Oud 10-10-2000, 19:35
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Is er iemand die na zijn/haar examens ook daadwerkelijk wat gaat doen met de klassieke talen????
__________________
Je crois que Dieu ce sont les hommes, et qu'ils ne le savent pas.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2000, 21:22
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Ik ga waarschijnlijk klassieke talen studeren (ik weet het nog niet helamaal zeker, maar ik denk het wel).
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2000, 21:51
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Ik ga zeker iets in de medische hoek doen. In dat opzich blijf ik nog wel wat in de latijn sfeer, met alle medische aanduidingen, maar ik ga het niet studeren of zo.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2000, 17:17
Musliston
Musliston is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Ik ga waarschijnlijk klassieke talen studeren (ik weet het nog niet helamaal zeker, maar ik denk het wel).
Jaja, doen!!! En in Leiden, een zeer goede opleiding! Leuke stad verder, met gezellige en culturele (Prometheus, waar ik op zit) verenigingen. Maar een technische of medische studie is natuurlijk ook hartstikke leuk (nog steeds vind ik het jammer dat ik geen technische studie doe, maar dat kan helaas niet met conservatorium...).

Je krijgt heerlijke vakken bij Klassieke talen: klassieke archeologie is het leukst, vind ik. Dan mag je potjes en beelden determineren, heel leuk werk is dat. En niet moeilijk: er waren drie cijfers boven de tien bij het laatste tentamen (jaja, bonusvragen, daar zijn ze dol op bij klassieke talen. Heel handig.). Verder krijg je antieke wijsbegeerte en oude geschiedenis. O, en niet te vergeten Grieks en Latijn. Er is een geweldige docent Grieks, dhr. Stork. Erg leuk les. Dus doen, die studie, in elk geval kijken in Leiden.



------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Oud 11-10-2000, 18:53
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Mwa....ik weet het niet zeker. Oude talen denk ik niet direct, misschien rechten ( als deeltijdstudie) of psychologie ( heeft weer met filosofie te maken, en dat ben ik nu aan het vertalen= erg indirect dus )

maar bij mij op school wordt het ook niet erg gestimuleerd. Ik zit alleen nog maar met een andere jongen in de klas, en hij gaat iets met medicijnen doen. Maar omdat ik op het VWO zit, is het meer een bijvak, voor de "studjes"
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2000, 20:48
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
ehm....forgot his name (or her name)....
Heb je latijn en grieks allebei dan??
__________________
Je crois que Dieu ce sont les hommes, et qu'ils ne le savent pas.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2000, 13:03
hmdejonge
hmdejonge is offline
ik ga naar australie en daarna zie ik wel weer, maar geen klassieke talen. Rechten of geneeskunde denk ik
Met citaat reageren
Oud 12-10-2000, 19:25
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Witchy Unforgiven schreef:
ehm....forgot his name (or her name)....
Heb je latijn en grieks allebei dan??
Bedoel je mij? Ik heb Grieks en Latijn beide.

__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2000, 20:10
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Bedoel je mij? Ik heb Grieks en Latijn beide.

Yep, jij ja.....
Ik vind het kanp dat je dat redt! Meen ik serieus!

__________________
Je crois que Dieu ce sont les hommes, et qu'ils ne le savent pas.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2000, 10:53
Feestbeest nummer 1
Avatar van Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
Ik ga Geneeskunde studeren, dus misschien dat ik nog wel wat heb aan een of beide van de klassieke talen.
__________________
Please...refrain from the taking of flash photography, as the lesbians may attack you!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2000, 13:47
puella
puella is offline
Ik weet niet of ik er iets mee ga doen, ik denk niet dat ik klassieke talen ga studeren.
Ik doe ook allebei, het is wel zwaar maar ik probeer het zo lang mogelijk vol te houden.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2000, 16:42
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Ik denk erover om Klassieken te gaan studeren. Het liefst in Rome of Florence natuurlijk!
Ook lijkt mij Nederlandse Taal en Letterkunde met etymologie erg interessant (schijnt overigens niet gemakkelijk te zijn).
Nog een studie die mij èn erg interessant lijkt èn waarbij je je voorkennis wat betreft de Klassieken goed kunt benutten is semiotiek (=wetenschap waarbij je je bezighoud met de bestudering van tekens, tekensystemen en betekenisprocessen wat betreft taal, beeldende kunst en/of muziek). Ethiek (of ethica,) met betrekking tot bijvoorbeeld de filosofie, theologie of medische wetenschap lijkt me overigens ook een interessante studie.
Exacte studies liggen mij niet zo. Natuur-, wis- en scheikunde kunnen me niet dermate boeien dat ik eventueel iets in die sector zou willen doen. Wel vind ik bepaalde aspecten van exacte wetenschappen interessant (b.v. DNA en bepaalde richtingen binnen de astronomie).
Maar goed, ik dwaal af.


