Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2009, 21:17
Verwijderd
Mijn werkgever heeft verschillende plaatsen in het gebouw waar een speciale babykamer is, waar baby's gevoed kunnen worden enzo.

(Weet niet hoe dat verder gaat, want we hebben geen creche ofzo)
Advertentie
Oud 08-03-2009, 11:50
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Inmiddels 12 weken en 2 dagen; ten tijde van de echo 11 weken en 3 dagen.

__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.

Laatst gewijzigd op 08-03-2009 om 12:11.
Oud 08-03-2009, 13:28
Verwijderd
Oh leuk! Nog een baby!
Gefeliciteerd trouwens dan nog drukknoopje!
Oud 08-03-2009, 15:39
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Nog meer (forum)baby's Gefeliciteerd!
__________________
<):o)
Oud 09-03-2009, 13:45
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
He Drukknoopje wat leuk!!
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 09-03-2009, 15:12
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Gefeliciteerd

Gisteren heb ik in Berlijn een (Engels) kindje gezien dat ik echt zo mee wilde nemen, hij was echt geniaal lief
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 09-03-2009, 22:39
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Congrats!

Ik heb vanochtend gedroomd dak zwanger was, en vandaag was ik voor school bij zwangerschapsgym op stage. Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik ooit zwanger wil worden. Ik vond het écht geweldig al die mooie buiken.
Oud 10-03-2009, 09:35
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
He Drukknoopje hoe heb je dat zo allemaal geregeld op je 23e?
was het gepland? vertel
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 10-03-2009, 09:37
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Hihi, gefeliciteerd!
__________________
Tsja
Oud 10-03-2009, 09:57
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
He Drukknoopje hoe heb je dat zo allemaal geregeld op je 23e?
was het gepland? vertel
Ik snap dat je nieuwsgierig bent, maar ik vind dit best 'onbeschoft' overkomen.
Oud 10-03-2009, 10:16
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik snap dat je nieuwsgierig bent, maar ik vind dit best 'onbeschoft' overkomen.
Nou ja, als je toch net al een foto van de binnenkant van je lijf hebt geplaatst, dan kun je er vanuit gaan dat er om wat nadere informatie wordt gevraagd, toch? En mensen hoeven ook niet te antwoorden.

@Lauwie: Maffe dromen zijn dat hè? Ik droomde laatst ook dat ik zwanger was. Maar ik vond het helemaal niets, zo'n dikke buik, voelde me zwaar verrot, alleen de gedachte dat ik dan over een tijdje een kind zou hebben, hield me op de been. Het was erg realistisch, ik wil wel een kind maar zwanger zijn trekt me echt niet
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 10-03-2009, 11:18
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
He Drukknoopje wat leuk!!
Citaat:
He Drukknoopje hoe heb je dat zo allemaal geregeld op je 23e?
was het gepland? vertel
Citaat:
Ik snap dat je nieuwsgierig bent, maar ik vind dit best 'onbeschoft' overkomen.
serieus? wat dan?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 10-03-2009, 15:44
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Mja, ik hoor wel eens vaker van meisjes/vrouwen die relatief jong zwanger raken dat het echt niet leuk is om je steeds te moeten verantwoorden of "het gepland" is. (of is het geplant:$).
Ik kan me voorstellen dat het een beetje onbeschoft over komt!

Persoonlijk vind ik 23 helemaal niet zo jong , maar lijkt mij juist fijner dan bijvoorbeeld 33 of 15 .
__________________
never get old
Oud 10-03-2009, 16:07
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Bedankt allemaal voor de leuke reacties!!

Je mag het mij best vragen hoor, vind ik niet erg. Het was wel gepland, hoewel ik sneller zwanger geworden ben na het stoppen met anticonceptie dan we hadden verwacht en gehoord van anderen. Maar daar ben ik juist blij mee, je gaat je niet afvragen 'of alles wel werkt'. Het werkt dus prima.
We hebben er heel bewust voor gekozen om vroeg papa en mama te worden, dat leek ons erg fijn. Ik ben nu bijna fulltime een soort oppasmoeder, zodat ik wel wat geld in het laatje breng maar we zelf geen oppas voor onze baby nodig hebben en ik dat dus allemaal zelf kan doen, dat willen we allebei erg graag. Na de bevalling ga ik weer wat minder oppassen.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 10-03-2009, 18:01
Verwijderd
Gefeliciteerd!

