Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2008, 19:13
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Overigens, dit is op mij (bijzonder) raar overgekomen:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1712250
Er is niets vreemds aan de constatering dat een 1950 posts over zwangerschap op een scholierenforum bijzonder vreemd is; en dat gezien de leeftijdscategorie hier het best als truttig kan worden bestempeld.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Advertentie
Oud 02-09-2008, 19:15
Crimson
Crimson is offline
Ik heb zelf ook niet echt veel met trouwen en kindjes, maar dat topic is toch wel heel erg smerig. Bovendien, ik trouw nog liever op m'n 20ste en raak zwanger, dan dat ik 14 uur per dag op onzin zit tussen de debiele en labiele kneuzen zonder leven.
Oud 02-09-2008, 19:16
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Je vraagt dingen op een implicerende manier, en dat verbaasde me die vorige post al, nu weer. Rechtsstreeks en open vragen kan volgens mij ook anders, nu doe je een soort aanname waar een halve vraag in zit. Ik zette er niet voor niets bij dat je het vast niet zo bedoelt, maar ik vind het een nare manier van vragen stellen.

Misschien had ik het beter kunnen PMen ofzo, dit hoeft ook weer geen hele offtopic discussie te worden.

Wbt dat topic, ja, dat meen ik inderdaad. Ik vind dat dit forum in hoog tempo aan het veranderen is. Maar het topic staat niet voor niks op Onzin waar de toon anders is dan hier.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik formuleer niet altijd even handig maar het is een forum en ik sta minder lang stil bij wat ik typ dan als ik bijv. een werkstuk zou schrijven en hierdoor hoor je inderdaad mijn eigen gedachtes al half door de vraag heen Idd de toon op onzin is inderdaad anders, dat snap ik wel, maar toch schrok ik er een beetje van hoor (het komt een beetje over als 'achter de rug om praten') maar ik ok ik zal er verder niet te zwaar aan tillen

Ik weet niet zo goed wat je aan die verandering kunt doen, misschien ook iets te maken met de gemiddelde leeftijd op het forum? (die toeneemt?) Vroeger hing ik veel op Onzin, nu vind ik meer aansluiting op L&R, het is maar net wat je bezighoudt Het lijkt ook alsof er wat minder jonge mensen bijkomen.
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 02-09-2008, 19:17
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Ik heb zelf ook niet echt veel met trouwen en kindjes, maar dat topic is toch wel heel erg smerig. Bovendien, ik trouw nog liever op m'n 20ste en raak zwanger, dan dat ik 14 uur per dag op onzin zit tussen de debiele en labiele kneuzen zonder leven.
Als je onzin al labiel vindt, mag ik je dan even subtiel wijzen op 4chan.org (en dan met name) /b?

You ain't seen nothing yet.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 02-09-2008, 19:21
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Lilything, heb je mijn posts in dat topic goed gelezen? (En Crimson voor het gemak dan ook maar?) Daar heb ik benadrukt dat het niet om specifieke personen ging, maar om de verandering van het forum. In weinig subtiele bewoordingen inderdaad, maar het kan niemand ontgaan dat de belevingswereld hier behoorlijk veranderd is het afgelopen jaar.

Crimson, ik ben niet eens 14 uur per dag wákker, laat staan dat... Ach laat ook maar.
Oud 02-09-2008, 19:22
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Crimson, ik ben niet eens 14 uur per dag wákker, laat staan dat... Ach laat ook maar.
Duidelijk geval van potten, ketels en negers.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Oud 02-09-2008, 19:25
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Lilything, heb je mijn posts in dat topic goed gelezen? (En Crimson voor het gemak dan ook maar?) Daar heb ik benadrukt dat het niet om specifieke personen ging, maar om de verandering van het forum. In weinig subtiele bewoordingen inderdaad, maar het kan niemand ontgaan dat de belevingswereld hier behoorlijk veranderd is het afgelopen jaar.

Crimson, ik ben niet eens 14 uur per dag wákker, laat staan dat... Ach laat ook maar.
Het is ok Bloem
ik snap het
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 02-09-2008, 19:30
engeltje
engeltje is offline
Ik vind die aannames ergens niet zo heel raar. Er zijn volgens mij meer studerende ouders die ongepland vader/moeder werden dan gepland. Het is op zijn minst niet gangbaar.
Of het dan een ongelukje was... Tja, half. We wilden allebei wel heel graag kinderen, maar hadden het er net over gehad dat het misschien wel verstandiger was om te wachten tot we klaar waren met studeren. Maar het was vanaf het begin helemaal gewenst bij ons Anti-kraak woont inderdaad wel makkelijker, al hebben we een 'gewoon' tijdelijk huurcontract. Dat is zekerder dan standaard anti-kraak wonen, wat ook niet mag met kinderen vanwege die onzekerheid. Nu kunnen we nog 2 jaar blijven wonen waar we nu zitten en dat is niet verkeerd. Lekker in het buitengebied in een voormalige boerderij incl (lege) stallen.
Oud 02-09-2008, 19:37
Verwijderd
Nou ja, het lijkt me best logisch dat dit soort onderwerpen hier aan de orde komen. Er worden hier ZOVEEL dingen besproken die op scholieren niet echt meer van toepassing zijn, doordat de leden ouder worden en blijven hangen. Er is geen vervolgforum, ook geen leeftijdslimiet.. Als die onderwerpen hier not done zijn, dan moet er wat aan gedaan worden. Zolang dat niet zo is, is dit alleen een "scholieren forum" omdat het toevallig die naam heeft. Mensen die een probleem hebben met al deze onderwerpen, maar hier ook nog rondhangen terwijl ze over datum zijn, hebben hier toch ook niets te zoeken?

