Oud 20-02-2009, 16:51
Verwijderd
Nog 10,5 weken.
Advertentie
Oud 20-02-2009, 23:01
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Spannend. En is alles al babyproof? En weet je hoe je de bevalling gaat inrichten? En heb je al namen?
__________________
I like my new bunny suit
Oud 21-02-2009, 17:13
Verwijderd
Nog niet alles is babyproof, maar als de baby nu geboren zou worden, zou het toch eerst de couveuse worden en de grote dingen zijn wel af, dus tegen de tijd dat het kindje naar huis zou komen, zou alles wel klaar zijn.

Wat betreft namen zijn we er al een tijdje uit. Hoewel we nog een beetje twijfelen over de schrijfwijze...maar dat komt wel goed.

Wat bedoel je met de bevalling inrichten?
Oud 22-02-2009, 13:22
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Wil je thuis bevallen, en zo ja: heb je een hippie-manier met een bad en kruidenthee of gewoon een bed met plastic matras, wie gaat erbij zijn, wie mag het doen (behalve jij natuurlijk )? Nou ja, ik heb nog wel wat variaties gehoord, dus daar ben ik dan altijd benieuwd naar.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 22-02-2009, 17:47
Verwijderd
Ik wilde een badbevalling, ja, maar niet op de hippiemanier. Helaas is dat vrij lastig (ja, je kunt een groot bad in je woonkamer plaatsen en een tuinslang van de keuken naar de woonkamer laten lopen ed, maar echt praktisch vind ik dat niet echt...), dus viel dat af. Mijn man vond het een prettig idee als ik in het ziekenhuis zou bevallen en aangezien het mij verder niet zo heel veel uitmaakt (ik vind het ziekenhuis opzich ook wel een prettig idee) wordt het het ziekenhuis. De enige die er, op de verloskundige en eventueel ziekenhuispersoneel bij mag zijn, is mijn man. 'k vind dit echt iets voor ons samen en zit ook niet zo op anderen daarbij te wachten. Verder heb ik er nog niet zo heel erg over nagedacht, ik heb eigenlijk ook geen flauw idee waar ik verder over na zou moeten denken behalve over pijnstilling (die ik in principe niet wil)...?
Oud 22-02-2009, 18:11
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Een badbevalling?
Ik heb duidelijk geen verstand van zwangerschap en bevallingen
__________________
<):o)
Oud 22-02-2009, 18:35
Verwijderd
Schijnt fijn te zijn Kan me iig voorstellen dat het je spieren ontspant. Maar 10 uur in een bad zitten lijkt me ook niet prettig.

Geen pijnbestrijding Dapper, heel dapper, jij liever dan ik.
Oud 22-02-2009, 21:44
Verwijderd
Een badbevalling schijnt ook voor het kind heel prettig te zijn. Ik denk ook niet dat je 10 uur in bad zit, maar dat je er pas in gaat met een bepaalde ontsluiting oid...geen idee, heb het verder niet precies uitgezocht.

Ik haat naalden en de pijn is van voorbijgaande aard, dus ik wil het eerst zonder proberen. Ik kan altijd nog beslissen om toch iets van pijnbestrijding te nemen.
Oud 23-02-2009, 16:02
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
O jee, een naam met verschillende schrijfwijzen... Gisteren bij 'De Pappenheimers' (Belgisch spelletjesprogramma) had zo'n vrouw net een kind gekregen, Lucas. Maar ze zei het niet heel enthousiast, dus de presentator vroeg of ze liever een andere naam had gewild en welke dan, zegt ze dat ze achteraf misschien toch liever een andere naam had willen hebben, haha

Nog ruim twee maanden dus, Leonoor! Kan me wel indenken dat je het op die manier met de pijnbestrijding doet, lijkt mij ook het beste.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 23-02-2009, 17:14
Mariekje*
Mariekje* is offline
@ Leonoor: Ahhh wat gaat dat al weer snel! Ben echt heel erg nieuwgierig! Moeilijk he wat je moet kiezen m.b.t. je bevalling? Nevermind hier geen enkele vorm van pijnbestrijding gehad, ERG pijnlijk maar niet onoverwinnelijk
@ Snoopy: Wat gaaf die echo foto's! En wat tof een meisje!

