Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2006, 10:42
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Hé,

Ik heb al jaren dezelfde klachten, neusverstopping, regelmatig verkouden, minder ruiken en proeven en gewoon 'het' gevoel van dichtzitten.. (gevoel van voorhoofdsholteontsteking)

In het ziekenhuis dachten ze eerst aan een allergie, een aantal testen gehad, maar allergie is nu uitgesloten. Het zijn de poliepen..

Er is een sinusfoto gemaakt, nogmaals bloedgeprikt om te kijken of er toch geen ontstekingen zitten, maar het lijkt erop dat het daadwerkelijk die verdomde poliepen zijn..
Ik sta nu eigenlijk voor de keuze wel of niet opereren, maar ik twijfel nogal.. omdat poliepen sowieso weer aangroeien, maar je hebt er wel een tijdje minder last van of geen last..

Dinsdag heb ik weer een afspraak bij mijn KNO-arts en dan wordt het denk ik 'in gang' gezet.. als ik geopereerd wil worden...

Zijn er hier mensen die hun neuspoliepen hebben laten verwijderen? Zo ja, hoe is dit gegaan en had je na de operatie minder klachten?

Ik zou ook graag wat meer informatie (ervaringen) willen horen over de operatie.

Alvast bedankt

Groetjes Inge
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 11:56
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
zijn neuspoliepen en neus amandelen verschillende dingen?


sorry als het een domme vraag is
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 12:00
Morri
Morri is offline
Ik heb het gedaan, maar ik was wel jonger dan jij (eerste keer 10, tweede keer 11 oid). Ik vermoed dat ze bij jou vanuit de kaakholte opereren oid? (Zoiets zeiden ze bij mij toch: dat dat beter werkte maar dat ik daar nog te jong voor was). Ik heb het dus twee keer laten doen, omdat ze bij mij dus inderdaad terugkwamen na één jaar. Ik moet zeggen dat ik van de operatie zelf weinig last heb gehad, veel keelpijn wel en ziek van de narcose. Al met al mocht ik altijd dezelfde dag weer naar huis en kon ik een week later weer gewoon naar school.

Nu, na de tweede keer, merk ik echt wel degelijk verschil. Voor de operaties was ik altijd de hele herfst en winter verkouden, nu is dat echt véél minder, ik ben juist niet meer zo vaak verkouden.

Ik weet dat mij ook de mogelijkheid werd aangeboden om het onder plaatselijke verdoving te doen, maar ik heb dat niet gedaan.

Ik zou dus misschien eerst eens navragen hoe ze gaan opereren en hoe ingrijpend de operatie is? Ik zou het bij mij achteraf gezien zo opnieuw doen. Bij mij zijn ze nog niet teruggekomen, en het is nu 5 jaar geleden. Of dat alsnog gebeurt weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 12:01
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het is idd wat anders. Neuspoliepen zijn zwellingen van het slijmvlies, die in de neus zakken en daar blijven zitten. Het geeft dus inderdaad een 'verkouden' gevoel en kan heel irritant zijn.

Zelf heb ik geen ervaringen Maar wist je dat medicijnen ook kunnen helpen? Vraag hiernaar als je naar de KNO-arts gaat.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 12:49
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Morri schreef op 08-10-2006 @ 13:00 :
Ik heb het gedaan, maar ik was wel jonger dan jij (eerste keer 10, tweede keer 11 oid). Ik vermoed dat ze bij jou vanuit de kaakholte opereren oid? (Zoiets zeiden ze bij mij toch: dat dat beter werkte maar dat ik daar nog te jong voor was). Ik heb het dus twee keer laten doen, omdat ze bij mij dus inderdaad terugkwamen na één jaar. Ik moet zeggen dat ik van de operatie zelf weinig last heb gehad, veel keelpijn wel en ziek van de narcose. Al met al mocht ik altijd dezelfde dag weer naar huis en kon ik een week later weer gewoon naar school.

Nu, na de tweede keer, merk ik echt wel degelijk verschil. Voor de operaties was ik altijd de hele herfst en winter verkouden, nu is dat echt véél minder, ik ben juist niet meer zo vaak verkouden.

Ik weet dat mij ook de mogelijkheid werd aangeboden om het onder plaatselijke verdoving te doen, maar ik heb dat niet gedaan.

Ik zou dus misschien eerst eens navragen hoe ze gaan opereren en hoe ingrijpend de operatie is? Ik zou het bij mij achteraf gezien zo opnieuw doen. Bij mij zijn ze nog niet teruggekomen, en het is nu 5 jaar geleden. Of dat alsnog gebeurt weet ik niet.

Ik heb gehoord van mijn oom dat ze het via de neus doen.. met een endoscoop ofzo? Ik ga dinsdag inderdaad even navragen hoe en wat, maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen

Ik weet idd dat het plaatselijk kan en onder gehele narcose.. als ik het laat dan dan sowieso gehele narcose
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 12:50
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Roos schreef op 08-10-2006 @ 13:01 :
Het is idd wat anders. Neuspoliepen zijn zwellingen van het slijmvlies, die in de neus zakken en daar blijven zitten. Het geeft dus inderdaad een 'verkouden' gevoel en kan heel irritant zijn.