Dit is voor het eerst in tijden weer een topic waar wat daadwerkelijke discussies plaatsvinden, bovendien lijkt het me juist goed dat alle gedachten hierover van de mensen die daarmee rondlopen beperkt blijven tot dit topic zodat de relationeel-topics e.d. lekker scholierig blijven?

Al het andere is al besproken. Hoe versier je iemand, hoe moet je zoenen, hoeveel vriendjes heb je gehad, waarom is het uit gegaan, relatieproblemen van hier tot Tokio etc. Welke topics moeten hier dan WEL komen?
Oud 02-09-2008, 19:47
Verwijderd
Citaat:
terwijl ze over datum zijn
Oud 02-09-2008, 19:56
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oké, laatste reactie voordat het topic helemaal vol staat met offtopic gedoe: mijn topic op Onzin was a) niet tegen 1 of 2 personen gericht (en toen het die richting op ging heb ik dat daar ook benadrukt), b) niet alleen naar aanleiding van dit topic en c) bewust op ONZIN geplaatst en niet in een aangepaste vorm hier. Dat er andere onderwerpen komen naarmate mensen ouder worden is logisch en het gaat me er ook helemaal niet om of dat wel of niet zou mogen want hey, wie ben ik om dat te vinden. Ik vind wel dat de laatste maanden ineens een turning point lijken, dat bedacht ik me vanavond en daar heb ik op Onzin een topic over geopend. Zoals ik dat ook wel eens doe over een teveel aan afwas, de regen of een televisieprogramma. Het wordt nu ineens een soort zwaar ding terwijl het allerminst zo bedoeld was. En ja, ik vind dat er een beetje een t(r)uttige sfeer hangt in veel topics waar ik me niet zo in herken, maar zoveel lees en post ik hier niet dat ik wel erg behoefte heb om me hier te identificeren met gelijkgestemden, ofzo.

Punt, klaar, wat mij betreft.
Oud 02-09-2008, 20:49
Verwijderd
Nou, Bloem, ergens is het niet eens zo heel offtopic. Zwanger worden hangt natuurlijk erg samen met zaken als samenwonen en een serieuze relatie, waarover ik helemaal eens ben dat er plotseling zeer veel aandacht voor is op dit subforum. Er zijn zat mensen die dergelijke onderwerpen burgerlijk of t(r)uttig vinden, wat ik persoonlijk best een maffe bewering vind over iets als kinderen willen (daar niet mee bewerend dat jij dat ook vindt). Ik vind dat nog best een interessant discussiepunt Is jong kinderen willen burgerlijk/t(r)uttig en waarom dan? En waarom is er een negatieve houding en zelfs walging over van mensen? Waar komt dat vandaan?

Dat zijn weer geen vragen die ik direct aan jou stel, maar wel vragen die relevant zouden kunnen zijn voor dit topic. Al heb je best kans dat dat verzandt in al lang gevoerde discussies hier, als mensen het gaan uitleggen als "met kinderen heb je geen leven meer".
Oud 02-09-2008, 21:09
Verwijderd
Is in de huidige maatschappij niet juist oud kinderen willen/krijgen burgerlijk en t(r)uttig...?

Laat iedereen lekker doen wat hij/zij wil, dat lijkt me voor iedereen het beste. (En ik zeg hiermee niet dat Bloem dit niet doet, want voor zo ver ik haar ken doet ze dat juist wel. )
Oud 02-09-2008, 21:09
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Offtopic: Het lijkt me sowieso dat het niet meer echt een scholierenforum is. De helft van de veertienjarigen die hier komen worden bezeikt zodra ze met vragen komen. Misschien wordt het eens tijd om het forum een andere naam te geven...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 02-09-2008, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Is in de huidige maatschappij niet juist oud kinderen willen/krijgen burgerlijk en t(r)uttig...?

