Oud 28-01-2014, 16:47
Hazel
Hazel is offline
Mutant, welk middel was dat? Ik denk dezelfde als die ik gebruik. Wat waren jouw bijwerkingen?
Advertentie
Oud 28-01-2014, 16:50
Hazel
Hazel is offline
Crap, ik heb een fout gemaakt in de topictitel. Het moet natuurlijk Saaivia zijn
Oud 28-01-2014, 16:52
Verwijderd
Seroquel. Voor mij was het ergste dat ik overal waar ik was zo in slaap viel. Ik kon staand in slaap vallen. Overdag dan, ik was niet wakker te houden en zo duf als het maar kon zijn, niet helder (sowieso ben je dat al niet in een depressie), concentratieproblemen, gewoon wegdoezelen in een gesprek terwijl je zelf aan het woord bent. Ik kreeg ze 's avonds om dan in te kunnen slapen, maar ik lag de ganse nacht compleet opgefokt met wijdopen ogen naar het plafond te staren en tegen de ochtend sloeg dat om.
Oud 28-01-2014, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Crap, ik heb een fout gemaakt in de topictitel. Het moet natuurlijk Saaivia zijn
Aangepast.
Oud 28-01-2014, 16:54
Hazel
Hazel is offline
Thanks.

Als je van 400 mg Seroquel niet in slaapt valt is er wel iets héél ernstigs aan de hand lijkt me . Of kreeg je die met vertraagde afgifte? Dan blijf je inderdaad nog heel lang slaperig.
Oud 28-01-2014, 17:15
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mijn vader heeft narcoleptie, beter heb ik die genen niet van hem geërfd.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 28-01-2014, 17:19
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik slaap als een tiet, in mijn nieuwe bed helemaal maar ik moet wel op tijd gaan slapen als ik een afspraak heb de volgende dag. Ik moet ook altijd een wekker zetten, want op tijd naar bed of niet, op tijd uit mezelf wakker worden doe/kan ik niet. Ik kan echt superlang slapen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 28-01-2014, 17:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Van de week wílde ik zelfs naar bed. Hij stond me zo te roepen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 28-01-2014, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Thanks.

Als je van 400 mg Seroquel niet in slaapt valt is er wel iets héél ernstigs aan de hand lijkt me . Of kreeg je die met vertraagde afgifte? Dan blijf je inderdaad nog heel lang slaperig.
Volgens mij niet, maar ik ben er niet zeker van. Maar mij lijkt me dat als dat spelletje weken tot maanden aansleept dat er iemand met verstand van medicatie toch wel eens bedenkt dat ze misschien de verkeerde versie geven. Maar toen wist ik ook niet wat ze me allemaal gaven, ik heb wel de gevolgen gemerkt met afkicken van de zoveelste afidepressiva zonder effect, maar ja, je laat het maar begaan eigenlijk.
Later ben ik het eens gaan bekijken (zeker na die ervaring met die 100mg Seroquel die ik toen nog had liggen toen ik al lang geen Seroquel meer kreeg) en ik schrok er behoorlijk van. Er zat nog zo'n paardenmiddel tussen, maar dat hebben ze al snel stopgezet en intussen ben ik de naam vergeten.
Oud 28-01-2014, 18:39
Hazel
Hazel is offline
Wist je dat ze Seroquel tot 1200 mg voorschrijven? Ik vraag me af of je dan überhaupt nog wel wakker wordt...
Oud 28-01-2014, 18:48
Verwijderd
Ik heb een hoestbui van 10 minuten
Oud 28-01-2014, 19:07
Verwijderd
Silvia Witteman, Paulien Cornelisse en Aaf Brandt Corstius, dat moeten toch wel de drie verschrikkelijkste columnistes van Nederland zijn.
Oud 28-01-2014, 19:09
Hazel
Hazel is offline
Wie zijn dan de beste?
Oud 28-01-2014, 19:09
Verwijderd
Ze zijn niet per se slecht, want schrijven kunnen ze wel. Alleen die suffe onderwerpen en dat trucje twintigduizendkeer herhalen, daar kan ik niet zo goed tegen.
Oud 28-01-2014, 19:10
Verwijderd
Maar ik moet altijd wel gniffelen om Arnon Grunberg, en Sheila Sitalsing en Maxim Februari vind ik ook altijd sterk.
Oud 28-01-2014, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Wist je dat ze Seroquel tot 1200 mg voorschrijven? Ik vraag me af of je dan überhaupt nog wel wakker wordt...
Shiiiit. Nou ja, als Seroquel niet 'werkte' bij mij toen ik in die toestand zat, dan kan ik me er misschien wel wat bij voorstellen. Alleen denk ik wel dat het dan helemaal een zombiemodus is. Dat je geen ja/neevragen meer kunt beantwoorden zelfs.
Oud 28-01-2014, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Wist je dat ze Seroquel tot 1200 mg voorschrijven? Ik vraag me af of je dan überhaupt nog wel wakker wordt...
Dat is dan bij mensen die ernstig psychotisch zijn, niet als slaapmiddel
Oud 28-01-2014, 19:25
Verwijderd
Daar kan je een Doornroosje effect mee creëren
Ads door Google
Oud 28-01-2014, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Dat is dan bij mensen die ernstig psychotisch zijn, niet als slaapmiddel
Natuurlijk, maar dat neemt die bijwerkingen niet weg (waardoor ze ook als slaapmiddel voorgeschreven worden), neem ik aan.
Oud 28-01-2014, 19:27
Verwijderd
En Sylvia Witteman schreef eerst recepten in de Volkskrant, dat was zij toch? Maar toen werd de inleiding van de recepten langer en langer.
Oud 28-01-2014, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk, maar dat neemt die bijwerkingen niet weg (waardoor ze ook als slaapmiddel voorgeschreven worden), neem ik aan.
Hm weet niet, mensen in een psychose zijn vaak wel moeilijk in slaap te krijgen. Maar ik heb zelf nooit hoger dan 50 voorgeschreven volgens mij dus ik weet het ook niet
Oud 28-01-2014, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Daar kan je een Doornroosje effect mee creëren


