Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2013, 19:27
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Hoi ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen

Mijn vriendje doet de laatste tijd heel afstandelijk (sinds 7 januari). Hij negeert me voorkomen terwijl ik wel zie dat hij op WhatsApp is geweest en als hij reageert dan doet hij dat vet droog en vaag. Ik heb toen gevraagd wat er met hem was en toen zei hij dat hij het heel druk heeft maar ik neem aan dat je het niet zo druk heb dat je niet eens een berichtje kan sturen. En vorige week zei hij dat hij niet zo lekker in zijn vel zat (misschien in verband met zijn overleden oma die in de kerstvakantie is overleden) en toen dacht ik dat hij eindelijk weer normaal deed donderdag nacht (hij WhatsAppte me om 2 uur) en daarna negeerde hij me gewoon weer.
En vrijdag avond vroeg ik of ik zaterdag lang zal komen ( hij woond aan de andere kant van de provincie dus ik kom alleen langs op zijn werk die toevallig bij mij in de buurt is) en toen deed hij heel vaag, jij zei dat hij misschien niet eens werkte en heeft me de hele zaterdag genegeerd.
Ik was bij een vriendin die woont om het hoekje van zijn werk (wist ik niet) en toen dacht ik laat ik maar even kijken of hij werkt en toen ik naar binnen wilde gaan hielt iets me tegen en had ik er geen zin meer in.
Ik vind dat een relatie van beiden kanten moet komen terwijl ik nu het gevoel heb dat ik al het werk doe.
ik denk steeds dat er iets heel ergs is gebeurt of dat hij met een ander meisje bezig is terwijl ik hem wel gewoon vertrouw.
Hij is mijn eerste vriendje en ik ben heel erg bang dat hij me gaat kwetsen aan gezien mijn moeder me zodanig heeft gemanipuleerd dat alle jongens slecht zijn

Ik wil het uitmaken maar aan de andere kant vind ik hem daar te leuk voor ik weet echt niet wat ik moet doen..
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2013, 19:50
Verwijderd
Hoi Brunettespy,

Mag ik vragen hoe oud jij bent? En hoe oud is je vriend?

Ik denk dat het verstandig is om het er nog eens met hem over te hebben en dan te vertellen wat je dwars zit. Probeer uit de verwijtende sfeer te blijven en praat vooral over hoe jij je voelt. Bijvoorbeeld:

"Ik heb het idee dat je minder contact met me zoekt dan eerder, daardoor krijg ik het gevoel dat je me niet meer leuk vindt en daar word ik verdrietig van."

Zoals je het nu vertelt, klinkt het net alsof je je vriend alleen ziet als je bij hem langs gaat op z'n werk. Doen jullie ook wel andere dingen samen?
Je zegt dat je hem vertrouwt, maar je zegt ook dat je bang bent dat hij vreemd gaat of dat er iets aan de hand is met hem, dat klinkt eigenlijk juist niet als vertrouwen. Ook zeg je dat je het eigenlijk wil uitmaken. Vind jij hem nog wel leuk genoeg? Wat is er aan de hand dat je het wil uitmaken?
Al die dingen die je over hem denkt, zou je eigenlijk eens met hem moeten bespreken. Probeer het gewoon eens op een rijtje te zetten en aan hem voor te leggen. Hier op het forum kun je advies krijgen, maar het bespreken van je relatie zou je in eerste plaats met je vriend moeten doen.