Laat iedereen lekker doen wat hij/zij wil, dat lijkt me voor iedereen het beste. (En ik zeg hiermee niet dat Bloem dit niet doet, want voor zo ver ik haar ken doet ze dat juist wel. )
Ja, eigenlijk heb je wel gelijk inderdaad.. Tenminste, in mijn omgeving heb ik nog nooit een negatieve reactie gehad op mijn kinderwens. Als het al een negatieve reactie is, hebben die mensen mijn vriend nog niet ontmoet (en denken dat ik iets overhaast wil). Zodra mensen ons samen hebben gezien en meegemaakt, draait de reactie altijd direct naar positief en zeggen mensen te zien dat we eraan toe zijn. Het is ook eigenlijk alleen maar op dit forum dat ik ooit mensen negatief zie doen erover
Oud 02-09-2008, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Is in de huidige maatschappij niet juist oud kinderen willen/krijgen burgerlijk en t(r)uttig...?
eh nee!?

verder wat een gezeur om een topic waarin slechts een constatering gedaan wordt en waarin verder weinig geoordeeld wordt.

en bloem ik vind dat je jezelf niet zo hoeft te verdedigen, ik heb een beetje het gevoel dat het inlevingsvermogen van sommigen in deze topic ietwat te wensen overlaat.
Oud 03-09-2008, 01:42
Verwijderd
Onzin is ook verder gewoon om te loltrappen, ik zie niet echt hoe je vreemd tegen dat topic aan kunt kijken. Het staat tenslotte op het subforum 'Onzin'.

Citaat:

en bloem ik vind dat je jezelf niet zo hoeft te verdedigen
Qft.
Oud 03-09-2008, 07:23
Verwijderd
@Bartezz: Bij 'burgerlijk' (en ook bij t(r)uttig) denk ik toch (ook) aan 'doen wat de meerderheid doet, omdat de meerderheid het doet'. En aangezien de meerderheid niet meer (echt) jong kinderen wil of krijgt, vind ik daar op jonge leeftijd mee bezig zijn en/of er voor kiezen niet echt burgerlijk (of t(r)uttig)) (meer). Maar jij mag daar natuurlijk anders over denken.

Ik vind inderdaad ook niet dat Bloem zich hoeft te verdedigen... En het zal me eerlijk gezegd ook een zorg zijn wat anderen er van vinden. Dit lijkt me iets waar je het zelf en met je partner overeens moet zijn, de rest van de mensen (op de mensen in je omgeving na dan misschien, maar zelfs die hoeven het er niet mee eens te zijn) heeft er weinig mee te maken.

Maar goed, ik vind mezelf ook al niet echt jong meer...misschien had ik me er vier jaar geleden drukker over gemaakt.
Oud 03-09-2008, 09:32
Verwijderd
Nemen mensen dingen niet gewoon veel te serieus? Dit topic, het topic op onzin, reacties op dat topic... Kom op, het is internet? Ik kan in ieder geval van mezelf zeggen dat ik in posts op dit forum heel regelmatig een standpunt inneem wat niet perse mijn eigen mening is, maar gewoon omdat dat interessanter is op dat moment. Er zijn vast meer mensen die je niet altijd letterlijk moet nemen, alles met een korreltje zout en dan is er niks aan de hand.

Ik vind het zelf gewoon interessant om te achterhalen waarom mensen bepaalde reacties geven.. of het meeloperij is, of ze echt een bepaald beeld hebben van iets of omdat ze gewoon willen provoceren. Alleen wil er nooit iemand antwoord geven als ik daarnaar vraag :') Ik zal de enige wel zijn die het iets interesseert. (Hmpf, mensen-fascinatie).

Laatst gewijzigd op 03-09-2008 om 09:39.
Oud 03-09-2008, 09:51
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Ja, eigenlijk heb je wel gelijk inderdaad.. Tenminste, in mijn omgeving heb ik nog nooit een negatieve reactie gehad op mijn kinderwens.
Maar in zeeland is het bijna gebruikelijk om vroeg kinderen te krijgen.
__________________
Pardon my French
Oud 03-09-2008, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Maar in zeeland is het bijna gebruikelijk om vroeg kinderen te krijgen.
Onder "mijn omgeving" reken ik eigenlijk ook nog steeds Amsterdam, ookal woon ik daar niet meer. Alle vrienden, vriendinnen en familieleden (wat veel meer mensen zijn dan hoeveel ik er ken in Zeeland) die ik daar heb vallen in ieder geval onder mijn omgeving en ook daar is geen negatieve reactie geweest. Ook bij mijn ex-collega's in Amsterdam niet, toen ik het daar al weleens had over het jong moeder willen worden. Met "gebruikelijkheid" hebben de positieve reacties dus weinig te maken, mijns inziens.

(Overigens is dat ook maar in delen van Zeeland hoor. Waar ik woon en onder de mensen met wie ik omga is weinig verschil te merken met Amsterdam, qua leeftijd waarop men aan kinderen begint of hoeveelheid kinderen for that matter.)
Oud 03-09-2008, 09:58
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Dat topic is echt geniaal Wist niet dat mensen zo geinteresseerd waren in mijn leven