Citaat:
Huhu, het begint alweer flink op een soap te lijken.
Mariekje*, laat even weten hoe het gaat!

Goehoed!!
Weetje wat ik nu eigenlijk zo stom vind, dat mannen helemaal geen bezwaar hebben tegen jonge baby's... En zelfs mijn zwangerschapstreep, straie en borsten ronduit sexy vinden, omdat het volgens hun (en met hun: De mannen van wie ik het wil horen) een toppunt van vrouwelijkheid is.... Zo had ik het zelfs dan weer nooit bekeken.
Nevermind het gaat super goed met ons, tegen alle verwachtingen in had ik niet verwacht zo gelukkig te kunnen zijn als alleenstaande mama... En mama zijn is zooooooo leuk!

Nieuw foto'tje, overigens niet de meest recente (yeah baby, helder blauwe ogen ):
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 23-02-2009, 19:28
Verwijderd
Citaat:
O jee, een naam met verschillende schrijfwijzen...
Ach, dat geldt zowat voor iedere naam.

Wat een schatje, Mariekje*!
Oud 23-02-2009, 20:28
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
hoe gaat het met Mariekje* en de andere (bijna)moeders?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 23-02-2009, 20:59
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
tisser?

@ Mariekje* : lief kindje!
__________________
Tsja
Oud 23-02-2009, 21:26
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
tisser?

@ Mariekje* : lief kindje!
ach btje kinderachtig van me, nou ja, ik vroeg eigenlijk naar haar en was benieuwd naar haar als eerst (moest reactie ook laten aanpassen, was nogal een gedoe en dan btje jammer enzoooooooo) ach laat maar

Lief kindje Mariekje*, mijn vriend heeft ook van die prachtige blauwe ogen en ik hoop eerlijk gezegd dat ik ooit een kindje krijg met die prachtige ogen
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 24-02-2009, 10:24
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ach, dat geldt zowat voor iedere naam.

Wat een schatje, Mariekje*!
Niet waar! Er zijn talloze (veelal saaie) namen te verzinnen die zeer eenduidig zijn!


En inderdaad, leuke foto
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 24-02-2009, 11:21
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Niet waar! Er zijn talloze (veelal saaie) namen te verzinnen die zeer eenduidig zijn!
Zelfs bij de meest eenduidige namen kun je variaties verzinnen. Denk aan Lisa/Liza. Maar bij jongensnamen heb je geloof ik wel vaker een vaste schrijfwijze (bij de eerste paar namen waar ik op kom in ieder geval).
En nu begin ik echt nieuwsgierig te worden.

Mariekje, wat een mooie foto! Maar is je leven nu niet enorm druk?
__________________
I like my new bunny suit
Oud 24-02-2009, 11:51
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Mja, zeker met de rare mensen van tegenwoordig. Ik kom vanalles tegen: Thim, Lycke, Zara etc.
__________________
Tsja
Oud 24-02-2009, 12:02
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dus je bent tegenwoordig eigenlijk speciaal als je een naam hebt waarbij je de spelling er niet expliciet bij moet vermelden. Ik heb in elk geval wel een voornaam die maar op één manier te schrijven valt, is op zich wel handig, maar bij mijn achternaam moet ik wel weer altijd oppassen dat ze niet allerlei letters vergeten. Ach ja.

't zal best druk zijn voor Mariekje, maar ze straalt toch in elk geval wel een hoop positiviteit uit
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 24-02-2009, 14:18
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ach, ik moet zowel m'n voornaam als m'n achternaam altijd spellen En er zijn idd tegenwoordig maar weinig namen die je niét hoeft te spellen... *zucht*
__________________
Tsja
Oud 24-02-2009, 18:13
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:

Mariekje, wat een mooie foto! Maar is je leven nu niet enorm druk?
Nee, tis echt heerlijk! Soms wel vermoeiend omdat Duke nog niet alle nachten doorslaapt, terwijl mijn oogjes rond half 2 in de nacht toch wel een beetje beginnen te prikken en de wekker gewoon weer om 6 uur gaat. Tot overdag slapen heb ik geen gelegenheid, maar mijn lijf lijkt er zelfs na 3 maanden weinig problemen mee te hebben (thanks god!).
En als ik dan soms wel eens denk, pfff waar ben ik ooit aan begonnen.... Dan kijk in weer naar dat kleine mannetje, zie zijn allergrootste glimlach terwijl hij druk met zijn armpjes en beentjes ligt te trappelen en dan hoor je 'Ruhhhh' terwijl hij verlegen lachend wegkijkt en tsja dan ga ik weer overstag... Tis zo'n fijn & lief knulletje!

