Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2004, 21:12
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Uhuh, je hebt gelijk. Vind ik zelf ook wel hoor. Nogal een algemene titel. Misschien gaat dit ook wel over iets heel erg algemeens. Ja, inderdaad, misschien gaat het veel meer over de gevoelens, over de psychologie, maar toch, het gaat om relaties, niet?

Ik begrijp het eigenlijk al wel.
Het gaat erom dat vrienden hebben me zo fijn lijkt. Dat je mensen zomaar op kunt bellen voor een leuk gesprek of ze kunt vragen een filpje te komen kijken.
Maar nog leuker zou het zijn als mensen eens vanuit zichzelf belden: "He Charlotte, hoe gaat het?" Maar dat gebeurd natuurlijk pas als je dat eerste hebt weten te realiseren.

Ik snap nu ook eindelijk waarom ik op hem viel. Vanwege z'n aandacht, z'n respect en blijk van waardering voor mij.
Tsja, dat zal het wel geweest zijn, want nu het definitief over is (was het 3 maanden geleden eigenlijk ook al, maar goed) zie ik pas in dat het ook nooit wat had kunnen worden, zo gesetteld als hij al is.
Nee, ik had gewoon behoefte aan iemand die z'n hand 'aanbied', iemand die me een knuffel geeft (uit zichzelf het liefst zelfs), iemand waar ik tegenaan mag liggen.

Ik heb best een volle msn lijst hoor, ja, echt waar, maar de meeste mensen hebben het zelfs veel te druk om even hoi te zeggen wanneer ik ze aanspreek.

Ik zou wel eens willen dat ik wat minder het gevoel heb dat ik mensen heel veel probeer te geven, als je begrijpt wat ik bedoel, maar dat ik eigenlijk nooit wat terug krijg.

Verjaardag? Ach, ik sla het dit jaar wel over....
Ik ga ook niet meer al die verkeerd-verbonden-telefoontjes opnemen op de dag dat ik jarig ben hoor. Als ik jarig ben wil ik het gezellig hebben en niet steeds op hoeven staan voor
telefoontjes die voor een ander adres bedoelt zijn....
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2004, 21:25
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
mensen bellen om te vragen hoe het gaat is wel erg vreemd, dan zou ik zelf het idee hebben dat er iets meer achter zit (mits je niet in het ziekenhuis ligt oid).

msn zou ik nou niet direct in verband brengen met vrienden. Ok het is leuk om met die mensen te praten, en met enkelen zul je vast in het echt goed kunnen opschieten, maar toch geldt er:
beter een goede buur dan een verre vriend. (imo). Daarnaast zijn velen afwezig en geven het niet aan ofzo.

ik denk dat je soms iets teveel verwacht van een vriendschap, misschien enigzins geromatiseerd of ideologisch.

en die laatste alinea snap ik niet
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:40
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-02-2004 @ 22:25:
en die laatste alinea snap ik niet
Volgens mij bedoelt ze dat ze haar verjaardag niet gaat vieren, waarschijnlijk omdat ze toch geen vrienden heeft ofzo.

@Charlottetje: Ik heb zelf best wel wat vrienden en die bellen mij eigenlijk nooit (en ik hun ook niet). Zelfde geldt in iets mindere mate voor sms. De meeste spreek ik wel vrij veel op msn. Misschien dat Fade of Light gelijk heeft en dat je vriendschap inderdaad idealiseert, maar ik denk wel dat het heel belangrijk en fijn is. Het lijkt me echt kut om echt helemaal geen vrienden te hebben.

Maar wat wil je eigenlijk precies met dit topic? Ik vind het niet echt duidelijk...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:42
Friendly Friend
Avatar van Friendly Friend
Friendly Friend is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 10-02-2004 @ 22:40:
Maar wat wil je eigenlijk precies met dit topic? Ik vind het niet echt duidelijk...
Ja man, ik d8 er komt een probleemvraag aan ofzow, maar het stopte opeens haha. Lijkt mij idd dat je gewoon meer friends wilt ofzow en dat je er idd iets teveel van verw8, verder kan ik zelf er neit echt veel uit halen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 10-02-2004 @ 22:40:
Maar wat wil je eigenlijk precies met dit topic? Ik vind het niet echt duidelijk...
Het lucht af en toe echt erg op om alles van je af te schrijven.

