekend eens naar de dokter ga.


edit : als ik hierop kan vertrouwen moet ik me geen zorgen maken
http://www.medinet.be/shownews.asp?ID=1586
Maak je nou maar geen zorgen
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 19:05
epidemic
epidemic is offline
okay bedankt voor jullie hulp
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 19:24
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Kan zijn dat je in een groeifase zit maar ik zou idd gewoon ff naar de huisarts gaan.

Tegen de pijn kun je een warme kruik op je rug leggen
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 19:56
epidemic
epidemic is offline
ja dat was wat ik eerst dacht... maar groeipijn in je rug klinkt toch wel raar. ken niemand die daar ooit last van gehad heeft.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 20:34
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
ken 1 jongen van het volleyballen die veel last had van groeipijnen in z'n rug, maar je kunt ook gewoon een spier verrekt hebben ofzo....vraag het aan de huisarts
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 21:17
- KTFE
Avatar van - KTFE
- KTFE is offline
Hm, ik heb de laatste tijd ook veel last van rugpijn. Niet specifiek in mn onderrug, maar meer in 't algemeen. Als ik me buk kan ik nauwelijks nog rechtkomen, als ik een eind moet wandelen of lopen heb ik pijn en zelfs als ik gewoon nog maar lig op mijn rug heb ik rugpijn. M'n vriend raadt me aan om eens naar de dokter te gaan, maar jah.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 21:59
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Ga eens bij jezelf na wanneer je precies last krijgt van je rug. Je zegt specifiek bij lopen, meteen als je begint met lopen of pas na langere tijd. Ook bij het fitness zeg je het pas te krijgen als je rugoefeningen doet, wat voor oefeningen doe je dan precies?

Het beste kun je gewoon langs de huisarts gaan, die kan zien of je houding goed is en of je rug ook goed recht staat. Hij kan je dan eventueel doorverwijzen naar de fysio of cesar.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 22:10
epidemic
epidemic is offline
nou ik heb het gekregen toen ik aan het lopen was, en dat was direct in het begin. als ik nu loop komt het na 20 minuten ofzo. bij fitness vandaag is alles goed gegaan totdat ik een oefening deed voor mijn bovenrug eigenlijk (waarbij je een gekozen gewicht horizontaal naar je toe moet trekken) na een paar keer moest ik al stoppen

kep wel al eens groeipijn in mijn knie gehad maar voor de rest... ik denk dat ik al uit mijn groeispurt ben trouwens was vorig jaar 1m74 en nu ben ik 1m78 gaat dus niet meer zo snel...


maar ik maak me nu niet echt zorgen meer. naar het schijnt kan een rugklacht wel een tijdje duren.dus ik wacht nog een weekje af, zolang als de pijn niet erger word zal het wel goed zijn
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 22:54
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
epidemic schreef op 27-09-2006 @ 22:10 :
[B
maar ik maak me nu niet echt zorgen meer. naar het schijnt kan een rugklacht wel een tijdje duren.dus ik wacht nog een weekje af, zolang als de pijn niet erger word zal het wel goed zijn [/B]
het gaat er natuurlijk niet alleen om dat je je zorgen maakt, maar het kan ook zijn dat je de klachten vervelend vind. Met simpele fysio is het vaak mogelijk die klachen te laten verdwijnen, daarom zou ik aanraden om toch eens langs de huisarts te gaan. Tenzij je er eigenlijk geen last van hebt en je alleen zorgen maakte
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 23:06
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Loop je dan wel goed of ben je meer aan het stampen zodat je kniëen en je rug iedere keer de schok moeten opvangen?

Ja, je zou het eventueel nog een tijdje kunnen afwachten. Zorg er iig voor dat je je rug goed gebruikt. Zelf heb ik ook een hele lange tijd last gehad van mijn rug en moest toen van de huisarts naar Cesartherapie. Daar kwamen ze met allerlei oefeningen en verhaaltjes dat me na een aantal keer al dermate irriteerde dat ik ermee ben gestopt. Ik heb er wel geleerd hoe ik mijn rug beter kan gebruiken e.d. Moraal van het verhaal: zorg dat je gewoon je rug goed gebruikt en niet overbelast.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Pijn in onderrug
Bert95
12 19-05-2012 10:44
Lichaam & Gezondheid Pijn in onderrug/flanken
Lorelei
3 04-05-2009 17:03
Lichaam & Gezondheid Pijn in onderrug/buik
Phlox
2 26-07-2005 17:54
Lichaam & Gezondheid Pijn in onderrug
duivelaartje
29 20-04-2005 20:39
Lichaam & Gezondheid Pijn in rug + rechterbeen
Nebel
6 06-02-2005 16:49
Lichaam & Gezondheid spit / pijn in de onderrug
Ninnoc
9 10-12-2004 15:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.