Combinatie van werken, gebroken nachten, straks weer een studie Nederlands Recht, een sociaal leven enz. Is druk, maar eigenlijk prima te doen. Gelukkig ook een superfijne, flexibele werkgever dus als er iets met Duke is kan ik zo weer weg. Hij mag zelfs mee naar m'n werk haha!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 24-02-2009, 20:14
Love,SweetLove
Avatar van Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
@Mariekje mag ik zo nieuwsgierig zijn en vragen waarom het uit is met je vriend? En zorgt hij nog wel voor z'n zoontje?

Laatst gewijzigd op 25-02-2009 om 00:53. Reden: nvt
Oud 24-02-2009, 20:27
Mariekje*
Mariekje* is offline
Lijkt me verder niet echt relevant, laten we het erop houden dat hij niet eerlijk is geweest.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 25-02-2009, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Niet waar! Er zijn talloze (veelal saaie) namen te verzinnen die zeer eenduidig zijn!
Maar wie wil er nou een saaie naam voor zijn/haar kind?

Bovendien zijn er ook bij die namen altijd mensen die het voor elkaar krijgen het anders te spellen.

Zelf heet ik Leonie, lijkt me niet bijzonder ingewikkeld, maar toch wordt het met regelmaat fout geschreven (Leoni, Léonie, Léoni, Leony). Ik weet jouw voornaam niet (of niet meer)...maar wie weet is ook die toch wel op verschillende manieren te schrijven?

De naam die wij in gedachten hebben, komt met beide schrijfwijzen voor, de één alleen wat vaker dan de ander. Bij de 'tweede naam' (in ons geval de eerste naam, maar niet de roepnaam) precies hetzelfde verhaal, maar daarbij maakt zoals wij het willen schrijven toch een heel stuk duidelijker hoe wij de naam uitgesprokken willen hebben (anders is daar best nog veel discussie over mogelijk).

Laatst gewijzigd op 25-02-2009 om 10:40.
Oud 25-02-2009, 11:02
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heet Marleen. Volgens mij heb ik afgelopen vrijdag voor het eerst meegemaakt dat iemand het verkeerd schreef, maar dat was dan ook een Engelsman die me de daaropvolgende vier uur consequent Marlien heeft genoemd. Maar in het Nederlands is er natuurlijk vrij weinig discussie over mogelijk

O ja, maar dan is het toch wel het handigst om het zo te schrijven dat de uitspraak ook duidelijk wordt, lijkt me. Spannend allemaal

(en pff, Leony, creatief ben je dan)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 25-02-2009, 11:14
Verwijderd
Over Marleen lijkt me inderdaad weinig discussie te bestaan. Maar zo zijn er echt niet zo heel veel namen of ze zijn inderdaad enorm saai. De naam Marleen is hier toevallig ook voorbij gekomen. Maar ik heb een nicht die zo heet, dus die naam viel om die reden gelijk af.
Oud 25-02-2009, 12:02
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Namen... zorg er maar voor dat de roepnaam hetzelfde is als de namen die je registreert bij de gemeente.

Ik heet dus Lisanka, maar mijn doopnamen zijn E.A.C.. Ik moest laatst een cheque innen bij de bank, en aangezien Lisanka niet overeenkomt met de drie letters die in mijn paspoort staan (de L kon ze ook niet herleiden in een van de drie letters)... kreeg ik mijn geld niet mee
Hetzelfde gezeik kreeg ik destijds bij de IB groep, omdat mijn naam niet overeenkwam met de gegevens van de gemeente. Zucht.
__________________
<):o)
Oud 25-02-2009, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Namen... zorg er maar voor dat de roepnaam hetzelfde is als de namen die je registreert bij de gemeente.