OT: ik krijg wel vrij veel opmerkingen dat mensen het vroeg vinden, maar ja... dat lijkt me ook logisch. Ben ten eerste nog aan de jonge kant en ten tweede zijn we nog geen 7 maanden samen. De mensen die ons goed kennen vinden het dan weer niet raar
__________________
Tsja
Oud 03-09-2008, 09:58
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Ik vind je verhaal mooi Jij bent ook echt een studerende moeder Slim om dan anti-kraak te wonen inderdaad en soms zijn die huisjes ook nog best mooi! Ik hoop dat het goed blijft gaan Jullie zijn, denk ik, wel een voorbeeld van mensen die het met weinig geld en ondanks het studeren toch ervoor gegaan zijn! (hoewel ik wel stiekem aanneem dat het ongelukje was)
Weet je wat jij moet worden redactiemedewerker bij Hart van Nederland
__________________
Pardon my French
Oud 03-09-2008, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Dat topic is echt geniaal Wist niet dat mensen zo geinteresseerd waren in mijn leven

OT: ik krijg wel vrij veel opmerkingen dat mensen het vroeg vinden, maar ja... dat lijkt me ook logisch. Ben ten eerste nog aan de jonge kant en ten tweede zijn we nog geen 7 maanden samen. De mensen die ons goed kennen vinden het dan weer niet raar
En dat zijn de belangrijkste
Oud 03-09-2008, 12:52
Verwijderd
Citaat:
@Bartezz: Bij 'burgerlijk' (en ook bij t(r)uttig) denk ik toch (ook) aan 'doen wat de meerderheid doet, omdat de meerderheid het doet'. En aangezien de meerderheid niet meer (echt) jong kinderen wil of krijgt, vind ik daar op jonge leeftijd mee bezig zijn en/of er voor kiezen niet echt burgerlijk (of t(r)uttig)) (meer). Maar jij mag daar natuurlijk anders over denken.
Dat vind ik ook ja... op dit forum, en ook in mijn eigen studentenomgeving, hangt een beetje de sfeer van 'we zijn nog jong, we moeten nog lolmaken, samenwonen en kids en trouwen komen later wel een keertje', en mensen kijken vervolgens ook altijd héél raar tegen stelletjes aan die wél al op hun 22e trouwen of kinderen krijgen. Maar dat zijn juist de mensen die in durven te gaan tegen de standaard studentencultuur... ik vind het wel wat hebben, dat je juist dan al durft te kiezen voor zulke dingen, dat je lef hebt om tegen al die vooral afkeurende kritiek in te gaan.

Maar goed, ik ben zelf wel een vreselijk burgerlijke student die pas over járen gaat trouwen en kindertjes krijgen en nu nog even geniet van d'r vrijheid, nu ze nog jong is enzo
Oud 03-09-2008, 12:59
Verwijderd
ik geloof niet dat burgerlijk/ truttig gelijkstaat aan de manieren/ gewoontes van de meerderheid
Oud 03-09-2008, 13:09
Verwijderd
burˇgerˇlijk (bijvoeglijk naamwoord)
1 tot de groep van de burgers behorend
2 (burgerlijker, burgerlijkst) (pejoratief) kleinburgerlijk, bekrompen

beˇkromˇpen (bijvoeglijk naamwoord; bekrompener, meest bekrompen; bekrompenheid)
1 beperkt in opvattingen

Het is in feite net zo bekrompen om te denken dat je per se tot je 25e van je jeugd moet genieten en daten en reizen en vooral niet te snel te settelen, als denken dat je zo lekker met je vriend-van-toen-je-16-was op je achttiende te gaan samenwonen en dan ook maar meteen kindjes krijgen want och ja, wat boeit het wat er verder in de wereld te koop is, jij hebt lekker op safe gespeeld?

Het lijkt mij erom te gaan dat je doet wat je wilt, dat je ziet wat er allemaal mogelijk is en daar je keuzes uit maakt... maar dat wil niet zeggen dat samenwonen of kinderen krijgen nog niet bij die keuzes mogen horen als je jong bent. Als je er maar over nagedacht hebt en niet domweg doet wat de rest van je omgeving doet. Maar dat geldt m.i. voor alles.

Laatst gewijzigd op 03-09-2008 om 13:15.
Oud 03-09-2008, 13:23
Verwijderd
Daar heb je eigenlijk wel een heel goed punt, Morgan. Als je je leven precies zo inricht als je zelf wilt en je bewust kiest tussen dingen, ongeacht wat andere daar van denken/vinden valt dat waarschijnlijk al snel niet onder het kopje burgerlijk. Als je simpelweg opvolgt hoe je ouders je hebben opgevoed en wat in jouw kringen gebruikelijk is, valt het daar al veel sneller onder. Alleen wordt die term over het algemeen niet echt zo gebruikt, heb ik het idee.
Oud 03-09-2008, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Alleen wordt die term over het algemeen niet echt zo gebruikt, heb ik het idee.
Maar dat is wel wat het, volgens mij dan, betekend.
Oud 03-09-2008, 14:41
Verwijderd
Tja, ach, het doet me eigenlijk niet zo veel; ik weet prima dat ik in sommige keuzes t(r)uttig ben, maar daar sta ik (natuurlijk!) volledig achter. Dus het feit dat sommige mensen het heel burgerlijk/t(r)uttig vinden dat ik bv. op m'n 21ste getrouwd ben met de persoon met wie ik al vanaf m'n 15de samen ben, dat ik een enorme kinderwens heb etc... tjaa, ik kan 't me goed voorstellen. Het is wel heel huisje/boompje/beestje-achtig natuurlijk. Ik vind 't prima wanneer studenten van hun vrijheid willen genieten, geen al te vaste relaties willen hebben etc, maar zo ben ik gewoon niet. Ik weet prima wat ik wil (en ook wat de andere opties zijn), en daar ga ik gewoon voor.
Oud 03-09-2008, 15:06
Verwijderd
Citaat:
burˇgerˇlijk (bijvoeglijk naamwoord)
1 tot de groep van de burgers behorend
2 (burgerlijker, burgerlijkst) (pejoratief) kleinburgerlijk, bekrompen