Charlottetje: een aardig en lief meisje als jij verdient echt goede vrienden. Probeer van omgeving te veranderen; ga iets nieuws doen, leer nieuwe mensen kennen en sta voor hen open. Ik weet dat het heel cliché klinkt, maar het heeft bij mij ook gewerkt, een paar jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:01
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
ja, het van me afschrijven denk ik....

wat ik wil?
antwoorden, ervaringen.

Ow, ik idealiseer het vast heel erg, maar ik kom nu net weer van mijn broer vandaan. Altijd vrienden om zich heen, altijd wel iemand die langs komt of even belt om ergens wat te gaan drinken. soms belt hij anderen om langs te komen.
Zo gezellig. En met kerst ook al, hadden we het erover hoe mijn broer vroeger was, hoeveel vrienden hij altijd had..

Ik word daar gewoon wel eens mismoedig van.
Dat je denkt, laat dan ook maar zitten.
Ik zou het gewoon wel eens leuk vinden samen met iemand anders naar mijn volgende lokaal te lopen, of samen een stukje naar huis te fietsen of ook mee uit te gaan.
Zoveel verhalen die je opvangt op school, maar ik heb het allemaal nog nooit zelf meegemaakt. Ik heb hier nog nooit uitgeweest. Zoiezo in mijn hele leven maar 1 keer, maar dat was met de vrienden van mijn broer, heel gezellig hoor, geweldig was het, maar toch.

Ik woon hier nog 4 maanden als het goed is.
Probeer altijd zo veel mogelijk te doen om nieuwe mensen te leren kennen. Sta ook altijd voor ze open, wat voor reputatie ze ook hebben, wat voor roddels ik ook hoor....
Ik doe zo mijn best, maar kennelijk doe ik het fout, heel fout, want zolang als ik me kan herinneren heb ik geen vrienden gehad.
Ik stel vast veel te veel eisen. Het hoeft ook echt niet zo perfect als ik het nu beschreven heb zeg maar, maar toch...
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:11
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
je hebt nu je probleem vastgesteld, ik zou voor jezelf eens gaan analyseren, iets wat wij, volgens mij sowieso niet kunnen, of iig nu neit door gebrek aan informatie.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 07:11
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 10-02-2004 @ 23:01:
Ik woon hier nog 4 maanden als het goed is.
Probeer altijd zo veel mogelijk te doen om nieuwe mensen te leren kennen. Sta ook altijd voor ze open, wat voor reputatie ze ook hebben, wat voor roddels ik ook hoor....
Ik doe zo mijn best, maar kennelijk doe ik het fout, heel fout, want zolang als ik me kan herinneren heb ik geen vrienden gehad.
Ik stel vast veel te veel eisen. Het hoeft ook echt niet zo perfect als ik het nu beschreven heb zeg maar, maar toch...
Misschien doe je een beetje teveel je best? En probeer je het te hard. Probeer dan juist een beetje te dimmen. Je schrijft ook 'wat voor reputatie ze ook hebbem, wat voor roddels ik ook hoor..' Je moet niet zomaar met iedereen vrienden proberen te zijn, sommige zijn je vriendschap gewoon niet waard.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 10:45
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
ik ken het ook...
ik woon nu ook 4 maanden op kamers
en nog maar paar keer uitgeweest, maar dat komt denkik meer door mezelf
kben heel verlegen enzo en ik heb geen zin om de hele tijd achter mensen aan te gaan lopen omdat ik niet wil dat ze denken dat ik zielig ben ofzo.
maargoed... ik heb wel redelijk veel contact met mensen uit mijn klas enzo, maar dan doen ze de volgende keer dat ik ze zie weer heel anders en zitten alleen met elkaar te praten. vage sjit.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 12:54
Francine_Luyckx
Francine_Luyckx is offline
Ik ken het, hoor. Gelukkig is het beter geworden toen ik begon met studeren, en heb ik nu vaak wel iemand om mee uit te gaan of de stad in, maar ik ben altijd jaloers op mensen met een 'vriendengroep': een heleboel mensen die altijd samen leuke dingen doen... Sinterklaas vieren, uitgaan, op vakantie... dat zou ik ook wel willen! Toen ik op het gymnasium zat, had ik nooit iemand. In de pauze zat ik altijd wel bij een vast groepje, maar na school niet. Uitgaan deed ik niet, en de winkelen deed ik met mijn moeder. Ik ben ontzettend blij dat dat voorbij is, maar iemand die eens spontaan zou bellen om gewoon even te 'kletsen', nee ik ben bang dat dat er nooit van zal komen... Sterkte in ieder geval, ik weet hoe klote het is.
__________________
Star spangled banner
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:13
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Misschien moet je inderdaad niet zo hard proberen om met iedereen vrienden te worden. Blijkbaar werkt het niet als mensen merken dat je 'wanhopig' bent. Bovendien moet je denk ik wel een klein beetje uitkijken met welke mensen je vrienden probeert te worden, soms bevatten 'roddels' best wel een kern van waarheid.