Ik heet dus Lisanka, maar mijn doopnamen zijn E.A.C.. Ik moest laatst een cheque innen bij de bank, en aangezien Lisanka niet overeenkomt met de drie letters die in mijn paspoort staan (de L kon ze ook niet herleiden in een van de drie letters)... kreeg ik mijn geld niet mee
Hetzelfde gezeik kreeg ik destijds bij de IB groep, omdat mijn naam niet overeenkwam met de gegevens van de gemeente. Zucht.
Haha dat ken ik, mijn officiële namen zijn J.F. en mijn roepnaam dus N., dus als ik vergeet me bij officiële instanties te melden als J.F., moet ik een heel verhaal ophangen om het geregeld te krijgen. Wat nog wel lukt als het om een buskaart gaat, maar een probleem wordt als je een ticket hebt op naam van N. en in je paspoort J.F. staat... probeer dan maar eens in het Italiaans duidelijk te maken dat jij dat toch echt bent
Oud 25-02-2009, 12:50
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
De oplossing voor dit alles, je kind gewoon maar één naam geven.
Hoewel ik dan weer vaak de vraag krijg 'En hoe heet je verder?' hehe.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 25-02-2009, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Namen... zorg er maar voor dat de roepnaam hetzelfde is als de namen die je registreert bij de gemeente.
Dat was wel ons plan. Ons kind krijgt twee namen, waarvan de tweede naam dus de roepnaam wordt.

Ik heb ook twee voornamen, nooit ergens problemen mee gehad (mijn eerste naam is mijn roepnaam). En dezelfde naam als op je paspoort opgeven voor dingen als vliegtickets geldt toch altijd? Ik geef voor reisdingen voor de zekerheid ook altijd mijn meisjesnaam op, bij bankdingen gebruik ik beide achternamen.
Oud 25-02-2009, 13:07
Verwijderd
Citaat:
De oplossing voor dit alles, je kind gewoon maar één naam geven.
Hoewel ik dan weer vaak de vraag krijg 'En hoe heet je verder?' hehe.
Oh, dat heb ik ook! Echt bijzonder naar af en toe, zeker omdat mijn zusje wel twee namen heeft. .

@Mariekje: ik vind het wel ontzettend fijn om te horen dat je het allemaal zo goed redt, het lijkt me niet niets om opeens zo'n keuze te moeten maken door het verder alleen te doen.
Oud 25-02-2009, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Dat was wel ons plan. Ons kind krijgt twee namen, waarvan de tweede naam dus de roepnaam wordt.

Ik heb ook twee voornamen, nooit ergens problemen mee gehad (mijn eerste naam is mijn roepnaam). En dezelfde naam als op je paspoort opgeven voor dingen als vliegtickets geldt toch altijd? Ik geef voor reisdingen voor de zekerheid ook altijd mijn meisjesnaam op, bij bankdingen gebruik ik beide achternamen.
Ja, maar dat bedacht ik toen nog niet Maar ik had het ook handig gevonden als mijn ouders mijn roepnaam ook gewoon een van mijn officiële namen hadden gemaakt.
Oud 25-02-2009, 14:12
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Dat was wel ons plan. Ons kind krijgt twee namen, waarvan de tweede naam dus de roepnaam wordt.