beˇkromˇpen (bijvoeglijk naamwoord; bekrompener, meest bekrompen; bekrompenheid)
1 beperkt in opvattingen

Het is in feite net zo bekrompen om te denken dat je per se tot je 25e van je jeugd moet genieten en daten en reizen en vooral niet te snel te settelen, als denken dat je zo lekker met je vriend-van-toen-je-16-was op je achttiende te gaan samenwonen en dan ook maar meteen kindjes krijgen want och ja, wat boeit het wat er verder in de wereld te koop is, jij hebt lekker op safe gespeeld?

Het lijkt mij erom te gaan dat je doet wat je wilt, dat je ziet wat er allemaal mogelijk is en daar je keuzes uit maakt... maar dat wil niet zeggen dat samenwonen of kinderen krijgen nog niet bij die keuzes mogen horen als je jong bent. Als je er maar over nagedacht hebt en niet domweg doet wat de rest van je omgeving doet. Maar dat geldt m.i. voor alles.
je zou ook kunnen stellen dat het allebei niet bekrompen is Het maakt mij verder ook absoluut niet uit wat voor keuzes anderen maken, iedereen kan alleen voor zichzelf bepalen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik sprak dan ook nergens een waardeoordeel hierover uit.

Ik ben het alleen met leonoor oneens wanneer zij zegt dat laat kinderen krijgen en trouwen burgerlijk/ tuttig is, omdat ik van mening ben dat deze 'stempels' los staan van hoe de meeste mensen hun leven leiden, maar te maken hebben met hoe de meerderheid dingen beoordeelt (zij leiden hun leven zo ómdat ze het alternatief truttig/burgerlijk vinden bijv.)

Vroeg kinderen krijgen/ settelen etc wordt door veel meer mensen als burgerlijk/ tuttig bestempeld dan éérst daten/ sloeren en vervolgens later trouwen en kinderen.

en verder zoekt iedereen het maar uit.
Oud 03-09-2008, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Vroeg kinderen krijgen/ settelen etc wordt door veel meer mensen als burgerlijk/ tuttig bestempeld dan éérst daten/ sloeren en vervolgens later trouwen en kinderen.
Maar is dat niet gebaseerd op een verouderd idee dat jong trouwen/kinderen krijgen betekent dat je samenbent met je eerste partner en daar ook mee getrouwd bent? Ik bedoel, dat zal ook nog steeds het geval zijn voor sommigen en daar is niets mis mee als dat is wat zij willen.. Ik denk dat er voldoende begin twintigers zijn die uitgebreid gedate en gesloeriet hebben voor zij zich settelen. Alsnog wordt daar echter het stempeltje burgerlijk/t(r)uttig opgedrukt, terwijl dat volgens jouw omschrijving niet klopt.
Oud 03-09-2008, 15:56
Verwijderd
hmm volgens mij gaat het bij het 'stempelen' niet zozeer om wat je daadwerkelijk gedaan hebt, maar hoe ernaar gekeken wordt. Plus dat het mij met name ging om de leeftijd, ik vind begin 20 nog steeds bijzonder jong om te settelen en te zwangeren (ik heb me miss niet uitgebreid genoeg uitgedrukt) en maak hierbij geen onderscheid tussen eerste of tiende partner(hoewel ik het me bij een eerste partner beter kan voorstellen).

Ik heb enkele vrienden die na een aantal behoorlijk wilde jaren begin 20 een vaste relatie kregen, gingen samenwonen en vervolgens nooit meer een discotheek van binnen zien. Moeten ze absoluut zelf weten, maar ondanks hun verleden vind ik het behoorlijke trutjes geworden.
Oud 03-09-2008, 16:25
Verwijderd
Ah ja, op die manier kan iemand vertrutten of verburgelijken natuurlijk. Maar ja, je moet ook weer niet te lang niet settelen want zodra je over de 30 bent en nog altijd single en feestend ben je ook weer sneu. Het is toch wat, al die oordeeltjes (Eigenlijk komt het dan altijd neer op afwijken van de meerderheid. De meerderheid wil als ze jong zijn feesten en vrij zijn, dus wanneer je daar vanaf wijkt wordt daar een oordeel over geveld.. Vanaf een bepaalde leeftijd wil de meerderheid juist trouwen en aan de kindertjes en wordt er weer een oordeel geveld over de mensen die daar vanaf wijken.)
Oud 03-09-2008, 19:01
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Ik vind ook dat iedereen moet doen wattie zelf wil, maar het is een forum dus je krijgt te maken met meningen van andere mensen en dat is eigenlijk soms best verfrissend en geeft mooie inzichten maar inderdaad erg belangrijk om je eigen keuzes te maken en te doen waar je je zelf goed bij voelt