Ik vind zo'n 12-weken echo altijd zo schattig; zo'n 'mini-kindje'.

En tja, na het stoppen met de pil heb je nu eenmaal kans direct zwanger te raken. Maar dat weet je natuurlijk ook niet van te voren. En uiteindelijk is het natuurlijk super fijn als het zo snel lukt (lijkt mij dan tenminste).
Oud 10-03-2009, 18:25
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Mja, ik hoor wel eens vaker van meisjes/vrouwen die relatief jong zwanger raken dat het echt niet leuk is om je steeds te moeten verantwoorden of "het gepland" is. (of is het geplant:$).
Ik kan me voorstellen dat het een beetje onbeschoft over komt!

Persoonlijk vind ik 23 helemaal niet zo jong , maar lijkt mij juist fijner dan bijvoorbeeld 33 of 15 .
Ohhh zo, nou bij deze sorry dan, had zelf niet door dat mijn berichtje zo overkomt. Ik vind 23 jaar zwanger worden juist echt helemaal geweldig en ik heb daar helemaal geen moeite mee. Ik was gewoon echt benieuwd of het wel of niet gepland was, dat zou ik ook vragen bij iemand van 30 hoor dat is gewoon een beetje de standaardvraag bij mij tenzij ik degene echt goed ken en bijvoorbeeld op de hoogte ben van de kinderwens. Ik vind het juist leuk dat mensen jong moeder worden en heb daar helemaal geen moeite mee. Maar aangezien ik ongeveer net zo oud ben als degene die de echo postte had ik zoiets van 'wauw hoe doe je dat op die leeftijd'. Het was echt niet vervelend bedoeld Ik ben eerder lichtelijk jaloers en juist helemaal niet dat ik negatief en afzeikerig wilde reageren ten opzichte van de leeftijd!

dus nogmaals, wat leuk!!
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 10-03-2009, 18:32
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
'wauw hoe doe je dat op die leeftijd'.
Iets met bloemetjes en bijtjes...
__________________
Altijd nuchter
Oud 10-03-2009, 21:41
Verwijderd
Ik snap uberhaupt niet dat Lilything zich zo moet verdedigen van sommigen in dit topic.
Ik vond het helemaal niet onbeschoft overkomen hoor.

Nogmaals, drukknoopje, wat ontzettend leuk!!
Oud 10-03-2009, 23:03
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik vind het ook niet zo snel onbeschoft en ben stiekem razend nieuwsgierig naar hoe het met iedereen gaat en hoe mensen zich voorbereiden op een kind.

Vandaag kreeg ik een berichtje van vrienden die ook een kindje gekregen hebben. Alweer thuis, het kind heeft haar sleutelbeen gebroken te hebben tijdens de bevalling (en dat was blijkbaar niet zo heel erg ) en alles gaat goed. En heit klonk echt heel vrolijk aan de telefoon. Dus komend weekend even apie kijken.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 11-03-2009, 07:05
blablatje
blablatje is offline
Baby's groeien heel snel, dus herstellen botbreuken ook heel snel.
Oud 11-03-2009, 08:46
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Gefeliciteerd drukknoopje!
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Oud 11-03-2009, 09:22
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
ben stiekem razend nieuwsgierig naar hoe het met iedereen gaat en hoe mensen zich voorbereiden op een kind.
ja ik ook. Bij mezelf blijft het helaas steken op 'hé laten we gaan samenwonen' daarnaast ben ik ontzettend ambitieus en ben ik in de laatste fase van mijn studie, dus ja zie nauwelijks mogelijkheden om voor te bereiden op een kind. Ik denk over 5 jaar pas ofzo en dat vind ik eigenlijk best wel jammer..
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 11-03-2009, 18:47
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik vind het ook niet zo snel onbeschoft en ben stiekem razend nieuwsgierig naar hoe het met iedereen gaat en hoe mensen zich voorbereiden op een kind.