Ik heb ook twee voornamen, nooit ergens problemen mee gehad (mijn eerste naam is mijn roepnaam). En dezelfde naam als op je paspoort opgeven voor dingen als vliegtickets geldt toch altijd? Ik geef voor reisdingen voor de zekerheid ook altijd mijn meisjesnaam op, bij bankdingen gebruik ik beide achternamen.
ik wil me nergens mee bemoeien, maar is andersom niet handiger? Ik heb mijn eerste naam als roepnaam en dan nog een extra 'tussennaam', dat is ook makkelijker bij officiele instanties en hoef je niet altijd je 'tussennaam' op te geven. Daarnaast nemen instanties vaak de eerste naam als 'roepnaam' aan toch?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 25-02-2009, 14:49
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Ik heet Marleen. Volgens mij heb ik afgelopen vrijdag voor het eerst meegemaakt dat iemand het verkeerd schreef, maar dat was dan ook een Engelsman die me de daaropvolgende vier uur consequent Marlien heeft genoemd. Maar in het Nederlands is er natuurlijk vrij weinig discussie over mogelijk
Citaat:
Over Marleen lijkt me inderdaad weinig discussie te bestaan. Maar zo zijn er echt niet zo heel veel namen of ze zijn inderdaad enorm saai. De naam Marleen is hier toevallig ook voorbij gekomen. Maar ik heb een nicht die zo heet, dus die naam viel om die reden gelijk af.
Ik ken iemand die Marlene heet, uitgesproken als Marleen
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Oud 25-02-2009, 15:26
Verwijderd
Citaat:
ik wil me nergens mee bemoeien, maar is andersom niet handiger?
Dat zal best, maar dat vinden we minder mooi. Waarom zou je als je eerste naam je roepnaam is niet beide namen op hoeven te geven en anders wel? Ik zie dat niet echt... Bovendien vragen veel instanties naast de voornamen ook de roepnaam en die paar keer dat het dan fout gaat dat is dan jammer (vaak kun je het dan best wijzigen)... Je kan onmogelijk met alles rekening houden.
Oud 25-02-2009, 16:13
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Namen... zorg er maar voor dat de roepnaam hetzelfde is als de namen die je registreert bij de gemeente.

Ik heet dus Lisanka, maar mijn doopnamen zijn E.A.C.. Ik moest laatst een cheque innen bij de bank, en aangezien Lisanka niet overeenkomt met de drie letters die in mijn paspoort staan (de L kon ze ook niet herleiden in een van de drie letters)... kreeg ik mijn geld niet mee
Hetzelfde gezeik kreeg ik destijds bij de IB groep, omdat mijn naam niet overeenkwam met de gegevens van de gemeente. Zucht.
Argh, herkenbaar. Ik heet Hanna maar mijn voorletters zijn J.J., ook enorm verwarrend voor instanties en ik moet er dus ook echt aan denken dat ik overal gewoon J.J. gebruik, dat scheelt een hoop gezeur...
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 25-02-2009, 16:44
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Dat zal best, maar dat vinden we minder mooi. Waarom zou je als je eerste naam je roepnaam is niet beide namen op hoeven te geven en anders wel? Ik zie dat niet echt... Bovendien vragen veel instanties naast de voornamen ook de roepnaam en die paar keer dat het dan fout gaat dat is dan jammer (vaak kun je het dan best wijzigen)... Je kan onmogelijk met alles rekening houden.
Je moet het ook zelf weten hoor, jullie beslissing, maar mij lijkt het logischer andersom.

Koen Johan <achternaam>

als ik dat zie staan, zou ik iemand altijd Koen noemen, maargoed
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 25-02-2009, 17:23
Verwijderd
Het is ook logischer andersom, maar dat lijkt me niet het enige waar het om gaat... Ik vind hoe het klinkt ed ook belangrijk. En in het dagelijks leven gebruik je zeer zelden allebei je voornamen, dit gaat voornamelijk om formulieren (niet dat je daar hoort hoe het klinkt, maar goed ) en daar vragen ze zo nu en dan ook je roepnaam op, waardoor het al helemaal geen problemen geeft. En al vragen ze die niet, dan nemen ze misschien je eerste voornaam over, maar dan gaat het of om iets dat enkel op papier staat of je kunt het zeggen dat het niet klopt en het laten wijzigen.

(Mijn man heeft twee voornamen, zijn roepnaam is een samentrekking daarvan, maar begint wel met de letter van zijn eerste voornaam. Op vliegtickets ed staat meestal zijn eerste voornaam ipv zijn roepnaam en heel heel heel soms op andere dingen, hij zegt dan gewoon dat dat niet zijn roepnaam is en laat het wijzigen. Hij heeft er geen trauma aan overgehouden oid.)

Als de persoon uit jouw voorbeeld je één keer vertelt dat zijn roepnaam niet Koen, maar Johan is, dan weet je dat toch ook?