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 20:13
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Ik ben 16 en hij 19
Hij werkt 4 dagen in een week van 9 uur tot 3 ('s nachts en als hij niet werkt is hij op school dus zo veel kunnen we niet doen omdat hij elke keer weer moet werken.
En dat ik denk hij misschien met een ander meisje iets doet is omdat ik overal hoor dat hun vriendje is vreemd gegaan.
En ik kan heb wel een berichtje sturen dat ik het gevoel heb dat hij mij niet meer leuk vind maar hij gaat toch niet reageren. Ik vind hem echt leuk.
Ik twijfel of ik het uit ga maken omdat ik het gevoel heb daf hij me niet meer leuk vind en af en toe zit ik in de bus of metroheb ik echt die momenten dat ik wil huilen.
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 20:35
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik denk dat je beter eerst met hem kan gaan praten dan je allemaal paniekgedachten in je hoofd halen en het vervolgens uitmaken 'omdat je overal hoort dat vriendjes van mensen vreemd gaan'. Verder, misschien is hij gewoon even heel moe van werken + school en ook nog een beetje ontregelt van dat zijn oma overleden is? Ik kan me voorstellen dat je dan ook even minder energie en zin hebt in, nou ja, alles. Misschien is het ook wel 'op te lossen' door eens een weekend allemaal leuke dingen samen te doen, misschien ook niet, maar ik zou niet meteen allemaal conclusies trekken over vreemdgaan en het daarom uitmaken, zonder eerst met hem te praten dus.

En ik snap niet wat je hiermee bedoelt: " en toen deed hij heel vaag, jij zei dat hij misschien niet eens werkte en heeft me de hele zaterdag genegeerd." Wat bedoel je met 'jij zei dat hij misschien niet eens werkte?'
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 21:16
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Als ik met hem afspreek dan is dat dus wanneer hij hier in de stad werkt dan kan ik met hem afspreken. Hij zei op whatsapp ja euh.. ik weet niet of ik morgen werk.. ik weet het pas morgen ofzo en euh.. ik moet wel werken... ik moet niet werken misschien moet ik werken.. en met
Citaat:
*Wat bedoel je met 'jij zei dat hij misschien niet eens werkte?'*
dat wad een typfoutje ik bedoelde hij.

En dat is het hem nou hij wilt niet praten tenminste dat denk weik want hij negeerd me al weken
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 01:02
Verwijderd
Wat een pannenkoek! Natuurlijk weet je wel van te voren of je moet werken ja of nee

Tja wat moet je hiermee aan.. vrij weinig eigenlijk mja doe gewoon lekker je eigen ding.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 04:16
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Huh, maar je hebt dus een vriendje dat je alleen ziet wanneer hij moet werken? En dus ook op zijn werk? Dan heb je niet eens privacy? En verder zie je hem nooit? Dat vind ik al vreemd.

En lees nu eens terug wat je in je laatste zin zegt: hij negeert je al weken. Als je het nog niet uit wilt maken, dan moet je hem echt confronteren. Stel hem vragen en neem geen genoegen met een vaag antwoord.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 08:30
Verwijderd
Toen ik las "terwijl ik wel zie dat hij op whatsapp is geweest" ging het al jeuken bij me.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 09:27
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Gister avond heb ik nog aan hem gevraagd waarom hij mij negeerd maar hij heeft daar niet op gereageerd..
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 09:36
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Misschien wil hij het eigenlijk wel uitmaken, maar durft hij het niet en negeert hij je daarom? Hij klinkt niet echt als een gezellig type. Sorry, maar als je een relatie hebt dan doe je toch wel meer dan whatsappen? Dan bel je elkaar toch ook af en toe als je elkaar een lange tijd niet kan zien, en probeer je toch af en toe even tijd voor elkaar vrij te maken?

En mag ik vragen wat er op 7 januari is gebeurd?
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 11:52
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
En in plaats van whattsappjes te sturen kun je hem misschien ook is bellen? Mocht hij echt nergens op reageren, kies dan voor jezelf en maak het uit. Als je een relatie met elkaar hebt is het toch wel handig als je elkaar regelmatig ziet en spreekt! Succes!
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 18:42
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Citaat:
En mag ik vragen wat er op 7 januari is gebeurd?
Vanaf dat moment negeert hij mij. En we belden wel vaak maar na maten werd dat steeds minder omdat hij steeds over zijn bundel ging.

En vannacht vroeg hij aan me of hij in de vakantie ( ik ken hem via een camping waar we elk jaar heen gaan) op me mocht liggen.. ik lag op dat moment te slapen dus ik heb niet gereageerd.
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 18:54
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Op je liggen? Hij bedoelt over je heen gaan?

Eh, volgens mij ben je hem liever kwijt dan rijk.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 21:02
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Citaat:
Op je liggen? Hij bedoelt over je heen gaan?