Zelf heb ik geen ervaringen Maar wist je dat medicijnen ook kunnen helpen? Vraag hiernaar als je naar de KNO-arts gaat.
Ze hebben neusspray ed al geprobeerd, en mijn poliepen zijn zichtbaar dus was geen goed teken ofzo.. ik snap het ook nog niet allemaal, maar tijdens volgt de uitleg bij de kno arts
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 13:19
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Kijk anders eens op deze site


http://www.kno.nl/voorlichting/neuspoliepen.php
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 13:21
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 08-10-2006 @ 12:56 :
zijn neuspoliepen en neus amandelen verschillende dingen?


sorry als het een domme vraag is
De neusamandel heet het adenoid. Lijkt wel een beetje op poliep
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 15:26
Morri
Morri is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 08-10-2006 @ 13:49 :
Ik heb gehoord van mijn oom dat ze het via de neus doen.. met een endoscoop ofzo? Ik ga dinsdag inderdaad even navragen hoe en wat, maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen

Ik weet idd dat het plaatselijk kan en onder gehele narcose.. als ik het laat dan dan sowieso gehele narcose
Hoe precies weet ik eigenlijk niet, ik was nogal klein. Wat ik me herinner (maar misschien heb ik dat wel verzonnen ) is dat ze zeiden dat het wel onder plaatselijke verdoving kon, maar dat ik dan heel stil moest kunnen liggen terwijl ze die dingen via mijn neus eruit haalden. Dat leek me geen goed idee, dus heb ik voor algemene narcose gekozen. Achteraf gezien is die narcose ook het enige waarvan ik last heb gehad. Wel mag je daarna iets van een week ofzo niet zwemmen. Ook had ik vlak daarna bloedneuzen als ik te diep bukte of te lang voorovergebogen zat. Maar het viel echt heel erg mee.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 17:44
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
DDM schreef op 08-10-2006 @ 14:19 :
Kijk anders eens op deze site


http://www.kno.nl/voorlichting/neuspoliepen.php
bedankt maar idd daar heb ik ook al wat van gelezen
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 17:45
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Morri schreef op 08-10-2006 @ 16:26 :
Hoe precies weet ik eigenlijk niet, ik was nogal klein. Wat ik me herinner (maar misschien heb ik dat wel verzonnen ) is dat ze zeiden dat het wel onder plaatselijke verdoving kon, maar dat ik dan heel stil moest kunnen liggen terwijl ze die dingen via mijn neus eruit haalden. Dat leek me geen goed idee, dus heb ik voor algemene narcose gekozen. Achteraf gezien is die narcose ook het enige waarvan ik last heb gehad. Wel mag je daarna iets van een week ofzo niet zwemmen. Ook had ik vlak daarna bloedneuzen als ik te diep bukte of te lang voorovergebogen zat. Maar het viel echt heel erg mee.
Ja ik hoor allerlei tegenstrijdige verhalen, maarja sommigen raadde het af.. maar het is toch mijn eigen beslissing, maarja nog even goed nadenken
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 21:42
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Narcose kan complicaties geven, er kleven wat meer risico's aan en het is zwaarder voor je lichaam. Ik zou het onder plaatselijke verdoving doen, dan is de kans ook groter dat je er minder last van hebt.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 22:18
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je bent natuurlijk maar heel eventjes onder narcose (bijvoorbeeld: keelamandelen verwijderen duurt 10 minuten, dus ik denk dat het bij neuspoliepen ook ongeveer zo lang zal duren).

De kans op 'complicaties' is dan niet zo groot. Maar dat verschilt per persoon natuurlijk.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 21:28
Dís
Avatar van Dís
Dís is offline
de mijne zijn eruit gehaald toen ik in het 1ste of 2de studiejaar zat, en nu pas krijg ik er weer last van (ben nu 20),ga ze wss binnenkort weer laten uithalen
__________________
Ice ice baby
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 00:45
dext0r
Avatar van dext0r
dext0r is offline
Citaat:
Roos schreef op 09-10-2006 @ 23:18 :
Je bent natuurlijk maar heel eventjes onder narcose (bijvoorbeeld: keelamandelen verwijderen duurt 10 minuten, dus ik denk dat het bij neuspoliepen ook ongeveer zo lang zal duren).

De kans op 'complicaties' is dan niet zo groot. Maar dat verschilt per persoon natuurlijk.
en toch kun je van narcose enorm lang de nasleep blijven voelen.
Als de mogelijkheid er is en het zonder complicaties kan zou ik altijd kiezen voor plaatselijke verdoving.
__________________
hoi
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 17:26
Morri
Morri is offline
Citaat:
dext0r schreef op 11-10-2006 @ 01:45 :
en toch kun je van narcose enorm lang de nasleep blijven voelen.
Als de mogelijkheid er is en het zonder complicaties kan zou ik altijd kiezen voor plaatselijke verdoving.
Ik ben inderdaad twee keer nog ongeveer een week ziek geweest van de narcose, maar niet doodziek ofzo. En op zich is dat natuurlijk ook weer niet zo lang. Bij mij duurde het wel langer dan tien minuten dacht ik, maar ook geen uur ofzo.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.