Vandaag kreeg ik een berichtje van vrienden die ook een kindje gekregen hebben. Alweer thuis, het kind heeft haar sleutelbeen gebroken te hebben tijdens de bevalling (en dat was blijkbaar niet zo heel erg ) en alles gaat goed. En heit klonk echt heel vrolijk aan de telefoon. Dus komend weekend even apie kijken.

dat gebeurd best vaak en het herstelt vaak zonder problemen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 11-03-2009, 18:52
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Ik vergat Drukknoopje te feliciteren . Dus bij deze: Gefeliciteerd! Echt gaaf, ook dat je geen oppas nodig gaat hebben, lijkt me zo heerlijk, alles zelf doen!

@ Lilything, ik bedoel het niet gemeen ofzo, het is meer dat me te binnen schoot wat een klasgenootje vertelde; jong zwanger en men denkt dat het een "ongelukje" is terwijl je dolgelukkig bent! Maar op een forum, misinterpretatie de gekste

Succes met de zwangerschap! Ook voor Leonoor! En Snoopy toch?
__________________
never get old
Oud 11-03-2009, 20:17
Verwijderd
Zo'n sleutelbeenbreuk herstelt volgens mij inderdaad behoorlijk snel...

Wij hadden vanavond een pretecho. Zo ziet een kindje met 32 weken eruit als het probeert om alle lichaamsdelen op één echofoto te krijgen.

Oud 11-03-2009, 21:42
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Wat lief!

Als het goed is is een sleutelbeen van zo'n kleine volgens mij met 2 weken genezen..
Oud 11-03-2009, 22:22
Verwijderd
Lief? Ik zie er weinig in hoor!

Oh wacht, gezichtje gespot. Niiiiice!
Oud 12-03-2009, 07:34
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Zo'n sleutelbeenbreuk herstelt volgens mij inderdaad behoorlijk snel...

Wij hadden vanavond een pretecho. Zo ziet een kindje met 32 weken eruit als het probeert om alle lichaamsdelen op één echofoto te krijgen.

[afbeelding]
ik vind het best eng eruit zien, het is net een masker
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 12-03-2009, 07:57
Verwijderd
Citaat:
ik vind het best eng eruit zien, het is net een masker
Vind ik over het algemeen met 3/4D-echo's. Het zijn 250 'plaatjes' vlak na elkaar in tijd over elkaar heen...als het kindje snel beweegt dan krijg je nu eenmaal zo'n soort beeld, zeker ook vanwege de kleur. Als het je eigen kindje is, vind je het er wel lief uitzien.
Oud 12-03-2009, 11:42
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
@ Leonoor's baby! Ik vind het stiekem wel grappig!

Heb je ook een foto van je bolle buik?
__________________
<):o)
Oud 12-03-2009, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Inmiddels 12 weken en 2 dagen; ten tijde van de echo 11 weken en 3 dagen.

[afbeelding]
Oooooeeeh, gefeliciteerd!!

en @Leonoor: Toch leuk dat je het gezichtje wel kan zien zo, schattig
Oud 12-03-2009, 12:19
wup
wup is offline
Haha, ik kreeg er een beetje en donnie darko gevoel bij, maar ik heb het plaatje door!
Oud 12-03-2009, 14:39
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Wat een manga poppetje.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 12-03-2009, 15:30
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik vind 3d-echo's ook altijd een beetje vaag. Maar m'n man wil er graag eentje laten maken en ik ben inmiddels toch wel érg nieuwsgierig. We hebben over een week onze 3d echo, dan ben ik 28 weken dus dat zou een mooi beeld moeten geven.

@ Leonie: hihi, wel grappig dat ie zich zo helemaal in elkaar frummelt
__________________
Tsja
Oud 13-03-2009, 07:30
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Bedankt allemaal!!