Eh, volgens mij ben je hem liever kwijt dan rijk.
Citaat:
Op je liggen? Hij bedoelt over je heen laten gaan?
Net begon hij tegen me te praten en toen vroeg ik waarom hij op me wilde liggen en toen zei hij dat hij gewoon dicht bij mij wilt zijn..
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 11:07
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Tja, wat vind je er zelf eigenlijk van? Heb jij zin om tot de zomer op deze manier te blijven communiceren en dan wel seks te hebben? Dan moet je er voor gaan. Persoonlijk zou ik liever iets met wat meer diepgang willen dan alleen whatsapp en af en toe bellen.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive

Laatst gewijzigd op 22-01-2013 om 11:16.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 11:10
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Het klinkt in ieder geval alsof hij je "warm" houdt voor een keertje "op je liggen". Wat bij mij neerkomt om hij neemt contact met jou op zodra het hem uitkomt, en als je dan toevallig ook nog wil afspreken en je benen wil spreiden is dat mooi meegenomen...

De vraag is dus, wil jij dat? Of zeg je nee, ik kies voor mijzelf, en wacht tot ik een jongen tref die wel 100% voor mij gaat.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 15:05
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
1 ding wat ik nog lang niet wil doen is seks hebben, ik ben nog veel te jong voor dat!
En ik denk idd dat ik het uit ga maken
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 15:08
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
1 ding wat ik nog lang niet wil doen is seks hebben, ik ben nog veel te jong voor dat!
En ik denk idd dat ik het uit ga maken
Dat lijkt mij in dit geval de beste keuze! Wacht tot je een jongen treft die wel 100% voor jou gaat. En gewoon contact onderhoud, en je ook wil zien.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2013, 15:35
Guarnere
Avatar van Guarnere
Guarnere is offline
Citaat:
1 ding wat ik nog lang niet wil doen is seks hebben, ik ben nog veel te jong voor dat!
En ik denk idd dat ik het uit ga maken
"Ik ben daar nog te jong voor" is een beetje een scheve beredenering. Je kunt er nog niet klaar voor zijn, jezelf er misschien te jong voor vinden, maar als een meisje van 13 vindt dat zij er klaar voor is, dan moet ze er gewoon lekker voor gaan.

Je bent nooit te jong om iets te doen, zolang je maar niets doet waar je nog niet klaar voor bent.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 20:19
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Citaat:
"Ik ben daar nog te jong voor" is een beetje een scheve beredenering. Je kunt er nog niet klaar voor zijn, jezelf er misschien te jong voor vinden, maar als een meisje van 13 vindt dat zij er klaar voor is, dan moet ze er gewoon lekker voor gaan.

Je bent nooit te jong om iets te doen, zolang je maar niets doet waar je nog niet klaar voor bent.
Ik ben er wel klaar voor maar ik vind mezelf nog te jong daar voor.
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 20:33
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Wacht even. Jij was toch ook diegene die niet eens de hand van haar vriend durfde vast te houden? En je moeder wist niet/mocht niet weten dat je een vriend had?

Om heel eerlijk te zijn, als ik je vriend was, en ik mocht niet eens je hand vasthouden en ik zou je alleen maar zien op mijn werk, dan zou ik er niet zo heel veel zin meer in hebben. Niet omdat jij niet leuk bent, maar omdat je iemand wilt aanraken en leuk samen wilt zijn en niet een beetje kijken terwijl je aan het werk bent. Als ik er even vanuit ga dat het zo zit. Dan zou ik de oorzaak dáár zoeken, in dat je nooit dingen met hem doet en dat hij je niet eens mag aanraken.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2013, 21:30
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Citaat:
Wacht even. Jij was toch ook diegene die niet eens de hand van haar vriend durfde vast te houden? En je moeder wist niet/mocht niet weten dat je een vriend had?
Maar hij kan nooit buiten zijn werk afspreken omdat hij gewoon te ver woont en te veel werkt.

Ik heb er trouwens wel aan gewerkt
Ik kan gewoon zijn hand vast pakken
Ja idd dat was ik.