Heb je zelf trouwens enig idee waarom niemand vrienden met je wil zijn? Misschien dat je er iets aan kunt proberen te doen als je dat weet.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 15:08
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
ik herken me volledig in jou en weet precies wat je bedoeld. Een tijd geleden had ik precies hetzelfde. Ik woon zelf in een klein dorp en was als enige naar een middelbare school in rotterdam gegaan. De grootste groep ging naar een dorp verder op en ook een aantal naar een andere plaats redelijk in de buurt.
Eigenlijk meteen na de basisschool had ik geen contact meer met mijn oude vrienden omdat ik ze simpelweg bijna nooit meer zag.
Ik had wel een hoop nieuwe vrienden gemaakt op mijn nieuwe school maar dat ging dan toch anders omdat ik alleen wat kon doen als ik met de fiets naar rotterdam ging of iemand mij kon brengen. Dan is het niet zo dat iemand je zomaar kan opbellen of je langs wil komen omdat het gewoon zo ver weg was.
Maar opzich had ik daar verder geen problemen mee en deed ik vaak samen wat met een vriendengroep van school. Ik werd ook wel is gevraagd om te komen slapen en dat soort dingen. Heel gezelli. Maar op een een gegeven moment begon ik toch te merken dat het voor mij anders was dan bij mensen uit rotterdam. Die konden elk weekend met elkaar uit en dan val je uiteindelijk zonder dat je er wat aan kan doen uit de boot. Niet dat ik er maar een beetje bij hing op school hoor. Op school was ik juist heel populair en kende iedereen mij enzo. Naja...havo diploma gehaald, uitgenodigd voor een paar examen feestjes enz enz. En nu zit ik in Rijswijk op school. ik heb nog maar 3 mensen overgehouden waar ik zo af en toe nog wat mee doe van de middelbareschool. Koninginnen dag bijvoorbeeld. Dat soort dagjes. Maar dat is dan eerder onder het motto "om weer even te kunnen bijpraten".
Die mensen zijn de rest van de tijd totaal niet op de hoogte hoe het met me gaat. DIt soort dingen kan je alleen echt niet tegen houden. Ieder gaat zijn eigen weg en komt weer met nieuwe mensen in contact.
maar goed...toen ik in de 5e zat ben ik ook steeds beter om gegaan met een nichtje van me. Vaak als ik iets kwijt moest deed ik dat bij haar en andersom ging dat ook steeds vaker gebeuren. Dat heeft nu uiteindelijk geleid tot een vriendschap die zo ontzettend sterk is. Ze weet precies hoe ik ben en wat ik doormaak en als ik me bijvoorbeeld kut voel dan weet ze gewoon precies hoe ze me op moet vrolijken. Of bij een knuffel van haar kan ik me ook helemaal laten gaan en weet ik dat alles goed komt en dat er iemand voor me is.
Ze belt me regelmatig, ze wil altijd wel tijd voor me vrij maken, ze is er voor me als ik haar nodig heb, ze kan net zo gek doen als ik altijd doe, ik kan samen met haar lachen, samen met haar huilen, ofterwijl alles wat jij dus volgens mij ook zoekt
Ik had ook nooit gedacht dat ik zo iemand zou vinden. Maar ik denk sowieso niet dat je vrienden kan MAKEN. dat ontstaat gewoon. soms klikt het wel en soms niet. Zo'n vriendschap als jij graag wil hebben vind ik helemaal niet geromantiseerd. Het is alleen wel zo dat je dat nou eenmaal niet van iedereen kan verwachten. Als je nou iemand hebt uit je klas of omgeving waar je het goed mee kan vinden vraag dan of die persoon is met je naar de bios wil. Zorg dat je wat leuke dingen met die gene doet. Want je moet natuurlijk wel laten blijken dat het leuk is om met jou om te gaan. Als ik met iemand ergens naar toe ga en heel de avond hebben we het alleen maar gehad over hoe het nou op school gaat dan vind ik dat ook niet echt boeiend.
Als je een leuke hobby hebt is het altijd leuk om iemand te vragen om ook is mee te gaan. Ik snowboard zelf heel fanatiek en mensen vinden het altijd super gaaf om een snowboard lesje van mij te krijgen. Dat mijn nichtje en ik steeds meer samen rond gingen hangen is eigenlijk allemaal gekomen omdat we er achterkwamen dat we het allebei super cool vonden om op disney liedjes kei hard mee te blèren . Kijk dus of je iets gemeenschappelijks hebt met iemand.
naja, als je dan eenmaal iemand gevonden hebt waar je je ei een beetje kwijt kan gaat de rest volgens mij vanzelf wel. Zo leerde ik het buurmeisje van mijn nichtje kennen en dat is nu ook een hele goede vriendin. Komende zomer gaat ze bijvoorbeeld mee op vakantie. En ik kende weer een meisje van het snowboarden waar ik mijn nichtje wel is over vertelde. Voor de grap maar is msn adressen uitgewisseld en ondertussen zit die dus ook bij de groep. nou en zo bereid zich dat langzaam steeds verder uit.
Deze mensen zijn dan ook wel mijn ECHTE vrienden. Van die mensen die je zoals je zelf al omschreef gewoon op kan bellen voor een leuk gesprek. Mensen die nergens gek van op kijken en je respecteren no matter what.
Het is dat ik vrij makkelijk contact leg en zelf in de bus tegen mensen aan begin te lullen dat ik ook wel een aantal gewone vrienden heb. Maar dat zijn niet de vrienden die je midden in de nacht wakker mag bellen. Of die zo met je mee leven dat ze je opbellen of een kaartje sturen als je ziek bent.