[Dit bericht is aangepast door Odicanes Naso (14-10-2000).]
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2000, 21:41
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Gaaf!!!!
__________________
Je crois que Dieu ce sont les hommes, et qu'ils ne le savent pas.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2000, 20:39
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Hallo!!

Ik zit in 4vwo en heb Grieks en Latijn allebei gekozen, best wel zwaar want dit jaar zitten ze allebei in de vrije ruimte, dus extra. Klassieke telen studeren lijkt me heel leuk op dit moment, maar Musliston, wat wil je er later mee gaan doen? Wil je voor de klas??En wat kan je er nog meer mee?? De meeste vrienden verklaren mij voor gek dat ik misschien klassieke talen wil gaan studeren.
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 21-10-2000, 20:50
Verwijderd
Ik denk het niet echt. Ik doe Latijn vooral, omdat ik het leuk vind.
Na 6 VWO wil ik een economische of sociale studierichting kiezen. Een beetje kennis over de invloed van de Romeinen op de huidige maatschappij kan dan toch best wel handig zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2000, 20:50
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Ellun schreef:
Wil je voor de klas??En wat kan je er nog meer mee??
uit een informatieboekje van universiteit Leiden:
"Ongeveer de helft van de studenten klassieke talen wil leraar worden. Zij vinden gemakkelijk werk, want er is een groot tekort aan leraren latijn en grieks.
Voor anderen ligt de toekomst in het bedrijfsleven, bij de overheid, musea, bibliotheken en boekhandels of in de journalistiek."

Als ikzelf klassieke talen gaan studeren, wat ik denk ik wel ga doen, wil ik lerares worden.

__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2000, 20:59
Dolle Mina
Dolle Mina is offline
Hoi allemaal,
ik wil cultuur en maatschappij kiezen voor volgend jaar maar op onze school kan je dan niet een van de 2 klassieke talen in je profielruimte doen, dus dan moet je duits 2 en frans2 kiezen want meer talen heb je niet bij ons op school en filosofie ook niet. stom he! maar ja die andere profielen zijn ook echt nix voor mij... Maar ik ga toch echt niet door met 5 talen uitgebreid doen, want eigenlijk wil ik latijn EN grieks want misschien wil ik keltische talen studeren en dat lijkt op grieks, en latijn vind ik best leuk (vertalen). Alleen al die veldslagen enzo, daar word je toch ook gek van, griekse cultuur is veel leuker. Tja ik kan misschien toch beter alleen grieks doen, ja, waarom eigenlijk niet! Goh dit is goed voor mij om het op te schrijven, dan kom ik op goede ideeen! Nou misschien kan ik beter stoppen met lullen. Oja even aan Artemis (als nickname) ik vind het keigaaf dat je haar als nickname hebt gebruikt, zij is mijn lievelingsgodin, lekker feministisch. En ik heb ook nog een aanradertje aan iedereen die van psychologie en godinnen oudt: het boek Godinnen in vrouwen, ik weet niet meer van wie. Dat gaat over archetypen (typen) van godinnen, dus dat je vrouwen hebt die op Artemis, Athena, Hera, Aphrodite enz. lijken. Nou het gaat al helemaal niet meer over dit onderwerp, dus ik stop met lullen . Doehoeg!
__________________
All Gods are one God and all Goddesses are one Goddess
Met citaat reageren
Oud 21-10-2000, 21:07
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Dolle MIna,

Ik kon eigenlijk ook niet Latijn EN Grieks kiezen, want dan moest ik dubbel zo hard werken. Maar ik heb het toch gedaan, en ik heb er geen spijt van. Volgend jaar hoef dan geen Duits2 te volgen (of Frans2), maar dit jaar moet ik dus wel wat harder werken. Als je het echt wil, doe het dan gewoon!!