Citaat:
Om heel eerlijk te zijn, als ik je vriend was, en ik mocht niet eens je hand vasthouden en ik zou je alleen maar zien op mijn werk, dan zou ik er niet zo heel veel zin meer in hebben. Niet omdat jij niet leuk bent, maar omdat je iemand wilt aanraken en leuk samen wilt zijn en niet een beetje kijken terwijl je aan het werk bent. Als ik er even vanuit ga dat het zo zit. Dan zou ik de oorzaak dáár zoeken, in dat je nooit dingen met hem doet en dat hij je niet eens mag aanraken.
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 23-01-2013, 07:29
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Maar hij kan nooit buiten zijn werk afspreken omdat hij gewoon te ver woont en te veel werkt.

Ik heb er trouwens wel aan gewerkt
Ik kan gewoon zijn hand vast pakken
Ja idd dat was ik.
Werkt hij dan zeven dagen per week? 10 uur per dag?
Was niet op de hoogte van het niet aanraak verhaal, dat zal inderdaad niet heel erg leuk voor hem zijn dan. Zoenen jullie wel met elkaar dan?

Dat je nog niet aan seks toe bent, dat kan. Maar alleen elkaars handje vasthouden is natuurlijk wel erg weinig.

Conclusie: Praat met hem, en kom er samen uit. Of hak de knoop door en maak het uit.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 11:34
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Hij werkt bij 3 bedrijven dus die is altijd bezig en als hij niet werkt is hij op school. Zijn baas vind het trouwens oke al ik er ben maar hij wilt niet dat we gaan knuffelen en zoenen waar de klanten bijzijn dus we hebben tot nu toe nog niet gezoend..
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 11:38
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Nou als hij echt zo gek op je is, dan mag hij wel is wat tijd voor je vrijmaken. Kan me niet voorstellen dat hij nooit, maar dan ook nooit een uurtje vrij is. Jij stelt het dus zo dat hij altijd werkt of naar school is, en als hij thuis komt direct naar bed gaat.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2013, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Jij stelt het dus zo dat hij altijd werkt of naar school is, en als hij thuis komt direct naar bed gaat.
En zelfs, stel dat dit echt zo zou zijn (wat natuurlijk niet zo is, maar goed), dan heeft hij duidelijk geen tijd voor een relatie en zou ik het alsnog uitmaken.

Maar je moet uiteraard doen waar jij gelukkig van wordt, brunettespy! Als jij het wel best vindt om op deze manier verder te gaan, gewoon doen. Zelf zou ik er niet vrolijk van worden.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 17:42
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Citaat:
Nou als hij echt zo gek op je is, dan mag hij wel is wat tijd voor je vrijmaken. Kan me niet voorstellen dat hij nooit, maar dan ook nooit een uurtje vrij is. Jij stelt het dus zo dat hij altijd werkt of naar school is, en als hij thuis komt direct naar bed gaat.
Citaat:
u als hij echt zo gek op je is, dan mag hij wel is wat tijd voor je vrijmaken. Kan me niet voorstellen dat hij nooit, maar dan ook nooit een uurtje vrij is. Jij stelt het dus zo dat hij altijd werkt of naar school is, en als hij thuis komt direct naar bed gaat.
Sinds dinsdag is hij weer vol op met mr aan het chatten. . En heeft hij het steeds over dat ik bij hem langs kan komen en kan blijven slapen (natuurlijk weet ik al wat hij van plan is) maar langzaam lijkt het weer zo te worden als toen. . (Hij nog normaal deed)
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 17:50
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Je bedoelt dat hij van plan is seks met je te hebben of wat? Dat zou ik niet echt zien gebeuren als je niet eens met hem zoent (en hij dat accepteert).

Ik denk dat het goed zou zijn voor jullie relatie als je bij hem langs zou gaan en jullie eens echt sámen zouden zijn, in plaats van dat je langskomt op zijn werk. Ik kan me moeilijk indenken dat ik zo'n relatie echt leuk zou vinden, zelfs als ik heel erg verliefd was op de ander. In zijn plaats had ik waarschijnlijk iets gedacht als dat het verstandiger zou zijn het uit te maken, dan elkaar alleen te spreken via whatsapp en even op mijn werk te zien en dat een 'relatie' te noemen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 19:53
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Ik wil wel langs gaan maar hij woont heel ver en ik die een overbezorgde moeder heb komt niet ver van huis. Ze gaat gelijk merken dat ik een treinkaartje heb gekocht en waar ik heen ben geweest.
En ben nog nooit met te trein ergens heen geweest
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 21:46
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Nou ja, voor alles is een eerste keer, dus ook voor een treinreis.