@Leonoor: Wat een mooi gezichtje!!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Oud 14-03-2009, 23:50
Verwijderd
Ahhh, gisteren heeft mijn vriend gewoon een uur met mijn moeder zitten praten over geloof en van alles (interessante discussie) Daar ben ik best blij om omdat ze gewoon overweg kunnen enzo en bla. Wat weer wat minder is dat even later op de avond ik iets zei over dat kinderen krijgen als vrouw zijnde na je dertigste gewoon 'minder is' en met vruchtbaarheid enzo, waarop hij zei "nou dat is mischien wel een route die wij dan begaan" waarop ik zoiets van WHUT? Ik heb geen zin om te wachten op kinderen etc. tot NA mijn dertigste. En hij had zoiets van, ja ik wil geen 26 zijn met een rotbaantje en kindertjes enzo.

Hij heeft echt zoiets van dat hij eerst een geweldig huis en een baan wil hebben voor hij daar aan begint, en ik echt niet.... ik bedoel who cares, zolang je rond kunt komen? Ik ben ook niet opgegroeid in luxe ofzo. En nouja, goed, een huis heb ik al, een baan ook eigenlijk en mijn opleiding is bijna af.... Ik weet het niet helemaal! T'is niet zo dat ik nu ineens al wil gaan babies maken oid, maar dat hij echt wil wachten en trouwen en dan op ons dertigste nog beginnen... nee dat lijkt mij niets. Ik wil zeker weten VOOR mijn dertigste een kindje hebben. Waarop hij weer zoiets van nou dan kunnen we ons net zo goed nu al gaan verloven. (Waarop ik mijn drinken uitproestte)

Ik ziet hier een beetje mee, we willen hetzelfde uiteindelijk... alleen zijn timing zit gewoon 4 jaar later dan de mijne. En ik ben d'r vrij serieus over ik heb al 1 abnormale paptest gehad... ik wil gewoon het risico niet, en ik wil graag jonger moeder zijn zodat ik 'later' ook nog jong ben... Ik bedoel, wij zijn 'al' 23... nog piepjong enzo maar... you know

Euh *ratelverhaal*
Oud 14-03-2009, 23:52
Verwijderd
Wat leuk!
Oud 15-03-2009, 03:05
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Haha, ik kreeg er een beetje en donnie darko gevoel bij, maar ik heb het plaatje door!
Ik niet, zie wel een gezichtje rechts maar het lijkt net alsof de voetjes daar links van zitten

Zullen zijn/haar handjes dan wel zijn?
Oud 15-03-2009, 14:22
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
[...] ik heb al 1 abnormale paptest gehad... [...]
een wat?
__________________
To eu zèn
Oud 15-03-2009, 14:33
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
een wat?
Uitstrijkje.
Oud 15-03-2009, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Uitstrijkje.
Ja, zo'n dinges. Ik vond dat toch best eng om te horen te krijgen, het kan natuurlijk helemaal niets betekenen heh maar toch, doet je wel even schrikken.
Oud 15-03-2009, 16:03
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Ja, zo'n dinges. Ik vond dat toch best eng om te horen te krijgen, het kan natuurlijk helemaal niets betekenen heh maar toch, doet je wel even schrikken.
wat bleek er dan uit die uitstrijkjes? en is het normaal om op je 23e uitstrijkjes te laten maken, of had je daar een bijzondere reden voor?
Ik weet hier echt helemaal niks van
__________________
To eu zèn
Oud 15-03-2009, 17:52
Verwijderd
Citaat:
wat bleek er dan uit die uitstrijkjes? en is het normaal om op je 23e uitstrijkjes te laten maken, of had je daar een bijzondere reden voor?
Ik weet hier echt helemaal niks van
Ze woont in Canada, en volgens mij is het daar heel normaal om jaarlijks op controle bij de gyneacoloog te gaan. In Nederland krijgen vrouwen rond de 40 geloof ik een oproep om een uitstrijkje te laten nemen, maar verder inderdaad niet.
Oud 15-03-2009, 20:27
Verwijderd
Citaat:
wat bleek er dan uit die uitstrijkjes? en is het normaal om op je 23e uitstrijkjes te laten maken, of had je daar een bijzondere reden voor?
Ik weet hier echt helemaal niks van
Nouja zoals Andijvie dus al zegt, het is niet zo normaal in Nederland. Maar ik woon in Canada en hier adviseren ze dat iedere vrouw ouder dan 18 die seksueel actief is elke twee jaar een uitstrijkje krijgt. De reden weet ik eigenlijk niet helemaal.... eigenlijk. Ik heb er nog maar twee gehad. (Want ik zie het nut ook niet zo)