Ik vind dit onderwerp op dit moment heel interessant, maar mijn keuzes sluiten daar niet echt bij aan op dit moment. Het past gewoon niet in mijn leven nu, maar ik vind het erg leuk om te lezen hoe het andere mensen vergaat die andere keuzes dan mij hebben gemaakt en op een ander punt zijn aangekomen dan ik. Ik vind eigenlijk iedere levenstijl wel mooi, maar het is niet per se passend voor mij. Wat dat betreft zou ik best bij shownieuws passen, omdat ik ieder mens stuk voor stuk wel interessant vind

En engeltje ik meen echt wat ik zeg hoor, ik vind je verhaal echt heel mooi En de manier waarop jij anti-kraak woont (2jaar contract), lijkt mij eigenlijk een prima oplossing en zo hou je tijdens je studie genoeg geld over voor je kindje

en nogmaals, sorry als ik iemand voor het hoofd stoot met mijn formuleringen, maar het is niet verkeerd bedoeld. Sowieso denk ik dat een forum niet echt de plek is om snel beledigd te zijn, maar als het een keertje gebeuren mocht, sorry
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 04-09-2008, 21:59
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
hmm volgens mij gaat het bij het 'stempelen' niet zozeer om wat je daadwerkelijk gedaan hebt, maar hoe ernaar gekeken wordt. Plus dat het mij met name ging om de leeftijd, ik vind begin 20 nog steeds bijzonder jong om te settelen en te zwangeren (ik heb me miss niet uitgebreid genoeg uitgedrukt) en maak hierbij geen onderscheid tussen eerste of tiende partner(hoewel ik het me bij een eerste partner beter kan voorstellen).

Ik heb enkele vrienden die na een aantal behoorlijk wilde jaren begin 20 een vaste relatie kregen, gingen samenwonen en vervolgens nooit meer een discotheek van binnen zien. Moeten ze absoluut zelf weten, maar ondanks hun verleden vind ik het behoorlijke trutjes geworden.
Het kan ook zo zijn dat je die periode gewoon voorbij bent en verder wilt, juist graag een gezin wilt beginnen en niet zo nodig een paar keer per week de disco van binnen moet bekijken.
Iedereen wat hem het beste ligt, de een wil tot zn 30e lekker lol maken en vrijheid hebben, de ander wil graag vroeg kinderen.

Niet speciaal naar jou gericht, maar het lijkt me een goed plan als de mensen die de gesprekken hier kleinburgerlijk/ truttig/ dom vinden zich gewoon richten op alle andere topics op L&R of voor mijn part ergens anders op scholieren en dat dit ene topic dan in het teken blijft staan van het zwanger worden of niet worden en alles wat daar bij hoort.
Dan kunnen die paar truttige kleinburgerlijke mensen (waaronder ik dan blijkbaar ook val) daar lekker over doorbabbelen met elkaar.
Oud 04-09-2008, 22:02
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
test is komende vrijdag!
Ik hoop alvast voor je

Laatst gewijzigd op 04-09-2008 om 22:08.
Oud 04-09-2008, 22:08
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Ik vind die aannames ergens niet zo heel raar. Er zijn volgens mij meer studerende ouders die ongepland vader/moeder werden dan gepland. Het is op zijn minst niet gangbaar.
Of het dan een ongelukje was... Tja, half. We wilden allebei wel heel graag kinderen, maar hadden het er net over gehad dat het misschien wel verstandiger was om te wachten tot we klaar waren met studeren. Maar het was vanaf het begin helemaal gewenst bij ons Anti-kraak woont inderdaad wel makkelijker, al hebben we een 'gewoon' tijdelijk huurcontract. Dat is zekerder dan standaard anti-kraak wonen, wat ook niet mag met kinderen vanwege die onzekerheid. Nu kunnen we nog 2 jaar blijven wonen waar we nu zitten en dat is niet verkeerd. Lekker in het buitengebied in een voormalige boerderij incl (lege) stallen.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om met een tijdelijk contract anti kraak te gaan wonen dan? Gewoon gezegd dat je een kind hebt en dat je graag ergens heen wilde waar je langere tijd kon blijven? Ik heb zelf ook 2 jaar anti kraak gewoond maar dat was echt elke 3 maanden verhuizen en elke dag onzekerheid, want je kon altijd gebeld worden dat je eruit moest en alvast spullen naar een andere woning moest brengen die dag. Ik zou dat met een kind echt niet kunnen, ik kon het zonder kind zelfs al niet voor elkaar krijgen dat ik het huis elke keer weer gezellig maakte en echt alles uitpakte voor zo'n korte tijd.Of heb je een ander soort antikraak vereniging gevonden waar ze met soort contractjes werken?