Maar hoe zie jij jullie relatie nu? Is dit alles wat je eruit kan halen? Hem zien op zijn werk en wat via whatsapp en dergelijke praten? Af en toe zijn hand vasthouden en verder niets? Waar zouden jullie staan over één jaar? Over twee? Wat zou je ideale relatie zijn?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 22:17
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Citaat:
Nou ja, voor alles is een eerste keer, dus ook voor een treinreis.

Maar hoe zie jij jullie relatie nu? Is dit alles wat je eruit kan halen? Hem zien op zijn werk en wat via whatsapp en dergelijke praten? Af en toe zijn hand vasthouden en verder niets? Waar zouden jullie staan over één jaar? Over twee? Wat zou je ideale relatie zijn?
ik vind hem nog steeds leuk, maar dan ook echt leuk, als ik al aan hem denk krijg ik al kriebels in mijn buik..
Ik wil wel meer dan een handje vast houden maar ik krijg al kriebels in mijn buik als ik eraan denk (positieve). Ik wil het niet allen laten bij elkaar zien en niks doen en whatsappen natuurlijk!
En ja de ideale relatie... dat is pas zo als ik meer durf te doen en als het zo blijft zijn we over een jaar ook niet ver.
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 03:49
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik wil wel langs gaan maar hij woont heel ver en ik die een overbezorgde moeder heb komt niet ver van huis. Ze gaat gelijk merken dat ik een treinkaartje heb gekocht en waar ik heen ben geweest.
En ben nog nooit met te trein ergens heen geweest
Hoe kan zij in godsnaam zien dat je een treinkaartje hebt gekocht? Ik snap dit werkelijk niet, volgt ze je overal of zo?

Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 10:10
Verwijderd
Ik denk dat ze dat financieel bedoelt, dat ze geen eigen geld heeft/moeders de bankrekening strak in de gaten houdt, Vowel.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 10:40
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Maar hoe dan?

TS, heeft je moeder je pincode?

En oh, ik dacht te hebben gelezen dat de TS ook werkt, maar dan heb ik het door elkaar gehaald met een ander topic.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 11:28
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Mijn moeder heeft mijn pincode en bekijkt elke keer mijn afschriften.
Dus ik zou een goeie smoes moeten bedenken om haar niet te vertellen dat ik naar de andere kant can de provincie ben geweest. En ik kan niet goed liegen dus dat word wat
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 11:58
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Jouw moeder heeft helemaal het recht niet jouw pincode te weten. Weet je wat je moet doen? Je belt de bank dat je portemonnee is gejat, zij sturen je een nieuwe pas + nieuwe pincode. En dan geef je hem niet aan je moeder. Er is geen enkele manier waarop zij jou kan dwingen.

En wat je dan moet doen is internetbankieren aanvragen en je afschriften stopzetten. Dan komen ze niet meer via de post en kan je moeder niets meer lezen.

Jezus, die moeder van jou heeft jouw privacy te respecteren. En wil ze dat niet? Dan moet je het maar afdwingen op deze manier.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2013, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Jouw moeder heeft helemaal het recht niet jouw pincode te weten. Weet je wat je moet doen? Je belt de bank dat je portemonnee is gejat, zij sturen je een nieuwe pas + nieuwe pincode. En dan geef je hem niet aan je moeder. Er is geen enkele manier waarop zij jou kan dwingen.

En wat je dan moet doen is internetbankieren aanvragen en je afschriften stopzetten. Dan komen ze niet meer via de post en kan je moeder niets meer lezen.