Voor je broer is het trouwens toch ook wel anders? Hij heeft een eigen huis begrijp ik en dan is het ook leuker om effe langs te komen. Maar bij mij is dat ook nooit hoor. Mijn vrienden hebben allemaal bijbaantjes en die zijn altijd aan t werk. vrijdag en zaterdag avond willen ze altijd stappen dus gewoon een beetje lui rond hangen bij iemand is er niet bij
Ik kan me heel goed voorstellen dat ook jij graag iemand wil die er altijd voor je is en aan je denkt. (is ook wel te zien anders had ik vast niet zo'n lang verhaal geschreven ) Maar wees nou gewoon jezelf. En verwacht ook niet dat je binnen een maand even een vriend kan kweken die zo is als dat je graag zou willen. Daar gaat echt een gigantische tijd overheen.
En buiten dat zou ik me als ik jou was ook niet druk maken om het aantal vrienden wat je hebt. Je kan beter een paar leuke en lieve vrienden hebben die echt om je geven dan dat je iedereen kent maar dat jij dan wel steeds moet zorgen dat ze jou niet vergeten.
Ik zou zeggen, probeer is wat ik zei. Maak iemand enthausiast voor iets wat jij graag doet.

Heel veel suc6 ermee!!

P.S. Je zei in een post "ik ben hier nog 4 maanden als het goed is". Bedoel je nou dat je over 4 maanden ergens anders heen gaat of dat je er pas 4 maanden woont?
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 15:09
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
hmmm, het was een beetje heel erg lang verhaal . Ik heb vast heel langdradig zitten schrijven
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 15:46
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik hou helemaal niet van jou schrijfstijl!
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 15:59
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 11-02-2004 @ 16:46:
ik hou helemaal niet van jou schrijfstijl!
huh
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 16:22
Verwijderd
er is niets fijners dan weten dat je vrienden hebt. vrienden die om je geven en waar je altijd bij terecht kan. alleen, wat veel mensen doen is het begrip 'vrienden' romantiseren. overdrijf het gewoon niet. je kan ook niet in een week opeens een goede vriend hebben. zoiets groeit gewoon. en als jij gewoon contacten legt, dan komen die vrienden vanzelf. dat weet ik zeker.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 16:48
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
G.T.C.: het was niet te lang hoor!

