Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2003, 10:13
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
Mensen, als ik via mijn Windows Media Player een divx-je kijk kan ik daar met behulp van een of ander progje ondertiteling onderzetten.
Helaas is best vaak het geval dat de ondertiteling te snel loopt... Je kan dat dan aanpassen in dat progje, alleen dat is maar gegok, want ik weet nooit op hoeveel langzamer ik de ondertiteling moet zetten...

Weet iemand hier een oplossing voor?

(En aub niet van die antwoorden van: 'je hebt toch geen ondertiteling nodig' want ik kijk ook vaak met me broertje en zusje en die volgen zo'n film echt niet zonder... )
__________________
- Shit... + What? - Police... + Where? - There... + Shit...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2003, 10:23
Studentje
Studentje is offline
Er is ergens zo'n programmaatje, die dat fixt, dan zet jij zelf de eerste en de laatste ondertiteling op de goede plek, doet het programmaatje de rest.

't Heet Subsync.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 10:47
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
of gebruik een progje wat bedoelt is om subs te bekijken


Bsplayer of MircoDVD zijn goede

verders zijn er voor de meeste films meerdere subs te downloaden (www.ondertitels.nl), mss loopt een andere wel goed
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 11:17
Verwijderd
Het zal altijd gokken blijven, want het programma weet niet wanneer een bepaalde dialoog begint. Het beste kun je voor het afspelen BSPlayer gebruiken, die slikt alle mogelijke codecs en ondertitelformaten. Voor het synchroniseren van de ondertitels kun je het beste SubSync gebruiken (http://users.pandora.be/vlad/subsync/index_nl.htm).

Dus eerst even de film afspelen en eventueel met een stopwatch erbij kijken welke marge de ondertitels hebben, en die vervolgens met SubSync aanpassen. Het programma wijst zich ook eigenlijk de weg vanzelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.