Jezus, die moeder van jou heeft jouw privacy te respecteren. En wil ze dat niet? Dan moet je het maar afdwingen op deze manier.
Dit is heel erg leuk en aardig maar zie dat maar eens te doen als je blikveld zo is dat je nog nooit iets hebt gedaan zonder dat je moeder dat weet. Dat ze niet goed kan liegen is geen toeval.

TS, heb je het los van je vriendje weleens met je moeder gehad over zelfstandig worden? Meer privacy krijgen? Dingen die je mag vanaf een bepaalde leeftijd of sinds het nieuwe jaar?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 13:07
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Dit is heel erg leuk en aardig maar zie dat maar eens te doen als je blikveld zo is dat je nog nooit iets hebt gedaan zonder dat je moeder dat weet. Dat ze niet goed kan liegen is geen toeval.
Ze hoeft alleen maar tegen die lui van de bank te liegen en dat is via de telefoon, dus dat is makkelijker.

Verder kan ze gewoon eerlijk zijn tegen haar moeder. "Nee, je krijgt mijn pincode niet." en "Ja, ik heb mijn afschriften stopgezet." Er is helemaal niets dat haar moeder daartegen kan doen.

Als de TS graag wil dat ze meer vrijheid en privacy krijgt, dan moet ze daar toch echt zelf aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 13:48
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Als ik ga Internet bankieren en zij heef afschriften meer krijgt breekt de hel los. En ik heb een handtekening van mijn moeder nodig en aangezien ze het niet wilt gaat dat moeilijk.

En heb het al eens met haar over privacy gehad maar ze zei je bent veel te jong om alles alleen te doen en het is beter voor je als ik alles weet en voor je beslis. Natuurlijk kan ik zo niet zelfstandig wordn, naja het lukt wel maar een stuk moeilijker.
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 14:12
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ja luister eens. Dat je moeder iets zegt maakt het niet waar. Je moeder heeft ongelijk. Nu kun je óf accepteren dat het zo is en blijven lijden onder deze ziekelijke bemoeizucht van je moeder, óf je gaat ertegenin. Boeiend dat ze boos wordt, daar komt ze wel overheen. Het is wel duidelijk dat praten met je moeder niet helpt, dus dan heb je maar één keuze: er zelf iets aan doen.

Oh en die pinpas zou ik sowieso aanvragen. Bel ze en zeg dat je hem kwijt bent. Dan wordt je oude geblokkeerd en krijg je een nieuwe. Er is geen enkele manier waarop je moeder jouw kan dwingen je pincode aan haar te geven. Nou ja, ze kan je gaan martelen, maar dan ben je héél snel van haar af. ;

Kun je internetbankieren niet krijgen door tegen je moeder te zeggen dat het veel makkelijker is dan steeds naar de bank gaan? Ik zou er zelf helemaal gek van worden als ik voor iedere acceptgiro of rekening naar de bank moet. Mocht ze dit toestaan dan moet je pas daarna je nieuwe pinpas regelen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 14:16
Verwijderd
Ze kan gewoon de envelop openmaken als jij niet thuis bent? Vowel, je denkt veel te simpel.

TS, natuurlijk zegt je moeder dat je nog veel te jong bent voor volledige zelfstandigheid, maar probeer te onderhandelen over wat je wel en niet mag. Je kunt bijvoorbeeld zeggen ok, jij houdt het overzicht, maar ik krijg wel contant een bepaald bedrag per week of maand om zelf te besteden. Dan is ze een stukje van de controle al kwijt.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 14:45
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Haar moeder heeft ook haar pinpas afgepakt? Wtf?

Ja, misschien denk ik te simpel. Dat zal wel. Maar mijn punt is: mak als een lammetje naar de belachelijke eisen van haar moeder luisteren heeft ook geen nut. En aangezien praten ook niet werkt, heeft ze niet echt veel opties, hè?