Het hoeft ook allemaal heus niet zo perfect als ik beschreven heb. Ook niet zo intensief of wat dan ook. Ik ga ook echt niet vrienden proberen te zijn met mensen waar ik niks gemeenschappelijks mee heb ofzo.
Tsja, dit is altijd moeilijk uit te leggen.
Gewoon oppervlakkige vrienden, daar zou ik al blij mee zijn.
Dat gesprekken verder gaan dan: Wat is het huiswerk, dat weet jij vast wel of waar hebben we zo les.

Of ik wel of niet mijn best er voor moet doen, ik weet het niet.
Genoeg mensen die zeggen dat ik er juist meer aan moet doen, maar ook mensen die zeggen dat (net zoals jullie zeggen) juist minder zou moeten doen. Ik probeer absoluut mezelf te zijn, voor mijn gevoel ben ik dat ook (al bleek dat later toch anders te zijn. Dat ik me kennelijk toch altijd anders uit dan ik me voel)
Er is zelfs ook wel eens iemand geweest die zei dat ik hoopte op een wonder. Het feit dat ik graag vrienden wou hebben stond voor haar gelijk aan hopen op een wonder. Ik begrijp het nog steeds niet...

Ik woon hier al ruim 3,5 jaar en hoop hier nog maar 4 maanden te wonen en dan in Utrecht al een 'huisje" (kamer dus) te hebben, omdat ik daar volgend jaar ga studeren...
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 12:37
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat als jij over 4 maanden op kamers gaat dat je die opervlakkige vrienden sowieso wel zal krijgen. Samen met jou zijn er nog weet ik hoe veel andere die net als jij in het diepe gegooid worden als het ware. Dan heb je al automatisch iets gemeenschappelijks.
Grote kans dat je met je studie genoten wel is een biertje gaat drinken in een café en dat soort dingen.

Als je nou heel bang bent dat zelfs dat niet gaat werken moet je vooral bij een studenten vereniging gaan. Dan lukt het je geen eens om geen vrienden te hebben . Ik moet zeggen dat ik het zelf niet zo op die verenigingen heb maar een hoop mensen vinden het onwijs gaaf. Je hebt dan sowieso elk weekend een groep mensen om mee op stap te gaan

Ga je trouwens in een appartement of ga je echt in een studenten complex? Zit je op kamers samen met anderen? Zo ja, dan zullen daar ongetwijfeld ook wel wat mensen tussen zitten die je wel leuk vind om mee rond te hangen.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2004, 14:16
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik zou het bijna gaan hopen...

Ik was wel van plan om me aan te sluiten bij een studentenvereniging en het wordt vast ook wel een huis dat ik moet delen met andere mensen.
Dus mensen ontwijken gaat in elk geval al niet lukken (gelukkig?)
Nu zit ik ook bij een vereniging, heel gezellig, maar landelijk met een niet lopende afdeling, dus daar heb ik nog geen echte contacten met mensen, zeg maar...

Ik geef de moed maar nog even een paar jaartjes niet op...
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 14:51
skadhd
skadhd is offline
hoop voor je dat je al aant zoeken bent

nja, als je genoeg geld hebt maakt et nie uit, maar voor de arme student is utreg nogal duur...
__________________
If you love somebody, they will love it. They might not love you...But they'll love it. And if you hate somebody, they will hate it.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 15:19
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
werken en ouders maken een hoop goed. Veel uitgaan is nog altijd duurder
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 15:21
skadhd
skadhd is offline
mja, mijn ouders betalen et niet...
en als ik uit ga drink ik niet, dus dat scheelt. en discos waar je belachelijk hoge entree moet betalen zijn niet voor mij...

doe mij maar een belachelijk duur HIM optreden met een treinkaartje voor 18 euro...damn
__________________
If you love somebody, they will love it. They might not love you...But they'll love it. And if you hate somebody, they will hate it.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 08:34
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 12-02-2004 @ 15:16:
Ik geef de moed maar nog even een paar jaartjes niet op...
Het gaat helemaal goed komen joh
En anders neem je tegen die tijd maar contact op met "G.T.C. Vrienden B.V." Dan is er vast wel een regeling te treffen
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 14:52
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
haha, een 'rent-a-friend' maar dan echt?
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 15:56
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 12-02-2004 @ 15:16:
Ik zou het bijna gaan hopen...
Wat ik niet precies begrijp is of je nou wel veel mensen in je omgeving hebt of niet? Heb je helemaal geen bijbaantje, waar je leuk met mensen om gaat? Geen sport oid?
Hoe richt je je vrije tijd in? En ziet op school niemand je staan?
En wat is er ineens gebeurt dat het met die jongen niks meer wordt? ...ik heb geloof ik wat gemist
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2004, 17:22
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 13-02-2004 @ 15:52:
haha, een 'rent-a-friend' maar dan echt?
whaha, ja precies. Nou je hoeft er niet voor te betalen hoor
Het is een organisatie opgericht door een paar vrijwillgers. De regelingen die getroffen worden zijn allemaal kostenloos