Onbekende, in welke klas zit je nu en haal je goede cijfers voor Latijn en Grieks???
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-10-2000, 21:09
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Ellun schreef:

Onbekende, in welke klas zit je nu en haal je goede cijfers voor Latijn en Grieks???
Ik zit nu in 6 VWO en ik heb dus dit jaar nog geen cijfers gehaald (dinsdag over een week beginnen mijn schoolonderzoeken). Ik ben zeker niet een van de besten uit mijn klas. Ik haalde vorig jaar cijfers tussen de 6,5 en de 8,5
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2000, 10:36
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Ik ga engels studeren en ik wil waarschijnlijk daarna de lerarenopleiding volgen. Het leuke is dat als ik mijn bevoegdheid voor engels heb gehaald, dat ik alleen nog maar een opfriscursus hoef te doen en dan mag ik Latijn geven aan de onderbouw. Ik heb echt bewondering voor de mensen die klassieke talen gaan studeren. Het lijkt me heel erg gaaf, maar ik heb nu alleen nog latijn en ik ben er niet goed genoeg voor.

------------------
http://communities.msn.com/NederlandsePaganCommunity
__________________
Je crois que Dieu ce sont les hommes, et qu'ils ne le savent pas.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2000, 16:45
Musliston
Musliston is offline
Leuk dat nu ook Ellun wellicht klassieke talen wil studeren! Ik moet je eerlijk zeggen: je kunt er niet veel kanten mee op. Je kunt er later wel veel mee, maar dan niet zozeer als classicus, als wel als academicus. Wil je niet voor de klas staan, dan kun je werk als classicus zoeken bij uitgeverij, boekhandel of museum. Maar die baantjes zijn volgens mij erg schaars. En als onderzoeker moet je helemaal steengoed zijn in je hoofdvak. Gewoonlijk mag een student per jaar promotie doen.
Een acht halen voor de klassieke talen is wenselijk. Met minder lukt ook wel hoor, maar je moet gemotiveerd zijn. Ik zie rond mij allemaal studenten die zeer hoge cijfers halen. Maar onder hen zijn ook mensen die net een acht op hun eindexamenlijst halen voor de klassieke talen. En die halen nu negens en tienen. Anderen halen weer een onvoldoende omdat ze te gemakkelijk denken over de tentamens, maar er wordt best streng nagekeken.

Ik hoop dat jullie eens een college meelopen! Dan kun je zien hoe leuk het is! Wel in 2001, want in 2000 bestaan de colleges nog vnl. uit taalverwerving.

O ja, je krijgt ook archeologie. Dat is een keigaaf vak, je kunt klassieke archeologie als hoofdvak kiezen, evenals antieke wijsbegeerte en oude geschiedenis. Dus je kunt ook archeoloog, filosoof en historicus worden!

Vraag gerust, je kunt me ook e-mailen of icq-en!

------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Oud 23-10-2000, 18:46
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Musliston, wat wil jij gaan doen als je klaar bent met je klassieke talenstudie?
Het lijkt mij heel erg leuk om klassieke talen te studeren, ook al zit ik pas in de vierde, maar Grieks vind ik wel moeilijk. Ik weet alleen niet of ik voor de klas wil, en er zijn zoals jij zegt niet echt heel veel dingen die er anders mee kunt doen.
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 25-10-2000, 19:06
Musliston
Musliston is offline
Citaat:
Ellun schreef:
Musliston, wat wil jij gaan doen als je klaar bent met je klassieke talenstudie?
Het lijkt mij heel erg leuk om klassieke talen te studeren, ook al zit ik pas in de vierde, maar Grieks vind ik wel moeilijk. Ik weet alleen niet of ik voor de klas wil, en er zijn zoals jij zegt niet echt heel veel dingen die er anders mee kunt doen.
Ik doe klassieke talen dus slechts uit interesse. Dat je Grieks nu moeilijk vindt, is niet zo verwonderlijk, aangezien je heel veel grammatica in een keer krijgt in de vierde, maar maak je niet druk, dat verwerk je wel, ik hoor zelfs van de meesten dat Grieks op den duur makkelijker wordt dan Latijn.
Maar over de baanperspectieven zou je met de studieadviseur moeten praten, of met je decaan.


------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Hoe leren jullie je voor op de examens?
Verwijderd
8 24-03-2012 19:37
Eindexamens 2008 Wat ga jij direct na de examens doen?
Verwijderd
24 14-05-2008 13:52
Werk, Geld & Recht Werken na examens (via uitzendbureau)
duivelaartje
15 25-02-2007 19:16
VWO Gaan jullie na de examens thuis nakijken?
suus2525
1 21-05-2005 08:38
Liefde & Relatie 1 jaar samen tijdens examens
Anaïs
12 14-05-2004 15:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.