Ik heb er eentje gehad toen ik 18 was en eind vorig jaar een. Ze kijken gewoon of de cellen normaal en gezond zijn, (en zo kunnen ze ook zien of je een soa of hpv hebt, oid) mijn laatste resultaat was 'abnormaal', ik had een paar cellen die er niet normaal/gezond uitzagen. Niets serieus, maar ik moet nu elke 6 maand terug komen tot ik weer een goede uitslag heb... gewoon zodat ze het in de gaten kunnen houden, en mocht het veranderen dan kijken ze verder (colposcopy? oid)

Goed, dit hele verhaal zette mij dus wel aan tot denken over kinderen etc. de kans dat er serieus iets mis is ERG klein natuurlijk en de volgende test is VAST normaal, maar dat knaagt toch wel een beetje achter in mijn hoofd. Dat 'what if'. De kansen dat er iets mis gaat worden toch hoger de ouder de moeder is (right) dus dit is wel iets wat bijdraagt aan mijn graag jonger kinderen willen dan ouder.
Oud 16-03-2009, 11:02
wup
wup is offline
Haha. Heb weeer in de fotoboeken van vriend gekeken en omg ik wil een kopie van hem. Wat een schatje was hij.
Mijn nieuwe neefje begint tof te worden. Hij krijgt krullen en kan lachen en dat is toch een stuk leuker dan een kind wat nog niets kan. Maar ik vind eerlijk gezegd dat mijn schoonzusje er niet zo leuk mee omgaat.. Beetje te beschermend enzo.
Oud 16-03-2009, 11:31
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ze woont in Canada, en volgens mij is het daar heel normaal om jaarlijks op controle bij de gyneacoloog te gaan. In Nederland krijgen vrouwen rond de 40 geloof ik een oproep om een uitstrijkje te laten nemen, maar verder inderdaad niet.
30 en dan elke 5 jaar
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 16-03-2009, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Ik niet, zie wel een gezichtje rechts maar het lijkt net alsof de voetjes daar links van zitten

Zullen zijn/haar handjes dan wel zijn?
Ook voetjes, want zoals ik al zei: alles moest kennelijk op één foto.
Hij/zij zit op een voetje en op de navelstreng te sabbelen.
Oud 16-03-2009, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Ook voetjes, want zoals ik al zei: alles moest kennelijk op één foto.
Hij/zij zit op een voetje en op de navelstreng te sabbelen.
Haha, wat schattig
Oud 18-03-2009, 19:05
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Lijkt me heel bijzonder om te zien. Wij hebben morgen onze 3d echo! Ben benieuwd op wie ze lijkt
__________________
Tsja
Oud 18-03-2009, 19:12
Verwijderd
Volgens degene die hier de echo maakte, kon je op basis van de echo niet zeggen 'hij lijkt om ome Jan' of 'ze lijkt op tante Mien'. Kleine details worden er namelijk 'uitgefilterd' omdat je anders ook bv. de vlokjes in het vruchtwater op de echo zou zien. Maar bij ons kindje kon je ook zien dat het al haartjes had...dus sommige kleine dingen zie je toch wel. En het is ook gewoon erg leuk en geeft toch een indruk (over 7-9 weken kan ik je vertellen of die indruk ook een beetje juist is of niet ).
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid 8 weken zwanger
Vuur_Sterretje
156 19-09-2007 21:04
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Reactie van Moskee Tawheed over het boek.
Oum Taqiyyah
96 30-04-2004 19:42
Levensbeschouwing & Filosofie evangeliseren kost geld: help mij!
phmpruim
13 20-03-2004 12:52
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 21:29
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.