waar heb ik het in godsnaam toch allemaal over
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 18:52
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Sithan schreef op 13-02-2004 @ 16:56:
Wat ik niet precies begrijp is of je nou wel veel mensen in je omgeving hebt of niet? Heb je helemaal geen bijbaantje, waar je leuk met mensen om gaat? Geen sport oid?
Hoe richt je je vrije tijd in? En ziet op school niemand je staan?
En wat is er ineens gebeurt dat het met die jongen niks meer wordt? ...ik heb geloof ik wat gemist
Zal ik je maar even bijpraten dan?
Mensen in mijn omgeving, ehhm, nee. ja, m'n ouders.
Bijbaantje, ehhm, van de zomer 3 weken gewerkt, sta nog steeds ingeschreven als oproepkracht, maar dat is bij Schlecker (discount drogist) en daar sta je altijd maar met 2 mensen in de winkel. Om nu nog een baantje te gaan zoeken heeft weinig zin, aangezien ik in april natuurlijk ook al goed voor mijn examens moet gaan leren en al zou ik in april ook gewoon werken dan zijn het nog maar 2,5 maand, dus ook niet echt geweldig.
Sport, daar ben ik mee gestopt omdat het zo verschrikkelijk was. Te ramzalig. Na anderhalfjaar heb ik de moed opgegeven daar nog een heel klein beetje te kunnen integreren.
Op school. Tsja, kennelijk ben ik te serieus ofzo, ik weet het niet, maar ik deel geen interesses met die mensen. Ik probeer wel in contact met ze te raken zeg maar. Gesprekjes met ze te voeren, maar het loopt altijd op niets uit. Ze lijken altijd meteen te zoeken naar iemand die ze van mij kunnen redden zeg maar.
Mijn vrije tijd vul ik met ehhhhm, ja, goeie vraag, met niks doen (i-net, dit forum), lezen, en veel organiseren voor de JD.
Ik ben nog wel eens onderweg voor de JD ook, erg gezellig hoor, maar daar houd ik geen vrienden aan over ofzo. Die mensen zijn gewoon super sociaal en zorgen er altijd wel voor dat je met iemand in gesprek bent.

En met die jongen. Ik denk dat ik gewoon heel erg naief en dom ben geweest. Ik had zijn antwoord al jaren kunnen weten natuurlijk (nou ja, wist het officieel in december al)
Heb hem vorige week zaterdag die brief gegeven. Hij vond het lief, maar ik begreep het wel, zei hij.
Tsja, details kan ik je wel geven, maar of ik dat nou zo open op het forum moet doen.
Privebrichtje of msn?

Ik geloof niet dat jij echt wat gemist hebt, maar dat ik gewoon niet alles hier gepost heb...

charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 18:53
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 13-02-2004 @ 18:22:
whaha, ja precies. Nou je hoeft er niet voor te betalen hoor
Het is een organisatie opgericht door een paar vrijwillgers. De regelingen die getroffen worden zijn allemaal kostenloos

waar heb ik het in godsnaam toch allemaal over
doet er ook niet toe, maar ik moet er wel om lachen, word er tenminste vrolijk van....
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 20:26
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 13-02-2004 @ 19:53:
doet er ook niet toe, maar ik moet er wel om lachen, word er tenminste vrolijk van....
haha ok mooi zo . Dan is al die onzin tenminste nog ergens goed voor
je mag me trouwens best toevoegen op msn hoor. Ik bedoel....misschien vind je het wel fijn om met iemand over je problemen te kunnen praten ofzo. Zie zelf maar