En hoezo "natuurlijk?" Deze onzin van haar moeder heeft niets te maken met 'volledige zelfstandigheid'. Ik had ook geen volledige zelfstandigheid op mijn 16e. Geen enkele puber heeft dat op die leeftijd, maar wat deze moeder doet is ontzettend belachelijk. Ziekelijk zelfs.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 15:40
Verwijderd
Dat spreek ik dan ook niet tegen maar natúúrlijk doet ze zulke uitspraken als ze zo beschermend is. Maak het kleiner en concreter en je maakt een kans.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2013, 19:18
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Als ik ga Internet bankieren en zij heef afschriften meer krijgt breekt de hel los.
Als je het mij vraagt, is dat wel een beetje nodig. In de puberteit maak je je los van je ouders (soort van, tenminste, want je blijft wel afhankelijk tot op bepaalde hoogte) en dat is vaak in min of meerdere maten met, nou ja, rellen. De één voert het iets te dramatisch door en de ander blijft een mak lammetje, maar ik kan me herinneren dat ik wel ruzie met mijn ouders heb gehad en dan lieten ze mij nog vrij ver vrij. Als je gewoon ja en amen zegt en alles doet om de lieve vrede te bewaren, gaat er waarschijnlijk niets veranderen.

Weet je trouwens wel wat je van je moeder over een paar jaar mag? Wat mag je doen qua studie, mag je op kamers, mag je (veel) gaan werken, mag je de mogelijkheid voor jezelf creëren om genoeg te verdienen om het huis uit te kunnen? Al wordt het wel lastig voor je, ineens voor jezelf zorgen als je moeder je tot op je pincode controleert (hoewel, volgens mij kent mijn moeder ook mijn pincode, tenzij ze die vergeten is, maar mijn geld is mijn probleem en ik weet haar pincode ook, dus ja ). Misschien kun je het daar ook eens over hebben, dat je misschien kan oefenen met zelfstandig worden, maar ik weet niet in hoeverre je moeder vatbaar is voor redelijkheid. Of in hoeverre ze vatbaar is voor als jij bijvoorbeeld zegt 'ik pik het niet meer, ik ga nu naar mijn vriendje en ik kom terug als je normaal kan doen'.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 12:36
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Ik heb gevraagd om zakgeld ipv mijn pinpas maar dat vond ze niet goed ze zei je gaat tog alleen maar prul kopen en dat ik niet tegen haar in mocht gaan. En dat ik een nieuwe pin pas moest gaan aanvragen was niet gelukt ik heb het al eens gedaan en toen kwam hij gewoon weer bij mijn moeder terecht (ze leest ook al mijn post).

Ik heb het met haar wel eens over op kamers gaan gehad maar dat vond ze ook niet goed (had niet anders verwacht) en de studie die heeft zij ak uitgekozen want volgens haar ben ik te jong om zulk keuzes te maken
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 13:15
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ik weet echt niets zinnigs meer te zeggen hoor. No offense, maar jouw moeder is compleet gestoord. En jij moet tegen haar ingaan. Ze heeft al controle over je hele leven, wat kan ze je in hemelsnaam nog meer aandoen dat erger is dan dit?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Hij werkt bij 3 bedrijven dus die is altijd bezig en als hij niet werkt is hij op school. Zijn baas vind het trouwens oke al ik er ben maar hij wilt niet dat we gaan knuffelen en zoenen waar de klanten bijzijn dus we hebben tot nu toe nog niet gezoend..
nog niet gezoend? Waar komt je avatar vandaan dan?



verder ontopic: het klinkt alsof je moeder je het liefst thuis in een kooi zet, fix dat eerst voordat je een relatie begint met iemand die ver weg woont. Dit werkt nu niet en zal nooit gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 15:40
Heer Wil
Heer Wil is offline
Ik heb zelf ook nooit alleen gereisd met de trein maar kan je niet gewoon geld pinnen "voor het uitgaan", en daarmee contant een treinkaartje kopen?

Daarnaast vind ik het helemaal niet vreemd dat je moeder je bankzaken een beetje bijhoudt, de bank en overheid verwachten dat van ouders, daarom moet je bij alle contracten een handtekening van je ouders laten zetten in geval van minderjarig zijn.