Hoe ging en gaat dat bij jou om te studeren met een kind? Of ben je daar mee gestopt (misschien heb ik ergens iets gemist uit het gesprek).
Ben er wel benieuwd naar omdat ik nu ook studeer en wel graag op korte termijn kinderen wil.
Oud 04-09-2008, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Het kan ook zo zijn dat je die periode gewoon voorbij bent en verder wilt, juist graag een gezin wilt beginnen en niet zo nodig een paar keer per week de disco van binnen moet bekijken.
Iedereen wat hem het beste ligt, de een wil tot zn 30e lekker lol maken en vrijheid hebben, de ander wil graag vroeg kinderen.

Niet speciaal naar jou gericht, maar het lijkt me een goed plan als de mensen die de gesprekken hier kleinburgerlijk/ truttig/ dom vinden zich gewoon richten op alle andere topics op L&R of voor mijn part ergens anders op scholieren en dat dit ene topic dan in het teken blijft staan van het zwanger worden of niet worden en alles wat daar bij hoort.
Dan kunnen die paar truttige kleinburgerlijke mensen (waaronder ik dan blijkbaar ook val) daar lekker over doorbabbelen met elkaar.

mwah niet echt nodig je comment, zeker niet omdat ik meerdere malen duidelijk heb aangegeven dat iedereen het voor zichzelf moet weten en ik jullie(?) nergens stigmatiseer als truttige kleinburgerlijke mensen.

Wel denk ik over de meeste zaken aangaande zwangerschap anders dan jullie, dat is waar. Ik ben echter wel van mening dat een afwijkende (serieuze) mening het topic geen kwaad doet..
Oud 05-09-2008, 07:46
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Heb niet durven testen
Had geen zin in weer zo'n vaag geklooi met misschien-positieve testen. We hebben t naar dinsdag verplaatst
Eens zien of ik dan wel genoeg lef heb
__________________
Tsja
Oud 05-09-2008, 07:58
Verwijderd
Nouhouu. Ik zag dat jij als laatste had gepost in dit topic dus ik was al heel nieuwsgierig. je houdt ons in spanning snoopy
Oud 05-09-2008, 08:32
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
mwah niet echt nodig je comment, zeker niet omdat ik meerdere malen duidelijk heb aangegeven dat iedereen het voor zichzelf moet weten en ik jullie(?) nergens stigmatiseer als truttige kleinburgerlijke mensen.

Wel denk ik over de meeste zaken aangaande zwangerschap anders dan jullie, dat is waar. Ik ben echter wel van mening dat een afwijkende (serieuze) mening het topic geen kwaad doet..
Vandaar ook dat ik zei dat het niet speciaal aan jou gericht was, een heel klein beetje maar. Meer naar al die mensen die hier en op onzin deden of het ons totaal in de bol geschoten was oid.
Ik reageerde toevallig op jouw bericht in het eerste stuk en dacht, laat ik de rest wat ik wilde zeggen er ook maar aanplakken. Ik had inderdaad ook een echt negatieve reactie kunnen quoten.

Maar uiteraard mag je best van mening zijn dat je 20 wat jong vind om al aan zwangeren te beginnen. Ik vind het ook jong, maar het hoeft niet TE jong te zijn, dat ligt volgens mij niet aan leeftijd maar aan je mate van volwassenheid.
Oud 05-09-2008, 08:33
dolphin
dolphin is offline
Citaat:
Heb niet durven testen
Had geen zin in weer zo'n vaag geklooi met misschien-positieve testen. We hebben t naar dinsdag verplaatst
Eens zien of ik dan wel genoeg lef heb
Doe maar rustig aan hoor, wij kunnen wel wachten
Denk je trouwens dat je het met zekerheid kunt zeggen nu met zo'n test? Omdat je misschien zowiezo nog veel hormonen in je lichaam hebt? Ik weet niet hoe lang die er blijven zitten?
Oud 05-09-2008, 09:18
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Doe maar rustig aan hoor, wij kunnen wel wachten
Denk je trouwens dat je het met zekerheid kunt zeggen nu met zo'n test? Omdat je misschien zowiezo nog veel hormonen in je lichaam hebt? Ik weet niet hoe lang die er blijven zitten?
Die hormonen kunnen vrij lang in je lijf blijven zitten, maar om die reden heb ik 2 weken geleden ook een test gedaan, die was al negatief. Dus als er nu een positieve test is, is dat door een nieuwe zwangerschap!
__________________
Tsja
Oud 05-09-2008, 11:50
engeltje
engeltje is offline
Citaat:
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om met een tijdelijk contract anti kraak te gaan wonen dan? Gewoon gezegd dat je een kind hebt en dat je graag ergens heen wilde waar je langere tijd kon blijven? Ik heb zelf ook 2 jaar anti kraak gewoond maar dat was echt elke 3 maanden verhuizen en elke dag onzekerheid, want je kon altijd gebeld worden dat je eruit moest en alvast spullen naar een andere woning moest brengen die dag. Ik zou dat met een kind echt niet kunnen, ik kon het zonder kind zelfs al niet voor elkaar krijgen dat ik het huis elke keer weer gezellig maakte en echt alles uitpakte voor zo'n korte tijd.Of heb je een ander soort antikraak vereniging gevonden waar ze met soort contractjes werken?