heb je trouwens helemaal geen hobby's waardoor je in contact komt met leuke mensen? En er staat s'avonds vast ook wel een groep jongeren buiten die bij jou in de straat wonen. Zou je ook is op af kunnen lopen. naja....het is dat je er nog maar 4 maanden woont. Dan heeft het niet echt zo veel nut meer om wat te gaan ondernemen. Die energie kan je beter opsparen totdat je op kamers zit.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 20:42
enilE
Avatar van enilE
enilE is offline
Heey Charlotte,
ik herken wel iets in je verhaal. Soms mis ik ook wel eens mensen om leuke dingen mee te doen. Ik ken bijvoorbeeld niemand om mee uit te gaan, al zou ik dat wel willen!
gelukkig heb ik wel vrienden waar ik goed mee om ga, om mee te praten enzo.
Wat ik je zou adviseren is om bij een toneelclub te gaan. Ik weet t, je moet ervan houden, maar ik vind dat je er heel veel van kunt leren. Je leert minder verlegen te zijn, én je leert ook nog is leuke mensen van je eigen leeftijd kennen!
heel veel succes
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:01
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Dan zou ik ook een cursus verhalen schrijven kunnen volgen, moet je tenslotte ook je geschreven werk voordragen enzo, maar nee, ik wil dan ook wel iets doen dat ik echt leuk vind, anders gaat het niet werken ben ik bang....
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 22:06
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
G.T.C. lief van je, heb je al toegevoegd!
(nu moet je nog maar hopen dat ik geen ongelooflijke zeur ben)

Groepjes mensen die buiten staan, nee, hier helaas niet. (als ik wat verder de wijk in zou trekken kom ik misschien nog wel wat groepjes hangjongeren voornamelijk bestaande uit turken en marokkanen tegen, maar dat is ook niet waar ik naar op zoek ben)

Nee, ik heb (helaas) echt geen hobby's waar ik andere mensen bij leer kennen.

Maar ik laat het nu ook even zoals het is. Ik wil de komende 4 maanden rustig doorkomen, zodat ik ook mijn examen goed kan halen.
Het is alleen soms dat het je zo kan beknellen, dat je opeens zo erg weet dat je geen vrienden hebt, terwijl je dat op andere momenten misschien veel minder erg vindt ofzo, tsja, vreemd, raar, niet uit te leggen ook, maar wel zoals ik het meemaak....
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 13:14
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
enilE schreef op 13-02-2004 @ 21:42:
Wat ik je zou adviseren is om bij een toneelclub te gaan. Ik weet t, je moet ervan houden, maar ik vind dat je er heel veel van kunt leren. Je leert minder verlegen te zijn, én je leert ook nog is leuke mensen van je eigen leeftijd kennen!
heel veel succes
Dat lijkt me een heel goed advies inderdaad...ik doe al jaren aan toneel en af en toe zie je van die mensen zich inschrijven die sociaal heel erg afgezonderd zijn, weinig durven te zeggen en eigenlijk meer een schim zijn, als je dan na een jaar gaat kijken hoe zo iemand in zo'n groep zich heeft ontwikkeld, is dat eigenlijk heel opmerkelijk...het lijkt wel alsof ze compleet anders zijn geworden...
t helpt ook heel veel als je even gewoon iemand anders mag zijn/ mag spelen, dan zit je niet de hele tijd vast aan je eigen rolpatroon en dat kan ook heel erg prettig zijn

P.s. wat is JD?
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 14:14
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Jonge Democraten, een politieke jongeren organisatie (officieel voor mensen van 12 t/m 30)

Maar ik ga niet bij een toneelclub voor zoiets als dit alleen. Ik moet er dan verder ook wel plezier in hebben.
Genoeg cursussen waarin ook toneel een onderdeel is. En of het werkt? niet bij mij, maar misschien wel bij de meeste andere mensen.
Nee, ik wil vooral plezier hebben in dat wat ik doe. Ik ga mezelf niet nog meer verplichtingen opleggen.
Misschien dat het dus voor jullie heel goed gewerkt heeft of dat jullie zien hoe goed het bij anderen werkt, maar ik ga er niet aan beginnen.

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 14:55
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 14-02-2004 @ 15:14:
Misschien dat het dus voor jullie heel goed gewerkt heeft of dat jullie zien hoe goed het bij anderen werkt, maar ik ga er niet aan beginnen.

Charlotte
Ja als je het niet leuk vind, moet je het inderdaad niet gaan doen...

Maar waar heb je plezier in?