Laatst gewijzigd op 25-02-2009 om 17:37.
Oud 25-02-2009, 18:09
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Het is ook logischer andersom, maar dat lijkt me niet het enige waar het om gaat... Ik vind hoe het klinkt ed ook belangrijk. En in het dagelijks leven gebruik je zeer zelden allebei je voornamen, dit gaat voornamelijk om formulieren (niet dat je daar hoort hoe het klinkt, maar goed ) en daar vragen ze zo nu en dan ook je roepnaam op, waardoor het al helemaal geen problemen geeft. En al vragen ze die niet, dan nemen ze misschien je eerste voornaam over, maar dan gaat het of om iets dat enkel op papier staat of je kunt het zeggen dat het niet klopt en het laten wijzigen.

(Mijn man heeft twee voornamen, zijn roepnaam is een samentrekking daarvan, maar begint wel met de letter van zijn eerste voornaam. Op vliegtickets ed staat meestal zijn eerste voornaam ipv zijn roepnaam en heel heel heel soms op andere dingen, hij zegt dan gewoon dat dat niet zijn roepnaam is en laat het wijzigen. Hij heeft er geen trauma aan overgehouden oid.)

Als de persoon uit jouw voorbeeld je één keer vertelt dat zijn roepnaam niet Koen, maar Johan is, dan weet je dat toch ook?
Ja, natuurlijk, klank is ook heel belangrijk. Maar toch
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 25-02-2009, 19:00
Love,SweetLove
Avatar van Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Citaat:
Lijkt me verder niet echt relevant, laten we het erop houden dat hij niet eerlijk is geweest.
sorry was idd niet beleeft van mij.
Oud 25-02-2009, 23:22
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
sorry was idd niet beleeft van mij.
Ahh dat is het niet hoor Maar er is een compleet verhaal aan vooraf te gaan, maar dat lijkt me verder niet zo relevant voor dit topic. Zijn leugens waren voor mij uiteindelijk de spreekwoordelijke druppel om er een punt achter te zetten, en hij nam hier simpelweg genoegen mee en is vertrokken. Geen poging tot lijmen, helemaal niets.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 26-02-2009, 11:11
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
*kidnapt baby van Mariekje* Wat een geweldig kindje heb je toch!
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Oud 26-02-2009, 11:42
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
God, wat jammer en naar dat het zo is gelopen! Maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt met jou en je kindje Mariekje*, eventueel zelfs zonder vader (al is dat niet ideaal en wenselijk natuurlijk), want je lijkt me een lieve en goede, verstandige mama .

Laatst gewijzigd op 01-03-2009 om 15:15.
Oud 26-02-2009, 17:28
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
@ Mariekje: Ah, wat een lieverd! Wel goed dat je het allemaal voor elkaar krijgt alleen
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Oud 26-02-2009, 20:33
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Ahhh Mariekje nu snap ik het.

Wat geweldig dat je het zo goed doet! En wat een prachtig kindje!
Net even bijgelezen.

Fijn om weer iets van je te lezen zeg..(ben een stiekeme meelezer).

Mag ik vragen hoe je dat allemaal doet met je werk? Kinderopvang/oppas?
En opzich wel jammer, van je vriend, maar als je je zo beter voelt, is dat eigenlijk niet eens zo jammer.
Veel succes en plezier en geluk met de kleine !
__________________
never get old
Oud 27-02-2009, 01:20
Verwijderd
Heee Mariekje* (bij mij valt het kwartje nu ook pas ), rot dat het zo is gegaan met je ex.. Maar wel heerlijk dat het zo goed gaat met de kleine! <3
Oud 27-02-2009, 13:16
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Ahhh Mariekje nu snap ik het.

Wat geweldig dat je het zo goed doet! En wat een prachtig kindje!
Net even bijgelezen.

Fijn om weer iets van je te lezen zeg..(ben een stiekeme meelezer).

Mag ik vragen hoe je dat allemaal doet met je werk? Kinderopvang/oppas?
En opzich wel jammer, van je vriend, maar als je je zo beter voelt, is dat eigenlijk niet eens zo jammer.
Veel succes en plezier en geluk met de kleine !
Dankjewel!