Hoe ging en gaat dat bij jou om te studeren met een kind? Of ben je daar mee gestopt (misschien heb ik ergens iets gemist uit het gesprek).
Ben er wel benieuwd naar omdat ik nu ook studeer en wel graag op korte termijn kinderen wil.

Je kan idd niet via een anti-kraakburo aan een woning komen met kinderen. Dat willen zij ook niet, omdat je dus zo vaak zou kunnen verhuizen. We hebben het via een projectontwikkelaar geregeld en die heeft met de vorige eigenaar nog een contract lopen dat er de komende twee jaar niks gebeurt. Daardoor weten we dat we er tot in ieder geval dan kunnen blijven zitten.

Ik studeer nog wel, maar het ging afgelopen jaar niet zo makkelijk. Er zat een gat door mijn verlof en de hormonen hebben ook wel goed hun best gedaan. Ik heb het langzaam afgebouwd en in de maanden na mijn verlof weer rustig opgebouwd. Nu wil ik er weer vol tegenaan, want dan heb ik mijn 3e jaar in twee jaar afgerond en dat zou ik wel erg fijn vinden.
Oud 05-09-2008, 12:03
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Vandaar ook dat ik zei dat het niet speciaal aan jou gericht was, een heel klein beetje maar. Meer naar al die mensen die hier en op onzin deden of het ons totaal in de bol geschoten was oid.
Ik reageerde toevallig op jouw bericht in het eerste stuk en dacht, laat ik de rest wat ik wilde zeggen er ook maar aanplakken. Ik had inderdaad ook een echt negatieve reactie kunnen quoten.

Maar uiteraard mag je best van mening zijn dat je 20 wat jong vind om al aan zwangeren te beginnen. Ik vind het ook jong, maar het hoeft niet TE jong te zijn, dat ligt volgens mij niet aan leeftijd maar aan je mate van volwassenheid.
helemaal mee eens
en daarnaast: het over nadenken en overwegen is m.i. alweer iets heel anders dan 'ervoor gaan'.

Ik had ergens in dit topic iets gepost over een nieuw programma van Bridget Maasland, 'Hoe word ik mama in amsterdam-zuid'. Ik heb het gekeken, maar vond het af en toe tenenkrommend, het is echt heel erg nep. De fragmenten dat ze achter haar computer zit, zijn denk ik wel het ergste en ze is gewoon ontzettend blond ("ohjaaaaaaaa? dat wist ik niet"). Maar ergens is het ook wel weer grappig, maar informatief en representatief voor het normale volk? neuh zeker niet
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 05-09-2008, 16:03
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Dat programma was echt verschrikkelijk. Soms was het wel grappig hoor, maar je gaat niet meteen als je zwanger bent koetjiekoeeee bij alle speelgoedpoppen doen die je tegen komt. En de quote 'Ik word mama' met de meest domme grijns. Ik weet dat het gespeeld is, maar ik zapte daardoor wel bijna door. Je bent niet meteen achterlijk ofzo
Oud 05-09-2008, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Dat programma was echt verschrikkelijk. Soms was het wel grappig hoor, maar je gaat niet meteen als je zwanger bent koetjiekoeeee bij alle speelgoedpoppen doen die je tegen komt. En de quote 'Ik word mama' met de meest domme grijns. Ik weet dat het gespeeld is, maar ik zapte daardoor wel bijna door. Je bent niet meteen achterlijk ofzo
Ik vond 't wel grappig omdat 't zooo overdreven is Ook dat ze compleet níets weet vind ik wel grappig om te zien (ook al vermoed ik dat het grotendeels gespeeld is; hoe kan je nou niet weten wat tepelkloven zijn? 't is gewoon wat 't woord al zegt... ). Ik vind Bridget sowieso wel geinig altijd, zo blond als ze kan doen
Oud 05-09-2008, 17:27
Verwijderd
15 en 22 september, 22.50 uur: De roze wolk - Nederland 2
In Nederland wonen meer dan 20.000 kinderen van homoseksuele ouders. Kinderen met twee moeders of twee vaders zijn al lang geen uitzondering meer. Maar sinds anoniem donorschap bij wet is verboden, komt het steeds vaker voor dat homo- en lesbische stellen kiezen voor het homo-co-ouderschap, en gezamenlijk een kind krijgen en opvoeden.


Dit is misschien ook interessant .
Oud 05-09-2008, 17:34
Verwijderd
Ik vind die laatste zin gek... voor dat homo-co-ouderschap heb je toch ook een donor nodig? Of begrijp ik het verkeerd

Lijkt me trouwens ook interessant inderdaad
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zwanger worden #5
Verwijderd
498 14-01-2009 09:36
Liefde & Relatie zwanger worden
snoopy
500 10-11-2007 22:26
Lichaam & Gezondheid 8 weken zwanger
Vuur_Sterretje
156 19-09-2007 21:04
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 21:29
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.