Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2003, 23:54
'I'he Prophet
Hij start op, laadt dan een tijdje, maar dan voor hij het spel echt ingaat stopt ie en gebeurt er verder nix. Ik heb nieuwe drivers en nieuwe directX. Ik draai winXP. En dit is niet het enige spel waarbij ik het heb gehad. Vanmiddag deed ie het nog prima, maar net opeens niet meer, ook niet na opnieuw opstarten.
Oud 30-06-2003, 23:56
MazeMouse
Lang leve windows XP
Oud 01-07-2003, 00:09
'I'he Prophet
Citaat:
MazeMouse schreef op 01-07-2003 @ 00:56:
Lang leve windows XP
I agree.
Oud 01-07-2003, 00:38
-niels-
Nou nou, niet meteen XP de schuld geven...

Ik heb Fallout2 hier gewoon draaien, en NWN doet 't hier ook prima... WIN XP SP1 en alle drivers up to date...

Eeuh Heb je NWN zelf al geupdate?
Oud 01-07-2003, 00:57
'I'he Prophet
Citaat:
-niels- schreef op 01-07-2003 @ 01:38:

Ik heb Fallout2 hier gewoon draaien, en NWN doet 't hier ook prima... WIN XP SP1 en alle drivers up to date...

Kheb shadows of undrentide, die is automatisch up to date. En vanmiddag deed ie het prima, dus aan het spel zelf ligt t niet.
Oud 01-07-2003, 01:18
MazeMouse
Citaat:
-niels- schreef op 01-07-2003 @ 01:38:

Kheb het probleem al ontdekt
Ongeldige bewerking in kernell32.dll
Daar is de fallout serie om berucht

Helaas geen andere oplossing dan mijn wel legale versie van Win98 naast mijn niet helemaal legale versie van winXP te parkeren.

ON-Topic:
Check je wisselbestand eens (en je vrije ruimte dus)
hoe groot is die (wordt die) tijdens het spelen en heb je daar wel genoeg ruimte voor?
Oud 01-07-2003, 11:35
'I'he Prophet
Citaat:
MazeMouse schreef op 01-07-2003 @ 02:18:
Kheb het probleem al ontdekt
Ongeldige bewerking in kernell32.dll
Daar is de fallout serie om berucht

Helaas geen andere oplossing dan mijn wel legale versie van Win98 naast mijn niet helemaal legale versie van winXP te parkeren.

ON-Topic:
Check je wisselbestand eens (en je vrije ruimte dus)
hoe groot is die (wordt die) tijdens het spelen en heb je daar wel genoeg ruimte voor?
Yup.
Oud 01-07-2003, 12:07
-niels-
Legaal?
Nieuwe install?
Oud 01-07-2003, 13:16
'I'he Prophet
Citaat:
-niels- schreef op 01-07-2003 @ 13:07:
Legaal?
Nieuwe install?
Zekers te weten, gelukkig ben ik niet de enige met problemen. Het heeft waarschijnlijk met de SecuRom te maken. Een gast op het NWN forum had iets aardigs gepost erover:

Quote: Posted 06/23/03 04:56:37 (GMT) by snowmit
The first thing that I noticed when when I loaded SoU for the first time was that it comes packaged with a bonus minigame. I couldn't find it's name anywhere in the documentation, but I like to call it "Will SecureRom Recognize my CD?" (WSRRmCD for short). WSRRmCD is a kind of gambling sim. How it works is that once you click on the "Play" button your CD drive spins up for as many as two minutes while the game runs through a complex series of probability calculations to determine if you win or lose. If you win, NWN loads. If you lose, nothing happens at all. You repeat this process until either NWN loads or you decide you'd really rather do something else. It provides hours of entertainment.

I'm all for innovation and I always appreciate bonus content, but I think that the WSRRmCD minigame is a failed experiment. For one thing, someone forgot to make the game optional. Sometimes you just want a quick game of NWN and the zaniness of WSRRmCD, while diverting, starts to feel like it's getting in the way. For another, there is a distinct lack of feedback in the game. A message saying something like "I'm sorry the Gods do not smile upon you this day. Try again?" would have really enhanced the fun of the game. Finally, WSRRmCD feels out of flavour in a product that otherwise focuses on fantasy combat and roleplaying. While I can appreciate the link between the randomness of the d20 system and of WSRRmCD, the stretch seems a bit too thin.

Once you get past the minigame, the real strength of SoU shines through.
Reageren

Regels voor berichten