Ik kan ook zonder slaapmiddelen staand slapen. Misschien moet ik maar het leger in.
Oud 28-01-2014, 19:31
Verwijderd
Farmacotherapeutisch kompas zegt trouwens dat je nooit meer dan 2x400 moet voorschrijven (bij schizofrene of manische psychose bij voorkeur 600/dag, eventueel 800/dag; bij bipolaire depressieve psychose voorkeur 300, eventueel 600; bij depressie met psychotische kenmerken 150-300). En altijd opbouwen, maar dat kan wel snel.

Laatst gewijzigd op 28-01-2014 om 19:38.
Oud 28-01-2014, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Hm weet niet, mensen in een psychose zijn vaak wel moeilijk in slaap te krijgen. Maar ik heb zelf nooit hoger dan 50 voorgeschreven volgens mij dus ik weet het ook niet
Ik had overigens geen psychoses ^^ (ter informatie voor diegenen die het niet zouden weten)

Maar ik heb zelf ook niet zo heel veel verstand van psychoses, psychosezorg en neurosezorg waren eigenlijk altijd gescheiden. Ik heb één vriend die behoorlijk last van stemmen kreeg zodra hij blowde, maar dat is het ook wel.
Oud 28-01-2014, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Farmacotherapeutisch kompas zegt trouwens dat je nooit meer dan 2x400 moet voorschrijven (bij schizofrene of manische psychose bij voorkeur 600/dag, eventueel 800/dag; bij bipolaire depressieve psychose voorkeur 300, eventueel 600; bij depressie met psychotische kenmerken 150-300).
Dan is 400 als slaapmiddel nog steeds behoorlijk buiten proporties, zelfs als ik depressief met psychotische kenmerken was (ik kreeg wel antipsychotica om mijn stemmingen wat beter onder controle te krijgen, minihoeveelheden Abilify).
Advertentie
Oud 28-01-2014, 19:37
Verwijderd
Ik hoor maar 1 stem in mijn hoofd en dat is mijn eigen. Vroeger probeerde ik altijd 2 verschillende tegelijk te denken, maar dat mislukt altijd
Oud 28-01-2014, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Dan is 400 als slaapmiddel nog steeds behoorlijk buiten proporties, zelfs als ik depressief met psychotische kenmerken was (ik kreeg wel antipsychotica om mijn stemmingen wat beter onder controle te krijgen, minihoeveelheden Abilify).
Ja, dat is dan wel flink veel. Er zal vast iemand over nagedacht hebben. Als slaapmiddel is het ook nog niet officieel geregistreerd (wordt in de psychiatrie wel veel als zodanig gebruikt)
Oud 28-01-2014, 19:44
Verwijderd
Garden State kijken
Oud 28-01-2014, 19:45
Verwijderd
Citaat:


Ik kan ook zonder slaapmiddelen staand slapen. Misschien moet ik maar het leger in.
Ik kan goed leven op 6 uur slaap per nacht, dat lijkt me in het leger beter!
Oud 28-01-2014, 19:56
Verwijderd
Mutant, heb je een relatie?
Oud 28-01-2014, 20:20
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Tell me more, tell me more (8)
Oud 28-01-2014, 20:22
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Silvia Witteman, Paulien Cornelisse en Aaf Brandt Corstius, dat moeten toch wel de drie verschrikkelijkste columnistes van Nederland zijn.
Aaf vind ik ook niet zo denderend. Die heeft een column in e.o.a. mamatijdschrift.
Oud 28-01-2014, 20:30
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Als je van 400 mg Seroquel niet in slaapt valt is er wel iets héél ernstigs aan de hand lijkt me . Of kreeg je die met vertraagde afgifte? Dan blijf je inderdaad nog heel lang slaperig.
Ik heb een tijdje die met vertraagde afgifte gehad. Serieus niet grappig. Ik heb sowieso veel vermoeidheidsklachten, maar toen kon ik 16 uur aan een slapen. :') En als ik wel wakker was dan was het net of mijn voeten de grond niet raakten, en er watten in mijn hoofd zaten. Ik kan me van heel die periode echt verdomde weinig herinneren. Vreemd wat zoiets allemaal met je kan doen, eigenlijk.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 28-01-2014, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Mutant, heb je een relatie?
Citaat:
Tell me more, tell me more (8)
Ohja vertel! We wisten niet eens dat je op de markt was!
Oud 28-01-2014, 20:33
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Tell me more, tell me more (8)
Het ging in mijn hoofd automatisch verder;

Did you get very far?
Tell me more, tell me more
Like, did he have a car?

__________________
Ik weet niet beter.
Oud 28-01-2014, 20:34
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Oh mijn post sloeg stiekem niet op die van Etmakas. Dat liedje zit gewoon in mijn hoofd door een topicititel op Onzin.
Ads door Google
Oud 28-01-2014, 20:34
Verwijderd
Ahah doebidoe ahah
Oud 28-01-2014, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Oh mijn post sloeg stiekem niet op die van Etmakas. Dat liedje zit gewoon in mijn hoofd door een topicititel op Onzin.
Wel uiterst toepasselijk!
Oud 28-01-2014, 20:35
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Het ging in mijn hoofd automatisch verder;

Did you get very far?
Tell me more, tell me more
Like, did he have a car?

<3

Het mooiste liedje uit Grease vind ik We go together, daar moet ik altijd bij huilen.
En There are worse things i could do mag ik graag onder de douche zingen
Oud 28-01-2014, 20:37
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
I could stay home every niiiiiiight (8)
Oud 28-01-2014, 20:38
Verwijderd
Goed douchelied
Oud 28-01-2014, 20:40
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik vind alle liedjes uit Grease even goed.
Oud 28-01-2014, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Ohja vertel! We wisten niet eens dat je op de markt was!


Ja dus, maar ik ben geen fb van L&R meer en ook wel wat anders in het leven gaan staan op dat gebied, dus ik zag niet echt het nut om hier uitgebreide verhalen te gaan houden ^^ Buiten dat het wel is natuurlijk ^^
Oud 28-01-2014, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Ik vind alle liedjes uit Grease even goed.
Oud 28-01-2014, 20:55
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
<3

Het mooiste liedje uit Grease vind ik We go together, daar moet ik altijd bij huilen.
En There are worse things i could do mag ik graag onder de douche zingen
Waarom onder de douche en niet als je gewoon aan het opruimen bent of wat?

En ja, Grease. <3 Binnenkort toch echt maar weer eens kijken.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 28-01-2014, 20:56
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Waarom onder de douche en niet als je gewoon aan het opruimen bent of wat?

En ja, Grease. <3 Binnenkort toch echt maar weer eens kijken.
Goeie. conditionering denk ik
Oud 28-01-2014, 20:58
Verwijderd
Onder de douche klinkt alles mooier, omdat door de gladde tegeltjes alles nogal galmt. Ik oefen ook wel eens in de badkamer, dan is het net of je in een kerk speelt. <3
Oud 28-01-2014, 21:01
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Huhu, dat mooier gaat in mijn geval niet op

Ik hou zo van disco <3 The Bee Gees, Abba, de rollerdisco afleveringen van That 70's show. Ik krijg er altijd een soort heimweegevoel van
Oud 28-01-2014, 21:02
Verwijderd
Minder lelijk dan.
Oud 28-01-2014, 21:04
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Ja of extra lelijk omdat alles zo nagalmt :x
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.