Ik werk nu 36 uur per week, verdeeld over 4 dagen (dus 9 uur per dag). Gastouderopvang vinden is hier zeer problematisch, dus voorlopig moet de kleine (drie-maal-helaas) naar een kinderdagverblijf, 1 dag doe ik zelf, 1 dag oma als het niet anders kan. Een hele flexibele werkgever dus ik mag 'm zelf nog voeden 3 maal daags (heen-en-weer tussen werk/KDV) en binnenkort waarschijnlijk maar 3 dagen.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 27-02-2009, 13:59
Verwijderd
Wat fijn dat je op een neer mag reizen, joh. Ik ken maar weinig werkgevers die dat toe zouden laten Maar, ik dacht dat je een eigen bedrijfje had? (Of heb ik dat nou helemaal verkeerd? )
Oud 28-02-2009, 07:20
Verwijderd
Als je er geen vier uur over doet om heen en weer te gaan, heb je er gewoon recht op? Er is wettelijk geregeld dat je een bepaalde periode een bepaald aantal uur mag kolven of heen en weer mag om je kind te voeden. Maar wel super dat ze daar niet moeilijk over doen, want dat komt nog wel eens voor.

[edit]ff opgezocht: Je mag je baby gedurende de eerste negen maanden in werktijd borstvoeding geven of kolven,Hiervoor mag je maximaal een kwart van je werktijd gebruiken.[/edit]

Laatst gewijzigd op 28-02-2009 om 07:31.
Oud 28-02-2009, 10:50
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Wat fijn dat je op een neer mag reizen, joh. Ik ken maar weinig werkgevers die dat toe zouden laten Maar, ik dacht dat je een eigen bedrijfje had? (Of heb ik dat nou helemaal verkeerd? )
Net wat Leonoor zegt, zijn werkgevers het ook verplicht om toe te staan. Afkolven lukt mij niet meer sinds de relatiebreuk (alleen hele kleine hoeveelheden) dus ik kan maar 1 enkel flesje per dag meegeven aan het KDV - als het mee zit -. Ik werk binnen het bedrijf van mijn vader (die daar directeur is), en als mijn leidinggevende het zelf geven van voedingen zou ontnemen is mijn vader nog wel bereid om het argument in de strijd te gooien "Maar je hebt het wel over MIJN kleinzoon". Dus ik hoef gelukkig geen problemen te verwachten.
Dat van het eigen bedrijfje klopt, maar hebben we op een laag vuurtje gezet toen ik veel lichamelijke klachten kreeg van de zwangerschap, en dan zouden we na de bevalling wel weer verder zien. Maargoed daar is het dus nooit meer van gekomen, en het was echt een 'ons'-ding waarvan ik niet de behoefte voel dat nu voort te zetten al denk ik daar in de toekomst misschien wel anders over. Momenteel gewoon 32 - 36 uur per week aan het werk dus
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 28-02-2009, 18:17
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Als je er geen vier uur over doet om heen en weer te gaan, heb je er gewoon recht op? Er is wettelijk geregeld dat je een bepaalde periode een bepaald aantal uur mag kolven of heen en weer mag om je kind te voeden. Maar wel super dat ze daar niet moeilijk over doen, want dat komt nog wel eens voor.

[edit]ff opgezocht: Je mag je baby gedurende de eerste negen maanden in werktijd borstvoeding geven of kolven,Hiervoor mag je maximaal een kwart van je werktijd gebruiken.[/edit]
Ja en je hebt ook recht op een aparte verwarmde ruimte geloof ik. Heb eens een keer iets gelezen over iemand wiens bazin vond dat ze ook wel op de wc kon kolven. Die is dus naar haar toe gegaan: 'Zeg jij bereidt je eigen eten toch ook niet op de wc? Waarom zou ik dat voor mijn kind dan wel moeten doen?'
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid 8 weken zwanger
Vuur_Sterretje
156 19-09-2007 22:04
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 20:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Reactie van Moskee Tawheed over het boek.
Oum Taqiyyah
96 30-04-2004 20:42
Levensbeschouwing & Filosofie evangeliseren kost geld: help mij!
phmpruim
13 20-03-2004 13:52
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 22:29
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 19:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.