Heb je enig idee waarom het dan niet lukt om met die JD-ers vrienden te worden, dat klinkt allemaal hardstikke gezellig...Is er niemand daarvan die gericht geinteresseerd is in je? En ook al zijn ze super sociaal, zou dat dan betekenen dat ze je niet zien staan en het alleen maar uit beleefdheid doen? Misschien liggen er wel mogelijkheden alleen zie je ze nog niet...zou dat kunnen
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 00:30
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Zij wonen allemaal in de randstad!
nee, niet alleen vanuit beleefdheid.
Zo vaak zien we elkaar natuurlijk ook niet, dus elkaar echt leren kennen wordt ook moeilijk.
"hem" heb ik ook via de JD leren kennen...
daar ben ik dus wel nog bevriend mee...

Ach, we zullen zien. Het is nou eenmaal een organisatie, waarvan ik natuurlijk ook veel contacten heb vanwege besturen enzo, misschien vind men het dan niet helemaal gepast om dan ook daarbuiten meer contact te hebben...

Ik weet het ook niet, maar doet er ook niet toe, zolang het maar gezellig is op de momenten dat ik met die mensen omga.
Stel je voor dat ik ze nu ook nog eens negatief zou gaan 'bekijken' omdat ze misschien alleen maar beleefd zouden zijn, dan maak ik het alleen maar moeilijker voor mezelf...

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-02-2004, 00:38
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 15-02-2004 @ 01:30:
Ik weet het ook niet, maar doet er ook niet toe, zolang het maar gezellig is op de momenten dat ik met die mensen omga.
Stel je voor dat ik ze nu ook nog eens negatief zou gaan 'bekijken' omdat ze misschien alleen maar beleefd zouden zijn, dan maak ik het alleen maar moeilijker voor mezelf...

Charlotte
Nah ik vond juist dat het een beetje zo klonk, niet dat je dat juist zou moeten denken ,

maar goed ik weet eerlijk gezegd ook niet zo goed of ik je hier mee wel kan helpen uberhaupt ...ik kan me namelijk niet zo heel goed in de situatie verplaatsen aangezien ik van dit soort problemen geen weet heb gelukkig
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 15-02-2004 om 00:40.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 10:25
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Misschien klonk het zo, misschien is het ook wel zo, maar ik wil niet hoeven denken dat de kans erin zit dat het misschien ook zo is.

Ik hoef ook geen kant en klare oplossingen hoor!
Ik denk ook dat niemand zich heel erg goed in deze situatie kan verplaatsen. Misschien is het ook niet de situatie die ik moet veranderen, maar de manier waarop ik er tegenaan kijk.
Misschien is het wel veel minder erg dan ik het waarneem zeg maar, zoiets...

Ik had ook geen heel speciaal doel met dit topic...
Ik wou misschien gewoon wel verhalen horen ofzo, ik weet niet. het gewoon even van me af schrijven ofzo, moest het misschien gewoon kwijt, aan iets, aan iemand.....

Wel aardig dat je het in elk geval probeert!

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 11:16
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
*geeft knuffel*

ik had ook nooit vrienden, na een tijdje kwamen er wel een paar maar gewoon schoolvrienden, die zag je op school en dat was het. Tot dat ik ruzie kreeg, opeens niemand meer!
Nu heb ik wel paar vrienden maar ook heel kennisen en als ik dan zon grote vriendengroep denk ik: DAT WIL IK OOK!
naja PM me anders maar want kan het nu niet echt op schrijven
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 12:49
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik streef gelukkig niet naar grote vriendengroepen ofzo.
Vraag me af of ik dat eigenlijk ook wel echt leuk zou vinden, maar een paar vrienden, 2 of 3 dat zou ik wel heel geweldig vinden!

Eigenlijk ben ik met alles tevreden, als het maar gezellig is...


Charlotte



denk ik
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Opnieuw in contact komen met oude "slechte/foute" vrienden
SimplyABoy19
1 17-08-2005 17:31
Liefde & Relatie Vriend jaloers op mijn ex-vriend
lieve
17 27-04-2005 19:22
Liefde & Relatie De vriend van mijn vriends zus valt op me.....help!
lonelyness
7 07-09-2004 22:28
Liefde & Relatie Vriendin+ vriendje
Verwijderd
23 26-06-2003 16:50
Liefde & Relatie Meisje op wie m'n beste vriend verliefd is vindt mij leuk (verhaal)
Xerxes
4 27-04-2003 17:48
Liefde & Relatie Wanneer iemand een vriend noemen...
Gothic
12 30-06-2002 13:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.