Ze mag gerust je bankafschriften zien, maar daar zou ik persoonlijk met het grootste gemak een afschrijving van de NS laten staan, en gewoon zeggen dat ik met mijn geld doe wat ik met mijn geld wil doen. en als zij het prul vindt dan mag ze dat met haar eigen portemonnee lekker vinden als ze maar van jouw geld afblijft.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 17:11
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ik vind dat echt belachelijk. Sinds mijn 14e heeft mijn moeder nooit meer iets met mijn bankzaken te maken gehad. Voornamelijk omdat mijn spaargeld op een rekening stond waar ik pas op mijn 18e bij kon, en op mijn gewone rekening kwam mijn salaris van mijn bijbaantje en mijn zak- en kleedgeld; en met die zaken heeft mijn moeder geen fuck te maken. Het is niet alsof ik rood kon staan, dus zij hoefde helemaal niets in de gaten te houden.Op is op en dan had ik pech. Wat iemand met zijn geld doet is zijn eigen zaak. Een beetje privacy mag wel hoor.

En mijn post lezen? Wtf, dat had ze echt niet moeten doen, dan was ik echt pissig geweest. Maar dat deed ze ook niet, want ze hecht nogal waarde aan privacy, gelukkig.

Ik sta er echt van te kijken dat er zoveel mensen zijn die dit soort dingen normaal vinden.

Edit: en daarbij is het ook nog eens ontzettend slecht om kinderen op deze manier in controle te houden. Jongeren moeten leren hoe ze met geld om moeten gaan, en ze moeten ook goede voorbeelden meekrijgen (zoals: je leest niet andermans brieven en andermans bankzaken zijn jouw zaken niet, iedereen mag zijn eigen keuzes maken, mensen dingen tegen hun zin laten doen is niet goed, etc). Op deze manier krijgt de TS nooit een idee van hoe ze haar eigen dingen moet regelen en dat lijkt me sowieso vrij negatief.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 18:20
Verwijderd
Ik vind het ook niet normaal en wenselijk, maar zo vreemd of zeldzaam is het gewoon niet. Als die moeder vanalles verkondigt dan is bemoeienis in je bank- en postzaken gewoon nogal voorspelbaar en nog niet eens het meest storend. Het verbaast me nog dat haar moeder d'r een telefoon met internet geeft, en dat die ook nog niet eens gecontroleerd wordt. Dat zou namelijk ook nog allemaal kunnen.

Tot mijn 18e konden mijn ouders via internetbankieren standaard meekijken op mijn rekeningen, en ik heb dat zelfs verlengd voor een halfjaar oid omdat ik naar Zuid-Afrika ging. Wat betreft post vinden mijn ouders het vooral irritant om iets te openen, maar het komt weleens voor en zelfs nu nog als er iets bezorgd wordt bij mijn ouders vinden ze het boeiend te weten wat het ongeveer is.

TS, onderhandel nogmaals over wat je dan wél mag. En werk langzaam toe naar op je 18e echt alles zelf doen en mogen. Gebruik het ook tactisch in je gesprek, dat je op je 18e sowieso alles afgescheiden van je moeder hebt, dus dat jullie beter een vertrouwensband kunnen opbouwen. Zo kom je het meest ver. Heb het nogmaals over contante dingen uitgeven, of begin met kleedgeld? Als dat goed gaat twee maandenlang krijg je ook je 'leef'geld contant. Het is de bedoeling dat jij volwassen en zelfstandig wordt komende jaren, en dat zal een beetje geleidelijk moeten gaan. Een gesprek waarin je uitlegt dat ze niet je ondergoed kan blijven kopen en je boterhammetjes voor je smeert (figure of speech ) is ook gewoon niet handig op het moment dat je het wél echt moet doen. Dat moment komt sowiesó.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Afstandelijkheid
Verwijderd
12 27-08-2015 10:30
Liefde & Relatie een vriendschappelijke vriend opeens afstandelijk
brunettespy
16 30-10-2014 13:09
Liefde & Relatie Afstandelijk zijn...
LA BLADIRA
12 07-04-2005 18:58
Liefde & Relatie herkent iemand dit?? (afstandelijk/onverschillig zijn)
Sangria
16 30-08-2004 18:32
Liefde & Relatie Afstandelijk..?
shameonme
12 27-05-2004 15:57
Liefde & Relatie afstandelijk
Kleine Tulp
11 16-06-2003 23:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.